abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:32:25 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942435
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar zoek jij naar he. Dat slachtofferschap. Jij mag de meest gruwelijke dingen zeggen over anderen maar bij een beetje weerwoord haak je af. Jammer is dat toch.
Wat voor gruwelijke dingen zeg ik dan over anderen SCH? Concrete quotes graag van vandaag....
Heb ik je met een nazi vergeleken? Met een massamoordenaar?

Nee he.. ik heb je alleen een 'opgerekte anus' verweten, hetgeen je als homo nu ook weer niet ZO erg moet raken.

Stigmatiserende vergelijkingen met het meest gruwelijke regime uit de afgelopen eeuw lijkt me toch een ietsiepietsie gruwelijker.. toch?

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:33:36 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942448
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:30 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Fijn dat jij dat bepaalt, maar sinds wanneer is een vrije mening een einde op een discussie. Van zwaktebod gesproken. Ga vooral niet in op de rest.
Nee inderdaad. Zodra het verheven volk direkt weer associaties meent te moeten maken met nazisme ga ik op de rest niet meer in
pi_24942456
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat voor gruwelijke dingen zeg ik dan over anderen SCH? Concrete quotes graag van vandaag....
Heb ik je met een nazi vergeleken? Met een massamoordenaar?

Nee he.. ik heb je alleen een 'opgerekte anus' verweten, hetgeen je als homo nu ook weer niet ZO erg moet raken.

Stigmatiserende vergelijkingen met het meest gruwelijke regime uit de afgelopen eeuw lijkt me toch een ietsiepietsie gruwelijker.. toch?

Goh goh, nouja, als je me op die ene opmerking wilt vastpinnen, prima. Dan zal ik voor de duidelijkheid herhalen dat figuren zoals Wilders hetzelfde potentiele gevaar in zich hebben als een Adolf. Jij kunt dat wel verschrikkelijk vinden, maar de boodschap van beide mannen is aardig gelijk. Of heb je mijn kamp niet gelezen?
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_24942503
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Zodra het verheven volk direkt weer associaties meent te moeten maken met nazisme ga ik op de rest niet meer in
Wie zegt dat ik me verheven voel? Ik zie de mens (en dus ook mezelf) als een beest onder de dieren. Wat is daar verheven aan? Onze geschiedenis toont dat we de gave 'ratio' alleen hebben kunnen inzetten in het kader van overleven en overwoekeren. Verder is ratio een pure handicap. Wat is daar verheven aan? Vooroordelen lijken wel aardig bij je karakter te passen. (nadruk op lijken)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:36:30 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942504
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:34 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Goh goh, nouja, als je me op die ene opmerking wilt vastpinnen, prima. Dan zal ik voor de duidelijkheid herhalen dat figuren zoals Wilders hetzelfde potentiele gevaar in zich hebben als een Adolf. Jij kunt dat wel verschrikkelijk vinden, maar de boodschap van beide mannen is aardig gelijk. Of heb je mijn kamp niet gelezen?
Ja dat heb ik gelezen.
En volgens mij heb je mijn posts niet gelezen, want dat is wat ik letterlijk zeg.
Het negeren van Wilders of afdoen als 'dom' zal zijn populariteit niet doen tanen. Willen we een nieuwe zwarte bladzijde in de Europese geschiedenis afwenden zal 'de gevestigde orde' toch eens moeten gaan nadenken WAAROM wilders zo populair is.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:37:32 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942516
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:36 schreef seriewoordenaar het volgende:
Vooroordelen lijken wel aardig bij je karakter te passen. (nadruk op lijken)
Wie heeft er nu een vooroordeel?
Mijn post was in het algemeen.
pi_24942539
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dat heb ik gelezen.
En volgens mij heb je mijn posts niet gelezen, want dat is wat ik letterlijk zeg.
Het negeren van Wilders of afdoen als 'dom' zal zijn populariteit niet doen tanen. Willen we een nieuwe zwarte bladzijde in de Europese geschiedenis afwenden zal 'de gevestigde orde' toch eens moeten gaan nadenken WAAROM wilders zo populair is.
Het waarom is simpel. Bekijk es de grootste groep stemmers. Ik wil niet denigrerend doen, maar nahuppelen is des mensch, nietwaar... Simpele makkelijke opmerkingen scoren nu eenmaal het snelst. Een Kerry is niet verkozen omdat hij zich te genuanceerd uitdrukte. Flipfloppen werd dat genoemd. Daaraan zie je het al: de grootste gemene deler wil een keuze waar ze niet te lang over moeten nadenken.
pi_24942572
quote:
Maar, voegt ze er aan toe. "Meneer Wilders, U moet wel 1 ding weten: U kunt altijd bij mij onderduiken." Het zijn dat soort reacties die mij door deze koude dagen heen helpen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:42:37 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942595
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:38 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Het waarom is simpel. Bekijk es de grootste groep stemmers. Ik wil niet denigrerend doen, maar nahuppelen is des mensch, nietwaar... Simpele makkelijke opmerkingen scoren nu eenmaal het snelst.
En volgens mij sla je hier de plank mis.
quote:
Daaraan zie je het al: de grootste gemene deler wil een keuze waar ze niet te lang over moeten nadenken.
Er is geen enkele politieke partij meer welke zich nog profileert met 'moeilijke' standpunten.
pi_24942600
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wie heeft er nu een vooroordeel?
Mijn post was in het algemeen.
Ik zei dan ook 'lijken'. Ik ga geen zekerheden over je karakter poneren want ik ken je niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:43:28 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942608
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:42 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Ik zei dan ook 'lijken'. Ik ga geen zekerheden over je karakter poneren want ik ken je niet.
Toch wek je de suggestie.
Laakbaar gedrag .
pi_24942616
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
En volgens mij sla je hier de plank mis.
Dat kan. Waarom?
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Er is geen enkele politieke partij meer welke zich nog profileert met 'moeilijke' standpunten.
En waarom?
pi_24942633
Mensen die het te simpel vinden, moeten vooral is naar de SP luisteren. Die zijn nog simpeler.
pi_24942649
quote:
Die zijn helemaal niet gemaakt. Ik geef gewoon een voorbeeld waaruit blijkt hoe jouw retoriek kan uitpakken, ik zeg helemaal niet dat jij een voorstander van dat regime zou zijn maar hoe gevaarlijk je redenering is. Maar bij verwijzingen naar die periode lezen mensen doorgaans niet meer en dat is erg jammer want zo raakt het in de vergetelheid.

Voor de rest had ik het niet over die anus, dat is jouw niveau. Maar wel over de manier waarop je over moslims en allochtonen praat alsof het een soort parasieten zijn, dat stoort me enorm. Al ben je er niet de enige in.
pi_24942660
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Toch wek je de suggestie.
Laakbaar gedrag .
Ik wek slechts suggestie bij diegene die zich aangesproken voelt. Ik gaf je mijn eerlijke mening en ik nuanceerde die door een extra nadruk op lijken te leggen. Wat wil je nog meer, dat ik je toompje lik?

ja, laatste zin was niet nodig, maar ik vond em leuk.
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2005 @ 20:47:34 #141
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24942666
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En als ik Wilders hoor denk ik..."Hee, woon je in Rotterdam"

Misschien is het een kwestie van perspectief.
Anyway, ik zeg niet dat Wilders het per definitie bij het rechte eind heeft, of zelfs bestaande problemen zal oplossen....
Ik zeg dat Wilders een invloedrijke factor wordt in de nederlandse politiek. En iedereen kan dat wel afdoen als 'de angst regeert', maar misschien regeert Wilders inderdaad wel.

Ik ben van mening dat de Nederlandse polititek na Fortuyn weer redelijk in slaap gewiegd is. Maar de onvrede welke toen bestond onder het gewone volk is zeker niet weg of verminderd. Wanneer 'men' het zo grondig oneens is met Wilders zullen ze misschien toch wat meer naar het 'domme gepeupel' moeten luitsteren om te zien wat er volgens hen nu moet veranderen. En uiteraard is 'alle moslims tegen de muur' wat kort door de bocht, maar blijkbaar is 'de muliticulturele' samenleving aan een heel groot deel van het Nederlandse volk niet meer besteed.

Die kan je nu wel door de strot BLIJVEN forceren, maar dan zal je een Geert Wilders moeten accepteren.
Nee dat ben ik met je eens. De mensen zijn het nog steeds zat en misschien nog wel meer dan een paar jaar terug. En ik ben het ook met je eens dat de problemen ook nu nog steeds niet aangepakt worden. Invoering van een ID plicht, wat ook nog eens geen bal verschil maakt, is zo'n beetje alles wat de mensen zien. Het zal de bewoners van een probleemwijk aan hun reet roesten of we een gekozen burgermeester krijgen of niet. Ze willen de deur uitkunnen zonder eerst hun geld in de schoen te moeten verstoppen.

Alleen denk ik dat de focus op moslims en Turkije wel of niet in de EU, om maar even twee punten te noemen, ook geen enkel verschil maakt. Met de uitbreiding van de AIVD wordt het heus niet veiliger voor de sigarenboer die net voor de tiende keer is berooft. Wat Wilders denkt op te lossen zijn in mijn ogen niet de werkelijke problemen en hij spreekt al helemaal niet de echte oorzaken aan. Het zijn bijna randverschijnselen. Buiten proporties geblazen en geprojecteerd op een situatie waar hele andere dingen spelen. Daarom vind ik het emotiepolitiek en ook nog eens onnodige verhoging van de onrust. En last but not least is het ook gewoon een proces wat we doorgaan waar de politiek sowieso weinig invloed op heeft.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:47:54 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942676
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:43 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Dat kan. Waarom?
Omdat ik in mijn periferie merk dat er steeds meer mensen met ruime intelectuele bagage verrechtsen, radicaliseren zo je wil
quote:
En waarom?
Omdat blijkbaar niet alleen het nahuppelende deel hapklare brokken wil.
Wat weer aantoont dat er geen 'nahuppelend' deel is.

Er is nu eenmaal een enorme stroom aan informatie, waaruit men een keuze moet maken.
pi_24942708
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat ik in mijn periferie merk dat er steeds meer mensen met ruime intelectuele bagage verrechtsen, radicaliseren zo je wil
[..]

Omdat blijkbaar niet alleen het nahuppelende deel hapklare brokken wil.
Wat weer aantoont dat er geen 'nahuppelend' deel is.

Er is nu eenmaal een enorme stroom aan informatie, waaruit men een keuze moet maken.
Ik was (toen ik nog in Belgie woonde) extreem rechts. Het kan dus ook anders. Niet dat ik nu extreem links ben, hoor. Ik heb gemerkt dat geen enkele politieke partij neigt naar harmonie en balans dus het blijft bij een afgezondere eenmansfractie.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:50:22 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942717
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Die zijn helemaal niet gemaakt. Ik geef gewoon een voorbeeld waaruit blijkt hoe jouw retoriek kan uitpakken, ik zeg helemaal niet dat jij een voorstander van dat regime zou zijn maar hoe gevaarlijk je redenering is. Maar bij verwijzingen naar die periode lezen mensen doorgaans niet meer en dat is erg jammer want zo raakt het in de vergetelheid.

Voor de rest had ik het niet over die anus, dat is jouw niveau. Maar wel over de manier waarop je over moslims en allochtonen praat alsof het een soort parasieten zijn, dat stoort me enorm. Al ben je er niet de enige in.
quote:

[..]

Maar helaas blijft het weer bij stigmatiseren he SCH.
Geen argumentatie, eerst een kromme vergelijking trekken met nazisme, en nu weer mijn naam koppelen aan allochtonen welke ik parasieten zou noemen...
pi_24942721
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Willen we een nieuwe zwarte bladzijde in de Europese geschiedenis afwenden
Als je zo'n hekel hebt aan verwijzingen naar het nazisme moet je je er vooral zelf aan bezondigen. Het is een vergelijking die ook echt kant noch wal raakt en dat bedoel ik met kwetsend.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:51:01 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942729
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:47 schreef seriewoordenaar het volgende:

ja, laatste zin was niet nodig, maar ik vond em leuk.
Zo zie je hoe makkelijk het is om mensen vooroordelen te verwijten.
pi_24942751
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo zie je hoe makkelijk het is om mensen vooroordelen te verwijten.
Ja, ik weet hoe makkelijk het is. Als ex-rechtse rakker heb ik mijn portie aardig besteed. Maar dan komt het verstand...
Ik maakte die toompje-opmerking slechts voor de leuk hoor. Zoek er niets achter. Onze discussie heeft (wat mij betreft) geen persoonlijke achtergrond.
pi_24942755
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Maar helaas blijft het weer bij stigmatiseren he SCH.
Geen argumentatie, eerst een kromme vergelijking trekken met nazisme, en nu weer mijn naam koppelen aan allochtonen welke ik parasieten zou noemen...
Lees je posts dan eens na. Ze gaan vrijwel zonder uitzondering over moslims en Marokkanen als het grote kwaad. Of praat je zo lief over ze? Als jij denkt dat je met stigmatiseren en haat zaaien een oplossing biedt, heb je het echt mis. Jouw soort gaat het echt niet winnen. Ik heb medelijden met de kinderen van al die Wilders-stemmers die met haat en vooroordelen opgroeien. Het idee
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:53:32 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942772
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je zo'n hekel hebt aan verwijzingen naar het nazisme moet je je er vooral zelf aan bezondigen. Het is een vergelijking die ook echt kant noch wal raakt en dat bedoel ik met kwetsend.
Jaja, dus een populistische leider welke opstaat en de onvrede toeschrijft aan 1 bevolkinsgroep is een kromme vergelijking?

Ik zeg niet dat je die parallel niet mag trekken met de huidige situatie in ons land, ik zeg dat ik doodmoe wordt dat je CONTINUE mij (en ieder ander welke iets rechtser dan Jan Marijnissen is) racisme en nazisme verwijt zonder dat dat ook maar enigzins kant nog wal raak. Anyway, dit was ECHT mijn laatste reactie op jou, want je hebt ECHT geen enkele geloofwaardigheid meer bij mij.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:54:40 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942785
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Lees je posts dan eens na. Ze gaan vrijwel zonder uitzondering over moslims en Marokkanen als het grote kwaad. Of praat je zo lief over ze? Als jij denkt dat je met stigmatiseren en haat zaaien een oplossing biedt, heb je het echt mis. Jouw soort gaat het echt niet winnen. Ik heb medelijden met de kinderen van al die Wilders-stemmers die met haat en vooroordelen opgroeien. Het idee
CONCRETE QUOTES DAN!!!

Het ligt er toch zo dik vbovenop.
Kom dan met die 'gruwelijke' quotes van mij.
Kom op... ik daag je uit.

Doe je het nu, of BLIJFT het bij de suggestie wekken dat ik de nieuwe Klaus Barbie in hoogst eigen persoon ben?

en het over 'stigamtisering en haat zaaien' en 'jouw soort' in 1 post hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')