De menselijke kant van A. Hitler?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:24 schreef Natalie het volgende:
Eigen mening mag idd gegeven worden. Daarom edit ik ook niets weg; ik geef een waarschuwing. Dat soort opmerkingen verzanden meer dan eens in geflame, en dat zie ik in dit topic -wat toch goed loopt- liever niet gebeuren.
Wat niet wil zeggen dat iedere andersdenkende ook meteen met een holocaustslachtoffer vergeleken kan worden natuurlijk. Ik snap waar je heen wilt maar je zet het erg vet aan.quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:11 schreef Fonkmeistah het volgende:
Ik wil bij deze gelegenheid graag iedereen die meent of wenst dat andersdenkenden ( wel of niet in relatie tot discussies over hitler ) uit de Fok gemeenschap verwijdert dienen te worden even herinneren aan het feit dat de eerste gevangenen in Auschwitz de dissidenten waren.
Immers, als de verdediging schromelijk faalt, is een veroordeling op zijn plaats.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:35 schreef OllieA het volgende:
Een C&H-ban voor Fonkmeistah lijkt me anders ook wel een goed idee.
Thans is dat nog steeds geen reden om iemand tijdelijk het recht tot posten te ontnemen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Het kan mij op zich niet schelen of iemand ''op het randje'' zit of niet, als er maar meer te discussieren valt. Maar de bronvermelding is zo wanhopig selectief en daarbij extra-slecht in de gevallen dat hij wel gegeven wordt, dat dat haast ondoenlijk is.
Vind je dit op het randje?quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Thans is dat nog steeds geen reden om iemand tijdelijk het recht tot posten te ontnemen.
We houden het in de gaten. Gaat het naar jouw idee mis dan kun je altijd een topicreport geven. Dan kieken we meteen effies.
Wat mij betreft gaat het er drie keer overheen in deze ene post.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:39 schreef Fonkmeistah het volgende:
waarom probeert men toch steeds allerlei excuses te zoeken voor hitlers afkeer van joden zoals oedipus complexen om maar om de werkelijke reden heen te draaien. Hitler hield Joden verantwoordelijk voor de 1e wereldoorlog en als gevolg daarvan de teringzooi in duitsland en de opkomst van het bloedige communisme in rusland. en als je de feiten bestudeerd kan je hem daar moeilijk ongelijk in geven. dat zijn oplossing iets te rigoreus was is een ander verhaal. maar in vergelijking met andere krijgsheren uit die tijd ( Stalin, Churchill, Rosenfelt, Truman ) was hitler nog redelijk fatsoenlijk.
Bovendien bestaat de motivatie uit een geknutsel met bronnen en feiten waar ik niet goed van word.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:19 schreef OllieA het volgende:
[..]
Vind je dit op het randje?
(In: De menselijke kant van A. Hitler?
[..]
Wat mij betreft gaat het er drie keer overheen in deze ene post.
Overigens geef ik nooit topicreports. Dat is mij een te schimmige manier van doen.
Inderdaad, en dat is misschien nog wel het ergste. C&H wordt er een soort TRU van. Laat ie die flauwekul over de Grote Joodse Samenzwering daar uitsmeren...quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:20 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Bovendien bestaat de motivatie uit een geknutsel met bronnen en feiten waar ik niet goed van word.
Idd, en daar is ook voor voor gewaarschuwd. Meerdere malen in dat topic zelfs. Het geval wil wel dat als we teveel gaan editten, dat hele topic op zeep wordt geholpen. Nee, ik ben niet blij met bepaalde uitspraken en nee, ik zie het ook liever niet aldaar.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:19 schreef OllieA het volgende:
[..]
Vind je dit op het randje?
(In: De menselijke kant van A. Hitler?
[..]
Wat mij betreft gaat het er drie keer overheen in deze ene post.
Je mag het ook altijd hier doen. Is geen probleem.quote:Overigens geef ik nooit topicreports. Dat is mij een te schimmige manier van doen.
Goed. Weet je wat we doen?quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:27 schreef OllieA het volgende:
Inderdaad, en dat is misschien nog wel het ergste. C&H wordt er een soort TRU van. Laat ie die flauwekul over de Grote Joodse Samenzwering daar uitsmeren...
Daarom pleit ik ook niet voor een holocaustban oid, maar voor een C&H ban. Er is lang genoeg geprobeerd om redelijk met deze meneer te discussiëren, maar daar is hij duidelijk niet op uit.
Forumvervuiling, dat is het.
Ik vind het uitstekend. En begrijp me goed, voor mij hoeft dat topic niet dicht, en hoeven zijn posts daarin niet geëdit - we weten wel wat voor vlees we in de kuip hebben - maar ik heb wel genoeg van zijn 'bijdragen' aan C&H.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:30 schreef Natalie het volgende:
[..]
Goed. Weet je wat we doen?
Als Dagonet er vanavond weer is dan gaan we even overleggen over wat we hiermee aanmoeten.
Reactie volgt.
Agreed?
Hier vind je wel aardige voorbeelden van het knutselen met bronnen waar Johan op doelt, denk ik.quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:01 schreef yvonne het volgende:
Ik lees me even in, ok?
hmmmquote:Op donderdag 5 mei 2005 18:19 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hier vind je wel aardige voorbeelden van het knutselen met bronnen waar Johan op doelt, denk ik.
Anti Semitisme, waarom?
Ja, ik ken dat topic nog, veel posts weggehaald toenquote:Op donderdag 5 mei 2005 18:19 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hier vind je wel aardige voorbeelden van het knutselen met bronnen waar Johan op doelt, denk ik.
Anti Semitisme, waarom?
Precies, Fok is/was nog altijd geen Stormfront.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:55 schreef RaisinGirl het volgende:
Helemaal mee eens, Ollie.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:58 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Precies, Fok is/was nog altijd geen Stormfront.
De laatste tijd niet in NWS/POL geweest zeker?quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:58 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
valt best mee en de verwijten zijn over en weer. niet zo dramatisch.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De laatste tijd niet in NWS/POL geweest zeker?
quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:58 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Mwoch, zo moeilijk lijkt het me niet als één van de NWS-mods tijd genoeg over heeft om ook C&H te gaan modden...quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
valt best mee en de verwijten zijn over en weer. niet zo dramatisch.
edit: het blijft een publiek forum en de mods doen best wel goed hun werk. het is gewoon een moeilijk onderdeel van fok!
En daarom zitten er daar ook 4 modsquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
valt best mee en de verwijten zijn over en weer. niet zo dramatisch.
edit: het blijft een publiek forum en de mods doen best wel goed hun werk. het is gewoon een moeilijk onderdeel van fok!
quote:
Ik rond naar boven afquote:
Dat deed ik ook al, hoor...quote:
je kan ook moeilijk doen. het valt allemaal wel mee voor anonieme mensen en fok is actief. ik denk dankzij moderators en overigen dat het te overzien is. vergelijken kan soms geen kwaad. wel eens gevoicechat op yahoo rond een uur of 4-5 in de ochtend?quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mwoch, zo moeilijk lijkt het me niet als één van de NWS-mods tijd genoeg over heeft om ook C&H te gaan modden...
MDI: 3 strafbare uitlatingen op FOK! in 2004quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:58 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
en buiten dat kan jij het er alleen maar mee eens zijn. ik ook dus.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
MDI: 3 strafbare uitlatingen op FOK! in 2004
Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) heeft vorig jaar 27 klachten over FOK! gekregen. Bij drie van die klachten ging het om strafbare uitlatingen, en kwam het MDI in actie. FOK! werd gevraagd de uitlatingen te verwijderen, wat ook in alle gevallen is gebeurd. Dat zei directeur Marco Hughes van het MDI vanavond in FOK!radio. "Qua meldingen valt het mee."
Van de 27 meldingen kreeg het MDI in vier gevallen 'niet eens de kans om te kijken', omdat de uitlatingen al weggehaald waren. Hughes noemde de moderatie op FOK! dan ook goed.
De meeste meldingen over FOK! die bij het MDI binnenkomen gingen over het forum. Toch ziet Hughes het als een 'hartstikke goed en populair forum'. "Het niveau van de discussies is redelijk goed, er wordt niet zomaar wat in de rondte geroepen." Hij zegt er wel bij dat hij FOK! zelf niet vaak bekijkt. "Dingen die op het randje zitten zullen er dus wel veel zijn. Wij scannen niet standaard alle sites af." Het MDI komt alleen maar kijken als er een melding is.
Werkwijze
Het MDI is puur een meldpunt, en speurt dus niet zelf actief het internet af naar strafbare uitlatingen. Uit het jaarverslag bleek al dat er vorig jaar zo'n 1800 meldingen binnenkwamen. In 547 gevallen stuurde het MDI een verzoek tot verwijdering van de uitlatingen, waar de websites in 97% van de gevallen ook gehoor aan gaven. Als de strafbare uitlatingen niet werden verwijderd, deed het MDI aangifte.
Er wordt puur gekeken naar strafbare uitlatingen, en dus niet naar uitlatingen die op het randje van de wet balanceren. Hierbij let het MDI niet op de doelgroep van een site of op de bevolkingsgroep die wordt aangesproken; sites voor allochtone jongeren worden dus net zo hard aangepakt als die voor autochtone jongeren.
Wel is het zo dat sommige websites niet aangepakt kunnen worden, omdat ze in het buitenland zijn gehost. Die websites - zoals Stormfront - vallen daardoor niet onder het Nederlandse strafrecht. Het MDI realiseert zich dan ook dat verzoeken tot verwijdering van uitlatingen bij dergelijke sites geen zin hebben.
Bij Nederlandse websites hebben strafrechtelijke zaken echter wel zin. Volgens het OM is het op internet vaak moeilijk om de persoon achter de uitlating te vinden. Hughes stelt echter dat dit soms best mogelijk is. In ieder geval kan de eigenaar van Nederlandse sites achterhaald worden, die gewoon verantwoordelijk is voor de uitlatingen van bezoekers op zijn site.
Bron: FP
Ik kijk heus kritisch en van een afstand, en ben ook heel vaak bezorgd, het is niet een imago wat ik ambieer.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en buiten dat kan jij het er alleen maar mee eens zijn. ik ook dus.
ik wil niet de softe user gaan uithangen, maar ik vind fok! juist ultiem opgeruimt en toch vrij. en de excessen...daar wordt wel door users op gewezen. de moderators en crew hebben gewoon een topforum.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik kijk heus kritisch en van een afstand, en ben ook heel vaak bezorgd, het is niet een imago wat ik ambieer.
Maar wel ben ik van mening dat we alles en alles qua moderatie er aan doen.
Tuuk schiet er iets door,
en zijn mods weleens met r priveleven bezig, maar, je moets eens weten hoeveel tijd mods in hun hobby steken!
Ik jok niet als ik zeg dat mensen soms meer dam 5 uur per dag aan hun hobby/FOK! besteden!
En dat 7 dagen per week, en dat is veel, voor niets, gewoon, voor FOK!, en dat wordt weleens vergeten.
Het is inderdaad een interessant onderwerp, maar niet eentje die in C&H hoort te staan. Zoals je weet gaat het hier vooral over Cultuur en Historie, niet over sollicitatieprocedures. Toch heb je een punt met je in het topic gegeven suggestie. Ik stel voor dat je dit mailt naar forum@fok.nl. Wellicht dat we er iets mee kunnen doenquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:56 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
_The_General_ stopt, nieuwe moderator gezocht
Beetje flauw om hem op die manier dicht te gooien. Ik vind de discussie wel degelijk relevant. Ik ben namelijk erg benieuwd waarom Dagonet de voorkeur heeft gekregen. Ik kan me namelijk indenken, dat een NWS mod het druk genoeg heeft. Een mod erbij is altijd beter, dan bestaande mods uitsmeren over meer fora. Welke criteria zijn er op de sollicitaties toegepast, bijvoorbeeld? Welke kwalificaties heeft Dagonet die andere(n) niet hebben?
We hebben een hele mondige usergroep!quote:Op donderdag 5 mei 2005 20:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wil niet de softe user gaan uithangen, maar ik vind fok! juist ultiem opgeruimt en toch vrij. en de excessen...daar wordt wel door users op gewezen. de moderators en crew hebben gewoon een topforum.
Verplaats hem dan naar FB.quote:Op donderdag 5 mei 2005 20:06 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het is inderdaad een interessant onderwerp, maar niet eentje die in C&H hoort te staan. Zoals je weet gaat het hier vooral over Cultuur en Historie, niet over sollicitatieprocedures.
Niet alleen daarom. Ook vanwege het feit, dat ik in C&H mensen zie posten, die naar mijn mening beter geschikt zijn als mod voor dat specifieke forum. Dago is prima op NWS, maar dat maakt hem niet direct prima op C&H.quote:Daarnaast snap ik dat Dagonet voor velen een verrassende keuze is zeker omdat hij tevens mod op NWS is.
Er is de laatste tijd veel te doen geweest over NWS. Zoveel zelfs, dat Verbal als een soort submod is toegevoegd om het maar modbaar te houden. Ik begrijp dus niet dat een paar weken later een NWS mod ineens wel de tijd kan vinden om op C&H te gaan meemodden. Bovendien: was Dago niet een paar weken helemaal gestopt met modden en is hij teruggekomen om de tijdelijke verdwijning van Mutant op te vangen? Beetje raar dat hij van 0 fora (vrijwillig, uiteraard, maar hij had er vast zijn reden(en) voor..) ineens 2 fora aan het modden is.quote:Verder zul je -de index bekijkende- zien dat er ook andere mods zijn die meer dan 1 forum modden. Dus heel ongebruikelijk is het niet.
Zijn die overwegingen dan wel aan de andere sollicitanten medegedeeld? Of is het zo'n kwestie als je tegenwoordig bij alle sollicitaties hebt, dat er alleen wordt gemeld dat je het niet bent geworden, zonder enige motivatie? Dat is namelijk uitermate frustrerend.quote:De verdere inhoud van de sollicitatie en de precieze punten waarom Dagonet uiteindelijk gekozen is kan ik je helaas niet melden.
Jij bent geestelijk wel het hoekje om gegaan he!quote:Op donderdag 5 mei 2005 20:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
We hebben een hele mondige usergroep!
Die elkaar heus wel corrigeert indien nodig
Zonder deze usersamenstelling had FOK noot zo groot kunnen worden en zijn!
Jep, ik ben dementerend, en wat was jou excuus ook weer?quote:Op donderdag 5 mei 2005 21:33 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Jij bent geestelijk ook wel het hoekje om gegaan he!
Ik ben me wat meer met mezelf gaan bezighouden,quote:Op donderdag 5 mei 2005 21:36 schreef yvonne het volgende:
Jep, ik ben dementerend, en wat was jou excuus ook weer?
Ah, er is dus niks veranderd voor je.quote:Op donderdag 5 mei 2005 21:41 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ik ben me wat meer met mezelf gaan bezighouden,.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |