Bedankt!quote:Op zaterdag 12 februari 2005 18:38 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
http://www.dekooktips.com/warenkennis/kruid-spec/kardem.htm
Altijd leuk, in de supermarkt naar ingrediënten zoeken...quote:Op zaterdag 12 februari 2005 19:13 schreef djkoelkast het volgende:
het is niet makkelijk te krijgen, ik haal het bij de Albert Heijn, daar hebben ze de gemalen vrucht
het makkelijker gladstrijken van de laagjes gaat het beste met een warme natte spatel liefst een ijzeren die hou je iedere keer even onder de warme kraan en dan kan je het goed gelijk strijken...quote:Op zondag 30 januari 2005 12:48 schreef djkoelkast het volgende:
[afbeelding]
et voila
Het overal helemaal gelijk maken van de laagjes is de moeilijkheid, maar ik ben tevreden zo en hij is erg lekker!!
Hey! Waar is je foto van dat gevaarte?quote:Op maandag 13 juni 2005 15:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb m onder de grill gezet
niet te dicht eronder, andersd gaat het veel te hard.
en gewoon ff in de gaten houden, als t laagje gaat kleuren eruit en nieuwe erop
neen, sorry.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:18 schreef DzjieDub het volgende:
*stil is*
*mooi vindt*
*zich afvraagt of MM op fietsafstand van Zutphen vandaan woont*
quote:Op maandag 13 juni 2005 16:19 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
neen, sorry.
en hij is gister al helemaal opgevreten
Oew...die heeft mijn moeder inmiddels al 2 keer gemaakt!! Heerlijk is diequote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
met spekkoek, kan je btw ook een erg leuk uitziende chocolade munt taart maken
[afbeelding]
quote:Op maandag 13 juni 2005 22:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
shark, het is zulk leuk werk
je mag m wel af komen halenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:55 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Wanneer kom je langs? Oh nee, ik heb geen oven.. nou ja, alleen een combi magnetron
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
je mag m wel af komen halen
tegen productiekosten
ja hoorquote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:03 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Weet je het zeker? tis nogal een werk. En een berg afwas...
quote:
meer boter en eieren. Als ik het maak, dan maak ik ook meteen een stuk of 4-5 spekkoeken want anders is het de moeite niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
die van mij is altijd vrij droog
iemand enig idee hoe ik 'm wat zachter/smeuiger krijg?
bona? daar ga je dus al, dat is geen boterquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:00 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
meer boter en eieren. Als ik het maak, dan maak ik ook meteen een stuk of 4-5 spekkoeken want anders is het de moeite niet.
En de ik gebruik wel 40 eieren daarvoor en ongeveer een halve kilo boter (bona)...en ja spekkoek is niet het gezondste wat je kan eten.
ach het werkt al decennialang, dus het zal wel kloppen dan, lijkt me.....theorie en praktijk zijn niet altijd elkaars uitsluitels.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 01:33 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
bona? daar ga je dus al, dat is geen boter
je moet roomboter hebben anders stop je te veel vocht in je spekkoek en dat verdampt met als resultaat: droge spekkoek.
Ja maar hoeveel maak je dan? trouwens is de verhouding ook helemaal anders van joune en de mijne.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
respect
ik gebruik 10 eieren en 400 gr. boter...
whehe dat moet nog hequote:
Ik was dus een tijdkje geleden in indon. op vakantie en qua sepkkoek zijn we dan nogal "ouderwets", want ik heb ze daar idd ook gezien met pandan, maar ook met rozijnen, met KAAS ertussen en kokos en nog meer van dat soort fratsen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:17 schreef Hopey het volgende:
Jeetje, echt goed man. Dat is nou een recept waar ik me dus nooit aan zal wagen, zo lang duurt het, top! Maar je kunt pandan toevoegen. Dan krijg je van die bruin/groene laagjes die je wel eens in de toko ziet. Die smaken net ietjes lekkerder imo.
Ik moet ze nog altijd uit de toko halen. Yummie.![]()
Ja die had ik ook al gezocht maar kon hem zo snel niet vindenquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb hier ergens wel een recept rondzwerven, en foto's zelfs
eens kijken of die op te hengelen zijn
Ik voel een merge aan komenquote:
Dat wil ik al tijden een keertje maken. Tijdens mijn kamerperiode in Amsterdam woonde ik in huis bij een Indonesiche vrouwtje en die had het daar wel eens over. Vandaar dat ik erg nieuwsgierig ben geworden.quote:Op zondag 31 december 2006 13:35 schreef heaven7 het volgende:
Mijn sponscake is erg lekker en goed geluktEn loeimakkelijk dus ga er dadelijk nog 1 maken maar dan met iets meer pandanpasta en langer mixen voor meer sponseffect
7 kleine eieren, 200 gram bloem, 200 gram suiker, 1 zakje vanillesuiker, 1 theelepel bakpoeder en pandanpasta.quote:Op zondag 31 december 2006 17:06 schreef amarena het volgende:
Doet maar. Ben benieuwd!!!!
Dankzij jou!quote:Op maandag 1 januari 2007 13:13 schreef djkoelkast het volgende:
Kijk even in de OP van dit al oude topic, daar staat alles in voor spekkoek![]()
heb de post aangepast, de foto's staan ergens in het middenquote:Op maandag 1 januari 2007 13:15 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dankzij jou!![]()
Topic is me altijd bijgebleven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |