Bron: Fokquote:Nederlandse vlag moet van schooltas
Een leerling van het Cals College in IJsselstein moet met onmiddellijke ingang een Nederlandse vlag van zijn schooltas verwijderen. Volgens waarnemend directeur Rob Bijeman moet het vlaggetje beschouwd worden als 'provocerend gedrag' ten opzichte van leerlingen van vooral Marokkaanse afkomst.
De vader van de 16-jarige Patrick Balk, de leerling die de vlag moet verwijderen, zegt dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen. ''Mijn zoon is geregeld doelwit van bedreigingen door Marokkanen. Ze vallen over zijn kleding. Hij wil graag in het leger en heeft daarom vaak legerkleren aan. Ook zijn tas doet militair aan. Maar Patrick is absoluut niet vechtlustig. Niettemin vinden ze dat hij hen uitdaagt, ook met zo'n vlaggetje. Het is te gek voor woorden''
Volgens directeur Bijman is er geen pressie op hem uitgeoefend om het vlaggetje te laten verbieden. Verder zegt hij dat zijn school geen platform is voor provocerend gedrag. Patrick moet maandag laten weten of hij de Nederlandse driekleur van de tas haalt. De leerling in kwestie voelt daar weinig voor.
''Provocerend''
Stelletje flikkers heb ik net gemaild, "Met zure groetjes".quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:27 schreef Arnold_fan het volgende:
Het lijkt mij slim op op een normale manier te mailen naar ijsselstein@cals.nl en uit te leggen dat we hier in Nederland leven
Dit is de eerste keer dat ik een normale bijdrage van Meki ziequote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:29 schreef Meki het volgende:
gewoon niet doen
niet luisteren naar de domme direkteur
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:26 schreef Verbal het volgende:
Tsja
Ik vind het tragisch als mensen hun identiteit moeten ontlenen aan een vlaggetje op hun kleding of, in dit geval, tas. En het zal ongetwijfeld gedaan zijn om een standpunt uit te dragen.
Maar om het te verbieden...
V.
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik een normale bijdrage van Meki zieJe leert het wel
![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:29 schreef Meki het volgende:
gewoon niet doen
niet luisteren naar de domme direkteur
Dat zeg ik niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:33 schreef veldmaatpp het volgende:
[..]
Dus je mag niet trots zijn op je eigen land?
Tuurlijk wel.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:33 schreef veldmaatpp het volgende:
[..]
Dat is gewoon een reactie op veel Marokkaanse (en Mollukse) jongeren, die zichzelf afzetten tegen de Nederlandse maatschappij en keihard schijnen te moeten roepen en laten merken dat ze Marokkanen(/Molukkers) zijn, en dat Nederlanders enkel rascisten zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
't Is alleen jammer dat het zo'n symbool is geworden.
Daar doe je nu ook weinig meer aan.
Ze geven zelf dus al aan geen deel uit te maken van deze samenleving. Maar dat was mij allang duidelijk helaas hebben bepaalde politici dat niet door. "De boel bij elkaar houden"quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:33 schreef veldmaatpp het volgende:
En trouwens, die Marokkaanse leerlingen maken ook deel uit van Nederland hoor. Die vlag is dus ook van hun. Waarom zou dat aanstootgevend oid moeten zijn?
Hij reageert wel vaker normaal hoor.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik een normale bijdrage van Meki zieJe leert het wel
![]()
En jij wilde zeggen dat het Nederlandse vlaggetje op die tas er zit om tegen alle allochtonen te zeggen: 'Sjonge, wat leven we allemaal samen in dat land waar we trots op mogen zijn'?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze geven zelf dus al aan geen deel uit te maken van deze samenleving.
Knap dat jij de achtergrond van deze jongen zo goed kent.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
En jij wilde zeggen dat het Nederlandse vlaggetje op die tas er zit om tegen alle allochtonen te zeggen: 'Sjonge, wat leven we allemaal samen in dat land waar we trots op mogen zijn'?
Dat zou dan mooi de eerste zijn.
V.
De reden waarom hij het draagt staat toch in de tekst, ivm zijn militairen interesses. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je op die school blijkbaar niet trots mag zijn op je identiteit en afkomst.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:42 schreef Verbal het volgende:
En jij wilde zeggen dat het Nederlandse vlaggetje op die tas er zit om tegen alle allochtonen te zeggen: 'Sjonge, wat leven we allemaal samen in dat land waar we trots op mogen zijn'?
V.
Knap dat mensen als jij allerlei aannames mogen doen en alles wat anderen schrijven naar eigen blieven en liefst verkeerd en selectief mogen interpreterenquote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:44 schreef veldmaatpp het volgende:
[..]
Knap dat jij de achtergrond van deze jongen zo goed kent.
Het 1e gedeelte van je post is goed, de laatste 2 zinnen slaan nergens op.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De reden waarom hij het draagt staat toch in de tekst, ivm zijn militairen interesses. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je op die school blijkbaar niet trots mag zijn op je identiteit en afkomst. Dat is toch belachelijk bovendien zwichten ze voor een soort mens wat hier te gast is en zijn plaats zou moeten kennen. Namelijk onderaan de ladder.
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:40 schreef Overlast het volgende:
Geachte heer/ mevrouw,
Sinds wanneer is het dragen van een Nederlandse vlag verboden?
Dat er in het straatbeeld meer Marokkaanse/Turkse/Molukse dan Nederlandse vlaggen te zien zijn op kleding is tot daar aan toe.
Maar om de Nederlandse vlag te verbieden?
Bent u besuikerd?
Met zure groetjes (c) pberends,
Overlast
gemaild
Ik zie niet in waarom je daar niet trots op zou mogen zijn op die school. Maar blijkbaar vinden ze om de een of andere reden dat vlaggetje 'provocerend'. Ik vind dat verbieden, zoals ik al zei, ook al te ver gaan. Maar ik heb nog nooit, NOG NOOIT, gehoord dat scholieren die het nodig vinden om Nederlandse vlaggetjes te dragen op tassen of kleding dat doen om saamhorigheid uit te dragen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
Het gaat erom dat je op die school blijkbaar niet trots mag zijn op je identiteit en afkomst.
Dit soort rioolblaat doe je maar op Stormfront.quote:Dat is toch belachelijk bovendien zwichten ze voor een soort mens wat hier te gast is en zijn plaats zou moeten kennen. Namelijk onderaan de ladder.
Ongenuanceerd je mening geven mag toch wel eens een keer. Ik word namelijk zoooo enorm moe van dat M-woord. Elke dag komen ze negatief in het nieuws terwijl het maar een kleine groep is. Hoe kan dat? Waarom zit er blijkbaar iets fout in de opvoeding van dit soort mensen? En waarom wordt er nooit iets aan gedaan.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:47 schreef veldmaatpp het volgende:
Het 1e gedeelte van je post is goed, de laatste 2 zinnen slaan nergens op.
wilde ik ook zeggenquote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:22 schreef Pool het volgende:
Het hoort ook de vlag van Nederlandse Marokkanen te zijn.
Een dergelijke mening niet. Het is namelijk onvervalst racistisch wanneer je stelt dat een bepaalde bevolkingsgroep haar 'plek onderaan de ladder' moet kennnen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ongenuanceerd je mening geven mag toch wel eens een keer.
Jij kent de achtergrond van die jongen toch niet. Laten we dus daar niet over speculeren. Wat mij het meeste stoort aan dit geheel is dat de school onder druk van Marokkanen is gezwicht. Zoiets kan en mag nooit gebeuren. Als je daar aan toe geeft wat is de volgende stap. Mss storen ze zich ook wel aan Ralph Lauren kleding. Moet dat dan ook maar verboden worden?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:50 schreef Verbal het volgende:
Ik zie niet in waarom je daar niet trots op zou mogen zijn op die school. Maar blijkbaar vinden ze om de een of andere reden dat vlaggetje 'provocerend'. Ik vind dat verbieden, zoals ik al zei, ook al te ver gaan. Maar ik heb nog nooit, NOG NOOIT, gehoord dat scholieren die het nodig vinden om Nederlandse vlaggetjes te dragen op tassen of kleding dat doen om saamhorigheid uit te dragen.
Dat is jouw visie op het dragen van een vlaggetje. In de meeste landen in de wereld is het de normaalste zaak van de wereld om trots te zijn op je afkomst en vlag. Hier in Nederland is dat iets negatiefs ik zie niet waarom je niet trots zou mogen zijn. Komt waarschijnlijk door politieke lafheid.quote:En daarnaast vind ik het sip dat mensen dat blijlkbaar nodig hebben voor hun identiteitsbeleving.
quote:Dit soort rioolblaat doe je maar op Stormfront.
V.
Ja maar daar horen dat "soort" minderwaardige mensen toch ook? Ze zijn hier te gast hoor, ze gaan binnenkort weer weg als de wc's weer schoon zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:54 schreef Pool het volgende:
Een dergelijke mening niet. Het is namelijk onvervalst racistisch wanneer je stelt dat een bepaalde bevolkingsgroep haar 'plek onderaan de ladder' moet kennnen.![]()
Jij ook niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij kent de achtergrond van die jongen toch niet.
Ik speculeer dan ook niet.quote:Laten we dus daar niet over speculeren.
En jij speculeert dus wel.quote:Wat mij het meeste stoort aan dit geheel is dat de school onder druk van Marokkanen is gezwicht.
De directeur zegt dan ook dat dat niet is gebeurd. Maar ja, da's dan weer wat minder welgevallig, om die te geloven, want die weet het zelf natuurlijk niet beter dan de vader van dat joch die nooit op die school is, waarschijnlijk.quote:Zoiets kan en mag nooit gebeuren.
Goede vraag. Maar je weet het niet, he? Laten we niet speculeren.quote:Als je daar aan toe geeft wat is de volgende stap.
Nee.quote:Mss storen ze zich ook wel aan Ralph Lauren kleding. Moet dat dan ook maar verboden worden?![]()
Ja. En de ervaring met mensen die hem dragenquote:Dat is jouw visie op het dragen van een vlaggetje.
Nu speculeer je.quote:In de meeste landen in de wereld is het de normaalste zaak van de wereld om trots te zijn op je afkomst en vlag.
Lees je wel?quote:Hier in Nederland is dat iets negatiefs ik zie niet waarom je niet trots zou mogen zijn.
Oeps. Speculeren, zeker?quote:Komt waarschijnlijk door politieke lafheid.
Could have fooled me.quote:Liever niet daar heb ik niets te zoeken.
Ja. En sommigen willen dat zo graag, dat ze de digitale Oranjeblanjebleu-equivalenten worden van de Marokkaanse straatterroristjes.quote:Ik word alleen zo moe van al die negatieve berichtgeving omtrent voornamelijk Marokkanen dat ik ook weleens ongenuanceerd iets wil kunnen zeggen. Soms moet een mens weleens uit zijn slof schieten
Ik haal de dingen uit het bericht nergens anders vandaan.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:03 schreef Verbal het volgende:
Jij ook niet.
Jawel hoor lees je posts maar na.quote:Ik speculeer dan ook niet.
Staat in het bericht:quote:En jij speculeert dus wel.
quote:De vader van de 16-jarige Patrick Balk, de leerling die de vlag moet verwijderen, zegt dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen.
Ach de directeur beschermt het imago van zijn school. Ik heb in dit geval meer vertrouwen in de vader van deze jongen.quote:De directeur zegt dan ook dat dat niet is gebeurd. Maar ja, da's dan weer wat minder welgevallig, om die te geloven, want die weet het zelf natuurlijk niet beter dan de vader van dat joch die nooit op die school is, waarschijnlijk.
Dat is idd speculeren maar het is niet verkeerd om er toch over na te denken.quote:Goede vraag. Maar je weet het niet, he? Laten we niet speculeren.
Er zijn idd mensen die een vlaggetje met verkeerde bedoelingen dragen maar dat kwam niet naar voren in dit bericht en bovendien moet je dan consequent zijn en ook Marokkaanse, Turkse,Amerikaanse vlaggen etc verbieden.quote:Ja. En de ervaring met mensen die hem dragen
Dat is toch echt wel een feit. VS, Canada, Frankrijk, Engeland etc etc. Een stukje patriottisme is echt niet verkeerd. Dat het hier in Nederland not-done is ligt aan dit land en niet aan vaderlandsliefde an sich.quote:Nu speculeer je.
Ja anders zou ik hierop geen antwoord kunnen geven.quote:Lees je wel?
Nee constatering gecombineerd met mijn mening.quote:Oeps. Speculeren, zeker?
Denk het ook.quote:Could have fooled me.
Je kan de overlast van Marokkaanse rotjochies niet ontkennen. Als je dat ontkent leef je met een plaat voor je kop.quote:Ja. En sommigen willen dat zo graag, dat ze de digitale Oranjeblanjebleu-equivalenten worden van de Marokkaanse straatterroristjes.
V.
zegt pappaquote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:36 schreef Tikorev het volgende:
Volstrekt belachelijk
De vlag van je eigen land gaan verbieden omdat het provocerend zou zijn voor de Marokkanen.
ijsselstein@cals.nl
quote:
Is het niet andersom? Ik bedoel dat extreem-rechts die stempel gekregen heeft van extreem-links?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat nog veel triester is eigenlijk is dat door het poltiek correct denken de NL vlag iets is wat extreem rechts voor zich heeft opgeeist.
Jongen toch, doe je ogen eens open en ruik aan de koffie.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
't Is alleen jammer dat het zo'n symbool is geworden.
Daar doe je nu ook weinig meer aan.
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:45 schreef gelly het volgende:
Bovendien is het de vader die het hele Marokkanenverhaal d'r bij haalt.
het is de zoon van de waarnemend directeur ineens?quote:Volgens waarnemend directeur Rob Bijeman moet het vlaggetje beschouwd worden als 'provocerend gedrag' ten opzichte van leerlingen van vooral Marokkaanse afkomst.
Misschien is het wel waar, heb je daar wel eens aan gedacht?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat vaderlief meteen gaat blèren dat het onder druk van 'de Marokkanen' is gebeurd.
V.
yow reply als je joint is uitgewerktquote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:45 schreef gelly het volgende:
Wat zit iedereen die directeur aan te vallen ? Neem het de idioten kwalijk die onze driekleur besmeuren met extreem-nationalisme en vreemdelingenhaat. Want als er iets niet Nederlands is, dan is het dat wel. Altijd dat gejammer over vlagvertoon. Molukkers dragen geen RMS vlag omdat ze anti-Nederland(ers) zijn, Nederlandse vlaggetjes dragers zijn over het algemeen wel anti-buitenlander en extreem-nationalistisch. Die eeuwige slachtofferrol van "en koninginnedag dan, en met voetbal ?". Als je zelf dat verschil niet ziet is elke uitleg hopeloos.
Ah, daar hebben we dezelfde gozer die jankte dat de Telegraaf een 'Marokkanen-verhaal' maakte van die doodslag in R'dam en toen bleek dat het inderdaad weer een Mohammed was liet hij zich niet meer zien.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:45 schreef gelly het volgende:
Wat zit iedereen die directeur aan te vallen ? Neem het de idioten kwalijk die onze driekleur besmeuren met extreem-nationalisme en vreemdelingenhaat. Want als er iets niet Nederlands is, dan is het dat wel. Altijd dat gejammer over vlagvertoon. Molukkers dragen geen RMS vlag omdat ze anti-Nederland(ers) zijn, Nederlandse vlaggetjes dragers zijn over het algemeen wel anti-buitenlander en extreem-nationalistisch. Die eeuwige slachtofferrol van "en koninginnedag dan, en met voetbal ?". Als je zelf dat verschil niet ziet is elke uitleg hopeloos.
Die kleine groep mag het niet verpesten voor de rest. Als iemand een vlaggetje op zijn tas/kleding wil hebben uit vaderlandsliefde of specifiek hier om militaire redenen lijkt me daar niets mis mee, hoewel ik Verbals mening over nationalisme wel deel.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:45 schreef gelly het volgende:
Wat zit iedereen die directeur aan te vallen ? Neem het de idioten kwalijk die onze driekleur besmeuren met extreem-nationalisme en vreemdelingenhaat.
Precies man, die vaders van die kaaskoppies, die zijn het ergstquote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:45 schreef gelly het volgende:
Ik wacht liever nog even tot ik 2 kanten van het verhaal gehoord heb.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:59 schreef Nightwulf het volgende:
Heb ze ook gemaild en een aantal mensen van de ouderraad, dit is echt te zot voor woorden
Ik ben echt kwaad hierover.
Laat ook wat van je horen, Wel op een normale beschaafde manier aub
In combinatie met speculaties.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik haal de dingen uit het bericht nergens anders vandaan.
*leest*quote:Jawel hoor lees je posts maar na.
Precies. De papa die er niet bij was.quote:Staat in het bericht:
Op basis van? Het feit dat hij er niet bij was? Het feti dat hij de beslissing niet heeft genomen, maar de directeur?quote:Ach de directeur beschermt het imago van zijn school. Ik heb in dit geval meer vertrouwen in de vader van deze jongen.
Speculeren, dus.quote:Dat is idd speculeren maar het is niet verkeerd om er toch over na te denken.
Nee, en hoewel de overgrote meerderheid van de gevallen dat een vlaggetje wordt gedragen dit met die bedoeling is, gaan we nu maar eens voor de verandering uit van de, nog niet gesignaleerde, minderheidquote:Er zijn idd mensen die een vlaggetje met verkeerde bedoelingen dragen maar dat kwam niet naar voren in dit bericht
Nogmaals... ik vind niet dat 'ie verboden had hoeven worden (en daarmee gun ik Patrick dus nog het voordeel van de twijfel), maar inderdaad, wat mij betreft mag je dan dus ook consequent zijn.quote:en bovendien moet je dan consequent zijn en ook Marokkaanse, Turkse,Amerikaanse vlaggen etc verbieden.
Dat zijn vier landen die je noemt. En ook in die landen is niet iedereen vol van de vlag. Weet je hoeveel landen er zijn op deze planeet? En jij wilt beweren dat jij weet hoe de bevolking van de overgrote meerderheid daarvan over de vlag en de afkomst denkt? En dan zeggen dat IK speculeer?quote:Dat is toch echt wel een feit. VS, Canada, Frankrijk, Engeland etc etc.
Daarover verschillen de meningen. Zeker over wat patriottisme inhoudt.quote:Een stukje patriottisme is echt niet verkeerd.
Ik weet niet of het in Nederland not done is. Dat zeg jij, maar wellicht speculeer je.quote:Dat het hier in Nederland not-done is ligt aan dit land en niet aan vaderlandsliefde an sich.
Je hebt lezen en lezen.quote:Ja anders zou ik hierop geen antwoord kunnen geven.
Speculatie, dus.quote:Nee constatering gecombineerd met mijn mening.
Dat zegt iets over jou, niet over mij.quote:Denk het ook.
Waar ontken ik overlast door Marokkaanse rotjochiesquote:Je kan de overlast van Marokkaanse rotjochies niet ontkennen. Als je dat ontkent leef je met een plaat voor je kop.
Er zijn geen twee kanten. Ook al is die jongen de grootste extremist op deze wereld, de Nederlandse vlag is van iedereen. Anders kun je de Nederlandse taal ook wel gaan verbieden wanneer een extremist Nederlands praat.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik wacht liever nog even tot ik 2 kanten van het verhaal gehoord heb.
Jij bent echt dom he? Loopt zelf te janken over generalisatie en vooroordelen, maar gaat er bij voorbaat vanuit dat deze jongen een rascist is.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:45 schreef gelly het volgende:
Wat zit iedereen die directeur aan te vallen ? Neem het de idioten kwalijk die onze driekleur besmeuren met extreem-nationalisme en vreemdelingenhaat.
Je discrimineert nu zelf je eigen land.quote:Want als er iets niet Nederlands is, dan is het dat wel. Altijd dat gejammer over vlagvertoon.
Een bepaald deel van die Molukkers en Marokkanen dat er "kanker-kaaskoppen" bij roept, is niet anti-Nederlands?quote:Molukkers dragen geen RMS vlag omdat ze anti-Nederland(ers) zijn
Met nationalistisch zijn is niets mis, alleen je word vanzelf steeds extremer omdat je anders gewoon weggedrukt wordt in je eigen land. Zie dit voorval dus weer.quote:Nederlandse vlaggetjes dragers zijn over het algemeen wel anti-buitenlander en extreem-nationalistisch.
quote:Die eeuwige slachtofferrol van "en koninginnedag dan, en met voetbal ?". Als je zelf dat verschil niet ziet is elke uitleg hopeloos.
quote:Bovendien is het de vader die het hele Marokkanenverhaal d'r bij haalt.
Goed idee inderdaad, maar waarom heb je al eerder je mening gegeven dan?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee. Je kunt iemand aanspreken als hij de Nederlandse taal op een bepaalde manier en met een bepaalde bedoeling inzet.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:12 schreef Tikorev het volgende:
Anders kun je de Nederlandse taal ook wel gaan verbieden wanneer een extremist Nederlands praat.
Nee, je zou graag lezen dat die jongen met een kale kop en een tatoo van een hakenkruis 'sieg heil'-schreeuwend door de schoolgangen liep, zodat je die Marokkanen en rascistische schooldirecteur weer vrij kan pleiten.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Het gaat erom op welke manier je de driekleur gebruikt (of misbruikt). Als de Nederlandse vlag misbruikt wordt door er racisme en extreem-nationalisme aan te hangen kun je dat prima op een school verbieden. Zo'n directeur dient zijn school leefbaar te houden, en als er gegronde reden bestaat kan hij bepaalde kleding of uitingen verbieden. Dat kan een opgenaaid Nederlands vlaggetje zijn, maar ook andere kenmerken die de sfeer verzieken. Natuurlijk is het een lapmiddel zo'n verbod, maar de eerste puber die daadwerkelijk naar goede raad luister moet ik nog tegenkomen. De directeur zal dus een goede reden hebben om de jongen dit verbod op te leggen, het is de vader die zegt dat 'de Marokkanen' om het verbod hebben gevraagd. Daarom hoor ik ook graag de andere kant van het verhaal. Misschien is die jongen wel een notoire racist en wordt ie daarom bedreigt en heeft de directeur daarom besloten tot het verbod.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Er zijn geen twee kanten. Ook al is die jongen de grootste extremist op deze wereld, de Nederlandse vlag is van iedereen. Anders kun je de Nederlandse taal ook wel gaan verbieden wanneer een extremist Nederlands praat.
Damn ik had me matrozenpak al uit de kast gehaald.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:18 schreef Verbal het volgende:
DISCLAIMER: ik ZEG dus niet dat je een hitsige travo bent die matrozen pijpt, het is een voorbeeld.
Nee, ik hoor gewoon graag 2 kanten van het verhaal zodat ik mijn eigen conclusies kan trekken. Ik ben niet degene die graag zn vooroordelen bevestigd wil zien.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:18 schreef veldmaatpp het volgende:
[..]
Nee, je zou graag lezen dat die jongen met een kale kop en een tatoo van een hakenkruis 'sieg heil'-schreeuwend door de schoolgangen liep, zodat je die Marokkanen en rascistische schooldirecteur weer vrij kan pleiten.
iddquote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:18 schreef veldmaatpp het volgende:
[..]
Nee, je zou graag lezen dat die jongen met een kale kop en een tatoo van een hakenkruis 'sieg heil'-schreeuwend door de schoolgangen liep, zodat je die Marokkanen en rascistische schooldirecteur weer vrij kan pleiten.
Bad luck, schmuckquote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Damn ik had me matrozenpak al uit de kast gehaald.
Dat denk ik niet, dan had hij namelijk ook maatregelen moeten treffen tegen "de Marrokanen" omdat zij Patrick hadden bedreigd.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Het gaat erom op welke manier je de driekleur gebruikt (of misbruikt). Als de Nederlandse vlag misbruikt wordt door er racisme en extreem-nationalisme aan te hangen kun je dat prima op een school verbieden. Zo'n directeur dient zijn school leefbaar te houden, en als er gegronde reden bestaat kan hij bepaalde kleding of uitingen verbieden. Dat kan een opgenaaid Nederlands vlaggetje zijn, maar ook andere kenmerken die de sfeer verzieken. Natuurlijk is het een lapmiddel zo'n verbod, maar de eerste puber die daadwerkelijk naar goede raad luister moet ik nog tegenkomen. De directeur zal dus een goede reden hebben om de jongen dit verbod op te leggen, het is de vader die zegt dat 'de Marokkanen' om het verbod hebben gevraagd. Daarom hoor ik ook graag de andere kant van het verhaal. Misschien is die jongen wel een notoire racist en wordt ie daarom bedreigt en heeft de directeur daarom besloten tot het verbod.
Inderdaad! In 1943 konden die dingen nog gewoon!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:24 schreef Loedertje het volgende:
OMG, waar is de tijd dat je nog gewoon de plunjebaal van je neef kon leegtrekken en in die kleding gewoon naar school kon gaan ?
De Nederlandse vlag is van iedereen en dus moet je die niet laten kapen door een individu of minderheid. Dus ook al zou iemand de Nederlandse vlag als rechts-extremistisch symbool willen gebruiken dan moet je het niet gaan verbieden, want dan laat je juist toe dat een vlag gekaapt wordt door extremisten. Met Lonsdale kleren of andere symbolen zou je dat eventueel nog kunnen doen, met een nationale vlag niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Het gaat erom op welke manier je de driekleur gebruikt (of misbruikt). Als de Nederlandse vlag misbruikt wordt door er racisme en extreem-nationalisme aan te hangen kun je dat prima op een school verbieden.
Net gemaildquote:Geachte heer Bijeman,
Met grote ontzetting heb ik kennis genomen van het door U uitgevaardigde verbod tot het dragen van de Nederlandse driekleur op schooltassen, met name door leerling Patrick Balk, zogenaamd omdat dit onder 'provocerend gedrag' zou vallen. Ik kan dit niet anders dan als pure discriminatie jegens de autochtoon zien.
Het mag immers als een welbekend feit worden beschouwd, dat allochtone jongeren sterk geneigd zijn tot het op alle mogelijke manieren uitdrukking geven aan hun etniciteit. En niet-Nederlandse vlaggetjes, gedragen op hun kleding en schooltassen, zijn daarbij eerder regel dan uitzondering. Dit gedrag van allochtonen is echter niet meer of minder provocerend dan het dragen van de Nederlandse vlag door autochtonen, en dient derhalve, op grond van Uw eerder uitgevaardigde verbod, eveneens met onmiddelijke ingang verboden te worden.
Een groot probleem hierbij is echter waar de grens getrokken dient te worden. Welke 'provocatie' is nog wel toelaatbaar en welke niet? U zult het toch met mij eens moeten zijn, dat een dergelijke regel door z'n subjectieve, selectieve karakter op termijn onhoudbaar is en dat U er maar beter helemaal niet aan kunt beginnen.
Derhalve ga ik er vanuit dat U in al Uw wijsheid zult besluiten het eerder genoemde verbod op het dragen van de Nederlandse driekleur met onmiddelijke ingang terug te draaien.
Hopende op uw medewerking en wachtende op uw reactie groet ik u vriendelijk,
...
Een ernstig verontruste ouder
Sja, het is iets wat de vader beweert. Die zal ook niet snel zeggen dat zoonlief het niet zo op buitenlanders heeft natuurlijk. Is er geen andere bron voor dit verhaal ?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:28 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, dan had hij namelijk ook maatregelen moeten treffen tegen "de Marrokanen" omdat zij Patrick hadden bedreigd.
Dat klopt, maar los daarvan lijkt mij het verbieden van een afbeelding van onze vlag niet haalbaar en bovendien onwenselijk. Daarmee creëer je nl. een averechts effect.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:54 schreef calvobbes het volgende:
"We" weten weer eens het fijne er niet van he.
Wie weet wat die Patrick allemaal uitspookt en hoe die zich gedraagt icm met die vlag en zijn kleren.
Het is zo makkelijk oordelen vannachter je computer, maar ik denk niet dat iemand hier weet wat er zich allemaal al heeft afgespeeld.
Dan moest je in je post hierboven ook nog niet de conclusie trekken dat die jongen een rascist was.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, ik hoor gewoon graag 2 kanten van het verhaal zodat ik mijn eigen conclusies kan trekken.
Ook al liep die jongen in een Hitler-kostuum door de school heen, dan nog zou je hem gewoon van school af moeten trappen om bovengenoemde reden. En niet hem verbieden de vlag van dit land op zijn tas te dragen.quote:Ik ben niet degene die graag zn vooroordelen bevestigd wil zien.
Een jaar of 3 geleden ook nogquote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Inderdaad! In 1943 konden die dingen nog gewoon!![]()
Ja precies. Die NLe vlag voor het schoolgebouw, dat is ook provocatie! Weg ermee! De arme Marokkanen-ziel zou er wel eens door gekwetst kunnen worden!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Het gaat erom op welke manier je de driekleur gebruikt (of misbruikt). Als de Nederlandse vlag misbruikt wordt door er racisme en extreem-nationalisme aan te hangen kun je dat prima op een school verbieden. Zo'n directeur dient zijn school leefbaar te houden, en als er gegronde reden bestaat kan hij bepaalde kleding of uitingen verbieden. Dat kan een opgenaaid Nederlands vlaggetje zijn, maar ook andere kenmerken die de sfeer verzieken. Natuurlijk is het een lapmiddel zo'n verbod, maar de eerste puber die daadwerkelijk naar goede raad luister moet ik nog tegenkomen. De directeur zal dus een goede reden hebben om de jongen dit verbod op te leggen, het is de vader die zegt dat 'de Marokkanen' om het verbod hebben gevraagd. Daarom hoor ik ook graag de andere kant van het verhaal. Misschien is die jongen wel een notoire racist en wordt ie daarom bedreigt en heeft de directeur daarom besloten tot het verbod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |