abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24815331
Al zeer lange tijd is het zo dat er plotselinge oplevingen van anti semiteit zijn, Sommige heviger dan de andere,
Ik vraag me af hoe dit komt. Ik kan er niet bij dat mensen joden als een minderwaardig iets kunnen zien.
Ik kan me ergens wel indenken waarom mensen een hekel hebben aan negers (Ik heb dat niet, voor de duidelijkheid)
Waarom bestaat anti semitisme?. En waarom leeft het soms op. ?
Ook aan revionisten en andere anti semieten vraag ik om hun mening hierover te geven, Ook al ben je het er niet mee eens. Je moet toch weten wat de anders denkt en waarom hij dat denkt
pi_24815430
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:04 schreef el_hombre het volgende:
Ik kan er niet bij dat mensen joden als een minderwaardig iets kunnen zien.
Ik kan me ergens wel indenken waarom mensen een hekel hebben aan negers (Ik heb dat niet, voor de duidelijkheid)

Waarom kun je het 1 wel voorstellen en het ander niet ? Joden zijn altijd al mikpunt geweest van afgunst en het toespelen van de zondebok in economische of maatschappelijk mindere tijden. Datzelfde zie je bij racisme waar antisemitisme natuurlijk ook onder valt. Momenteel zijn Marokkanen nogal hot als zondebok voor alles wat slecht gaat in Nederland, pre-WOII waren de joden dat. De joden als grootgeldbezitters terwijl Duitsland in een crisis verkeerde. Toen een joodse jongen een Duitser vermoorde was het hek van de dam. Antisemitisme of racisme in het algemeen komen voort uit kortzichtigheid, onwetendheid en ontevredenheid. Anti-semitisme wordt nu als raar gezien omdat dat zo geleerd is, terwijl anti-semitisme eeuwen de normaalste zaak van de wereld was.
pi_24815459
-laat maar-
pi_24815488
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom kun je het 1 wel voorstellen en het ander niet ? Joden zijn altijd al mikpunt geweest van afgunst en het toespelen van de zondebok in economische of maatschappelijk mindere tijden. Datzelfde zie je bij racisme waar antisemitisme natuurlijk ook onder valt. Momenteel zijn Marokkanen nogal hot als zondebok voor alles wat slecht gaat in Nederland, pre-WOII waren de joden dat. De joden als grootgeldbezitters terwijl Duitsland in een crisis verkeerde. Toen een joodse jongen een Duitser vermoorde was het hek van de dam. Antisemitisme of racisme in het algemeen komen voort uit kortzichtigheid, onwetendheid en ontevredenheid. Anti-semitisme wordt nu als raar gezien omdat dat zo geleerd is, terwijl anti-semitisme eeuwen de normaalste zaak van de wereld was.
Ik denk dat ik het me vooral kan voorstellen omdat je kleurlingen makkelijk kan herkennen.
Joden zien er vaak blank en westers uit. en gedragen zich minder opvallend
pi_24815580
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:14 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het me vooral kan voorstellen omdat je kleurlingen makkelijk kan herkennen.
Joden zien er vaak blank en westers uit. en gedragen zich minder opvallend
Nou, daar dachten 'ze' vroeger anders over.

pi_24815612
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou, daar dachten 'ze' vroeger anders over.

[afbeelding]
Maar kijk, joden zien er niet zo uit.
Dus als een jood op straat loopt hebben de racisten dit beeld in hun hoofd. En dan herkennen ze de echte jood niet
  zaterdag 29 januari 2005 @ 16:00:10 #7
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_24816229
Joden hebben door de eeuwen heen de neiging gehad samen te hokken en zich af te sluiten van hun medeburgers (kijk maar eens naar de jordaan of Antwerpen). Daarnaast hadden ze hun geloof nogal tegen: dat heeft iets mystieks en ontoegankelijks. Bovendien hebben Joden zich altijd geprofileerd als "Het uitverkoren volk" en dat roept wrevel op.

Tegenwoordig speelt het bovenstaande een kleinere rol. Ik denk dat nu het beleid van Israel de belangrijkste drijfveer is voor antisemitisme, gecombineerd met de hoogst irritante slachtofferrol die veel Joden zich aanmeten (vanwege de Holocaust en Palestijnse 'terreur').
pi_24816459
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:00 schreef Krush het volgende:
Joden hebben door de eeuwen heen de neiging gehad samen te hokken en zich af te sluiten van hun medeburgers (kijk maar eens naar de jordaan of Antwerpen). Daarnaast hadden ze hun geloof nogal tegen: dat heeft iets mystieks en ontoegankelijks. Bovendien hebben Joden zich altijd geprofileerd als "Het uitverkoren volk" en dat roept wrevel op.

Tegenwoordig speelt het bovenstaande een kleinere rol. Ik denk dat nu het beleid van Israel de belangrijkste drijfveer is voor antisemitisme, gecombineerd met de hoogst irritante slachtofferrol die veel Joden zich aanmeten (vanwege de Holocaust en Palestijnse 'terreur').
*Proest*
Waar denk je dat die neiging vandaan kwam?
Joden mochten nergens aan meedoen.
In geen enkele beroepsgroep kwamen ze binnen, dit zorgde ervoor dat ze iets begonnen in een van de weinige vrije beroepsgroepen: De bankwereld.
Doordat het "leren" al vanaf jongs af aan hoog in het vaandel staat bij Joden( leren van heilige boeken) waren ze over het algemeen slim, en succesvol in het bankleven.
Dus wat gebeurt er: Een groep waarop wordt neergekeken is erg succesvul.
Dat levert frustratie op > Nog meer Jodenhaat.
En nogal gek he dat Joden zich slachtoffers voelen van de Holocausrt, kan me er niks bij voorstellen. Miljoenen Joden zijn vergast en dan durven ze te gaan zeuren hierover
Ze hadden dit toch zeker aan zichzelf te danken

De Joden zoeken een plekje op in een dunbevolkt gebied, kopen land van arabieren, maken het land succesvol en nu wordt er al decennia gebprobeerd de Joden de zee in te drijven.
Joden zijn nergens veilig, geen wonder dat ze proberen zichzelf te organiseren en verdedigen.
Joden
Sharon
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:48:34 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24819228
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:13 schreef Overlast het volgende:

[..]

De Joden zoeken een plekje op in een dunbevolkt gebied, kopen land van arabieren,
Ga je schoolgeld eens terughalen. Israel is helemaal geen 'gekocht land'. het is via de VN aan de Joden gegeven en was voor die tijd een Brits protectoraat.
quote:
maken het land succesvol en nu wordt er al decennia gebprobeerd de Joden de zee in te drijven.
Joden zijn nergens veilig, geen wonder dat ze proberen zichzelf te organiseren en verdedigen.
Joden
Sharon
En trouwens, de meerderheid van de Israeli's is wel Jood, maar het gelijkstellen van Israel aan de Joden is niet correct. Er zijn genoeg Joden in de wereld die het beleid van Israel afkeuren.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:52:55 #10
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24819302
Tja... ik heb niks tegen die mensen...

Wat ik wel vreemd vindt en me aan het denken zet is het feit dat anti-semitisme al millennia bestaat..
De mensen deden/doen dat niet voor niks.... denk ik zo Dr moet toch íets zijn...
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:53:37 #11
3767 Herald
Come get some
pi_24819313
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:11 schreef gelly het volgende:
Momenteel zijn Marokkanen nogal hot als zondebok voor alles wat slecht gaat in Nederland, pre-WOII waren de joden dat.
maar goed dat Marokkanen niet anti-semitisch zijn zeg!
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_24819346
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:53 schreef Herald het volgende:

[..]

maar goed dat Marokkanen niet anti-semitisch zijn zeg!
Beweer ik ergens dat Marokkanen niet anti-semitisch zouden (kunnen) zijn ? Of had je de behoefte zomaar wat out of the blue te roepen ?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:57:02 #13
3767 Herald
Come get some
pi_24819379
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:55 schreef gelly het volgende:
Beweer ik ergens dat Marokkanen niet anti-semitisch zouden (kunnen) zijn ? Of had je de behoefte zomaar wat out of the blue te roepen ?
behoefte
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:58:41 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_24819417
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:52 schreef DeHeldjes het volgende:
Tja... ik heb niks tegen die mensen...

Wat ik wel vreemd vindt en me aan het denken zet is het feit dat anti-semitisme al millennia bestaat..
De mensen deden/doen dat niet voor niks.... denk ik zo Dr moet toch íets zijn...
Het verbaast de historici eigenlijk ook al jaren. Maar er is wel een verklaring voor. Eeuwenlang waren de Joden eigenlijk het enige echt buitenlamdse volk ter wereld. In alle landen woonden wel Joden, bij elkaar, die duidelijk een 'alien group' vormden binnen de lokale bevolking. Mensen die bijvoorbeeld uit andere Europese steden naar, noem maar iets, Amsterdam verhuisden, verdwenen binnen 1 generatie in het volk. De vader van Vondel, bijvoorbeeld, kwam uit Keulen, zijn zoon, de dichter, was hollandser dan een molen.

Joden bleven altijd een beetje vreemd en waren dus makkelijk aan te wijzen als groep. Ook al gedroegen ze zich in het dagelijks leven als iedereen, op het moment dat het slecht ging en de Joden door hun werk in het geldwezen, het relatief minder slecht hadden, waren ze natuurlijk de ideale zondebok.

Het is natuurlijk erg tekenend, dat sinds de wereld kleiner is geworden en mensen makkelijker migreren, met name na WO2 er veel minder anti-semitisme in de Westerse wereld is. In Antwerpen bijvoorbeeld, is er nog steeds een duidelijke Joodse bevolking, maar toch worden ook daar de Marokkanen als zondebok gezien. Mensen zoeken een zondebok in slechte tijden.
  zondag 30 januari 2005 @ 01:24:27 #15
60357 roxxe
Beter een hand in de lucht dan
pi_24826932
omdat ze baby jezus vermoord hebben
AND HERE HE IS!
HE THINKS THAT HE IS THE MOST IMPORTANT MANIN THE WORLD...ROXXE!!!
  zondag 30 januari 2005 @ 01:30:06 #16
60357 roxxe
pi_24826996
nog iets, jodendom is niet gebonden aan ras, iedereen kan "joods" worden, dus je hebt evengoed marokkaanse, irakese, verweggistaanse, ... joden
ook kunnen joden andere geloven hebben, (m'n schoolpartner is een believe it or not een iranese protestantse jood)

dus misschien is zelfs je gebuur een jood, opletten dus*

*
gelieve dit als sarcasme te interpreteren
AND HERE HE IS!
  zondag 30 januari 2005 @ 10:13:20 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_24829202
quote:
Op zondag 30 januari 2005 01:24 schreef roxxe het volgende:
omdat ze baby jezus vermoord hebben
Jezus was ten tijde van de Kruisiging (door de Romeinen en niet door de Joden) ruim in de 30. Niet echt een 'baby' he?
  zondag 30 januari 2005 @ 18:23:36 #18
60357 roxxe
pi_24836776
*
gelieve dit als sarcasme te interpreteren
AND HERE HE IS!
  zondag 30 januari 2005 @ 18:54:53 #19
113506 ikkebaas
kbenierzelden
pi_24837260
Over de millenia lang haat over de joden werd hierboven al uitgelegdt.^O^
En zoals Krush zij:
'Ik denk dat nu het beleid van Israel de belangrijkste drijfveer is voor antisemitisme, gecombineerd met de hoogst irritante slachtofferrol die veel Joden zich aanmeten (vanwege de Holocaust en Palestijnse 'terreur').'
Dat is zeker waar.
Maar niet vergeten dat er veeel meer joden in america leven dan in Israel.
America, de VS of Agentinie enz. was en is nu nog een perfect land voor de 'joden zonder grond ', maar het feit dat ze nu Israel ingepalmd hebben (het heiligste gebied voor de meeste kerels in de regio) is gewoon gezien als een slag in het gezicht voor de arabische wereld . En dat hebben the West goedgekeurd, 't'is toch maar een verplaatsing van een klein volkje zoals wat er in oostduitsland al gezien werdt.
Nu moet Bushke den boel opkuisen in Israel en Palestina.
Want zelf gaan ze dat toch niet kunnen. de VN daar sturen???
}:(
  zondag 30 januari 2005 @ 20:30:25 #20
60357 roxxe
pi_24838645
dont do crack children (ja jij ikkebaas)
AND HERE HE IS!
pi_24838992
Best betreurenswaardig dat Gelly dit aangrijpt om te propaganderen.
Verwijderd door Admin.
  zondag 30 januari 2005 @ 21:26:17 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24839124
De belangrijkste reden is denk ik generalisatie, en het verantwoordelijk houden van een gehele bevolkingsgroep voor individuele acties. Tegenwoordig zie je iets soorgelijks in Nederland t.a.v. Marokkanen. "ze" doen dit en dat, "ze" moeten het land uit etc., zonder dat er gekeken wordt naar de individuele persoon. Moslims hebben iets soortgelijks met Joden. Zij zijn niet tevreden met de ontwikkelingen in Israel, en houden daarvoor de Joden als gehele bevolkingsgroep verantwoordelijk.

Mensen zoeken als het slecht gaat een zondebok, en zijn blij als die er is. Veel mensen zullen liever hebben dat iemand onschuldig een straf ondergaat, dan dat ergens geen verantwoordelijke voor te vinden is.
pi_24840077
quote:
Op zondag 30 januari 2005 21:26 schreef Alicey het volgende:
De belangrijkste reden is denk ik generalisatie, en het verantwoordelijk houden van een gehele bevolkingsgroep voor individuele acties. Tegenwoordig zie je iets soorgelijks in Nederland t.a.v. Marokkanen. "ze" doen dit en dat, "ze" moeten het land uit etc., zonder dat er gekeken wordt naar de individuele persoon. Moslims hebben iets soortgelijks met Joden. Zij zijn niet tevreden met de ontwikkelingen in Israel, en houden daarvoor de Joden als gehele bevolkingsgroep verantwoordelijk.

Mensen zoeken als het slecht gaat een zondebok, en zijn blij als die er is. Veel mensen zullen liever hebben dat iemand onschuldig een straf ondergaat, dan dat ergens geen verantwoordelijke voor te vinden is.
Klopt, Maar er zijn ook genoeg blanke jodenhaters
Bijvoorbeeld de nazi`s of recenter: Kijk eens op stormfront.org
  maandag 31 januari 2005 @ 02:34:46 #24
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24844574
wanneer een groepje mensen zich gebaseerd op een sectarische doctrine zichzelf gaat afscheiden van de rest van de mensheid door zichzelf te profileren als een speciaal soort mens ( uitverkoren ) of sterker nog, het enige soort mens en de rest vee ( goyim ) dan valt dat natuurlijk niet in goede aarde bij de overige leden van de mensheid.
het probleem is dus niet dat de rest jullie haat , maar dat jullie de rest haten.. en wie haat zaait zal het oogsten..

als je dus met zo'n arrogante houding tussen de goyim gaat wonen terwijl ze je in eerste instantie met open armen ontvangen, dan is het niet zo gek dat ze je d'r uiteindelijk weer uittrappen..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  maandag 31 januari 2005 @ 02:57:49 #25
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_24844754
Het meest hardnekkige aan het anti-semitisme is misschien ook wel de grote Joodse lobby die er is. Discriminatie van andere rassen, c.q. kleuren heet rascisme maar bij joden het een anti-semitisme. Er zijn zeer veel werkgroepen stichtingen enz. Hierdoor voelen anderen die het slachtoffer zijn van discriminatie zich niet verbonden met hen. Ik heb zelf geen anti-semitische gevoelens maar ik kan mij goed voorstellen dat de palestijnen zich met hand en tand verdedigen. Als een ander volk nederland zou binnenvallen met de boodschap in een heel oud boek staat dat dit ons land is dus oprotten, dan zou ik ook zou iets hebben van bekijk het ff. Ik ben het wel eens met de mening van de mensen hierboven die denken dat het roepen ven wij zijn het uitverkoren volk bij veel mensen niet goed valt. Wat ik ook nog graag wil opmerken is het feit dat niet alleen "wij" rascistisch zijn. Iedereen heeft vooroordelen, al roepen ze nog zo hard van niet.
Ook joden, marokkanen en de hele mikmak hebben wel een bepaalde afkeer voor een bepaald ras/volk. Dus doe er niet al te moeilijk over!!

gr lub
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  maandag 31 januari 2005 @ 03:00:38 #26
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_24844779
excuseer al mijn schrijf- spel- en stijlfouten. Hte is al laat en ik typ maar wat uit de losse pols. Heb mijn typex op mijn werk laten liggen dus je doet het er maar mee
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  maandag 31 januari 2005 @ 07:42:58 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24845752
quote:
Op zondag 30 januari 2005 22:20 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Klopt, Maar er zijn ook genoeg blanke jodenhaters
Bijvoorbeeld de nazi`s of recenter: Kijk eens op stormfront.org
Ik gaf alleen even 2 sprekende voorbeelden, el_hombre.

Helaas is er idd veel meer dan alleen dat.
pi_24847326
quote:
Op maandag 31 januari 2005 02:34 schreef Fonkmeistah het volgende:

als je dus met zo'n arrogante houding tussen de goyim gaat wonen terwijl ze je in eerste instantie met open armen ontvangen, dan is het niet zo gek dat ze je d'r uiteindelijk weer uittrappen..
Ach, Sturmmeister is er ook weer. Kun je hier wat voorbeelden van geven, misschien?
pi_24847353
- Een keer volstaat wel.

[ Bericht 92% gewijzigd door Johan_de_With op 31-01-2005 13:37:02 ]
pi_24852317
quote:
Op maandag 31 januari 2005 02:34 schreef Fonkmeistah het volgende:
wanneer een groepje mensen zich gebaseerd op een sectarische doctrine zichzelf gaat afscheiden van de rest van de mensheid door zichzelf te profileren als een speciaal soort mens ( uitverkoren ) of sterker nog, het enige soort mens en de rest vee ( goyim ) dan valt dat natuurlijk niet in goede aarde bij de overige leden van de mensheid.
het probleem is dus niet dat de rest jullie haat , maar dat jullie de rest haten.. en wie haat zaait zal het oogsten..

Ik heb nog nooit gehoord van joden die arrogant doen tegen hun omgeving.
Heb je voorbeelden, of heb je dit ergens op stormfront opgepikt
  dinsdag 1 februari 2005 @ 00:16:07 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24855790
quote:
Op maandag 31 januari 2005 16:38 schreef el_hombre het volgende:

Ach ja... hij weet niet beter.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24856011
SEMIET is geen Jood --- Pallestijnen zijn ook semieten
Is er hier een Gristen aanwezig die ze met dat bijbelvers over sem Chad en Jakob (dacht ik) om de oren kan slaan.. Hoofdstuk en vers.

Die hele streek daar is vergevben van semieten
De enige echte antisemieten zijn de pallestijnen zelf omdat ze zichzelf mee opblazen
Maar serieus Palestijnen zijn semieten en ze zijn anti-zionistisch en dat is een goede zaak
(Zionisme is zoiets als het 3e rijk)
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 00:26:24 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24856036
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 00:25 schreef desiredbard het volgende:
SEMIET is geen Jood --- Pallestijnen zijn ook semieten
Is er hier een Gristen aanwezig die ze met dat bijbelvers over sem Chad en Jakob (dacht ik) om de oren kan slaan.. Hoofdstuk en vers.

Die hele streek daar is vergevben van semieten
De enige echte antisemieten zijn de pallestijnen zelf omdat ze zichzelf mee opblazen
Maar serieus Palestijnen zijn semieten en ze zijn anti-zionistisch en dat is een goede zaak
(Zionisme is zoiets als het 3e rijk)
Verdiep je, behalve in het leren schrijven van Nederlands, ook eens verder in de geschiedenis?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24856100
Eh, Palestijnen zijn Filistijnen? Of ben ik abuis?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24856245
hee kan wel schrijven maar niet typen.....geheel twee verschillende deingen hoor.

Krakkemikie Ja en Nee je hebt gedeeltelijk gelijk... zeg ben niet zo bijbelvast hoor
Ik was op zoek naar een Gristelijke Christen die ons met een bijbelvers om de oren kan timmeren zodat we het allemaal even kunnen nalezen.

Het zou zelfs in de Koran moeten staan daar het OT is
pi_24856305
Jaloezie, joden zijn slim

kheb geen zin in een ingewikkeld filosofisch-godsdienstig antwoord
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2005 @ 00:40:36 #37
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24856335
lol

Ja het zijn (volgens het verhaal) allemaal afstammelingen van Sem (hence semieten)

Dat was één van de drie zonen van Noach (Sem, Cham en Jafeth) die daarna met zijn broers de stamvaders van alle volken zou zijn geworden. De rest van de mensheid was immers verdronken in de zondvloed.

Staat in Genesis - eerste boek oude testament

pi_24856418
idd Jafeth..niet jakob........ LOL eindelijk iemand die het weet...weltrusten
  dinsdag 1 februari 2005 @ 08:16:57 #39
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24857612
quote:
En wat noem je de huidige houding van Israel dan ?
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_24857630
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 08:16 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

Een 1:1 kopie van de houding van Amerika, alleen beperkt tot het Midden Oosten, terwijl Amerika hem op de hele wereld toepast.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:33:18 #41
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24858959
zouden ze iets in gemeen hebben ?
pi_24859116
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:33 schreef Fonkmeistah het volgende:
zouden ze iets in gemeen hebben ?
Ja, een kut-houding, meer niet. Hetzelfde kan gezegd worden voor nazi-Duitsland, Chili onder Pinochet, China onder Mao enzovoort.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:48:11 #43
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24860297
oh ik dacht meer aan het hoge percentage joden die verantwoordelijk zijn voor het beleid.
maar je ziet het wel vaker dat slachtoffers uiteindelijk zelf daders worden..
zouden ze misschien gebaat zijn bij een collectief praatgroepje met dr Phil .
pi_24865297
Maar goed, gevraagd om een voorbeeld van de eeuwenlange arrogantie van Joden tegenover andersdenkenden, komt Fonkmeistah met het toverwoord Israel aanzetten.
Zou je nog wat verder terug in de tijd kunnen graven?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 16:36:48 #45
66444 Lord_Vetinari
pi_24865445
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:48 schreef Fonkmeistah het volgende:
oh ik dacht meer aan het hoge percentage joden die verantwoordelijk zijn voor het beleid.
Maar dat kan het dus niet zijn, gezien mijn andere voorbeelden, dus misschien heb je een beter argument?
pi_24865694
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:27 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar goed, gevraagd om een voorbeeld van de eeuwenlange arrogantie van Joden tegenover andersdenkenden, komt Fonkmeistah met het toverwoord Israel aanzetten.
Ik denk dat Fonkmeistah niet in de holocaust gelooft.
Is het niet ,Fonkmeistah?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 17:00:13 #47
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24865828
quote:
Op zondag 30 januari 2005 20:49 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Best betreurenswaardig dat Gelly dit aangrijpt om te propaganderen.
Best betreurenswaardig dat jij iemand anders z'n mening afschildert als "propaganda"
  woensdag 2 februari 2005 @ 02:06:50 #48
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24876332
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:52 schreef el_hombre het volgende:Ik denk dat Fonkmeistah niet in de holocaust gelooft.
ik vind holocaust een discriminerende term. een uiting van nationalisme en een beledeging tegenover de overige slachtoffers.
een door onze strot geramd Dogma wat schaamteloos geexploiteerd word voor politieke doeleinden ( het winnen van zieltjes voor de sektarisch commune israel ) aangedikt voor propaganda doeleinden waarvan men weigert de cijfers te corrigeren omdat het dan zijn effect verliest.
Een deken waarmee ze de vanuit ultra rechtse opvattingen gevoedde schendingen van mensrechten door Israel proberen te bedekken. zowel als een rookgordijn om de aandacht af te leiden van de russische gulags en democides onder joods bewind.

Het is erg vreemd dat een dogma door middel van strafwetgeving opgedrongen word.
dat men vervolgd word als men twijfelt aan dat dogma is niets minder dan een inquisitie.
ik verbaas mij dat dit soort middeleeuwse praktijken anno 2005 nog serieeus toegepast worden
de waarheid kan kritische vragen doorstaan en behoeft niet met verboden af gedwongen te worden

Maar als het ontkennen van, dan wel twijfelen aan, de holocaust bij de wet strafbaar is, dan moet het buitensluiten van andere slachtoffers net zo strafbaar worden gesteld, een verbod op het gebruik van de term holocaust in relatie tot de nazi vervolgingen zou dus wel gepast zijn. daar de term discrimineert tussen joden en non joden en dus onrecht doet aan de overige slachtoffers van geno- en democide .

pi_24876433
Joden worden door de eeuwen heen gehaat.

Zou het dan misschien niet aan de joden zelf liggen
  woensdag 2 februari 2005 @ 08:06:49 #50
66444 Lord_Vetinari
pi_24877667
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 02:06 schreef Fonkmeistah het volgende:

-radicaal rechts geblaat-
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:52 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Ik denk dat Fonkmeistah niet in de holocaust gelooft.
En nu even gewoon ja of nee, graag.
pi_24878789
Een dogma kan niet bewezen worden, de Holocaust wel. Maar ja, Mel Gibsons zoals hij moeten het hebben van uiterlijk vertoon en half-begrepen woordjes als ''Inquisitie''.
pi_24879423
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 02:06 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

ik vind holocaust een discriminerende term. een uiting van nationalisme en een beledeging tegenover de overige slachtoffers.
een door onze strot geramd Dogma wat schaamteloos geexploiteerd word voor politieke doeleinden ( het winnen van zieltjes voor de sektarisch commune israel ) aangedikt voor propaganda doeleinden waarvan men weigert de cijfers te corrigeren omdat het dan zijn effect verliest.
Een deken waarmee ze de vanuit ultra rechtse opvattingen gevoedde schendingen van mensrechten door Israel proberen te bedekken. zowel als een rookgordijn om de aandacht af te leiden van de russische gulags en democides onder joods bewind.

Het is erg vreemd dat een dogma door middel van strafwetgeving opgedrongen word.
dat men vervolgd word als men twijfelt aan dat dogma is niets minder dan een inquisitie.
ik verbaas mij dat dit soort middeleeuwse praktijken anno 2005 nog serieeus toegepast worden
de waarheid kan kritische vragen doorstaan en behoeft niet met verboden af gedwongen te worden

Maar als het ontkennen van, dan wel twijfelen aan, de holocaust bij de wet strafbaar is, dan moet het buitensluiten van andere slachtoffers net zo strafbaar worden gesteld, een verbod op het gebruik van de term holocaust in relatie tot de nazi vervolgingen zou dus wel gepast zijn. daar de term discrimineert tussen joden en non joden en dus onrecht doet aan de overige slachtoffers van geno- en democide .

Het waren wel voornnamelijk joden die werden vergast.
En dat onderdrukken van de waarheid valt wel mee, Oke je kan het niet luid van de daken roepen. Maar er is toch genoeg informatie over het onderwerp voorhanden
Alleen al jouw reactie bewijst dat
pi_24884015
quote:
Ding dong.
pi_24895245
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ga je schoolgeld eens terughalen. Israel is helemaal geen 'gekocht land'. het is via de VN aan de Joden gegeven en was voor die tijd een Brits protectoraat.
[..]

En trouwens, de meerderheid van de Israeli's is wel Jood, maar het gelijkstellen van Israel aan de Joden is niet correct. Er zijn genoeg Joden in de wereld die het beleid van Israel afkeuren.
Vervelend dat je altijd zo moet discusseren knul. Schoolgeld terughalen ZzZzZ

Voor 1947 kochten de Zionisten wel degelijk land van arabische grootgrondbezitters. Dit land werd succesvol gebruikt wat leidde tot jaloezie van arabieren.
Na de Britse terugtrekking waar een deel van het land naar de Zionisten ging,
en een deel naar de Arabieren werd de Israelische staat uitgeroepen en een dag later verklaarden een aantal landen Israel de oorlog. In deze oorlog veroverde Israel een zooi land waar o.a. nu nog steeds gezeik over is.

Punt is: Israel is niet de hoofdschuldige aan de ellende van de Palestijnen. De arabieren boeit het al helemaal geen flikker wat er gebeurt met de palestijnen. Anti-semitisme heeft ervoor gezorgd dat het probleem voor de Palestijnen bestaat.
Israel heeft in 1948 op een of andere bizarre manier haar bestaansrecht weten te verzekeren tegenover een overmacht aan arabische landen. Israel wil alleen veilige haven zijn voor Joden..

Dit lukt niet door het anti-semitisme in de landen om hen heen. Het anti-semitisme heeft geleid tot het vluchtelingenprobleem, niet andersom.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_24895369
quote:
Als je zo ver boven je buren uitsteekt in alles zou ik ook arrogant worden ja.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 3 februari 2005 @ 05:32:03 #56
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24896164
quote:
waar haal jij precies dat "eeuwenlange" vandaan ?..

leuk geprobeerd hoor .. maar knap stom om mijn antwoord proberen te invalideren door te suggereren dat het niet voldoet aan een onbestaand criteria van de primaire vraagstelling.
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:05 schreef Johan_de_With het volgende:
Ach, Sturmmeister is er ook weer. Kun je hier wat voorbeelden van geven, misschien?
quote:
de geschiedenis boeken staan vol met beschrijvingen van joods gedrag.

separatistisch en een haat tegen de rest van de mensheid.

maarja die historici waren natuurlijk allemaal antisemitisch
  donderdag 3 februari 2005 @ 05:59:14 #57
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_24896238
joden zijn een volk dat lijkt op dat irritante gozertje, vroeger uit je klas, die altijd meteen naar de meester rende als 'ie een beetje gepest werd. Waarna hij zich verschuilend achter de meester een lange neus trok naar zijn belagers; terwijl hij stiekem de meester van een gedeelte van de inhoud van zijn portemonnee ontdeed.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_24897329
Interessant topic.
Nu geen tijd, dus ik probeer later even te reageren....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 3 februari 2005 @ 09:46:08 #59
66444 Lord_Vetinari
pi_24897349
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 05:32 schreef Fonkmeistah het volgende:

Noem er eens één. Een boek, dus. Titel, auteur, plaats en jaar van uitgave en pagina, graag.
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:33:33 #60
111528 Viajero
Who dares wins
pi_24897972
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

Dat is een beetje te hard Lord_Vetinari, er is zeker voor 1948 veel land door zionistische Joden gekocht van Arabieren. En de VN bevestigde eigenlijk meer de status quo, de gebieden die officieel Joods werden waren toen al Joods. Dat de Arabieren vervolgens direct de Joden aanvielen en de Joden in reactie daarop wat meer land pakten dan de VN bedoeld had.. lang verhaal, is vast al wel een ander topic over.

Waar anti-semitisme vandaan komt.. jalouzie, individuele Joden die heel vervelend doen tegen Goyim, die dat dan weer terugkoppelen naar alle Joden, dit gecombineerd met de normale domheid van grote groepen mensen.. ik weet het niet, ik heb zelf in elk geval geen last van anti-semitisme, actief noch passief
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_24899615
Ben je zelf Joods?
quote:
joden zijn een volk dat lijkt op dat irritante gozertje, vroeger uit je klas, die altijd meteen naar de meester rende als 'ie een beetje gepest werd. Waarna hij zich verschuilend achter de meester een lange neus trok naar zijn belagers; terwijl hij stiekem de meester van een gedeelte van de inhoud van zijn portemonnee ontdeed.
Maar wel meteen naar hem toe lopen als je geld nodig hebt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24904343
quote:

[..]

waar haal jij precies dat "eeuwenlange" vandaan ?..

leuk geprobeerd hoor .. maar knap stom om mijn antwoord proberen te invalideren door te suggereren dat het niet voldoet aan een onbestaand criteria van de primaire vraagstelling.
[..]
Als je moeilijke woorden gaat gebruiken, zorg er dan voor dat je niet voor lul staat. ''Criteria'' is namelijk het meervoud van criterium.
Bovendien luidt die ''primaire vraagstelling'':

Al zeer lange tijd is het zo dat er plotselinge oplevingen van anti semiteit zijn, Sommige heviger dan de andere,
Ik vraag me af hoe dit komt.

Waarop jij als antwoord gaf:
quote:

Dat was je eerste bijdrage aan deze discussie. Daarom lijkt het niet onredelijk aan te nemen dat jij dit beschouwt als antwoord op de vraag ''hoe het komt dat oplevingen van antisemitisme al gedurende zeer lange tijd plotseling plaatsvinden?''
Bovendien kon jij, met je uitgebreide historische kennis, ook wel weten dat ''zeer lange tijd'' wat meer jaren behelst dan de afgelopen vijftig, zestig jaar. De meeste slachtoffers van het antisemitisme gedurende die jaren maakten deel uit van Joodse gemeenschappen die al eeuwenlang in Europa gevestigd waren. Ieder antwoord dat een verklaring beoogt te geven van de voornoemde oplevingen van antisemitisme, moet dus ook inzicht bieden in de beweegredenen van het antisemitisme van voor de twintigste eeuw. Wanneer werden de Joden dus met open armen door de goyim ontvangen, en wanneer hadden de goyim zo'n genoeg van hun veronderstelde arrogantie dat ze daartegen in het geweer kwamen?
Want ik ken dit verschijnsel niet, hoor. Waar werden ze met open armen ontvangen? In Rusland, waar tot de achttiende eeuw geen Joden mochten wonen? In Spanje, waar ze tot de komst van de Moslims vanaf hun vijfde geroofd mochten worden van hun ouders en door Christenen opgevoed?
En waren de Duitse Joden dan zo slecht geintegreerd, dat de Duitsers er genoeg van kregen?
quote:
En in een andere context zou je ons aanraden niets van de geschiedenisboeken te geloven. Maar vertel op, waar vind ik die beschrijvingen?

quote:
maarja die historici waren natuurlijk allemaal antisemitisch
Als je nu eens (regel een van historisch onderzoek) je geweldige bronnen zou vermelden, dan konden wij per geval nagaan hoe betrouwbaar ze zijn.
  donderdag 3 februari 2005 @ 17:25:50 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24904825
quote:

separatistisch en een haat tegen de rest van de mensheid.
Kom eens op met die boeken en de citaten?
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 3 februari 2005 @ 17:27:35 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24904864
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 05:59 schreef Nickthedick het volgende:
Goede inhoudelijke post waaruit meteen duidelijk werd waar het anti-semitisme door is ontstaan.
Poef.....gone! ©golfer
pi_24905398
quote:

[..]

Nog nooit? Jee, wat een bijzondere mensen zijn die Joden dan. Ik ken arrogante blanken, arrogante negers, arrogante turken...

Ik heb trouwens wél een aantal keer arrogante joden gezien, een kaar was bijvoorbeeld in Disneyland, waar twee kinderen van een Israëlische man de hele rij terroriseerden.
Ze bestaan dus toch!

Maar ik heb me ook al eens afgevraagd waarom die Joden toch zo gehaat werden. Ik besef dat het onderwerp nogal taboe is, maar ze moeten toch wel íets gedaan hebben om de haat over zich heen te krijgen? Natuurlijk is het nooit terecht wat er in de oorlog is gebeurd. Maar ik weet ook dat mensen vaak na hun dood worden opgehemeld. Neem nou de tasjesdief, die ineens zooooo'n lieve jongen was.

Ik weet dat joden zich vanuit hun geloof beter voelen dan ongelovigen. (Dat is bij andere geloven vaak ook zo.) Dat schept natuurlijk geen lekker sfeertje.

Disclaimer: NIKS praat natuurlijk de oorlog goed, laat dat voorop staan.
  donderdag 3 februari 2005 @ 18:07:46 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24905518
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:00 schreef Toeps het volgende:

Nog nooit? Jee, wat een bijzondere mensen zijn die Joden dan. Ik ken arrogante blanken, arrogante negers, arrogante turken...
Natuurlijk bestaan er ook arrogante Joden, maar is arrogantie een reden tot het vervolgen en haten van een hele bevolkingsgroep?
Zie ook de pogroms eind 19e, begin 20e eeuw in Rusland en de Oekraine?

Ben trouwens nog steeds benieuwd naar Fonkmeistah zijn antwoord op mijn openstaande vraag uit een intussen gesloten topic waar bij hem die jodenhaat/angst vandaan komt en op wat voor slechte ervaringen die haat/angst van hem gebaseerd is. (en dan niet weer het Israël/Palestinaconflict-riedeltje komen afsteken).
Poef.....gone! ©golfer
pi_24905623
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:07 schreef golfer het volgende:

[..]

Natuurlijk bestaan er ook arrogante Joden, maar is arrogantie een reden tot het vervolgen en haten van een hele bevolkingsgroep?
Nee, dat zet ik ook nadrukkelijk twee keer in mijn post.

Maar je moet ook niet doen alsof er geen arrogante joden zijn. Dan krijg je weer dat "hij was zo'n lieve jongen" gedoe.
  donderdag 3 februari 2005 @ 18:21:35 #68
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24905760
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Kom eens op met die boeken en de citaten?
eentje dan..

Tacitus : "that among themselves they are inflexibly honest and ever ready to shew compassion, though they regard the rest of mankind with all the hatred of enemies. "
  donderdag 3 februari 2005 @ 19:04:46 #69
66444 Lord_Vetinari
pi_24906371
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:21 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

eentje dan..

Tacitus : "that among themselves they are inflexibly honest and ever ready to shew compassion, though they regard the rest of mankind with all the hatred of enemies. "
Mja.. En Tacitus (notabene ruim 2000 jaar geleden!) was natuurlijk een zeer objectieve bron? De Romeinen hadden ook helemaal geen problemen met de bewoners van Judea? En het woord Joden komt helemaal in het citaat niet voor, het kan net zo goed over de Germanen gaan. En dat is geen bron vermelden, dat is een zin roepen. Kom op. Waar in Tacitus? Boek, hoofdstuk, regel, welke vertaling?
  donderdag 3 februari 2005 @ 23:36:31 #70
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_24911593
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Goede inhoudelijke post waaruit meteen duidelijk werd waar het anti-semitisme door is ontstaan.
Als dat reden genoeg is voor iemand om joden te gaan haten wel.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 07:10:03 #71
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24915880
nog een paar voor vetenari

DIODORUS SICULUS : Observed that Jews treated other people as enemies and inferiors.

"Usury" is the practice of lending money at excessive interest rates. This has for centuries caused great misery and poverty for Gentiles. It has brought strong condemnation of the Jews!

MARIA THERESA, Queen of Hungary and Bohemia (1771 - 1789)

"Henceforth no Jew, no matter under what name, will be allowed to remain here without my written permission. I know of no other troublesome pest within the state than this race, which impoverished the people by their fraud, usury and money-lending and commits all deeds which an honorable man despises. Subsequently they have to be removed and excluded from here as much as possible."

Benjamin Franklin, :

I fully agree with General Washington, that we must protect this young nation from an insidious influence and impenetration. The menace, gentlemen, is the Jews.
In whatever country Jews have settled in any great number, they have lowered its moral tone; depreciated its commercial integrity; have segregated themselves and have not been assimilated; have sneered at and tried to undermine the Christian religion upon which that nation is founded, by objecting to its restrictions; have built up a state within the state; and when opposed have tried to strangle that country to death financially, as in the case of Spain and Portugal.
For over 1,700 years, the Jews have been bewailing their sad fate in that they have been exiled from their homeland, as they call Palestine. But gentlemen, did the world give it to them in fee simple, they would at once find some reason for not returning. Why? Because they are vampires, and vampires do not live on vampires. They cannot live only among themselves. They must subsist on Christians and other people not of their race.
If you do not exclude them from these United States, in their Constitution, in less than 200 years they will have swarmed here in such great numbers that they will dominate and devour the land and change our form of government, for which we Americans have shed our blood, given our lives our substance and jeopardized our liberty.
If you do not exclude them, in less than 200 years our descendants will be working in the fields to furnish them substance, while they will be in the counting houses rubbing their hands. I warn you, gentlemen, if you do not exclude Jews for all time, your children will curse you in your graves.
Jews, gentlemen, are Asiatics, let them be born where they will nor how many generations they are away from Asia, they will never be otherwise. Their ideas do not conform to an American's, and will not even thou they live among us ten generations. A leopard cannot change its spots. Jews are Asiatics, are a menace to this country if permitted entrance, and should be excluded by this Constitutional Convention.

CHURCHILL, WINSTON.

"In violent opposition to all this sphere of Jewish efforts rise the schemes of the International Jews. The adherents of this sinister confederacy are mostly men reared up among the unhappy populations of countries where Jews are persecuted on account of their race. Most, if not all, of them have forsaken the faith of their forefathers, and divorced from their minds all spiritual hopes of the next world. This movement among the Jews is not new. From the days of Spartacus-Weishaupt to those of Karl Marx, and down to Trotsky (Russia), Bela Kun (Hungary), Rosa Luxemburg (Germany), and Emma Goldman (United States), this world-wide revolutionary conspiracy for the overthrow of civilization and for the reconstitution of society on the basis of arrested development, of envious malevolence, and impossible equality, has been steadily growing. It played, as a modern writer, Mrs. Webster has ably shown, a definite recognizable part in the tragedy of the French Revolution. It has been the mainspring of every subversive movement during the Nineteenth Century; and now at last this band of extraordinary personalities from the underworlds of the great cities of Europe and America have gripped the Russian people by the hair of their heads and have become practically the undisputed masters of the enormous empire.
There is no need to exaggerate the part played in the creating of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution by these international and for the most part atheistic Jews. It is certainly the very great one; it probably outweighs all others. With the notable exception of Lenin, the majority of the leading figures are Jews. Moreover, the principal inspiration and driving power comes from the Jewish leaders... In the Soviet institutions the predominance of Jews is even more astounding. And the prominent if not the principal part in the system of terrorism applied by the extraordinary Commissions for combating Counter Revolution has been take by Jews, and in some notable cases by Jewesses. The same evil prominence was obtained by Jews in the brief period of terror during which Bela Kun ruled in Hungary. The same phenomenon has been presented in Germany (especially Bavaria), so far as this madness has been allowed to prey upon the temporary prostration of the German people. Although in all these countries there are many nonJews every whit as bad as the worst of the Jewish revolutionaries, the part played by the latter in proportion to their numbers in the population is astonishing. ("Zionism versus Bolshevism: A Struggle for the Soul of the Jewish People." ILLUSTRATED SUNDAY HERALD, London, February 8, 1920.)

ADRIEN ARCAND, New York speech, October 30, 1937

"When it came to Mexico, the promoters of Communism were the Jews Calles, Hubermann and Aaron Saenz; in Spain we saw Azaña and Rosenberg; in Hungary we saw Bela Kun, Szamuelly, Agoston and dozen other Jews; in Bavaria, we saw Kurt Eisner and a host of other Jews; in Belgium Marxian Socialism brought to power Vadervelde alias Epstein, and Paul Hymans, two Jews; in France, Marxian Socialism brought forth the Jews Leon Blum (who showed so well his Jewish instincts in his filthy book Du Mariarge), Mandel, Zyromsky, Danain and a whole tribe of them; in Italy we had seen the Jews Nathan and Claudio Treves. Everywhere, Marxism brings Jews on the top."

maar uiteraard zijn joden overtuigd dat zij nooit wat hebben misdaan om de expulsies te veroorzaken en zijn de opgevoerde kritieken puur het resultaat van waanideeën van de critici..
omdat het natuurlijk niet strookt met hun imago van de vermoorde onschuld
  vrijdag 4 februari 2005 @ 07:24:44 #72
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24915901
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:07 schreef golfer het volgende:
Ben trouwens nog steeds benieuwd naar Fonkmeistah zijn antwoord op mijn openstaande vraag uit een intussen gesloten topic waar bij hem die jodenhaat/angst vandaan komt en op wat voor slechte ervaringen die haat/angst van hem gebaseerd is. (en dan niet weer het
angst en haat ? nee hoor.. puur bezorgdheid omhet lot van de gehele mensheid inclusief die van joden zelf.
als ik kijk naar hoe het landen onder joods bewind vergaat ( soviet unie, china, israel en nu de VS ) dan zit ik niet te springen om "nieuwe wereld orde" onder joods beleid..
de atoombom op de chistelijke burgers van Nagasaki door de jood harry truman, de illegale bombardementen op cambodja en laos in opdracht van de jood kissinger, de napalm bombardementen op burgers in fallujah in opdracht van de joodse neocons.

dan lijkt mee een tikkeltje bezorgdheid niet zo vreemd , istnie ?

en als je enigzins waarde hecht aan karma dan zou ik me als ik jouw was toch ook wat zorgen maken
  vrijdag 4 februari 2005 @ 07:54:15 #73
66444 Lord_Vetinari
pi_24915989
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 07:24 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

landen onder joods bewind (china..)
quote:
de atoombom op de chistelijke burgers van Nagasaki
quote:
door de jood harry truman,
Truman was geen Jood.
quote:
de illegale bombardementen op cambodja en laos in opdracht van de jood kissinger,

Alleen de President heeft de bevoegdheid tot bombarderen opdracht te geven...
quote:
de napalm bombardementen op burgers in fallujah in opdracht van de joodse neocons.
Bron?
quote:
dan lijkt mee een tikkeltje bezorgdheid niet zo vreemd , istnie ?
Als je inderdaad in alles, vanaf de Zondeval, de hand van de Joden ziet, niet. Als je een beetje normaal historisch en wereldbeschouwelijk inzicht zou hebben, lijkt het me, dat je lichtelijk paranoia bent.
quote:
en als je enigzins waarde hecht aan karma dan zou ik me als ik jouw was toch ook wat zorgen maken

Weet je, jij doet me wel denken aan Julius Streicher. Tijdens het proces in Nurnberg zat hij in de beklaagdenbank, 'glaring at the judges, convinced that they were all Jews.' (William L. Shirer, The Rise and Fall of the Third Reich).

In een gesprek met de gevangenis psycholoog kwam het gesprek op rechter Jackson en de psycholoog vroeg Streicher zijn mening.
Streicher: 'Over Jacobson?'
(Ann & John Tusa, The Nuremberg Trial)

Jij kijkt ook elke avond even onder je bed of er geen Joden liggen?

[ Bericht 25% gewijzigd door Lord_Vetinari op 04-02-2005 08:04:22 ]
pi_24915996
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Was ook mijn eerste gedachte.
volg eerst maar even discussie geloof ik.
pi_24917319
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 07:55 schreef ikkemem het volgende:

[..]

Was ook mijn eerste gedachte.
volg eerst maar even discussie geloof ik.
btw ik ben geen fries
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')