quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:04 schreef el_hombre het volgende:
Ik kan er niet bij dat mensen joden als een minderwaardig iets kunnen zien.
Ik kan me ergens wel indenken waarom mensen een hekel hebben aan negers (Ik heb dat niet, voor de duidelijkheid)
Ik denk dat ik het me vooral kan voorstellen omdat je kleurlingen makkelijk kan herkennen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom kun je het 1 wel voorstellen en het ander niet ? Joden zijn altijd al mikpunt geweest van afgunst en het toespelen van de zondebok in economische of maatschappelijk mindere tijden. Datzelfde zie je bij racisme waar antisemitisme natuurlijk ook onder valt. Momenteel zijn Marokkanen nogal hot als zondebok voor alles wat slecht gaat in Nederland, pre-WOII waren de joden dat. De joden als grootgeldbezitters terwijl Duitsland in een crisis verkeerde. Toen een joodse jongen een Duitser vermoorde was het hek van de dam. Antisemitisme of racisme in het algemeen komen voort uit kortzichtigheid, onwetendheid en ontevredenheid. Anti-semitisme wordt nu als raar gezien omdat dat zo geleerd is, terwijl anti-semitisme eeuwen de normaalste zaak van de wereld was.
Nou, daar dachten 'ze' vroeger anders over.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:14 schreef el_hombre het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het me vooral kan voorstellen omdat je kleurlingen makkelijk kan herkennen.
Joden zien er vaak blank en westers uit. en gedragen zich minder opvallend
Maar kijk, joden zien er niet zo uit.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, daar dachten 'ze' vroeger anders over.
[afbeelding]
*Proest*quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:00 schreef Krush het volgende:
Joden hebben door de eeuwen heen de neiging gehad samen te hokken en zich af te sluiten van hun medeburgers (kijk maar eens naar de jordaan of Antwerpen). Daarnaast hadden ze hun geloof nogal tegen: dat heeft iets mystieks en ontoegankelijks. Bovendien hebben Joden zich altijd geprofileerd als "Het uitverkoren volk" en dat roept wrevel op.
Tegenwoordig speelt het bovenstaande een kleinere rol. Ik denk dat nu het beleid van Israel de belangrijkste drijfveer is voor antisemitisme, gecombineerd met de hoogst irritante slachtofferrol die veel Joden zich aanmeten (vanwege de Holocaust en Palestijnse 'terreur').
Ga je schoolgeld eens terughalen. Israel is helemaal geen 'gekocht land'. het is via de VN aan de Joden gegeven en was voor die tijd een Brits protectoraat.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:13 schreef Overlast het volgende:
[..]
De Joden zoeken een plekje op in een dunbevolkt gebied, kopen land van arabieren,
En trouwens, de meerderheid van de Israeli's is wel Jood, maar het gelijkstellen van Israel aan de Joden is niet correct. Er zijn genoeg Joden in de wereld die het beleid van Israel afkeuren.quote:maken het land succesvol en nu wordt er al decennia gebprobeerd de Joden de zee in te drijven.
Joden zijn nergens veilig, geen wonder dat ze proberen zichzelf te organiseren en verdedigen.
Joden![]()
Sharon![]()
maar goed dat Marokkanen niet anti-semitisch zijn zeg!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:11 schreef gelly het volgende:
Momenteel zijn Marokkanen nogal hot als zondebok voor alles wat slecht gaat in Nederland, pre-WOII waren de joden dat.
Beweer ik ergens dat Marokkanen niet anti-semitisch zouden (kunnen) zijn ? Of had je de behoefte zomaar wat out of the blue te roepen ?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:53 schreef Herald het volgende:
[..]
maar goed dat Marokkanen niet anti-semitisch zijn zeg!
behoeftequote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:55 schreef gelly het volgende:
Beweer ik ergens dat Marokkanen niet anti-semitisch zouden (kunnen) zijn ? Of had je de behoefte zomaar wat out of the blue te roepen ?
Het verbaast de historici eigenlijk ook al jaren. Maar er is wel een verklaring voor. Eeuwenlang waren de Joden eigenlijk het enige echt buitenlamdse volk ter wereld. In alle landen woonden wel Joden, bij elkaar, die duidelijk een 'alien group' vormden binnen de lokale bevolking. Mensen die bijvoorbeeld uit andere Europese steden naar, noem maar iets, Amsterdam verhuisden, verdwenen binnen 1 generatie in het volk. De vader van Vondel, bijvoorbeeld, kwam uit Keulen, zijn zoon, de dichter, was hollandser dan een molen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:52 schreef DeHeldjes het volgende:
Tja... ik heb niks tegen die mensen...
Wat ik wel vreemd vindt en me aan het denken zet is het feit dat anti-semitisme al millennia bestaat..
De mensen deden/doen dat niet voor niks.... denk ik zoDr moet toch íets zijn...
Jezus was ten tijde van de Kruisiging (door de Romeinen en niet door de Joden) ruim in de 30. Niet echt een 'baby' he?quote:Op zondag 30 januari 2005 01:24 schreef roxxe het volgende:
omdat ze baby jezus vermoord hebben
Klopt, Maar er zijn ook genoeg blanke jodenhatersquote:Op zondag 30 januari 2005 21:26 schreef Alicey het volgende:
De belangrijkste reden is denk ik generalisatie, en het verantwoordelijk houden van een gehele bevolkingsgroep voor individuele acties. Tegenwoordig zie je iets soorgelijks in Nederland t.a.v. Marokkanen. "ze" doen dit en dat, "ze" moeten het land uit etc., zonder dat er gekeken wordt naar de individuele persoon. Moslims hebben iets soortgelijks met Joden. Zij zijn niet tevreden met de ontwikkelingen in Israel, en houden daarvoor de Joden als gehele bevolkingsgroep verantwoordelijk.
Mensen zoeken als het slecht gaat een zondebok, en zijn blij als die er is. Veel mensen zullen liever hebben dat iemand onschuldig een straf ondergaat, dan dat ergens geen verantwoordelijke voor te vinden is.
Ik gaf alleen even 2 sprekende voorbeelden, el_hombre.quote:Op zondag 30 januari 2005 22:20 schreef el_hombre het volgende:
[..]
Klopt, Maar er zijn ook genoeg blanke jodenhaters
Bijvoorbeeld de nazi`s of recenter: Kijk eens op stormfront.org
Ach, Sturmmeister is er ook weer. Kun je hier wat voorbeelden van geven, misschien?quote:Op maandag 31 januari 2005 02:34 schreef Fonkmeistah het volgende:
als je dus met zo'n arrogante houding tussen de goyim gaat wonen terwijl ze je in eerste instantie met open armen ontvangen, dan is het niet zo gek dat ze je d'r uiteindelijk weer uittrappen..
Ik heb nog nooit gehoord van joden die arrogant doen tegen hun omgeving.quote:Op maandag 31 januari 2005 02:34 schreef Fonkmeistah het volgende:
wanneer een groepje mensen zich gebaseerd op een sectarische doctrine zichzelf gaat afscheiden van de rest van de mensheid door zichzelf te profileren als een speciaal soort mens ( uitverkoren ) of sterker nog, het enige soort mens en de rest vee ( goyim ) dan valt dat natuurlijk niet in goede aarde bij de overige leden van de mensheid.
het probleem is dus niet dat de rest jullie haat , maar dat jullie de rest haten.. en wie haat zaait zal het oogsten..
als je dus met zo'n arrogante houding tussen de goyim gaat wonen terwijl ze je in eerste instantie met open armen ontvangen, dan is het niet zo gek dat ze je d'r uiteindelijk weer uittrappen..
Ach ja... hij weet niet beter.quote:Op maandag 31 januari 2005 16:38 schreef el_hombre het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord van joden die arrogant doen tegen hun omgeving.
Heb je voorbeelden, of heb je dit ergens op stormfront opgepikt
Verdiep je, behalve in het leren schrijven van Nederlands, ook eens verder in de geschiedenis?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:25 schreef desiredbard het volgende:
SEMIET is geen Jood --- Pallestijnen zijn ook semieten
Is er hier een Gristen aanwezig die ze met dat bijbelvers over sem Chad en Jakob (dacht ik) om de oren kan slaan.. Hoofdstuk en vers.
Die hele streek daar is vergevben van semieten
De enige echte antisemieten zijn de pallestijnen zelf omdat ze zichzelf mee opblazen
Maar serieus Palestijnen zijn semieten en ze zijn anti-zionistisch en dat is een goede zaak
(Zionisme is zoiets als het 3e rijk)
En wat noem je de huidige houding van Israel dan ?quote:Op maandag 31 januari 2005 16:38 schreef el_hombre het volgende:
Een 1:1 kopie van de houding van Amerika, alleen beperkt tot het Midden Oosten, terwijl Amerika hem op de hele wereld toepast.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:16 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
En wat noem je de huidige houding van Israel dan ?
Ja, een kut-houding, meer niet. Hetzelfde kan gezegd worden voor nazi-Duitsland, Chili onder Pinochet, China onder Mao enzovoort.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:33 schreef Fonkmeistah het volgende:
zouden ze iets in gemeen hebben ?
Maar dat kan het dus niet zijn, gezien mijn andere voorbeelden, dus misschien heb je een beter argument?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:48 schreef Fonkmeistah het volgende:
oh ik dacht meer aan het hoge percentage joden die verantwoordelijk zijn voor het beleid.
Ik denk dat Fonkmeistah niet in de holocaust gelooft.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:27 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar goed, gevraagd om een voorbeeld van de eeuwenlange arrogantie van Joden tegenover andersdenkenden, komt Fonkmeistah met het toverwoord Israel aanzetten.
Zou je nog wat verder terug in de tijd kunnen graven?
Best betreurenswaardig dat jij iemand anders z'n mening afschildert als "propaganda"quote:Op zondag 30 januari 2005 20:49 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Best betreurenswaardig dat Gelly dit aangrijpt om te propaganderen.
ik vind holocaust een discriminerende term. een uiting van nationalisme en een beledeging tegenover de overige slachtoffers.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:52 schreef el_hombre het volgende:Ik denk dat Fonkmeistah niet in de holocaust gelooft.
Is het niet ,Fonkmeistah?
quote:
En nu even gewoon ja of nee, graag.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:52 schreef el_hombre het volgende:
[..]
Ik denk dat Fonkmeistah niet in de holocaust gelooft.
Is het niet ,Fonkmeistah?
Het waren wel voornnamelijk joden die werden vergast.quote:Op woensdag 2 februari 2005 02:06 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
ik vind holocaust een discriminerende term. een uiting van nationalisme en een beledeging tegenover de overige slachtoffers.
een door onze strot geramd Dogma wat schaamteloos geexploiteerd word voor politieke doeleinden ( het winnen van zieltjes voor de sektarisch commune israel ) aangedikt voor propaganda doeleinden waarvan men weigert de cijfers te corrigeren omdat het dan zijn effect verliest.
Een deken waarmee ze de vanuit ultra rechtse opvattingen gevoedde schendingen van mensrechten door Israel proberen te bedekken. zowel als een rookgordijn om de aandacht af te leiden van de russische gulags en democides onder joods bewind.
Het is erg vreemd dat een dogma door middel van strafwetgeving opgedrongen word.
dat men vervolgd word als men twijfelt aan dat dogma is niets minder dan een inquisitie.
ik verbaas mij dat dit soort middeleeuwse praktijken anno 2005 nog serieeus toegepast worden
de waarheid kan kritische vragen doorstaan en behoeft niet met verboden af gedwongen te worden
Maar als het ontkennen van, dan wel twijfelen aan, de holocaust bij de wet strafbaar is, dan moet het buitensluiten van andere slachtoffers net zo strafbaar worden gesteld, een verbod op het gebruik van de term holocaust in relatie tot de nazi vervolgingen zou dus wel gepast zijn. daar de term discrimineert tussen joden en non joden en dus onrecht doet aan de overige slachtoffers van geno- en democide .
![]()
Ding dong.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:27 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar goed, gevraagd om een voorbeeld van de eeuwenlange arrogantie van Joden tegenover andersdenkenden, komt Fonkmeistah met het toverwoord Israel aanzetten.
Zou je nog wat verder terug in de tijd kunnen graven?
Vervelend dat je altijd zo moet discusseren knul. Schoolgeld terughalen ZzZzZquote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ga je schoolgeld eens terughalen. Israel is helemaal geen 'gekocht land'. het is via de VN aan de Joden gegeven en was voor die tijd een Brits protectoraat.
[..]
En trouwens, de meerderheid van de Israeli's is wel Jood, maar het gelijkstellen van Israel aan de Joden is niet correct. Er zijn genoeg Joden in de wereld die het beleid van Israel afkeuren.
Als je zo ver boven je buren uitsteekt in alles zou ik ook arrogant worden ja.quote:En wat noem je de huidige houding van Israel dan ?
waar haal jij precies dat "eeuwenlange" vandaan ?..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:27 schreef Johan_de_With het volgende:
quote:Op maandag 31 januari 2005 11:05 schreef Johan_de_With het volgende:
Ach, Sturmmeister is er ook weer. Kun je hier wat voorbeelden van geven, misschien?
de geschiedenis boeken staan vol met beschrijvingen van joods gedrag.quote:Op maandag 31 januari 2005 16:38 schreef el_hombre het volgende:
Noem er eens één. Een boek, dus. Titel, auteur, plaats en jaar van uitgave en pagina, graag.quote:Op donderdag 3 februari 2005 05:32 schreef Fonkmeistah het volgende:
de geschiedenis boeken staan vol met beschrijvingen van joods gedrag.
Dat is een beetje te hard Lord_Vetinari, er is zeker voor 1948 veel land door zionistische Joden gekocht van Arabieren. En de VN bevestigde eigenlijk meer de status quo, de gebieden die officieel Joods werden waren toen al Joods. Dat de Arabieren vervolgens direct de Joden aanvielen en de Joden in reactie daarop wat meer land pakten dan de VN bedoeld had.. lang verhaal, is vast al wel een ander topic over.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ga je schoolgeld eens terughalen. Israel is helemaal geen 'gekocht land'. het is via de VN aan de Joden gegeven en was voor die tijd een Brits protectoraat.
[..]
Maar wel meteen naar hem toe lopen als je geld nodig hebtquote:joden zijn een volk dat lijkt op dat irritante gozertje, vroeger uit je klas, die altijd meteen naar de meester rende als 'ie een beetje gepest werd. Waarna hij zich verschuilend achter de meester een lange neus trok naar zijn belagers; terwijl hij stiekem de meester van een gedeelte van de inhoud van zijn portemonnee ontdeed.
Als je moeilijke woorden gaat gebruiken, zorg er dan voor dat je niet voor lul staat. ''Criteria'' is namelijk het meervoud van criterium.quote:Op donderdag 3 februari 2005 05:32 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
waar haal jij precies dat "eeuwenlange" vandaan ?..
leuk geprobeerd hoor .. maar knap stom om mijn antwoord proberen te invalideren door te suggereren dat het niet voldoet aan een onbestaand criteria van de primaire vraagstelling.
[..]
Dat was je eerste bijdrage aan deze discussie. Daarom lijkt het niet onredelijk aan te nemen dat jij dit beschouwt als antwoord op de vraag ''hoe het komt dat oplevingen van antisemitisme al gedurende zeer lange tijd plotseling plaatsvinden?''quote:wanneer een groepje mensen zich gebaseerd op een sectarische doctrine zichzelf gaat afscheiden van de rest van de mensheid door zichzelf te profileren als een speciaal soort mens ( uitverkoren ) of sterker nog, het enige soort mens en de rest vee ( goyim ) dan valt dat natuurlijk niet in goede aarde bij de overige leden van de mensheid.
het probleem is dus niet dat de rest jullie haat , maar dat jullie de rest haten.. en wie haat zaait zal het oogsten..
En in een andere context zou je ons aanraden niets van de geschiedenisboeken te geloven. Maar vertel op, waar vind ik die beschrijvingen?quote:de geschiedenis boeken staan vol met beschrijvingen van joods gedrag.
Als je nu eens (regel een van historisch onderzoek) je geweldige bronnen zou vermelden, dan konden wij per geval nagaan hoe betrouwbaar ze zijn.quote:maarja die historici waren natuurlijk allemaal antisemitisch![]()
Kom eens op met die boeken en de citaten?quote:Op donderdag 3 februari 2005 05:32 schreef Fonkmeistah het volgende:
de geschiedenis boeken staan vol met beschrijvingen van joods gedrag.
separatistisch en een haat tegen de rest van de mensheid.
Goede inhoudelijke post waaruit meteen duidelijk werd waar het anti-semitisme door is ontstaan.quote:Op donderdag 3 februari 2005 05:59 schreef Nickthedick het volgende:
joden zijn een volk dat lijkt op dat irritante gozertje, vroeger uit je klas, die altijd meteen naar de meester rende als 'ie een beetje gepest werd. Waarna hij zich verschuilend achter de meester een lange neus trok naar zijn belagers; terwijl hij stiekem de meester van een gedeelte van de inhoud van zijn portemonnee ontdeed.
Nog nooit? Jee, wat een bijzondere mensen zijn die Joden dan. Ik ken arrogante blanken, arrogante negers, arrogante turken...quote:Op maandag 31 januari 2005 16:38 schreef el_hombre het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaan er ook arrogante Joden, maar is arrogantie een reden tot het vervolgen en haten van een hele bevolkingsgroep?quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:00 schreef Toeps het volgende:
Nog nooit? Jee, wat een bijzondere mensen zijn die Joden dan. Ik ken arrogante blanken, arrogante negers, arrogante turken...
Nee, dat zet ik ook nadrukkelijk twee keer in mijn post.quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaan er ook arrogante Joden, maar is arrogantie een reden tot het vervolgen en haten van een hele bevolkingsgroep?
eentje dan..quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Kom eens op met die boeken en de citaten?
Mja.. En Tacitus (notabene ruim 2000 jaar geleden!) was natuurlijk een zeer objectieve bron? De Romeinen hadden ook helemaal geen problemen met de bewoners van Judea? En het woord Joden komt helemaal in het citaat niet voor, het kan net zo goed over de Germanen gaan. En dat is geen bron vermelden, dat is een zin roepen. Kom op. Waar in Tacitus? Boek, hoofdstuk, regel, welke vertaling?quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:21 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
eentje dan..
Tacitus : "that among themselves they are inflexibly honest and ever ready to shew compassion, though they regard the rest of mankind with all the hatred of enemies. "
Als dat reden genoeg is voor iemand om joden te gaan haten wel.quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke post waaruit meteen duidelijk werd waar het anti-semitisme door is ontstaan.![]()
angst en haat ? nee hoor.. puur bezorgdheid omhet lot van de gehele mensheid inclusief die van joden zelf.quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:07 schreef golfer het volgende:
Ben trouwens nog steeds benieuwd naar Fonkmeistah zijn antwoord op mijn openstaande vraag uit een intussen gesloten topic waar bij hem die jodenhaat/angst vandaan komt en op wat voor slechte ervaringen die haat/angst van hem gebaseerd is. (en dan niet weer het
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 07:24 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
landen onder joods bewind (china..)
quote:de atoombom op de chistelijke burgers van Nagasaki
Truman was geen Jood.quote:door de jood harry truman,
quote:de illegale bombardementen op cambodja en laos in opdracht van de jood kissinger,
Bron?quote:de napalm bombardementen op burgers in fallujah in opdracht van de joodse neocons.
Als je inderdaad in alles, vanaf de Zondeval, de hand van de Joden ziet, niet. Als je een beetje normaal historisch en wereldbeschouwelijk inzicht zou hebben, lijkt het me, dat je lichtelijk paranoia bent.quote:dan lijkt mee een tikkeltje bezorgdheid niet zo vreemd , istnie ?
quote:en als je enigzins waarde hecht aan karma dan zou ik me als ik jouw was toch ook wat zorgen maken
Was ook mijn eerste gedachte.quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke post waaruit meteen duidelijk werd waar het anti-semitisme door is ontstaan.![]()
btw ik ben geen friesquote:Op vrijdag 4 februari 2005 07:55 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Was ook mijn eerste gedachte.
volg eerst maar even discussie geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |