Als jij dat op een normale manier kunt brengen ( en dat begint bijvoorbeeld door die belachelijke signature es aan te passen ), en met bronnen, kan dat prima denk ik. Heb zelf voor de grap ook wel es de overeenkomsten tussen Mozes en Hitler bekeken, en dat was opzienbarend. Alleen jouw manier van brengen staat mij heel erg tegen. Je pretendeert op eenzelfde manier de waarheid te hebben als de fundamentalisten waar je zo'n hekel aan hebt.quote:Dus ik mag op dit forum zeggen dat ik de islam (de ideologie) fascisme vind en de koran gelijkwaardig is aan Mein Kampf ?
Je bedoelt natuurlijk mijn ondertitel. "pro-islam is extreem-rechts". Dat is helemaal geen belachelijke ondertitel. Aangezien lui die pro-islam zijn zich meestal links noemen. Terwijl ze natuurlijk een extreem-rechtse stroming verdedigen. Dus pro-islam is niet-links maar extreem-rechts.quote:Op maandag 28 maart 2005 14:44 schreef Haushofer het volgende:
( en dat begint bijvoorbeeld door die belachelijke signature es aan te passen )
Dat je de islam als ideologie mag benoemen is al een hele discussie schijnbaar.quote:en met bronnen,
Nou en. 'De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen inhet land is dat ze gedood moeten worden" lijkt mij voor één interpretatie vatbaar. Waarin ben je daarin een fundamentalist.quote:Je pretendeert op eenzelfde manier de waarheid te hebben als de fundamentalisten waar je zo'n hekel aan hebt.
Volgens mij heeft de islam helemaal niets te maken met links of rechts.quote:Op maandag 28 maart 2005 15:38 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk mijn ondertitel. "pro-islam is extreem-rechts". Dat is helemaal geen belachelijke ondertitel. Aangezien lui die pro-islam zijn zich meestal links noemen. Terwijl ze natuurlijk een extreem-rechtse stroming verdedigen. Dus pro-islam is niet-links maar extreem-rechts.
Ook dat valt volgens mij mee.quote:Dat je de islam als ideologie mag benoemen is al een hele discussie schijnbaar.
Het verabsoluteren ervan maakt je fundamentalistisch. Dit is in Feedback en ook in mailsessies tussen jou en mij meerdere malen naar voren gebracht. Ik acht je intelligent genoeg om het te kunnen begrijpen, en ga er dus vanuit dat het feit dat je dit blijft volgen ofwel te maken heeft met de onwil het te begrijpen, ofwel met een stoornis in de psyche.quote:En verder is de temporaalkwabepilepsie patient discussie hier in de feedback ook al begonnen wegens je onjuiste constatering dat ik Mo en Pau temporaalkwab epilepsie patienten zou noemen uit wat jij zei 'frustratie'.
Ha ha.quote:Op maandag 28 maart 2005 15:53 schreef Alicey het volgende:
Het verabsoluteren ervan maakt je fundamentalistisch. Dit is in Feedback en ook in mailsessies tussen jou en mij meerdere malen naar voren gebracht. Ik acht je intelligent genoeg om het te kunnen begrijpen, en ga er dus vanuit dat het feit dat je dit blijft volgen ofwel te maken heeft met de onwil het te begrijpen, ofwel met een stoornis in de psyche.
Nee, ik bedoel je signature. Je geilt erop om jezelf in een slachtofferpositie te stouwen, als je het mij vraagt. Dat siert je niet echt.quote:Akkersloot:
Je bedoelt natuurlijk mijn ondertitel
Met al die moeite die je in deze kruistocht hebt gestoken, had je wel 10 moskeeen kunnen bouwen. Jammer dat je net zo volhardend bent als fundamentalisten zijn, het maakt je net zo kortzichtig als een imaam die ongelovigen dood wenst.quote:Ik blijf er bij dat het voor mij niets uitmaakt welke geestesziekte Mohammed en Paulus hadden aangezien hun tijdgenoten dat ook niet konden weten. En verder als die heren alleen maar over hun "visioenen" logen moeten hun volgelingen ook niet staan jammeren als wij die twee godsdienststichters geestesziek noemen.
De vraag "word ik ook geband als ik het libertarisme i.p.v. de islam fascisme noem" staat er omdat ik nog steeds geen antwoord heb gehad van de FA. Ook niet per mail.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:46 schreef Haushofer het volgende:
Nee, ik bedoel je signature. Je geilt erop om jezelf in een slachtofferpositie te stouwen, als je het mij vraagt. Dat siert je niet echt.
En jij beticht mij van provoceren e.d..quote:Met al die moeite die je in deze kruistocht
quote:hebt gestoken,
had je wel 10 moskeeen kunnen bouwen. Jammer dat je net zo volhardend bent als fundamentalisten zijn, het maakt je net zo kortzichtig als een imaam die ongelovigen dood wenst.
Je schreef dat ik "temporaalkwab epilepsiepatienten Mohammed en Paulus" schrijf omdat ik "gefrustreerd" zou zijn. Ik leg gewoon uit dat dat niet het geval is, maar het gewoon een "educatieve" reden heeft.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:38 schreef Haushofer het volgende:
Tja, achterbaks en lomp vergelijken, dat kun jij anders ook bijzonder goed. Heb je vaak genoeg vriendelijk gevraagd of je wou indimmen. Ik ga hier niet verder op in, ik hoop alleen dat je nou eens een beetje je toon verandert, want je topics zijn vaak best interessant. Je zou echt veel geloofwaardiger overkomen op die manier. En dat is bedoeld als een advies, niet om je neer te halen.
Op welke wijze werkt het educatief?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:18 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
maar het gewoon een "educatieve" reden heeft.
Iemand die Mohammed een profeet noemt, is die dan ook gefrustreerdquote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:36 schreef Bensel het volgende:
hee, akkersloot.. hij zegt niet dat je dat schrijft omdat je gefrustreerd bent, maar het steeds weer herhalen van die zin doet eraan denken dat je gefrustreerd bent..
1. Omdat heel veel mensen nog niet van die geestesziekte gehoord hebben waaraan Mohammed en Paulus mogelijk geleden kunnen hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:32 schreef Alicey het volgende:
Op welke wijze werkt het educatief?
Ik denk niet dat die mensen veel leren over wat die geestesziekte die jij toeschrijft aan Mo en Paulus inhoudt op die manier.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:50 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
1. Omdat heel veel mensen nog niet van die geestesziekte gehoord hebben waaraan Mohammed en Paulus mogelijk geleden kunnen hebben.
Er is ook geen noodzaak om je daar aan te storen.quote:2. Er voor het automatisme om. als niet moslim, Mohammed een profeet te noemen geen enkele noodzaak is.
Noem hem anders gewoon Mo, zo noemden zijn vrienden hem ook.quote:3. Als ik MOhammed een sekteleider of godsdienststichter of "profeet" noem er ook irritatie ontstaat.
Wel. Je helpt dan immers twee doctrines.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:52 schreef Alicey het volgende:
Er is ook geen noodzaak om je daar aan te storen.
Alsof aanhangers er van jouw hulp nodig hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:57 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Wel. Je helpt dan immers twee doctrines.
Dat help je er niet mee door hem Mo te noemen.quote:1. Dat Mohammed een profeet zou zijn en dan zijn denkbeelden natuurlijk.
Die vind ik al helemaal vergezocht.quote:2. Dat jij als niet-moslim toch zou geloven dat MOhammed een profeet is en alleen maar niet voor de islam "gekozen" zou hebben.
Nee hoor. Fundamentalistische christenen en fundamentalistische moslims geloven dat iedereen in hun "God" of "Allah" gelooft. Vandaar dat de laatsten ons "ongelovigen" ook "ondankbaren" noemen. En je bent dan wel heel erg dom om hen daarin "gelijk" te geven als je zegt dat je gelooft dat Mohammed toch een profeet is en je als niet-moslim dus te kennen zou geven dat je inderdaad alleen maar "ondankbaar voor Mo's hersenspinsel " zou zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:00 schreef Alicey het volgende:
Die vind ik al helemaal vergezocht.
En dat doen ze natuurlijk niet meer wanneer je hun profeten beledigt.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nee hoor. Fundamentalistische christenen en fundamentalistische moslims geloven dat iedereen in hun "God" of "Allah" gelooft.
Ik mis nog steeds de logica.quote:Vandaar dat de laatsten ons "ongelovigen" ook "ondankbaren" noemen. En je bent dan wel heel erg dom om hen daarin "gelijk" te geven als je zegt dat je gelooft dat Mohammed toch een profeet is en je als niet-moslim dus te kennen zou geven dat je inderdaad alleen maar "ondankbaar voor Mo's hersenspinsel " zou zijn.
Dat zij geloven dat jij ook in MOhammed als profeet gelooft als je zegt dat Mohammed volgens jou gewoon geestesziek was.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:10 schreef Alicey het volgende:
En dat doen ze natuurlijk niet meer wanneer je hun profeten beledigt.
Dat hebben zij ook niet, dat is een kenmerk van dogmatisch geloof. Ten eerste is het hun geloof, en lijkt het mij niet jouw taak om hen te "verlichten". Ten tweede erken je dus dat je niets bereikt door hun profeten andere benamingen te geven.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:14 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat zij geloven dat jij ook in MOhammed als profeet gelooft als je zegt dat Mohammed volgens jou gewoon geestesziek was.
Volgens mij hebben ze er zelf nog geen seconde aangedacht dat de "profeet" gewoon geestesziek kon zijn.
Als ze zich met hun geloof mij nou niet bij hun geloof zouden betrekken als "ongelovige" of "ondankbare". Laat die mevrouw maar in haar horoscoop geloven. Die bemoeit zich immers niet met mij.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:16 schreef Alicey het volgende:
. Ten eerste is het hun geloof, en lijkt het mij niet jouw taak om hen te "verlichten".
Je bent niet verplicht je betrokken te voelen bij hun geloof. Het lijkt er haast op alsof je zo graag voor vol wil worden aangezien door ze.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als ze zich met hun geloof mij nou niet bij hun geloof zouden betrekken als "ongelovige" of "ondankbare".
Heb je wel eens gelezen wat een horoscoop over jou zegt?quote:Laat die mevrouw maar in haar horoscoop geloven. Die bemoeit zich immers niet met mij.
Ik heb dat niet beweerd?quote:En sinds wanneer bemoeit de islam zich niet met het maatschappelijke ?
Dit is voor educatieve doeleinden.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
<relmode>
Ik dacht dat dit FB was? Er wordt toch altijd geroepen niet de discussie in Feedback voort te zetten?
![]()
</relmode>
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |