abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:23:20 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_25765295
Waarom ik de "profeten" temporaakwab epilepsie patienten noem?

In de feedback wfl werd mij door een user verweten dat ik de "profeten" Paulus en Mohammed temporaalkwab epilepsie patienten noem. Om de feedback weer voor feedback te houden misschien hier verder.

1. Het interesseert mij dus niet welke geestesziekte die "profeten" hadden. Dat wisten hun tijdgenoten immers ook niet.

2. Veel mensen houden de mogelijkheid nog niet open dat die personen met hun "visioenen" gewoon geestesziek waren. Ik moet wat dat betreft (van uit mijn visie) dus wat missie werk verrichten.

3. Ook werd het aanvankelijk op fok ook gewoon verboden om bijvoorbeeld Mohammed, de stichter van de islam, een temporaal kwab epilepsie patient, te noemen. Een topic onder Pol werd er immers voor gesloten. ("NMO vergoelijkt moord op 600 joden")

4. Verder benadruk ik dus dat het aan moeten tonen dat Mohammed en Paulus géén profeten waren dat dat gewoon de omkering van bewijslast zou zijn.
overigens zou het bewijs al snel geleverd zijn. Of God moet schizofreen zijn natuurlijk
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:27:56 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25765404
1. Er is geen zekerheid of er sprake is van een geestesziekte.
2. Openlaten is iets anders dan door de strot douwen.
3. WFL is niet POL.
4. Bij de bewering dat ze geestesziek zijn ligt het echter wel op je weg om hiervoor bewijs aan te dragen.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:29:29 #3
60090 Akkersloot
pi_25765434
Hier overigens mijn eerste reactie (ik ga natuurlijk niet een post plaatsen waarin voor de 700e keer iets gevraagd wordt waar die al 700 keer antwoord op heeft gehad) op een post over dit onderwerp in de feedback wfl deel ??
WFL feedback 5

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:34:15 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25765570
Je laat dus niet de mogelijkheid open dat er misschien in het geheel geen sprake is van een geestesziekte, Akje?
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:35:40 #5
60090 Akkersloot
pi_25765600
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 20:27 schreef Alicey het volgende:
1. Er is geen zekerheid of er sprake is van een geestesziekte.
Mijn part. Als Mohammed of Paulus of Petrus (zijn visioen over dat tafellaken met alle gerechten, ook varkensvlees, zal wel verzonnen zijn. Zoveel temporaalkwab epilepsiepatienten bij elkaar lijkt mij echt niet www.aanneembaarheidsgodsdienst.nl.) hun visioenen verzonnen hadden, moeten hun volgelingen echt niet gaan janken dat ik ze temporaalkwab epilepsie patienten noem.
quote:
2. Openlaten is iets anders dan door de strot douwen.
Doe ik dat dan ?
quote:
4. Bij de bewering dat ze geestesziek zijn ligt het echter wel op je weg om hiervoor bewijs aan te dragen.
Leer het begrip omkering van bewijslast Het zijn niet de "ongelovigen" die het ongelijk van de gelovigen moeten bewijzen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:37:35 #6
60090 Akkersloot
pi_25765656
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 20:34 schreef Alicey het volgende:
Je laat dus niet de mogelijkheid open dat er misschien in het geheel geen sprake is van een geestesziekte, Akje?
Paulus en Mohammed konden dus ook gewoon gelogen hebben.

of

Over Paulus en Mohammed is gelogen.

In elk geval konden beiden geen profeten zijn geweest. Anders zou God immers schizofreen zijn.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:37:47 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25765662
1. Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat er echt op een of andere manier een boodschap gegeven is door iets of iemand.
2. Ja, je hamert erg op tk-epilepsie (Of andere geestesziekten).
4. Bewijslast geldt dat iemand die een claim maakt dat bewijst. Jij claimt in dit geval dat er sprake was van een geestesziekte, aan jou om dat te bewijzen dan.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:38:52 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25765690
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 20:37 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

of

In elk geval konden beiden geen profeten zijn geweest. Anders zou God immers schizofreen zijn.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk ook dat er 2 goden zijn die allebei beweren dat ze enige zijn.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:41:03 #9
117388 iZiL
Princesse (A)
pi_25765754
oké ..

ik wil 1 ding kwijt; verdiep je eens in het leven van Hz. Mohammed en kom dan pas terug met:
quote:

of

ik zeg niks..
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:45:23 #10
60090 Akkersloot
pi_25765888
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 20:37 schreef Alicey het volgende:
1. Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat er echt op een of andere manier een boodschap gegeven is door iets of iemand.
Inderdaad. In onze cultuur zijn we immers opgegroeid (ver-hersenmisvormd) met het geloof dat er maar één God zou zijn. Misschien dat Mohammed visioenen gehad zou hebben van een God. Een hele slechte dat dan wel. En daarvoor de aartsengel Gabriel (als die bestaat) heeft omgekocht om zijn boodschappen door te geven.

Of misschien heeft Mohammed die boodschappen dan, indirekt via de aartsengel Gabriel, gekregen van zijn opa. Of nog beter van zijn vader (hij was immers wees). Ha, daarmee is dan het antwoord gegeven op de vraag hoe het kan dat de vader van de wees Mohammed ook een volgeling van zijn zoontje kan zijn.
quote:
4. Bewijslast geldt dat iemand die een claim maakt dat bewijst. Jij claimt in dit geval dat er sprake was van een geestesziekte, aan jou om dat te bewijzen dan.
Volgens mij vat jij het begrip omkering van bewijslast niet: IK HOEF ALS NIET-GELOVIGE NIETS TE BEWIJZEN.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:47:24 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25765938
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 20:45 schreef Akkersloot het volgende:

Volgens mij vat jij het begrip omkering van bewijslast niet: IK HOEF ALS NIET-GELOVIGE NIETS TE BEWIJZEN.
Ik krijg eerder de indruk dat jij het begrip bewijslast niet begrijpt. Wie een claim maakt, bewijst dat. Dat jij stelt niet in profeten te geloven, hoef je niet te bewijzen. Je stelling dat ze geestesziek zijn dient echter wel onderbouwd te worden.

Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:49:13 #12
60090 Akkersloot
pi_25765986
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 20:41 schreef iZiL het volgende:
oké ..

ik wil 1 ding kwijt; verdiep je eens in het leven van Hz. Mohammed en kom dan pas terug met:
Hoef ik me niet te verdiepen in het leven van Hz Paulus ?

Heb jij je al verdiept in het leven van Hz Paulus?
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:54:17 #13
60090 Akkersloot
pi_25766153
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 20:47 schreef Alicey het volgende:
Je stelling dat ze geestesziek zijn dient echter wel onderbouwd te worden.

Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
Je bewering dat ik moet onderbouwen dat ze geestesziek waren, onderbouwt mijn stelling dat het hameren op het feit dat die sekteleiders geestesziek waren weldegelijk zinvol is. Want ik hoeft echt niet te onderbouwen als ik beweer dat personen die "visioenen" hebben gehad geestesziek waren. Dat is én blijft immers omkering van bewijslast. Het zijn de gelovigen die maar moeten bewijzen dat die "visioenen" echte boodschappen van God waren (en als aanhangers van Paulus en Mohammed vechten ze het dan zelf maar uit )
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:56:39 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25766232
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 20:54 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat is én blijft immers omkering van bewijslast. Het zijn de gelovigen die maar moeten bewijzen dat die "visioenen" echte boodschappen van God waren (en als aanhangers van Paulus en Mohammed vechten ze het dan zelf maar uit )
En net zoals de gelovigen moeten bewijzen dat het boodschappen van God waren, dien jij te bewijzen dat het een gevolg van tk-epilepsie was.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 21:38:12 #15
117388 iZiL
Princesse (A)
pi_25767265
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 20:49 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Hoef ik me niet te verdiepen in het leven van Hz Paulus ?

Heb jij je al verdiept in het leven van Hz Paulus?
Het gaat mij om je uiting over Hz. Mohammed.
Hz. Paules interesseert me niet.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 21:50:37 #16
60090 Akkersloot
pi_25767544
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 20:56 schreef Alicey het volgende:
En net zoals de gelovigen moeten bewijzen dat het boodschappen van God waren, dien jij te bewijzen dat het een gevolg van tk-epilepsie was.
Ik kan alleen nog maar in herhaling treden.

Nee nog niet. Want aangezien die sekteleiders mij, als "ongelovige", bij hun godsdienst hebben betrokken mag ik best onvriendelijk over hen zijn.

en is het moeten bewijzen dat Paulus en Mohammed geen profeten waren de omkering van bewijslast
  zaterdag 26 maart 2005 @ 21:52:24 #17
60090 Akkersloot
pi_25767589
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 21:38 schreef iZiL het volgende:
Het gaat mij om je uiting over Hz. Mohammed.
Hz. Paules interesseert me niet.
Waarom de ene niet en de andere wel ? Over hun "profeet" zijn is van beiden toch even veel "bewijs".
  zaterdag 26 maart 2005 @ 21:52:51 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25767598
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 21:50 schreef Akkersloot het volgende:

en is het moeten bewijzen dat Paulus en Mohammed geen profeten waren de omkering van bewijslast
Jij leest kennelijk iets anders dan ik schreef.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 21:58:42 #19
60090 Akkersloot
pi_25767745
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 21:52 schreef Alicey het volgende:

[en is het moeten bewijzen dat Paulus en Mohammed geen profeten waren de omkering van bewijslast ]

Jij leest kennelijk iets anders dan ik schreef.
Juist. Ik vergat er bij te zetten "en aangezien hun "visioenen" anders alleen maar verklaard kunnen worden door een geestesziekte kunnen wij als niet-christenen en niet-moslims Paulus en Mohammed gewoon geestesziek / temporaalkwab epilepsiepatient noemen".
  zaterdag 26 maart 2005 @ 22:00:53 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25767807
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 21:58 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Juist. Ik vergat er bij te zetten "en aangezien hun "visioenen" anders alleen maar verklaard kunnen worden door een geestesziekte kunnen wij als niet-christenen en niet-moslims Paulus en Mohammed gewoon geestesziek / temporaalkwab epilepsiepatient noemen".
Er zijn genoeg andere verklaringen, dus ik zie niet in waarom je die verklaring zou moeten kiezen.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 22:39:25 #21
66825 Reya
Fier Wallon
pi_25768850
Je conclusies doen mijn wenkbrauwen ook wel fronsen, akkersloot. Het uitsluiten van het ene betekent klaartblijkelijk het aannemen van een zekere tegenpool voor jou ("Mohammed was geen visionair maar een geesteszieke"). Dat terwijl een dergelijk spectrum van lineair denken volledig voorbij gaat aan de complexiteit van zulk soort zaken en bovendien er meerdere tegenpolen mogelijk zijn, mocht je zo'n spectrum aannemelijk maken.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 22:44:45 #22
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25768994
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 21:58 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

ik denk niet dat jij het begrip omkering van bewijslast begrijpt:

Als jij stelt: mohammed was een profeet. En ik vraag je dat te bewijzen, en jij zegt: bewijs jij maar dat dat niet zo is, dan is dat omkering van bewijslast.
Als jij stelt: mohammed was een geesteszieke. En ik vraag je dat te bewijzen, en jij zegt: bewijs jij maar dat dat niet zo is, dan is dat omkering van bewijslast.

Jij stelt dat ze geestesziek waren. Bewijs dat dan. Net als dat gelovigen die stellen dat het een profeet was dat mogen gaan bewijzen. Jij hebt wat dat betreft wel iets weg van een gelovige, je blijft stug volharden in je geloof (dat het temporaalkwab epilepsiepatienten zijn), zonder enig bewijs te overleggen, en draagt je geloof aan anderen uit, ook al hoeven zij er niets over te weten.

Visoenen kunnen ook nog op heel wat andere manieren worden verklaard. Zoals machtsgeilheid, waardoor hij loog om volgelingen te krijgen. Of hallucineren door bepaalde drugs. Of verhalen die door anderen verzonnen zijn, aangedikt en een eigen leven zijn gaan leiden.

Ik ben niet gelovig, maar ik geloof niet persé direct dat al die profeten geestesziek waren. Daar is gewoonweg niet genoeg bewijsmateriaal voor en daardoor blijft het gewoon een geloof.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 26 maart 2005 @ 22:45:21 #23
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25769008
Laten we een nieuwe religie beginnen, waarin alle profeten temporaalkwabepilepsiepatienten zijn.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 26 maart 2005 @ 22:59:12 #24
60090 Akkersloot
pi_25769359
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 22:39 schreef Reya het volgende:
("Mohammed was geen visionair ... )
Volgens mij betekent visionair iets heel anders dan iemand die visioenen had à la Mohammed en Paulus.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 23:01:41 #25
60090 Akkersloot
pi_25769419
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 22:45 schreef DionysuZ het volgende:
Laten we een nieuwe religie beginnen, waarin alle profeten temporaalkwabepilepsiepatienten zijn.
Inderdaad. Als ik het temporaalkwabepileptie patient vinden van "profeten" als Paulus, Johannes en Mohammed zie uit religieuze gronden zal niemand mij iets kwalijk kunnen nemen.

( Behalve die domme atheisten dan. )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')