Mijn part. Als Mohammed of Paulus of Petrus (zijn visioen over dat tafellaken met alle gerechten, ook varkensvlees, zal wel verzonnen zijn. Zoveel temporaalkwab epilepsiepatienten bij elkaar lijkt mij echt niet www.aanneembaarheidsgodsdienst.nl.) hun visioenen verzonnen hadden, moeten hun volgelingen echt niet gaan janken dat ik ze temporaalkwab epilepsie patienten noem.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:27 schreef Alicey het volgende:
1. Er is geen zekerheid of er sprake is van een geestesziekte.
Doe ik dat dan ?quote:2. Openlaten is iets anders dan door de strot douwen.
Leer het begrip omkering van bewijslast Het zijn niet de "ongelovigen" die het ongelijk van de gelovigen moeten bewijzen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:4. Bij de bewering dat ze geestesziek zijn ligt het echter wel op je weg om hiervoor bewijs aan te dragen.
Paulus en Mohammed konden dus ook gewoon gelogen hebben.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:34 schreef Alicey het volgende:
Je laat dus niet de mogelijkheid open dat er misschien in het geheel geen sprake is van een geestesziekte, Akje?
Een andere mogelijkheid is natuurlijk ook dat er 2 goden zijn die allebei beweren dat ze enige zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Paulus en Mohammed konden dus ook gewoon gelogen hebben.
of
Over Paulus en Mohammed is gelogen.
In elk geval konden beiden geen profeten zijn geweest. Anders zou God immers schizofreen zijn.
ik zeg niks..quote:Paulus en Mohammed konden dus ook gewoon gelogen hebben.
of
Over Paulus en Mohammed is gelogen.
In elk geval konden beiden geen profeten zijn geweest. Anders zou God immers schizofreen zijn.
Inderdaad. In onze cultuur zijn we immers opgegroeid (ver-hersenmisvormd) met het geloof dat er maar één God zou zijn. Misschien dat Mohammed visioenen gehad zou hebben van een God. Een hele slechte dat dan wel. En daarvoor de aartsengel Gabriel (als die bestaat) heeft omgekocht om zijn boodschappen door te geven.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:37 schreef Alicey het volgende:
1. Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat er echt op een of andere manier een boodschap gegeven is door iets of iemand.
Volgens mij vat jij het begrip omkering van bewijslast niet: IK HOEF ALS NIET-GELOVIGE NIETS TE BEWIJZEN.quote:4. Bewijslast geldt dat iemand die een claim maakt dat bewijst. Jij claimt in dit geval dat er sprake was van een geestesziekte, aan jou om dat te bewijzen dan.
Ik krijg eerder de indruk dat jij het begrip bewijslast niet begrijpt. Wie een claim maakt, bewijst dat. Dat jij stelt niet in profeten te geloven, hoef je niet te bewijzen. Je stelling dat ze geestesziek zijn dient echter wel onderbouwd te worden.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:45 schreef Akkersloot het volgende:
Volgens mij vat jij het begrip omkering van bewijslast niet: IK HOEF ALS NIET-GELOVIGE NIETS TE BEWIJZEN.
Hoef ik me niet te verdiepen in het leven van Hz Paulus ?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:41 schreef iZiL het volgende:
oké ..
ik wil 1 ding kwijt; verdiep je eens in het leven van Hz. Mohammed en kom dan pas terug met:
Je bewering dat ik moet onderbouwen dat ze geestesziek waren, onderbouwt mijn stelling dat het hameren op het feit dat die sekteleiders geestesziek waren weldegelijk zinvol is. Want ik hoeft echt niet te onderbouwen als ik beweer dat personen die "visioenen" hebben gehad geestesziek waren. Dat is én blijft immers omkering van bewijslast. Het zijn de gelovigen die maar moeten bewijzen dat die "visioenen" echte boodschappen van God waren (en als aanhangers van Paulus en Mohammed vechten ze het dan zelf maar uitquote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:47 schreef Alicey het volgende:
Je stelling dat ze geestesziek zijn dient echter wel onderbouwd te worden.
Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
En net zoals de gelovigen moeten bewijzen dat het boodschappen van God waren, dien jij te bewijzen dat het een gevolg van tk-epilepsie was.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat is én blijft immers omkering van bewijslast. Het zijn de gelovigen die maar moeten bewijzen dat die "visioenen" echte boodschappen van God waren (en als aanhangers van Paulus en Mohammed vechten ze het dan zelf maar uit)
Het gaat mij om je uiting over Hz. Mohammed.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hoef ik me niet te verdiepen in het leven van Hz Paulus ?
Heb jij je al verdiept in het leven van Hz Paulus?
Ik kan alleen nog maar in herhaling treden.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:56 schreef Alicey het volgende:
En net zoals de gelovigen moeten bewijzen dat het boodschappen van God waren, dien jij te bewijzen dat het een gevolg van tk-epilepsie was.
Waarom de ene niet en de andere wel ? Over hun "profeet" zijn is van beiden toch even veel "bewijs".quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:38 schreef iZiL het volgende:
Het gaat mij om je uiting over Hz. Mohammed.
Hz. Paules interesseert me niet.
Jij leest kennelijk iets anders dan ik schreef.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:50 schreef Akkersloot het volgende:
en is het moeten bewijzen dat Paulus en Mohammed geen profeten waren de omkering van bewijslast
Juist.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:52 schreef Alicey het volgende:
[en is het moeten bewijzen dat Paulus en Mohammed geen profeten waren de omkering van bewijslast ]
Jij leest kennelijk iets anders dan ik schreef.
Er zijn genoeg andere verklaringen, dus ik zie niet in waarom je die verklaring zou moeten kiezen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:58 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Juist.Ik vergat er bij te zetten "en aangezien hun "visioenen" anders alleen maar verklaard kunnen worden door een geestesziekte kunnen wij als niet-christenen en niet-moslims Paulus en Mohammed gewoon geestesziek / temporaalkwab epilepsiepatient noemen".
ik denk niet dat jij het begrip omkering van bewijslast begrijpt:quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:58 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Juist.Ik vergat er bij te zetten "en aangezien hun "visioenen" anders alleen maar verklaard kunnen worden door een geestesziekte kunnen wij als niet-christenen en niet-moslims Paulus en Mohammed gewoon geestesziek / temporaalkwab epilepsiepatient noemen".
Volgens mij betekent visionair iets heel anders dan iemand die visioenen had à la Mohammed en Paulus.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:39 schreef Reya het volgende:
("Mohammed was geen visionair ... )
Inderdaad. Als ik het temporaalkwabepileptie patient vinden van "profeten" als Paulus, Johannes en Mohammed zie uit religieuze gronden zal niemand mij iets kwalijk kunnen nemen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:45 schreef DionysuZ het volgende:
Laten we een nieuwe religie beginnen, waarin alle profeten temporaalkwabepilepsiepatienten zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |