abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 november 2004 @ 17:02:50 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_23331857
Er zijn personen die Hirsi Ali en Van Gogh verwijten dat ze moslims beledigen. Maar dat zijn echter wel vaak de zelfde personen die de stichter van de islam, Mohammed, een profeet noemen. Terwijl ze zelf niet geloven dat die godsdienststichter een profeet (= boodschapper van God) was.

Waarom noemen ze dan als niet-moslim Mohammed een profeet? Toch alleen maar omdat ze bang zijn dat moslims anders op hun teentjes getrapt raken. Is het soms te veel gezegd dat je niet gelooft dat die Mohammed een boodschapper van God was? Daarom vind ik het enorm achterbaks om Hirsi Ali en Van Gogh te beschuldigen dat ze grote groepen mensen zouden kwetsen maar zelf enorm naar de mond van die zogenaamde gekwetste mensen praten.

Het stomste argument dat ik ooit gehoord heb om als niet-moslim Mohammed een profeet te noemen is "maar moslims noemen Jezus toch ook een profeet". Dat Jezus een profeet zou zijn is immers wat moslims sowieso al geloven (dat staat immers in dat boek van Mohammed) en ten tweede is volgens christenen Jezus geen profeet maar de "zoon van God".

Je noemt als niet-christen of atheïst Jezus toch ook niet "de zoon van God" uit "respect" voor christenen ?

(vervolg van het, gesloten, topic Welke niet-Moslim noemt Mohammed nu een profeet ? )
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_23332003
echt zo ontzettend niet boeiend
pi_23332090
alles om politiek-correct over te komen bij onze "medelanders".

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  maandag 15 november 2004 @ 17:13:02 #4
60090 Akkersloot
pi_23332111
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:08 schreef RikkieD. het volgende:
echt zo ontzettend niet boeiend
Iemand die als niet-christen of atheist Jezus van Nazareth ook de "Zoon van God" noemt ?

En de joden het "door God uitverkoren volk" ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_23332196
Als fakir noem ik hem pedofiel, en voor pedofilie is geen excuus... ook niet als je de zelf uitgeroepen zoon van een af-god bent.
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 15 november 2004 @ 17:22:25 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23332322
Akkkersloot is weer terug. Ik dacht altijd dat wijlen theo avn G. met jouw nick postte, want in real lige was wijlen Theo van G. ook zo'n anti-islam fanatieke troll

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23332462
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Akkkersloot is weer terug. Ik dacht altijd dat wijlen theo avn G. met jouw nick postte, want in real lige was wijlen Theo van G. ook zo'n anti-islam fanatieke troll

* Vampier geeft BansheeBoy een welverdiend shouderklopje en een shouder om op uit te huilen.
  maandag 15 november 2004 @ 17:27:54 #8
60090 Akkersloot
pi_23332474
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:22 schreef BansheeBoy het volgende:
En wat is er mis om anti-islam te zijn ?

En laat verder je kkk (kukluxclan) verwijzingen maar voor je. Wijlen "profeet" Mohammed dat was eens een echte racist. "zelfs de lelijkste Ethiopische slaaf". Een puntmuts zou hem niet misstaan.
  maandag 15 november 2004 @ 17:28:27 #9
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_23332496
'Profeet' is volgens Van Dale ook kort voor 'profetenbroodje' (een soort fijn kadetje). Misschien bedoelen ze dat.
pi_23332555
Stel dat Jomanda een grote groep volgelingen gaat krijgen die een boek gaan schrijven... stel dat Jomanda wordt verheven tot een dochter van god (god kan alleen zonen krijgen schijnt...) moeten we die feeks dan ook aanbidden en 'dochter gods' noemen? Tieft toch op... Jesus en Mohammed waren gewoon een paar slimme gozers die hun leven zat waren en met het borderline syndroom de aandacht op zich wisten te vestigen.
pi_23332617
Daar hebben we bansheeboy ook weer, de moslim met de geweldige ondertitels..
quote:
Moge Allah de daden van de Moslims in de heilige maand Ramadaan en daarbuiten accepteren

Met andere woorden, je staat volledig achter het geweld tegen kerken, gepleegd door je "broeders"? Lekkere types. Als maar 1% van de moslims hier denkt zoals jij is dat al 99% teveel.

En waarom zouden mensen niet anti-islam zijn, tenslotte is het net zo'n achterlijke indoctrinatie als alle andere geloven (daar discrimineer ik niet in, ze zijn - zonder uitzondering - allemaal belachelijk!)

Maargoed, laat ik maar ophouden, want dit soort nuchtere opmerkingen leiden ook op Fok! tegenwoordig tot een ban. Politiek correct zijn is kennelijk besmettelijk; hopelijk vinden ze snel een antistof.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_23332626
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:02 schreef Akkersloot het volgende:
Er zijn personen die Hirsi Ali en Van Gogh verwijten dat ze moslims beledigen. Maar dat zijn echter wel vaak de zelfde personen die de stichter van de islam, Mohammed, een profeet noemen. Terwijl ze zelf niet geloven dat die godsdienststichter een profeet (= boodschapper van God) was.

Waarom noemen ze dan als niet-moslim Mohammed een profeet? Toch alleen maar omdat ze bang zijn dat moslims anders op hun teentjes getrapt raken. Is het soms te veel gezegd dat je niet gelooft dat die Mohammed een boodschapper van God was? Daarom vind ik het enorm achterbaks om Hirsi Ali en Van Gogh te beschuldigen dat ze grote groepen mensen zouden kwetsen maar zelf enorm naar de mond van die zogenaamde gekwetste mensen praten.

Het stomste argument dat ik ooit gehoord heb om als niet-moslim Mohammed een profeet te noemen is "maar moslims noemen Jezus toch ook een profeet". Dat Jezus een profeet zou zijn is immers wat moslims sowieso al geloven (dat staat immers in dat boek van Mohammed) en ten tweede is volgens christenen Jezus geen profeet maar de "zoon van God".

Je noemt als niet-christen of atheïst Jezus toch ook niet "de zoon van God" uit "respect" voor christenen ?

(vervolg van het, gesloten, topic Welke niet-Moslim noemt Mohammed nu een profeet ? )
Mohammed is ook een profeet, en ik ben niet moslim, nu jij weer.
pi_23332696
Er zijn ook veel mensen die het hebben over "hun profeet", daar lijkt me toch niets mis mee. Stellen dat Mohammed de profeet van de moslims is, beledig je niemand mee, en toch erken je zelf Mohammed niet als profeet.
pi_23332699
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:33 schreef SadKingBilly het volgende:
Daar hebben we bansheeboy ook weer, de moslim met de geweldige ondertitels..

[..]

Met andere woorden, je staat volledig achter het geweld tegen kerken, gepleegd door je "broeders"? Lekkere types. Als maar 1% van de moslims hier denkt zoals jij is dat al 99% teveel.

En waarom zouden mensen niet anti-islam zijn, tenslotte is het net zo'n achterlijke indoctrinatie als alle andere geloven (daar discrimineer ik niet in, ze zijn - zonder uitzondering - allemaal belachelijk!)

Maargoed, laat ik maar ophouden, want dit soort nuchtere opmerkingen leiden ook op Fok! tegenwoordig tot een ban. Politiek correct zijn is kennelijk besmettelijk; hopelijk vinden ze snel een antistof.
Ik ga Bansheeboy aangeven bij de AIVD... hij heeft een mening die niet strijkt met de rest van de bevoliking. (de situatie die gekrieerd wordt in Nederland doet me nog het meeste denken aan 1935-1939 in Duitsland)

'he doesn't look right, put him up agains the wall...... that one looks queer... put him up against the wall!!'
  maandag 15 november 2004 @ 17:40:43 #15
60090 Akkersloot
pi_23332830
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:30 schreef Vampier het volgende:
Stel dat Jomanda een grote groep volgelingen gaat krijgen die een boek gaan schrijven... stel dat Jomanda wordt verheven tot een dochter van god
Of wat denk je van David Koresh, de leider van de Branch Davidians. Hij noemde zich niet alleen een boodschapper van God maar ook eens de wedergekeerde Jezus Christus. Zouden we hem, pardon Hem voor onze politiek correkten, dan ook Jezus Christus moeten noemen.
  maandag 15 november 2004 @ 17:47:44 #16
60090 Akkersloot
pi_23332993
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:33 schreef k3vil het volgende:
Mohammed is ook een profeet, en ik ben niet moslim, nu jij weer.
Ja hier ben ik.

Dan ben jij toch geen atheist neem ik aan. Er zijn maar zat atheisten die Mohammed een profeet noemen. Dus een boodschapper zomaar van iets waar ze niet in geloven.

Dat jij gelooft dat iemand een boodschapper van God is en daar dan toch geen volgeling van bent is jouw probleem. Hoeveel boodschappers van God zijn er nog meer volgens jou ?
pi_23333056
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:47 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ja hier ben ik.

Dan ben jij toch geen atheist neem ik aan. Er zijn maar zat atheisten die Mohammed een profeet noemen. Dus een boodschapper zomaar van iets waar ze niet in geloven.

Dat jij gelooft dat iemand een boodschapper van God is en daar dan toch geen volgeling van bent is jouw probleem. Hoeveel boodschappers van God zijn er nog meer volgens jou ?
Als ze er niet in geloven, waarom noemen ze Mohammed dan een profeet?
pi_23333144
Mohammed wordt door de christenen niet als profeet beschouwd, maar dat komt m.i. omdat Mohammed jonger is dan het Nieuwe Testament.
De Koran beschouwd Abraham als de aartsvader en Jezus als een profeet, maar blaat vervolgens dat Mohammed de laatste profeet was en het, hoe kan het ook anders, als enige écht gelijk had.

De Islam is vervolgens vervuild met allerlei bedoeïnen-gebruiken om die gasten binnen te halen. De oorspronkelijke Islam is weleenswaar fout, maar niet zo fout als de 'huidige'.

Hoe je het ook wendt of keert, de Islam heeft op dit continent niets te zoeken.
Wij hebben een van oorsprong Joods-Christelijke cultuur en daar past de Islam niet in. Het ironische (of zo U wilt walgelijke) is dat de progressieven altijd hebben afgegeven op de zgn. Christelijke moraal maar ondertussen diezelfde leefregels aanhalen om de Islam binnen Nederland de vrije hand te geven.

Nederland heeft door de (middel-)eeuwen heen altijd de vrijheid van godsdienst heel hoog in het vaandel gehad, hetgeen verklaart waarom er zoveel Portugese Joden in Nederland te vinden zijn, om nog maar niet te spreken over de Hugenoten. Progressief Nederland heeft zich daarover altijd laatdunkend uitgelaten, maar zijn niet te beroerd om dezelfde idealen te misbruiken om de Islam de vrije hand te geven.

Vrijheid van godsdienst kan alleen functioneren wanneer de betreffende godsdienst niet de moraal en culttur van het gastland tart. Boeddhisme, Zen, Zionisme, Reformatisme, Katholicisme en natuurgodsdiensten kunnen goed samen en hebben daarom nooit een probleem gevormd. De Islam echter, is een ander verhaal. Voor de Islam is er best wel plaats, maar niet op dit continent!
Vandaar ook, dat we koste wat het kost, moeten voorkomen dat Turkije ooit tot de EU toetreedt.
Turkije zal de doos van Pandora betekenen, evenals Albanië, Bosnië en andere door het Ottomaanse Rijk bezette staten.

Persoonlijk ben ik atheïst, maar meer dan ergernis (Jehova's aan mijn deur) over gelovigen heb ik nooit ervaren. De enige uitzondering daarop zijn helaas de Islamieten. Het is teveel om van Europeanen te vragen om eeuwen van culturele vorming overboord te zetten omwille van tegemoetkoming aan moslims. Daarom resten er slechts twee opties:
[1] Europese moslims zullen zich moeten conformeren aan de Joods-Christelijke cultuur
[2] Europese moslims zullen zich elders moeten vestigen

Dat optie [1] reëel is bewijzen onder andere Ayaan Hirsi-Ali, Afshin Ellian en Cherribi.
Dat optie [2] reëel is kan men in de actualiteit zien.
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  maandag 15 november 2004 @ 17:58:27 #19
60090 Akkersloot
pi_23333203
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:35 schreef Alicey het volgende:
Er zijn ook veel mensen die het hebben over "hun profeet", daar lijkt me toch niets mis mee.
Met als niet-moslim Mohammed gewoon geen profeet noemen lijkt me toch ook niets mis mee. Ze hebben maar te accepteren dat anderen niet in hun "profeet" geloven.
Het woord profeet betekent "boodschapper van God". "Hun profeet" kan taaltechnisch dus niet en kan derhalve gemakkelijk als een belediging worden opgevat.

Het zou overigens een goede zaak zijn dat iedereen die gelooft, gelooft dat elke godsdienst gewoon zijn eigen boodschapper van God zou hebben. Zo iets bestond al, tot het moment een zekere Mozes het monotheisme uit vond. Sinds mensen geloven dat er maar één God is, bestaat immers ook de drang om het geloof in die éne God aan andere volkeren op te leggen.
  maandag 15 november 2004 @ 18:03:29 #20
60090 Akkersloot
pi_23333317
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:51 schreef k3vil het volgende:
Als ze er niet in geloven, waarom noemen ze Mohammed dan een profeet?
Die vraag stel ik juist !!!!!!!!!!

Volgens mij gewoon omdat ze bang zijn dat de volgelingen van Mohammed anders op hun teentjes getrapt raken.
pi_23333377
akkrslot
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_23333410
quote:
Op maandag 15 november 2004 18:03 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Die vraag stel ik juist !!!!!!!!!!

Volgens mij gewoon omdat ze bang zijn dat de volgelingen van Mohammed anders op hun teentjes getrapt raken.
Nee, het is omdat jij 'geloven' en religie belijden door elkaar haalt

Je kan geloven dat Mohammed een profeet was maar je hoef niet persee de Islam te belijden. Als je de Islam belijdt dan geloof je automatisch dat het de profeet was.

Een koe is een dier maar een dier is geen koe

Ik wilde dat echt even benadrukken, vandaar mij lange omweg.
quote:
Ik vrees geen mens.
pi_23333544
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:58 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Met als niet-moslim Mohammed gewoon geen profeet noemen lijkt me toch ook niets mis mee. Ze hebben maar te accepteren dat anderen niet in hun "profeet" geloven.
Het woord profeet betekent "boodschapper van God". "Hun profeet" kan taaltechnisch dus niet en kan derhalve gemakkelijk als een belediging worden opgevat.
Wat is er taalkundig mis mee? Hun boodschapper van God? En verder, je zou natuurlijk ook het woord profeet kunnen weglaten en het gewoon over Mohammed hebben, lijkt me ook weinig mis mee idd. Probleem toch opgelost dan?
pi_23333545
Waarom zou een niet-gelovige Mohammed geen profeet mogen noemen. Republikeinen noemen Beatrix toch ook koningin?
  maandag 15 november 2004 @ 18:18:02 #25
60090 Akkersloot
pi_23333630
quote:
Op maandag 15 november 2004 18:07 schreef k3vil het volgende:
Nee, het is omdat jij 'geloven' en religie belijden door elkaar haalt
Dat argument gaat in elk geval niet op voor mensen die beweren dat ze atheist zijn en toch Mohammed een boodschapper van, iets waar ze niet geloven dus, noemen.

Toch vreemd dat mensen zouden geloven dat die Mohammed een boodschapper van God was en zijn religie dan niet beleiden. Als je Mohammed zou geloven weet je immers dat voor je als niet-belijder van zijn godsdienst het niet goed met je afloopt als je voor zijn Hersenspinsel komt te staan.

Maar, hoeveel boodschappes van God, die jij niet volg, zijn dan nog meer volgens jou ?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')