abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juli 2003 @ 20:03:22 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_11748139
Niet-Moslims die Mohammed een profeet noemen zijn volgens mij achterlijk.

Als volgens je Mohammed een profeet was (het woord van God sprak) ben je een moslim. Zo doende kan je als niet-moslim Mohammed nooit een profeet noemen.

Als je als niet gelovige in Mohammed die vent toch een profeet noemt geef je de moslims dus gewoon gelijk.

Wie zich een beetje verdiept in de islam weet dat iedereen volgens Mohammed in 'Allah' gelooft. De zogenaamde ongelovigen 'kafiroen' zijn volgens Mohammed alleen ondankbaar jegens 'Allah'. "Ongelovigen" branden volgens de koran in de hel. Welke niet-moslim gaat nu die doctrine ondersteuen door Mohammed een profeet te noemen?

Even een citaat uit de koran

Adam
2.24.
En toen wij ('Allah') zeiden tot de engelen:
Werpt U neder voor Adam
Toen wierpen zij zich neder
behalve de engel Iblis.
Hij weigerde en verhovaardigde zich
en hij werd van de ongelovigen.

Hoe kan een engel die net met 'Allah' gesproken heeft ineens "ongelovig" in God worden. Daarnaast zou er volgens Mohammed dus een verband bestaan tussen de duivel en de "ongelovigen".
Nee het zijn geen "ongelovigen" die zullen branden in de hel maar de "ondankbaren". Rechtvaardig toch ? Echt de woorden van God

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_11748162
hij mag zich wat mij betreft profeet noemen hoor. als ze mij er verder niet mee lastig vallen...

[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 13-07-2003 20:05]

fokschaap
  zondag 13 juli 2003 @ 20:05:14 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_11748174
Een valse profeet dan?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 13 juli 2003 @ 20:08:54 #4
60090 Akkersloot
pi_11748240
quote:
Op zondag 13 juli 2003 20:04 schreef Viola_Holt het volgende:
hij mag zich wat mij betreft profeet noemen hoor. als ze mij er verder niet lastig vallen...
Iemand voor "ongelovige" of "ondankbare" uitmaken is toch al iemand lastig vallen. Dat van mij gezegd wordt dat ik toch in de koran of 'Allah' geloof vat ik bovendien op als een belediging. Volgens mij kan iemand die dat zegt daarvoor veroordeeld worden, wegens belediging
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_11748266
mohammed? is dat niet die jongen die bij ons de shoarma (weliswaar veeeeeel te laat) komt bezorgen?
Wanted: Meaningful, overnight relationship
pi_11748274
quote:
Op zondag 13 juli 2003 20:03 schreef Akkersloot het volgende:
Welke niet-moslim gaat nu die doctrine ondersteuen door Mohammed een profeet te noemen?
Een atheïst die om begrijpelijk over te komen het jargon van de moslim gebruikt bijvoorbeeld?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 13 juli 2003 @ 20:11:27 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_11748298
quote:
Op zondag 13 juli 2003 20:08 schreef Akkersloot het volgende:
Iemand voor "ongelovige" of "ondankbare" uitmaken is toch al iemand lastig vallen.
Je hebt gelijk, weg met de grote godsdiensten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 13 juli 2003 @ 20:13:50 #8
60090 Akkersloot
pi_11748349
quote:
Op zondag 13 juli 2003 20:05 schreef speknek het volgende:
Een valse profeet dan?
Als je zelf niet gelovig bent in God kan je natuurlijk ook niet over een valse profeet spreken.

Maar als je in een gewone discussie of krantenartikel nu gewoon 'profeet' weg laat. De Telegraaf of Trouw kan gewoon schrijven over 'Mohammed' i.p.v. 'de profeet Mohammed'.

Als je als atheist met een christen over Jezus praat heb je het toch ook niet over "de zoon van God". God bestaat voor je als atheist niet, laat staan de zoon van God, laat staan een boodschapper (profeet) van God.

pi_11748370
Tja dan kun je je afvragen wat een profeet is.
Er woont een man in mijn buurt dat is een dominee. Die spreekt ook over een woord van God.
Hij is dus dominee maar ik geloof niet in God.
Profeet is een titel die mensen (gekregen) hebben.
Je hoeft de bij behorende taken niet goed te keuren.
Dunkt me.

Dus ik zeg dat Mohammed een profeet omdat hij vanuit een moslim oogpunt een profeet is.

_you are all weirdos
  zondag 13 juli 2003 @ 20:16:08 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_11748387
quote:
Op zondag 13 juli 2003 20:13 schreef Akkersloot het volgende:
Als je als atheist met een christen over Jezus praat heb je het toch ook niet over "de zoon van God". God bestaat voor je als atheist niet, laat staan de zoon van God, laat staan een boodschapper (profeet) van God.
En als je nou helemaal niet gelooft dat Jezus ooit bestaan heeft, mag je dan ook zijn naam niet noemen?
  zondag 13 juli 2003 @ 20:16:55 #11
60090 Akkersloot
pi_11748401
quote:
Op zondag 13 juli 2003 20:10 schreef Litpho het volgende:

[..]

Een atheïst die om begrijpelijk over te komen het jargon van de moslim gebruikt bijvoorbeeld?

Een moslim kan toch wel begrijpen dat je als atheist toch niet gelooft dat God bestaat, laat staan dat er een boodschapper van God bestaat
  zondag 13 juli 2003 @ 20:19:13 #12
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11748452
Het feit dat iemand volgens JOUW opvattingen geen profeet is hoeft je niet te weerhouden, de gevoelens van mensen voor wie het wel een profeet is, te ontzien. Het is een gewone beleefdheid, ook mensen van andere geloven, de volgens hun geloof toekomende titel te geven.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_11748459
ehm ik begrijp nu niet echt wat je bedoeling hiermee is.
Je wilt dus eigenlijk dat wij (als niet-moslims) mohammed geen profeet meer gaan noemen omdat dit in strijd is met "ons" "geloof"?
_you are all weirdos
  zondag 13 juli 2003 @ 20:23:17 #15
60090 Akkersloot
pi_11748534
quote:
Op zondag 13 juli 2003 20:16 schreef speknek het volgende:

[..]

En als je nou helemaal niet gelooft dat Jezus ooit bestaan heeft, mag je dan ook zijn naam niet noemen?

Laat me een ander voorbeeld geven. Er is iemand of een bepaalde politieke stroming die zegt dat Mat Herben minister-president van dit land is. Dan noem jij Mat Herben toch ook geen "minister-president".

Ook al geloof je dat Jezus niet bestaan heeft ((maakt mij als atheistisch-christen geen zak uit, het gaat om de boodschap)) kan kan je toch gewoon over Jezus praten. Er zijn maar zat voorbeelden dat fictieve personen onderwerp zijn van discussies.

pi_11748544
quote:
Op zondag 13 juli 2003 20:08 schreef Akkersloot het volgende:

Iemand voor "ongelovige" of "ondankbare" uitmaken is toch al iemand lastig vallen.

Is bij mij nog nooit op zo'n manier gebeurd dat ik het als lastig vallen beoordeelde.
quote:
Dat van mij gezegd wordt dat ik toch in de koran of 'Allah' geloof vat ik bovendien op als een belediging. Volgens mij kan iemand die dat zegt daarvoor veroordeeld worden, wegens belediging
welk artikel in de wet ?
fokschaap
pi_11748572
Tsss, godsdiensten....

Hoe naief ben je dan..

Mohammed heeft 700 opstandelingen koelbloedig vermoord en met een meisje van 9 gesext. (Volgens de Koran: Toen de vader hem vroeg of hij niet beter zou wachten tot ze de pubertijd bereikte zei Mohammed:"Het is de wil van Allah"). Zoals Hirschi Ali al zei: naar onze westerse maatstaven ben je dan een perverse freak.
Gelovige moslims zien deze pedofiele, vrouwenhatende massamoordenaar echter als hun lichtende voorbeeld, de na te streven perfectie zelve. Ik ben atheist, en ook niet dol op het Christendoof welke andere godsdienst dan ook), maar zulke feiten zijn er over Jezus geloof ik nooit geschreven...... (die stierf als een onschuldige maagd, dus...)

quote:
Where is our Almighty God?

High above our heads, watching over us?

Or hiding behind the shut eyes and deaf ears of mindless fools?

To the simple mind everything can be explained with one three letter word.

Religion is science in the absence of fact.

After death and suffering; humanity's greatest crime against humanity is the clouding of free thought; and thus the spread of racism, religion and other forms of ignorance are equally criminal.

To see the truth behind religion; you only need step back and take a long hard look at human nature.

If God speaks of science, it is merely an interpretation, but if science speaks of God; then you have proof.

In time man will realize his omnipotence and God will seem more and more human.

In the absence of fear there is little faith.

Who are you to interpret the word of God?

You did not find your one true faith and your one true god by searching the world;

your one true faith found you.

You refuse to question the first thing you are told.

So who are you my friend?

You are a fool!

Why does a good Christian fear death and why do we morn the dead, if they are going to a much better place?

Here I am,
doubting your existence, questioning your omnipotence.
To you they plead there case, to all you refuse to show your face,
in the eyes of the believers, the congregation,
I am condemned to hell; deserved damnation.
Because I choose to think freely,
because I do not listen to the cries of the holy man.

Religion is based on the observations of a primitive society and is never tested. Science is based on the observations of an advanced society and is constantly tested.

The murderer who preys to god, the slave driver who confessed his sins and the charitable atheist;
who has no chance in heaven?

When we grow up we do away with childish things; our society must do the same.

Mankind has shown its insecurity by its belief in a greater purpose.

God lives as chaos. He is the knowledge of the unknown And the order among the unpredictable.

If atheists are deaf to the word of God, then theists are blind to the ways of man.

Some say that you must listen carefully to hear the word of God. It's unfortunate that theists can't hear the word of atheism over the voices in their heads.

Not all Men are created equal, but we are all born human!

ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  zondag 13 juli 2003 @ 20:25:28 #18
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11748574
Overigens noemen moslims Jezus ook een profeet, dus wat is het verschil?
pi_11748580
Ik geloof dat dit een beetje een kromme vergelijking is die kant noch wal raakt.
Beetje gaar dit hoor.
_you are all weirdos
pi_11748636
Binnen een bepaalde ideologie heeft Mohammed een functie. Omdat geloof iets is wat algemeen geaccepteerd/getollereerd wordt hebben zij een titel.

Die veranderen niet door een andere opvatting

_you are all weirdos
  zondag 13 juli 2003 @ 20:30:27 #21
60090 Akkersloot
pi_11748657
quote:
Op zondag 13 juli 2003 20:19 schreef rohypnol het volgende:
ehm ik begrijp nu niet echt wat je bedoeling hiermee is.
Je wilt dus eigenlijk dat wij (als niet-moslims) mohammed geen profeet meer gaan noemen omdat dit in strijd is met "ons" "geloof"?
Mijn oproep om als niet-moslim Mohammed niet langer de "profeet Mohammed" te noemen is aan alle niet-moslims gericht. Dit heeft niet met mijn geloof te maken maar gewoon met de regels van de logica. Je gelooft gewoon niet dat Mohammed een profeet is dus noem je die vent dan ook gewoon geen profeet. De koran heeft een bepaalde doctrine en daar kan je als niet-moslim maar beter niet aan meewerken, volgens mij.
pi_11748663
Aangezien de naam Mohammed een nogal (zachtjes uitgedrukt) veel voorkomende naam is bij de moslims is het alleen maar duidelijk om 'die ene' dan maar de profeet te noemen. Dat we hem niet als de ware profeet zien is voor de moslims toch wel duidelijk. Verder snap ik de ophef niet zo.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zondag 13 juli 2003 @ 20:32:05 #23
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11748699
quote:
Op zondag 13 juli 2003 20:30 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Mijn oproep om als niet-moslim Mohammed niet langer de "profeet Mohammed" te noemen is aan alle niet-moslims gericht. Dit heeft niet met mijn geloof te maken maar gewoon met de regels van de logica. Je gelooft gewoon niet dat Mohammed een profeet is dus noem je die vent dan ook gewoon geen profeet. De koran heeft een bepaalde doctrine en daar kan je als niet-moslim maar beter niet aan meewerken, volgens mij.

Gelul. Lees de Koran eens. De Koran is niks erger dan de Bijbel (want als je die goed leest, word je ook niet echt vrolijk). Het gaat erom wat mensen ervan maken.
  zondag 13 juli 2003 @ 20:32:57 #24
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_11748715
quote:
Op zondag 13 juli 2003 20:10 schreef hefaistos het volgende:
mohammed? is dat niet die jongen die bij ons de shoarma (weliswaar veeeeeel te laat) komt bezorgen?
Dan moet je hem misschien een keer profeet noemen aan de telefoon. Misschien bezorgd hij dan wat sneller
lege ton
  zondag 13 juli 2003 @ 20:33:27 #25
58612 rooiegeweten
Beter bekend als F-ron
pi_11748720
quote:
Op zondag 13 juli 2003 20:19 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Het feit dat iemand volgens JOUW opvattingen geen profeet is hoeft je niet te weerhouden, de gevoelens van mensen voor wie het wel een profeet is, te ontzien. Het is een gewone beleefdheid, ook mensen van andere geloven, de volgens hun geloof toekomende titel te geven.
Precies.

Deze topic had ik niet van jouw verwacht, Akkersloot.

En toen schiep God de SP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')