Geen idee maaarre, waarom wil je het eigenlijk weten?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 05:48 schreef Sinaasappel het volgende:
vanuit de keuken wel, heb je gelijk aan, maar denk je dat persooneel gaat klagen als je dat besteld..........
omdat ik er een discussie over heb, een vriend van me, wil beweren dat hij gelijk heeft, en beweer van niet, als de klant maar betaald dan bakken ze het wel is mijn mening....quote:Op zaterdag 29 januari 2005 05:50 schreef Thieske het volgende:
[..]
Geen idee maaarre, waarom wil je het eigenlijk weten?
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar haalt TS een 4 sterren restaurant vandaan?
http://www.viamichelin.co(...)ntroller/Restaurantsquote:Op zaterdag 29 januari 2005 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar haalt TS een 4 sterren restaurant vandaan?
Nope, daar haal je geen 4 sterren vandaanquote:Op zaterdag 29 januari 2005 10:22 schreef duinkonijn het volgende:
[..]
http://www.viamichelin.co(...)ntroller/Restaurants![]()
Oh jawel, als een klant om een doorbakken biefstuk vraagt kan ie doodvallen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 10:19 schreef harlingen het volgende:
[..]
Maar als er een biefstuk op het menu zou staan kan dit inderdaad. Het is echt niet zo dat vanuit de keuken gezien de klant kan doodvallen. Hoe jullie op dit idee komen is mijn onduidelijk.
Da's niet helemaal waar. Ben toevallig afgelopen weekend in l'Est geweest, een Paul Bocuse restaurant in Lyon.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 10:32 schreef PrintScrn.nl het volgende:
BIj een goed restaurant vragen ze nieteens hoe je hem wilt. Een biefstuk is namelijk maar op 1 manier goed te eten en dat is medium...
Laat jij nou nooit in goede restaurants komen...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 10:32 schreef PrintScrn.nl het volgende:
BIj een goed restaurant vragen ze nieteens hoe je hem wilt. Een biefstuk is namelijk maar op 1 manier goed te eten en dat is medium...
wel eens in frankrijk geweest?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 09:12 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
In vrijwel elk geval zal het heus wel geserveerd worden, goed personeel laat verder niet blijken wat ze van de keus van een klant vinden.
medium rare in een Paul Bocuse restaurantquote:Op zaterdag 29 januari 2005 10:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Da's niet helemaal waar. Ben toevallig afgelopen weekend in l'Est geweest, een Paul Bocuse restaurant in Lyon.
Daar werd me ook gevraagd hoe ik m'n biefstuk (of was het nu tournedos?) wilde... Medium rare uiteraard, dat dan weer wel.
Je kan in een goed restaurant ook een frikadelspeciaal gaan bestellen en die zal de kok dan ook niet gaan makenquote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:14 schreef Mikkie het volgende:
In principe vind ik dat dat moet kunnen, je komt daar immers om te eten wat jíj lekker vind... dus je kiest iets dat jij lekker vind en de wens die je erbij hebt is niet heel vreemd, je hoort het vaker.
Van de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat de kok zegt van: ja dag, ik ga hier niet professioneel vlees staan verneuken, dat doe ik gewoon niet.
Verstonden ze prima, hoorquote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:19 schreef Little_Meanie het volgende:
medium rare in een Paul Bocuse restaurantzullen ze zeker verstaan hebben?
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:07 schreef Adnan het volgende:
Wat is het gehele probleem met een doorgebakken biefstuk? jezus..al die nep koks hiero paranoia worden...alsof jullie kunnen beslissen voor een ander...hij vind het doorgebakken lekkerder punt klaar uit...kan jij het niet? dan gaan we lekker naar een ander..
wat een arrogantie zeg.
Uiteindelijk ben je gewoon 'te gast', en kun je kiezen uit een stel verschillende gerechten. Als de kok dat gerecht gebaseerd heeft op een bepaalde bereidingswijze wil hij dat niet aanpassen. En nogmaals: je bent te gast.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:07 schreef Adnan het volgende:
Wat is het gehele probleem met een doorgebakken biefstuk? jezus..al die nep koks hiero paranoia worden...alsof jullie kunnen beslissen voor een ander...hij vind het doorgebakken lekkerder punt klaar uit...kan jij het niet? dan gaan we lekker naar een ander..
wat een arrogantie zeg.
Laten we het al helemaal niet hebben over het gemiddelde iq van een kok.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:07 schreef Adnan het volgende:
wat een arrogantie zeg.
Dus zoals jij het zegt komen de topkok en de mensen die een doorbakken biefstuk willen elkaar toch niet tegen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:48 schreef Copycat het volgende:
Daarbij, een kok die 1, 2 of zelfs 3 Michelinsterren van de hemel kookt, heeft wmb wel recht op enige mate van arrogantie waar het zijn vak betreft.
En mensen die een biefstuk door en doorgebakken willen eten zie ik trouwens ook niet zo snel diep in de buidel tasten voor een diner in een sterrenrestaurant.
"te gast" is een leuke uitspraak maar je vergeet iets... je bent een betalende gast en doordat die er zijn heeft o.a. de kok een salaris. als eigenaar van een restaurant zou ik de kok aanspreken op zijn houding en gedrag en hem verplichten om het de gast naar wens te maken ongeacht zijn vreemde voorkeur. iedere baan heeft minder leuke kanten. als kok zijnde kan ik me goed voorstellen dat je het niets vindt om een doorbakken biefstuk te maken maar daar moet je je dan maar even overheen zetten. daarnaast vraag ik me af hoe vaak zoiets in de praktijk voorkomt.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:44 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben je gewoon 'te gast', en kun je kiezen uit een stel verschillende gerechten. Als de kok dat gerecht gebaseerd heeft op een bepaalde bereidingswijze wil hij dat niet aanpassen. En nogmaals: je bent te gast.
Het probleem is, dat afwijkende bereidingswijzen niet veel goeds betekenen voor het gerecht. En daar wordt dan de kok op aangekeken.
De kok heeft geen leveringsverplichting. Je kunt je gasten of klanten vragen om hun geld ergens anders te besteden. Vooral als je klanten zat hebt is het aan te raden om een selectie te maken van die klanten waarbij je jezelf het prettigste voelt.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:58 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
de gast (klant) is koning en hij die betaalt bepaald!
Dus als jij naar een feest gaat waar huisregels gelden een dresscode hangt en je betaalt je entree, hoef je je ook niet te houden aan de huisregels en dresscode?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:58 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
"te gast" is een leuke uitspraak maar je vergeet iets... je bent een betalende gast en doordat die er zijn heeft o.a. de kok een salaris. als eigenaar van een restaurant zou ik de kok aanspreken op zijn houding en gedrag en hem verplichten om het de gast naar wens te maken ongeacht zijn vreemde voorkeur. iedere baan heeft minder leuke kanten. als kok zijnde kan ik me goed voorstellen dat je het niets vindt om een doorbakken biefstuk te maken maar daar moet je je dan maar even overheen zetten. daarnaast vraag ik me af hoe vaak zoiets in de praktijk voorkomt.
de gast (klant) is koning en hij die betaalt bepaald!
Ok dan wil ik dat dan ook horen dat het niet gaat...en niet dat hij in de magnetron beland en ach die viezerikken eten toch alles wel..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:57 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Dus als jij naar een feest gaat waar huisregels gelden een dresscode hangt en je betaalt je entree, hoef je je ook niet te houden aan de huisregels en dresscode?
Da's bijna hetzelfde. De (ongeschreven) huisregels van sommige restaurants moet je respecteren. En in sjieke restaurants wordt je biefstuk niet doorbakken.
Alsof jij het gevaar loopt in een 3 sterren tent je prak te nuttigen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:15 schreef Adnan het volgende:
[..]
Ok dan wil ik dat dan ook horen dat het niet gaat...en niet dat hij in de magnetron beland en ach die viezerikken eten toch alles wel..
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Sorry, maar dat is net zo iets als dat je klaagt dat je geen trekhaak geleverd kan krijgen van Austin Martin, of dat je moeilijk doet dat mensen geen lampenkap willen maken van een schilderij van van Gogh.
Hier inmiddels een paar keer gegeten, vreselijk goed, en eigenlijk best betaalbaar (9 gangen 110 euro)quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:22 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Mooie vergelijking!
Trouwens, heb jij wel eens in een driesterrenzaak gedineerd?
Ik kom niet verder dan 2 x 1 ster.
Zoals ik al zei, jouw opwinding over hoe een theoretische biefstuk wordt klaar gemaakt in een 3 sterren tent is dus net zoiets als dat jij je opwind over het ontbreken van een trekhaak aan een austin martin.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:29 schreef Freeflyer het volgende:
ik heb het genoegen gehad om 1 x in een 2 sterren restaurant te mogen eten. najah, om eerlijk te zijn viel het mij zwaar tegen -nee, had niets met het eten te maken maar veel meer met alles eromheen.
Dat lijkt me aan de kaart te zien inderdaad een (relatief goedkoop) genoegen!quote:
Voor de rest heeft ie gewoon gelijk hoor. Als jij denkt dat het in een sjiek restaurant normaal is om een doorbakken biefstuk te vragen ben je gewoon een sloeber, of althans, je gedraagt je er naar.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:42 schreef EternalSolstice het volgende:
ja pverdriet is een kutwijsneus ..... en het dan ook nog verkeerd schrijven..
Het is ongeveer hetzelfde als een Marquant-radio in je Ferrari stoppen. Je hebt het geld, maar totaal geen smaak.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:49 schreef EternalSolstice het volgende:
Wat is er niet sjiek aan een doorbakken biefstuk? alsof dat iets voor 'sloebers' is. Ik ken niemand die het op die manier lekker vindt, zie ook mijn eerste post in dit topic.
Eigenlijk vinnik dat mensen die een ferrari kopen sowieso geen smaak hebben, dus dan kan die marquant-radio d'r ook nog wel bijquote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:40 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Het is ongeveer hetzelfde als een Marquant-radio in je Ferrari stoppen. Je hebt het geld, maar totaal geen smaak.
inderdaad...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Wie gaat er in een drie sterren restaurant nu een biefstuk bestellen?![]()
![]()
Daar ga je naar toe om je smaakpapilen te laten verwennen!!!
Ik weet niet hoe het met jou zit, maarreh... als ik een doorbakken biefstuk heb, heb ik echt wel mayo nodig om dat stuk vlees überhaupt door te kunnen slikken.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:50 schreef Cosworth het volgende:
Er zijn nog steeds mensen die vragen om mayonaise bij hun vlees hoor...![]()
Ah, goed te weten dat ik de kok van mijn favoriete eettent niet mortaal beledigd heb door om mayonaise te vragen bij de friet. Al zal hij minder blij zijn geweest dat ik bij het overigens prima hoofdgerecht een sideorder friets besteldequote:Op maandag 31 januari 2005 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan hoog en laag springen, maar bij friet hoort mayo (en dan ook geen frietsaus, maar mayo) In Belgie zou een 3 sterrenkok zich er allerminst voor schamen bij de maaltijd (zelfgesneden) frieten te serveren, met een (huisgemaakte) Mayonaise.
het werd uitgelegd als wilde duif, dus neem aan de wilde houtduif.quote:Op maandag 31 januari 2005 21:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft Euc het over postduiven of over wilde houtduiven?
een chef waar ik onder gewerkt heb was ook zo en wat heb ik toch veel geleerd van die man geen koksroom maar slagroom geen comprimie gewoon het beste en het lekkerstequote:Op maandag 31 januari 2005 21:55 schreef EternalSolstice het volgende:
piet rot eens op met je 'mayo' (geen frietsaus!!!!!!!!!) en 'boter' (ik eet geen margarine bah!!!!!!!!!), vieze johannes van dam wannabe
Ja hoor. De ex van mijn schoonzusje werkte in een sterrenzaak (de Hoefslag) en daar kreeg je je eten geserveerd zoals je het wilde, zonder dat er in werd getuft of zo. Mijn vader heeft overigens ook zijn biefstukje well done gegeten in de beste tenten, geen enkel probleem. De klant is koning, inderdaad.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 05:40 schreef Sinaasappel het volgende:
zonder dat je commentaar krijgt van het personeel????
ik denk van niet, want klant is koning toch???
Als ik de keuze krijg, en men levert mij mijn keuze niet gaat het terug. Zo simpel. In zo'n geval heb ik ook niets met de gevoelens van de kok te maken. Als ik bij mijn steak roep 'make it moo' en ik krijg um roze, lichtrood of bruin gaat ie gewoon terug naar de keuken, Kies ik overigens zelden voor, de restaurants die me tot nu toe de keuze boden in hoe mijn vlees bereid werd leverder niet super goed vlees. En dan is ie echt niet lekker als ie rare/underdone is. Sterker nog, bij inferieur vlees is well-done vaak lekkerder als medium. Dan proef je het vlees niet zoquote:Op maandag 31 januari 2005 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat ik veel erger vindt is dat als ik om een bloedering, blauw, engels, rauw, net ff de pan aangeraakte steak vraag hem toch medium krijg.
nee, maar als jij zegt dat je Yokohama banden wil, met Brembo's en enkei velgen, kunnen ze dat wel voor je regelenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 01:01 schreef punchdrunk het volgende:
*knop*
als ik een nieuwe mercedes koop krijg ik toch ook geen telefoontje van de fabriek met de vraag welk merk remmen ik erin wil?
Kun je je voorstellen wat je gekregen zou hebben als je medium besteld had.quote:Op maandag 31 januari 2005 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat ik veel erger vindt is dat als ik om een bloedering, blauw, engels, rauw, net ff de pan aangeraakte steak vraag hem toch medium krijg.
In 95 % van de restaurants waar je biefstuk kunt bestellen (mag je hopen) da\t ze vragen hoe je je biefstuk wilt. Als je hem dan doorbakken wil zul je hem ook wel krijgen. In de sterrenzaken zullen ze meestal niet eens biefstuk serveren. Omdat er daar van je verwacht wordt je te laten verrassen door de gerechten en bereiding. Dat 99,9 % van de culinaire liefhebbers een doorbakken biefstuk verfoeilijkt is iets anders. Iedereen mag gewoon eten wat ie wil, zelfs een doorbakken biefstuk..... (alleen laat je dan nooit meer hier zienquote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:37 schreef pikwik het volgende:
mag ik ook gewoon eten wat ik wil of heb ik dan een probleem met de eet maffia hier
wat een vpro mentaliteit hier zeg
vergeet je pink niet omhoog te doen he
heeft niks met mentaliteit te maken. ik zie het gewoon zo.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:37 schreef pikwik het volgende:
mag ik ook gewoon eten wat ik wil of heb ik dan een probleem met de eet maffia hier
wat een vpro mentaliteit hier zeg
vergeet je pink niet omhoog te doen he
Ze mogen die tournedos daarzo weer terug draaien naar de oude en vertrouwde met bospaddestoelen gevulde parelhoenfiletquote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:37 schreef tim2308 het volgende:
Wat is nou het verschil tussen een biefstuk en een "tournedos van ossenhaas" (hoofdgerecht bij een dinnershow in Hilversum verzorgd door een landelijke cateraar) Waar komt het biefstuk dan vandaan? Volgens mij noemen ze af en toe alle stukjes vlees van het rund biefstuk...
Over dingen eten tijdens je zwangerschap gesproken...quote:[b]Op dinsdag 1 februari 2005 12:00
Ze mogen die tournedos daarzo weer terug draaien naar de oude en vertrouwde met bospaddestoelen gevulde parelhoenfilet![]()
!
Een kok wijst zoiets af omdat hij het niet met die intensie op de kaart zet. een kok wil graag voldoening in zn werk en dat bereikt hij niet met een doorbakken biefstuk.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:32 schreef pikwik het volgende:
als je een beetje chef bent maak je een biefstuk ook nog lekker klaas als -ie doorbakken is. daarnaast zijn er diverse gradaties in doorbakken natuurlijk.
zomaar iets afkeueren omdat het not done is, of omdat het je eigen smaak niet is, is waanzin natuurlijk
nou, kennelijk niet!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:50 schreef N-joy het volgende:
jij kunt rustig een doorbakken biefstuk bestellen als jij dat lekker vindt.
hoho, laat MIJ dat bepalen ja?!quote:Het is wat zonde van het vlees
Hertenbiefstuk?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 22:14 schreef Euc- het volgende:
Trouwens om op je stelling in te gaan, jij krijgt geen doorbakken biefstuk in een driesterrenzaak. Simpelweg omdat ze vaak niet eens een in hun ogen "gewone" biefstuk in huis hebben!
Las ook ergens dat als een gast een doorbakken biefstuk wou hebben dat hij daar maar voor moest zorgen. Dat slaat ook nergens op, tenzij het op de kaart staat. Die kerel is geen tovenaar en als ie iets niet heeft dan heeft ie het ook niet. Als het er wel op staat dan moet ie het zelf weten en krijgt ie gewoon zn doorbakken biefstukje.
dat is dan een hoogst gastonvriednelijk restaurant. En dat krijgt een ster?quote:
Nou, het vlees verliest bepaalde sappen en luchtigheid maar goed, als dat jouw persoonlijke voorkeur heeft, soit.quote:[..]
hoho, laat MIJ dat bepalen ja?!
Ik heb de laatste 20 jaar aanzienlijk meer ster gegeten dan chinees-indischquote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:48 schreef pikwik het volgende:
en nu gaat hele fok doen alsof ze dagelijks bij ster restaurants eten, let op
food-puristen., zucht
serieus, hoe kun je nu iets subjectiefs als smaak en 'lekker vinden' als voldwongen feit presenteren?quote:
ik heb het over "tot zijn recht komen" en "malsheid".quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:07 schreef pikwik het volgende:
[..]
serieus, hoe kun je nu iets subjectiefs als smaak en 'lekker vinden' als voldwongen feit presenteren?
Ja jij wel,..... (zaten daar ook sterren-Chinees/Indische Restaurants bijquote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb de laatste 20 jaar aanzienlijk meer ster gegeten dan chinees-indisch
Malsheid ligt in eerste instantie aan het vlees en niet aan de bereiding.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:27 schreef N-joy het volgende:
[..]
ik heb het over "tot zijn recht komen" en "malsheid".
Mals vlees is mals en daar is simpelweg geen discussie over mogelijk. Wèl over de vraag of jij dat al dan niet lekker vindt. Nogmaals: soit.
Mals vlees blijft mals wanneer het op die manier bereid wordt, en dat is een feit.
Overigens, het klopt dat in sterrenrestaurants niet wordt gevraagd naar iemands voorkeur voor die bereidingswijze. Jouw vlees wordt standaard zo mals mogelijk bereid, als jij het anders wil moet je dat vantevoren zelf zeggen.
Dat zeg ik toch ook?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:01 schreef Chielus het volgende:
[..]
Malsheid ligt in eerste instantie aan het vlees en niet aan de bereiding.
er is/was een chinees/japans restaurant met een ster. in noord-holland geloof ik.quote:Ja jij wel,..... (zaten daar ook sterren-Chinees/Indische Restaurants bij
Nou... bak jij maar eens een malse biefstuk door en door. Dan is de originele malsheid toch echt heel ver te zoeken.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:01 schreef Chielus het volgende:
Malsheid ligt in eerste instantie aan het vlees en niet aan de bereiding.
Sorry, verkeerd gelezen.geintrepeteerd. Je hebt idd helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:08 schreef N-joy het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook?
Maar om mals vlees mals te houden, moet het op de goede manier bereid worden.
Ik zeg ook in eerste instantie....... ik snap ook wel dat als een biefstuk doorbakken is er weinig malsheid over is....quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nou... bak jij maar eens een malse biefstuk door en door. Dan is de originele malsheid toch echt heel ver te zoeken.
Yamazato restaurant, in amsterdamquote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:11 schreef postman het volgende:
[..]
er is/was een chinees/japans restaurant met een ster. in noord-holland geloof ik.
Zeg me alsjeblieft dat je het apparaat direct terug gestuurd hebt? Ik heb er zelf echt een hekel aan en wil de kok echt niet beledigen, maar als hij echt doorbakken is, kan hij prima zijn fout erkennen en ermee leven. Iedereen maakt foutjes, ik accepteer ze ook altijd...quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:04 schreef bloodymary het volgende:
Ik kreeg van het weekend een doorbakken biefstuk terwijl ik een seignant had besteld...... dat vond ik veel erger![]()
Je moet je gaan schamen dat je al aan doorbakken biefstukken denkt... onverlaat...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 05:40 schreef Sinaasappel het volgende:
Stel je voor, je wilt een doorbakken biefstuk bestllen in een 4 sterren resteaurant....
kan dan??
zonder dat je commentaar krijgt van het personeel????
ik denk van niet, want klant is koning toch???
houden jullie je muil nou eens een keer, volgens jullie ben je al een untermensch als je niet met die hippe kut meute meeloopt die oh-zo politiek correct zit te eten lazer een eind op zeg!!! laat mensen hun eigen keuze nou eens in z'n waarde!!!quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:37 schreef MarkDeMagiër het volgende:
[..]
Je moet je gaan schamen dat je al aan doorbakken biefstukken denkt... onverlaat...
Dat laten we, nadat we duidelijk gemaakt hebben dat ze gewoon geen smaak hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:47 schreef pikwik het volgende:
houden jullie je muil nou eens een keer, volgens jullie ben je al een untermensch als je niet met die hippe kut meute meeloopt die oh-zo politiek correct zit te eten lazer een eind op zeg!!! laat mensen hun eigen keuze nou eens in z'n waarde!!!![]()
of een tube topquote:Op woensdag 2 februari 2005 11:13 schreef Cheese het volgende:
[..]
Dat laten we, nadat we duidelijk gemaakt hebben dat ze gewoon geen smaak hebben.
Dikke mensen met een legging en een lila truitje hebben toch ook geen smaak?
Is dit nu Biefstuk socialisme?quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:47 schreef pikwik het volgende:
[..]
houden jullie je muil nou eens een keer, volgens jullie ben je al een untermensch als je niet met die hippe kut meute meeloopt die oh-zo politiek correct zit te eten lazer een eind op zeg!!! laat mensen hun eigen keuze nou eens in z'n waarde!!!![]()
Nee, dat zou het zijn als iedereen exact dezelfde, net niet correct gekookte, biefstuk zou krijgen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is dit nu Biefstuk socialisme?
Neeee, hoe kom je daar nou bij, restaurants met 3 sterren elitair, hoe kom je er opquote:Op woensdag 2 februari 2005 11:24 schreef pikwik het volgende:
grachtengordel mentaliteit ten top hier - snobs!
nou, ga lekker met elkaar politiek correct zitten eten van gouden schaaltjes, de ballen!!
idd, de redene die mensen geven voor een doorbakken biefstuk hebben niets met smaak te doen, maar uit angsten voor bloed (alsof er nog bloed in een biefstuk zit, dan is het echt slecht), besmetting voor hun nageslacht (statistisch gezien zijn er dan eerder andere dingen waar je je zorgen om moet maken)quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:25 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Nee, dat zou het zijn als iedereen exact dezelfde, net niet correct gekookte, biefstuk zou krijgen.
Maar goed, wat zou er lekkerder zijn aan een dorbakken biefstuk? Ik heb redenen gelezen op goed gemaakte biefstukken lekker te vinden maar ik kan niets vinden waarom iemand een doorbakken exemplaar zou willen.
knul je weet niet waar je over lultquote:Op woensdag 2 februari 2005 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
idd, de redene die mensen geven voor een doorbakken biefstuk hebben niets met smaak te doen
wat voor trekjes? openstaan voor iedereen zijn mening en niet als een chefkok wannabe voor anderen gaan beslissen wat lekker is of moet zijn?? ik ben blij dat ik niet zo kortzichtig ben, nee, als je dat bedoeltquote:Op woensdag 2 februari 2005 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou het de snor zijn waardoor mensen zulke trekjes krijgen?
Dat klopt, maar sommige dingen worden gewoon gezien als "geen smaak", en daar valt dit bij heleboel mensen ook onder.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:42 schreef pikwik het volgende:
knul je weet niet waar je over lult
dring mij jou smaak niet op!!! het heeft ALLES met smaak te doen!! waarom wil dat nou niet in die botte koppen doordringen, dat er mensen zijn die houden van zoet en van zout, van bitter en van scherp en ja, godsgruwel, van rauw en van gaar. is dat nou zo moeilijk te accepteren?????
En hieruit blijkt eens en te meer dat sterrenrestaurants niet aan jou besteed zijnquote:Op woensdag 2 februari 2005 11:49 schreef pikwik het volgende:
stel je toch allemaal niet zo aan over een hap eten zeg
nou, dan ben ik degene die zich daar geen fuck van aantrekt en gewoon eet wat -ie wil, of de foodsnobs dat nou leuk vinden of nietquote:Op woensdag 2 februari 2005 11:50 schreef Cheese het volgende:
[..]
Dat klopt, maar sommige dingen worden gewoon gezien als "geen smaak",
erg hequote:Op woensdag 2 februari 2005 11:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
En hieruit blijkt eens en te meer dat sterrenrestaurants niet aan jou besteed zijn.
Nee hoor: ieder zijn meugquote:
En als mensen doorbakken bieflap, patat en appelmoes willen dan moet een 3 sterren tent dat maar voor ze maken?quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:49 schreef pikwik het volgende:
[..]
wat voor trekjes? openstaan voor iedereen zijn mening en niet als een chefkok wannabe voor anderen gaan beslissen wat lekker is of moet zijn?? ik ben blij dat ik niet zo kortzichtig ben, nee, als je dat bedoelt
als mensen een doorbakken biefstuk willen, kunnen ze 'm krijgen!
als mensen appelmoes willen, prima toch?
stel je toch allemaal niet zo aan over een hap eten zeg
dan heb je een waardeloze kok (en je presenteert wederom een mening als feit! - cul afwijking ofzo)quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:59 schreef Copycat het volgende:
En een doorbakken biefstuk ontbeert zorg en liefde.
neequote:Op woensdag 2 februari 2005 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En als mensen doorbakken bieflap, patat en appelmoes willen dan moet een 3 sterren tent dat maar voor ze maken?
Ach gus, hij strijd voor de onderdrukte massa...quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:03 schreef pikwik het volgende:
[..]
nee
maar jehoeft er ook niet zo neerbuigend over te doen
Ja, maar bij kleding ligt het toch net iets anders dan bij voedsel. Er is een zekere mate van universele kwaliteitsbepaling bij de bereiding van bepaalde soorten voedsel. Net als bij wijn. Als je een stel maagdelijke tongen laat proeven zal een een behoorlijk breed assortiment aan wijnen lekker (of vies) gevonden worden. Als diezelfde tongen nu een tijd lang vaak (blind) wijnen gaan proeven zullen ze op een gegeven moment de wat betere wijnen gaan waarderen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:52 schreef pikwik het volgende:
[..]
nou, dan ben ik degene die zich daar geen fuck van aantrekt en gewoon eet wat -ie wil, of de foodsnobs dat nou leuk vinden of niet
als je je zo gedraagt is het net zoiets als altijd in de laatste mode willen lopen omdat de buurvrouw dat ook doet, gewoon meeloopgedrag dus - ik zal mensen nooit beoordelen op hun smaak!! dat moet ieder voor zich weten!!
snik - je bent niet wijs!!!quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
die het culinaire landschap naar een hoger plan trekken.
En denk je dat dit uit jouw mond een belediging is voor mij?quote:
nee, ik denk dat ik dat zelf hele goed weet, okay?quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:14 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat Pietverdriet in deze materie iets (...) meer verstand van zaken heeft dan jij, pikwik.
Waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:25 schreef Oblivion het volgende:
Als je in een sterren-restaurant een biefstuk doorgebakken, wilt, neem dan geen biefstuk.
En als je het alsnog zou willen, dan vind ik dat de kok daar gehoor aan moet geven.
Vind jij dat een kunstschilder ook een huilend zigeunerjongetje moet schilderen als de klant daar om vraagt?quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:30 schreef Adfundum het volgende:
Dus heren koks, haal een keer je schouders op en geef je gast gewoon wat hij wil. Zo vaak zal het toch niet voorkomen?
Zoals ik al zei, die biefstuk is maar een klein gedeelte van de totale beleving en niet het hele kunstwerk. Mij krijg je ook niet aan de doorbakken biefstuk (liever helemaal geen biefstuk, maar dat terzijde) maar dat wil toch niet zeggen dat hij je kookkunsten niet op waarde weet te schatten. De gast geeft slechts zijn voorkeur aan voor de bereiding van een stuk vlees en laat de rest van de gerechten aan de kok over. Dat hij jouw restaurant uitkiest geeft toch ook aan dat hij verder veel vertrouwen in je heeft.quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind jij dat een kunstschilder ook een huilend zigeunerjongetje moet schilderen als de klant daar om vraagt?
Behalve in iets onbelangrijks als het bereiden van het vlees? Je hele post is een grote tegenspraak, wat mij betreft.quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:53 schreef Adfundum het volgende:
Dat hij jouw restaurant uitkiest geeft toch ook aan dat hij verder veel vertrouwen in je heeft.
Dus iedereen die kunstacademie heeft afgemaakt en depressief behang loopt te froebelen mag een klant een opdracht weigeren, maar iemand die het bereiden van eten op een ongelofelijk hoog niveau heeft getrokken dat er maar 2 restaurants zijn in NL met 3 sterren, zo iemand mag van jouw geen nee zeggen?quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:59 schreef Adfundum het volgende:
nee. maar ik vind je vergelijking niet opgaan
Dat is in dit voorbeeld irrelevant.quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:13 schreef Adfundum het volgende:
3-sterren restaurant serveren geen biefstuk.
Dat is in dit voorbeeld irrelevant.quote:Er zijn genoeg "gewone" goede en minder goede restaurants waar doorbakken ook geweigerd wordt en dat vind ik jammer.
Je lult er weer volledig omheenquote:Beetje onnodig moeilijk doen. Ik zou gewoon denken: "Jammer, die gast weet niet beter, ik zal zorgen dat hij de rest van mijn gerechten wel op waarde weet te schatten." Bovendien, dat rerecht is na een paar uur verdwenen, het zigeunerjongete hangt nog jaren aan de muur met de handtekening van de kunstenaar eronder.
We veschillen gewoon van mening, kan gebeuren toch?
Volgens mij is het Fok!Forum nog steeds een discussieforum waar men elkaars standpunten probeerd duidelijk te maken en met argumenten deze wil onderbouwen. Volgens mij heeft nog nooit iemand van Fok! bij jou in de keuken gestaan die jou oplegd dat jij je biefstuk niet mag verkolen. Als jij roept dat Doorbakken biefstukken lekker zijn en daar veel mensen op reageren dan is daar toch niks mis mee. Of moeten we allemaal ja en amen roepen..... En wanneer iedereen dan roept dat dat niet lekker is, dan zeg je gewoon dat dit jouw smaak is en bakt die avond gewoon je Biefstuk weer doorbakkenquote:Op woensdag 2 februari 2005 12:16 schreef pikwik het volgende:
[..]
nee, ik denk dat ik dat zelf hele goed weet, okay?
lees ook even mijn post in het feedback topic om te snappen waarom ik me zo gruwelijk irriteer aan die eet snobs svp!!!
Als een sommelier weet dat de combinatie zowel de wijn als het eten een stuk zwakker maakt zal hij deze niet schenken om de teleurstelling bij jou te voorkomen. Een sommelier heeft dat juist als taak.quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:53 schreef Adfundum het volgende:
[..]
De sommelier weigert toch ook niet een wijn te schenken die eigenlijk minder bij het gerecht past. Hij zal hooguit een welgemeend advies geven.
Hoe bedoel je??quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou ik vind dat het juist veel discussies dichtslaat Chielus. Maar goed dat is een andere discussie.
Nee, niet dan. Het gaat er om of je het in een restaurant met een zichzelf respecterende kok opgediend krijgt of niet. Of je thuis die rotzooi wilt eten, a la.quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:10 schreef pikwik het volgende:
overdrijving: "gatver doorgebakken biefstuk dat vreet je toch niet dat soort mensen moet echt dood gewoon stelletje mongolen!!!"
wenselijk: "hey, ik hoef het niet, vind het niet lekker, maar als mensen 't graag eten moeten ze dat zelf weten toch"
of niet dan
Dat bepaalde figuren hier in Culinesse hun mening zo neerzetten als alom geldende waarheid en zich zelf als culinair omnipotent. And they just woooooooont let it go! Meer wegen brengen je naar Rome en niet iedereen heeft dezelfde standaard als het op koken aankomt.quote:
sorry maar de zuster wou ze niet flamberen vanochtend dus ik heb maar overgeslagen, ben toch geen pauper zeker!!!quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Medicijnen niet gehad vandaag, pikwik?
Prima zijn we het daar over eens dan.quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:10 schreef pikwik het volgende:
hey nogmaals van mij mag iedereen helemaal uit zn dak gaan in een 3 sterrentoko whatever floats your boat weet je
maar doe alsjeblieft niet alsof je zoveel beter dan een ander bent alleen vanwege het voer dat je elke avond in je waffel duwt - DAT vervelende (cul) trekje ging het mij om!!!
overdrijving: "gatver doorgebakken biefstuk dat vreet je toch niet dat soort mensen moet echt dood gewoon stelletje mongolen!!!"
wenselijk: "hey, ik hoef het niet, vind het niet lekker, maar als mensen 't graag eten moeten ze dat zelf weten toch"
of niet dan
Dan laat je jezelf wel erg kennen door 1 of 2 personen. Je kent je eigen kunsten toch het beste. Als jij een gerecht op een bepaalde wijze klaarmaakt en je vindt dat de lekkerste, so be it. Er zijn nou eenmaal bepaalde standaarden in de kook kunst, maar wie zegt dat jij daar niet van af mag wijken.....quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat bepaalde figuren hier in Culinesse hun mening zo neerzetten als alom geldende waarheid en zich zelf als culinair omnipotent. And they just woooooooont let it go! Meer wegen brengen je naar Rome en niet iedereen heeft dezelfde standaard als het op koken aankomt.
Culinesse leek me in het begin een erg leuk forum, maar mede hierdoor kom ik er nauwelijks meer.
het gaat meer om het toontje waarop het gebeurt - dat zeikerige, betweterige, alles-beter-wetende zeurtoontje.quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:22 schreef Chielus het volgende:
[..]
Dan laat je jezelf wel erg kennen door 1 of 2 personen. Je kent je eigen kunsten toch het beste. Als jij een gerecht op een bepaalde wijze klaarmaakt en je vindt dat de lekkerste, so be it. Er zijn nou eenmaal bepaalde standaarden in de kook kunst, maar wie zegt dat jij daar niet van af mag wijken.....
Volgens mij heeft het niets hiermee te maken, maar zoek jij dit gewoon om je frustratie te kunnen uiten.quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:24 schreef pikwik het volgende:
[..]
het gaat meer om het toontje waarop het gebeurt - dat zeikerige, betweterige, alles-beter-wetende zeurtoontje.
"wat?! teel jij niet je eigen tuinkruiden?! - belachelijk!! hoe KUN je nog van je eten genieten zeg!!" - dat werk dus.
ben je nu ook al amateur psycholoog ofzoquote:Op woensdag 2 februari 2005 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt mij dat jij andere problemen hebt, en die loopt te projecteren op iets anders
ik niet alleenquote:Op woensdag 2 februari 2005 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
je zegt het heel goed, pikwik, jij hebt er problemen mee...
Denk je dan niet dat je absoluut het verkeerde topic hebt gekozen om je frustratie te luchten? Hier gaat het over absolute top tenten, en dan kom jij baggeren over dat mensen het recht hebben op doorbakken biefstuk. Ik maakte niet voor niets de vergelijking naar kunstenaars die het al dan niet mogen weigeren van het schilderen van een huilend zigeunerjongetje.quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:42 schreef pikwik het volgende:
[..]
ik niet alleen
maar goed ik ben er wel klaar mee ik hoop dat de moderators er wat mee doen maar ik heb er een hard hoofd in aangezien ze jou als kookmessias zien ofzo
cul wordt een soort tweakers forum zo jammer
Oh, ik ben vaak zat beledigend, maar niet meer als een doorsnee fokker.quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:45 schreef Rio het volgende:
Nou ken ik Pietverdriet verder helemaal niet, maar ik ben wel van mening dat hij daar veel van af weet en hij dus wel enig recht van spreken heeft. Of dat op de juiste toon gebeurd is dan weer een andere vraag, maar je kunt je ook afvragen of je jezelf dat zo aan moet trekken. Ik geloof namelijk niet dat ik iets beledigends van zijn hand heb gezien, but correct me if I'm wrong.
Heb ik gedaan, en beantwoord.quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:09 schreef pikwik het volgende:
lees dan mijn post in het feedback topic!!!!!
Jij ziet echt een beetje spoken. Dit is een forum waarop meningen worden uitgewisseld, ook meningen die niet stroken met de jouwe. Dat is nu eenmaal het gevaar van je op een forum begeven.quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:24 schreef pikwik het volgende:
"wat?! teel jij niet je eigen tuinkruiden?! - belachelijk!! hoe KUN je nog van je eten genieten zeg!!" - dat werk dus.
Oke, omdat je er zo op aandringt:quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:09 schreef pikwik het volgende:
lees dan mijn post in het feedback topic!!!!!
- Ik heb al eerder neergezet waarom ik het totaal niet eens ben met de term Snobs...quote:er hangen hier echt enorme foodsnobs rond, niet te zuinig zeg
ik snap best dat sommige mensen er verstand van hebben of interessant willen doen, maar je krijgt de indruk dat je pas serieus wordt genomen als je zelf je eigen koeien slacht en 3 weken laat versterven om ze daarna in de ganzenreuzel te bakken en ze met een serieus gezicht vanaf een gouden bordje naar binnen werkt!
open een topic over koffie en je krijgt gelijk zeikerds op je dak dat je een espresso apparaat van 1000 euro moet hebben en dat je anders een minderwaardig mens bent
er heerst echt een enorme grachtengordel mentaliteit, bah!
Helemaal mee eens, alleen als je dat vind moet je niet in een sterrentoko gaan eten. Mensen die de absolute top hebben bereikt in Nederland, zoals Piet al zegt ga je niet vragen om een doorbakken biefstuk.quote:Dat bepaalde figuren hier in Culinesse hun mening zo neerzetten als alom geldende waarheid en zich zelf als culinair omnipotent. And they just woooooooont let it go! Meer wegen brengen je naar Rome en niet iedereen heeft dezelfde standaard als het op koken aankomt.
1 keer een n vergeten, 2 keer dt spelling verkeerd gedaan. Verder woorden die die niet kent als Beluga en nog iets, ook nog paar dingen die hij aangaf als "Populair taalgebruik". Daarbij, omdat ik enkele spelfouten maak wilt niet zeggen dat ik de betekenis van een woord niet ken/snap.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Euc, gooi even een spellingscontrole over je post en neem me dan niet kwalijk dat ik niet veel waarde hecht aan een taallesje van jouw kant...
quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:14 schreef bloodymary het volgende:
En ik houd ook van frikandellen.
doorbakken?quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:14 schreef bloodymary het volgende:
En ik houd ook van frikandellen.
Uh.. Als je frikandel 'bloody as hell' is, moet je misschien controleren of je niet een tampon aan het frituren bentquote:Op woensdag 2 februari 2005 21:12 schreef Chielus het volgende:
of "bloody as hell"
Dat zeg ik. Maw: ik mag je posts graag lezen, om verschillende redenenquote:Op woensdag 2 februari 2005 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, ik ben vaak zat beledigend, maar niet meer als een doorsnee fokker.
Maar nooit zo lekker als een Biefstuk saigant (en dat is een mening, ik wil verder niemand iets opleggen.....)quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:15 schreef bonke het volgende:
een goeie kok weet ook een doorbakken biefstuk lekker te maken
En toch blijf ik het zonde vinden...quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:24 schreef Ashram het volgende:
...
Vind ik ook, maar ik zou het dus echt niet erg vinden als een klant een "doorbakken" biefstuk bestelt. In mijn geval is de kunst groter zou ik zeggen, dan bij een saignant biefstukje. Daar is een ruimere marge beschikbaar om de bakken.quote:Op donderdag 3 februari 2005 09:35 schreef Hallahan het volgende:
[..]
En toch blijf ik het zonde vinden...![]()
Zoals je zelf zegt, was die van jouw nog net a point.quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:24 schreef Ashram het volgende:
Ik heb het gisteren het weer eens uitgeprobeerd. Bij de slager een 400 gram entrecote gekocht. Thuis maar erg veel aandacht aan het bakken besteed en het resultaat is een heerlijk sappig stuk entrecote A POINT!
Het is net voorbij de rode fase en een ietsiepietsie roze is er nog te zien. Verder geen druppel bloed, maar des te meer "sap". Mijn definitie van "doorbakken" en het is HEERLIJK! (al zou ik het zelf nooit bestellen want ik denk niet dat de kok het ook zo kan, in een drukke keuken)
De indruk die ik krijg van de "doorbakken" biefstuk in deze thread is er een van een schoenzool. Taai en droog.
Die van mij was, op z'n minst gezegd, anders.
haha maar in dit geval heb je zeker gelijk.. wel zonde hoor want tis net zo lekkerquote:Op donderdag 3 februari 2005 12:03 schreef Oblivion het volgende:
Zie je nou wel, is het toch de schuld van de huismoeders...![]()
Geintje...![]()
Ach huisMOEDERS willen natuurlijk ook het beste voor hun kroost en tegewoordig weten we ook wel dat rood vlees niet zo goed is voor de verteringsstelsel. Maakte het niet de darmen lui of zo?quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:03 schreef Oblivion het volgende:
Zie je nou wel, is het toch de schuld van de huismoeders...![]()
Geintje...![]()
bij mijn kin en voorhoofd ook nietquote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij mijn eeltige duim is dat echt niet zo, Euc..
bij mijn kin en voorhoofd ook nietquote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij mijn eeltige duim is dat echt niet zo, Euc..
Soit, ik kan ook erg genieten van de staart, gesmoord in rode wijn, vette riblappen, sucade, kalfshersens, kalfslever of een lekker balletje gehakt, Gestoofde schenkel, etc etc.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:25 schreef Chielus het volgende:
Wat vinden jullie trouwens het lekkerste stukje vlees van een rund.? Bij mij is dat de Entrecote en niet de ossenhaas. Hoe zit dat bij jullie??
Nee, het gaat over toprestaurants, en wat je daar al dan niet kan bestellen.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:07 schreef bonke het volgende:
dit topic gaat over doorbakken biefstuk, ja of nee en niet over staarten en tongenbah
Oeh, lekkugh.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:04 schreef Ashram het volgende:
Een lekker stukje koeientong in Madeirasaus mag toch niet ontbreken?
Wagyu, maar om nou een biefstuk van een beest dat terwijl die leefde compleet gemasseerd was met bier om het biefstukje zo lekker en mals mogelijk te krijgen doorbakken te gaan serveren..quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, het gaat over toprestaurants, en wat je daar al dan niet kan bestellen.
Ik persoonlijk denk dat zulks een toptent eerder kalfstong serveert trouwens dan doorbakken biefstuk.
Een goed restaurant heeft geen "biefstuk" op de kaart staan, hoogstens filet mignon, biefstuk van de haas!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 10:32 schreef PrintScrn.nl het volgende:
Absoluut alles zo'n beetje. Inmiddels wel geleerd door de eigen slacht, zoveel mogelijk verwerken! Van niertjes tot tong, maakt allemaal geen donder uit, alles is heerlijk op zijn tijd. Laatst voor het eerst lamstestikels geprobeerd en dat was ook geweldig, dus een favoriet? Nee...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:25 schreef Chielus het volgende:
Wat vinden jullie trouwens het lekkerste stukje vlees van een rund.? Bij mij is dat de Entrecote en niet de ossenhaas. Hoe zit dat bij jullie??
quote:Op zondag 6 februari 2005 07:01 schreef Nickthedick het volgende:
Biefstuk of Steak?
Ik ga voor de steak, zeker weten.
Zo maak ik af en toe varkenstongen klaar Apart bestellen bij de slager. Zien er rauw echt niet uit! met gaten en vellen. Maar na he kookproces zijn ze absoluut verrukkelijk!!!!quote:Op zaterdag 5 februari 2005 00:03 schreef Chielus het volgende:
Ohja, gebakken kalfszwezerik![]()
![]()
Rundertong wil ik nog wel eens een keertje klaar maken, ik zie het in Frankrijk altijd in de vitrine liggen en denk dan altijd weer dat ga ik als ik thuis kom een seen x kopen en maken maar ik vergeet het steeds weer. (ik kom waarschijnlijk te weinig bij de goeie slager)
of runderlende, of reerug, of hertebiefstuk... Toch?quote:Op zondag 6 februari 2005 01:28 schreef fastwalker het volgende:
[..]
Een goed restaurant heeft geen "biefstuk" op de kaart staan, hoogstens filet mignon, biefstuk van de haas!![]()
en daar heb je 2 maanden over gedaanquote:Op maandag 28 maart 2005 03:05 schreef Sinaasappel het volgende:
Dank u...
Nu heb ik officieel de discussie gewonnen van een vriend van me
nee echt? Daar waren we gelukkig nog niet achter. Bedankt dat je dat even voor ons opgehelderd hebt!quote:Op maandag 28 maart 2005 15:26 schreef E- het volgende:
vier sterren restaurant bestaat niet
Hahahahahaha Droomverder, volgens de officiele normingen die we aan houden in Europa is een 3 ster het maximum, de sterren die daarna op een kuthotelletje in Spanje staan zijn gemeentelijk sterren die aantonen wat voor voorzieningen ze hebben, dus er zit een zwembad bij hoppa 3 sterren, geisoleerde muren hoppa 12 sterren.quote:Op maandag 28 maart 2005 23:52 schreef tim2308 het volgende:
Een restaurant in een viersterrenhotel wel. Dus dat is dan ook automatisch een viersterrenrestaurant.
Mag ik hier een bronvermelding van?quote:Hahahahahaha Droomverder, volgens de officiele normingen die we aan houden in Europa is een 3 ster het maximum,
http://www.viamichelin.co(...)ntroller/Restaurantsquote:Op dinsdag 29 maart 2005 09:45 schreef tim2308 het volgende:
Toch nog even serieus:
[..]
Mag ik hier een bronvermelding van?
Hotels en restaurants vallen onder andere organisaties, met andere normen en eisen. Bij HOTELS is de waardering maximaal 5 sterren, bij RESTAURANTS maximaal 3 sterren. Gewoon andere organisatiesquote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:14 schreef tim2308 het volgende:
Nee, zoals hij het leest, zijn er voor hotels maximaal 3 sterren te verdienen. En dat terwijl de officiele Benelux hotelclassificatie 5 sterren te verdelen heeft.. Vandaar dat ik graag de herkomst van zijn officiele normering wil weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |