Een dier heeft geen benul van 'noodzaak'. Het doet -inderdaad- alleen maar wat zijn instinct hem vertelt. Een dier is niet in staat tot wreedheid, omdat hij zich simpelweg niet kan inleven in een ander dier. Om wreed te zijn, moet je de intentie hebben om leed te veroorzaken.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:47 schreef Lemmeb het volgende:
Gelul. Een beschaafd mens doet zoiets niet. Een dier echter wel. Krokodillen doden regelmatig zonder dat het uit het oog van de voedselvoorziening nodig is.
Maar ook volgevreten honden en katten doden andere zwakkere, kleine dieren zonder enige reden, buiten hun instinct dat zegt 'dood dat dier'.
valt iemand het dubbele op in dit stukje.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef Harry_Sack het volgende:
je woont in de regel in een buurt waar alleen maar Marokkanen wonen (ghettovorming) en de media schept een beeld alsof je niet kunt integreren, hoe erg je je best ook doet.
sinds wanneer ben ik 'de Marokkaan' in dit draadje?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:26 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
valt iemand het dubbele op in dit stukje.
Je woont in een wijk met alleen maar marokkanen.....maar je doet zo je best om te intergreren![]()
Ik wilde exact dezelfde quote gaan plaatsen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uit 'Mein Kampf':
"Op een dag ontmoette ik in de binnenstad van Linz een verschijning in een kaftan, met lange donkere lokken. In mijn hoofd vormde zich de vraag: 'Is dit een Jood?'. Hoe langer ik de verschijning bestudeerde, des te meer veranderde mijn oorspronkelijke vraag in: 'Is dit een Duitser?'"
"Is het niet zo, dat bij elke uitwas in de maatschappij, wanneer men de zweer opensnijdt, men daarin, knipperend tegen het felle licht, een Jood aantreft?"
Om je maar even op het gevaar van 'generalisering' te wijzen...
Dat is precies waarom ik dit soort tuig gelijk stel aan 'beesten'. Dit tuig kan zich niet inleven in andere mensen en steekt maar wat raak, om niet onder te doen voor elkaar. Ze hebben geen geweten. Of wou je beweren dat deze steekpartij ook maar enig nut had? Het slachtoffer had z'n sigaretten en geld al vrijwillig afgestaan, meer viel er niet te halenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een dier heeft geen benul van 'noodzaak'. Het doet -inderdaad- alleen maar wat zijn instinct hem vertelt. Een dier is niet in staat tot wreedheid, omdat hij zich simpelweg niet kan inleven in een ander dier. Om wreed te zijn, moet je de intentie hebben om leed te veroorzaken.
Jongen, hij zal waarschijnlijk voor de rest van z'n leven in een bepaalde mate invalide zijn, maar het enige dat jij kan zeggen is 'vervelend voor je' en een klaagzang over hoe moeilijk 'de Marokkaan' het wel niet heeft heeft in dit landquote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef Harry_Sack het volgende:
O ja, vervelend voor je buurman, gelukkig dat hij het goed maakt.
Sorry, ik ga geen primatentaal teruggeven. Ik sta wat hoger op de evolutieladder dan datquote:Op vrijdag 28 januari 2005 21:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jongen, hij zal waarschijnlijk voor de rest van z'n leven in een bepaalde mate invalide zijn, maar het enige dat jij kan zeggen is 'vervelend voor je' en een klaagzang over hoe moeilijk 'de Marokkaan' het wel niet heeft heeft in dit land.
Waar schrijf ik dan precies 'primatentaal'? Kom eens met een paar voorbeelden waar ik duidelijk tever ga en waar ik de FOK-policy (dus niet jouw FOK-policy) duidelijk overschrijd.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:01 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Sorry, ik ga geen primatentaal teruggeven. Ik sta wat hoger op de evolutieladder dan dat
Je moet de zaken niet door elkaar gaan halen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Lemmeb, als jij stelt dat de daders niet het vermogen bezitten om zich in te leven in een ander mens, verminder je hun schuld. Van iemand die niet in staat is om zich in te leven in een ander (zoals een dier) kun je niet verwachten dat hij een ander met respect behandelt. Deze jongens zijn rationele wezens die wel degelijk kunnen nadenken en zich wel degelijk in een ander kunnen inleven en juist dat maakt ze schuldig. Een dier kun je niet verantwoordelijk houden voor wat het doet, juist omdat het niet na kan denken.
Maar dan hoef je ook nog niet te gaan reageren van aaawh ze zijn zo zielig en ze hebben het zo moeilijk, want al hadden ze het moeilijk, dan is dat nog geen reden om iemand zomaar neer te steken.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:01 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Sorry, ik ga geen primatentaal teruggeven. Ik sta wat hoger op de evolutieladder dan dat
Niet iedere crimineel is gewetenloos, dat is natuurlijk onzin. Dat wat wij 'gewetenloosheid' noemen is zéér zeldzaam. Evenals het zich niet kunnen inleven in een ander. Ik denk dat deze heren zich wel degelijk in kunnen leven in een ander, bijvoorbeeld wanneer het één hunner familieleden betreft. Dat ze zich niet inleven in degene die ze overvallen, is nog geen brevet van onvermogen. Als ze allemaal dit vermogen zouden missen, dan zouden we het hebben over een hele groep mensen die allemaal een psychiatrische aandoening hebben. Dat lijkt me sterk. Het vermogen tot empathie ontwikkelt zich bij de mens na de puberteit, zelfs mensapen kennen empathie. Jij verklaart hen met jouw redeneringen eigenlijk al ontoerekeningsvatbaar als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:13 schreef Lemmeb het volgende:
Jij beweert dat dit soort tuig zich weldegelijk kan inleven in een ander, weldegelijk een geweten zou hebben, maar de (criminele) feiten spreken voor zich en doen toch echt anders vermoeden. Ik zou derhalve weleens willen weten waar jij je bewering op baseert.
eenschquote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:43 schreef Tuvai.net het volgende:
't is gewoon een kutvolk. Mijn vriendin wordt ook op school constant lastig gevallen door over-geile en over-opdringerige kut Marokkaantjes, en als ik in de stad of zo loop en d'r komt een groep Marokkanen mijn richting op gelopen, dan heb ik altijd opeens ruzie met ze; en ík ben dus echt totaal géén herrieschopper of ruziezoeker of wat dan ook.
Al die politiek correcte bullshit en regeltjes moeten maar eens ophouden, die gasten moeten gewoon de grens over geschopt worden. Niet alleen die overlast veroorzakende Marokkanen jongeren trouwens, maar ook al die autochtone herrieschoppers.
Vreemd vind ik wel dat het áltijd Marokkanen zijn die zichzelf slecht in het nieuws zetten. Van al die Chinezen, Zweden en Duitsers die hier rondlopen, heb ik nóóit last.
(offtopic) Een tijdje terug was er deze discussie waar imo die vraag gesteld kan worden.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kun je iemand zijn daden kwalijk nemen als deze worden veroorzaakt door hersenbeschadigingen?
Maar dat is eigenlijk een heel andere discussie.
Verklaar je ajb nader.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:46 schreef Alicey het volgende:
Logica toepassen is TS blijkbaar vreemd.
Ik zou héél graag met mijn katana over straat lopen. Niet omdat ik aggresief ben, maar gewoon puur omdat ik dan mezelf kan verdedigen voor 'het geval dat'. Ik kan mezelf nu ook wel verdedigen, maar ook al heb ik jaren vechtsporten gedaan en fitness ik al jaren, tegen een groep kutvolk van 5 of meer mensen ben ik maar een héél klein mannetje.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:49 schreef piet_pelle het volgende:
Het enige wat je ertegen kan doen is jezelf bewapenen. Een mes of pistool of zo mee op straat.
Ik wel hoor, want als een van die smeerlappen mijn vriendin durft te bekogelen/bespugen/overvallen of mijzelf dan bijt ik van me af. Met gelijke middelen.
Ben ik nu ontzettend fout bezig? Wapens maken de samenleving niet veiliger nee maar als er niks aan dit wangedrag gedaan wordt door justitie'regering dan moeten we het zelf maar doen.
Zelf geweld en agressie gaan uitstralen, strak plan!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:49 schreef piet_pelle het volgende:
Het enige wat je ertegen kan doen is jezelf bewapenen. Een mes of pistool of zo mee op straat.
Goed of fout wil ik niets over zeggen, maar ik denk niet dat het de meest verstandige activiteit is.quote:Ben ik nu ontzettend fout bezig?
Wat wil je dat justitie en de regering meer doen dan vervolgen en middelen aanbieden ter vervolging van dergelijke misdrijven?quote:Wapens maken de samenleving niet veiliger nee maar als er niks aan dit wangedrag gedaan wordt door justitie'regering dan moeten we het zelf maar doen.
Ok, laten we dan beginnen met deze.. Je stelt dat je vrij frequent marokkanen bij misdrijven betrokken ziet. Losgezien van de vraag of die constatering juist is, concludeer je daar uit dat het merendeel van de marokkanen criminelen zijn. Dat is een conclusie die niet logisch is.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Verklaar je ajb nader.
Aan loze opmerkingen als deze, louter bedoeld om mij in een kwaad daglicht te stellen, hebben we niks. Dus probeer me eens te imponeren met jouw 'logisch denkvermogen'. Ik kan je nu alvast verklappen dat dat moeilijk zal worden. Ik ben namelijk opgeleid om te excelleren in logisch en rationeel denken.
quote:Ik zeg niet dat mijn betoog waterdicht is, integendeel. Maar ik heb nog nooit wat beters gehoord. En de tot nu toe genoemde 'tegenargumenten'raken kant nog wal, of bevestigen mijn visie alleen maar.
Zelfs mijn moeder die uitblinkt in softheid en vergevingsgezindheid, en echt altijd alleen oog heeft voor 'het goede' in de mens, had geen goed woord over voor dit tuig na het 'tasjesdief-incident'. Toen ik haar vroeg waarom ze haar mening ineens zo had bijgesteld en waarop ze haar vroegere mening dan baseerde, kon ze alleen maar antwoorden:quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik zou wel eens een reactie van een Marokkaan willen hebben op het volgende.
Of ze zich ervan bewust zijn, dat -grof geschat- 85% van de Nederlanders, de Marokkaanse jongeren uitkotst. Je hoort hier in Friesland zelfs, zonder dat er veel Marokkanen zijn, de mensen klagen over Marokkanen. KutMarokkanen, kan zo de Dikke van Dale in. En wat is er aan te doen? Wat moeten wij doen? Wat moeten jullie doen? Doe eens een voorspelling waar dit in eindigt?
En daarmee doelde ze niet op de vrouw die haar 'achteruit' verwarde voor haar vijfde versnelling.quote:Ik dacht vroeger altijd 'Het zijn toch ook mensen, zoals jij en ik?'. Maar inmiddels heb ik daar m'n sterke twijfels over.
Het is een algemeen bekend feit dat mensen met vooroordelen nauwelijks reageren op feitelijke weerleggingen van die vooroordelen. Zij willen hun ideeën zó graag bevestigd zien dat zij alle feiten zodanig intepreteren dat ze passen binnen de bestaande ideeën.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:56 schreef Lemmeb het volgende:
Maar ik heb nog nooit wat beters gehoord. En de tot nu toe genoemde 'tegenargumenten'raken kant nog wal, of bevestigen mijn visie alleen maar.
daar hebben ze het gezegde better safe than sorry voor bedacht.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ok, laten we dan beginnen met deze.. Je stelt dat je vrij frequent marokkanen bij misdrijven betrokken ziet. Losgezien van de vraag of die constatering juist is, concludeer je daar uit dat het merendeel van de marokkanen criminelen zijn. Dat is een conclusie die niet logisch is.
[..]
Daar ga je al de mist in: waar beweer ik dan dat het merendeel van de Marokkanen crimineel is?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ok, laten we dan beginnen met deze.. Je stelt dat je vrij frequent marokkanen bij misdrijven betrokken ziet. Losgezien van de vraag of die constatering juist is, concludeer je daar uit dat het merendeel van de marokkanen criminelen zijn. Dat is een conclusie die niet logisch is.
Ja joh!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Gelul. Een beschaafd mens doet zoiets niet. Een dier echter wel. Krokodillen doden regelmatig zonder dat het uit het oog van de voedselvoorziening nodig is.
Maar ook volgevreten honden en katten doden andere zwakkere, kleine dieren zonder enige reden, buiten hun instinct dat zegt 'dood dat dier'.
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:11 schreef Tuvai.net het volgende:
Het zijn niet alleen vooroordelen.
Need I say more?quote:Je ziet het al in die vochtige donkerbruine ogen van zo'n kut-Marokkaan als hij je aanspreekt op straat: dit is een mens van het laagste soort, een 'struikrover', zoals één van mijn meest linkse journalistenvrienden, inmiddels ook door schade en schande rijk geworden, dit tuig pleegt te omschrijven. Het is een volbloed gluiperd zonder geweten, eigenlijk gewoon een 'beest'.
Ik ben bekend met dit fenomeen en proef dit inderdaad bij een groot deel van vooral de linkse FOKkers, die, door een gebrek aan ervaringen in de praktijk of andere gebreken, niet in staat lijken te zijn hun eigen mening te vormen en vooral de Volkskrant en B&W napraten.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is een algemeen bekend feit dat mensen met vooroordelen nauwelijks reageren op feitelijke weerleggingen van die vooroordelen. Zij willen hun ideeën zó graag bevestigd zien dat zij alle feiten zodanig intepreteren dat ze passen binnen de bestaande ideeën.
In de ontwikkelingspsychologie noemt men dit assimilatie. De meeste mensen laten deze fase tenminste grotendeels achter wanneer zij de puberteit achter de rug hebben. Zij vervangen assimilatie door een wat intelligenter proces waarbij de denkbeelden worden aangepast aan nieuwe feiten. Dit proces wordt accommodatie genoemd. In plaats van de wereld aan te passen aan je denkwereld, pas je nu je denkwereld aan aan de wereld.
Ik kan het je van harte aanbevelen. Het werkt erg bevrijdend.
Wat weet jij nou over 'wat de meesten op dit forum denken'?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:12 schreef Lemmeb het volgende:
Het enige wat ik beweer, is dat de groep criminele Marokkanen volgens mij groter is dan de meesten op dit forum denken.
Inschatting van wat? Kans op geweld? Of iets anders? Dat valt best tegen.. Bij een mishandeling door een paar Nederlanders, zagen de daders er toch echt niet uit als typische geweldenaars.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:12 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
daar hebbe ze het gezegde better safe than sorry voor bedacht.
Bij een Nederlander kun je nog wel een inschatting maken nav uiterlijk,
Eigenlijk bevestig je hiermee dus je eigen vooroordelen als je er langs loopt..quote:aangezien +/- 80% van de marocs er als tuig bijloopt word dat wat moeilijker, dus neem je geen risico en ga je er voor het gemak vanuit dat dit wel eens een van de vele criminineeltjes zou kunnen zijn.
Daar maken ze het ook meer dan zelf naar.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
[..]
Need I say more?
Dat er een probleem is ontkent niemand, maar dit soort misselijkmakende uitspraken brengen een nieuwe holocaust een stapje dichterbij.
Ik heb geen abonnement op een krant en ik bezit geen TV. Daarnaast weet ik niet of ik geclassificeerd zou kunnen worden als 'links'. Ik ben eerder liberaal.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:15 schreef Lemmeb het volgende:
Ik ben bekend met dit fenomeen en proef dit inderdaad bij een groot deel van vooral de linkse FOKkers, die, door een gebrek aan ervaringen in de praktijk of andere gebreken, niet in staat lijken te zijn hun eigen mening te vormen en vooral de Volkskrant en B&W napraten.
Ja, dat zeiden de Duitsers ook over de joden.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:16 schreef Tuvai.net het volgende:
Kijk eens hoe negatief mensen reageren over Marokkanen.
Kans op geweld ja, staan er 4 Nederlanders bij de pin automaat heb je grte kans dat ze gaan pinnen, staan er 4 marokkanen heb je een iets grote kans dat je gepinde geld hun doel isquote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Inschatting van wat? Kans op geweld? Of iets anders? Dat valt best tegen.. Bij een mishandeling door een paar Nederlanders, zagen de daders er toch echt niet uit als typische geweldenaars.
[..]
Eigenlijk bevestig je hiermee dus je eigen vooroordelen als je er langs loopt..
Jij hebt duidelijk nog nooit een hond of een kat gehad. Een beetje kat sleurt, mits losgelaten in de buitenlucht, regelmatig een dooie muis mee naar huis, en een beetje fatsoenlijke hond komt nog wel met veel grotere dingen aanzetten mits hij daar de mogelijkheid toe krijgt.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:13 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Ja joh!Weet je wat? Verdiep je eens in honden en kattengedrag, en dan praten we verder.
Nuance : Groot deel. Ook dat blijft echter een aanname die niet logisch herleidbaar is. De implicatie wordt in het navolgende stuk gemaakt.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Daar ga je al de mist in: waar beweer ik dan dat het merendeel van de Marokkanen crimineel is?
quote:Marokkanen van het soort dat dit doet (en dat zijn er veel meer dan de slecht-ingelichten op dit forum i.h.a. denken) zijn geen 'mensen'. Dit zijn 'dieren'.
Je ziet het al in die vochtige donkerbruine ogen van zo'n kut-Marokkaan als hij je aanspreekt op straat: dit is een mens van het laagste soort, een 'struikrover', zoals één van mijn meest linkse journalistenvrienden, inmiddels ook door schade en schande rijk geworden, dit tuig pleegt te omschrijven. Het is een volbloed gluiperd zonder geweten, eigenlijk gewoon een 'beest'.
Jij weet niet wat de meesten op dit forum denken. Opnieuw een drogredenering.quote:Ik persoonlijk ken de exacte cijfers niet, en jij waarschijnlijk ook niet. Het enige wat ik beweer, is dat de groep criminele Marokkanen volgens mij groter is dan de meesten op dit forum denken.
Oftewel, je past het beeld van jouw straat nu toe op het hele land.quote:Mijn hele straat zit er vol mee, je wil niet weten wat hier allemaal gebeurt. Dealen, scooterhandel, schietpartijen en het allerergste: de continue intimidatie van voorbijgangers.
Hoe was zijn familie-situatie?quote:Ik heb weldegelijk in m'n leven 'goede' Marokkanen ontmoet, in mijn werk en verder had ik goed contact met een Marokkaan bij mijn studie, al enkele jaren geleden. Deze laatste schaamde zich overigens zelfs voor zijn eigen broers nog kapot en wond er geen doekjes om hoe crimineel veel Marokkanen zijn.
wtf heeft dit nou weer met de 2de wereld oorlog te maken manquote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dubbelpost.
Ik heb het niet over het vergelijken van Duitsers+Joden met Nederlanders+Marokkanen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dubbelpost.
Need you say more about what?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
[..]
Need I say more?
Dat er een probleem is ontkent niemand, maar dit soort misselijkmakende uitspraken brengen een nieuwe holocaust een stapje dichterbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |