abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24804253
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:47 schreef Lemmeb het volgende:
Gelul. Een beschaafd mens doet zoiets niet. Een dier echter wel. Krokodillen doden regelmatig zonder dat het uit het oog van de voedselvoorziening nodig is.

Maar ook volgevreten honden en katten doden andere zwakkere, kleine dieren zonder enige reden, buiten hun instinct dat zegt 'dood dat dier'.
Een dier heeft geen benul van 'noodzaak'. Het doet -inderdaad- alleen maar wat zijn instinct hem vertelt. Een dier is niet in staat tot wreedheid, omdat hij zich simpelweg niet kan inleven in een ander dier. Om wreed te zijn, moet je de intentie hebben om leed te veroorzaken.
pi_24804326
...
  vrijdag 28 januari 2005 @ 20:26:12 #53
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_24804339
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef Harry_Sack het volgende:
je woont in de regel in een buurt waar alleen maar Marokkanen wonen (ghettovorming) en de media schept een beeld alsof je niet kunt integreren, hoe erg je je best ook doet.
valt iemand het dubbele op in dit stukje.

Je woont in een wijk met alleen maar marokkanen.....maar je doet zo je best om te intergreren
  vrijdag 28 januari 2005 @ 20:32:22 #54
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24804467
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:26 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

valt iemand het dubbele op in dit stukje.

Je woont in een wijk met alleen maar marokkanen.....maar je doet zo je best om te intergreren
sinds wanneer ben ik 'de Marokkaan' in dit draadje?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_24804495
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Uit 'Mein Kampf':

"Op een dag ontmoette ik in de binnenstad van Linz een verschijning in een kaftan, met lange donkere lokken. In mijn hoofd vormde zich de vraag: 'Is dit een Jood?'. Hoe langer ik de verschijning bestudeerde, des te meer veranderde mijn oorspronkelijke vraag in: 'Is dit een Duitser?'"

"Is het niet zo, dat bij elke uitwas in de maatschappij, wanneer men de zweer opensnijdt, men daarin, knipperend tegen het felle licht, een Jood aantreft?"

Om je maar even op het gevaar van 'generalisering' te wijzen...
Ik wilde exact dezelfde quote gaan plaatsen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 28 januari 2005 @ 21:48:38 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24805023
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Een dier heeft geen benul van 'noodzaak'. Het doet -inderdaad- alleen maar wat zijn instinct hem vertelt. Een dier is niet in staat tot wreedheid, omdat hij zich simpelweg niet kan inleven in een ander dier. Om wreed te zijn, moet je de intentie hebben om leed te veroorzaken.
Dat is precies waarom ik dit soort tuig gelijk stel aan 'beesten'. Dit tuig kan zich niet inleven in andere mensen en steekt maar wat raak, om niet onder te doen voor elkaar. Ze hebben geen geweten. Of wou je beweren dat deze steekpartij ook maar enig nut had? Het slachtoffer had z'n sigaretten en geld al vrijwillig afgestaan, meer viel er niet te halen .

Vergelijk het ook met die Marokkanen (en Antillianen, al schat ik die uit ervaring hoger in) die meisjes uit de buurt groepsgewijs verkrachten: ze doen maar wat hen goeddunkt en hebben geen enkel idee van wat ze aanrichten bij het slachtoffer. Dit zijn overigens niet mijn woorden, maar die van de deskundigen op dit gebied .

Dit soort psycho'tjes heeft geen enkel empatisch vermogen en een zeer slecht ontwikkeld geweten, een zeer slecht ontwikkeld gevoel voor 'goed en kwaad'. Misschien zelfs wel helemaal geen geweten. Dit bleek onlangs maar weer bij het 'tasjesdief-incident': alleen een geboren leugenaar, een psycho, kan zonder blikken of blozen beweren dat Ali el B. een 'goede jongen' was, en zelfs zover gaan om een Stille Tocht te eisen voor deze notoire draaideurcrimineel . En zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden bedenken.

Dit is dan ook precies de reden waarom ik denk dat de conventionele, typisch Hollandse, 'softe' aanpak nooit zal werken: deze aanpak probeert altijd op het geweten van de betreffende crimineel in te spelen, maar dat geweten heeft dergelijk tuig nu eenmaal niet. Ze zien een dergelijke aanpak alleen maar als een zwaktebod van de ordehandhaver, en als een vrijbrief om de volgende keer nog een stapje verder te gaan. Dit blijkt ook gewoon uit de cijfers: ettelijke clubhuizen en allerlei speciale projecten voor 'lastige jongeren' later, is de overlast er echt niet minder om geworden.

Derhalve is een andere, nietsontziende aanpak absoluut noodzakelijk om dit soort tuig in het gareel te krijgen. Zoals je bij een wild roofdier ook zou doen. Immers, als een leeuw je hand eraf bijt, biedt je hem een maand later ook niet vrijwillig je andere hand aan.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 28 januari 2005 @ 21:55:54 #57
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24805196
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef Harry_Sack het volgende:
O ja, vervelend voor je buurman, gelukkig dat hij het goed maakt.
Jongen, hij zal waarschijnlijk voor de rest van z'n leven in een bepaalde mate invalide zijn, maar het enige dat jij kan zeggen is 'vervelend voor je' en een klaagzang over hoe moeilijk 'de Marokkaan' het wel niet heeft heeft in dit land .
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:01:36 #58
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24805312
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 21:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jongen, hij zal waarschijnlijk voor de rest van z'n leven in een bepaalde mate invalide zijn, maar het enige dat jij kan zeggen is 'vervelend voor je' en een klaagzang over hoe moeilijk 'de Marokkaan' het wel niet heeft heeft in dit land .
Sorry, ik ga geen primatentaal teruggeven. Ik sta wat hoger op de evolutieladder dan dat
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_24805456
Lemmeb, als jij stelt dat de daders niet het vermogen bezitten om zich in te leven in een ander mens, verminder je hun schuld. Van iemand die niet in staat is om zich in te leven in een ander (zoals een dier) kun je niet verwachten dat hij een ander met respect behandelt. Deze jongens zijn rationele wezens die wel degelijk kunnen nadenken en zich wel degelijk in een ander kunnen inleven en juist dat maakt ze schuldig. Een dier kun je niet verantwoordelijk houden voor wat het doet, juist omdat het niet na kan denken.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:07:31 #60
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24805462
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:01 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Sorry, ik ga geen primatentaal teruggeven. Ik sta wat hoger op de evolutieladder dan dat
Waar schrijf ik dan precies 'primatentaal'? Kom eens met een paar voorbeelden waar ik duidelijk tever ga en waar ik de FOK-policy (dus niet jouw FOK-policy) duidelijk overschrijd.

Volgens mij heb ik geen enkele moeite om mijn beweringen fatsoenlijk te onderbouwen, in tegenstelling tot jijzelf.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:13:31 #61
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24805595
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Lemmeb, als jij stelt dat de daders niet het vermogen bezitten om zich in te leven in een ander mens, verminder je hun schuld. Van iemand die niet in staat is om zich in te leven in een ander (zoals een dier) kun je niet verwachten dat hij een ander met respect behandelt. Deze jongens zijn rationele wezens die wel degelijk kunnen nadenken en zich wel degelijk in een ander kunnen inleven en juist dat maakt ze schuldig. Een dier kun je niet verantwoordelijk houden voor wat het doet, juist omdat het niet na kan denken.
Je moet de zaken niet door elkaar gaan halen.

Een psychopaat is ook een rationeel wezen, maar heeft evengoed geen of een zeer slecht ontwikkeld geweten. Toch zien wij een psychopaat wel als 'schuldig' aan zijn daden. Dat leidt in ernstige gevallen tot een levenslange TBS, met als enig doel de psychopaat uit te sluiten van de maatschappij.

Jij beweert dat dit soort tuig zich weldegelijk kan inleven in een ander, weldegelijk een geweten zou hebben, maar de (criminele) feiten spreken voor zich en doen toch echt anders vermoeden. Ik zou derhalve weleens willen weten waar jij je bewering op baseert.
pi_24805698
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:01 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Maar dan hoef je ook nog niet te gaan reageren van aaawh ze zijn zo zielig en ze hebben het zo moeilijk, want al hadden ze het moeilijk, dan is dat nog geen reden om iemand zomaar neer te steken.
pi_24805944
Ja, ook hier in een stadje in Friesland kunnen we natuurlijk niet achterblijven wat betreft problemen met Marokkaanse jongeren.
Een vriend van m'n broertje is vorige week ergens bedreigd, omdat ie een bomberjackje droeg. Werd geconfronteerd met 't feit dat ie racistisch zou zijn. Lekker suggestief, lekker cliche, geen zak van waar uiteraard. De goedheid zelve die gozer en een beetje een nerderige uitstraling. Makkelijke prooi voor een Marokkaanse hyena. Marokkaantje komt op zich wel uit een goed geintegreerde familie, een van de 3 families hier uit de stad. Hij loopt er nu echter bij alsof ie Neo van The Matrix is. Type dat oogcontact zoekt met Nederlandse jochies, om d'r dan een "wat kijk je, wat izzer" uit te gooien met de nodige intimidatie. Schijnt dat ie een tijdje heeft rongehangen in de Randstad, wat die gozer niet bepaald goed heeft gedaan.
Als ik 'm zie, ga ik 'm erop aanspreken. Als het normaal kan, praten we het gewoon uit en vraag ik 'm zich niet meer zo te gedragen. Als je namelijk iemand -out of the blue- uitscheldt voor racist, ben je duidelijk op zoek naar problemen. Ga het ook ff melden bij z'n broers en neven en vragen of ze 'm op z'n gedrag aan kunnen spreken.
The gum you like, is coming back in style.
pi_24806071
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:13 schreef Lemmeb het volgende:
Jij beweert dat dit soort tuig zich weldegelijk kan inleven in een ander, weldegelijk een geweten zou hebben, maar de (criminele) feiten spreken voor zich en doen toch echt anders vermoeden. Ik zou derhalve weleens willen weten waar jij je bewering op baseert.
Niet iedere crimineel is gewetenloos, dat is natuurlijk onzin. Dat wat wij 'gewetenloosheid' noemen is zéér zeldzaam. Evenals het zich niet kunnen inleven in een ander. Ik denk dat deze heren zich wel degelijk in kunnen leven in een ander, bijvoorbeeld wanneer het één hunner familieleden betreft. Dat ze zich niet inleven in degene die ze overvallen, is nog geen brevet van onvermogen. Als ze allemaal dit vermogen zouden missen, dan zouden we het hebben over een hele groep mensen die allemaal een psychiatrische aandoening hebben. Dat lijkt me sterk. Het vermogen tot empathie ontwikkelt zich bij de mens na de puberteit, zelfs mensapen kennen empathie. Jij verklaart hen met jouw redeneringen eigenlijk al ontoerekeningsvatbaar als je het mij vraagt.

Ja, psychopaten worden verantwoordelijk gehouden voor hun daden. Vraag is of dat terecht is. Veel psychopaten blijken hersenbeschadigingen te hebben opgelopen als kind, met name beschadigingen in de frontaalkwab schijnen vaak voor te komen. Kun je iemand zijn daden kwalijk nemen als deze worden veroorzaakt door hersenbeschadigingen?

Maar dat is eigenlijk een heel andere discussie.
pi_24806145
wij hebben op de eerste hulp regelmatig mensen die door marokkanen zijn mishandeld.
pi_24806228
Het is een trend. Het komt allemaal voort uit de trend. Het verzet tegen Nederland en haar maatschappij. Volgens mij is het onder Marokkaanse jochies cool je af te zetten tegen de Nederlandse maatschappij. Deels komt dit ook door de Amerikaanse kruistoch in het Midden-Oosten, waar zgn. broeders vechten voor hun "vrijheid" en daarin zwaar het onderspit delven. Tot grote frustraties van de Moslims in Nederland. Zij voelen ook zich gepijnigd en vernederd door de berichten vanuit de rest van de wereld.
Vooralsnog wordt het alleen maar erger- en erger, naar mijn idee, met die probleemjongeren. Het is wachten op de volgende escalatie. En de kloof is nu al groter dan ooit. Waar 50 positieve berichten over Marokkanen de kloof misschien voor 10% lijmt, is deze met 2 negatieve berichten weer 12% gegroeid. Want ja, negatief is veel smeuiiger.
Ik heb lang in een pizzeria annex shoarmazaak gewerkt en daar met veel Marokkanen gewerkt. Helemaal niets mis mee. Vroeger heb ik met ze gevoetbald, op straat, op de pleintjes. Louter positieve ervaringen met Marokkanen. Maar zoals ik vroeger in mijn jeugd de Marokkanen kende, zo kent de huidige jeugd de Marokkanen anders. Ze zijn massaal berucht, worden gevreesd, verkettert, gehaten, uitgekotst.
En het is oh-zo-jammer voor de welwillenden. Wat moeten die zich schamen zeg, voor die grote groep straatterroristen. Ik denk serieus, dat er in de toekomst Marokkanen teruggestuurd gaan worden. Er is gewoon geen houden aan zo. Rechts wint namelijk, en die hebben enge rigoureuze plannen met deze probleemjongeren.
pi_24806272
't is gewoon een kutvolk. Mijn vriendin wordt ook op school constant lastig gevallen door over-geile en over-opdringerige kut Marokkaantjes, en als ik in de stad of zo loop en d'r komt een groep Marokkanen mijn richting op gelopen, dan heb ik altijd opeens ruzie met ze; en ík ben dus echt totaal géén herrieschopper of ruziezoeker of wat dan ook.

Al die politiek correcte bullshit en regeltjes moeten maar eens ophouden, die gasten moeten gewoon de grens over geschopt worden. Niet alleen die overlast veroorzakende Marokkanen jongeren trouwens, maar ook al die autochtone herrieschoppers.

Vreemd vind ik wel dat het áltijd Marokkanen zijn die zichzelf slecht in het nieuws zetten. Van al die Chinezen, Zweden en Duitsers die hier rondlopen, heb ik nóóit last.
pi_24806308
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:43 schreef Tuvai.net het volgende:
't is gewoon een kutvolk. Mijn vriendin wordt ook op school constant lastig gevallen door over-geile en over-opdringerige kut Marokkaantjes, en als ik in de stad of zo loop en d'r komt een groep Marokkanen mijn richting op gelopen, dan heb ik altijd opeens ruzie met ze; en ík ben dus echt totaal géén herrieschopper of ruziezoeker of wat dan ook.

Al die politiek correcte bullshit en regeltjes moeten maar eens ophouden, die gasten moeten gewoon de grens over geschopt worden. Niet alleen die overlast veroorzakende Marokkanen jongeren trouwens, maar ook al die autochtone herrieschoppers.

Vreemd vind ik wel dat het áltijd Marokkanen zijn die zichzelf slecht in het nieuws zetten. Van al die Chinezen, Zweden en Duitsers die hier rondlopen, heb ik nóóit last.
eensch
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:46:47 #69
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24806358
Logica toepassen is TS blijkbaar vreemd.
pi_24806409
Het enige wat je ertegen kan doen is jezelf bewapenen. Een mes of pistool of zo mee op straat.
Ik wel hoor, want als een van die smeerlappen mijn vriendin durft te bekogelen/bespugen/overvallen of mijzelf dan bijt ik van me af. Met gelijke middelen.
Ben ik nu ontzettend fout bezig? Wapens maken de samenleving niet veiliger nee maar als er niks aan dit wangedrag gedaan wordt door justitie'regering dan moeten we het zelf maar doen.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:55:01 #71
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24806526
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Kun je iemand zijn daden kwalijk nemen als deze worden veroorzaakt door hersenbeschadigingen?

Maar dat is eigenlijk een heel andere discussie.
(offtopic) Een tijdje terug was er deze discussie waar imo die vraag gesteld kan worden.
pi_24806549
Ik zou wel eens een reactie van een Marokkaan willen hebben op het volgende.
Of ze zich ervan bewust zijn, dat -grof geschat- 85% van de Nederlanders, de Marokkaanse jongeren uitkotst. Je hoort hier in Friesland zelfs, zonder dat er veel Marokkanen zijn, de mensen klagen over Marokkanen. KutMarokkanen, kan zo de Dikke van Dale in. En wat is er aan te doen? Wat moeten wij doen? Wat moeten jullie doen? Doe eens een voorspelling waar dit in eindigt?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:56:29 #73
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24806557
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:46 schreef Alicey het volgende:
Logica toepassen is TS blijkbaar vreemd.
Verklaar je ajb nader.

Aan loze opmerkingen als deze, louter bedoeld om mij in een kwaad daglicht te stellen, hebben we niks. Dus probeer me eens te imponeren met jouw 'logisch denkvermogen' . Ik kan je nu alvast verklappen dat dat moeilijk zal worden. Ik ben namelijk opgeleid om te excelleren in logisch en rationeel denken.

Ik zeg niet dat mijn betoog waterdicht is, integendeel. Maar ik heb nog nooit wat beters gehoord. En de tot nu toe genoemde 'tegenargumenten' raken kant nog wal, of bevestigen mijn visie alleen maar.
pi_24806562
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:49 schreef piet_pelle het volgende:
Het enige wat je ertegen kan doen is jezelf bewapenen. Een mes of pistool of zo mee op straat.
Ik wel hoor, want als een van die smeerlappen mijn vriendin durft te bekogelen/bespugen/overvallen of mijzelf dan bijt ik van me af. Met gelijke middelen.
Ben ik nu ontzettend fout bezig? Wapens maken de samenleving niet veiliger nee maar als er niks aan dit wangedrag gedaan wordt door justitie'regering dan moeten we het zelf maar doen.
Ik zou héél graag met mijn katana over straat lopen. Niet omdat ik aggresief ben, maar gewoon puur omdat ik dan mezelf kan verdedigen voor 'het geval dat'. Ik kan mezelf nu ook wel verdedigen, maar ook al heb ik jaren vechtsporten gedaan en fitness ik al jaren, tegen een groep kutvolk van 5 of meer mensen ben ik maar een héél klein mannetje.

Maar het feit is, is dat wanneer ik met mijn katana over straat loop, ook al is het puur ter bescherming, dan ben ik gewoon een 'crimineel', want dat mag niet.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:56:48 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24806566
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:49 schreef piet_pelle het volgende:
Zelf geweld en agressie gaan uitstralen, strak plan!
quote:
Ben ik nu ontzettend fout bezig?
Goed of fout wil ik niets over zeggen, maar ik denk niet dat het de meest verstandige activiteit is.
quote:
Wapens maken de samenleving niet veiliger nee maar als er niks aan dit wangedrag gedaan wordt door justitie'regering dan moeten we het zelf maar doen.
Wat wil je dat justitie en de regering meer doen dan vervolgen en middelen aanbieden ter vervolging van dergelijke misdrijven?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:58:08 #76
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24806587
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:56 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Verklaar je ajb nader.

Aan loze opmerkingen als deze, louter bedoeld om mij in een kwaad daglicht te stellen, hebben we niks. Dus probeer me eens te imponeren met jouw 'logisch denkvermogen' . Ik kan je nu alvast verklappen dat dat moeilijk zal worden. Ik ben namelijk opgeleid om te excelleren in logisch en rationeel denken.
Ok, laten we dan beginnen met deze.. Je stelt dat je vrij frequent marokkanen bij misdrijven betrokken ziet. Losgezien van de vraag of die constatering juist is, concludeer je daar uit dat het merendeel van de marokkanen criminelen zijn. Dat is een conclusie die niet logisch is.
quote:
Ik zeg niet dat mijn betoog waterdicht is, integendeel. Maar ik heb nog nooit wat beters gehoord. En de tot nu toe genoemde 'tegenargumenten' raken kant nog wal, of bevestigen mijn visie alleen maar.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:05:59 #77
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24806754
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik zou wel eens een reactie van een Marokkaan willen hebben op het volgende.
Of ze zich ervan bewust zijn, dat -grof geschat- 85% van de Nederlanders, de Marokkaanse jongeren uitkotst. Je hoort hier in Friesland zelfs, zonder dat er veel Marokkanen zijn, de mensen klagen over Marokkanen. KutMarokkanen, kan zo de Dikke van Dale in. En wat is er aan te doen? Wat moeten wij doen? Wat moeten jullie doen? Doe eens een voorspelling waar dit in eindigt?
Zelfs mijn moeder die uitblinkt in softheid en vergevingsgezindheid, en echt altijd alleen oog heeft voor 'het goede' in de mens, had geen goed woord over voor dit tuig na het 'tasjesdief-incident'. Toen ik haar vroeg waarom ze haar mening ineens zo had bijgesteld en waarop ze haar vroegere mening dan baseerde, kon ze alleen maar antwoorden:
quote:
Ik dacht vroeger altijd 'Het zijn toch ook mensen, zoals jij en ik?'. Maar inmiddels heb ik daar m'n sterke twijfels over.
En daarmee doelde ze niet op de vrouw die haar 'achteruit' verwarde voor haar vijfde versnelling.

Eerlijk gezegd schrik ik hier behoorlijk van: als zelfs mensen als mijn moeder geen goed woord meer overhebben voor dit tuig, wie heeft dat dan op den duur nog wel? Alleen het tuig zelf?
pi_24806759
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:56 schreef Lemmeb het volgende:
Maar ik heb nog nooit wat beters gehoord. En de tot nu toe genoemde 'tegenargumenten' raken kant nog wal, of bevestigen mijn visie alleen maar.
Het is een algemeen bekend feit dat mensen met vooroordelen nauwelijks reageren op feitelijke weerleggingen van die vooroordelen. Zij willen hun ideeën zó graag bevestigd zien dat zij alle feiten zodanig intepreteren dat ze passen binnen de bestaande ideeën.

In de ontwikkelingspsychologie noemt men dit assimilatie. De meeste mensen laten deze fase tenminste grotendeels achter wanneer zij de puberteit achter de rug hebben. Zij vervangen assimilatie door een wat intelligenter proces waarbij de denkbeelden worden aangepast aan nieuwe feiten. Dit proces wordt accommodatie genoemd. In plaats van de wereld aan te passen aan je denkwereld, pas je nu je denkwereld aan aan de wereld.

Ik kan het je van harte aanbevelen. Het werkt erg bevrijdend.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:09:27 #79
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24806820
Verder heeft de TS het over primitieve mensen. Het mag imo ook gemeld worden dat het zoeken van een zondebok voor iets wat er is gebeurd ook best primitief is. Niemand meer is verantwoordelijk dan het slachtoffer en de dader. De Marokkaanse gemeenschap als zondebok uitverkiezen is erg vergaand, en vrij primitief.
pi_24806824
Eh... ik vind je vergelijking met dieren en beesten compleet nergens op slaan. Je punt komt zo dan ook totaal niet over. Dus als je zo graag wilt generaliseren en een vergelijking wil maken doe dat dan met duidelijke voorbeelden.
Je klinkt in elk geval gefrustreerd en gekwetst. Begrijpelijk. Hopelijk zie je nou een tijdje in dat haat en wraak alleen maar een vernietigende werking heeft en alles behalve constructief is.
Sterkte met je buurman.
pi_24806885
Het zijn niet alleen vooroordelen.

Ga hier in Geleen eens voor te proberen een paar rondjes door de stad lopen, de kans is groot dat je een groep Marokkanen tegenkomt die je begint uit te dagen, uit te schelden of zelfs dingen naar je beginnen te gooien; als je daar als reactie ook maar van opkijkt of d'r wat van zegt, dan heb je gewoon ruzie met zo'n heel zwerm.

't is gewoon fucked up hier in Nederlands. Politisch gezien zijn Marokkanen gewoon, net als Chinezen, Duitsers, Zweden, Belgen, enzovoorts, enzovoorts, mensen die hier in Nederland verblijven, of het nou voor te werken is of wat dan ook. Maar als je gewoon 'op straat' kijkt zie je gewoon dat 't bijna altijd hetzelfde Marokkanentuig is dat herrie schopt en ruzie zoekt.

Terwijl, zoals ik in een van m'n vorige posts zei, ik nóóit last heb van Chinezen bijvoorbeeld, of andere buitenlanders (Turken konden d'r eerst ook wel wat van, maar heb ik geen last meer van gehad moet ik zeggen).
pi_24806893
Natuurlijk slaat de vergelijking met beesten nergens op. Beesten zijn namelijk niet verantwoordelijk voor hun daden, maar dat schijnt de TS niet te begrijpen. Hij gooit zijn eigen glazen in door de daders te vergelijken met dieren.
pi_24806896
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ok, laten we dan beginnen met deze.. Je stelt dat je vrij frequent marokkanen bij misdrijven betrokken ziet. Losgezien van de vraag of die constatering juist is, concludeer je daar uit dat het merendeel van de marokkanen criminelen zijn. Dat is een conclusie die niet logisch is.
[..]

daar hebben ze het gezegde better safe than sorry voor bedacht.
Bij een Nederlander kun je nog wel een inschatting maken nav uiterlijk, aangezien +/- 80% van de marocs er als tuig bijloopt word dat wat moeilijker, dus neem je geen risico en ga je er voor het gemak vanuit dat dit wel eens een van de vele crimineeltjes zou kunnen zijn.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:12:45 #84
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24806907
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daar ga je al de mist in: waar beweer ik dan dat het merendeel van de Marokkanen crimineel is?

Ik persoonlijk ken de exacte cijfers niet, en jij waarschijnlijk ook niet. Het enige wat ik beweer, is dat de groep criminele Marokkanen volgens mij groter is dan de meesten op dit forum denken. Mijn hele straat zit er vol mee, je wil niet weten wat hier allemaal gebeurt. Dealen, scooterhandel, schietpartijen en het allerergste: de continue intimidatie van voorbijgangers.

Ik heb weldegelijk in m'n leven 'goede' Marokkanen ontmoet, in mijn werk en verder had ik goed contact met een Marokkaan bij mijn studie, al enkele jaren geleden. Deze laatste schaamde zich overigens zelfs voor zijn eigen broers nog kapot en wond er geen doekjes om hoe crimineel veel Marokkanen zijn.
pi_24806925
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Gelul. Een beschaafd mens doet zoiets niet. Een dier echter wel. Krokodillen doden regelmatig zonder dat het uit het oog van de voedselvoorziening nodig is.

Maar ook volgevreten honden en katten doden andere zwakkere, kleine dieren zonder enige reden, buiten hun instinct dat zegt 'dood dat dier'.

Ja joh! Weet je wat? Verdiep je eens in honden en kattengedrag, en dan praten we verder.
pi_24806946
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:11 schreef Tuvai.net het volgende:
Het zijn niet alleen vooroordelen.
quote:
Je ziet het al in die vochtige donkerbruine ogen van zo'n kut-Marokkaan als hij je aanspreekt op straat: dit is een mens van het laagste soort, een 'struikrover', zoals één van mijn meest linkse journalistenvrienden, inmiddels ook door schade en schande rijk geworden, dit tuig pleegt te omschrijven. Het is een volbloed gluiperd zonder geweten, eigenlijk gewoon een 'beest'.
Need I say more?

Dat er een probleem is ontkent niemand, maar dit soort misselijkmakende uitspraken brengen een nieuwe holocaust een stapje dichterbij.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:15:31 #87
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24806972
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het is een algemeen bekend feit dat mensen met vooroordelen nauwelijks reageren op feitelijke weerleggingen van die vooroordelen. Zij willen hun ideeën zó graag bevestigd zien dat zij alle feiten zodanig intepreteren dat ze passen binnen de bestaande ideeën.

In de ontwikkelingspsychologie noemt men dit assimilatie. De meeste mensen laten deze fase tenminste grotendeels achter wanneer zij de puberteit achter de rug hebben. Zij vervangen assimilatie door een wat intelligenter proces waarbij de denkbeelden worden aangepast aan nieuwe feiten. Dit proces wordt accommodatie genoemd. In plaats van de wereld aan te passen aan je denkwereld, pas je nu je denkwereld aan aan de wereld.

Ik kan het je van harte aanbevelen. Het werkt erg bevrijdend.
Ik ben bekend met dit fenomeen en proef dit inderdaad bij een groot deel van vooral de linkse FOKkers, die, door een gebrek aan ervaringen in de praktijk of andere gebreken, niet in staat lijken te zijn hun eigen mening te vormen en vooral de Volkskrant en B&W napraten.
pi_24806979
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:12 schreef Lemmeb het volgende:
Het enige wat ik beweer, is dat de groep criminele Marokkanen volgens mij groter is dan de meesten op dit forum denken.
Wat weet jij nou over 'wat de meesten op dit forum denken'?

Feiten, daar gaat het om. Niet om 'wat de meeste mensen denken'. Dan komen we meer in het onderbuikgevoelensgebeuren terecht.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:16:17 #89
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24806988
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:12 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

daar hebbe ze het gezegde better safe than sorry voor bedacht.
Bij een Nederlander kun je nog wel een inschatting maken nav uiterlijk,
Inschatting van wat? Kans op geweld? Of iets anders? Dat valt best tegen.. Bij een mishandeling door een paar Nederlanders, zagen de daders er toch echt niet uit als typische geweldenaars.
quote:
aangezien +/- 80% van de marocs er als tuig bijloopt word dat wat moeilijker, dus neem je geen risico en ga je er voor het gemak vanuit dat dit wel eens een van de vele criminineeltjes zou kunnen zijn.
Eigenlijk bevestig je hiermee dus je eigen vooroordelen als je er langs loopt..
pi_24806992
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

[..]

Need I say more?

Dat er een probleem is ontkent niemand, maar dit soort misselijkmakende uitspraken brengen een nieuwe holocaust een stapje dichterbij.
Daar maken ze het ook meer dan zelf naar.

Kijk eens hoe negatief mensen reageren over Marokkanen.

Maar zie je al deze mensen ook zulke vooroordelen hebben over Amerikanen, Spanjaarden, of wat dan ook? Nee. Ra ra hoe komt dat.
pi_24806999
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:15 schreef Lemmeb het volgende:
Ik ben bekend met dit fenomeen en proef dit inderdaad bij een groot deel van vooral de linkse FOKkers, die, door een gebrek aan ervaringen in de praktijk of andere gebreken, niet in staat lijken te zijn hun eigen mening te vormen en vooral de Volkskrant en B&W napraten.
Ik heb geen abonnement op een krant en ik bezit geen TV. Daarnaast weet ik niet of ik geclassificeerd zou kunnen worden als 'links'. Ik ben eerder liberaal.
pi_24807003
Marokkanen zijn dieren vind ik wat ver gaan. Je hebt er wel rotte appels tussen zitten. Relatief en absoluut gezien zijn het er helaas veel te veel.
pi_24807045
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:16 schreef Tuvai.net het volgende:
Kijk eens hoe negatief mensen reageren over Marokkanen.
Ja, dat zeiden de Duitsers ook over de joden.

Weet je wel wat je zegt?
pi_24807052
Dubbelpost.
pi_24807076
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:16 schreef Alicey het volgende:

[..]

Inschatting van wat? Kans op geweld? Of iets anders? Dat valt best tegen.. Bij een mishandeling door een paar Nederlanders, zagen de daders er toch echt niet uit als typische geweldenaars.
[..]

Eigenlijk bevestig je hiermee dus je eigen vooroordelen als je er langs loopt..
Kans op geweld ja, staan er 4 Nederlanders bij de pin automaat heb je grte kans dat ze gaan pinnen, staan er 4 marokkanen heb je een iets grote kans dat je gepinde geld hun doel is
Ik vind het prima dat je het vooroordelen vindt, ik heb liever geen mes tussen mn ribben en pin wel ff ergens anders
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:20:37 #96
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24807085
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:13 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Ja joh! Weet je wat? Verdiep je eens in honden en kattengedrag, en dan praten we verder.
Jij hebt duidelijk nog nooit een hond of een kat gehad. Een beetje kat sleurt, mits losgelaten in de buitenlucht, regelmatig een dooie muis mee naar huis, en een beetje fatsoenlijke hond komt nog wel met veel grotere dingen aanzetten mits hij daar de mogelijkheid toe krijgt.

Toen ik en mijn ouders, toen ik nog heel klein was, middenin de polder op een afgelegen boerderij woonden, kwam onze (extreem waakse, maar goed afgerichte) herdershond regelmatig met beesten (kikkers, mollen etc.) aanzetten, en dat was echt niet om ze op te vreten.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:20:42 #97
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24807087
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Daar ga je al de mist in: waar beweer ik dan dat het merendeel van de Marokkanen crimineel is?
Nuance : Groot deel. Ook dat blijft echter een aanname die niet logisch herleidbaar is. De implicatie wordt in het navolgende stuk gemaakt.
quote:
Marokkanen van het soort dat dit doet (en dat zijn er veel meer dan de slecht-ingelichten op dit forum i.h.a. denken) zijn geen 'mensen'. Dit zijn 'dieren'.

Je ziet het al in die vochtige donkerbruine ogen van zo'n kut-Marokkaan als hij je aanspreekt op straat: dit is een mens van het laagste soort, een 'struikrover', zoals één van mijn meest linkse journalistenvrienden, inmiddels ook door schade en schande rijk geworden, dit tuig pleegt te omschrijven. Het is een volbloed gluiperd zonder geweten, eigenlijk gewoon een 'beest'.
quote:
Ik persoonlijk ken de exacte cijfers niet, en jij waarschijnlijk ook niet. Het enige wat ik beweer, is dat de groep criminele Marokkanen volgens mij groter is dan de meesten op dit forum denken.
Jij weet niet wat de meesten op dit forum denken. Opnieuw een drogredenering.
quote:
Mijn hele straat zit er vol mee, je wil niet weten wat hier allemaal gebeurt. Dealen, scooterhandel, schietpartijen en het allerergste: de continue intimidatie van voorbijgangers.
Oftewel, je past het beeld van jouw straat nu toe op het hele land.
quote:
Ik heb weldegelijk in m'n leven 'goede' Marokkanen ontmoet, in mijn werk en verder had ik goed contact met een Marokkaan bij mijn studie, al enkele jaren geleden. Deze laatste schaamde zich overigens zelfs voor zijn eigen broers nog kapot en wond er geen doekjes om hoe crimineel veel Marokkanen zijn.
Hoe was zijn familie-situatie?
pi_24807089
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dubbelpost.
wtf heeft dit nou weer met de 2de wereld oorlog te maken man
pi_24807092
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dubbelpost.
Ik heb het niet over het vergelijken van Duitsers+Joden met Nederlanders+Marokkanen.

Mensen klagen niks voor niks zowat alléén maar over Marokkanen en niet over andere buitenlanders.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:22:30 #100
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24807121
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

[..]

Need I say more?

Need you say more about what?

Wat heb ik met Tuvai.net te maken Hij is slechts verantwoordelijk voor zijn uitspraken en ik slechts voor de mijne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')