Een dier heeft geen benul van 'noodzaak'. Het doet -inderdaad- alleen maar wat zijn instinct hem vertelt. Een dier is niet in staat tot wreedheid, omdat hij zich simpelweg niet kan inleven in een ander dier. Om wreed te zijn, moet je de intentie hebben om leed te veroorzaken.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:47 schreef Lemmeb het volgende:
Gelul. Een beschaafd mens doet zoiets niet. Een dier echter wel. Krokodillen doden regelmatig zonder dat het uit het oog van de voedselvoorziening nodig is.
Maar ook volgevreten honden en katten doden andere zwakkere, kleine dieren zonder enige reden, buiten hun instinct dat zegt 'dood dat dier'.
valt iemand het dubbele op in dit stukje.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef Harry_Sack het volgende:
je woont in de regel in een buurt waar alleen maar Marokkanen wonen (ghettovorming) en de media schept een beeld alsof je niet kunt integreren, hoe erg je je best ook doet.
sinds wanneer ben ik 'de Marokkaan' in dit draadje?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:26 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
valt iemand het dubbele op in dit stukje.
Je woont in een wijk met alleen maar marokkanen.....maar je doet zo je best om te intergreren![]()
Ik wilde exact dezelfde quote gaan plaatsen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uit 'Mein Kampf':
"Op een dag ontmoette ik in de binnenstad van Linz een verschijning in een kaftan, met lange donkere lokken. In mijn hoofd vormde zich de vraag: 'Is dit een Jood?'. Hoe langer ik de verschijning bestudeerde, des te meer veranderde mijn oorspronkelijke vraag in: 'Is dit een Duitser?'"
"Is het niet zo, dat bij elke uitwas in de maatschappij, wanneer men de zweer opensnijdt, men daarin, knipperend tegen het felle licht, een Jood aantreft?"
Om je maar even op het gevaar van 'generalisering' te wijzen...
Dat is precies waarom ik dit soort tuig gelijk stel aan 'beesten'. Dit tuig kan zich niet inleven in andere mensen en steekt maar wat raak, om niet onder te doen voor elkaar. Ze hebben geen geweten. Of wou je beweren dat deze steekpartij ook maar enig nut had? Het slachtoffer had z'n sigaretten en geld al vrijwillig afgestaan, meer viel er niet te halenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een dier heeft geen benul van 'noodzaak'. Het doet -inderdaad- alleen maar wat zijn instinct hem vertelt. Een dier is niet in staat tot wreedheid, omdat hij zich simpelweg niet kan inleven in een ander dier. Om wreed te zijn, moet je de intentie hebben om leed te veroorzaken.
Jongen, hij zal waarschijnlijk voor de rest van z'n leven in een bepaalde mate invalide zijn, maar het enige dat jij kan zeggen is 'vervelend voor je' en een klaagzang over hoe moeilijk 'de Marokkaan' het wel niet heeft heeft in dit landquote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef Harry_Sack het volgende:
O ja, vervelend voor je buurman, gelukkig dat hij het goed maakt.
Sorry, ik ga geen primatentaal teruggeven. Ik sta wat hoger op de evolutieladder dan datquote:Op vrijdag 28 januari 2005 21:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jongen, hij zal waarschijnlijk voor de rest van z'n leven in een bepaalde mate invalide zijn, maar het enige dat jij kan zeggen is 'vervelend voor je' en een klaagzang over hoe moeilijk 'de Marokkaan' het wel niet heeft heeft in dit land.
Waar schrijf ik dan precies 'primatentaal'? Kom eens met een paar voorbeelden waar ik duidelijk tever ga en waar ik de FOK-policy (dus niet jouw FOK-policy) duidelijk overschrijd.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:01 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Sorry, ik ga geen primatentaal teruggeven. Ik sta wat hoger op de evolutieladder dan dat
Je moet de zaken niet door elkaar gaan halen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Lemmeb, als jij stelt dat de daders niet het vermogen bezitten om zich in te leven in een ander mens, verminder je hun schuld. Van iemand die niet in staat is om zich in te leven in een ander (zoals een dier) kun je niet verwachten dat hij een ander met respect behandelt. Deze jongens zijn rationele wezens die wel degelijk kunnen nadenken en zich wel degelijk in een ander kunnen inleven en juist dat maakt ze schuldig. Een dier kun je niet verantwoordelijk houden voor wat het doet, juist omdat het niet na kan denken.
Maar dan hoef je ook nog niet te gaan reageren van aaawh ze zijn zo zielig en ze hebben het zo moeilijk, want al hadden ze het moeilijk, dan is dat nog geen reden om iemand zomaar neer te steken.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:01 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Sorry, ik ga geen primatentaal teruggeven. Ik sta wat hoger op de evolutieladder dan dat
Niet iedere crimineel is gewetenloos, dat is natuurlijk onzin. Dat wat wij 'gewetenloosheid' noemen is zéér zeldzaam. Evenals het zich niet kunnen inleven in een ander. Ik denk dat deze heren zich wel degelijk in kunnen leven in een ander, bijvoorbeeld wanneer het één hunner familieleden betreft. Dat ze zich niet inleven in degene die ze overvallen, is nog geen brevet van onvermogen. Als ze allemaal dit vermogen zouden missen, dan zouden we het hebben over een hele groep mensen die allemaal een psychiatrische aandoening hebben. Dat lijkt me sterk. Het vermogen tot empathie ontwikkelt zich bij de mens na de puberteit, zelfs mensapen kennen empathie. Jij verklaart hen met jouw redeneringen eigenlijk al ontoerekeningsvatbaar als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:13 schreef Lemmeb het volgende:
Jij beweert dat dit soort tuig zich weldegelijk kan inleven in een ander, weldegelijk een geweten zou hebben, maar de (criminele) feiten spreken voor zich en doen toch echt anders vermoeden. Ik zou derhalve weleens willen weten waar jij je bewering op baseert.
eenschquote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:43 schreef Tuvai.net het volgende:
't is gewoon een kutvolk. Mijn vriendin wordt ook op school constant lastig gevallen door over-geile en over-opdringerige kut Marokkaantjes, en als ik in de stad of zo loop en d'r komt een groep Marokkanen mijn richting op gelopen, dan heb ik altijd opeens ruzie met ze; en ík ben dus echt totaal géén herrieschopper of ruziezoeker of wat dan ook.
Al die politiek correcte bullshit en regeltjes moeten maar eens ophouden, die gasten moeten gewoon de grens over geschopt worden. Niet alleen die overlast veroorzakende Marokkanen jongeren trouwens, maar ook al die autochtone herrieschoppers.
Vreemd vind ik wel dat het áltijd Marokkanen zijn die zichzelf slecht in het nieuws zetten. Van al die Chinezen, Zweden en Duitsers die hier rondlopen, heb ik nóóit last.
(offtopic) Een tijdje terug was er deze discussie waar imo die vraag gesteld kan worden.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kun je iemand zijn daden kwalijk nemen als deze worden veroorzaakt door hersenbeschadigingen?
Maar dat is eigenlijk een heel andere discussie.
Verklaar je ajb nader.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:46 schreef Alicey het volgende:
Logica toepassen is TS blijkbaar vreemd.
Ik zou héél graag met mijn katana over straat lopen. Niet omdat ik aggresief ben, maar gewoon puur omdat ik dan mezelf kan verdedigen voor 'het geval dat'. Ik kan mezelf nu ook wel verdedigen, maar ook al heb ik jaren vechtsporten gedaan en fitness ik al jaren, tegen een groep kutvolk van 5 of meer mensen ben ik maar een héél klein mannetje.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:49 schreef piet_pelle het volgende:
Het enige wat je ertegen kan doen is jezelf bewapenen. Een mes of pistool of zo mee op straat.
Ik wel hoor, want als een van die smeerlappen mijn vriendin durft te bekogelen/bespugen/overvallen of mijzelf dan bijt ik van me af. Met gelijke middelen.
Ben ik nu ontzettend fout bezig? Wapens maken de samenleving niet veiliger nee maar als er niks aan dit wangedrag gedaan wordt door justitie'regering dan moeten we het zelf maar doen.
Zelf geweld en agressie gaan uitstralen, strak plan!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:49 schreef piet_pelle het volgende:
Het enige wat je ertegen kan doen is jezelf bewapenen. Een mes of pistool of zo mee op straat.
Goed of fout wil ik niets over zeggen, maar ik denk niet dat het de meest verstandige activiteit is.quote:Ben ik nu ontzettend fout bezig?
Wat wil je dat justitie en de regering meer doen dan vervolgen en middelen aanbieden ter vervolging van dergelijke misdrijven?quote:Wapens maken de samenleving niet veiliger nee maar als er niks aan dit wangedrag gedaan wordt door justitie'regering dan moeten we het zelf maar doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |