Om dit even door te trekken naar de westerse samenleving: een vrouw kan toch zelf gaan werken, of een uitkering aanvragen? Ik denk dat de gemiddelde vrouw geen man nodig heeft om in haar eerste levensbehoeften te voorzien.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 08:55 schreef BansheeBoy het volgende:
- Een vermogend man kan meerdere vrouwen onderhouden. Dit is dus een voordeel voor arme vrouwen of vrouwen die het niet in het leven hebben getroffen, bv. weeskinderen, bedelaars e.d.
- Etc.
Ook goedmorgenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:45 schreef pikwik het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
kut nou eens op met die teringsmileys van je klootviool
etc
In westerse landen kunnen vrouwen dan weer meerdere mannen nemen en onderhouden, of zo. Maar persoonlijk zou ik echt niet weten wat ik met een harem moet, dus tja.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:41 schreef Toeps het volgende:
De wereldbevolking is grofweg 50/50 verdeeld. Stel dat elke man twee vrouwen heeft, wat gebeurt er dan met de overgebleven mannen? Blazen die zich op in een volle bus ofzo?
ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel aardig vind....quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:59 schreef Meki het volgende:
mooie essay
Wat is er met jou aan de hand ????quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:45 schreef pikwik het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
kut nou eens op met die teringsmileys van je klootviool
etc
Dus een vermogende vrouw mag er ook meerdere mannen op nahouden? (Het zal wel niet zijn toegestaan om zowel meerdere mannen als vrouwen er op na te houdenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 08:55 schreef BansheeBoy het volgende:
en waarbij de vrouwen op welke grond dan ook gelijk behandelt worden
Dat lijkt me dan weer wel wat...quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dus een vermogende vrouw mag er ook meerdere mannen op nahouden? (Het zal wel niet zijn toegestaan om zowel meerdere mannen als vrouwen er op na te houden).
Sorry?!? Okee, er staan niet zoveel schrijffouten in als sommige users plegen te maken maar het argumentatieniveau is bedroevend laag. Misschien komt dat omdat het wel héél sterk door een eigen mening getint is, in plaats dat het gestoeld is op feiten. Het creatief taalgebruik zoals "partneres" als aanduiding van "vrouwelijke partner" is dan wel weer grappig.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:01 schreef buzzer het volgende:
ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel aardig vind....
de andere schrijfsels van TS in ogenschouw genomen, is dit een aardig stukje....quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:59 schreef Rimmer_de_Bruin het volgende:
[..]
Sorry?!? Okee, er staan niet zoveel schrijffouten in als sommige users plegen te maken maar het argumentatieniveau is bedroevend laag. Misschien komt dat omdat het wel héél sterk door een eigen mening getint is, in plaats dat het gestoeld is op feiten. Het creatief taalgebruik zoals "partneres" als aanduiding van "vrouwelijke partner" is dan wel weer grappig.
Wat absoluut irritant is, is een zinloze "etc." in een opsommingslijstje en die smileys zorgen er ook niet voor dat mensen hier nog trachten serieus op in te gaan. Als de laatste alinea een slotconclusie is, dan is de daarbovenstaande tekst neem ik aan ook al een conclusie? Goedbekeken lijkt het niet het schrijfsel van iemand die nog makkelijk van zijn mening ontdaan kan worden...
Tot zover de serieuze reactie want ik kan moeilijk geloven dat de topicstarter z'n eigen argumenten serieus neemt. Gezien z'n vorige topics is hij waarschijnlijk iemand die elke keer weer dubbel ligt van het lachen als mensen wèl serieus op z'n geintje ingaan. De volharding in z'n rol is in ieder geval bewonderenswaardig.
Los je dat niet heel simpel op door gewoon geen enkele vrouw een kameel te geven?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 08:58 schreef dvdmaster het volgende:
Ben in Egypte geweest, maar zo'n man moet álle vrouwen die die heeft gelijk behandelen, dus als hij de één een kameel geeft, moet ie de andere vrouwen dr ook één geven. Het is dus alleen weg gelegd voor rijke mannen. Meestal kennen de vrouwen elkaar alleen van naam en weten ze van het bestaan van de relaties die 'hun' man heeft wel af.
Die worden gewoon homo.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:41 schreef Toeps het volgende:
De wereldbevolking is grofweg 50/50 verdeeld. Stel dat elke man twee vrouwen heeft, wat gebeurt er dan met de overgebleven mannen? Blazen die zich op in een volle bus ofzo?
Idd.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:01 schreef buzzer het volgende:
[..]
de andere schrijfsels van TS in ogenschouw genomen, is dit een aardig stukje....
quote:
Dat is ook niet de bedoeling. Je bent een volwaardige vrouw. Mits goed uitgevoerd is het enige wat er veranderd het feit dat je je man dan deelt met andere vrouwen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:24 schreef Lidia het volgende:
[..]
Ik ga toch meer voor de monogamie..
Zou me echt nooit als één of ander seksslaafje laten behandelen door zo'n vent
voor een synagogequote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:41 schreef Toeps het volgende:
Dat zeg ik.. ik ben niet één of ander seksslaafje..quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is ook niet de bedoeling. Je bent een volwaardige vrouw. Mits goed uitgevoerd is het enige wat er veranderd het feit dat je je man dan deelt met andere vrouwen.
Cool. Ik wil wel met meerdere mannen trouwen.quote:
[b]Slotconlusie
Het polygamistische huwelijk, mits deze op correcte en degelijke gronden plaatvindt, en waarbij de vrouwen op welke grond dan ook gelijk behandelt worden is m.i. zeer prijzenswaardig te noemen en een zegening voor zowel de man als de vrouw(en).
Dit antwoord snap ik even niet. Ik heb je toch uitgelegd dat het niet zo in elkaar steekt?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:36 schreef Lidia het volgende:
[..]
Dat zeg ik.. ik ben niet één of ander seksslaafje..
Nee, dat is Islamitisch gezien niet toegestaan. De man is fysiek, taalkundig en emotioneel gezien gewoon niet in staat om meerdere mannen te behagen en te onderhoudenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dus een vermogende vrouw mag er ook meerdere mannen op nahouden? (Het zal wel niet zijn toegestaan om zowel meerdere mannen als vrouwen er op na te houden).
Taalkundig?quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dat is Islamitisch gezien niet toegestaan. De man is fysiek, taalkundig en emotioneel gezien gewoon niet in staat om meerdere mannen te behagen en te onderhouden²
inderdaadquote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:14 schreef buachaille het volgende:
[txt}
Enne bansheeboy: een homosexueel supertrio zou supergaaf zijn natuurlijk
Maar dat moet je dan ook andersom zien. Ik heb meerdere mannen die mij behagen en onderhouden.quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dat is Islamitisch gezien niet toegestaan. De man is fysiek, taalkundig en emotioneel gezien gewoon niet in staat om meerdere mannen te behagen en te onderhouden²
Als in; het ene stuk stront stinkt gelukkig minder dan het andere stuk strontquote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:01 schreef buzzer het volgende:
[..]
de andere schrijfsels van TS in ogenschouw genomen, is dit een aardig stukje....
Kortom: ze moeten langer, BSB!quote:Essay
es-say
het; -s
1. niet te korte, voor een ruim publiek bestemde, subjectief gekleurde verhandeling over een wetenschappelijk of letterkundig onderwerp, gekenmerkt door goede, persoonlijke stijl
Nee het westerse alternatief van een huwelijk "tot de dood ons scheidt", is toch een stuk humaner voor de vrouw (en haar ondersteuning in haar levensbehoefte). Hoewel de praktijk uitvoering van deze gedachte ook veel te wensen overlaat.quote:Bron : regime change iran
Iran temporary marriages on rise
The Islamic practice of "sighe" or temporary marriages - widely condemned by reformists and women's rights activists - is on the rise in Iran where the number of such unions increased by nine percent over the previous year. The custom allows men to establish the duration of the period - from two hours to 99 years - they want to remain "married" to a woman, and frees them from all obligation towards the women once it expires. Former Iranian president, Hojatolislam Ali Akbar Hashemi Rafsanjani, who is considered the favourite for elections later this year, has come out in favour of sighe marriages.
"It [a sighe] marriage, is an efficient answer [to the problem] of pre-marital sex," Rafsanjani has said. Sex outside marriage is prohibited under Iran's strict Islamist laws. Women and men who are found guilty of adultery face death by stoning - although this punishment has been applied less frequently in recent years.
Het zgn. genotshuwelijk (Mut3a) is in de Soennietische stroming van de Islam verboden. Bij de Sji-ieten komt dit wel nog veel voor inderdaad. Het is eigenlijk een manier om via een truukje alsnog "overspel" te kunnen plegen, door van te voren een contract op te stellen. Deze contracten zijn altijd van tijdelijke aard en is vanuit het oogpunt van lusten botvieren opgezet...quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:56 schreef Drugshond het volgende:
Vraagje BSB : Wat zie je eigenlijk als verschil tussen overspel en de "sighe" = een tijdelijk huwelijk.
Bewijs dat eens.quote:- De eerste vrouw gaat meer van de man houden als hij er 1,2 of 3 vrouwen bijneemt. (Uiteraard middels het huwelijk omdat overspel uit den boze is)
Klinkt prachtig, maar we leven hier niet in een ontwikkelingsland. Niemand hoeft hier te bedelen. Degenen die het wel doen kiezen er vaak zelf voor.quote:- Een vermogend man kan meerdere vrouwen onderhouden. Dit is dus een voordeel voor arme vrouwen of vrouwen die het niet in het leven hebben getroffen, bv. weeskinderen, bedelaars e.d.
En na een tijdje raken deze mannen ook uitgekeken op hun zeven vrouwen en gaan ze alsnog vraamd met éen waar ze niet mee trouwen.quote:De mannen met een hoog libido kunnen toch op een wettige manier aan hun hitsigheid voldoen en hoeven hun lusten dus niet te botvieren op diversen middels overspelige praktijken
Dit komt doordat vrouwen ouder worden. Verder worden ongeveer even veel jongens als meisjes geboren. Ja, of je moet zeven verlepte 80 plussers willen huwen, dan gaat je theorie wel op.quote:- Omdat de wereldbevolking toch meer vrouwen behuist dan mannen hebben veel vrouwen toch een kans te huwen. Het is dus oneerlijk en on-etisch om dit soort vrouwen uit te sluiten van het huwelijk door bv. polygamie te verbieden.
En als deze vrouwen gewoon elk man met 1 man trouwen (dus man-vrouw relatie's) krijgen alle vrouwen net zo goed minstens een kind.quote:Omdat de man in kwestie er meerdere partneressen op nahoudt zijn er vaak meer kinderen in het spel. Deze kinderen kunnen weer mooi gebruikt worden om stages te lopen en mazen in de arbeidsmarkt op te vullen.
Zoals ik al zei worden dus niet meer kinderen geboren uit een polygaam huwelijk.quote:Hogere omzetten voor speelgoedzaken en pretparken omdat het de natuur is van ouders om deze (vele) kinderen te plezieren
Dat was ook een beetje mijn gedachtengang toen ik dit topic las. Maar ik wist niet dat er verschil zat in de Soennietische of Sjietische stroming met betrekking tot dit onderwerp.quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Het zgn. genotshuwelijk (Mut3a) is in de Soennietische stroming van de Islam verboden. Bij de Sji-ieten komt dit wel nog veel voor inderdaad. Het is eigenlijk een manier om via een truukje alsnog "overspel" te kunnen plegen, door van te voren een contract op te stellen. Deze contracten zijn altijd van tijdelijke aard en is vanuit het oogpunt van lusten botvieren opgezet...²
Doe eens rustig ?quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:05 schreef Laton het volgende:
sterf toch met die kutessays van je.
Kijk eens aan, dit doet me zeker deugd. Je kunt wel aardig zijn voor Moslims, als ik je maar op slinkse wijze overhaalquote:
Dat vind ik dus ook. Ik heb er mijn best op gedaan, bedankt voor je waarderingquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:03 schreef KermitKrul het volgende:
een mooi stukje voor het ronde archief
Ik ben altijd aardig voor moslims anders kreeg ik hier op de hoek geen lamachun meer. Bovendien schopte de plaatselijke jeugd me dan tot moes.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kijk eens aan, dit doet me zeker deugd. Je kunt wel aardig zijn voor Moslims, als ik je maar op slinkse wijze overhaal²
Zeg eerlijk, die Lahmacun mag er wezenquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:11 schreef Laton het volgende:
[..]
Ik ben altijd aardig voor moslims anders kreeg ik hier op de hoek geen lamachun meer. Bovendien schopte de plaatselijke jeugd me dan tot moes.![]()
Hey liefde gaat door de maag.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zeg eerlijk, die Lahmacun mag er wezen![]()
²
Heerlijk zo'n lahmacun met sambal en komkommer/sla/tomaatquote:
Hoe is het mogelijk..zijn we het toch nog ergens over eens.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heerlijk zo'n lahmacun met sambal en komkommer/sla/tomaatVoor maar 1,50 !!!!
![]()
![]()
²
Niets menselijks is ons vreemdquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:22 schreef Laton het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk..zijn we het toch nog ergens over eens.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |