abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2005 @ 08:55:01 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24792524
De zegeningen van polygamie
- door Bansheeboy -

Wat is polygamie?

Als we de Dikke van Dale gebruiken als naslagwerk voor het zoeken van de betekenis van deze voorbeeldige term zien we dat het onderstaande betekent:

po·ly·ga·mie (de ~ (v.))
1 samenleving van een mens of dier met meer dan één partner

Hoewel de uitleg van de Dikke van Dale anders doet vermoeden betekent polygamie vandaag de dag dat een man of vrouw (wat vanuit dit geslacht uit den boze is) er meerdere partners/relaties op nahoudt.

Ok, best duidelijk allemaal. Maar wat zijn dan de voor en nadelen?

In principe kent deze hoedanigheid enkel voordelen indien ze volgens de juiste wetten worden uitgevoerd, uiteraard trek ik hier de link met de Islam. De voordelen categoriseer ik als volgt:

- De eerste vrouw gaat meer van de man houden als hij er 1,2 of 3 vrouwen bijneemt. (Uiteraard middels het huwelijk omdat overspel uit den boze is)
- Een vermogend man kan meerdere vrouwen onderhouden. Dit is dus een voordeel voor arme vrouwen of vrouwen die het niet in het leven hebben getroffen, bv. weeskinderen, bedelaars e.d.
- Etc.
- De mannen met een hoog libido kunnen toch op een wettige manier aan hun hitsigheid voldoen en hoeven hun lusten dus niet te botvieren op diversen middels overspelige praktijken.
- Omdat de wereldbevolking toch meer vrouwen behuist dan mannen hebben veel vrouwen toch een kans te huwen. Het is dus oneerlijk en on-etisch om dit soort vrouwen uit te sluiten van het huwelijk door bv. polygamie te verbieden.
- Omdat de man in kwestie er meerdere partneressen op nahoudt zijn er vaak meer kinderen in het spel. Deze kinderen kunnen weer mooi gebruikt worden om stages te lopen en mazen in de arbeidsmarkt op te vullen.
- Hogere omzetten voor speelgoedzaken en pretparken omdat het de natuur is van ouders om deze (vele) kinderen te plezieren

In hoeverre is polygamie in te passen in de Westerse samenleving?

In principe zijn er al zedeloze zielen die ook wel met de term "zieke geesten" kunnen worden aangesproken die middels overspel, de verkeerde manier dus, polygamie in de praktijk brengen. Ik pleit er voor om dit geheel te legaliseren en dit dus nog enkel te accepteren indien de partneressen daadwerkelijk worden gehuwd aan de man in kwestie. Zo houd je het onder controle en verdwijnt het uit de illegaliteit waar toch veel wietplantages e.a. zaken die het daglicht niet kunnen verdragen worden gevonden.

Slotconlusie

Het polygamistische huwelijk, mits deze op correcte en degelijke gronden plaatvindt, en waarbij de vrouwen op welke grond dan ook gelijk behandelt worden is m.i. zeer prijzenswaardig te noemen en een zegening voor zowel de man als de vrouw(en).

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_24792564
Ben in Egypte geweest, maar zo'n man moet álle vrouwen die die heeft gelijk behandelen, dus als hij de één een kameel geeft, moet ie de andere vrouwen dr ook één geven. Het is dus alleen weg gelegd voor rijke mannen. Meestal kennen de vrouwen elkaar alleen van naam en weten ze van het bestaan van de relaties die 'hun' man heeft wel af.
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 09:32:30 #3
43556 miss_dynastie
pi_24792948
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 08:55 schreef BansheeBoy het volgende:
- Een vermogend man kan meerdere vrouwen onderhouden. Dit is dus een voordeel voor arme vrouwen of vrouwen die het niet in het leven hebben getroffen, bv. weeskinderen, bedelaars e.d.
- Etc.
Om dit even door te trekken naar de westerse samenleving: een vrouw kan toch zelf gaan werken, of een uitkering aanvragen? Ik denk dat de gemiddelde vrouw geen man nodig heeft om in haar eerste levensbehoeften te voorzien.
pi_24793057
De wereldbevolking is grofweg 50/50 verdeeld. Stel dat elke man twee vrouwen heeft, wat gebeurt er dan met de overgebleven mannen? Blazen die zich op in een volle bus ofzo?
pi_24793122

kut nou eens op met die teringsmileys van je klootviool

etc
  vrijdag 28 januari 2005 @ 09:51:28 #6
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24793214
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:45 schreef pikwik het volgende:

etc
Ook goedmorgen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 09:53:09 #7
43556 miss_dynastie
pi_24793234
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:41 schreef Toeps het volgende:
De wereldbevolking is grofweg 50/50 verdeeld. Stel dat elke man twee vrouwen heeft, wat gebeurt er dan met de overgebleven mannen? Blazen die zich op in een volle bus ofzo?
In westerse landen kunnen vrouwen dan weer meerdere mannen nemen en onderhouden, of zo. Maar persoonlijk zou ik echt niet weten wat ik met een harem moet, dus tja.
pi_24793327
mooie essay
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:01:20 #9
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24793355
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:59 schreef Meki het volgende:
mooie essay
ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel aardig vind....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:22:22 #10
13462 BansheeBoy
pi_24793663
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:45 schreef pikwik het volgende:

etc
Wat is er met jou aan de hand ????

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:36:53 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24793961
quote:

en waarbij de vrouwen op welke grond dan ook gelijk behandelt worden
Dus een vermogende vrouw mag er ook meerdere mannen op nahouden? (Het zal wel niet zijn toegestaan om zowel meerdere mannen als vrouwen er op na te houden ).
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:38:58 #12
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_24794000
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dus een vermogende vrouw mag er ook meerdere mannen op nahouden? (Het zal wel niet zijn toegestaan om zowel meerdere mannen als vrouwen er op na te houden ).
Dat lijkt me dan weer wel wat... Nu alleen nog werken aan dat 'vermogend' gedeelte...
pi_24794359
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:01 schreef buzzer het volgende:
ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel aardig vind....
Sorry?!? Okee, er staan niet zoveel schrijffouten in als sommige users plegen te maken maar het argumentatieniveau is bedroevend laag. Misschien komt dat omdat het wel héél sterk door een eigen mening getint is, in plaats dat het gestoeld is op feiten. Het creatief taalgebruik zoals "partneres" als aanduiding van "vrouwelijke partner" is dan wel weer grappig.

Wat absoluut irritant is, is een zinloze "etc." in een opsommingslijstje en die smileys zorgen er ook niet voor dat mensen hier nog trachten serieus op in te gaan. Als de laatste alinea een slotconclusie is, dan is de daarbovenstaande tekst neem ik aan ook al een conclusie? Goedbekeken lijkt het niet het schrijfsel van iemand die nog makkelijk van zijn mening ontdaan kan worden...

Tot zover de serieuze reactie want ik kan moeilijk geloven dat de topicstarter z'n eigen argumenten serieus neemt. Gezien z'n vorige topics is hij waarschijnlijk iemand die elke keer weer dubbel ligt van het lachen als mensen wèl serieus op z'n geintje ingaan. De volharding in z'n rol is in ieder geval bewonderenswaardig.

[ Bericht 10% gewijzigd door Rimmer_de_Bruin op 28-01-2005 11:42:45 ]
Gaat tot het gaatje.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:01:23 #14
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24795513
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:59 schreef Rimmer_de_Bruin het volgende:

[..]

Sorry?!? Okee, er staan niet zoveel schrijffouten in als sommige users plegen te maken maar het argumentatieniveau is bedroevend laag. Misschien komt dat omdat het wel héél sterk door een eigen mening getint is, in plaats dat het gestoeld is op feiten. Het creatief taalgebruik zoals "partneres" als aanduiding van "vrouwelijke partner" is dan wel weer grappig.

Wat absoluut irritant is, is een zinloze "etc." in een opsommingslijstje en die smileys zorgen er ook niet voor dat mensen hier nog trachten serieus op in te gaan. Als de laatste alinea een slotconclusie is, dan is de daarbovenstaande tekst neem ik aan ook al een conclusie? Goedbekeken lijkt het niet het schrijfsel van iemand die nog makkelijk van zijn mening ontdaan kan worden...

Tot zover de serieuze reactie want ik kan moeilijk geloven dat de topicstarter z'n eigen argumenten serieus neemt. Gezien z'n vorige topics is hij waarschijnlijk iemand die elke keer weer dubbel ligt van het lachen als mensen wèl serieus op z'n geintje ingaan. De volharding in z'n rol is in ieder geval bewonderenswaardig.
de andere schrijfsels van TS in ogenschouw genomen, is dit een aardig stukje....
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 12:10:31 #15
21636 Feestkabouter
pi_24795742
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 08:58 schreef dvdmaster het volgende:
Ben in Egypte geweest, maar zo'n man moet álle vrouwen die die heeft gelijk behandelen, dus als hij de één een kameel geeft, moet ie de andere vrouwen dr ook één geven. Het is dus alleen weg gelegd voor rijke mannen. Meestal kennen de vrouwen elkaar alleen van naam en weten ze van het bestaan van de relaties die 'hun' man heeft wel af.
Los je dat niet heel simpel op door gewoon geen enkele vrouw een kameel te geven?
pi_24795938
quote:
Die worden gewoon homo.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:20:30 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24795953
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:01 schreef buzzer het volgende:

[..]

de andere schrijfsels van TS in ogenschouw genomen, is dit een aardig stukje....
Idd.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24795988
Heb je ook maar enigszins arrgumentatie voor je beweringen ("een vrouw gaat meer van een manhouden als hij andere vrouwen heeft", WTF!?! )

Of lul je, zoals gewoon, weer helemaal uit je nek?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_24796070
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:19 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Die worden gewoon homo.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:29:51 #20
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_24796144
Het is simpel; BSB is vreemgegaan en probeert nu dat te verbloemen met een essay om het voor zichzelf goed te praten
Live life to the Ender :D
pi_24796194
Whehehe. BSB wil gewoon opgenomen worden in 1 of andere harem ja.
Methylfenidaathydrochloride
Laptop kopen?
KnuttiewuttieBaggersluttie O+
pi_24797163
quote:

-Verhaal-

Ik ga toch meer voor de monogamie..
Zou me echt nooit als één of ander seksslaafje laten behandelen door zo'n vent
  vrijdag 28 januari 2005 @ 13:32:56 #23
13462 BansheeBoy
pi_24797303
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:24 schreef Lidia het volgende:

[..]

Ik ga toch meer voor de monogamie..
Zou me echt nooit als één of ander seksslaafje laten behandelen door zo'n vent
Dat is ook niet de bedoeling. Je bent een volwaardige vrouw. Mits goed uitgevoerd is het enige wat er veranderd het feit dat je je man dan deelt met andere vrouwen.

vrijdag 28 januari 2005 @ 13:36:50 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_24797371
quote:
voor een synagoge
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_24797372
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is ook niet de bedoeling. Je bent een volwaardige vrouw. Mits goed uitgevoerd is het enige wat er veranderd het feit dat je je man dan deelt met andere vrouwen.

Dat zeg ik.. ik ben niet één of ander seksslaafje..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')