M.O.D | donderdag 27 januari 2005 @ 23:43 |
Na wat op internet rond gestruind te hebben en gelezen te hebben dat ze in Brazilie op alcohol van suikerriet rijden kwam ik zelf op het geweldig idee om iets soort gelijks te proberen. Als je alcohol gaat maken krijg je 2 producten ethanol (alcohol) en methanol (giftige alcohol) brandspiritus is niets meer dan methanol met een blauw kleurtje gooi er geactiveerde kool in en je hebt alcohol. Dus ik dacht tank bijna leeg +/- 5 liter benzine met 2 liter brandspiritus en gaan. ![]() ![]() ![]() Wat kan ik nou nog doen zodat hij weer start? Het is golf 2 1.6 uit 1989. | |
Five_Aces | donderdag 27 januari 2005 @ 23:55 |
![]() heb je je ook even verdiept in de eigenschappen van alcohol???? Er kan van alles gebeurd zijn: -voortijdige ontsteking (pingelen) helpt je motorblok in de soep, omdat Alcohol veel minder kloptvast is. -Alcohol brand schoner, maar vooral heter als benzine, wel eens aan gedacht dat je kleppen daar van kunnen verbranden. Denk at het een vrij duur bezoekje aan de garage wordt ![]() | |
Spaarlamp | donderdag 27 januari 2005 @ 23:57 |
Tja brandspiritus heeft toch andere eigenschappen dan benzine, het fijne weet ik er ook niet van maar misschien lag de verbrandignstemperatuur hoger, of was het mengsel schraler geworden. Misschien heeft de spiritus je motor vervuild doordat het niet schoon opbrandde, in dat geval zou ik even mn bougies nakijken ![]() (tvp) | |
MeAndMyself | vrijdag 28 januari 2005 @ 00:00 |
Zuip jij ff lekker brandspiritus met wat actieve kool, is net wodka. Wel kortzichtig man | |
M.O.D | vrijdag 28 januari 2005 @ 00:03 |
Hij heeft niet gepingeld want ik weet precies hoe dat voelt dat had ik met mijn vorige auto wel eens (5 gt turbo). De verbrandings temperatuur is idd hoger dan die van benzine maar ik dacht dat het wel mee viel. En zo lang had ik er ook niet overnagedacht. Het was meer zo van auto's rijden op alcohol. alcohol = ethanol. ethanol is hetzelfde als methanol maar dan niet giftig. methanol is brandspiritus. Conclusie digros paar liter halen, in de tank gooien en knallen maar. Je merkt het wel, onderin wat minder vermogen, maar als hij eenmaal op toeren komt liep hij als een zonnetje. En als het wel gelukt was dan had ik gewoon goedkoop gereden, want brandspiritus is maar 86 cent de liter. En daar ging het eigenlijk om. Benzine als duur genoeg dus opzoek naar andere alternatieven | |
Spaarlamp | vrijdag 28 januari 2005 @ 00:04 |
Het is een 1600cc motor? Heeft deze ook injectie? | |
Viper_74 | vrijdag 28 januari 2005 @ 00:07 |
quote:Niet meer ![]() | |
intoxicated | vrijdag 28 januari 2005 @ 00:08 |
Ben te lui om te gaan uitrekenen tot in hoeverre het inderdaad van toepassing is, maar ik kan me zo voorstellen dat de circa 15% water in de gemiddelde supermarkt-spiritus redelijk wat invloed heeft. | |
M.O.D | vrijdag 28 januari 2005 @ 00:09 |
Nee hij heeft een carburatuer. | |
M.O.D | vrijdag 28 januari 2005 @ 00:11 |
Zeg je nou dat ik er water bij had moeten doen, of zit er water in de spiritus. | |
GanGStaR | vrijdag 28 januari 2005 @ 00:11 |
quote:daar heb jij een punt, kon je niet een tientje gedrenkt in spiritus aansteken zonder dat het tientje verbrande?? | |
Steijn | vrijdag 28 januari 2005 @ 00:13 |
quote:Nee, kan alleen met een 500 euro biljet. | |
Five_Aces | vrijdag 28 januari 2005 @ 00:17 |
Zou zeggen probeer het eens ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 28 januari 2005 @ 01:15 |
Luchtfilter eraf halen, een scheutje benzine in de carburateur gooien, en starten. Wil ie dan wel, dan is het gewoon een kwestie van cabrurateur goed schoon maken. ![]() | |
Dulk | vrijdag 28 januari 2005 @ 01:26 |
dat ik alles wat ik met een aansteker kon laten ontbranden (vloeibare stoffen dan) in een oud puchje heb gegooid en kijken hoe dat ging is tot daar aan toe, maar dat je het daadwerkelijk in je eigen auto gooit... | |
Viper_74 | vrijdag 28 januari 2005 @ 01:29 |
quote:Tja we kunnen niet allemaal slim zijn hè ![]() | |
Repeat | vrijdag 28 januari 2005 @ 09:01 |
quote:Haha vet ![]() Leuk idee, kan ik misschien een keer nitromethaan in mn puch gooien. En ik neem aan dat als het fout gaat, dat als je alles dan even schoonmaakt dat het dan weer werkt? ![]() | |
Cosworth | vrijdag 28 januari 2005 @ 09:09 |
Je bent dan ook wel slim bezig hoor.... ![]() | |
pacandor_ | vrijdag 28 januari 2005 @ 09:14 |
hahaha ik hoop dat je goenoeg geld heb voor een nieuwe oude golf!!! hahaha al afspraak gemaakt met je garage?! ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 28 januari 2005 @ 09:34 |
quote:Moet je een sproeier hebben die bijna 10 keer zo groot is ![]() | |
Juggernaut | vrijdag 28 januari 2005 @ 10:15 |
hej. als alles weer werkt he. gooi d'r dan eens hete chilli saus in, kijken of dat wil ![]() | |
Cosworth | vrijdag 28 januari 2005 @ 10:21 |
quote:Of: ![]() ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 28 januari 2005 @ 10:28 |
Wat kost dat nou per liter? Of in dit geval: per kilometer? ![]() | |
hollander172 | vrijdag 28 januari 2005 @ 11:14 |
Misschien denk ik wel te simpel maar mengt zich dat wel dat mengsel? ![]() | |
D-Devil | vrijdag 28 januari 2005 @ 11:49 |
quote:Aanschaf auto, golf 2 1.6i zullen we zeggen 800 euro. 5 liter spiritus à 86 cent per liter is 4 euro 30. Gereden kilometers, 20 en nu is het ding stuk 804.30 / 20 = 40.215 euro per kilometer. | |
M.O.D | vrijdag 28 januari 2005 @ 11:49 |
Nou als ik hem vanmiddag niet aan krijg gaat hij gewoon naar de sloop toe, want naar de garage is hij niet waard. | |
patje74 | vrijdag 28 januari 2005 @ 12:50 |
Ik ben benieuwd of je hem aan de praat krijgt. Ik ben bang dat spiritus nogal de rubber slangen en pakkingen aan gaat vreten. Is het niet zo dat rubber week wordt in spiritus? Veel succes in ieder geval! | |
BazzoS | vrijdag 28 januari 2005 @ 13:27 |
quote:Waarschijnlijk is het een carburateur-versie ook nog ![]() | |
BazzoS | vrijdag 28 januari 2005 @ 13:29 |
quote:Laat de TS ons maar op de hoogte houden ![]() | |
M.O.D | vrijdag 28 januari 2005 @ 13:48 |
[quote]Op vrijdag 28 januari 2005 12:50 schreef patje74 het volgende: Ik ben bang dat spiritus nogal de rubber slangen en pakkingen aan gaat vreten. Is het niet zo dat rubber week wordt in spiritus? [/quote Dit klinkt niet echt goed | |
slashme | vrijdag 28 januari 2005 @ 14:35 |
quote:Klinkt mij anders als muziek in de oren, weer een kutgolf minder op de weg. | |
pacandor_ | vrijdag 28 januari 2005 @ 14:38 |
quote: ![]() ![]() | |
pascalheister | vrijdag 28 januari 2005 @ 14:59 |
wat is het volgende wat je probeerd? slaolie ? ![]() | |
M.O.D | vrijdag 28 januari 2005 @ 15:08 |
Al had ik een diesel gehad dan had ik er wel slaolie ingegooid. ![]() | |
-chefke- | vrijdag 28 januari 2005 @ 15:13 |
quote:eens is ![]() ![]() | |
M.O.D | vrijdag 28 januari 2005 @ 15:19 |
Wat hebben jullie toch tegen golfjes het zijn hele degelijke auto's als je er niks geks mee doet ![]() | |
alsem | vrijdag 28 januari 2005 @ 15:26 |
ga ik ook eens proberen met een puch! whehe | |
DrXLTrouble | vrijdag 28 januari 2005 @ 15:29 |
Ik heb niets tegen golfjes hoor!! Auto's die op alcohol rijden, rijden meestal op ethanol, niet op methanol. Probleem van methanol is dat niet alle kunststoffen ertegen bestand zijn. op http://www.duurzame-energie.nl/downloads/factsheets/brandstof.pdf staat er ook nog wat over. [ Bericht 0% gewijzigd door DrXLTrouble op 28-01-2005 21:33:31 ] | |
Chokeme | vrijdag 28 januari 2005 @ 15:30 |
![]() En is dit je enige auto of..? Wel gedurfd moet ik zeggen.. ![]() | |
slashme | vrijdag 28 januari 2005 @ 15:36 |
quote:Niks tegen een golf (behalve dat het een veel te dure overschatte kleine middenklasser is) maar meer tegen de bestuurders, vooral diegene die hun golf zonodig moeten "verfraaien" | |
Fc_Aalst | vrijdag 28 januari 2005 @ 15:50 |
quote:En had je daar nog enig succes mee ![]() | |
M.O.D | vrijdag 28 januari 2005 @ 16:10 |
Ja dit was mijn enige auto. En over zulk soort stomme actie's denk ik nooit zo lang na, daarom gaan ze zeker meestal mis? ![]() | |
God_de_Vader | vrijdag 28 januari 2005 @ 16:12 |
methanol vreet inderdaad leidingen aan ethanol doet dat niet er is dus wel wat meer verschil Rijden op methanol gaat met de meeste carburatie motoren nu zorg wel dat je geen catalysaotr hebt en zo want die is onmiddellijk naar de eeuwige jachtvelden ... om deze golf terug aan het het werken te krijgen ... nja daar kan ik weinig over zeggen ... bougies eens nakijken en dan lang genoeg aanduwen en starten tot er terug gewone benziene aan de motor komt ![]() | |
Dualdude | vrijdag 28 januari 2005 @ 16:57 |
quote:Nitro is vrij duur...reken toch gauw op ¤25,- per KG (nee niet per liter). Het gaat vast werken als je een aandeel bij je benzine in gooit. Je motor wordt er wel veel heter van. Door hem rijker af te stellen zou het nog kunnen werken ook ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 28 januari 2005 @ 17:03 |
Nitromethaan wordt in de dragracerij gebruikt. De truc is dat het minder verbrandingswaarde heeft als benzine, maar je AFR (Air Fuel Ratio) hoeft maar 1.7 te zijn in plaats van 14.7 bij benzine. Je kan dus bijna 10x zo veel inspuiten ![]() | |
Repeat | vrijdag 28 januari 2005 @ 17:44 |
Dat komt toch omdat er gewoon NO2 inzit (CH4NO2), een beetje het NOS effect, er zit gewoon zuurstof in die ontleedt bij een bepaalde temperatuur, waardoor je meer benzine kunt verbranden. Daarom kan je het ook gebruiken als toevoeging in je benzine, als een soort NOS lijkt me? | |
Five_Aces | vrijdag 28 januari 2005 @ 18:07 |
Zou kunnen, maar waarom zou je het mengen? Die AFR van 1.7 is alleen op Nitro-Methaan gebaseerd. Wat je zegt heb je gelijk in, dat spul voorziet grotendeels in zijn eigen zuurstof, maar niet helemaal. Gooi je er nu 50% benzine bij, dan zou je een gemiddelde AFR van 8.2 nodig hebben. Ga uit van een atmosferische motor, dan kan je bij dezelfde luchtdruk dus 5 keer zo weinig inspuiten, immers je hebt nu 8.2 delen lucht nodig op 1 deel brandstof, en de hoeveelheid lucht die de cilinder in gaat staat grotendeels vast. Alleen op Nitromethaan geeft dus veel meer power als 50% Nitromethaan om 50% benzine. | |
BazzoS | vrijdag 28 januari 2005 @ 19:32 |
quote:ff offtopic, wat was dat topic waarin jij uitlegde hoe je een originele uitlaat omlaste? | |
Repeat | vrijdag 28 januari 2005 @ 20:19 |
quote:Ja maar pure nitromethaan is niet handig voor op de straat. Ook een beetje prijzig lijkt me. Weet niet eens of dat wel mag lijkt me. Daarom lijkt het me dat je met het toevoegen van een hoeveelheid nitromethaan aan je brandstof een flinke prestatiewinst kunt krijgen. Met kreidlers werkt dat iig wel. | |
tommytheman | vrijdag 28 januari 2005 @ 20:29 |
Even een goede lange tijd doorstarten of desnoods aanslepen want de spiritus ligt onderin de tank want lichter dan benzine, ohja check je bouchies op de kleur | |
Five_Aces | vrijdag 28 januari 2005 @ 21:46 |
quote:Mag sowieso niet, omdat je er geen accijns over betaald. Stel dat je het zou gaan rijden dan moet je er ook vanuit gaan dat je veel minder nodig hebt. (Tenzij je 3000 PK in je auto wil hebben ![]() | |
cojones | vrijdag 28 januari 2005 @ 22:50 |
Ehm niet om heel lullig en muggezigterig te zijn.... MeOH (methanol) is niet hetzelfde als alcohol/ethanol (EtOH)... Methanol:: CH4O, kookpunt ommenabij 65 graden Ethanol:C2H6O, kookpunt: 78 graden...... | |
cojones | vrijdag 28 januari 2005 @ 22:51 |
als je trowuens pure MeOH of EtOH wil hebben... Werk op lab, heb nog wel litertje of 300 voor je.... | |
Repeat | vrijdag 28 januari 2005 @ 23:05 |
Heb je daar ook CH4NO2 ofniet? Das nl wel leuk voor een experimentje ![]() Puur schijn je daar een pk per cc mee te halen ![]() | |
M.O.D | vrijdag 28 januari 2005 @ 23:44 |
Net ff geprobeerd om aan te slepen maar dat lukte niet helemaal. Morgen maar ff de carburateur eraf halen en schoonmaken en dan kijken wat er gebeurt. Maar wat zou een liter of 50 pure alcohol moeten kosten? Gewoon voor het geval me auto het straks toch nog doet | |
vannelle | zaterdag 29 januari 2005 @ 02:01 |
Edit: laat maar............ | |
M.O.D | zaterdag 29 januari 2005 @ 14:08 |
Nou vandaag ff de brandstof leiding los getrokken, auto door gestart totdat de ergste drap er weer uit was, leidingen vast en rijden maar weer. Heerlijk toch die onverwoestbare techniek. ![]() | |
Cosworth | zaterdag 29 januari 2005 @ 14:09 |
Ga je er nu andere troep in gooien? ![]() | |
Jaydeem | zaterdag 29 januari 2005 @ 17:19 |
zou wel leuk zijn voor ons ![]() | |
patje74 | zaterdag 29 januari 2005 @ 17:27 |
quote:Geloof mij, het kan echt wel stuk gaan hoor..... Als ik jou was, en mijn wagen was mij lief dan zou ik er voor de verandering gewoon eens benzine in gooien. ![]() | |
tommytheman | zaterdag 29 januari 2005 @ 17:28 |
Kzei het toch | |
k3vil | zaterdag 29 januari 2005 @ 17:37 |
Serieus, als je er andere troep in gaat gooien dan moet je het ons even laten weten ![]() | |
SuPerTje | zaterdag 29 januari 2005 @ 17:42 |
Slaolie werkt ookin een diesel ja moet je alleen wel ff mengen ( iets van slaoilie : diesel - 3 : 1 ofzo ) keb er nog een of twee filmpjes van ... gemaakt met een telefoon .... die kan ik wel ff uppen ... als iemand dat wil. | |
Mikkie | zaterdag 29 januari 2005 @ 18:46 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 46% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 10:34:27 ] | |
M.O.D | zaterdag 29 januari 2005 @ 19:05 |
Volgende keer als ik weer op zoek ga naar alternatieve brandstoffen zal ik eerst hier eens informeren of iemand nog een goed idee heeft voordat ik er weer wat in gooi. | |
Xitami | zaterdag 29 januari 2005 @ 21:21 |
slim! | |
fordrwd4ever | zaterdag 29 januari 2005 @ 21:55 |
Ik heb vaak genoeg spiritus in m`n tank gedaan hoor. Het gaat best, tenzij je er TEVEEL ingooit. ik had er 10 liter spiritus op 60 liter benzine ingegooid Dat gaat prima, en trekt een stuk beter op ![]() (als er iemand op het European Ford Event in Landgraaf geweest is, het is die groene Scorpio....) en ja, de Duitse techniek IS onverwoestbaar ![]() | |
Chokeme | zondag 30 januari 2005 @ 02:08 |
quote:Is dit nou gewoon je enige auto die je nodig bent voor woon/werk verkeer of een oud krot voor de lol er bij ofzo ? ![]() | |
Dulk | zondag 30 januari 2005 @ 16:08 |
quote:toen ik er wasbenzine en ik dacht idd ook spiritus in heb gemikt heb ik hem nog aangekregen dacht ik, alleen was er een gat geslagen in me zuiger ![]() ![]() |