Waarschijnlijk is het een carburateur-versie ook nogquote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:04 schreef Spaarlamp het volgende:
Het is een 1600cc motor? Heeft deze ook injectie?
Laat de TS ons maar op de hoogte houdenquote:Op donderdag 27 januari 2005 23:55 schreef Five_Aces het volgende:
Denk at het een vrij duur bezoekje aan de garage wordt![]()
Klinkt mij anders als muziek in de oren, weer een kutgolf minder op de weg.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:48 schreef M.O.D het volgende:
Dit klinkt niet echt goed
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:35 schreef slashme het volgende:
[..]
Klinkt mij anders als muziek in de oren, weer een kutgolf minder op de weg.
eens isquote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:35 schreef slashme het volgende:
[..]
Klinkt mij anders als muziek in de oren, weer een kutgolf minder op de weg.
Niks tegen een golf (behalve dat het een veel te dure overschatte kleine middenklasser is) maar meer tegen de bestuurders, vooral diegene die hun golf zonodig moeten "verfraaien"quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:19 schreef M.O.D het volgende:
Wat hebben jullie toch tegen golfjes het zijn hele degelijke auto's als je er niks geks mee doet![]()
En had je daar nog enig succes meequote:Op vrijdag 28 januari 2005 01:26 schreef Dulk het volgende:
dat ik alles wat ik met een aansteker kon laten ontbranden (vloeibare stoffen dan) in een oud puchje heb gegooid en kijken hoe dat ging is tot daar aan toe, maar dat je het daadwerkelijk in je eigen auto gooit...
Nitro is vrij duur...reken toch gauw op ¤25,- per KG (nee niet per liter). Het gaat vast werken als je een aandeel bij je benzine in gooit. Je motor wordt er wel veel heter van. Door hem rijker af te stellen zou het nog kunnen werken ookquote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
Haha vet
Leuk idee, kan ik misschien een keer nitromethaan in mn puch gooien. En ik neem aan dat als het fout gaat, dat als je alles dan even schoonmaakt dat het dan weer werkt?
ff offtopic, wat was dat topic waarin jij uitlegde hoe je een originele uitlaat omlaste?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:12 schreef God_de_Vader het volgende:
methanol vreet inderdaad leidingen aan ethanol doet dat niet er is dus wel wat meer verschil Rijden op methanol gaat met de meeste carburatie motoren nu zorg wel dat je geen catalysaotr hebt en zo want die is onmiddellijk naar de eeuwige jachtvelden ... om deze golf terug aan het het werken te krijgen ... nja daar kan ik weinig over zeggen ... bougies eens nakijken en dan lang genoeg aanduwen en starten tot er terug gewone benziene aan de motor komt
Ja maar pure nitromethaan is niet handig voor op de straat. Ook een beetje prijzig lijkt me. Weet niet eens of dat wel mag lijkt me. Daarom lijkt het me dat je met het toevoegen van een hoeveelheid nitromethaan aan je brandstof een flinke prestatiewinst kunt krijgen. Met kreidlers werkt dat iig wel.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:07 schreef Five_Aces het volgende:
Zou kunnen, maar waarom zou je het mengen? Die AFR van 1.7 is alleen op Nitro-Methaan gebaseerd. Wat je zegt heb je gelijk in, dat spul voorziet grotendeels in zijn eigen zuurstof, maar niet helemaal. Gooi je er nu 50% benzine bij, dan zou je een gemiddelde AFR van 8.2 nodig hebben. Ga uit van een atmosferische motor, dan kan je bij dezelfde luchtdruk dus 5 keer zo weinig inspuiten, immers je hebt nu 8.2 delen lucht nodig op 1 deel brandstof, en de hoeveelheid lucht die de cilinder in gaat staat grotendeels vast. Alleen op Nitromethaan geeft dus veel meer power als 50% Nitromethaan om 50% benzine.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |