abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24789097
Na wat op internet rond gestruind te hebben en gelezen te hebben dat ze in Brazilie op alcohol van suikerriet rijden kwam ik zelf op het geweldig idee om iets soort gelijks te proberen. Als je alcohol gaat maken krijg je 2 producten ethanol (alcohol) en methanol (giftige alcohol) brandspiritus is niets meer dan methanol met een blauw kleurtje gooi er geactiveerde kool in en je hebt alcohol.
Dus ik dacht tank bijna leeg +/- 5 liter benzine met 2 liter brandspiritus en gaan. Ben ongeveer 2 kilometer ver gekomen (reed wel lekker soepel ) en toen ging de motor inhouden en stopte hij ermee. Vervolgens naar de benzine pomp gesleept en vol gegooid met benzine en geprobeerd aan te slapen maar hij deed niks meer. :'(
Wat kan ik nou nog doen zodat hij weer start? Het is golf 2 1.6 uit 1989.
  donderdag 27 januari 2005 @ 23:55:33 #2
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24789352


heb je je ook even verdiept in de eigenschappen van alcohol????

Er kan van alles gebeurd zijn:

-voortijdige ontsteking (pingelen) helpt je motorblok in de soep, omdat Alcohol veel minder kloptvast is.

-Alcohol brand schoner, maar vooral heter als benzine, wel eens aan gedacht dat je kleppen daar van kunnen verbranden.

Denk at het een vrij duur bezoekje aan de garage wordt
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  donderdag 27 januari 2005 @ 23:57:59 #3
102234 Spaarlamp
Knipper-Knipper-Ping!
pi_24789410
Tja brandspiritus heeft toch andere eigenschappen dan benzine, het fijne weet ik er ook niet van maar misschien lag de verbrandignstemperatuur hoger, of was het mengsel schraler geworden.

Misschien heeft de spiritus je motor vervuild doordat het niet schoon opbrandde, in dat geval zou ik even mn bougies nakijken

(tvp)
pi_24789480
Zuip jij ff lekker brandspiritus met wat actieve kool, is net wodka. Wel kortzichtig man
| Foto's |
pi_24789531
Hij heeft niet gepingeld want ik weet precies hoe dat voelt dat had ik met mijn vorige auto wel eens (5 gt turbo). De verbrandings temperatuur is idd hoger dan die van benzine maar ik dacht dat het wel mee viel. En zo lang had ik er ook niet overnagedacht. Het was meer zo van auto's rijden op alcohol. alcohol = ethanol. ethanol is hetzelfde als methanol maar dan niet giftig. methanol is brandspiritus. Conclusie digros paar liter halen, in de tank gooien en knallen maar. Je merkt het wel, onderin wat minder vermogen, maar als hij eenmaal op toeren komt liep hij als een zonnetje. En als het wel gelukt was dan had ik gewoon goedkoop gereden, want brandspiritus is maar 86 cent de liter. En daar ging het eigenlijk om. Benzine als duur genoeg dus opzoek naar andere alternatieven
  vrijdag 28 januari 2005 @ 00:04:36 #6
102234 Spaarlamp
Knipper-Knipper-Ping!
pi_24789563
Het is een 1600cc motor? Heeft deze ook injectie?
pi_24789620
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 00:04 schreef Spaarlamp het volgende:
Het is een 1600cc motor? Heeft deze ook injectie?
Niet meer
M'n signature, wat doe je :{
pi_24789661
Ben te lui om te gaan uitrekenen tot in hoeverre het inderdaad van toepassing is, maar ik kan me zo voorstellen dat de circa 15% water in de gemiddelde supermarkt-spiritus redelijk wat invloed heeft.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_24789671
Nee hij heeft een carburatuer.
pi_24789723
Zeg je nou dat ik er water bij had moeten doen, of zit er water in de spiritus.
pi_24789726
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 00:08 schreef intoxicated het volgende:
Ben te lui om te gaan uitrekenen tot in hoeverre het inderdaad van toepassing is, maar ik kan me zo voorstellen dat de circa 15% water in de gemiddelde supermarkt-spiritus redelijk wat invloed heeft.
daar heb jij een punt, kon je niet een tientje gedrenkt in spiritus aansteken zonder dat het tientje verbrande??
pi_24789781
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 00:11 schreef GanGStaR het volgende:

[..]

daar heb jij een punt, kon je niet een tientje gedrenkt in spiritus aansteken zonder dat het tientje verbrande??
Nee, kan alleen met een 500 euro biljet.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 00:17:01 #13
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24789847
Zou zeggen probeer het eens 70% water en 30% alcohol geeft al een hele mooie onzichtbare vlam.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 28 januari 2005 @ 01:15:49 #14
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24790896
Luchtfilter eraf halen, een scheutje benzine in de carburateur gooien, en starten.
Wil ie dan wel, dan is het gewoon een kwestie van cabrurateur goed schoon maken.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_24791019
dat ik alles wat ik met een aansteker kon laten ontbranden (vloeibare stoffen dan) in een oud puchje heb gegooid en kijken hoe dat ging is tot daar aan toe, maar dat je het daadwerkelijk in je eigen auto gooit...
namaste
pi_24791048
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 01:26 schreef Dulk het volgende:
dat ik alles wat ik met een aansteker kon laten ontbranden (vloeibare stoffen dan) in een oud puchje heb gegooid en kijken hoe dat ging is tot daar aan toe, maar dat je het daadwerkelijk in je eigen auto gooit...
Tja we kunnen niet allemaal slim zijn hè
M'n signature, wat doe je :{
pi_24792592
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 01:26 schreef Dulk het volgende:
dat ik alles wat ik met een aansteker kon laten ontbranden (vloeibare stoffen dan) in een oud puchje heb gegooid en kijken hoe dat ging is tot daar aan toe, maar dat je het daadwerkelijk in je eigen auto gooit...
Haha vet
Leuk idee, kan ik misschien een keer nitromethaan in mn puch gooien. En ik neem aan dat als het fout gaat, dat als je alles dan even schoonmaakt dat het dan weer werkt?
pi_24792676
Je bent dan ook wel slim bezig hoor.... Gelukkig is het maar een ouwe Golf.
pi_24792730
hahaha ik hoop dat je goenoeg geld heb voor een nieuwe oude golf!!! hahaha
al afspraak gemaakt met je garage?!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 09:34:17 #20
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24792971
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:01 schreef Repeat het volgende:

[..]

Haha vet
Leuk idee, kan ik misschien een keer nitromethaan in mn puch gooien. En ik neem aan dat als het fout gaat, dat als je alles dan even schoonmaakt dat het dan weer werkt?
Moet je een sproeier hebben die bijna 10 keer zo groot is
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:15:57 #21
33209 Juggernaut
E36 BMW 318iS executive
pi_24793548
hej. als alles weer werkt he. gooi d'r dan eens hete chilli saus in, kijken of dat wil
Heb je nog bloed onder je nagels?
pi_24793648
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:15 schreef Juggernaut het volgende:
hej. als alles weer werkt he. gooi d'r dan eens hete chilli saus in, kijken of dat wil
Of:



  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:28:13 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24793789
Wat kost dat nou per liter?
Of in dit geval: per kilometer?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:14:47 #24
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24794602
Misschien denk ik wel te simpel maar mengt zich dat wel dat mengsel? Lijkt me toch noodzakelijk voor een normale verbranding afgezien van de andere issues die dan nog op kunnen treden.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_24795293
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:28 schreef Hyperdude het volgende:
Wat kost dat nou per liter?
Of in dit geval: per kilometer?
Aanschaf auto, golf 2 1.6i zullen we zeggen 800 euro.
5 liter spiritus à 86 cent per liter is 4 euro 30.
Gereden kilometers, 20 en nu is het ding stuk

804.30 / 20 = 40.215 euro per kilometer.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_24795296
Nou als ik hem vanmiddag niet aan krijg gaat hij gewoon naar de sloop toe, want naar de garage is hij niet waard.
pi_24796542
Ik ben benieuwd of je hem aan de praat krijgt. Ik ben bang dat spiritus nogal de rubber slangen en pakkingen aan gaat vreten. Is het niet zo dat rubber week wordt in spiritus?

Veel succes in ieder geval!
pi_24797199
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 00:04 schreef Spaarlamp het volgende:
Het is een 1600cc motor? Heeft deze ook injectie?
Waarschijnlijk is het een carburateur-versie ook nog (Ik rijd zelf ook een Golf 2 1.6 (carb.) uit 1989)
pi_24797237
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:55 schreef Five_Aces het volgende:

Denk at het een vrij duur bezoekje aan de garage wordt
Laat de TS ons maar op de hoogte houden
pi_24797580
[quote]Op vrijdag 28 januari 2005 12:50 schreef patje74 het volgende:
Ik ben bang dat spiritus nogal de rubber slangen en pakkingen aan gaat vreten. Is het niet zo dat rubber week wordt in spiritus?

[/quote

Dit klinkt niet echt goed
pi_24798385
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:48 schreef M.O.D het volgende:
Dit klinkt niet echt goed
Klinkt mij anders als muziek in de oren, weer een kutgolf minder op de weg.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_24798432
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 14:35 schreef slashme het volgende:

[..]

Klinkt mij anders als muziek in de oren, weer een kutgolf minder op de weg.
haha pest die jongen toch niet zo...
pi_24798755
wat is het volgende wat je probeerd? slaolie ?
pi_24798930
Al had ik een diesel gehad dan had ik er wel slaolie ingegooid.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:13:40 #35
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_24799002
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 14:35 schreef slashme het volgende:

[..]

Klinkt mij anders als muziek in de oren, weer een kutgolf minder op de weg.
eens is
pi_24799099
Wat hebben jullie toch tegen golfjes het zijn hele degelijke auto's als je er niks geks mee doet
pi_24799189
ga ik ook eens proberen met een puch! whehe
pi_24799237
Ik heb niets tegen golfjes hoor!!
Auto's die op alcohol rijden, rijden meestal op ethanol, niet op methanol.
Probleem van methanol is dat niet alle kunststoffen ertegen bestand zijn.
op http://www.duurzame-energie.nl/downloads/factsheets/brandstof.pdf staat er ook nog wat over.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrXLTrouble op 28-01-2005 21:33:31 ]
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:30:29 #39
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_24799248


En is dit je enige auto of..?
Wel gedurfd moet ik zeggen..
It's okay to be white
pi_24799331
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 15:19 schreef M.O.D het volgende:
Wat hebben jullie toch tegen golfjes het zijn hele degelijke auto's als je er niks geks mee doet
Niks tegen een golf (behalve dat het een veel te dure overschatte kleine middenklasser is) maar meer tegen de bestuurders, vooral diegene die hun golf zonodig moeten "verfraaien"
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_24799568
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 01:26 schreef Dulk het volgende:
dat ik alles wat ik met een aansteker kon laten ontbranden (vloeibare stoffen dan) in een oud puchje heb gegooid en kijken hoe dat ging is tot daar aan toe, maar dat je het daadwerkelijk in je eigen auto gooit...
En had je daar nog enig succes mee
Hoe wil je je eitje morgen???
Gebakken, gekookt of bevrucht???
pi_24799949
Ja dit was mijn enige auto. En over zulk soort stomme actie's denk ik nooit zo lang na, daarom gaan ze zeker meestal mis?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 16:12:03 #43
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24799964
methanol vreet inderdaad leidingen aan ethanol doet dat niet er is dus wel wat meer verschil Rijden op methanol gaat met de meeste carburatie motoren nu zorg wel dat je geen catalysaotr hebt en zo want die is onmiddellijk naar de eeuwige jachtvelden ... om deze golf terug aan het het werken te krijgen ... nja daar kan ik weinig over zeggen ... bougies eens nakijken en dan lang genoeg aanduwen en starten tot er terug gewone benziene aan de motor komt
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_24800755
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:01 schreef Repeat het volgende:

[..]

Haha vet
Leuk idee, kan ik misschien een keer nitromethaan in mn puch gooien. En ik neem aan dat als het fout gaat, dat als je alles dan even schoonmaakt dat het dan weer werkt?
Nitro is vrij duur...reken toch gauw op ¤25,- per KG (nee niet per liter). Het gaat vast werken als je een aandeel bij je benzine in gooit. Je motor wordt er wel veel heter van. Door hem rijker af te stellen zou het nog kunnen werken ook Puur gaat zowizo niet lang goed denk ik, als ie het uberhaupt al wil lopen.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 17:03:51 #45
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24800863
Nitromethaan wordt in de dragracerij gebruikt. De truc is dat het minder verbrandingswaarde heeft als benzine, maar je AFR (Air Fuel Ratio) hoeft maar 1.7 te zijn in plaats van 14.7 bij benzine. Je kan dus bijna 10x zo veel inspuiten 14.7 Is theoretisch, meestal wordt 11.5 gebruikt of zo in de racerij.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24801569
Dat komt toch omdat er gewoon NO2 inzit (CH4NO2), een beetje het NOS effect, er zit gewoon zuurstof in die ontleedt bij een bepaalde temperatuur, waardoor je meer benzine kunt verbranden. Daarom kan je het ook gebruiken als toevoeging in je benzine, als een soort NOS lijkt me?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 18:07:57 #47
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24801969
Zou kunnen, maar waarom zou je het mengen? Die AFR van 1.7 is alleen op Nitro-Methaan gebaseerd. Wat je zegt heb je gelijk in, dat spul voorziet grotendeels in zijn eigen zuurstof, maar niet helemaal. Gooi je er nu 50% benzine bij, dan zou je een gemiddelde AFR van 8.2 nodig hebben. Ga uit van een atmosferische motor, dan kan je bij dezelfde luchtdruk dus 5 keer zo weinig inspuiten, immers je hebt nu 8.2 delen lucht nodig op 1 deel brandstof, en de hoeveelheid lucht die de cilinder in gaat staat grotendeels vast. Alleen op Nitromethaan geeft dus veel meer power als 50% Nitromethaan om 50% benzine.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24803342
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 16:12 schreef God_de_Vader het volgende:
methanol vreet inderdaad leidingen aan ethanol doet dat niet er is dus wel wat meer verschil Rijden op methanol gaat met de meeste carburatie motoren nu zorg wel dat je geen catalysaotr hebt en zo want die is onmiddellijk naar de eeuwige jachtvelden ... om deze golf terug aan het het werken te krijgen ... nja daar kan ik weinig over zeggen ... bougies eens nakijken en dan lang genoeg aanduwen en starten tot er terug gewone benziene aan de motor komt
ff offtopic, wat was dat topic waarin jij uitlegde hoe je een originele uitlaat omlaste?
pi_24804240
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 18:07 schreef Five_Aces het volgende:
Zou kunnen, maar waarom zou je het mengen? Die AFR van 1.7 is alleen op Nitro-Methaan gebaseerd. Wat je zegt heb je gelijk in, dat spul voorziet grotendeels in zijn eigen zuurstof, maar niet helemaal. Gooi je er nu 50% benzine bij, dan zou je een gemiddelde AFR van 8.2 nodig hebben. Ga uit van een atmosferische motor, dan kan je bij dezelfde luchtdruk dus 5 keer zo weinig inspuiten, immers je hebt nu 8.2 delen lucht nodig op 1 deel brandstof, en de hoeveelheid lucht die de cilinder in gaat staat grotendeels vast. Alleen op Nitromethaan geeft dus veel meer power als 50% Nitromethaan om 50% benzine.
Ja maar pure nitromethaan is niet handig voor op de straat. Ook een beetje prijzig lijkt me. Weet niet eens of dat wel mag lijkt me. Daarom lijkt het me dat je met het toevoegen van een hoeveelheid nitromethaan aan je brandstof een flinke prestatiewinst kunt krijgen. Met kreidlers werkt dat iig wel.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 20:29:59 #50
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_24804422
Even een goede lange tijd doorstarten of desnoods aanslepen want de spiritus ligt onderin de tank want lichter dan benzine, ohja check je bouchies op de kleur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')