Ja dat weet ik wel. Maar het is toch iets speciaals, dus vind ik het wel leuk als het ook speciaal overgebracht word.quote:Op woensdag 26 januari 2005 15:12 schreef klaarover het volgende:
Gewoon zeggen.
Het gaat om het nieuws, niet om hoe je het zegt.
nieuws.nlquote:AMSTERDAM - Een soldate van de Gele Rijders is deze week op haar legeringkamer in de Tonnetkazerne in 't Harde geheel onverwacht bevallen van een wolk van een zoon.
De militaire van de 11e afdeling rijdende artillerie had er geen flauwe notie van dat ze zwanger was. Afgelopen vrijdag was ze zelfs nog actief op de stormbaan van de landmacht. Zondag lag ze uit te puffen op haar legeringkamer, toen ze plotseling heftige buikkrampen kreeg. Tot haar grote verbazing braken haar vliezen, waarna ze beviel van een baby van zes pond. Dit heeft Defensie gisteren bevestigd. De landmachtmilitaire heeft de hele bevalling in haar eentje doorstaan op een legerbed. In haar kamer was verder niemand aanwezig. Pas toen haar zoon huilend op haar buik lag, meldden zich enkele collega-strijdkrachten.
Ja dat soort dingen zijn heel leuk. Heb ik ook vaker gehoord en ook met kerst enzo. Maar dan moet je wel rond die tijd zwanger zijnquote:Op woensdag 26 januari 2005 15:42 schreef texelonia het volgende:
Op moederdag was ik bijna 9 weken zwanger. Ik zie toen "Mam, ik heb nog een cadeautje voor je, maar je krijgt het pas over 7 maanden"
Ik was alweer vergeten dat ik het zo had verteld, maar laatst hadden ze het er weer over, dus het heeft in elk geval indruk gemaakt
quote:Op woensdag 26 januari 2005 16:00 schreef Jonnetje het volgende:
We waren laatst in zo'n 'Babyspeciaalzaak' (stom woord, alsof ze er baby's verkopen)
Maar daar lagen slabbertjes met de opdruk: "Mijn oma is mijn grootste sponsor."![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2005 15:34 schreef heijx het volgende:
...Je kan het ook niet vertellen....![]()
[..]
nieuws.nl
HUH.....quote:Op woensdag 26 januari 2005 16:33 schreef Careca het volgende:
Je ouders na het nieuws:![]()
Jij: Waarom nouOp Fok! zeiden ze dat jullie het leuk zouden vinden
Je ouders:![]()
Ik bedoel... verzin het zelf dat is toch veel origineler en spontaner... Of ben je ook zwanger door Fok!![]()
Ja daar ben ik ook bang voor bij mijn moeder.quote:Op woensdag 26 januari 2005 23:31 schreef moussy het volgende:
Mijn moeder "wist" het meestal al eerder dan ik
Saaie lul...quote:Op woensdag 26 januari 2005 15:12 schreef klaarover het volgende:
Gewoon zeggen.
Psies!quote:Op woensdag 26 januari 2005 15:12 schreef klaarover het volgende:
Gewoon zeggen.
Da's echt lief!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:16 schreef Sugar het volgende:
Ik heb mijn nichtje van toen 3,5 "Sugar heeft een baby in haar buik" laten zeggen tegen mijn ouders.
quote:Op vrijdag 30 januari 2004 21:21 schreef Sugar het volgende:
We reden naar mijn ouders, totaal onverwacht. Stonden op een gewone werkdag (voor ons) met taart voor de deur! Mijn vader was even alleen en vroeg direct naar de reden van zo'n bezoek met taart! Ehm, even wachten op mama? Oké dan.
Ze kwam al vrij snel met mijn nichtje (kindje van mijn zus, 3 jaar). Koffie, thee, taart... Heb het mijn nichtje laten zeggen, mooi joh! In haar oor gefluisterd en laten vertellen aan haar opa en oma...
"Oma, "sugar" heeft een baby in haar buik"!
Mijn moeder heel wijs, belerend en totaal zeker van haar zaak tegen haar: "Nee..."
![]()
Tot ze mij aankeek! Tranen bij mij en ontzettend lieve, warme, spontane reacties bij mijn ouders. Blij!
Rest van de dag zelfde verhaal, we zijn van het zuiden naar Utrecht gereden (mijn zus), door naar Amersfoort waar we het mijn "schoonzusje" op het station (!) hebben verteld en vlug door naar weer het zuiden voor de schoonouders! Iedereen superenthousiast, allemaal superlief! Wat is dit heerlijk! Ben echt blij en voel me zwangerder dan ooit!
Het openen van de cadeautjes is bij ons gefilmd. Toen schrok mijn zwager zo, dat hij de filmcamera uitzette.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:41 schreef Bibikuif22 het volgende:
Ik had het eigenlijk moeten filmen![]()
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:37 schreef YPPY het volgende:
Het openen van de cadeautjes is bij ons gefilmd. Toen schrok mijn zwager zo, dat hij de filmcamera uitzette.![]()
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:08 schreef YPPY het volgende:
M'n zusje vroeg ik of ze '18 oktober' (willekeurige datum ver weg) op kon passen. Ging ze haar agenda zoeken.![]()
Hier kreeg ik zowaar tranen in m'n ogen - mooi zeg!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:21 schreef Vicky het volgende:
Geweldig topic!
[...]
's avonds gingen we bij mijn ouders eten en toen we klaar waren met eten zei ik dat ik nog wat lekkers had voor bij de koffie. Mijn moeder mocht het openmaken. Ik stond strak van de zenuwen. Ze maakte het doosje open en haalde het zakje eruit, keek in het doosje en zei heel verbaasd: BEN JE ZWANGER? Dus ik knikte en toen moesten zowel mijn moeder als zusje huilen. Mijn vader was even stil maar vond het ook geweldig..
[...]
Ik kreeg er ook tranen van in mijn ogen!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:11 schreef Bright het volgende:
[..]
Hier kreeg ik zowaar tranen in m'n ogen - mooi zeg!
* hoopt over een maandje nog zo'n aankondiging te doen!
Hij wil in elk geval wel graag opa wordenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:43 schreef p_iglet het volgende:
Hier hebben woensdagavond mijn schoonouders maar gebeld (zijn gescheiden)
Niet origineel, maar wel makkelijk
Schoonmama reageerde heel enthausiast en komt binnenkort uitgebreid bij kleppen.
De reactie van schoonpapa sloeg werkelijk waar alles.
Ik ben volledig onverwachts door de pil heen zwanger geworden.
En mijn schoonvader reageerde met:
"ja ik had er al op gehoopt dat je per ongeluk zwanger zou worden"![]()
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:13 schreef MeNicole het volgende:
Mijn vader zat ook al telkens te zeuren dat ie Kevin op me vast zou binden omdat ie graag opa wilde worden. En toen we dus hadden verteld dat ik zwanger was zat ie me helemaal "dom" aan te kijken en zegt: Hoe heb je dat nou gedaan![]()
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:39 schreef jessie het volgende:
Ik weet nog goed toen ik mijn echo aan mijn lieve oude oma liet zien.
Haar reaktie;
Ach god hedde gij een niersteen?
Klinkt alsof jij een vervelende ervaring gehad hebt?quote:Op woensdag 15 november 2006 15:18 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Tipje: laat je partner het ten alle tijde aan zijn/haar eigen ouders vertellen...
quote:Op woensdag 15 november 2006 15:19 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Klinkt alsof jij een vervelende ervaring gehad hebt?
Wat dacht je van :"He verdorie, weet je dat zeker?Nu kom je dus nooit meer van haar af "quote:Op woensdag 15 november 2006 22:40 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
vandaar de tip. Een nare reactie vergeet je niet snel meer! Verder zal ik er ook niet op ingaan...
Dat waren mijn schoonouders ook toen ie er eenmaal was hoor. ( mijn schoonmoeder is inmiddels overleden maar mijn schoonvader is nog steeds gek met hem) Toen ik die miskraam kreeg eenzelfde soort opmerking hoor..Maar toen was het: "Misschien maar goed ook, dan kan je in elk geval nog alle kanten op"quote:Op donderdag 16 november 2006 11:21 schreef Paradijsvogeltje het volgende:Whoh...da's bot! Maargoed, ik blijf nu steeds met een dubbel gevoel rondlopen... Want hij lijkt wel heel dol op die kleine...
Waar blijft die van jouw?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:48 schreef Angel_1983 het volgende:
Schopje...zijn er inmiddels niet weer leuke verhalen?
quote:
da's best een leuk ideequote:Op zondag 12 oktober 2008 13:28 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik heb mijn test als kado ingepakt...in een fluwelen zakje van de juwelier. Mijn zus dacht dat ze een ketting kreeg, maar dit was nog beter !
Blijkbaar zit ik wat anders in elkaar, want ben hier ook niet zo gecharmeerd van.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:40 schreef Webkim het volgende:
In dit oude topic staan ook nog wel wat ideetjes.
Ik vind een fototaart wel een leuke voor tijdens een etentje. Of een hint op de borden verven die ze zien als het bord leeg raakt. Of gewoon een normaal etentje, maar dan bij de koffie een schaaltje roze/blauwe chocoladegevalletjes van de Jamin op tafel zetten.
Ja precies... is het nu zo moeilijk om te zeggen.. Truus en ik hebb'n geneeeukt en nu krijge' we een kleinequote:Op zondag 12 oktober 2008 13:51 schreef leonpwner1 het volgende:
Waarom zulke idiote manieren, je kunt toch gewoon even als mensen onder elkaar met elkaar praten en vertellen dat je een kind krijgt, wat is er nou leuk aan al die kinderachtige manieren met hints geven?
Idd, en op een gegeven moment zal het vanzelf wel opvallen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:51 schreef leonpwner1 het volgende:
Waarom zulke idiote manieren, je kunt toch gewoon even als mensen onder elkaar met elkaar praten en vertellen dat je een kind krijgt, wat is er nou leuk aan al die kinderachtige manieren met hints geven?
Dit vind ik ook!quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:51 schreef leonpwner1 het volgende:
He-le-maal niets.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:51 schreef leonpwner1 het volgende:
wat is er nou leuk aan al die kinderachtige manieren met hints geven?
Hé schoonpa, ik heb raakgeschotenquote:Op zondag 12 oktober 2008 13:23 schreef -J-D- het volgende:
Ik lees op internet zoveel truttige manier om je ouders te vertellen dat we een kindje verwachten.
* Een t-shirt met een tekst erop![]()
* Je koopt 2 mokken met daarop de tekst: voor de liefste opa/oma en laat je ouders daar de koffie/thee uit drinken.
* Het gewoon zeggen
* Je pakt een droog beschuitje in, met de tekst: Komen jullie de muisjes maar binnenkort bij ons afhalen.
* Je koopt een rolletje behang en je doet er de tekst bij van: Lieve opa/oma, willen jullie mijn kamertje behangen?
Ik vind het allemaal zulke truttige domme dingen.
Hebben jullie een beter idee? Eind van de week krijg ik mijn familie over de vloer (ouders + broer + vrouw) en wil het dan gaan zeggen tijdens het eten.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:02 schreef k_i_m het volgende:
Je kan ook gewoon naar je ouders gaan en daar vervolgens op de bank in janken uitbarsten, nog voor jij of zij wat gezegd hebben. Die van mij begrepen het in ieder geval wel.
WTF, SW, ik lees het nu pasquote:Op vrijdag 21 november 2008 13:36 schreef SuperWeber het volgende:
Kom op JD, een beetje betere ideeën moet kunnen...
Wat dacht je van je ouders het uitbreidingspakket van WoW geven en erbij vertellen dat ze dat over een jaar of 8 hard nodig zullen hebben
Alvast een hattrickaccount voor de kleine aanmaken...
Alvast een seizoenskaart van NEC kopen voor de kleine en per ongeluk op je ouders adres laten bezorgen lijkt me ook leuk...
De echofoto uitvergroten en gewoon keihard ophangen aan de muur (inclusief datum natuurlijk) is ook een goed idee
Idd, worden mensen zelf infantiel zodra ze ouders dreigen te worden ofzo ?quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:51 schreef leonpwner1 het volgende:
Wel slecht van je dat je niet één van mijn goede tips hebt gebruikt...quote:Op zondag 23 november 2008 11:06 schreef -J-D- het volgende:
[..]
WTF, SW, ik lees het nu pas
Wat een kerel ben je ook
En de reactie was dat ze het al wisten omdat ene JD er op FOK! een topic over had geopend?quote:Op zondag 23 november 2008 11:05 schreef -J-D- het volgende:
Ik kon niets leuks/aparts verzinnen en heb dus gewoon gezegd: "xxxxx is zwanger"
Haha neequote:Op maandag 24 november 2008 17:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
En de reactie was dat ze het al wisten omdat ene JD er op FOK! een topic over had geopend?
quote:Op maandag 24 november 2008 17:39 schreef Grumpey het volgende:
damn, had ik dit topic gewoon 12 oktober al gezien, dan had ik pas echt indruk kunnen maken door je te feliciteren voordat je het vertelt had
Gefeliciteerd !!!!!!quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:11 schreef leonieke het volgende:
Oh, da's een makkie. Aangezien we het maar vorige week gezegd hebben, ligt het nog heel vers in mijn geheugen.
quote:
Thanks!!!!!quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:30 schreef Ynske het volgende:
nog meer tips Hoe vertel je het je ouders?
Die heb ik inmiddels ook al uitgespit, thanks!!!quote:
Dat valt ook best mee, de eerste echo zit meestal in de 8 tot 12 weken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb bij de eerste mn eerste echo meegenomen en die laten zien, zonder iets te zeggen.
Was wel een vroege echo omdat ik me zorgen maakte ivm een val, als je normaal moet wachten tot je eerste echo, is dat best laat om je ouders in te lichten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |