abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24760567
Ik ben eigenlijk op zoek naar leuke, speciale manieren om je ouders te laten weten dat ze opa en oma worden!
Als je het gewoon verteld zijn ze natuurlijk ook gigantisch blij maar ik ben op zoek naar iets leuks.
Dussss................ kom maar op met die maniertjes van jullie
Nicole is mijn naam!!!
En vanaf 1 feb onder een nieuwe naam!!
====================================
  woensdag 26 januari 2005 @ 14:53:05 #2
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_24760595
Mijn zussen hadden een t-shirtje gemaakt voor de baby van mijn ene zus met daarop de tekst: ik krijg een neefje of nichtje. En toen gaf ze mijn moeder de baby en die zag het toen, we grappig en subtiel...
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  woensdag 26 januari 2005 @ 14:59:04 #3
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24760712
Hoi ma, m'n vent heeft me eindelijk op kip gezet. Begin maar vast te sparen!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_24760728
Aanbellen, en als ze open doen met een megafoon recht in hun gezicht schreeuwen dat je zwanger bent.

Niet echt subtiel, maar wel lekker duidelijk
Dus...
  woensdag 26 januari 2005 @ 15:00:17 #5
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_24760731
Een klein koffertje geven met een speentje, sokjes, een rompertje, etc. Bovenop de koffer EHBO zetten en in de koffer Eerste Hulp bij Oppassen.

Wachten tot je een echo hebt gehad en dan de echofoto laten kopieëren, in een champagneglas doen en inpakken. Eén met een rosekadopapier aan de opa, één met een blauw kadopapier aan de oma. Tegelijkertijd uit laten pakken. Succes gegarandeerd (m'n broertje en schoonzusje hebben het zo gedaan). En daarna een champagnefles laten knallen!

Of twee bekers (één voor de liefste opa en één voor de liefste oma) kopen en die inpakken en geven.

Een slagroomtaart bestrooien met rose en blauwe muisjes en dan bij de koffie serveren. Evt. de koffie in bovengenoemde bekers serveren.

Er schiet me nog 1 te binnen (en volgens mij komt deze al van iemand van Fok!). Een baby op je buik tekenen en dan klagen dat je zo dik wordt en dan je trui omhoog zodat ze de tekening op je buik kunnen zien.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  woensdag 26 januari 2005 @ 15:02:04 #6
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24760760
je hebt van die leuke mokken met voor oma of opa erop of zoiets...
die kun je dan geven...
pi_24760768
Kom binnen met een schaal met beschuit met muisje (meng blauw en roze als je nog niet weet wat het word).
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_24760888
Geef ze zak snoepjes muis...
pi_24760940
Een felicitatiekaart sturen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_24760950
Gewoon zeggen.
Het gaat om het nieuws, niet om hoe je het zegt.
  woensdag 26 januari 2005 @ 15:14:15 #11
88646 Nicoluttje
Ikke is lief!!
pi_24760984
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 15:12 schreef klaarover het volgende:
Gewoon zeggen.
Ja dat weet ik wel. Maar het is toch iets speciaals, dus vind ik het wel leuk als het ook speciaal overgebracht word.
Nicole is mijn naam!!!
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 15:14:19 #12
43556 miss_dynastie
pi_24760987
Beschuit met muisjes als 'gebak' serveren... de echo inlijsten en cadeau doen... als oma creatief is, roze en blauwe breigaren met patroon voor babysokjes cadeau doen.... een mok met 'voor de liefste oma', een babyboek dat door de grootouders ingevuld moet worden (heb ik weleens gezien).
pi_24761083
Rol beschuit, pak muisjes een mes een een pakje boter inpakken en na elkaar laten uitpakken.
pi_24761085
De echo foto die we hadden gehad heeft mijn vriend een beetje bewerkt op de pc , zodat het kleine boontje duidelijk zichtbaar was en een gedichtje erbij dat mijn schoonmoeder nog even geduld moest hebben , maar als het dan na 9 maand zover was de eerste foto van de kleine dan in het lijstje mocht.
Die dus uitgeprint en in een fotolijstje gedaan , ingepakt en haar mee uit eten genomen.
Tijdens het etentje hebben we het cadeautje gegeven en ze heeft helemaal ontroerd zitten kijken naar de echo en zat bijna te huilen in het restaurant.
Suc6 gegarandeerd
pi_24761166
Met een pop en een theedoek in je hand, aan je moeder vragen, of ze eens voor wilt doen, hoe men vroeger de luiers vast maakte bij babies.
En dan zeggen, dat je dan toch wel blij bent, dat bij pampers ga gebruiken, want dat gaat makkelijker.
  woensdag 26 januari 2005 @ 15:34:56 #16
5673 heijx
Qui que boue
pi_24761360
...Je kan het ook niet vertellen....
quote:
AMSTERDAM - Een soldate van de Gele Rijders is deze week op haar legeringkamer in de Tonnetkazerne in 't Harde geheel onverwacht bevallen van een wolk van een zoon.

De militaire van de 11e afdeling rijdende artillerie had er geen flauwe notie van dat ze zwanger was. Afgelopen vrijdag was ze zelfs nog actief op de stormbaan van de landmacht. Zondag lag ze uit te puffen op haar legeringkamer, toen ze plotseling heftige buikkrampen kreeg. Tot haar grote verbazing braken haar vliezen, waarna ze beviel van een baby van zes pond. Dit heeft Defensie gisteren bevestigd. De landmachtmilitaire heeft de hele bevalling in haar eentje doorstaan op een legerbed. In haar kamer was verder niemand aanwezig. Pas toen haar zoon huilend op haar buik lag, meldden zich enkele collega-strijdkrachten.
nieuws.nl
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  woensdag 26 januari 2005 @ 15:37:13 #17
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24761401
En als je nou kutouders hebt?
Zit ik me net af te vragen...
Mijn ouders lopen als sinds mijn 18e ofzo te zeiken dat "als ik kinderen krijg, ze toch niet op gaan passen".
Ik heb het tegen mijn ouders nog nooit over kids gehad ofzo, dus het is nergens op gebaseerd, maar stel nou dat ik zwanger zou zijn en ik wil het ze toch vertellen, wat voor manieren zijn er dan?
Ik zie mijn moeder nou niet echt emotioneel reageren als ik een echo aan ze geef ofzo... dat hoeft ook niet verder, maar hoe breng je het dan dat het toch voor mij een beetje speciaal is (dus niet zo van: nou, er komt een kind aan...), maar dat het ook niet "te leuk" is, want zoveel heb ik nou ook niet met ze op.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_24761492
Op moederdag was ik bijna 9 weken zwanger. Ik zie toen "Mam, ik heb nog een cadeautje voor je, maar je krijgt het pas over 7 maanden"

Ik was alweer vergeten dat ik het zo had verteld, maar laatst hadden ze het er weer over, dus het heeft in elk geval indruk gemaakt
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 26 januari 2005 @ 15:57:25 #19
88646 Nicoluttje
Ikke is lief!!
pi_24761709
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 15:42 schreef texelonia het volgende:
Op moederdag was ik bijna 9 weken zwanger. Ik zie toen "Mam, ik heb nog een cadeautje voor je, maar je krijgt het pas over 7 maanden"

Ik was alweer vergeten dat ik het zo had verteld, maar laatst hadden ze het er weer over, dus het heeft in elk geval indruk gemaakt
Ja dat soort dingen zijn heel leuk. Heb ik ook vaker gehoord en ook met kerst enzo. Maar dan moet je wel rond die tijd zwanger zijn
Nicole is mijn naam!!!
pi_24761742
Ow
* Jonnetje bedenkt zich ineens ook nog iets.. *

We waren laatst in zo'n 'Babyspeciaalzaak' (stom woord, alsof ze er baby's verkopen)
Maar daar lagen slabbertjes met de opdruk: "Mijn oma is mijn grootste sponsor."

Wij hebben ooit aan opa en oma (ze wisten het toen al hoor) twee slabbertjes gegeven met "Oma's schatje" en "Opa's lieveling" Deze waren van het merk Bibi. In dezelfde lijn heb je ook flessen en fopspenen.
* de Opa en Oma producten *

[ Bericht 21% gewijzigd door Jonnetje op 26-01-2005 16:27:05 ]
W ~ H ~ T
pi_24761916
Je ouders na het nieuws:
Jij: Waarom nou Op Fok! zeiden ze dat jullie het leuk zouden vinden
Je ouders:

Ik bedoel... verzin het zelf dat is toch veel origineler en spontaner... Of ben je ook zwanger door Fok!
Niet zo sexistisch! Een man kan ook stom werk doen, net als vrouwen!
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 16:34:57 #22
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24761943
toen ik van luca zwanger was heb ik van de echofoto's kopietjes gemaakt en het kindje versierd met een kerstmutsje en glitters. met de tekst: ook van mij prettige feestdagen. en die als kerstkaarten verstuurd
pi_24761949
Mijn neef en zijn vrouw hadden een pluche aapje gekocht en daar een kaartje aangehangen dat de ouders er in (maand) een nieuw apie bij zouden krijgen. Vond ik zelf ook wel leuk gedaan.
pi_24761981
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 16:00 schreef Jonnetje het volgende:
We waren laatst in zo'n 'Babyspeciaalzaak' (stom woord, alsof ze er baby's verkopen)
Maar daar lagen slabbertjes met de opdruk: "Mijn oma is mijn grootste sponsor."

Ze hadden die zeker niet ook met de tekst "Mijn tante is mijn grootste sponsor he?

[/offtopic]
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_24762022
Mijn vader waarschuwde me eens dat hij nog niet met een oma naar bed wilde, toen ik voor het eerst een vriend had.

Mocht ik zwanger raken, dan zeg ik tegen mijn vader dat hij over 9 maanden met een oma naar bed zal moeten...

Je zou je ouders een kaartje kunnen sturen met "Hoera! Het is een dochter/zoon!"
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  woensdag 26 januari 2005 @ 16:43:03 #26
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24762078
Sms-je sturen

Of gewoon niks zeggen... en als het dan geboren is met het kind voor de deur gaan staan.. (wel heftig je buik verbergen...of gewoon zeggen dat je "dik zijn" mooier vindt) (extra tip: weekje vantevoren vertellen dat je geen kinderen kan krijgen)

nee... niet serieus..
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_24762577
wij hadden de eerste keer twee aftel-kalenders tot aan de uitgerekende datum gemaakt, met allerlei leuke zwangerschapsweetjes en ook een aantal persoonlijke foto's van onszelf als baby/ wensen voor wat de baby van iedere opa/oma zou overerven per week. helaas ontdekten we op de dag dat we die zouden gaan geven (en het dus zouden gaan vertellen) dat het waarschijnlijk een miskraam werd, dus die kado's zijn de prullenbak in verdwenen.

de tweede keer konden we 't als kerstkadootje brengen en hadden we voor de oma's ieder een brei-pakketje met babypatroontjes en al ingepakt, voor opa een boekje over dingen die je met je kleinkind kunt ondernemen. onder de kerstboom gelegd. was een groot succes. ze keken eerst even vreemd naar die breinaalden (en ik was nog bang dat ze de omgekeerde conclusie zouden trekken ) maar het kwartje viel toch vrij snel.

de derde keer (dus bij deze zwangerschap) waren m'n ouders in de VS toen wij de eerste echo gehad hadden en heb ik ze het goede nieuws telefonisch overgebracht, heb ze er wel voor wakker gebeld want ik kon niet langer wachten... . een stuk minder ludiek, maar ook dat was erg leuk om te doen. ach ja. als je weet dat ze er blij mee zijn is elke manier eigenlijk leuk.
pi_24763133
De foto van de echo op een taart laten maken, en met die taart bij je ouders langs
pi_24764542
Vrienden van ons stuurde ons een mailtje met "onze nieuwe aanwinst" als tekst Wij dachten och ze hebben een nieuw konijn bij het openen van de foto's zagen we de echo foto's
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_24764596
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 15:34 schreef heijx het volgende:
...Je kan het ook niet vertellen....
[..]

nieuws.nl
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24764607
Ik vind persoonlijk het brei-idee met patroon toch het leukst tot nu toe ....
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  woensdag 26 januari 2005 @ 19:26:06 #32
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_24764726
als je een echo foto hebt die in een lijstje doen en met de datum dat de baby verwacht word erbij,zie je wel eens vaker tegenwoordig dat men dat zo doet
  woensdag 26 januari 2005 @ 22:07:11 #33
88646 Nicoluttje
Ikke is lief!!
pi_24768161
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 16:33 schreef Careca het volgende:
Je ouders na het nieuws:
Jij: Waarom nou Op Fok! zeiden ze dat jullie het leuk zouden vinden
Je ouders:

Ik bedoel... verzin het zelf dat is toch veel origineler en spontaner... Of ben je ook zwanger door Fok!
HUH.....
Nicole is mijn naam!!!
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 23:31:29 #34
7074 moussy
kuttekop
pi_24770102
Mijn moeder "wist" het meestal al eerder dan ik
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_24771044
Mijn moeder ook, die had dus al folders liggen van babykamers
Mijn schoonouders hebben we het met oud en nieuw verteld om 0.00 uur ze waren zo verbaasd dat de chamgne een stuk moeilijker open ging
Bij de zwangerschap van Djen heb ik het telefonisch gedaan omdat het ff niet lekker ging tussen mijn ouders en mij.
pi_24774888
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 23:31 schreef moussy het volgende:
Mijn moeder "wist" het meestal al eerder dan ik
Ja daar ben ik ook bang voor bij mijn moeder.
Nicole is mijn naam!!!
pi_24775082
Babietje op je buik tekenen, en dan onder het mom van "oh, wat ik jullie nog even wilde laten zien..." je trui optillen.
Of... je moeder vragen of ze bij de prenatal even een blije doos wil afhalen

Wij hebben destijds twee mokken gekocht, met opa en oma erop.
pi_24801628
Bij alle zwangerschappen van mijn zus (3) wist mijn moeder het ook al

Hoe kan dat nou toch
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24805109
Leuk om te lezen!!! Ik ben ook al dingetjes aan het verzinnen (nog niet zwanger, wachtend op NOD)..

Staan leuke tips hier!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!fossiel vrijdag 28 januari 2005 @ 22:02:16 #40
2628 Karin
pi_24805325
Voordat ik zwanger was zat ik ook te bedenken hoe ik het leuk kon vertellen. Uiteindelijk hebben we het gewoon verteld. Was wel een hele leuke dag, heel veel tranen van geluk gezien. 2 dagen na de 4e positieve test (kon het eerder niet geloven) zijn we onze ouders en zussen langsgegaan.
pi_24805432
quote:
Gewoon zeggen.
Saaie lul...
pi_24808131
Ik weet al heel lang hoe ik tzt aan mijn schoonmoeder( en vader) wil vertellen. De avond voordat Mike werd geboren heeft ze drie-in-de-pan gebakken. Dus ik ga het haar ooit vertellen door te vragen of ze over een x aantal maanden drie-in-de-pan wil bakken, misschienb wel met een pak meel erbij ofzo, of een minikoekenpannetje. Mijn moeder zal het hoogst waarschijnlijk al weten voordat ik het weet of het aan mijn neus zien
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_24811194
weet zeker als ik ooit zwanger word mijn moeder het gelijk merkt aan me....
ze lijtk er overigens een neus voor te hebben..die ziet het altijd gelijk Bij haar zussen, Maxima en vriendinnen is dit meerdere keren vorgevallen...dus vrees dat ik weinig gehiem kan houden...
Ik zou het haar ook heel snel vertellen
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_24812934
quote:
Gewoon zeggen.
Psies!
Ik hou ook niet zo van dat gemeut er om heen, maar das persoonlijk...
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 16:16:03 #45
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24816498
Ik heb mijn nichtje van toen 3,5 "Sugar heeft een baby in haar buik" laten zeggen tegen mijn ouders.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:28:02 #46
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24817707
"Hij spoot raak deze keer."
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:08:59 #47
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24818485
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:16 schreef Sugar het volgende:
Ik heb mijn nichtje van toen 3,5 "Sugar heeft een baby in haar buik" laten zeggen tegen mijn ouders.
Da's echt lief!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_24824008
Bij Bo hebben we de echo laten zien aan onze ouders. Mijn ouders moesten even goed kijken. We zaten in t adoptie traject en ze verwachtten het niet echt. Ouders van beide kanten waren natuurlijk heel erg blij voor ons. De leukste reactie kwam van mijn lieve oma. Toen ik de echo liet zien zei ze " Alleeee hedde gij een niersteen net als ons Frans "

Toen ik zwanger was van Janneke al vrij snel. Verwachtte weer niemand dit. We hadden toen een babyplaatje uitgeprint met de tekst ik krijg een broertje of een zusje. En dit hadden we bij Bo op haar rug geplakt. Zo gingen we bij opa en oma op visite. Oma doet dr jas uit maar loopt zelf voor Bo naar de kamer. Dus het duurde even voor ze wat zagen. Was erg leuk. Bo zelf vond het wel grappig dat ze een papiertje op dr rug had. Hoe en wat dat ging ze pas veeeeeeel later begrijpen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24824744
Hier hebben we het eigenlijk heel saai gewoon verteld
Het was wel even een rottig moment, want die zelfde middag is een goede vriend van mijn schoonvader overleden dus die waren in een wat treurigere bui en ik keek even Mar aan en toen had ik zoiets van, nu maar wat vrolijker nieuws, ze wilden al zo lang opa en oma worden. en die waren echt door het dolle heen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:21:47 #50
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_42828992
Doe/deed je je best om het zo lang mogelijk geheim te houden of waren ze bij de erste keer "voor 't eggie" al op de hoogte?
Heb je het telefonisch tussen neus en lippen door gemeld, of er een spektakel van gemaakt?

Deel het *hier* met je mede-fokkertjes
I follow you......but not on Twitter
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:22:06 #51
49558 1-of-6Billion
pi_42828995
TS begint:

Toen tijdens het kerstdiner de Bavarois (rauwe eieren ) op tafel kwam, was het ineens tijd voor een rondje cadeautjes.
Een ingelijste afdruk van de 1e echo-foto maakte het feest kompleet
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:51:18 #52
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42829566
Gequote uit Z&G van lang geleden:
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 21:21 schreef Sugar het volgende:
We reden naar mijn ouders, totaal onverwacht. Stonden op een gewone werkdag (voor ons) met taart voor de deur! Mijn vader was even alleen en vroeg direct naar de reden van zo'n bezoek met taart! Ehm, even wachten op mama? Oké dan.
Ze kwam al vrij snel met mijn nichtje (kindje van mijn zus, 3 jaar). Koffie, thee, taart... Heb het mijn nichtje laten zeggen, mooi joh! In haar oor gefluisterd en laten vertellen aan haar opa en oma...
"Oma, "sugar" heeft een baby in haar buik"!
Mijn moeder heel wijs, belerend en totaal zeker van haar zaak tegen haar: "Nee..."

Tot ze mij aankeek! Tranen bij mij en ontzettend lieve, warme, spontane reacties bij mijn ouders. Blij!

Rest van de dag zelfde verhaal, we zijn van het zuiden naar Utrecht gereden (mijn zus), door naar Amersfoort waar we het mijn "schoonzusje" op het station (!) hebben verteld en vlug door naar weer het zuiden voor de schoonouders! Iedereen superenthousiast, allemaal superlief! Wat is dit heerlijk! Ben echt blij en voel me zwangerder dan ooit!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_42831980
Eerst kwamen mijn ouders en toen michael zijn ouders. We hebben ze eerst even laten bijkletsen en daarna gaven we de kado's. Ze hadden ze tegelijk uitgepakt en ze waren druk de foto's aan het bekijken. (we hadden 2 foto-kubussen gekocht en daarin hebben we foto's van ons in gedaan, foto's van ons vroeger en een kopie van de echo). Tot ze beide bij de echo kwamen, ze keken er wat raar naar (mijn moeder kon het niet goed zien want ze had geen bril op en mijn vader dacht eerst dat het een voetstap in de sneeuw was ofzo hahaha, hij had zijn bril ook niet op) De vader van michael dacht dat het een echo van mij vroeger was en mijn moeder dacht juist dat het een echo van michael was, van vroeger. Ze keken mij dus allemaal wat raar aan en ineens zie ik mijn moeder denken. En zeggen: Ben je zwanger?! Dus ik ja knikken. Ze konden het niet geloven haha Gelijk feliciteren enzo. Ze vonden het echt heel leuk.

Een paar dagen daarna hebben we het mijn broer verteld. Toen we gingen samenwonen had hij ons sokjes (met sterretjes erop die rammelen) gegeven. Dus toen we daar kwamen, zei ik na een tijdje tegen hem. We komen hier niet zo even op visite. Weet je nog die sokjes die je ons had gegeven? Nou, die worden in Juni gedragen. Huh? Hij snapte er niks van, dus ik zeg het nog een keer. Pas daarna drong het tot hem door en zei hij: 'word ik oom???'.
Zo'n leuke reactie!
Mijn andere broer heb ik al jaren niet meer gesproken, en heb het toen in een kerstkaartje gezet.
De andere familieleden en vrienden ook op een 'speciale' manier, maar dat is niet belangrijk haha
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:37:45 #54
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42832112
Leuk topic!
Wij hebben het de ouders vrij snel verteld eigenlijk, na 8 weken. Lief wilde nog wel langer wachten maar ik kon het niet voor me houden. Na 2 weken elke dag geklust te hebben met beide vaders (en dan is het moeilijk om niet te zeggen), en met je moeder de hond wegbrengen en dus 2x2 uur in de auto te zitten! Heel moeilijk.
Dus uiteindelijk naar lief zijn ouders gereden om het te vertellen, ze werden zo stil dat we ons afvroegen of ze het wel leuk vonden. Maar ze vonden het helemaal geweldig! Om het te vieren gingen we naar de chinees (laat ik daar nou straal misselijk van worden toen ik zwanger was!) Daarna naar schoonzus en zwager die het ook helemaal te gek vonden. De volgende dag kwamen mijn ouders al op de koffie dus na wat ditjes en datjes hebben we het verteld. Zie het zo voor me, nog midden in de verbouwing dus op tuinstoelen in een lege woonkamer. Ze waren helemaal ontroerd en mijn vader is er een paar dagen van van slag geweest. Mijn broertje moesten we bellen omdat ie op een feestje was en mijn moeder haar mond niet kon houden. Die kwam dus zowat door de telefoon heen van blijdschap! Mijn moeder heeft een week lang met 2 doorgeslagen kerels in huis gezeten! Ze deden van blijdschap heel raar! Echt grappig!
pi_42832886
We waren een weekendje weg met m'n schoonouders, schoonzusje (toen 5 maanden zwanger) en zwager. Om te voorkomen dat ze argwaan zouden krijgen als ik geen wijn zou drinken, niet de wildwaterbaan in wilde, chagerijnig en misselijk was hebben we het de eerste avond 'verteld'. Voor opa en oma hadden we allebei een boekje '101 tips voor oma's,' zoiets en voor oma een zwangerschapstest erbij. Ze dachten dat het was omdat m'n schoonzusje zwanger was. Pas toen schoonzusje ging gillen, ging er een belletje rinkelen.
Mijn moeder kreeg een boekje over hoe het is als je dochter een kind krijgt. M'n zusje vroeg ik of ze '18 oktober' (willekeurige datum ver weg) op kon passen. Ging ze haar agenda zoeken. Het duurde even voor ze het door had.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42832933
Bij mijn ouders zijn we gewoon langs gegaan voor een bakkie koffie. We zaten in de tuin, en thuis hadden we al beschuiten gesmeerd. Dus ik zei: Oh ik heb er wel wat lekkers bij, haal het even uit de auto. Dus de beschuitjes netjes op een schaaltje en gepresenteerd. Mijn ouders waren eerst helemaal perplext, toen mn moeder in tranen en mn vader helemaal bezorgd.

Bij mijn man zn ouders zijn we op een zondagavond binnengewandeld. Mijn schoonmoeder zat aan de keukentafel met mijn zwagertje een spelletje galgje te doen. Ik vroeg of we mee mochten doen, ik heb een heel leuk woord! Mijn schoonmoeder ging even koffie zetten, en ik tegen mn zwagertje (was nog een kind toen) gesist dat àls ie het woord wist, hij het niet mocht zeggen. Nou het duurde even maar uiteindelijk kwamen we op: 'positievezwangerschapsuitslag'. Haha dat gezicht van haar
Mn schoonvader vond het de moeite niet om ons te feliciteren, dus die hebben we er ook niet bij betrokken. Zij was wel heel enthousiast.
Mijn broer en schoonzus zijn we ook even langsgeweest. We zaten in de tuin van hun, zij met wijn en een biertje, ik met een colaatje. Dus we proostten even op het mooie weer, op hun a.s. trouwdag, en mijn man en ik in koor er achteraan: en op de baby! Die koppen! Heerlijk.
De rest van de familie hebben we gewoon gebeld.
Daarna mochten we nog een rondje: we krijgen een tweeling!

Bij de derde was het meteen duidelijk, ik was zo misselijk als wat. Dus toen hebben we het maar gewoon verteld. Mijn moeder heb ik gebeld met de vraag of ze op de oudsten wilde passen omdat ik een echo kreeg... t duurde even maar toen viel het kwartje
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:15:12 #57
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42836735
En toen ik zwanger was van Storm, vertelden we het met kerstmis zo:
pi_42837640
Wij hadden de aanstaande opa's en oma's een fotolijstje gegeven met dit gedichtje erin:

Hallo opa en oma!

Het is hier donker, het is hier puik
en ik zit lekker warm in mama's buik.
Nu ben ik aan het groter groeien
want ik ben nog maar heel klein.
Ik vind het leuk dat jullie
mijn opa en oma zullen zijn.
Jullie kunnen me nog niet horen,
jullie kunnen me nog niet zien,
In augustus word ik geboren
mag ik dan in dit lijstje mischien?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_42840096
Wij hadden 2 kadootjes gemaakt met in elk een kopietje van een echofoto, een speen en een paar babysokjes en aan de aanstaande grootouders gegeven.

M'n schoonmoeder hebben we het gegeven toen ze bij ons kwam eten en die was helemaal perplex en begon zowat meteen te huilen (helaas geen schoonpapa meer). Helemaal superblij. Toen hebben we ook m'n schoonzus en zwager gebeld, die meteen langskwamen en m'n andere zwager en z'n vriendin. Die vriendin geloofde het eerst helemaal niet (ze was 17 en erg snel op d'r teentjes getrapt en dacht dus dat we haar zaten te neppen ) en m'n zwager snapte eerst niet waarom hij van haar toch echt even z'n telefoon op moest nemen middenin een hockeytraining. Maar die vond het ook helemaal gaaf.

Mijn ouders waren wat nuchterder en hadden het al geraden (ik had mezelf kennelijk verluld), maar die waren ook erg blij. Owja, m'n opa en oma hebben we het ook datzelfde weekend verteld en ik was echt bang dat m'n oma erin zou blijven, zo geëmotioneerd raakte ze. Maar wel superlief, die reactie.

[ Bericht 79% gewijzigd door Tamea op 20-10-2006 17:10:15 ]
pi_42840140
oeh, kippenveltopic....
pi_42840395
wij hadden de eerste keer een heel uitgebreide aftelkalender gemaakt met allerlei leuke weetjes per week van de zwangerschap afgewisseld met onzin en leuke persoonlijke foto's en wensen voor de spruit-in-wording (o.a. met welke karaktereigenschappen van de opa's en oma's we hoopten terug te zien in dat nieuwe kindje). die zouden we de dag dat we de 1e echo gehad hadden (met ± 10 weken) aan de opa & oma's gaan geven. helaas bleek toen uit die echo dat er weinig meer af te tellen zou zijn... dus die kalenders hebben we in de prullenbak kunnen gooien, en we moesten met heel ander nieuws naar de grootouders...

de keer erop waren we wat sneller met vertellen, en hebben we met kerst (ik was toen pas 7 weken zwanger, we hadden op een vroege echo wel een hartje zien knipperen) een paar cliché-oma&opa kadootjes ingepakt en onder de kerstboom gelegd. een bol wol met breipennen voor oma, en een lief opa-boekje (weet niet meer precies welk) voor opa.
m'n moeder vond 't maar eng om 't zo vroeg te weten, maar ze waren allemaal ook wel extreem gelukkig met 't goede nieuws. m'n schoonmoeder had er zelfs al op gerekend, want die had al een paar ingepakte babysokjes in de kast liggen die ik prompt als tegenkadootje kreeg.

toen ik ontdekte dat ik weer zwanger was mocht ik weer een vroege echo en daarna kon ik 't ook niet meer voor me houden. mijn ouders waren toen op vakantie in canada en ik heb ze gebeld zodra ik 't ook maar een béétje redelijke tijd vond (was daar 7.30u geloof ik ) en het goede nieuws verteld. ook de andere oma hebben we toen telefonisch ingelicht.
  † In Memoriam † vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:13:50 #62
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42840396
In de loop van de afgelopen jaren heb ik al veel manieren bedacht om opa en oma op de hoogte te stellen, maar het is allemaal iets anders gelopen...

Omdat ik nogal last had van buikpijn vanwege de hormoonbehandelingen, moest ik naar het ziekenhuis voor een echo en bloedprikken. Diezelfde middag kreeg ik de uitslag van mijn bloed en bleek ik zwanger te zijn Mijn moeder werkt altijd op donderdagavond in de bieb en belt anders nooit vanaf haar werk. Diezelfde avond belde ze ineens toch om te vragen hoe het met mij ging. Slaapvriendje nam de telefoon op en vertelde dat ik op de bank lag te rusten omdat ik mij niet zo lekker voelde. Mijn moeder had natuurlijk direct het idee dat ook deze poging weer niet gelukt was. Toen ik haar aan de telefoon had vroeg ik of ze zat. Ja, ze zat. Stamelend en volledig in shock vertelde ik haar dat bleek dat ik zwanger ben. Ik hoorde een enorm gegil aan de andere kant van de lijn en volgens mij heeft de hele bieb gehoord dat mijn moeder oma zou worden
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_42840416
slaapoma
pi_42840469
Bij mijn eerste heb ik mijn moeder een knippie baby kado gedaan. Kon ze vast beginnen met naaien. Mijn moeder snapte het niet, maar mijn vader feliciteerde ons gelijk met tranen in zijn ogen.

Bij de tweede zochten we weer naar een cryptische. Mijn vader doet nogal veel aan stamboomonderzoek van onze familie, dus die gaven wij een jong takje van een boompje met een echofoto eraan. Hij snapte het natuurlijk niet, dus vertelden wij erbij dat er weer een nieuw lootje aan de stamboom kwam. Weer traantjes natuurlijk. Het takje heeft nog heel lang in de vensterbank gestaan......trotse opa!

Mijn schoonouders hebben we het gewoon verteld bij een bakkie koffie, verschil moet er zijn he!
pi_42841179
uhmsj...

ik hing voor de 5e keer boven de wc toen ik van mn ma een zwangerschapstest moest doen.
heb de test gedaan, heb hem nadat ik de uitslag heb gelezen op de wastafel gelegd in de badkamer, en ben terug in bed gekropen... kwam mn ma later nog vragen wat het nou was want ze had kon het op de vroege ochtend niet lezen enzo..

mn ma heeft het mn pa verteld omdat ik het eigenlijk niet durfde.
Pa ging aan mn moeder vragen hoe mijn intake was van mn nieuwe opleiding, en toen ging mn ma het maar zeggen.

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_42841859
Ik heb gewoon gebeld, nadat ik de test had gedaan
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:07:06 #67
49558 1-of-6Billion
pi_42850614
Puike verhalen
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:50:57 #68
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_42857543
Dit is n mooi topic ,zit lekker te en dat zo vroeg

Bij ons had mijn moeder het eerder door dan ik , Die vroeg zomaar he ben je zwanger? wie ik ? neuh denk t nog niet hoor.
wel dus.
Bij mijn schoonouders hadden we iets langer gewacht , mijn vriend wilde het graag zelf zeggen tegen z'n ouders en zus ,maar wist niet goed hoe .
Heeft hij t totaal onverwacht verteld toen ze binnen kwamen met chinees.
Echt zo : oja jullie worden opa en oma.
Reactie in die volgorde
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:35:04 #69
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42860068
Wij waren niet zo creatief en nadat bleek dat ik zwanger was konden we onze mond ook niet meer houden. Eerst hebben we mijn schoonmoeder die aan de andere kant van het land woont gebeld met de vraag of ze goed kon breien. Het duurde even voordat het kwartje viel maar toen we over sokjes begonnen liet ze gillend de hoorn vallen. Vervolgens zijn we bij mijn ouders op de koffie gegaan en hebben we mijn moeder dezelfde vraag gesteld. Die had het gelijk door en kon van verrassing helemaal niks meer zeggen. Zowel zij als mijn vader hebben eerst een paar minuten verdwaasd op de bank gezeten voordat er echt een reactie kwam
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_42860309
Wij hebben het op moederdag verteld, ik was toen iets van 8 weken zwanger. Ik zei "Mam, ik heb ook nog een cadeautje voor je, maar je krijgt het pas over 7 maanden" Ik was al lang weer vergeten dat ik dat zo had verteld, maar m'n moeder heeft het er nog steeds over
©Dumbo
pi_42861510
Ik heb het vorige week aan mijn ouders en zus verteld. Mijn zus was jarig en ik gaf haar de ingepakte zwangerschapstest....duurde 10 seconden voordat ze het door hadden, want alle 3 hadden ze geen idee wat het was...'wat moet ik met een thermometer ?" werd er gevraagd...daarna uiteraard blijheid en de tranen. Vandaag gaan we het de andere opa en oma vertellen.
pi_42861698
Wat een super leuk topic is dit!!
♥ Love is Love ♥
pi_42862157
De relatie tussen mijn ouders en mij was slecht toen ik er achter kwam dat ik zwanger was van Djen. Ik heb mijn ouders gebeld met het nieuws dat ze opa en oma zouden worden. De volgende avond moesten wij langs komen om te praten. Na 2 maanden waren ze redelijk gewend aan het nieuws.

Met Djulian zijn we op de koffie gegaan bij mijn ouders en mocht Djen het aan mijn ouders vertellen dat ze grote zus werd! Mijn moeder hoorde eerst niet goed wat ze zei en mijn vader die verder op stond begreep het gelijk. Helemaal blij waren ze.
Mijn schoonouders en schoonfamiliy hebben we het verteld met oud en nieuw toen we aan het toosten waren met de champagne, ik mocht immers alleen het glas vasthouden Die waren helemaal verbaasd en blij.
pi_42862233
Áls ik zwanger ben (over een jaar of 6 ofzo) ben ik van plan om de echo-foto's op een t-shirt te laten zetten met de tekst : Ik word Oma/opa. Ofzo.
pi_42919815
Geweldig topic!

Ik had altijd al nagedacht hoe ik het wilde vertellen mocht ik ooit zwanger worden, maar ik heb het niet op die manier gedaan.

Ik had een mooi doosje gehaald bij de kruidvat geloof ik. In de vorm van een hart, met roosjes. Ik had de test op de scanner gelegd en het doosje eroverheen. Plaatje uitgeknipt en onderin het doosje gelegd. Toen heb ik bij Leonidas een zakje gehaald met chocolaatjes in de vorm van een baby, rammelaar en sok enzo en die waren bestrooid met roze/witte en blauw/witte balletjes. Sokjes gekocht en die aan het zakje gehangen. Dat alles in het doosje gedaan en doosje dichtgeplakt.

's avonds gingen we bij mijn ouders eten en toen we klaar waren met eten zei ik dat ik nog wat lekkers had voor bij de koffie. Mijn moeder mocht het openmaken. Ik stond strak van de zenuwen. Ze maakte het doosje open en haalde het zakje eruit, keek in het doosje en zei heel verbaasd: BEN JE ZWANGER? Dus ik knikte en toen moesten zowel mijn moeder als zusje huilen. Mijn vader was even stil maar vond het ook geweldig..

De dag naarna (geloof ik) naar mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder maakt het doosje open en snapte er geen reet van. Ze keek naar de test en wist niet wat het was.. ze dacht dat het een ruggekrabber was... Schoonouders vonden het leuk! Maar reageerden niet zo enthousiast als mijn ouders..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42920094
haha een ruggekrabber.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 13:41:33 #77
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_42920460
Toen ik voor het eerst zwanger was hadden we een hele planning gemaakt om het de a.s. oma's en opa's te vertellen, helemaal leuk! We wilden wachten tot na de echo met 11 weken, die viel vlak voor kerst dus super om het heel de familie met kerst te vertellen!

Op een gegeven moment werden we gebeld (toen waren we net 10 weken)door mijn moeder dat het steeds slechter ging met mijn oma en dat de artsen haar nog maar hooguit een paar dagen gaven Dat veranderde de zaak. We zijn toen als een speer in de auto gesprongen naar mijn ouders toe (die wilden we het toch wel als eerste vertellen) We hebben hen een boekje gegeven "voor oma en opa" Ze waren allebei heel erg geë­¯tioneerd. Hierdoor en door het andere natuurlijk.

Na mijn ouders zijn we gelijk (met mijn ouders)naar mijn oma en opa gegaan en hebben we het hen daar verteld. Oma was nog wel helemaal bij en was helemaal blij door dit nieuws! Dat was echt een mooi moment, dat ze dat nog meekreeg. De dag daarna is ze in coma geraakt en er niet meer uitgekomen.

Nu zijn we zwanger van de 2e en we wonen (nu nog maar een paar daagjes)bij mijn ouders, we moesten het dus wel vroeg vertellen omdat ik erg misselijk was en ze het anders wel gemerkt hadden. We kwamen toen net terug van 2 weken Griekenland. Mijn ouders kwamen ons halen van Schiphol. Ik heb mijn dochtertje een Tshirt aangedaan met daarop: Ik word grote ZUS en zo zijn we door de aankomst deuren gelopen Hahah die gezichten waren echt priceless Ik had het eigenlijk moeten filmen
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  woensdag 25 oktober 2006 @ 14:30:47 #78
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_42921642
Ow, wat een mooie verhalen allemaal.

* GWS vlucht naar het rammelaarstopic
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_42921892
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 13:41 schreef Bibikuif22 het volgende:
Ik had het eigenlijk moeten filmen
Het openen van de cadeautjes is bij ons gefilmd. Toen schrok mijn zwager zo, dat hij de filmcamera uitzette.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_42921989
pdon, dubbel.
pi_42922009
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 14:37 schreef YPPY het volgende:
Het openen van de cadeautjes is bij ons gefilmd. Toen schrok mijn zwager zo, dat hij de filmcamera uitzette.
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:08 schreef YPPY het volgende:
M'n zusje vroeg ik of ze '18 oktober' (willekeurige datum ver weg) op kon passen. Ging ze haar agenda zoeken.
en, heeft ze nog opgepast?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 14:55:46 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_42922497
Ik had het allemaal zo goed bedacht. Op moederdag ging ik naar mijn ouders en wilde dus iets zeggen in de trant van "ik heb nog een moederdagcadeautje, maar die blijft nog een paar maanden ingepakt"
Ik had dit ook doorgenomen met mijn vriend, maar die was zo enthousiast over het hele verhaal dat hij er niet op kon wachten. We kwamen binnen en mijn ouders waren net aan het praten over hun vakantie en mijn vriend zegt "we moeten iets vertellen, wij gaan dit jaar niet met z'n tweetjes op vakantie". En allebei mijn ouders dachten dat we daarmee kwamen zeggen dat we uit elkaar zouden gaan en schrokken zich echt wezenloos
Gelukkig waren ze wel erg blij toen ze de werkelijke reden hoorden, maar het was toch wat anders dan ik me had voorgesteld.

het is ook eigenlijk niks voor mij om dit soort boodschappen leuk te verpakken. Geen wonder dat het ook niet helemaal goed liep. Ik kan me ook niet meer herinneren hoe ik het bij de 2e heb gedaan. Ik denk dat ik mijn moeder toen gewoon gebeld heb.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_42922808
Nee, natuurlijk niet bixis, ze herkent een luier niet eens denk ik. De enige die tot nu toe heeft opgepast is m'n schoonmoeder en dat ook maar 5 minuutjes. Zo lang mogelijk zonder oppas, vind ik nog veel te eng.
*OUD heilige*
pi_42923026
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 13:21 schreef Vicky het volgende:
Geweldig topic!
[...]
's avonds gingen we bij mijn ouders eten en toen we klaar waren met eten zei ik dat ik nog wat lekkers had voor bij de koffie. Mijn moeder mocht het openmaken. Ik stond strak van de zenuwen. Ze maakte het doosje open en haalde het zakje eruit, keek in het doosje en zei heel verbaasd: BEN JE ZWANGER? Dus ik knikte en toen moesten zowel mijn moeder als zusje huilen. Mijn vader was even stil maar vond het ook geweldig..
[...]
Hier kreeg ik zowaar tranen in m'n ogen - mooi zeg!

Heel leuk topic dit!

Mijn vrouw was jarig en de familie kwam eten. Dus, net voordat we begonnen vroeg ik 'het woord' en vertelde dat we in verwachting waren. Iedereen dacht natuurlijk dat ik nog even eet-smakelijk o.i.d. zou zeggen, dus het was heel onverwachts. (Maar ja, m'n vrouw kon het niet meer houden en zat huilend (van geluk!!) op de bank)

's Avonds met de rest van de familie heb ik een toost uitgebracht, maar niet - zoals verwacht - op haar verjaardag, maar op onze baby.

* hoopt over een maandje nog zo'n aankondiging te doen!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:17:19 #85
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_42923216
Toen we "voor het echie" gingen heb ik allerlei manieren bedacht om te vertellen dat ik zwanger was. Ik raakte na het stoppen met de pil in 1 keer zwanger. Compleet overdonderd gingen we de dag nadat ik positief getest had naar mijn ouders (die afspraak stond er al). In de auto de hele tijd met vriend zitten discussieren, vertellen we het wel of niet. Uiteindelijk toen we bij mijn ouders de straat indraaiden besloten dat we het zouden vertellen.

We zitten thee te drinken en ik vraag zo van goh, jullie auto he, die is op grijs kenteken. Wat nu als wij ooit kinderen krijgen, dan kunnen jullie ze niet meenemen. Oh jawel hoor was de reactie van opa. En we kletsen vrolijk verder. Hmm, ze snapten de hint dus niet. Toen vertelde mijn moeder dat ze op haar werk een oma had gesproken, en dat het haar ook zo leuk leek om oma te zijn (die hint was al meerdere keren gevallen).
Dus ik zeg, zal ik jullie dan wat grappigs vertellen?? Haha, jaja, natuurlijk. Mijn vriend en ik zaten te glunderen, toen viel het kwartje eindelijk! Ouders in tranen en mijn moeder heeft 's middags het eten laten aanbranden, zo overdonderd was ze

Mijn schoonouders zaten in Frankrijk, die hebben we 's avonds toen we weer naar huis gingen gebeld (om 23.00 uur). Ja, jullie worden opa en oma... Stilte en toen een hoop gegil!!

Bij nummertje 2 hadden mijn schoonouders het al door, die zaten zo te hinten naar augurken en misselijkheid, dat ik het uiteindelijk maar verteld heb bij 7 weken, terwijl we het eigenlijk stil wilden houden tot 12 weken. Tegen mijn ouders heb ik verteld dat ze hun meivakantie maar moesten vervroegen... (bij Nicole zijn ze vervroegd met zomervakantie gegaan omdat ze graag direct Nicole wilden zien). Oh ja, dat dachten we al, je straalde zo de laatste tijd.. Grrrrr
pi_42926213
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:11 schreef Bright het volgende:

[..]

Hier kreeg ik zowaar tranen in m'n ogen - mooi zeg!

* hoopt over een maandje nog zo'n aankondiging te doen!
Ik kreeg er ook tranen van in mijn ogen!

Hoop dat jullie snel ook een aankondiging mogen doen.

Ik heb het mijn oma ook heel snel verteld. Het ging best wel slecht met haar en ik ging nog even bij haar op bezoek. Ze zat toen al niet meer in haar eigen huisje. Ze at al niet meer en dronk ook niet veel. Ik liet haar wat foto's van het huis zien en zei toen tegen haar dat ik een geheimpje voor haar had maar dat ze het echt niet aan mijn tantes mocht vertellen... Oh zegt ze heel droog, je bent in verwachting Zat even met mijn bek vol tanden..
1,5 week later is ze overleden. Ben blij dat ik het haar toen verteld heb..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42926593
ik ga hier maar eens ideeen op doen.... komen vast nog wel van pas binnenkort.
Ik heb nog echt geen idee hoe we het mijn ouders en schoonouders gaan vertellen.
pi_42929044
Wat een leuk topic !! om ideeen op te doen
pi_42978026
Wij hebben het mijn ouders verteld tijdens sinterklaas.

We deden na jaaaaaaaaaaaaren weer suprises maken dus hadden wij een speen met een gedicht in een ballon gepropt en die opgeblazen. Zo'n soort gedicht als hier eerder al staat.

Mijn schoonzus (glossy overigens ) had het volgens mij al door aan de ballon te zien enzo, maar mijn ouders hadden het (geloof ik) nog niet echt door, totdat zij die ballon kregen.(op het laatst uiteraard ) Toen begon mijn moeder al te snotteren. Ballon stukgeprikt en ze kon welgeteld 3 woorden uitbrengen en toen begon ze te snotteren

Bij mijn schoonouders ging het iets anders.. Mijn vrouw ging even langs gewoon op visite en toen zei mijn schoonmoeder gelijk: "Oh, je bent zwanger he" ARGH! Wel blij uiteraard en mijn schoonvader hebben we het gewoon verteld. Die was uiteraard ook heel blij en ontroerd, (stoere marinier met een brok in zijn keel ) maar de grootste leukigheid was daar al af natuurlijk door mijn schoonmoeder
pi_42978244
Hier hebben woensdagavond mijn schoonouders maar gebeld (zijn gescheiden)
Niet origineel, maar wel makkelijk

Schoonmama reageerde heel enthausiast en komt binnenkort uitgebreid bij kleppen.

De reactie van schoonpapa sloeg werkelijk waar alles.
Ik ben volledig onverwachts door de pil heen zwanger geworden.
En mijn schoonvader reageerde met:
"ja ik had er al op gehoopt dat je per ongeluk zwanger zou worden"
  Licht Ontvlambaar vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:57:43 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42978555
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 10:43 schreef p_iglet het volgende:
Hier hebben woensdagavond mijn schoonouders maar gebeld (zijn gescheiden)
Niet origineel, maar wel makkelijk

Schoonmama reageerde heel enthausiast en komt binnenkort uitgebreid bij kleppen.

De reactie van schoonpapa sloeg werkelijk waar alles.
Ik ben volledig onverwachts door de pil heen zwanger geworden.
En mijn schoonvader reageerde met:
"ja ik had er al op gehoopt dat je per ongeluk zwanger zou worden"
Hij wil in elk geval wel graag opa worden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_42978919
Mijn vader zat ook al telkens te zeuren dat ie Kevin op me vast zou binden omdat ie graag opa wilde worden. En toen we dus hadden verteld dat ik zwanger was zat ie me helemaal "dom" aan te kijken en zegt: Hoe heb je dat nou gedaan
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:25:33 #93
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42979237
We hebben een foto van de positieve test meegenomen naar iedereen en gevraagd op wie ze hem vonden lijken!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:26:43 #94
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_42979261
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:13 schreef MeNicole het volgende:
Mijn vader zat ook al telkens te zeuren dat ie Kevin op me vast zou binden omdat ie graag opa wilde worden. En toen we dus hadden verteld dat ik zwanger was zat ie me helemaal "dom" aan te kijken en zegt: Hoe heb je dat nou gedaan
Heb je hem nog wat uitgelegd over de bloemetjes en de bijtjes?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:19:07 #95
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_42982360
Heb eigenlijk niets aan mijn moeder hoeven te vertellen, die wist het eigenlijk al een week eerder dan ik
Was daar toen koffie te drinken en de hond had een ongelukkige actie kwam met zijn poot tegen mijn tiet aan en dat deed me zo'n zeer. Toen had mijn moeder het dus gewoon door nadat ik een week later getest had en wij het haar gingen vertellen, vertelde ze al dat ze het stiekem al wist maar o zo blij was

Mijn schoonfam. hebben we het in 1 keer verteld (wegens de afstand), mijn schoonvader had flink de griep maar wou toch heel graag weten wat voor een boodschap we hadden. Erg super reacties gehad
pi_42987034
Mijn ouders heb ik op de bank gezet en het ze verteld. Was niet zo leuk want er stond toen eigenlijk een abortus geplannend maar na een goed gesprek is die afspraak afgezegd omdat dat niet was wat ik wilde.
Toen heb ik mijn zus opgebeld gevraagd of ze zat en het verteld en die begon te huilen, niet van blijdschap maar van verdriet. Zij wilde de eerste zijn en bij haar lukte het niet.
Ze is de volgende dag wel langsgekomen toen ze van de schrik bekomen was om het te vieren.
De rest van de familie heb ik niks hoeven vertellen want voor ik het wist had mijn moeder dat allemaal al gedaan, zo leuk vond ze het dat ze oma werd.
Mijn oma heb ik wel zelf gebeld, die vond het fantastisch dat ze het nog mee mocht maken en moest er bijna van huilen.

Mijn vriend heeft het bij hem thuis verteld diezelfde avond dat we besloten hadden de afspraak van de abortus af te zeggen. Zijn familie zat in de tuin en hij kwam buiten van: ja ik moet nog wat vertellen. En zijn broer begon te lachen en zei: Samantha (ik dus) is zeker zwanger?
En ja dus. Veel ongeloof maar toen ze van de schrik bekomen waren hebben ze een fles drank open getrokken om het te vieren. Hij heeft zijn moeder ook gebeld omdat die het anders al zou horen voor hij het zelf kon vertellen en die reageerde echt ontzettend blij.

Achteraf wel jammer dat we het niet echt op een leuke manier hebben kunnen brengen maar de reacties waren wel heel leuk.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:37:26 #97
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42997505
Wij zijn naar mijn ouders gegaan toen ik een week of 8 zwanger was. Gewoon even een kopje koffie drinken, zei ik. Ze hadden niets door, ook niet toen ik ze allebei een cadeautje gaf. Ze hadden het snel uitgepakt en keken wat vreemd naar de kerstballen die ze in hun handen hadden. MIjn vader had het het eerst door "is het echt"? In de ene kerstbal zaten roze muisjes en in de andere blauwe. Dit hebben we laten ook zo bij mijn schoonouders gedaan, die moesten helemaal huilen. Ik vond het toen ook zo lief dat ze elkaar gingen feliciteren dat ze (weer) opa en oma werden.
Lekker douchen!
pi_43000502
De 1e keer hadden we 1e kerstdag een positieve test. Toen gingen we bij mijn ouders kerst vieren. We zaten even te kletsen en vroegen toen of ze echt wel opa en oma wilden worden. Ja, natuurlijk zeiden ze.
Wij straalden en riepen, we zijn zwanger!
Opa en oma heel blij. Helaas eindigde die zwamgerschap al snel in een miskraam 31 dec.
We zouden nieuwjaarsdag bij mijn schoonouders langsgaan. Maar we belden af, vanwege de miskraam. Mijn schoonvader zei meteen; we dachten al dat Ingrid zwanger was.

De 2e keer testte ik 21 maart positief, op mijn vaders verjaardag. Hij vierde het niet op de dag zelf, maar we zouden toch langskomen. Kwam dus goed uit! Na eventjes kletsen vroeg ik weer of ze echt wel opa en oma wilden worden. Ze zeiden tegelijk ja en keken ons verwachingsvol aan. Stralend zei ik dat ik zwanger was. Mijn ouders waren dolblij. Maar zeiden wel, vertel het nog maar niet aan iedereen, voor het geval dat.
Mijn vader pinkte stiekem een traantje weg.
Nu zijn ze dolblij en supertrots met Kim.

Schoonouders volgens mij opgebeld. Kan ik me eik helemaal niet herinneren.
pi_43000645
Ik weet nog goed toen ik mijn echo aan mijn lieve oude oma liet zien.
Haar reaktie;

Ach god hedde gij een niersteen?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:22:49 #100
81992 Githa
pi_43004622
De opa van mijn vriend was jarig en die hebben we op een kaartje gefeliciteerd met overgrootopa en hij snapte er niks van, maar oma wel en die waren helemaal verrukt, die hadden de dag erop de fotograaf al besteld voor een 4 generatie foto
Mijn familie wist al dat ik zwanger was vóór dat ik dat echt wist maar waren ook heel blij en enthousiast. Daar dus niet op een speciale manier verteld, maar dat geeft niks... moest gewoon zo zijn
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:08:18 #101
94046 PM-girl
pi_43009967
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:39 schreef jessie het volgende:
Ik weet nog goed toen ik mijn echo aan mijn lieve oude oma liet zien.
Haar reaktie;

*
pi_43051650

Kijk dit is ook een overduidelijke mannier om het bekend te maken, en ook wel origineel...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_43163986
Toen ik de eerste keer zwanger was,was totaal niet gepland,we waren er helemaal niet mee bezig,en ik schrok me zelf ook kapot toen ik een tweede streepje zag,zijn we hals over kop met die test naar mijn moeder gegaan om te vragen of die positief was omdat het streepje maar zo vaag was Ze hadden visite en ik kon echt niet wachten tot die weg waren

Helaas kreeg ik een Tia en ging deze zwangerschap mis.Toen gingen we er bewust voor,en een half jaar later,had ik weer al een tijdje last van rare dingen en ja, ik was zwanger.Maar Shit,mijn ouders waren op vakantie ( sauerland in duitsland) en ik wilde dit niet door de telefoon doen.Wij dat pension gebeld,of ze nog plaats hadden, nee had ze niet,maar wel een vriendin die wél plaats had.Oke, wij geboekt,mijn ouders gebeld dat we ook wel toe waren aan vakantie,en twee daagjes naast ze kwamen logeren.500 km in de auto,zo misselijk als wat en toen we aankwamen gevraagd of mijn ouders wat wilden gaan drinken,we waren wel toe aan koffie.Toen de test naast de koffie op het schoteltje laten leggen en mijn vader begon al "wat hebben ze hier rare lepeltjes "en wilde m al in de koffie stoppen ( ) tot mijn moeder hem weggraaide en riep: Dát mééééén je niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wel

Gelukkig hoefden we niet geheimzinnig te doen bij de bierbrouwerij/proeverij en het pretpark dat we bezocht hebben,en viel het ook niet op dat mijn man ( toen nog vriend) die alles filmde steeds maar toespelingen op die film maakte over "de baby", mijn buik aaide met de woorden :"Hoi kleintje"en "heeft ie het niet koud"toen ik mijn trui omhoog deed Met die film hebben we het zijn ouders verteld,en alle vrienden/bekenden/enz

Aan t einde, als ie klaar was, nog een minuutje laten lopen en toen een stukje met iets van "Goh, we hebben nog een peetoom nodig, niks voor jou???"met mijn buik in beeld, en zo aan de as peetoom gegeven om op video te zetten met de boodschap dat ie m even moest laten uitlopen.

Omdat dit ons eerste en laatste kindje is, ben ik blij dat we het zo uitgebreid gedaan hebben
pi_43170742
Leuk topic .

Ik wist net een dag dat ik zwanger was en had het nog tegen niemand verteld. Ging even bij mijn opa en oma een bakkie doen en het eerste wat mijn oma zei: 'zo jij bent zwanger'.
Daar sta je dan .

Gevraagd of ze het niemand wilde vertellen, aangezien niemand het nog wist.
Mijn ouders hebben mijn ex en ik het verteld dmv sokjes en slabbetjes in te pakken en te geven...Iedereen helemaal blij en bij de moeders een traantje
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:15:48 #105
49558 1-of-6Billion
pi_43548529
Of je opent er hier een topic over en stuurt de link op

Ik zal bekennen dat het mede een inspiratie-opdoe-topic is geweest.
Het is een combi geworden van die van Bar_en_Mar en Bibikuif22 en wat eigen inbreng

Een T-shirt met de volgende opdruk:

Affijn, ±22 mei dus!
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:27:49 #106
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43548969
Gefeliciteerd!
Lekker douchen!
pi_43568599
Gefeliciteerd, geweldig
pi_43578385
Tipje: laat je partner het ten alle tijde aan zijn/haar eigen ouders vertellen...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 15 november 2006 @ 15:19:16 #109
94046 PM-girl
pi_43578422
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:18 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Tipje: laat je partner het ten alle tijde aan zijn/haar eigen ouders vertellen...
Klinkt alsof jij een vervelende ervaring gehad hebt?
*
pi_43593016
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:19 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Klinkt alsof jij een vervelende ervaring gehad hebt?
vandaar de tip. Een nare reactie vergeet je niet snel meer! Verder zal ik er ook niet op ingaan...
pi_43601321
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:40 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

vandaar de tip. Een nare reactie vergeet je niet snel meer! Verder zal ik er ook niet op ingaan...
Wat dacht je van :"He verdorie, weet je dat zeker?Nu kom je dus nooit meer van haar af "
Ben je ff zes jaar samen,Ga je dit vertellen,krijg je zoiets
Weer eens wat anders dan "Joh! wat leuk! "
pi_43602274
Whoh...da's bot! Maargoed, ik blijf nu steeds met een dubbel gevoel rondlopen... Want hij lijkt wel heel dol op die kleine...
pi_43605502
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:21 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Whoh...da's bot! Maargoed, ik blijf nu steeds met een dubbel gevoel rondlopen... Want hij lijkt wel heel dol op die kleine...
Dat waren mijn schoonouders ook toen ie er eenmaal was hoor. ( mijn schoonmoeder is inmiddels overleden maar mijn schoonvader is nog steeds gek met hem) Toen ik die miskraam kreeg eenzelfde soort opmerking hoor..Maar toen was het: "Misschien maar goed ook, dan kan je in elk geval nog alle kanten op"

(=kan je nog bij dr weg)
Ik bedoel maar
pi_43605588
niet te geloven tammymara!
pi_43611315
Ongelooflijk hoever het gevoel 'ik wil het beste voor mijn kind' soms gaat, hé?
Bij mijn schoonvader was het voornamelijk bezorgdheid, maar ik zit mezelf er soms nog steeds over op te vreten!
pi_46851372
Schopje ...zijn er inmiddels niet weer leuke verhalen?
♥ Love is Love ♥
pi_46852449
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:48 schreef Angel_1983 het volgende:
Schopje ...zijn er inmiddels niet weer leuke verhalen?
Waar blijft die van jouw?
pi_46862649
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:39 schreef jessie het volgende:

Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_46862931
Eerste keer hebben we de posi test ingepakt en gegeven aan de (schoon)ouders, bij mn vader hadden we er een gedichtje bijgedaan in de trant van "opa mag ik straks mee met de kar" Mijn vader heeft nl een paard die hij inspant voor een karretje. Iedereen brullen.

Tweede keer hadden we voor heel de familie kaarten laten drukken met daarom een foto van onze oudtse (1 jaar) ,die toen nét bij de vensterbank kon. Naast hem stond de hond naar buiten te kijken.
We hadden op de ene kant van de kaart staan "weten jullie waar wij naar uit aan het kijken zijn?"
En op de andere pagina een gedichtje over een zwangerschap, zal wel eens kijken of ik t nog kan vinden.

De volgende keer als ik zwanger ben weet ik nog niet hoe we het gaan vertellen...we shall see.

Gedichtje gevonden;
Nog niets te zien
Maar wél aanwezig,
Hoe zou je eruit zien?
Dat houdt ons bezig

Alles moet nog groeien
Je bent nog zo klein
Zou je een jongen,
of een meisje zijn?

Nog geen besef
Van dag of nacht
Maar dat geeft niets
want mama houdt
de wacht.

Blijf maar lekker
veilig binnen
Snel genoeg
zal het avontuur voor
jou ook beginnen…!!
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  zondag 4 maart 2007 @ 10:42:15 #120
167723 sanni
Acima de seu
pi_46899199
Zelf nog niet meegemaakt maar wel bij m'n zus die het kwam vertellen tijdens een
namiddag-meet waar iedereen van de familie bij aanwezig was. En dat ging gewoon
en vrij gemakkelijk. De reacties daarna waren uiteraard positief.
pi_46904682
Wij hebben het aan mijn ouders verteld door middel van een plant, een 'kindje op moeders schoot'. Mijn moeder weet veel van planten af en ik gaf haar dus die plant, en ze had het meteen door. Alleen m'n vader snapte er niets van want die weet niets van planten ;') En m'n moeder maar roepen, is het echt waar !! oh wat leuk !! en m'n vader er naast met die blik van wat is hier aan de hand. Was erg grappig.

Mijn schoonmoeder hebben we het verteld door te vragen hoeveel kleinkinderen ze nou had (24) en stug vol te blijven houden dat het er 25 waren, totdat ze het hele rijtje op ging noemen en eindelijk snapte wat wij bedoelden :-) Reactie was iets minder heftig dan die van mijn ouders maar ja, voor de 1e keer opa en oma worden is toch anders dan voor de 25e keer
  maandag 7 mei 2007 @ 10:18:28 #122
49558 1-of-6Billion
pi_49091946
Vanaf morgen kan hij/zij statistisch verantwoord (2 weken te vroeg ) geboren worden
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:17:09 #123
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49133603
Aan mijn ouders hebben we het verteld toen we onaangekondigd langs kwamen. Ook omdat mijn moeder de cheffin is van mijn vriendin.

Mijn schoonouders hebben we het verteld na de eerste echo. Gewoon de echo op tafel gelegd en doen alsof er niets bijzonders is

Aan de rest van de familie hebben we gedaan tijdens het 50-jarige bruiloftfeestje van mijn opa en oma. De echo in een lijstje gedaan, ingepakt en cadeau gegeven. Viel me overigens mee dat ze wisten hoe een echo eruit ziet, dat hadden ze in hun tijd volgens mij nog helemaal niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_62325772
Ik lees op internet zoveel truttige manier om je ouders te vertellen dat we een kindje verwachten.

* Een t-shirt met een tekst erop
* Je koopt 2 mokken met daarop de tekst: voor de liefste opa/oma en laat je ouders daar de koffie/thee uit drinken.
* Het gewoon zeggen
* Je pakt een droog beschuitje in, met de tekst: Komen jullie de muisjes maar binnenkort bij ons afhalen.
* Je koopt een rolletje behang en je doet er de tekst bij van: Lieve opa/oma, willen jullie mijn kamertje behangen?

Ik vind het allemaal zulke truttige domme dingen.
Hebben jullie een beter idee? Eind van de week krijg ik mijn familie over de vloer (ouders + broer + vrouw) en wil het dan gaan zeggen tijdens het eten.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_62325865
Ik heb mijn test als kado ingepakt...in een fluwelen zakje van de juwelier. Mijn zus dacht dat ze een ketting kreeg, maar dit was nog beter !
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:34:59 #126
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_62326020
Pis over je familie heen en zeg dat ze dat binnekort ook kunnen verwachten van een kleinere vorm van jou.
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
pi_62326094
Moest ik zwanger geweest zijn tijdens de bouw van ons huis ( ) zou ik waarschijnlijk een foto van een positieve test of echo tussen de foto's van de bouw gestoken hebben. We toonden toch regelmatig foto's dus dit zou zeker niet opgevallen hebben.

Maar aangezien ons huis bijna af is, moet ik op zoek naar een nieuwe manier (niet dat het al van doen is )
pi_62326120
In dit oude topic staan ook nog wel wat ideetjes.
Ik vind een fototaart wel een leuke voor tijdens een etentje. Of een hint op de borden verven die ze zien als het bord leeg raakt. Of gewoon een normaal etentje, maar dan bij de koffie een schaaltje roze/blauwe chocoladegevalletjes van de Jamin op tafel zetten.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:40:35 #129
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_62326122
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:28 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik heb mijn test als kado ingepakt...in een fluwelen zakje van de juwelier. Mijn zus dacht dat ze een ketting kreeg, maar dit was nog beter !
da's best een leuk idee
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_62326254
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:40 schreef Webkim het volgende:
In dit oude topic staan ook nog wel wat ideetjes.
Ik vind een fototaart wel een leuke voor tijdens een etentje. Of een hint op de borden verven die ze zien als het bord leeg raakt. Of gewoon een normaal etentje, maar dan bij de koffie een schaaltje roze/blauwe chocoladegevalletjes van de Jamin op tafel zetten.
Blijkbaar zit ik wat anders in elkaar, want ben hier ook niet zo gecharmeerd van.
In het topic vond ik ook weinig bruikbaars, hooguit dat verhaal van "We hebben een cadeau, maar je krijgt het pas over 7 maanden". Die zou evt. kunnen, maar is ook niet alles.
pi_62326302
Waarom zulke idiote manieren, je kunt toch gewoon even als mensen onder elkaar met elkaar praten en vertellen dat je een kind krijgt, wat is er nou leuk aan al die kinderachtige manieren met hints geven?
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:59:14 #132
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_62326426
Vraag of ze de oude wieg waar jij ooit in hebt gelegen nog hebben staan
pi_62326489
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:51 schreef leonpwner1 het volgende:
Waarom zulke idiote manieren, je kunt toch gewoon even als mensen onder elkaar met elkaar praten en vertellen dat je een kind krijgt, wat is er nou leuk aan al die kinderachtige manieren met hints geven?
Ja precies... is het nu zo moeilijk om te zeggen.. Truus en ik hebb'n geneeeukt en nu krijge' we een kleine
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62326665
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_62326686
Helaas helaas sprak Winnetoe, het zaad is reeds naar binnen toe.

Zet gewoon een ooievaar in de tuin op de dag dat ze komen. Denken ze dat ze iets gemist hebben!
pi_62327111
quote:
Idd, en op een gegeven moment zal het vanzelf wel opvallen.
pi_62333480
quote:
Dit vind ik ook!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_62333506
quote:
wat is er nou leuk aan al die kinderachtige manieren met hints geven?
He-le-maal niets.
Maar om het nou helemaal "kaal" te zeggen, vind ik ook niet zo leuk.
Ik zoek een leukere manier om het te zeggen, zonder al teveel poespas
pi_62333776
Nou in dat geval zou ik gewoon een leuke avond ervan maken en een albumpje maken met wat echo-foto's of iets dergelijks als je die hebt; zeggen dat je een verrassing voor ze hebt, het albumpje laten zien, klaar is kees.
Als je meer van de shock bent dan kun je ook vragen wat zij nou een leuke jongens/meisjes naam zouden vinden.

Bijna alles wat tot dus ver genoemd is vind je ontzettend truttig maar ik krijg niet echt een indruk van wat dan wel bij jou/jullie past, dus het is een beetje moeilijk om je te helpen zo.

Persoonlijk als ik zwanger ben is het plan om het op twee verschillende manieren te doen. De schoonouders vertellen we het waarschijnlijk gewoon zo, wellicht door een echo-foto te laten zien (kijk es, ik heb wat voor je ) en mijn ouders zouden we het op een iets andere manier vertellen, staat nog niet helemaal vast, maar een kaartje gericht aan lieve opa en oma bijvoorbeeld zoiets zal het wel worden. We doen het zo omdat schoonouders en ouders hele andere types zijn.
Mijn oma heeft altijd geroepen dat als wij kinderen krijgen dat ze dan geen oma genoemd wil worden door die kinderen maar "grootje", dat leek haar zo leuk. Dus ik denk dat ik haar gewoon een hele dikke knuffel geef en vertel dat ze nog heel even moet wachten maar dan toch eindelijk grootje genoemd gaat worden.

Laat nog even weten wat je uiteindelijk gedaan hebt!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62333952
bij de eerste hebben we het gewoon verteld(wij waren zelf nog in shock) bij de tweede hebben we wafels gekocht met slagroom en 2 kleuren muisjes voor bij de koffie/thee en toen was het al duidelijk. leuke reacties vooral omdat de twee dames dicht opelkaar zitten.
mama van 3 kids!
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:44:16 #141
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_62336376
Wij hebben bij het tuincentrum kerstballen gekocht waar je op kan krijten.
Hierop hebben wij gezet OMA en aan de andere kant AUGUSTUS 2007 (en ook zo voor opa natuurlijk ) Deze hebben wij met kerst gegeven / in de boom gehangen toen we de kans hadden

We hebben 1 van de ballen als experiment met haarlak bespoten om de tekst te behouden, dat werkte helaas niet. het is toch vervaagd en de bal ziet er nu echt lelijk uit. Jammer.
  maandag 13 oktober 2008 @ 08:27:07 #142
45621 Suzanna
Mama van...
pi_62343008
FF, gewoon een foto van de ballen is toch net zo leuk joh. Als je al zulke dingen fysiek gaat bewaren (zie het andere topic, wie wat bewaart heeft wat) dan krijg je dozen en dozen vol. Er komt steeeeds meer bij... ('spreekt uit ervaring')

Topicstarter: ik vind al die dingen ook niets, wij hebben het drie keer gewoon verteld zonder poespas. Nou moet ik zeggen dat de eerste keer dat ik zwanger was het gelijk wilde vertellen maar we in Amerika zaten, ook de helft van de familie zit in het buitenland, dus dan moet je het wel over de telefoon doen. Wel jammer, anders had ik waarschijnlijk idd een echofoto o.i.d. laten zien (als je al zo vroeg een echo krijgt, ik neem aan dat je het niet pas gaat vertellen aan je ouders als je al 24 weken bent?).
pi_62344297
Wij roepen al jaren dat we geen behoefte hebben om te trouwen. We hebben wel besloten om een geregistreerd partnerschap aan te gaan, ivm het kind. Misschien begin ik daar eerst over, en iets daarna dat we die stap niet voor niets zetten of zo...
pi_63398608
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:23 schreef -J-D- het volgende:
Ik lees op internet zoveel truttige manier om je ouders te vertellen dat we een kindje verwachten.

* Een t-shirt met een tekst erop
* Je koopt 2 mokken met daarop de tekst: voor de liefste opa/oma en laat je ouders daar de koffie/thee uit drinken.
* Het gewoon zeggen
* Je pakt een droog beschuitje in, met de tekst: Komen jullie de muisjes maar binnenkort bij ons afhalen.
* Je koopt een rolletje behang en je doet er de tekst bij van: Lieve opa/oma, willen jullie mijn kamertje behangen?

Ik vind het allemaal zulke truttige domme dingen.
Hebben jullie een beter idee? Eind van de week krijg ik mijn familie over de vloer (ouders + broer + vrouw) en wil het dan gaan zeggen tijdens het eten.
Hé schoonpa, ik heb raakgeschoten
pi_63398804
vul champagneglazen met urine. steek in de glazen in plaats van parapluutjes oid een zwangerschapstest. wie het eerst positief test mag bij de bevalling aanwezig zijn!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_63398809
Ik sta er om bekend dat ik bij het eten graag lekkere wijn serveer die bij het eten past.
Mijn ouders kwamen eten en ik had een soort alcoholvrije bubbeltjeswijn (lijkt op dat jip en janneke spul)
Dus ik inschenken, mijn vader: ik een klein glaasje, ik moet straks nog rijden! (note: hij hoefde pas aan het einde van de avond te rijden)
ik: mwa, er zit geen alcohol in, das niet goed voor de baby.

Hun gezichten waren best de moeite waard
  vrijdag 21 november 2008 @ 12:54:18 #147
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63401920
Wij hebben bij de eerste 2 rompertjes in laten blikken en een blikopener gegeven en ze dachten dat dat onze manier van trouwkaarten was omdat we trouwplannen hadden. Mijn vader dacht eerst dat het een poetslap was overigens

De tweede was zo onverwachts dat we het gewoon gezegd hebben omdat we zelf ook met open mond stonden!
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:02:41 #148
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63402159
Je kan ook gewoon naar je ouders gaan en daar vervolgens op de bank in janken uitbarsten, nog voor jij of zij wat gezegd hebben. Die van mij begrepen het in ieder geval wel .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:25:39 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63402791
k_i_m
Dat kan alleen jij hoor!
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:36:41 #150
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_63403098
Kom op JD, een beetje betere ideeën moet kunnen...

Wat dacht je van je ouders het uitbreidingspakket van WoW geven en erbij vertellen dat ze dat over een jaar of 8 hard nodig zullen hebben

Alvast een hattrickaccount voor de kleine aanmaken...

Alvast een seizoenskaart van NEC kopen voor de kleine en per ongeluk op je ouders adres laten bezorgen lijkt me ook leuk...

De echofoto uitvergroten en gewoon keihard ophangen aan de muur (inclusief datum natuurlijk) is ook een goed idee
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  Moderator vrijdag 21 november 2008 @ 13:38:41 #151
5428 crew  miss_sly
pi_63403158
Ik heb ze meteen gebeld toen ik een positieve test had. Dat wil zeggen: nadat ik hier de bevestiging had gezocht en gekregen dat er toch echt een tweede streepje was Ik kon het niet geloven en wilde niet zomaar bellen. Mijn zusje ook meteen gebeld.

Schoonouders hebben we het gewoon verteld toen we daar gingen eten. Schaap zei iets in de trant van "Na de positieve test" en mijn schoonmoeder keek ons eerst wazig aan: "wat voor test" en nog voor we konden antwoorden "Ooh, echt waar? Wat geweldig!"
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63404304
Bij de 1e hebben we een doosje blauw/witte en roze/witte chocolaatjes gegeven.
Bij de 2e heben we het door Amber laten vertellen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_63438403
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:02 schreef k_i_m het volgende:
Je kan ook gewoon naar je ouders gaan en daar vervolgens op de bank in janken uitbarsten, nog voor jij of zij wat gezegd hebben. Die van mij begrepen het in ieder geval wel .
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zondag 23 november 2008 @ 11:00:14 #154
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63444248
we zijn meer als n maand verder, en nu ben ik eigenlijk wel nieuwschierig hoe je het verteld hebt
een echolijstje is natuurlijk ook n leuke, met n klein briefje als je nog geen echo hebt om er in te doen vulling volgt in xxx dagen/weken.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_63444333
Ik kon niets leuks/aparts verzinnen en heb dus gewoon gezegd: "xxxxx is zwanger"
pi_63444341
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:36 schreef SuperWeber het volgende:
Kom op JD, een beetje betere ideeën moet kunnen...

Wat dacht je van je ouders het uitbreidingspakket van WoW geven en erbij vertellen dat ze dat over een jaar of 8 hard nodig zullen hebben

Alvast een hattrickaccount voor de kleine aanmaken...

Alvast een seizoenskaart van NEC kopen voor de kleine en per ongeluk op je ouders adres laten bezorgen lijkt me ook leuk...

De echofoto uitvergroten en gewoon keihard ophangen aan de muur (inclusief datum natuurlijk) is ook een goed idee
WTF, SW, ik lees het nu pas
Wat een kerel ben je ook
  zondag 23 november 2008 @ 11:07:46 #157
148823 znarch
ondertitel
pi_63444361
quote:
Idd, worden mensen zelf infantiel zodra ze ouders dreigen te worden ofzo ?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 24 november 2008 @ 13:16:16 #158
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_63476057
quote:
Op zondag 23 november 2008 11:06 schreef -J-D- het volgende:

[..]

WTF, SW, ik lees het nu pas
Wat een kerel ben je ook
Wel slecht van je dat je niet één van mijn goede tips hebt gebruikt...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_63482653
quote:
Op zondag 23 november 2008 11:05 schreef -J-D- het volgende:
Ik kon niets leuks/aparts verzinnen en heb dus gewoon gezegd: "xxxxx is zwanger"
En de reactie was dat ze het al wisten omdat ene JD er op FOK! een topic over had geopend?
sig verwijderd door FA
pi_63482762
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:12 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

En de reactie was dat ze het al wisten omdat ene JD er op FOK! een topic over had geopend?
Haha nee
  maandag 24 november 2008 @ 17:39:43 #161
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63483378
damn, had ik dit topic gewoon 12 oktober al gezien, dan had ik pas echt indruk kunnen maken door je te feliciteren voordat je het vertelt had
pi_63483429
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:39 schreef Grumpey het volgende:
damn, had ik dit topic gewoon 12 oktober al gezien, dan had ik pas echt indruk kunnen maken door je te feliciteren voordat je het vertelt had
  maandag 24 november 2008 @ 20:00:54 #163
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63487328
Mijn tante had het in een surprisegedicht gedaan (vieren met de familie altijd gezamelijk surprise), en dus was het voor iedereen meteen duidelijk .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_71024430
Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie de as opa's en oma's hebben verteld dat ze een kleinkind zouden krijgen. Ik wil niet zomaar opbellen of langs gaan om te zeggen oh ja we zijn zwanger, gefeliciteerd jullie worden opa en oma
Het is onze eerste en ik heb ergens gelezen over een logeerkoffertje met een rompertje, een luier, een knuffel en een brief erin met de vraag mag ik als ik later groot ben bij jullie komen logeren???
Dit vond ik heel erg leuk en orgineel maar niet voor beide ouders

[ Bericht 36% gewijzigd door Com.mentator op 16-07-2009 09:27:24 ]
Je moet niet steeds dezelfde fouten maken
Er is keuze genoeg....
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:09:17 #165
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_71024455
bij de tweede hadden we voor de oudste een shirt laten maken met op de voorkant : ik krijg een.. en op de achterkant : broertje of zusje

bij de eerste hebben we het wel gewoon verteld meen ik me nog te kunnen herinneren.
pi_71024488
Oh, da's een makkie. Aangezien we het maar vorige week gezegd hebben, ligt het nog heel vers in mijn geheugen.

Tegen mijn schoonmoeder had mijn man ff 'gewoon' gezegd: 'ah ja, maandag moeten we voor een echo naar het ziekenhuis, hé' en dan viel stilletjes haar frank. En hoppa, daar waren de tranen

Mijn ma kreeg voor haar verjaardag twee cadeaubonnen van een kledingwinkel en tussen de twee bonnen had ik de foto van mijn test gestopt, met de mededeling: 'ja, je zal de bonnen toch moeten opmaken, want ik heb er een speciale boodschap opgeschreven.' Mijn ma kon eerst de foto niet ontcijferen, maar toen ze het doorhad, had mijn zus het ondertussen ook door. Weer wenen dus Alledrie de vrouwen toch, mijn schoonbroer zijn reactie was eerder: goh, ik verlang al tot we naar het ziekenhuis mogen komen.
pi_71024502
Ik heb bij de eerste mn eerste echo meegenomen en die laten zien, zonder iets te zeggen.

Was wel een vroege echo omdat ik me zorgen maakte ivm een val, als je normaal moet wachten tot je eerste echo, is dat best laat om je ouders in te lichten.
compact en kleverig.
pi_71024539
Op onze trouwdag, aan het eind van het dankwoord voor de cadeautjes. Wist gelijk de hele familie het, lekker makkelijk.

Maar als je graag veel kaartje wilt, moet je dat niet doen. Kaartjes krijg je blijkbaar vooral van mensen die het indirect te horen krijgen, want wij hebben er geen gehad...
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_71024736
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:11 schreef leonieke het volgende:
Oh, da's een makkie. Aangezien we het maar vorige week gezegd hebben, ligt het nog heel vers in mijn geheugen.

Gefeliciteerd !!!!!!
Er is keuze genoeg....
pi_71024746
Smsen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:28:38 #171
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_71024803
Toen mijn vrouw tegen haar moeder 'Mam!' zei, sprongen haar de tranen in de ogen en wisten ze beiden genoeg.
pi_71024809
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Smsen.
Maar ik ben bang dat ze ons dat niet in dank afnemen!
Er is keuze genoeg....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 juli 2009 @ 09:30:51 #173
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71024858
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_71024881
Mn schoonouders en schoonzus+zwager hebben we het met kerst verteld door voor allemaal een cadeautje onder de kerstboom te leggen: een babysokje. Schoonpa zat er echt naar te kijken van huh wat is dit? En wat kan ik hiermee? Maar de anderen hadden het direct door (en zelfs toen duurde het nog even voordat het kwartje viel bij schoonpa )

Mn moeder heb ik gebeld om het te vertellen, ze zat aan de andere kant van de wereld en zou daar ook nog wel even blijven, dus een leukere manier kon ik op dat moment niet verzinnen
pi_71024884
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:30 schreef Ynske het volgende:
nog meer tips Hoe vertel je het je ouders?
Thanks!!!!!
Er is keuze genoeg....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 juli 2009 @ 09:33:42 #176
147316 crew  DJMO
#trut
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:46:42 #177
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_71025175
Een concollega maakte gebruik van de tijd van het jaar, en heeft de echo als kerstkaart rondgestuurd.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_71025211
quote:
Die heb ik inmiddels ook al uitgespit, thanks!!!
Er is keuze genoeg....
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:49:52 #179
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71025232
Zeg alsjeblieft niet we zijn zwanger

Dat klinkt zo dom.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:36:10 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71032009
Even ter informatie, alle voorgaande topics en de laatste zijn gemerged, dus vandaar soms een beetje dubbele/vage reacties ertussen, maar nu hebben we gewoon 1 topic waarnaar verwezen kan worden.
  zondag 19 juli 2009 @ 23:36:26 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_71136269
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb bij de eerste mn eerste echo meegenomen en die laten zien, zonder iets te zeggen.

Was wel een vroege echo omdat ik me zorgen maakte ivm een val, als je normaal moet wachten tot je eerste echo, is dat best laat om je ouders in te lichten.
Dat valt ook best mee, de eerste echo zit meestal in de 8 tot 12 weken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71141310
Wij hebben voor de ouders een boekje van nijntje gekocht, titel was opa en oma pluis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')