Jaja ik ookquote:Op donderdag 2 juni 2005 14:34 schreef Dos37 het volgende:
ik heb kaarten voor Argentinië - USA en Germany - Egypte
oow ik goa wa metquote:Op donderdag 2 juni 2005 17:11 schreef 9christensen het volgende:
[..]
Jaja ik ook
Germany - Egypte ga ik nie heen dach ik, want dan ist ok kermis in Langeveen.
Ik denk wel Babel en Quincy op de flanken. Veel sneller en wendbaarder dan de wat logge John.quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:18 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Denk ik ook. En ik weet niet hoe Ned -20 in de oefenwedstrijden gespeeld heeft, maar Collins John lijkt meer een type voor de rechtsvoorpositie en Quincy meer de centrumspits. Babel dan op linkvoor.
quote:
waar zit jequote:Op donderdag 2 juni 2005 22:28 schreef NeedeRadicals het volgende:
Heb voor alle wedsrijden in Enschede kaarten. Vlg week Argentinie-USA lijkt me wel een mooie.
En als NL 2e wordt in poule komen die in Enschede ballen..
Whaha wat kewl. Zwaai ff naar de hoofdtribune (dus niet waar de bobo's zitten) want ik zit namelijk precies in het midden.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:04 schreef pekel het volgende:
Ik ben vlaggendrager tijdens het WK 2005 in Emmen, dwz.: Ik moet voor de spelers aan het veld op lopen, met desbetreffende vlag. Daarna gratis consumptie en plek op de hoofdtribune..
Grote stad?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:06 schreef methodmich het volgende:
De Brazilianen waren eerst boos over hun locatie, aldus Harry Been in AD vandaag. Branco briesend van woede, ze moesten in een grote stad.
Haha, ze hangen nu al de vedetten uit.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:06 schreef methodmich het volgende:
De Brazilianen waren eerst boos over hun locatie, aldus Harry Been in AD vandaag. Branco briesend van woede, ze moesten in een grote stad.
Ik zie die coach al voor me.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 23:44 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Haha, ze hangen nu al de vedetten uit.
erg leuk, k zie een PSV stropdas hangen daar in t kantoorquote:Op maandag 6 juni 2005 23:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Voorbeschouwing/programma vanaf vandaag, nu dus bezig, op NED2
quote:Afellay, talent tussen 2 vaderlanden
Door Paul van den Bosch
Ibrahim Afellay (19) is basisspeler van het Oranje-elftal tot 20 jaar. Hij had ook voor Marokko kunnen kiezen.
Twee nationaliteiten, één doel. 'Ibi' is leergierig en ambitieus. Faas Wilkes zag hem en weet dat het goed komt.
Hoe kort de profcarrière van Ibrahim Afellay nog is; hij is niet aan het oog van een oude meester voorbij gegaan. Tijdens de bekerwedstrijd Feyenoord-PSV, 1,5 maand geleden, zaten de afgezwaaide dribbelaars Coen Moulijn en Faas Wilkes naast elkaar in de Kuip. In de verlenging liet PSV-verdediger Alex zich vervangen, Afellay kwam in het veld en maakte een aantal acties vol bravoure.
Op het terras van business-unit 'Het Oude Noorden' reageerde Wilkes opeens lyrisch. ,,Jeetje, wat een voetballer'', zei het eerste voetbalidool van Nederland. Joop Brand, PSV's hoofd opleidingen, zat bij hem. ,,Faas zag iets van zichzelf terug in Afellay. Dat lijkt me toch een mooi compliment.''
Tijdens het komende WK-jeugd speelt de 19-jarige Ibrahim Afellay als linkermiddenvelder met rugnummer 10 in een Oranje-shirt. Waarschijnlijk knijpt hij zich de komende tijd in de arm. Het gaat plotseling snel met de Utrechter die PSV op 12-jarige leeftijd wegplukte bij v.v. Elinkwijk.
Hij kon kiezen: Oranje of het jeugdteam van Marokko. Afellay voelt zich vooral ook Marokkaan, komt uit het traditioneel gezin, maar koos voor Nederland. Dat had met voetbal en zijn toekomstkansen te komen, sprak hij. Een keuze voor een jeugdteam is niet definitief, later kan hij altijd nog voor Marokko kiezen.
Door blessures van onder anderen Vogel en De Jong kreeg Afellay in de laatste weken van de competitie veel speeltijd van PSV-trainer Guus Hiddink. Hij weerde zich knap, maakte twee fraaie treffers tegen Feyenoord en liet vooral een nette indruk achter. 'Ibi' speelt technisch netjes, steeds zelfbewuster en werd in het veld openlijk gecoacht door, vooral, routinier Phillip Cocu.
Wel hield hij zich nog verre van al te scherpe persoonlijke duels. Hiddink: ,,Die neiging heeft hij nog. Kwestie van ervaring. Reken maar dat hij bij het komende WK voor junioren een schop krijgt van een of andere Zuid-Amerikaan.''
Dat Afellay er alles aan doet om niet geblesseerd te raken, is logisch. Hij kent de ongemakken van zijn lichaam. De ergste groeistuipen heeft de tiener achter de rug, maar in de winterstop brak hij op trainingskamp in Abu Dhabi een teen na een overtreding van Mark van Bommel. ,,Waarom doe je dat nou?'' schreeuwde Afellay vertwijfeld tegen de aanvoerder.
Het was een voor hem ongebruikelijke uitbarsting. ,,Hij doet mij vooral denken aan de manier waarop wij vroeger als prof begonnen'', zegt Ernest Faber. De aankomende trainer maakte Afellay bij Jong PSV mee. ,,Hij is rustig en beleefd, vraagt ouderen om raad. Soms is hij te onderdanig, maar dat verandert wel. Ik zie te vaak het omgekeerde gedrag bij jongeren.''
Trainer-directeur Hiddink zag Afellay twee jaar geleden voor het eerst bij de PSV-jeugd spelen. Uitgerekend in Varsseveld, het geboortedorp van de trainer. ,,Ik zag twee spillebenen onder een heel smal lichaam. Lichamelijk nog lang niet volgroeid. Maar ik wist meteen: die kan voetballen en goed.''
,,Hiddink wil dat PSV-junioren dominant, met zelfvertrouwen en vol acties spelen'', zegt Brand, verantwoordelijk voor de jeugdopleiding in Eindhoven. ,,Misschien kun je juist aan Ibrahim zien welke cultuuromslag PSV de afgelopen seizoenen heeft gemaakt. Hij speelt zoals we willen, met lef, vol techniek. Maar dat moesten we bij hem terugbrengen. De jaren ervoor, bij de D-tjes en C-tjes, was men bij PSV beziggeweest om hem alles af te leren wat hij kon. Hij mocht niet pingelen, hij mocht dít niet, dát niet. Het unieke talent was bijna om zeep geholpen. Daarom is het zo knap dat hij is doorgegaan. Elke dag weer alleen met de trein vanuit Utrecht. Ik geef het iedereen maar te doen, als 13- of 14-jarige.''
Nog steeds pendelt Afellay heen en weer tussen Utrecht en Eindhoven. ,,Maar ik denk dat het hem juist redt'', zegt Edward Linskens, oud-speler van PSV en manager van de fanshop in het stadion. Linskens was een aantal maanden de chef van de voetballer. Deze moest voor zijn schoolopleiding ergens stage lopen. De fanshop van PSV bood uitkomst. Tussen de trainingen door verleende Afellay er hand- en spandiensten. Men kan niet zeggen dat hij bij de club niet onderop is begonnen. Linskens: ,,Ook dat werk deed hij heel netjes. Daarom denk ik dat het juist goed voor hem is geweest dat hij bij zijn familie in Utrecht bleef wonen. Voor een jongen, en zeker een voetballer, liggen de verleidingen op de loer. Thuis is hij daartegen beschermd. Zijn vertrouwensman is zijn oudere broer, Ali. Hij is er altijd bij. Ibrahim heeft een onbegrensd vertrouwen in hem. Ach, hij is een prima jongen. Hij komt nog wel eens langs in de shop.''
Na het WK in eigen land heeft Afellay nauwelijks vakantie. Een week na de finale begint PSV met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De Eindhovense club gaat op trainingskamp in Zuid-Korea. ,,Kan hij daar mooi uitrusten'', zegt Hiddink.
,,Voor Ibrahim wordt het een seizoen zoals Koreaanse spelers dat doormaken, zonder veel vakantie. Voor talenten is dat best eens goed. Veel voetballen, veel leren. Gelukkig wil Ibrahim dat zelf ook.''
Ja hoor, no problemo. Iedereen kan er naartoe.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:38 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Excuus als het al is gevraagd, maar is het mogelijk om ook kaarten te bestellen zonder seizoenskaart o.i.d.? Lijkt mij van wel, maar misschien dat iemand dat specifiek heeft gezien.
Ja das wel mogelijkquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:38 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Excuus als het al is gevraagd, maar is het mogelijk om ook kaarten te bestellen zonder seizoenskaart o.i.d.? Lijkt mij van wel, maar misschien dat iemand dat specifiek heeft gezien.
Mooi.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:51 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ja hoor, no problemo. Iedereen kan er naartoe.
Misschien.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:20 schreef Suijk het volgende:
Ga je er heen Lego?
Wie wat waar wanneerquote:
Doe alsjeblieft niet zo stoer.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Kwartfinale Match 47 [Parkstad Limburg, Kerkrade]
Z13 Row 4 Seat 8 Ingang Zuid, CAT 1
25-06-2005
15:30
Round-16 Match 39 + 40 [Willem II Stadion, Tilburg]
H, Row 20 Seat 9, CAT 1
21-06-2005
17:30
Mijn kaarten voor de openingswedstrijd zijn al voor 60 euro verkocht
Waar blaat jij nu weer over?quote:
Ik doe toch niet stoer. Waar heb jij last van?quote:
Openingskaarten voor 60 euro verkopen en daar trots op zijn. Erg laag.quote:
Nee, ik wou duidelijk maken dat ik ook kaarten voor de openingswedstrijden had.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Openingskaarten voor 60 euro verkopen en daar trots op zijn. Erg laag.
Ik bedoel meer dat je die kaartjes koopt om ze door te verkopen voor meer geld. Ik heb een hekel aan die profiteurs. Voor jou 10 anderen die wel zouden gaan.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:34 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Nee, ik wou duidelijk dat ik ook kaarten voor de openingswedstrijden had.
Maar dat ik ze heb verkocht. Niet om er over op te scheppen. Het is maar wat je erin wilt zien.![]()
Sorry maar ten eerste heb ik ze via Marktplaats verkocht. Mijn vraagprijs was 40 euro voor de 2 kaarten, wat ook de prijs was waarvoor ik ze heb verkocht. Maar er bleken zoveel bieders te zijn dat de bod al snel opliep en wie ben ik dan om de hoogste bieder te weigeren?quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat je die kaartjes koopt om ze door te verkopen voor meer geld. Ik heb een hekel aan die profiteurs. Voor jou 10 anderen die wel zouden gaan.
Maar wat als het een Nederland - Argentinië wedstrijd wordt?quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:39 schreef Spideyman het volgende:
25 eero per kaart is inderdaad afzetterij. helemaal als het een wedstrijd van benin tegen honduras wordt, want je weet niet vantevoren wie er in de 1/16, 1/8 en 1/4 finale komen te spelen.
Hij begrijpt het.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:41 schreef heiden6 het volgende:
Je kunt er best trots op zijn dat je veel geld voor zoiets hebt gevangen, lijkt mij. Goed gehandeld. Niemand is gedwongen om 60 euro te betalen; blijkbaar hadden mensen het ervoor over.
onzin,niemand verplicht die mensen dat te betalen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:39 schreef Spideyman het volgende:
25 eero per kaart is inderdaad afzetterij.
blijft voor mij persoonlijk jammer dat er in Utrecht geen aansprekende wedstrijden zijn !quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:25 schreef pfaf het volgende:
Ik vind de prijzen gigantisch laag, ook 25 Euro voor 2 WK-voetbalwedstrijden, dat is toch bijna niets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |