Wat heeft dit in godesnaam met links of rechts te maken??quote:Op dinsdag 25 januari 2005 08:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je hebt 2 soorten maatregelingen.... preventieve en corrigerende......
En de tijd voor corrigerende maatregelingen is voorbij (als mosterd na de maaltijd),
Een helder en strak strafsysteem ala Singapore doet ook wonderen..... zie criminaliteitcijfers. - Dit linkse systeem heeft zijn beste tijd gehad -
"De Wet" behelst niet alleen plichten en geboden. Die omvat ook rechten maar dat soort inzicht ontbreekt jou geloof ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 09:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je hebt inderdaad niks te vrezen zo lang je de wet niet overtreedt
Dus je wilt de daders gaan zoeken als er bij een aanslag ++2500 doden (what if) zijn gevallen...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 09:09 schreef NorthernStar het volgende:
Het is gewoon een fundamenteel gegeven dat je pas strafbaar bent als je ook werkelijk iets gedaan hebt. Althans dat hoort het te zijn.
Aktion Kehraus wordt het daar genoemd...quote:Op maandag 24 januari 2005 23:42 schreef Oud_student het volgende:
In Duitsland doet men het simpeler, gewoon verdachten preventief uitzetten.
Ja, erg duidelijk is het allemaal niet. Op journaal zei men dat potentiële terroristen zich periodiek dienen te melden bij het politiebureau en o.a. een beroepsverbod krijgen. Me dunkt dat potentiële terroristen zich niet vrijwillig aanmelden en dus moet aan de hand van wetgeving de potentiële terrorist door het OM als zodanig worden geïdentificeerd. OM legt dit dan voor aan de rechter en die vonnist daarover, waarna iemand potentiële terrorist is en zich periodiek moet melden etc.. Vraag blijft daarbij hoe je nu precies kunt inschalen of iemand een potentiële terrorist is of alleen maar een blaaskaak die extreme dingen roept (zoals op dit forum bijv. van autochtone kant ook zoveel gedaan wordt). Als iemand aangetroffen wordt met 3 ons explosieven dan is hij al bezig met samenspanning en dus ook nu al te berechten. Donner wil met zijn nieuwe wetgeving gaan zitten op een moment voordat de samenspanning daadwerkelijk plaats vindt, begrijp ik dus. Dus op het moment dat iemand erover denkt om een aanslag te beginnen en hierover spreekt met anderen oid. Vraag is dan: hoe komt het OM aan die informatie...?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:58 schreef Posdnous het volgende:
Ik snap het niet echt, 'potentiele' terroristen worden nu toch ook al opgepakt als ze nog niks gedaan hebben?
Zie die familie in Utrecht.
Ja, maar dan kunnen ze euh...'Rechts' opgepakt worden en dat is natuurlijk veel effectiver als 'Links' oppakken.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:58 schreef Posdnous het volgende:
Ik snap het niet echt, 'potentiele' terroristen worden nu toch ook al opgepakt als ze nog niks gedaan hebben?
Ik rol van mijn stoel van het lachen........quote:Op dinsdag 25 januari 2005 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, maar dan kunnen ze euh...'Rechts' opgepakt worden en dat is natuurlijk veel effectiver als 'Links' oppakken.
Als het niet serieus bedoeld was zou je bijna denken in een aflevering van Jiskefet beland te zijn.
Ja, gewoon alles wat links ruikt keihard aanpakken. Met rechtse methodes. Naar de goelag d'rmee. Onee, dat deed links vroeger ook al. Dan maar verbannen naar limburg. Onee, daar woont onze held wilders. Naar drente verbannen! De veenkolonien! Net zoals we dat vroeger dejen! En dan laten turfsteken! Jaaaa!!!!!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:00 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik rol van mijn stoel van het lachen........![]()
![]()
Die, bij mijn beste weten, tot dusver als nog niet als wetsvoorstel zijn ingediend. Vrijheid inleveren voor veiligheid? Gebaseerd op: " Het is beter dat één onschuldige lijdt, dan de de gemeenschap in angst leeft?" Is angst geen slechte raadgever? En wat gebeurt er als een verondersteldequote:Op maandag 24 januari 2005 23:38 schreef _The_General_ het volgende:
Het zijn dan nog altijd ANTI-terreurplannen niet?
De bevoegdheden en de beperkingen die men mag opleggen aan verdachten zijn verruimd. Er hoeft bijvoorbeeld nu niet meer sprake te zijn van redelijke vermoedens van een strafbaar feit.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:58 schreef Posdnous het volgende:
Tegen wie? Tegen Mohammed B. en zijn vriendjes die kennelijk zich als doel hebben gesteld de Nederlandse samenleving te vernietigen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 09:09 schreef NorthernStar het volgende:
Ik vind het totaal van de pot gerukt. En dat zegt ons te willen beschermen? Tegen wie? Ik wil graag bescherming tegen dit soort maatregelen eigenlijk.
Hoe herken ik dezulken? Trof onlangs in de tram met een zwaar bebaarde heer van vermoedelijk arabische afkomst. Potentiële terrorist? Eerzaam moslim? Ga vanzelfsprekend van het laatste uit. Heksenjacht lost niets op.quote:Op maandag 24 januari 2005 23:53 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mensen die niet weten wat een radicale ideologie is, vind ik erg verdacht.
Misschien moet de politie verder onderzoek doen.
Steun jij misschien de radicale moslims of ben je lid van het ALF![]()
Volgens mij zou U het wel geil vinden als ik op heksenjacht ging.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:43 schreef Sater het volgende:
Heksenjacht lost niets op.
Mijn bezem is verleidelijker dan uw toverstaf.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 00:23 schreef opa het volgende:
[..]
Volgens mij zou U het wel geil vinden als ik op heksenjacht ging.![]()
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:03 schreef Sater het volgende:
[..]
Mijn bezem is verleidelijker dan uw toverstaf.![]()
Dan dienen ze gewoon een vette claim in en daarmee is de zaak dan opgelost. Echter in een wereld waar niet elke moslim een terrorist is, maar wel bijna elke terrorist een moslim is, kun je niet voorzichtig genoeg zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2005 12:11 schreef Sater het volgende:
En wat gebeurt er als een veronderstelde
moslim - terrorist tóch onschu;ldig blijkt te zijn? Dankbare gebeden in de moskeeën?![]()
Wilders, Hirsi Ali en Cohen om precies te zijn. Buma - Haarsma [CDA] volgt gedachte achter de lijn Donner - Remkes. Vos [GroenLinks] meent dat de grenzen van de rechtstaat worden overschreden. Bron Radio 1 06 - 02 - '05.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:18 schreef lucida het volgende:
[..]
Dan dienen ze gewoon een vette claim in en daarmee is de zaak dan opgelost. Echter in een wereld waar niet elke moslim een terrorist is, maar wel bijna elke terrorist een moslim is, kun je niet voorzichtig genoeg zijn.
Vandaag werd bekend gemaakt dat met de aanhouding van de Hofstadgroep de beraming van zeker een moordaanslag op een bekende politicus Nederlandse is voorkomen: de gedachte achter de lijn Remkes-Donner is kennelijk dat voorkomen beter is dan genezen... Over die enkele vermeende moslim-terrorist, die dan toch ten onrechte van zijn bed wordt gelicht, moeten we als rechtstaat niet al te moeilijk doen.![]()
Welcome to 1984quote:Op dinsdag 25 januari 2005 02:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Een radicale ideologie is wat de overheid definieerd of bestempelt als een radicale ideologie. Je kunt hier gewoon objectieve criteria voor vaststellen zoals de mate van fanatisme in het verdedigen van het beleid of richtig c.q. overtuiging van de ideologie / politieke stroming. Dit zal er ondermeer voor zorgen dat one-issue partijen zoals Groep Wilders, dogmatisch linkse partijen als de SP of religies als de islam verboden worden, omdat ze op termijn gevaarlijk kunnen zijn voor de stabiliteit van de samenleving.
[..]
Vrijheid van meningsuiting is onhoudbaar in een land waar mensen zitten die aan de ene kant vinden dat beledeging strafbaar moet zijn en andere kant mensen zijn die doormiddel van het "vrije woord" onzin verkondigen met het labeltje "islam" die ervoor kan zorgen dat mensen veranderen in opblaasbare poppen.
Dit zorgt ervoor dat de overheid moet definiëeren welke gedachten toegestaan kunnen worden en welke gedachten strafbaar zijn. Als bijvoorbeeld de som 2+2=4 leid tot misdadige gedachten, dan moet deze worden gewijzigd in bijvoorbeeld 2+2=5 en is al het andere onwaar. Puur en alleen omdat 2+2=4 ervoor kan zorgen dat mensen ongewenste acties laat ondernemen tegen de staat. Dit alles in tegenstelling tot elk feit wat tegenspreekt dat 2+2 5 is.
Is dus in strijd met een grondrecht. Niet alleen een Nederlands grondrecht maar volgens mij ook een Europees grondrecht. Kun je wetten aannemen die je wil, maar zolang die grondrechten niet worden geschrapt of aangepast heb je juridisch geen poot om op te staan.quote:Mensen die zich met radicale ideologie inlaten kunnen een meldingsplicht krijgen. Eens in de zoveel tijd moeten zij op het politieburo verschijnen.
De dissidente gevangenen zijn het niet met je eens denk ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 08:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je hebt 2 soorten maatregelingen.... preventieve en corrigerende......
En de tijd voor corrigerende maatregelingen is voorbij (als mosterd na de maaltijd),
Een helder en strak strafsysteem ala Singapore doet ook wonderen..... zie criminaliteitcijfers. - Dit linkse systeem heeft zijn beste tijd gehad -
quote:Op dinsdag 25 januari 2005 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dan kunnen ze euh...'Rechts' opgepakt worden en dat is natuurlijk veel effectiver als 'Links' oppakken.
Als het niet serieus bedoeld was zou je bijna denken in een aflevering van Jiskefet beland te zijn.
Waarom? De EHRM is toch een wassen neusquote:Toetsten Remkes en Donner hun antiterreurvoorstellen bij de Hoge Raad c.q. andere rechtsscolleges?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |