abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24733066
quote:
Op maandag 24 januari 2005 22:58 schreef sjun het volgende:

Bron: Afshin Ellian in: NRC handelsblad 27 april 2002, /Opinierubriek reactie op Artikel Mohammed Benzakour. .
.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 01:15:37 #127
85889 lucida
équilibre
pi_24734977
quote:
Op maandag 24 januari 2005 22:58 postte sjun het volgende citaat van Afshin Ellian:

[quote]De politieke islam heeft Europa niets te leren. De problemen met het Europese moslim-proletariaat vormen een gruwelijke erfenis waaraan de multiculturalisten medeschuldig zijn.

De geschiedenis leert dat het vergoelijken of negeren van (mis)daden van sociaal-politieke religies leiden tot nog grotere misdaden en rampen. Dat is bijvoorbeeld gebeurd door de meeste westerse islamologen – dat waren vooral moraalridders die zich overgaven aan kritiekloos knuffelen van goden en religies, iets wat overigens haaks staat op het westerse cultuur-historische denken.

Voltaire, Rousseau en Nietzsche hebben het Europese christendom gediend met hun genadeloze kritiek, in tegenstelling tot de intellectuelen en geleerden die het Europese christendom blindelings wilden verdedigen.

Ook de islam verdient deze ware genade, namelijk de scherpe kritiek.
In het verleden bestond er in Europa sympathie voor de politieke islam. Maar die past niet in het westen. De politieke islam heeft Europa niets te leren.

Mede door deze conclusie wordt het bankroet van het Europese multiculturalisme blootgelegd. De problemen met het Europese moslimproletariaat dan wel lompenproletariaat vormen een gruwelijke erfenis die, mede door het ondoordachte optreden van multiculturalisten, onze kinderen en de liberale rechtsstaat zal belasten.

De politici en machthebbers die nu beweren dat ze het niet wisten, raad ik aan om opnieuw het meesterlijke essay van Paul Scheffer te lezen (Opiniepagina, 29 januari 2000). Zal het ons, de kritische denkers, ooit lukken de ogen van Europeanen te openen en hun de aard en het wezen te tonen van de politieke islam, de laatste totalitaire vijand van de vrije wereld? Dit is geen filosofische vraag. Het is een levensvraag.
Misschien wordt het SCH en anderen nu duidelijk waarom het volstrekt ondenkbaar is dat Wilders - waarvan ik bovenstaande tekst een prima weergave vindt van 's mans opvattingen - zich zal inlaten met het voorstel van Hirsi Ali om samen met Cohen en Aboutaleb aan te schuiven voor een debat.

De vraag of er überhaupt wel een bestaansgrond is voor een multiculturele samenleving, is gezien bovenstaande analyse dus niet een academische vraag, zoals SCH suggereert, maar een levensvraag

Zien Cohen en Aboutaleb de uitwassen van de radicale islam slechts als een binnenlandse aangelegenheid - van bovendien slechts een minderheidsgroep van de moslims - Wilders daarentegen ziet juist heel scherp de internationale dimensies en de manier waarop deze internationale terreurnetwerken wel georganiseerd infiltreren binnen alle lagen van onze politieke, maatschappelijke, religieuze, staatsrechterlijke en sociaalmaatschappelijke geledingen.

Ook wil Wilders in tegenstelling tot de "Godfather van het multiculturele geloofsideaal" (Cohen), niets weten van het multiculturalisme, uit bovenstaande citaten mag duidelijk zijn vanwaar zijn principiële bezwaren.

Maar ook de robuuste voorstellen van Wilders - m.b.t. (Marokkaanse) veelplegers en, andere de wet en het (morele) gezag ondermijnende radicale elementen - staan diametraal tegenover de slappe, halfzachte, pamperende en zalvende aanpak die Cohen tot op heden - vruchteloos - heeft voorgestaan.

De strijd tegen de radicale islamcellen en hun gewelddadig ideologisch instrument van de politieke islamterreur, behelst een hele andere materie, dan de etterachtige (Marokkaanse) "lastpakjes" die, aangemoedigd door laf en labbekakkerig (overheids)bestuur de boel volledig lopen te verzieken - en er met zo'n theemuts als Cohen nog mee weg komen ook.

Nogmaals Hirsi Ali zegt vaak zinnige dingen, maar voor een meer grondige analyse van het radicale islamgevaar, is zij toch niet echt de aangewezen persoon. Mij lijkt dat voor de meer doorwrochte analyse - t.a.v. het islamgevaar, de politiek-ideologische vertakkingen en de wereldwijde netwerken ter infiltratie - eerder mensen als Wilders en of Afshin Ellian de aangewezen personen zijn om de strijd tegen de politiek islam en zijn terroristoische uitwassen effectief te voeren.

Al met al sjun een leerzame aanvulling op eerdere posts, maar we zijn niet anders van je gewend.

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 25-01-2005 02:23:41 ]
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_24735659
Jongens hou op ik weet nog nauwelijk wat jullie nu eindelijk bedoelen.
pi_24737667
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 01:15 schreef lucida het volgende:
-zippit-
Dit is niet meer de fietspomp erop zetten, dit is een Putzmeister op de taal aansluiten.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 11:46:38 #130
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24739023
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 10:15 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Dit is niet meer de fietspomp erop zetten, dit is een Putzmeister op de taal aansluiten.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:46:04 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_24795239
quote:
Op maandag 24 januari 2005 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
Verder krijg ik bij haar altijd de indruk, zoals ook nu weer over "onze geschiedenis", dat ze bepaalde texten uit haar hoofd heeft geleerd en die steeds opdreunt zonder de nuances te kennen die erin liggen verscholen.
Beetje flauw, je diskwalificeert haar nu op grond van haar nieuwe Nederlanderschap; dat ze bepaalde teksten 'uit haar hoofd heeft geleerd' lijkt me logisch in de zin dat ze ze zich heel bewust heeft eigen gemaakt; ze zijn haar niet met de paplepel ingegoten en dus zal ze die teksten ook tamelijk academisch in haar argumentatie gebruiken. Het is net als met haar beheersing van de Nederlandse taal: die is volmaakt maar héel doordacht, aarzelend bijna, met de rem erop in scherpe bochten.
Ik vind haar iha zeer goed op de hoogte van de geschiedenis en ik heb haar nog niet kunnen betrappen op simplificerend etiket-denken. Dit in tegenstelling tot, ik noem maar iemand, Geert Wilders, die in zijn analyses van de maatschappij werkelijk niet veel verder komt dan wat voorgekauwde Oosthoek-begrippen en boerenlullenredenaties.
quote:
Maw ze net zo dogmatisch als haar tegenstanders...
Onzin. Je mag haar dogmatisch vinden in de meest neutrale betekenis van het woord, of koppig, of vasthoudend, maar de strikt afwijzende houding die ik vind bij haar tegenstanders, kom ik bij haar niet tegen. Hirsi Ali is voor veel overtuigde moslims een persona non grata, alleen vanwege haar standpunt en de manier waarop zij dat standpunt uitdraagt; no way dat zij gezien kan worden als serieus gesprekspartner.
Hirsi Ali zal de laatste zijn die het debat niet aangaat omdat haar opponent radicaal met haar van mening verschilt.

Bovendien heeft zíj nog niemand met de dood bedreigd. Dat alleen zegt al genoeg.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:55:03 #132
85889 lucida
équilibre
pi_24795399
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:46 schreef Ringo het volgende:

Ik vind haar iha zeer goed op de hoogte van de geschiedenis en ik heb haar nog niet kunnen betrappen op simplificerend etiket-denken. Dit in tegenstelling tot, ik noem maar iemand, Geert Wilders, die in zijn analyses van de maatschappij werkelijk niet veel verder komt dan wat voorgekauwde Oosthoek-begrippen en boerenlullenredenaties.
Jouw argumenten in een reactie op een post van Ryan3 snijden hout, jammer alleen dat je door bovenstaande toeschrijving meteen weer flink afbreuk doet aan jouw voor het overige helder betoog.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:21:11 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_24795966
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:55 schreef lucida het volgende:
Jouw argumenten in een reactie op een post van Ryan3 snijden hout, jammer alleen dat je door bovenstaande toeschrijving meteen weer flink afbreuk doet aan jouw voor het overige helder betoog.
Dat zou kunnen. Ik denk alleen dat Wilders gansch niet de intentie heeft een debat over islam en democratie aan te zwengelen; hij beroept zich op 'kennis' die niet verder reikt dan summiere definities en gaat uit van rauwe vooronderstellingen waaruit hij politieke munt wil slaan. Het feit dat hij het aanbod van Hirsi Ali resoluut naast zich neerlegde, geeft al aan dat hij helemaal niet uit is op discussie; zo'n discussie zou nuances kunnen opleveren die zijn imago van anti-islamist beschadigen en dat kost hem waarschijnlijk een groot deel van zijn potentiële electoraat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_24796658
Submission, omwille van hen moverende veiligheidsregels, voor vertoon teruggetrokken door leiding Rotterdam's filmfestival. Kamerleden van voornamelijk linkse signatuur menen dat Submission alsnog moet worden vertoond
Bron Radio 1 28 - 01 - '05.

Vanuit hoge hemelen stuurt Theo een cactus om te kussen. [interviews een prettig gesprek]
Ben helemaal voor vertoning Submission als manifestatie van het vrije woord. Of het bevrijdend werkt voor de [moslim] doelgroep? Nou ja, het geplante mosterdzaadje komt ooit tot volle wasdom.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:39:24 #135
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24821482

Niet ]alles wat prikt is lelijk, gevaarlijk of duivels.

Al even niet meer van Ayaan gehoord. Zou submission 2 al bijna klaar zijn?
pi_24882317
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:39 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Niet ]alles wat prikt is lelijk, gevaarlijk of duivels.

Al even niet meer van Ayaan gehoord. Zou submission 2 al bijna klaar zijn?
Tast, mét jou, in het duister. Zag haar wel als VVD - woordvoerster in de, naar ik meen, justitiecommissie. Onderwerp: voorkennis van mogelijk komende eerwraak. Indien goed begrepen en verstaan zou Ayaan mogelijke daders gráág profilactisch opgepakt zien. Schützhaft, gelijk Donner óók graag zou zien. Genoemde commissie pleit er overigens voor om zich eerst in de achtergronden van de eerwraak te verdiepen. Dit om het beter te kunnen aanpakken. Uiteraard is voorkomen beter. Scholen pleiten er voor kinderen van jongs af aan tegen eerwraak op te voeden.Hetgeen, mijns bedunkens, niet kan zonder medewerking van de oudere generaties.
Eerwraak dient te worden uitgebannen. Imams zouden hierbij een belangrijke rol kunnen spelen.
Mijns inziens kan er niet snel genoeg begonnen worden met de imamopleiding in Nederland.
Bestudering van Nederlandse normen en waarden mag hierbij geen vrijblijvend bijvak zijn.
  woensdag 2 februari 2005 @ 19:59:13 #137
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24888390
quote:
Roma-meisjes nog steeds uitgehuwelijkt

Uitgegeven: 2 februari 2005 16:20

AMSTERDAM - In Amsterdam-Zuidoost is nog steeds sprake van het uithuwelijken van jonge Roma-meisjes. Acht meisjes die graag lessen wilden volgen bij voor hen georganiseerd onderwijs, kwamen vorig schooljaar niet opdagen.

Drie van hen, in de leeftijd van 13 tot 15 jaar, waren nog leerplichtig. Bij de school kwamen meldingen binnen dat deze meisjes zijn uitgehuwelijkt aan mannen in Duitsland en voormalig Joegoslavië.

Dit bleek woensdag uit een rapport van het Projectenbureau Primair Onderwijs Zuidoost, dat in stadsdeel Amsterdam-Zuidoost een project begon voor jonge Roma-meisjes die nauwelijks onderwijs hebben gevolgd. Voor kinderen in de basisschoolleeftijd is het project wel succesvol, maar na hun dertiende jaar gaan de meeste Roma-meisjes nog steeds niet naar school.
bron: Nu.nl

Het verhaal van Ayaan Hirsi Ali blijft verbazingwekkend actueel. en betreft natuurlijjk niet enkel moslims. Het kan geen kwaad als de diverse zorgwekkende rapportages die rondgaan eens worden gecombineerd om zicht te krijgen op de sociale en financiële kosten van al te labbekakkerig beleid inzake deze maatschappelijke misstand.
pi_24888683
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:59 schreef sjun het volgende:

bron: Nu.nl

Het verhaal van Ayaan Hirsi Ali blijft verbazingwekkend actueel. en betreft natuurlijjk niet enkel moslims. Het kan geen kwaad als de diverse zorgwekkende rapportages die rondgaan eens worden gecombineerd om zicht te krijgen op de sociale en financiële kosten van al te labbekakkerig beleid inzake deze maatschappelijke misstand.
Wat hebben Roma zigeuners met moslims te maken? Ik heb Hirsi Ali nooit kunnen betrappen op enige bemoeienis met iets anders als haar 'hetze' tegen de Islam. Jij kan mij echter ongetwijfeld vertellen waar en wanneer Hirsi Ali stelling genomen heeft tegen uithuwelijking buiten de Islam.
  woensdag 2 februari 2005 @ 21:38:39 #139
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24890469
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 20:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat hebben Roma zigeuners met moslims te maken? Ik heb Hirsi Ali nooit kunnen betrappen op enige bemoeienis met iets anders als haar 'hetze' tegen de Islam. Jij kan mij echter ongetwijfeld vertellen waar en wanneer Hirsi Ali stelling genomen heeft tegen uithuwelijking buiten de Islam.
Ayaan doet dus meer dan de toeschrijving moslims. Deze vrouw kaart rechtsongelijkheden tussen man en vrouw aan en strijdt daartegen, zoals zij zelf aangaf in het interview met Paul Witteman. Zij heeft het daarbij niet gehad over strikte beperking tot moslims. Dat zou natuurlijk ook te zot zijn voor een volksvertegenwoordigster. Dat jij haar zonodig slechts aan moslims en cultureel-maatschappelijke achterstelling in die wereld wenst te koppelen is jouw zaak maar doet Hirsi Ali tekort.

Ik begrijp niet goed dat links Nederland niet blij is dat er iemand vanuit de Wiardi Beckman Stichting politiek actief geworden is in ons land? Kennelijk is het wat moeilijk om te gaan met mensen die hun kop boven het maaiveld uitsteken als je de aaname van gelijkheid en meergelijkheid aanhangt.
pi_24891560
quote:

[..]

Islamoogklepjes... lastig zeker of wellicht makkelijk, met zo'n beperkt blikveld door het leven..
pi_24891723
quote:

'hetze' tegen de Islam
En wanneer je dat maar vaak genoeg herhaalt, ga je 't nog geloven ook... hoef je vooral niet meer op inhoudelijke argumenten in te gaan, en kun je haar wegwuiven als karikatuur.
pi_24894804
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 22:48 schreef DennisMoore het volgende:

En wanneer je dat maar vaak genoeg herhaalt, ga je 't nog geloven ook... hoef je vooral niet meer op inhoudelijke argumenten in te gaan, en kun je haar wegwuiven als karikatuur.
Dat doe ik al tijden, bevalt prima
pi_24896387
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 01:32 schreef Tijger_m het volgende:

Dat doe ik al tijden, bevalt prima
In dat geval kun jij gedisqualificeerd worden als discussiepartner (hier). .
pi_24897985
Winstpunt voor Ayaan. De Vrije Universiteit [Amsterdam] start een opleiding voor imams.
Nederlandse normen en waarden géén ondergeschoven kindje.

Bron Parool 02 - 02 - '05
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:34:45 #145
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24897990
quote:
Op zondag 23 januari 2005 01:38 schreef popolon het volgende:
Met haar krampachtige 'speech' tijdens haar comeback werd het me teveel.

Ik begon bijna te grienen, wat een show zeg .
Ik moest er ook om lachen, zelfs bijna huilen dat niemand in ziet dat ze inhoudelijk geen drol voor stelt en maar een truukje kent

Wat me overigens wel deugd deed is dat het haar absoluut geen goed gedaan heeft dat ze zolang weg was. Wat zag ze er lelijk en gedrochtig uit zeg

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_24901238
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik moest er ook om lachen, zelfs bijna huilen dat niemand in ziet dat ze inhoudelijk geen drol voor stelt en maar een truukje kent

Wat me overigens wel deugd deed is dat het haar absoluut geen goed gedaan heeft dat ze zolang weg was. Wat zag ze er lelijk en gedrochtig uit zeg

Je bent een naar ventje Banshee, ten eerste kun je geen voorbeeld noemen waardoor blijkt dat Ali inhoudelijk niets zou voorstellen. Kretologie blijkt je motto te worden, bewijzen zijn aan jou namelijk niet besteed.
Je laatste opmerkingen vind ik walgelijk.
Tot nu toe ben je de meest kansloze discussieerder op Fok en verstiert zowat ieder topic waarin je ons van je wanstaltige ideeen op de hoogte stelt.
Wat is het toch met de Islam en kritiek? Blijkbaar erger dan olie en vuur.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 3 februari 2005 @ 13:44:53 #147
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24901565
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:32 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Je kunt geen voorbeeld noemen waardoor blijkt dat Ali inhoudelijk niets zou voorstellen.
Ik kan wel 100den voorbeelden noemen waaruit blijkt dat haar eigen verminkte toestand de aanleiding is om de Islam af te vallen en te beledigen. Kijk, ik vind het ook wel zielig dat ze verminkt is in haar jonge jaren, maar waarom moeten 1 miljoen aimabele Moslims in Nederland daaronder lijden? Hoe vaak zijn er niet Moslima's geweest die op TV duidelijk hebben gezegd dat zij haar niet vertegenwoordigd, wel 100den keren !
quote:
Kretologie blijkt je motto te worden.
Wat bedoel je daar precies mee? Wees eens concreet. Bij voorbaat dank
quote:
Nogmaal, ik heb je het al eerder verteld waarde Elgigiante, je mag er van vinden wat je wilt, maar ik vertel ten minste wat ik denk. En in Nederland is dat erg populair geworden getuige o.a. de populariteit van wijlen Pim en de nog levende Wilders. Het verschil is dat ik spreek en mezelf uit op persoonlijk titel en zij opereren namens een politieke partij of ideologie Ik kan gewoon niet emotieloos blijven reageren als ik zie hoe Hirsi Ali zichzelf (financiëel) verrijkt door de Islam en de Moslims de hele tijd op ongegronde manier af te vallen
quote:
Tot nu toe ben je de meest kansloze discussieerder op Fok en verstiert zowat ieder topic waarin je ons van je wanstaltige ideeen op de hoogte stelt.
Nogmaals, ook dit ben ik niet met je eens. Ik zal ongetwijfeld een ietwat andere mening hebben dan de gemiddelde Fok!ker, maar dat maakt mij niet per definitie kansloos. Dat zou ook niet eerlijk zijn om iemand puur op grond van zijn Islamitische en Marokkaanse afkomst uit te sluiten van het debat, notabene ook og als de gebruiker in kwestie heel veel heeft bijgedragen aan het forum

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 3 februari 2005 @ 13:55:44 #148
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24901795
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Iemand die inhoudelijk geen drol voorstelt studeert niet universitair af en krijgt vervolgens geen kans om bij de Wiardi Beckman Stichting werkzaam te worden. Ik zie hier slechts een belasterende verklaring die nu niet een promotie van de lasteraar bewerkt. Dergelijke op de man of vrouw gespitste toeschrijvingen bewerken belangstelling voor wat deze belasterde nu eigenlijk voor de lasteraar te bewerken taboe aanhaalt.

Het heeft Allah behaagd ongelovigen te gebruiken om Zijn volk van Zijn wijsheden te openbaren. Zijn volk echter weigert hooghartig in te zien dat het terecht wordt aangesproken op een gemis aan zelfkritiek, een gemis aan streven naar rechtvaardigheid en meer liefde voor de retoriek dan voor de vrijmakende waarheid. Allah zou het liever anders zien maar degenen die Zijn ambassadeurs zouden moeten zijn lijken zich onledig te houden met trivialisering, egostreling, volkstoneel ,sentimentalisering en laster.

Allah schudt zijn huis op waarbij hij zijn eigen mensen juist niet ontziet. Allah, de Barmharige, die zijn zijnen lief heeft spaart hen zijn roede niet opdat zij opwassen tot evenwichtige volwassenen. Wie oren heeft om te horen laat deze boodschap niet achteloos aan zich voorbij gaan.
quote:

Geen goedkoper vermaak dan leedvermaak. Zou de Liefdevolle, de Erbarmer werkelijk glimmen van trots als Hij Zijn dienaren zich zo weinig verheven zag vermaken om het leed van een ander?

Keer je af van deze heilloze dwaalweg. Verwerp deze liefdeloosheid verre van je. Wordt tot een erbarmer, eenliefdevolle, een barmhartige naar het beeld van Allah. En Allah weet het beter.
pi_24901810
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:32 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Je bent een naar ventje Banshee, ten eerste kun je geen voorbeeld noemen waardoor blijkt dat Ali inhoudelijk niets zou voorstellen. Kretologie blijkt je motto te worden, bewijzen zijn aan jou namelijk niet besteed.
Wat is het toch met de Islam en kritiek? Blijkbaar erger dan olie en vuur.
Ben het helemaal met je eens.
Als je dit leest ,weet je eigenlijk al dat er met hem niet te praten is.
***Stop fascism, boycot Israel*** fascist a la Islam
pi_24901883
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik kan wel 100den voorbeelden noemen waaruit blijkt dat haar eigen verminkte toestand de aanleiding is om de Islam af te vallen en te beledigen. Kijk, ik vind het ook wel zielig dat ze verminkt is in haar jonge jaren, maar waarom moeten 1 miljoen aimabele Moslims in Nederland daaronder lijden? Hoe vaak zijn er niet Moslima's geweest die op TV duidelijk hebben gezegd dat zij haar niet vertegenwoordigd, wel 100den keren !
[..]

Wat bedoel je daar precies mee? Wees eens concreet. Bij voorbaat dank
[..]

Nogmaal, ik heb je het al eerder verteld waarde Elgigiante, je mag er van vinden wat je wilt, maar ik vertel ten minste wat ik denk. En in Nederland is dat erg populair geworden getuige o.a. de populariteit van wijlen Pim en de nog levende Wilders. Het verschil is dat ik spreek en mezelf uit op persoonlijk titel en zij opereren namens een politieke partij of ideologie Ik kan gewoon niet emotieloos blijven reageren als ik zie hoe Hirsi Ali zichzelf (financiëel) verrijkt door de Islam en de Moslims de hele tijd op ongegronde manier af te vallen
[..]

Nogmaals, ook dit ben ik niet met je eens. Ik zal ongetwijfeld een ietwat andere mening hebben dan de gemiddelde Fok!ker, maar dat maakt mij niet per definitie kansloos. Dat zou ook niet eerlijk zijn om iemand puur op grond van zijn Islamitische en Marokkaanse afkomst uit te sluiten van het debat, notabene ook og als de gebruiker in kwestie heel veel heeft bijgedragen aan het forum

Je geeft aan wat de mogelijke drijfveren van Ayaan zijn, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Haar verleden speelt uiteraard mee en daar is ook niets mis mee, het verleden van Nelson Mandela speelde ook mee toen hij het voortouw nam in de asfschaffing van de apartheid, ook hij liep steeds tegen een muur op, ook hij had 'zwarte tegenstanders'.
Toen het feminisme in Nederland de kop op stak waren er ook heeeeeeeeeel veel vrouwen tegen (terwijl juist hún belangen werden behartigd), en verandering is altijd een verschuiving welke op tegenwerping stuit, maar daar moet je je niet door laten ontmoedigen, vandaar dat het goed is dat Ayaan op dit moment niet inbindt.
Vertellen dat iets zo is is geen belediging maar een aanmerking en kan als kritiek opgevat worden. Als een agent zegt dat ik niet door rood mag rijden voel ik me ook niet beledigd, ik word gewoon op feiten gewezen, meer niet.
Zeggen wat je denkt is inderdaad een mooi recht dat we in Nederland hebben en moeten koesteren, dat betekent alleen niet dat zeggen wat je denkt niet gebonden is aan grenzen.
Keer op keer vraag ik me af of jij voorbeelden kunt aantonen waaruit blijkt dat Ayaan iets beweer wat niet zo is. Keer op keer kom jij daar niet met een antwoord op.
Ondanks je activisme op het forum en je vele bijdrages heb ik nog weinig inhouedelijk productiefs uit je toetsenbord ontdekt.
Simpleweg: Als je stelt dat Ayaan uit haar nek lult, geef dan aan waarover ze uit haar nek lult.
Dat jij haar liever dood wil zien weet ik ook wel en van mij mag je dat best denken, maar je hoeft het niet op een dergelijke provocatieve manier het internet op te slingeren als het niet relevant is in een discussie.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')