Begrijp je nou nog niet dat kreten als "angst" en "islamfobie" allang hun geloofwaardigheid hebben verlorren? En Nederlanders zijn van nature helemaal niet angstig ofzo, waar jij het over hebt is de naoorlogse generatie. De generaties daarvoor, en vooral nu de komende, zullen van een heel andere signatuur zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:38 schreef fayakill het volgende:
[..]
Omdat nederlanders van nature een bang volk zijn![]()
Dat doodrijden van die tasjesdief, ik kon eerst mijn oren niet geloven...bestaan er dan toch nederlanders die niet met zich laten sollen?? Nee hoor, het bleek een surinaamse te zijn![]()
Het is lachwekkend, die angst van veel nederlanders...en ook hoe het zich uit. De Frontpage is een grote grap aan het worden![]()
Yep. Ze rammen het laagje beschaving er zelf keihard uit. Het domste is dat ze niet eens doorhebben wat ze zelf aan het uitlokken zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:55 schreef vanvugh het volgende:
[..]
Begrijp je nou nog niet dat kreten als "angst" en "islamfobie" allang hun geloofwaardigheid hebben verlorren? En Nederlanders zijn van nature helemaal niet angstig ofzo, waar jij het over hebt is de naoorlogse generatie. De generaties daarvoor, en vooral nu de komende, zullen van een heel andere signatuur zijn.
Oproepen tot geweld is natuurlijk verboden, maar voor al het overige zou de vrijheid van meningsuiting moeten gelden, dus ook voor moslims. Als hun homo's onnatuurlijk vinden moet ze de vrijheid hebben om dat te kunnen zeggen, ga je oproepen tot geweld tegen homo's dan is het natuurlijk wat anders.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:55 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting houdt op op het moment dat je wetten overtreed. Het van een flatgebouw gooien van homo´s is tegen de wet. Het invoeren van de sharia is tegen de wet, het onderuithalen van de democratie is notabene de pijler van onze samenleving.
Op dat moment is er maar 1 actie mogelijk en dat is zo snel en zo hard mogelijk opruimen.
Dat maakt niet uit, zolang de Islam maar een marginale rol speelt in Europa. Vrijheid van meningsuiting hoeft niet voor iedereen te gelden in een bepaald gebied.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 13:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, klopt, dat moet gebeuren, want voor je het weet is het moderne Europa net als het achterlijke Islamistan....
Uh... wacht even...
Het oproepen tot een heilige oorlog tegen het westen vanuit een een hosting bedrijf in Nederland en dat wordt toegestaan. Daar gaat het mij bv om. Zulke bedrijven moeten zo snel mogelijk met de grond gelijk gemaakt worden.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:00 schreef vanvugh het volgende:
Oproepen tot geweld is natuurlijk verboden, maar voor al het overige zou de vrijheid van meningsuiting moeten gelden, dus ook voor moslims. Als hun homo's onnatuurlijk vinden moet ze de vrijheid hebben om dat te kunnen zeggen, ga je oproepen tot geweld tegen homo's dan is het natuurlijk wat anders.
En hoeveel van die dingen zijn gebeurd?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:55 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting houdt op op het moment dat je wetten overtreed. Het van een flatgebouw gooien van homo´s is tegen de wet. Het invoeren van de sharia is tegen de wet, het onderuithalen van de democratie is notabene de pijler van onze samenleving.
Op dat moment is er maar 1 actie mogelijk en dat is zo snel en zo hard mogelijk opruimen.
Wij volgen "hun" denkbeelden, of de koran toch niet?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:51 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ach volgens hun denkbeelden niet. Ze zijn namelijk tegen een democratie en tegen het vrije woord. Dus of vrijheids voor menings uiting geld voor moslims? Volgens de Koran niet nee.
Zij volgen die wel.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:08 schreef vanvugh het volgende:
[..]
Wij volgen "hun" denkbeelden, of de koran toch niet?
Ik denk dat je beter kan gaan kijken naar de personen die achter die sites zitten, want je kunt die sites wel offline halen maar daardoor gaan ze nog niet anders denken. Censuur is, ook in dit geval, geen oplossing.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:06 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Het oproepen tot een heilige oorlog tegen het westen vanuit een een hosting bedrijf in Nederland en dat wordt toegestaan. Daar gaat het mij bv om. Zulke bedrijven moeten zo snel mogelijk met de grond gelijk gemaakt worden.
Je kan die personen hier wegsturen, ze horen hier in elk geval niet thuis.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:13 schreef vanvugh het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter kan gaan kijken naar de personen die achter die sites zitten, want je kunt die sites wel offline halen maar daardoor gaan ze nog niet anders denken. Censuur is, ook in dit geval, geen oplossing.
dat is dus de maatstaf ? We laten iemand roepen dat homo's van een flat gegooid moeten worden, gaan dan kijken hoeveel er daadwerkelijk af gegooid worden en gaan dan de strafmaat bepalen ?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:06 schreef Hymn het volgende:
En hoeveel van die dingen zijn gebeurd?
Hoeveel homo's zijn er van flats gegooid?
Is de sharia al ingevoerd dan?
Een dode is altijd te betreuren, deze jongen was een crimineel maar de dood had hij niet verdiend. Tragisch. Om daar blij mee te zijn is walgelijkquote:Op zaterdag 22 januari 2005 12:27 schreef Luger het volgende:
[..]
Wat is daar walgelijk aan? Een roofoverval plegende tasjesrover overlijd bij het plegen van een roof en dat moet erg zijn? Bullshit. Wat pas walgelijk is, is het gedrag van die totaal hersenloze Marocs in Oost die een dergelijke crimineel gaan vereeren.
Driss en Ali waren allebei klotetuig, om ze te gaan vereren als "jongens met een hart van goud" is net zo walgelijk als het goedpraten van het doden van iemand. Dát bedoelde ik. Beide kampen zijn goed fout bezig.quote:Maar ja, dat hebben we al vaker gezien, vergeet messentrekker Driss niet die agenten te lijf ging, dat was zo´n lieve jongen![]()
Ja, we hebben het hier over kutmarokkanen uit Amsterdam-Oost. De Marokkanen die ik ken schamen zich kapot voor zulke lui en gaan al helemaal geen stille tocht organiseren voor zo iemand.quote:Totaal gestoord die mensen met geen enkel gevoel voor oorzaak en gevolg. Gewoon liegen liegen en verdraaien. Zelfs de racismetroefkaart kwam eerst al weer omhoog totdat bleek dat Germaine C zelf een allochtoon is.
maar bereiken en beinvloeden ze wel minder mensen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:13 schreef vanvugh het volgende:
maar daardoor gaan ze nog niet anders denken.
De Volkskrant doet enkel verslag van een onderzoek van TNS NIPO.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:52 schreef Davitamon het volgende:
Een fobie is een irrationele angst. Dit artikel van de Volkskrant (de Volkskrant is een kutkrant) is derhalve tendentieus.
Dat laatste sluit enigzins aan wat ik kon concluderen na wat dagen doorgebracht te hebben op het forum van Marokko.nlquote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nee, bang ben ik ook niet maar het islam ervaar ik als drukkend, drammerig, bedreigend en verstikkend, zeker voor de vrouw. Bovendien vind ik dat vooral islam aanhangers beperkt zijn door het geloof om rationeel te denken.
Nee, het oproepen tot geweld en haat is strafbaar. Dus zodra er preken zijn die mensen oproepen subiet de straat op te marcheren om homo's van de daken te gooien is er al een zaak.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:16 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
dat is dus de maatstaf ? We laten iemand roepen dat homo's van een flat gegooid moeten worden, gaan dan kijken hoeveel er daadwerkelijk af gegooid worden en gaan dan de strafmaat bepalen ?
Meneer de Rechter ik kreeg zojuist het bericht dat er een 11e homo van een flat gegooid is.
Ow dan zullen we uw straf helaas met nog een jaar op moeten hogen meneer Ali.
Hoe doen we dat dan met de Heilige Oorlog ? Die gaan we berechten als deze gewonnen is ?
Ze hebben alleen gepeild of men de islam bedreigend vindt, dat is nog iets anders dan is je broek plassen van angst voor de islam.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De Volkskrant doet enkel verslag van een onderzoek van TNS NIPO.
Maar wijzen naar een medium (Volkskrant in dit geval) is wel een handige tactiek om de aandacht van de (schadelijke?) inhoud af te houden.
Nee, want je kan vrij eenvoudig ook je website hosten in Amerika, en anders zijn er nog wel andere manieren om mensen te beinvloeden. Bovendien ken je mensen niet beschermen tegen dit soort dingen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:17 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
maar bereiken en beinvloeden ze wel minder mensen.
Welk percentage is volgens jou niet in staat om rationeel te denken?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nee, bang ben ik ook niet maar het islam ervaar ik als drukkend, drammerig, bedreigend en verstikkend, zeker voor de vrouw. Bovendien vind ik dat vooral islam aanhangers beperkt zijn door het geloof om rationeel te denken.
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:48 schreef Luger het volgende:
[..]
Kijk mensen, dit is hoe ze denken.
En leer de geschiedenis eens van dit continent fayakill, het duurt lang voordat de vlam in de pan slaat hier, maar als het gebeurt is het ook gelijk extreem.
Waarom zouden we er pas tegen optreden als de dreiging reeel is ? Zulke denkbeelden moeten zo snel mogelijk in de kiem gesmoord worden.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Sowieso is het idee dat een etnische immigrantenminderheid (6,25%) zonder een vast grondgebied een heilige oorlog gaat voeren een angstbeeld.
Wat een kromme laatste zin... nederlanders zijn niet angstig, wel de naoorlogse generatie, maar niet die van daarvoor en vooral de nu komendequote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:55 schreef vanvugh het volgende:
[..]
Begrijp je nou nog niet dat kreten als "angst" en "islamfobie" allang hun geloofwaardigheid hebben verlorren? En Nederlanders zijn van nature helemaal niet angstig ofzo, waar jij het over hebt is de naoorlogse generatie. De generaties daarvoor, en vooral nu de komende, zullen van een heel andere signatuur zijn.
Misschien als het welgemanierde mensen waren waarmee een rationele discussie mogelijk was dat men er dan minder bang voor zou zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:41 schreef fayakill het volgende:
Natuurlijk zitten die allohctonen fout, maar de reakties van veel nederlanders maakt het voor hun wel heel makkelijk he. En ja, kom maar op met je commentaar, zoals veel van je medelanders heb je op internet een grote bek,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |