abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24669267
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:31 schreef SCH het volgende:
Als je het verschil tussen Brinkhorst en Verdonk niet ziet in dezen dan houdt het gewoon op. Dat is toch hartstikke helder. Zo dom ben je toch niet Redux???
Weet je dat ik op jouw domme geblaat standaard maar niet eens meer inga? En dan heb je in de zeer korte tijd dat ik op Fok! post toch wel een unieke prestatie geleverd.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 14:34:53 #277
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24669272
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:58 schreef Gixxer_Dude het volgende:
De Erelijst van deze dooie eikel:
http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1046326358205.html

dinsdag 17 juni 1997
B. is dan 14 jaar.

vrijdag 6 februari 1998
Hij is inmiddels 15 geworden.

woensdag 28 oktober 1998
B. is 16 jaar.

etc...
Joh, en nu is-ie 19? Rara hoe kan dat? DOORDAT HET NIET DIEZELFDE B. IS

Maar goed leuk zo'n lijst van niemand die ook een B. als achternaam heeft, MAAR DIE IS HIER COMPLEET IRRELEVANT.

Sorry voor de CAPS maar een sukkel die zo'n lijst post ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_24669302
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:32 schreef Redux het volgende:

[..]

Beide ministers. Wat is het verschil, de ene is vrouw, de ander niet?
Het gaat om de inhoud van een zaak. Brinkhorst zegt niks over de dader, Verdonk wel.
pi_24669319
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:36 schreef SCH het volgende:
Het gaat om de inhoud van een zaak. Brinkhorst zegt niks over de dader, Verdonk wel.
Het gaat erom dat in beide gevallen een minister zijn/haar mening geeft over een gebeurtenis. Dat jij bij het ene het wel ok vindt dat een minister zijn/haar mening geeft, maar bij het ander niet vind ik heel vreemd
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:38:17 #280
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24669321
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:34 schreef Doc het volgende:

[..]

Joh, en nu is-ie 19? Rara hoe kan dat? DOORDAT HET NIET DIEZELFDE B. IS

Maar goed leuk zo'n lijst van niemand die ook een B. als achternaam heeft, MAAR DIE IS HIER COMPLEET IRRELEVANT.

Sorry voor de CAPS maar een sukkel die zo'n lijst post ...
Erg vervelend idd.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_24669343
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:38 schreef Redux het volgende:

[..]

Het gaat erom dat in beide gevallen een minister zijn/haar mening geeft over een gebeurtenis. Dat jij bij het ene het wel ok vindt dat een minister zijn/haar mening geeft, maar bij het ander niet vind ik heel vreemd
Nee, bij de ene is de zaak onder de rechter en spreekt de minister een oordeel uit over de dader - bij de andere geeft een minister zijn mening over een inhoudelijk onderwerp: hoe om te gaan met de islam.
pi_24669364
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, bij de ene is de zaak onder de rechter en spreekt de minister een oordeel uit over de dader - bij de andere geeft een minister zijn mening over een inhoudelijk onderwerp: hoe om te gaan met de islam.
Het komt beide op hetzelfde neer. Je houdt over 2 dezelfde zaken 2 verschillende meningen op na. En dat is raar.
pi_24669427
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:41 schreef Redux het volgende:

[..]

Het komt beide op hetzelfde neer. Je houdt over 2 dezelfde zaken 2 verschillende meningen op na. En dat is raar.
Nee, het komt niet op hetzelfde neer. Dat blijf ik niet uitleggen.
pi_24669466
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:45 schreef SCH het volgende:
Het komt wel op hetzelfde neer. Je kunt het nog 100 keer uitleggen, je krijgt er niet meer gelijk mee.
In beide gevallen geeft een minister zijn/haar mening over een zaak wat die minister eigenlijk niet aangaat. Bij het ene geval vind je het wel o.k., bij het andere niet. Nogmaals: heel vreemd.
pi_24669503
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:51 schreef Redux het volgende:

[..]

Dat zie ik helemaal niet naar voren komen hoor. Dat jij dat gemakshalve voor hem invult betekent niet dat je gelijk hebt in je mening. Ik zie niet in waarom verdonk haar mening niet zou mogen ventileren.
Dan denk ik toch echt dat je moeite met lezen hebt.
quote:
"Politici (wetgevende) moeten hun waffel houden en de zaak aan de rechter (rechterlijke macht) overlaten."
.
pi_24669545
quote:
Herdenkingstocht Ali el B. van start

Uitgegeven: 21 januari 2005 14:43
Laatst gewijzigd: 21 januari 2005 14:45
AMSTERDAM - Enkele honderden mensen, waaronder veel Marokkaanse jongeren, zijn vrijdag om 14.15 uur begonnen met de herdenkingstocht. Ze kwamen bijeen bij de boom in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam waar Ali el B. maandag om het leven kwam. De zus van El B. riep voor aanvang van de tocht vooral de jongeren op op gedeisd te blijven en er een gedenkwaardige tocht van te maken.

Rondom de boom liggen veel bloemen. Er hangen ook steunbetuigingen. Op een van de briefjes staat: 'Verdonk, moordenares'. Een paar jongens schreeuwden "We willen geen camera's", waarop een cameraman een steentje naar zijn hoofd kreeg. Een stel andere jongens wist de boel te sussen.

Familieleden, vrienden en buurtbewoners zullen naar de Al Kabir moskee aan de Weesperzijde lopen. Daar wordt op verzoek van de familie een besloten herdenkingsbijeenkomst gehouden. De 19-jarige jongeman werd maandagavond in Amsterdam-Oost doodgereden door een 43-jarige vrouw, nadat hij een tas uit haar auto had gestolen. De Linnaeusschool in Derde Oosterparkstraat heeft uit voorzorg haar deuren gesloten. Het incident vond plaats voor de school.
bron
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:00:19 #287
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24669657
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:29 schreef milagro het volgende:
Verdonk : ''Maar ik pleit niemand vrij,'' voegde ze eraan toe.

waar laat ze zich nu uit over de rechtsorde ?
ze zegt niet "belachelijk dat hij vervolgd wordt" "Ali is de dader, niet het slachtoffer"

ze zegt "de ellende begon bij de diefstal, niet bij de aanrijding" en "voor mij is dit geen moord"

Cohen ergerde zich ook aan dat woordgebruik van hen die tot Ali's vriendenkring en familie behoren en hij heeft dat ook uitgesproken.
Cohen mag dat wel en een minister weer niet

Wat Verdonk hier doet is exact wat Brinkhorst gedaan heeft, die tettert een half interview er mee vol, óók een lopende zaak, of het nu over de moord op TvG ging of de bedreigingen aan HA 's adres.

Je kan bezwaar hebben tegen wát deze politici zeggen (cohen, verdonk, brinkhorst) maar niet dát ze het zeggen.
Of je moet consequent ALLE commentaar onwenselijk achten.
Eindelijk iemand die ingaat op waar het over zou moeten gaan.

Wie heeft er nu INHOUDELIJKE kritiek op wat Verdonk zegt?
En(in hoeverre)raakt zij aan de trias politica
En indien ja op welke manier.
Eis dat erg? En hoe erg dan?

Wanner eenieder deze vragen beantwoord kan de discussie mi een stuk helderder gevoerd worden.
Koranfascisme bedankt Islam
pi_24669663
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe maar niet inderdaad, ik vind het complete onzin namelijk.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:10:22 #289
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24669813
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 09:34 schreef milagro het volgende:

Ik heb compassie voor de ouders, want het blijft hun kind, wat hij ook gedaan heeft.
En dat zij op dit moment geen oog willen hebben voor wát die knul allemaal gedaan heeft, begrijp ik. Maar dan ook alleen van hen, niet van al die andere "moord" schreeuwers en "het was zo'n goeie knul die altijd respect had voor iedereen" want dat had hij dus níet!
Ik kan weinig compassie voor de ouders opbrengen. Zij zijn toch medeverantwoordlijk voor het feit dat hun zoon een crimineel was. Zij hebben toch 19 jaar de tijd gehad om hem te leren wat goed en fout is. Volgens mij stelen ook in de Islam niet toegestaan.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_24670083
quote:
OM mag overleden Ali el B. niet vervolgen

Uitgegeven: 21 januari 2005 15:16

AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft het Openbaar Ministerie vrijdag niet ontvankelijk verklaard in de rechtszaak tegen de 19-jarige Ali el B. De man werd ervan verdacht op 11 mei vorig jaar een gewapende overval te hebben gepleegd op de Xenos in de Kalverstraat in Amsterdam.

El B. werd maandagavond echter doodgereden in Amsterdam-Oost, door een vrouw bij wie hij even daarvoor een tas uit haar auto zou hebben gestolen. Aangezien de man is overleden, kan de rechtbank niet anders concluderen dan dat het OM de vervolging tegen hem moet staken. Het OM trok zelf ook deze conclusie.

Vrijdag werd de zaak kort heropend. De officier van justitie gaf daarop aan dat zij zichzelf niet ontvankelijk achtte, de rechtbank bevestigde dit in het vonnis. De rechtbank sprak haar medeleven uit met de nabestaanden van El B.

Het OM had twee jaar celstraf tegen Ali el B. geëist. Na zijn arrestatie zat hij vier maanden in hechtenis. Hij werd in september vrijgelaten, omdat zijn broer hem een alibi voor het moment van de overval had verschaft.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:29:40 #291
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24670139
Goed, dan maar vervolgen voor bumperkleven. .
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:39:22 #293
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_24670292
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:10 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Ik kan weinig compassie voor de ouders opbrengen. Zij zijn toch medeverantwoordlijk voor het feit dat hun zoon een crimineel was. Zij hebben toch 19 jaar de tijd gehad om hem te leren wat goed en fout is. Volgens mij stelen ook in de Islam niet toegestaan.
Tja...
quote:
De Marokkaan ontkent

LIEDEWIJ LOORBACH

De familie van Ali el Bejjati, de jongen die maandag in Amsterdam-Oost door zijn slachtoffer werd doodgereden, houdt vol dat hij een lieve jongen was en geen tasjesdief. Ook al is zijn criminele verleden inmiddels bij iedereen bekend, de familie blijft die ontkennen.

Het is een Marokkaans fenomeen, zeggen deskundigen. ''Als je iets niet ziet, dan is het er ook niet. Dat is een cultureel-Marokkaans gegeven,'' aldus Niels Duits van de Forensisch Psychiatrische Dienst.

Duits: ''Onze praktijkervaring is dat er bij Marokkanen vaak sprake is van psychologische ontkenning. Wij krijgen van ouders van delinquenten vaak te horen dat hij thuis zo'n aardige jongen is.''

Ook vrienden van Ali blijven benadrukken dat het 'een goede jongen' was. ''Hij was echt geen hangjongere. Hij zat op school en had twee bijbaantjes. Ali was met zijn toekomst bezig,'' zeiden ze woensdag in deze krant.

Duits illustreert het met een anekdote die een vriend jaren geleden meenam uit Marokko: ''Als daar de whisky in een limonadefles zit, is het ook geen whisky.''

Dat Ali in 2000 ook al opgepakt en veroordeeld werd voor een tasjesroof in Oost, doet voor zijn vrienden en familie niet terzake. Over het feit dat hij al vier maanden in voorarrest zat voor een gewapende overval, waarvoor hij begin deze week opnieuw moest voorkomen, wordt alleen gezegd dat hij nog steeds alleen verdachte was en zeker over twee weken zou zijn vrijgesproken.

De familie van Driss Arbib, die in 2003 op het Mercatorplein werd doodgeschoten, had dezelfde reactie. Het verhaal dat Driss van een ruzie in een eettentje was weggelopen om een mes te halen, kon gewoon niet waar zijn. De getuigen die zeiden dat Driss een mes op de agent had gericht, toen die het restaurantje in rende, moesten de waarheid hebben verdraaid.

''Driss was geen jongen die zoiets zou doen,'' zei zijn broer.

''Een zonde in het verborgene is reeds voor tweederde vergeven,'' luidt een Arabisch spreekwoord.
Bron: http://www.parool.nl/nieuws/2005/JAN/21/p2.html
pi_24670316
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:10 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Volgens mij stelen ook in de Islam niet toegestaan.
Van ongelovigen stelen wel volgens sommige radicale stromingen.
pi_24670368
Joh, die herdenkingstocht is al voorbij
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:43:59 #296
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24670385
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:37 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

GroenLinks
Vreemd inderdaad, net alsof alleen 'linkse stemmers' kennis van de wet hebben. Dat kan nooit de bedoeling zijn..
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:52:20 #297
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24670528
Nu ik weet wat hij allemaal op zijn kerfstok heeft is mijn laatste twijfel wel weg.
Ja, ik ben blij dat hij dood is en niemand meer pijn kan doen.

Over die man die een verbrijzelde enkel opliep stond toen nog een groot stuk in Het Parool
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24670537
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:52 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
Mooi is dat toch he een stille tocht die wegens respect aan het slachtoffer georganiseerd wordt, maar die niet gefilmd mag worden en dat met een steen als bewijs.
Beetje selectieve omgang van de term: respect 2 all, maar daar staan de meeste deelnemers in de tocht dan ook niet om bekend.

Ik mag hopen dat het stormt als nooit te voren en het regent dat het giet.
Zelfs Allah moet zijn ngenoegen kenbaar maken over de stille tocht.

Maar ja, we wachten af wat er met de rechtszaak gebeurd, ik denk dat mevrouw veroordeeld wordt.
Yeah baby Yeah!
pi_24670554
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:52 schreef HarigeKerel het volgende:
Nu ik weet wat hij allemaal op zijn kerfstok heeft is mijn laatste twijfel wel weg.
Je doelt op die lange waslijst uit het parool? If so, de persoon op die lijst betreft niet onze lieve ali el b..
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:54:23 #300
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24670555
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:29 schreef Lithion het volgende:
Goed, dan maar vervolgen voor bumperkleven. .
quote:
Aangezien de man is overleden, kan de rechtbank niet anders concluderen dan dat het OM de vervolging tegen hem moet staken. Het OM trok zelf ook deze conclusie.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')