quote:Kunstenaar bedreigd na tentoonstelling
AMSTERDAM - De Marokkaans-Nederlandse kunstenaar Rachid Ben Ali wordt bedreigd sinds de opening van een tentoonstelling van zijn werk in het Cobra Museum in Amstelveen.
Zijn werk bestaat uit cartooneske tekeningen, gemaakt na de moord op Theo van Gogh, waarmee hij een discussie los wil maken over haatzaaiende imams en extremisme binnen de islam. Zo zijn er schilderijen te zien van uit hun mond poepende imams en naakte mannen en vrouwen met koranteksten op hun lichaam.
Sinds het begin van de expositie op 15 januari heeft Ben Ali beveiliging en slaapt hij op een ander adres. "Ik heb nu constant een paar mensen om me heen", zei hij donderdag. Op straat werd hij achtervolgd door jongens die teksten riepen in de trant van 'we krijgen je nog wel' en refereerden aan de moord op Van Gogh. "Ik ben keihard weggerend", zegt Ben Ali. Ook op forums op internet staat dreigende taal richting de kunstenaar.
Ben Ali zegt "sprakeloos" te zijn door de bedreigingen. "Ik moet alles nog even op een rijtje zetten. Maar ik sta achter wat ik doe. Ik blijf kunst maken. Ik laat me niet intimideren door extreme idioten." Het werk van de kunstenaar komt deels uit de Nederlandse en Marokkaanse cultuur en is volgens hem vaak heftig, wreed, bloederig, gewelddadig en homo-erotisch. Met zijn kunst wil hij een dialoog op gang brengen.
De tentoonstelling in het Cobra Museum, die vorige week vrijdag werd geopend door de Amsterdamse wethouder A. Aboutaleb, is nog te zien tot en met 6 maart. De expositie maakt deel uit van het nationale evenement 'Marokko-Nederland 2005'.
Hoezo, je mag toch iedereen gewoon beledigen in Nederland?quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:35 schreef Stuart het volgende:
Tsja, ook wel een beetje vragen om gezeik natuurlijk als je zo 'kunst' maakt![]()
Je mag inderdaad je mening uiten. Onbeperkt!quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:41 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hoezo, je mag toch iedereen gewoon beledigen in Nederland?Ik bedoel natuurlijk je mening uiten
![]()
Klopt, het wordt tijd dat sommige bevolkingsgroepen doorkrijgen dat ze in Nederland niet iedereen zomaar kunnen beledigen en ermee weg kunnen komen. Laat ze maar emigreren naar een achterlijk land dat zulke achterlijke gebruiken goedkeurt. In Nederland gaan mensen op een normale manier de discussie/conversatie aan.quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:50 schreef opinie het volgende:
Het wordt tijd dat bepaalde bevolkingsgroepen eens leren wat hier de geldende moraal is!
Juist!!quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:09 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Klopt, het wordt tijd dat sommige bevolkingsgroepen doorkrijgen dat ze in Nederland niet iedereen zomaar kunnen beledigen en ermee weg kunnen komen. Laat ze maar emigreren naar een achterlijk land dat zulke achterlijke gebruiken goedkeurt. In Nederland gaan mensen op een normale manier de discussie/conversatie aan.
Precies, je mening uiten zonder ervoor juridisch aangepakt te worden is voorbehouden aan achterlijke landen zoals Nederland, Zweden, Italie, Canada, Frankrijk, etc. Gelukkig zijn in de landen die een gezonde sociale en economische ontwikkeling kennen, zoals Cuba, Marokko, Turkije, Iran en Noord-Korea de mogelijkheden tot het uiten van je mening beperkt. Maar een Nederland wordt slechts een mening die een bevolkingsgroep niet bevalt beloont met een religieuze acties waarin een lichaam van een criticaster wordt gedegradeerd tot prikbord. Het spreekt uiteraard voor zich dat dit niet lang goed zal gaan: of de handelingen van de betreffende bevolkingsgroep zullen moeten ophouden, maar gezien de geringe mate van zelfkritiek in deze populatie zie ik hier weinig heil in. Een andere optie is dat alle andere bevolkingsgroepen zich gaan 'emanciperen' en zich verwijderen van het achterlijke gedrag van het tolereren van meningen. Ik vraag me echter af of de lange tenigen dit scenario wensen, want het kan er erger aan toe gaan dan men nu denkt.quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:09 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Klopt, het wordt tijd dat sommige bevolkingsgroepen doorkrijgen dat ze in Nederland niet iedereen zomaar kunnen beledigen en ermee weg kunnen komen. Laat ze maar emigreren naar een achterlijk land dat zulke achterlijke gebruiken goedkeurt. In Nederland gaan mensen op een normale manier de discussie/conversatie aan.
Juistquote:Op donderdag 20 januari 2005 19:09 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je beledigt me. Emigreer eens naar een achterlijk land of ik ga hetzelfde gedrag vertonen als leden van jouw etnische groep.quote:
Hoezo beledig ik je met me eigen meningquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:22 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Je beledigt me. Emigreer eens naar een achterlijk land of ik ga hetzelfde gedrag vertonen als leden van jouw etnische groep.
Snap je nu waarom je stelling onhoudbaar is? Je beledigt altijd wel iemand en juist daarom is het cruciaal dat je mag zeggen wat je denkt zonder er voor vervolgd te worden.
Dat lijkt me evident. Kijk eens welke stelling je beaamt.....quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoezo beledig ik je met me eigen mening![]()
Zegt veel, heel veel over jou!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:35 schreef gelly het volgende:
Van mij mag die man hoor, maar ik heb geen medelijden ofzo.
Nou, welkom in de wereld buiten je zolderkamer.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:40 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Idealiter moet hij dat kunnen doen zonder op z'n bakkes gerost te worden.
Nee, dat je een vervelende kwal bent die de grondbeginselen van een vrije democratie weigert te aanvaarden. Leer er maar mee leven, steeds meer mensen gaan hun mening over die achterlijke godsdienst vrijelijk spuien.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat, dat ik een beetje een realistische kijk op zaken heb ?
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:48 schreef opinie het volgende:
[..]
Nee, dat je een vervelende kwal bent die de grondbeginselen van een vrije democratie weigert te aanvaarden. Leer er maar mee leven, steeds meer mensen gaan hun mening over die achterlijke godsdienst vrijelijk spuien.
Ja, en criminaliteit zou niet moeten bestaan, iedereen zou genoeg geld moeten hebben en er had al jaren wereldvrede moeten bestaan. En nu even naar de realiteit ? Lui als jij schreeuwen moord en brand als een imam wat vervelende dingen roept, maar zelf moet je alles kunnen zeggen natuurlijk. Het gezonde verstand lijkt wat zoek in Nederland, en als jij dat als iets positiefs ziet, sja... Ik ben een groot voorstander van een vrije democratie, maar verwacht ook van mensen dat zij hun eigen verantwoordelijkheid daarin nemen en niet alleen van de rechten gebruik willen maken.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:48 schreef opinie het volgende:
[..]
Nee, dat je een vervelende kwal bent die de grondbeginselen van een vrije democratie weigert te aanvaarden. Leer er maar mee leven, steeds meer mensen gaan hun mening over die achterlijke godsdienst vrijelijk spuien.
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:56 schreef gelly het volgende:
En nu even naar de realiteit ? Lui als jij schreeuwen moord en brand als een imam wat vervelende dingen roept, maar zelf moet je alles kunnen zeggen natuurlijk.
En daar ben jij het uithangbord van!quote:Het gezonde verstand lijkt wat zoek in Nederland
Wat leuk, zijn we het toch nog helemaal eens. Weg met die haatzaaiende Imams!quote:, en als jij dat als iets positiefs ziet, sja... Ik ben een groot voorstander van een vrije democratie, maar verwacht ook van mensen dat zij hun eigen verantwoordelijkheid daarin nemen en niet alleen van de rechten gebruik willen maken.
En met lieden als Wilders en Ali. Misschien dat het dan wat gezelliger wordt in Nederland.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:00 schreef opinie het volgende:
Wat leuk, zijn we het toch nog helemaal eens. Weg met die haatzaaiende Imams!
Ik heb ook met een Ajax shirt door E'hoven gelopen, daarbij PSV niet sparend, en ben er zonder kleerscheuren of politiebegeleiding van afgekomen. Het kan dus wel.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:35 schreef gelly het volgende:
Is men ook van mening dat je met een feyenoordsjaal om op een zeepkist op de Dam kunt staan en dan met een megafoon "kutjoden !" kunt roepen ? Of heeft men dan zoiets van "Nah, moet dat nou ? Als ie klappen krijgt is het zn eigen schuld". Van mij mag die man hoor, maar ik heb geen medelijden ofzo.
Wilders doet niks ondemocratisch hoor.quote:
Ali de tasjesrover?quote:en Ali. Misschien dat het dan wat gezelliger wordt in Nederland.
Ja, schandelijk, mensen die zeggen wat ze denken of meegemaakt hebben. Foei! Leve de politiek-correcte schijnwereld!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:02 schreef gelly het volgende:
En met lieden als Wilders en Ali. Misschien dat het dan wat gezelliger wordt in Nederland.
Ze dragen allemaal niet echt bij aan een gezellig Nederland. Zowel de haatzaaiende imam als z'n tegenpool Wilders.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:03 schreef ChAoZ-026 het volgende:
Haatzaaiende imams zijn hetzelfde als twee doorb het volk in de kamer gekozen politici...
Die moet je me toch even uitleggen...
We moeten het dus altijd gezellig houden. Veeg onwelgevallige informatie of meningen maar onder het tapijt. Bah, wat heb jij een hang naar pacificatie.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:05 schreef gelly het volgende:
Ze dragen allemaal niet echt bij aan een gezellig Nederland. Zowel de haatzaaiende imam als z'n tegenpool Wilders.
Jij vindt toch ook dat radicale imams het land uitgezet moeten worden?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, schandelijk, mensen die zeggen wat ze denken of meegemaakt hebben. Foei! Leve de politiek-correcte schijnwereld!
Uh ? Je hoort mij niet zeggen dat ze hun mond moeten houden hoor. Ik zou alleen liever zien dat dergelijke lieden persoonsbeveiliging uit eigen zak betalen, ze zijn immers zelf verantwoordelijk voor hun persoonlijke onveiligheid. Wat dat betreft kosten asielzoekers de Nederlandse burger idd veel geld.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, schandelijk, mensen die zeggen wat ze denken of meegemaakt hebben. Foei! Leve de politiek-correcte schijnwereld!
Een gezellig Nederlandquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Ze dragen allemaal niet echt bij aan een gezellig Nederland. Zowel de haatzaaiende imam als z'n tegenpool Wilders.
Nee, niet altijd. Als ze geweld propageren wel. Anders hoeft het voor mij niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:07 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Jij vindt toch ook dat radicale imams het land uitgezet moeten worden?
Helaas heb jij het mis.quote:Vrijheid van meningsuiting enzo, hypocriet.
Ik zou niet weten waarom. Ik zie je net nog pleiten voor gerechterlijke stappen als een mening je niet bevalt en zover ik weet is geen 1 imam veroordeeld. Waarom mag een imam geen intolerante dingen roepen en een Wilders of Ali wel ?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:08 schreef opinie het volgende:
[..]
Haatzaaiende imams moeten worden uitgezet
De vrijheid van meningsuiting stopt waar de vrijheidsbeperking van een ander begint. Door op te roepen tot geweld en haat beperk je anderen in hun vrijheid en vorm je een gevaar voor de democratie. Sim-pel!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:07 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Jij vindt toch ook dat radicale imams het land uitgezet moeten worden?
Vrijheid van meningsuiting enzo, hypocriet.
Zo is het intimideren van volksvertegenwoordigers makkelijk en lonend. Top.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:07 schreef gelly het volgende:
Uh ? Je hoort mij niet zeggen dat ze hun mond moeten houden hoor. Ik zou alleen liever zien dat dergelijke lieden persoonsbeveiliging uit eigen zak betalen, ze zijn immers zelf verantwoordelijk voor hun persoonlijke onveiligheid. Wat dat betreft kosten asielzoekers de Nederlandse burger idd veel geld.
Als we iedereen die niet gezellig bijdraagt aan de nederlandse samenleving zouden terugsturen zou het wel lekker rustig worden...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Wouter Bos en Sharron Dijksma verees ik......quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:10 schreef ChAoZ-026 het volgende:
Wie zit er in de ben-jij-gezellig-jury?
Nee nee, oproepen tot haat tegen ongelovigen is een staatsgevaarlijke activiteit. Daar passen andere maatregelen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. Ik zie je net nog pleiten voor gerechterlijke stappen als een mening je niet bevalt en zover ik weet is geen 1 imam veroordeeld. Waarom mag een imam geen intolerante dingen roepen en een Wilders of Ali wel ?
Marijnissen lijkt me niet de juiste persoon omdat die nog vrij nuchter is.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:13 schreef ChAoZ-026 het volgende:
Dan wordt het een soort van idols dus..
dan proppen we marijnissen in een stoel, stoppen een zonnebril in zn haar en zeggen we dat het henk jan smit is...
Die zaaien geen haat. Ze geven hun mening, waardoor anderen zich (m.i. onterecht) beledigd voelen en haat zaaien t.o.v. Hirsi Ali en Wilders. Die zijn dus eerder slachtoffer van haat.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:15 schreef Posdnous het volgende:
Vandaar ook dat mensen als Wilders en Hirsi Ali, die alleen maar verhoudingen op scherp kunnen zetten zodat haat wordt aangewakkerd in de maatschappij, in plaats van constructief bezig te zijn, ook snel moeten optiefen.
Hirsi Ali en Wilders blijven binnen de grenzen van de wet, haatzaaiende Imams doen dat niet. Simpel a-b-c'tje lijkt mequote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:15 schreef Posdnous het volgende:
Tuurlijk moet je haatzaaiende imams op laten flikkeren.
Haat moet je sowieso aan alle kanten verwijderen.
Vandaar ook dat mensen als Wilders en Hirsi Ali, die alleen maar verhoudingen op scherp kunnen zetten zodat haat wordt aangewakkerd in de maatschappij, in plaats van constructief bezig te zijn, ook snel moeten optiefen.
Dan geven we die voor aanvang een lekkere fles wodka (als hij wat overhoud kan hij lekker delen met zn communistische vriendjes) en dan kan het feest beginnen!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:15 schreef opinie het volgende:
[..]
Marijnissen lijkt me niet de juiste persoon omdat die nog vrij nuchter is.
Ik denk eerder aan PvdA-figuren als Wouter Bos of -ik heb haar op mijn tanden- Femke Halsema.
O ja, ik snap anders volledig dat mensen zich beledigd voelen als hun cultuur om de haverklap als achterlijk wordt omschreven, vreemd is datquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die zaaien geen haat. Ze geven hun mening, waardoor anderen zich (m.i. onterecht) beledigd voelen en haat zaaien t.o.v. Hirsi Ali en Wilders. Die zijn dus eerder slachtoffer van haat.
Ik zie niet echt veel imams justitieel vervolgd worden anders.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:17 schreef opinie het volgende:
[..]
Hirsi Ali en Wilders blijven binnen de grenzen van de wet, haatzaaiende Imams doen dat niet. Simpel a-b-c'tje lijkt me
In Nederland niet nee, daar pakt het OM alleen slachtoffers aan.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik zie niet echt veel imams justitieel vervolgd worden anders..
Waar hebben we het dan over?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
In Nederland niet nee, daar pakt het OM alleen slachtoffers aan.
He wat jammer, ik zal het meest multiculturele programma van Nederland nog gaan missen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:25 schreef unieko het volgende:
niet alleen lekker rustig, maar misschien ook weer een stuk veiliger.
En nog maar 1 keer per kwartaal opsporing verzocht.!?
Lijkt me duidelijk..quote:
Maak je niet druk, wetgeving over directe uitzetting is in de maak. Nog heel eventjes geduldquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik zie niet echt veel imams justitieel vervolgd worden anders..
Als ze mensen niet eens kunnen vervolgen omdat ze gewoon beledigen ipv haatzaaien, valt er nogal weinig uit te zettenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:51 schreef opinie het volgende:
[..]
Maak je niet druk, wetgeving over directe uitzetting is in de maak. Nog heel eventjes geduld
Dat er tot nu toe weinig is vervolgt wil niet zeggen dat dat in de toekomst niet wat, laat ik zeggen, toe gaat nemen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als ze mensen niet eens kunnen vervolgen omdat ze gewoon beledigen ipv haatzaaien, valt er nogal weinig uit te zetten.
Nederlanders onreine/onhgelovige varkens noemen die de toorn van iedere moslim en de profeet mohammed over zich heen dienen te krijgen is min of meer hetzelfde. Verder is het heel simpel: je werft als AIVD gewoon wat christenen uit Libanon als infiltrant, en je schaft een aantal bandrecordertjes aan. Radicale Mulah kan binnenkort zijn koffers pakken!quote:Geen imam die openlijk spreekt over het plegen van aanslagen hoor.
Nee he.. niet openlijk is voor jou zeker niet in het nederlands?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als ze mensen niet eens kunnen vervolgen omdat ze gewoon beledigen ipv haatzaaien, valt er nogal weinig uit te zetten.
Geen imam die openlijk spreekt over het plegen van aanslagen hoor.
Toch wel, sterker nog: dat gaat alleen maar afnemen. Imams letten veel meer op wat ze publiekelijk zeggen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:03 schreef opinie het volgende:
[..]
Dat er tot nu toe weinig is vervolgt wil niet zeggen dat dat in de toekomst niet wat, laat ik zeggen, toe gaat nemen.
Ehm...nou nee, da's precies hetzelfde als moslims geitenneukers noemen. Gaat niks mee gebeuren dus.quote:Nederlanders onreine/onhgelovige varkens noemen die de toorn van iedere moslim en de profeet mohammed over zich heen dienen te krijgen is min of meer hetzelfde.
LOL, je mag je hier als agent niet eens als drugskoper voordoen en jij denkt dat ze mensen uit het buitenland nota bene laten infiltreren?quote:Verder is het heel simpel: je werft als AIVD gewoon wat christenen uit Libanon als infiltrant, en je schaft een aantal bandrecordertjes aan. Radicale Mulah kan binnenkort zijn koffers pakken!
Tuurlijk, ik geloof er geen zak van.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:05 schreef ChAoZ-026 het volgende:
[..]
Nee he.. niet openlijk is voor jou zeker niet in het nederlands?
Bij ons in de wijk staat een moskee waarin dat soort dingen echt wel gepredikt worden, en de politie weet dat ook!
Dat is al een stap voorwaarts. Infiltranten in het meer informele circuit doen de rest.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Toch wel, sterker nog: dat gaat alleen maar afnemen. Imams letten veel meer op wat ze publiekelijk zeggen.
Don't Get Your Hopes Up.quote:Ehm...nou nee, da's precies hetzelfde als moslims geitenneukers noemen. Gaat niks mee gebeuren dus.
quote:DEN-HAAG - Er zijn tien tot 25 moskeeën in Nederland waar haat jegens de Nederlandse samenleving wordt gepredikt. De rijksoverheid gaat deze moskeeën harder aanpakken, desnoods buiten het strafrecht om. Eenzelfde aanpak geldt ook voor islamitische scholen en rondreizende islampredikers die haat zaaien.
Dat hebben de ministers Remkes van Binnenlandse Zaken en Donner van Jusitie gisteren aangekondigd in een Kamerdebat over terrorismebestrijding. Waar strafrechtelijke vervolging niet mogelijk is, gaat de overheid subsidies en vergunningen intrekken en ongewenste personen het land uitzetten. Dat laatste is al een aantal keren in de praktijk gebracht. Volgens Remkes moeten gemeenten en provincies 'maximale druk' uitoefenen op besturen van moskeeën en scholen om extremistische elementen te weren. Als de besturen extremisme niet aanpakken, helpen ze mee aan het creëren van een voedingsbodem voor potentiële moslimterroristen, meent de minister.
Zeker één gemeente is door de regering op het matje geroepen. Naar verluidt gaat het om Eindhoven, de stad waar de omstreden Al-Fourqaanmoskee is gevestigd. Remkes wil dit ontkennen noch bevestigen. Wel zegt hij een 'zeer indringend gesprek' te hebben gehad met de betreffende burgemeester, hoofdofficier van justitie en korpschef van politie.
http://www.gelderlander.nl
Klopt.quote:LOL, je mag je hier als agent niet eens als drugskoper voordoen en jij denkt dat ze mensen uit het buitenland nota bene laten infiltreren?![]()
Best sneu voor andere mensen dat het tij zich steeds meer begint te keren tegen moslims met kwade bedoelingen.quote:Best sneu wat voor vreemd soort hoop mensen is aangepraat door Wilders en co.
Daar hoor ik niet bij hoor. Moslims met kwade bedoelingen zijn niet bepaald mijn vrienden.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:21 schreef opinie het volgende:
Best sneu voor andere mensen dat het tij zich steeds meer begint te keren tegen moslims met kwade bedoelingen.
Mooi, dan heb je er ook vast geen bezwaar tegen dat ze binnenkort postuum worden uitgezet.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:26 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Daar hoor ik niet bij hoor. Moslims met kwade bedoelingen zijn niet bepaald mijn vrienden.
Een groot deel van de Moslims in Nederland vind het (kennelijk) allemaal prima. Ook goed, maar de consequenties daarvan krijgt men vroeg of laat ook op het bord. Nederland is geen intolerante samenleving, maar er zijn gewoon grenzen. De grenzen zijn bijna bereikt!quote:Het zou mooi zijn als ze op een legale manier die foute elemenetne kunnen uitschakelen. Snap alleen niet waarom de hele moslimwereld zwart gemaakt moet worden om dit te bereiken..
Jij doet net alsof Hirsi Ali en Wilders niet nuanceren dat niet iedere moslim een crimineel is. Wat niet waar is.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:24 schreef Posdnous het volgende:
O ja, ik snap anders volledig dat mensen zich beledigd voelen als hun cultuur om de haverklap als achterlijk wordt omschreven, vreemd is dat. En dat is maar 1 aspect.
Niet echt slim als je iets wil bereiken lijkt me. Zo'n beetje iedereen die met mensen werkt snapt dat je alle deuren zo alleen maar dicht gooit, maar om dat in te zien is schijnbaar teveel gevraagd tegenwoordig.
Vooral als daarna de hele maatschappij overal alles letterlijk gaat overnemen en mensen er daadwerkelijk in gaan geloven en zelfs op alle forumpjes kindertjes gaan schrijven dat criminaliteit van Marokkanen door de islam komt.
Het is maar wat je haat zaaien noemt.
Die doodsbedreigingen lijken me eerder afkomstig van de welbekende kutMarokkanen, het voetvolk wat de straten in de grote steden terroriseert met hun gedrag. Het lijkt me sterk dat figuren als islamfascist Van de Ven scheldend op straat achter Ben Ali heen zaten. -------->> Quote: Op straat werd hij achtervolgd door jongens die teksten riepen in de trant van 'we krijgen je nog wel' en refereerden aan de moord op Van Gogh.quote:Op zondag 23 januari 2005 10:04 schreef Ringo het volgende:
Het gaat hier om een kunstenaar die door verdwaalde islamfascisten met de dood bedreigd wordt omdat-ie poep naar ze gooide.
Islamfascisten zijn die geknevelde medemensen die, vanwege een gebrekkige wereld- en taalkennis, 'kritiek' of 'satire' graag verwarren met 'belediging';
Hulde aan een ieder die welk geloof dan ook op de hak durft te nemen.quote:Hulde, daarom, aan Rachid Ben Ali.
De infanterie-eenheid dus. Voetvolk, kanonnenvoer. Opgehitst vanuit de achterhoede.quote:Op zondag 23 januari 2005 10:35 schreef R@b het volgende:
Die doodsbedreigingen lijken me eerder afkomstig van de welbekende kutMarokkanen, het voetvolk wat de straten in de grote steden terroriseert met hun gedrag.
Zeeburg vind ik erger dan Nieuw West. In Nieuw West kom je vrijwel nooit een burka tegen, in Zeeburg is die kans aanmerkelijk groter. Waarschijnlijk omdat de woningen duurder zijn in Nieuw West dan in Zeeburg, en vrouwen met een burka toch uit de laagste sociale klasses komen, ook in het land van herkomst.quote:Op zondag 23 januari 2005 10:35 schreef R@b het volgende:
Theo van Gogh zei ooit dat de riolen van Allah overlopen is sommige steden. In Amsterdam-West kun je die riolen dagelijks zien borrelen.
[..]
Daarom zou jij ook naar Iran moeten verhuizen, dat is veel meer een land voor jou.quote:Op zondag 23 januari 2005 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een lomperd zeg. Wat voor discussie denkt hij los te werken met het maken van zulke idiote en tevens belachelijke schilderijen ? Ik kan niet anders zeggen dan dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn vogelvrije hoedanigheid
Als ik wil zeggen dat ik jou een geitenneuker vind, mag ik dat gewoon doen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Toch wel, sterker nog: dat gaat alleen maar afnemen. Imams letten veel meer op wat ze publiekelijk zeggen.
[..]
Vanwaar de toevoeging 'publikelijk'? Weet jij stiekum ook wel dat ze binnen de moskee andere dingen zeggen dan tegen een camera?
[quote]
Ehm...nou nee, da's precies hetzelfde als moslims geitenneukers noemen. Gaat niks mee gebeuren dus.
Volgens mij mis jij hem juist.quote:Op maandag 24 januari 2005 00:24 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Als ik wil zeggen dat ik jou een geitenneuker vind, mag ik dat gewoon doen.
Als ik wil zeggen dat ik je ten gronde wil richten, mag ik dat niet doen.
Het verschil tussen een mening en een bedreiging ontgaan je een beetje geloof ik.
in amsterdam heb je die malle talie wiet moskee, die zegt dat vrouwen besneden moeten worden (hoezo besnijdenis is niet islamitisch) homo's, ongelovigen van het hoogste gebouw met hun hoofd naar beneden moeten worden gegooid (dat zijn dus 16 miljoen Nederlanders die dood moeten volgens hun omdat we niet in god en zijn profeten geloven), en ga zo maar door.quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:35 schreef Stuart het volgende:
Tsja, ook wel een beetje vragen om gezeik natuurlijk als je zo 'kunst' maakt![]()
Blij dat jij ons vertelt wat idiote en belachelijke schilderijen zijn. Zo raken we nog eens vertrouwd met het regiment doodsbedreigers dat onder het mom van 'beledigd zijn' iedere andersdenkende nonchalant een pijnlijk sterven toewenst.quote:Op zondag 23 januari 2005 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een lomperd zeg. Wat voor discussie denkt hij los te werken met het maken van zulke idiote en tevens belachelijke schilderijen?
Zo gaan die dingen in Barbarenland.quote:Ik kan niet anders zeggen dan dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn vogelvrije hoedanigheid
Welke man gaat er met een Feyenoordsjaal om op een zeepkist op de Dam staan? Wat een gekquote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:35 schreef gelly het volgende:
Is men ook van mening dat je met een feyenoordsjaal om op een zeepkist op de Dam kunt staan en dan met een megafoon "kutjoden !" kunt roepen ? Of heeft men dan zoiets van "Nah, moet dat nou ? Als ie klappen krijgt is het zn eigen schuld". Van mij mag die man hoor, maar ik heb geen medelijden ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |