Dat is een beetje mijn probleem, ik weiger 24 te kijken als ik er niet optimaal van kan genietenquote:
Die knul van heller speelt het ook niet zo goed hè...quote:Op donderdag 27 januari 2005 07:15 schreef The_Agency het volgende:
Volgens mij blijkt het dat in de komende afleveringen die zoon van Heller toch meer weet dan aanvankelijk gedacht werd. Ze kunnen het natuurlijk niet maken dat een langharige 'anti-establishment' adolescent voor niets marteling ondergaat... de boodschap is dat marteling goed is en alleen weloverwogen toegepast wordt door de Amerikaanse overheid als mensen (in dit geval zelfs een gewone Amerikaan!) iets achter houden. Een subliminaal antwoord op het marteling schandaal van afgelopen jaar misschien?
"24" is een typisch Amerikaanse 'propaganda' serie, niet vies van stereotypen en goed-praat gedrag. Een billboard die alle facetten van de 'war on terror' in de Amerikaanse huiskamers brengt als zijnde iets dat is ongevraagd zich manifesteert en waar altijd het klassieke 'Amerika' wordt aangevallen door of buitenlandse groeperingen of uit de hoek van domestic anti-overheids groeperingen. Alle privacy wetten worden met voeten getreden, ten faveure van de veiligheid van de Amerikaanse burger natuurlijk -> het duidelijk maken aan de Amerikaanse burger dat de overheid altijd het beste met hun voor heeft, alles geoorloofd is in de oorlog tegen het terrorisme, iedereen in principe gewantrouwd moet worden en een potentiele terrorist kan zijn en dat het kwaad altijd van lui komt waar FOX news over bericht.
Laat ik wel zeggen dat ik wel van de serie geniet op andere vlakken; het concept, de spanning, de cliffhanger, het acteerwerk. Maar onbewust (of bewust?) zet het aan tot het uitvlakken van commentaar op het hedendaagse Amerika en hun wereldwijde buitenland beleid.
Dit is overigens niet alleen bij deze serie van toepassing.
Mjah, jack die even een "verdachte" in de been schiet... mag niet, maar het werkte wel. Soms zijn ongeooroofde methodes nodig tegen mensen die ongeoorloofde plannen hebben. Fight fire with fire... en zolang het op dit niveau allemaal gebeurt kan ik er eigenlijk ook niet echt boos om worden. Zolang ze maar niet elke autodief een kogel in zijn knieschijf proppen om een kentenis te krijgen...quote:Op donderdag 27 januari 2005 07:15 schreef The_Agency het volgende:
Volgens mij blijkt het dat in de komende afleveringen die zoon van Heller toch meer weet dan aanvankelijk gedacht werd. Ze kunnen het natuurlijk niet maken dat een langharige 'anti-establishment' adolescent voor niets marteling ondergaat... de boodschap is dat marteling goed is en alleen weloverwogen toegepast wordt door de Amerikaanse overheid als mensen (in dit geval zelfs een gewone Amerikaan!) iets achter houden. Een subliminaal antwoord op het marteling schandaal van afgelopen jaar misschien?
"24" is een typisch Amerikaanse 'propaganda' serie, niet vies van stereotypen en goed-praat gedrag. Een billboard die alle facetten van de 'war on terror' in de Amerikaanse huiskamers brengt als zijnde iets dat is ongevraagd zich manifesteert en waar altijd het klassieke 'Amerika' wordt aangevallen door of buitenlandse groeperingen of uit de hoek van domestic anti-overheids groeperingen. Alle privacy wetten worden met voeten getreden, ten faveure van de veiligheid van de Amerikaanse burger natuurlijk -> het duidelijk maken aan de Amerikaanse burger dat de overheid altijd het beste met hun voor heeft, alles geoorloofd is in de oorlog tegen het terrorisme, iedereen in principe gewantrouwd moet worden en een potentiele terrorist kan zijn en dat het kwaad altijd van lui komt waar FOX news over bericht.
Laat ik wel zeggen dat ik wel van de serie geniet op andere vlakken; het concept, de spanning, de cliffhanger, het acteerwerk. Maar onbewust (of bewust?) zet het aan tot het uitvlakken van commentaar op het hedendaagse Amerika en hun wereldwijde buitenland beleid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love it when a plan comes together !
quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:44 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
persberichtje van FOX over de February sweeps:Spannend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eerst maar eens het seizoen uitkijken, het kan best dat de wapenindustrie stiekem achter de schermen alles regelt zoals in seizoen 2 de oliemagnaten erachter zaken.quote:Op donderdag 27 januari 2005 07:15 schreef The_Agency het volgende:
oftewel joey dusquote:Op donderdag 27 januari 2005 14:23 schreef scanman01 het volgende:
Zolang Tony en Michelle maar snel terug komen vind ik alles best. Nu chloe ook al weg is, is alleen Jack zelf nog maar over van de oude garde. Da's te weinig. Net als wanneer je "Friends" zit te kijken met alleen Joey ofzo.. Het is wel leuk, maar toch mis je wat.
Maar goed, opnieuw eerst nog bijna een week wachten.
Precies (vandaar ook de knipoogquote:Op donderdag 27 januari 2005 17:44 schreef Dos37 het volgende:
[..]
oftewel joey duswat trouwens best een leuke serie is
Top toch die nieuwe karakters?quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Precies (vandaar ook de knipoog)
Maar Joey is geen vergelijken met "Friends" ... en dat is dus wat ik bedoel. Je mist de andere vaste karakters.
Geduld.....quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:23 schreef scanman01 het volgende:
Zolang Tony en Michelle maar snel terug komen vind ik alles best.
Ik mis Kim wel degelijk... maar zeker ook Tony, Michelle, David Palmer.... enz enzquote:Op donderdag 27 januari 2005 18:42 schreef CloudStrife het volgende:
[..]
Top toch die nieuwe karakters?
Wat moet je nu nog met een Kim? Sommige karakters hebben gewoon weinig nieuws meer te bieden, althans voor 24 uur. Hopelijk in seizoen 5 weer een blik nieuwe karakters met hier en daar een oud gezicht.
das een mooie spoilerquote:Op donderdag 27 januari 2005 18:43 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Geduld.....
SPOILER !!!!!
http://img166.exs.cx/img166/4447/spoiler6qa.jpg
Wat moeten de schrijvers dan met Kim doen? Er zijn voor die meeste karakters die je noemt gewono geen verhaallijnen meer die 24 uur lang kunnen boeien. Die karakters hebben zo'n beetje alles al gezien. En van de nieuwe karakters vind ik Edgar en Curtis echt wel boeiend. Edgar is een nieuw soort Chloe, maar dan minder weirdquote:Op donderdag 27 januari 2005 19:03 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik mis Kim wel degelijk... maar zeker ook Tony, Michelle, David Palmer.... enz enz
Wat mij betreft horen die bij "24", net zoals de andere 5 karakters bij "friends" horen. Dat is een persoonlijke mening. Ik vind het een enorme fout van de makers dat ze die karakters geen hoofdrol meer geven in dit 4e seizoen van "24". Van de nieuwe karakters in CTU vind ik er eigenlijk niet 1 boeiend.
Kim?! Wat moet ze nu dan doen, weer wegrennen van leeuwen of onwaarschijnlijk snel aan het werk komen in de organisatie van haar papa?quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:03 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik mis Kim wel degelijk... maar zeker ook Tony, Michelle, David Palmer.... enz enz
Wat mij betreft horen die bij "24", net zoals de andere 5 karakters bij "friends" horen. Dat is een persoonlijke mening. Ik vind het een enorme fout van de makers dat ze die karakters geen hoofdrol meer geven in dit 4e seizoen van "24". Van de nieuwe karakters in CTU vind ik er eigenlijk niet 1 boeiend.
Ja, laten we het hebben over de onwaarschijnlijkheden van "24"quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:43 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Kim?! Wat moet ze nu dan doen, weer wegrennen van leeuwen of onwaarschijnlijk snel aan het werk komen in de organisatie van haar papa?
Links werkt niet...quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:39 schreef CloudStrife het volgende:
http://www.marines.mil/ma(...)oryref/2005121104758
Cewle behind-the-scenes foto's van die geweldige actie scene.
Dat is de schuld van rechtsquote:
nee alleen de laatste 2 zijn dubbel jammer genoegquote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat is de schuld van rechts
Ontopic: Ik wil eigenlijk wel weer wat dubbele afleveringen. Zit er niet in geloof ik.
moet je wachten totdat Yorin ze weer heeftquote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat is de schuld van rechts
Ontopic: Ik wil eigenlijk wel weer wat dubbele afleveringen. Zit er niet in geloof ik.
en je denkt te kunnen wachten met downloaden/kijken bij zo'nspannende serie?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik denk dat ik maar weer even wacht met afleveringen kijken... Elke keer 1 aflevering kijken en weer een week wachten is echt ruk bij zo'n spannende serie...
Jaja. Ik dacht dat 24 ook een serie was waar de regering tegen zijn eigen volk samenzweert en terroristen een kernbom laten binnensmokkelen om een oorlog tegen een stel landen te kunnen rechtvaardigen, alleen om de olie (geloof ik)?quote:Op donderdag 27 januari 2005 07:15 schreef The_Agency het volgende:
M.a.w.: als ik als Amerikaan 24 zou geloven zou ik nog het bangst zijn van overheidsinstanties.quote:het klassieke 'Amerika' wordt aangevallen door of buitenlandse groeperingen of uit de hoek van domestic anti-overheids groeperingen
Ha ha ha ha das jammer ik heb alle 3 de delen op dvdquote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:56 schreef jdiezrequejo het volgende:
[..]
en je denkt te kunnen wachten met downloaden/kijken bij zo'nspannende serie?![]()
Het gaat alleen over serie 4... en die hebben we nog niet op dvdquote:Op zondag 30 januari 2005 00:40 schreef edje34 het volgende:
[..]
Ha ha ha ha das jammer ik heb alle 3 de delen op dvd![]()
![]()
Wanneer deel 3 vol isquote:Op zondag 30 januari 2005 00:38 schreef edje34 het volgende:
Wanneer verschijnt deel 4??
slaat inderdaad nergens opquote:Op woensdag 19 januari 2005 14:27 schreef viezerdt het volgende:
n1 opening echt, die zin snap ik niks van
Daar zijn we dus al totaan aflevering 6. Morgen aflevering 7quote:Op zondag 30 januari 2005 11:05 schreef edje34 het volgende:
Kan niet wachten op deel 4.
Serie 4 pannenkoek kan je niet lezen,heb nl alle 3 de serie`s al op dvdquote:Op zondag 30 januari 2005 11:11 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Daar zijn we dus al totaan aflevering 6. Morgen aflevering 7
quote:Op zondag 30 januari 2005 00:38 schreef edje34 het volgende:
Wanneer verschijnt seriel 4??
quote:Op woensdag 26 januari 2005 10:34 schreef Eastman het volgende:
ik vraag me nu ook af waar het in seizoen 1 om draaide...
Jij hebt moeite met lezen lijkt het. Dit is een seizoen VIER topic. We volgen allemaal seizoen 4 en zitten nu bij aflevering 6. Iedereen heeft hier de eerste 3 seizoenen al wel gezien.quote:Op zondag 30 januari 2005 11:15 schreef edje34 het volgende:
[..]
Serie 4 pannenkoek kan je niet lezen,heb nl alle 3 de serie`s al op dvd
Yep je hebt gelijk,sorryquote:Op zondag 30 januari 2005 11:23 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Jij hebt moeite met lezen lijkt het. Dit is een seizoen VIER topic. We volgen allemaal seizoen 4 en zitten nu bij aflevering 6. Iedereen heeft hier de eerste 3 seizoenen al wel gezien.
quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:43 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Geduld.....
SPOILER !!!!!
http://img166.exs.cx/img166/4447/spoiler6qa.jpg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet zeggen, dat wat er in dit seizoen/laatste afleverign gebeurde, echt veelal op mij overkwam als herhaling....beetje jammer wel...
Ook was hier op de Amerikaanse televisie een hele discussie gaande over de ' racistische stereotypen' dat 24 dit seizoen (weer) laat zien. Zoals dus wederom een moslimfamilie die zich inlaat met terroristische acties en wederom a black woman who can't be trusted.
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 07:51 schreef Smeich het volgende:
[..]En een zwarte president.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet zeggen, dat wat er in dit seizoen/laatste afleverign gebeurde, echt veelal op mij overkwam als herhaling....beetje jammer wel...
Ook was hier op de Amerikaanse televisie een hele discussie gaande over de ' racistische stereotypen' dat 24 dit seizoen (weer) laat zien. Zoals dus wederom een moslimfamilie die zich inlaat met terroristische acties en wederom a black woman who can't be trusted.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The Mummy ?? Am I missing something here?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:11 schreef glannie het volgende:
Super weer die nieuwe ep... Leuk ook om "The Mummy" te zien als bad guy
Nog ff een btwtje
Tony is een held!
Dr stond nergens dat Michelle in deze episode zou terugkeren... dat ze snel terugkeert is een feit thoquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:45 schreef scanman01 het volgende:
En Michelle???
Arnold Vosloo, the bad guy, speelde de mummy in de gelijknamige films nmet Brendan Fraserquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:08 schreef omegaproject het volgende:
[..]
The Mummy ?? Am I missing something here?
Waar? Exacte titel?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:39 schreef jdiezrequejo het volgende:
Vergeet 24 inside niet te kijken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |