Ik denk eerder dat bedoeld wordt dat menig Marokkaan voelt dat ook zij of hij door de autochtone bevolking aangekeken wordt op de moord van Van Gogh. Gezien de reacties hier op dit forum vind ik dat niet zo'n vreemde gedachtengang.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:31 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat is toch GVD een gotspé, van Gogh is notabene vermoord door een marokkaan!! Ze doen het nu voorkomen alsof de moord op Van Gogh een actie tégen Marokkanen was!
]quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:46 schreef SCH het volgende:
Maar goed, wat anders dan: vinden jullie dat die vrouw vervolgd moet worden?
Wat is daar Brabants aan?quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:21 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat in Den Bosch er een soort van Volksopstand kwam toen de politie een gast die ook niet bepaald een lieverdje was neergeschoten had. Ook met verhalen dat dat eigenlijk zo'n goeie jongen was.
Maargoed, da's dan weer Brabant ...
Mijn complimenten Doc.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:22 schreef Doc het volgende:
-Zeer goed verwoord verhaal-
Nee, dat was een ander incident.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:33 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En terrecht, zo bleek later dus
http://www.parool.nl/nieuws/2005/JAN/19/p1.htmlquote:Tasjesdief kwam net van rechter
AMSTERDAM - Slechts enkele uren voordat de negentienjarige tasjesdief Ali el Bejjati maandagavond in de Derde Oosterparkstraat werd doodgereden door de vrouw die was bestolen, stond hij nog voor de rechter voor een gewapende overval. De officier van justitie eiste twee jaar celstraf tegen hem.
El Bejjati werd ervan verdacht op 11 mei 2004 een medewerker van de Xenos in de Kalverstraat te hebben bedreigd met een vuurwapen. Hij zou het slachtoffer hebben vastgetaped en hem een mes of een ander puntig voorwerp op de keel hebben gezet. Ondertussen zou hij hebben geroepen dat hij de medewerker zou neerschieten.
El Bejjati werd op 26 mei opgepakt. Na bijna vier maanden hechtenis werd hij op 16 september voorlopig vrijgelaten, omdat volgens persrechter Marjoke van Kamp 'zijn broer hem een alibi had gegeven voor het moment van de overval'. In november 2000 werd hij ook al opgepakt voor een tasjesroof in Amsterdam-Oost. Hij kreeg toen 42 dagen jeugddetentie en dertig uur taakstraf.
Afgelopen maandag om negen uur stond El Bejjati voor de rechter in de Xenos-zaak. Hij ontkende iedere betrokkenheid. Zijn advocate, J. Kleiweg, weigert commentaar.
El Bejjati zou samen met een maat op die bewuste dinsdag om half negen 's ochtends met een helm op en donkere kleding aan de Xenos zijn binnengelopen. Er waren nog geen klanten in de winkel. Toen bleek dat de bedrijfsleider de sleutel van de kluis niet had, werd hij gefouilleerd. El Bejjati zou hem volgens justitie meermalen een pistool tegen het achterhoofd hebben gezet en daarbij hebben geroepen dat hij hem dood zou schieten.
Het slachtoffer werd met tape vastgeplakt aan een bureaustoel. Ook zou El Bejjati hem een klap hebben gegeven met het vuurwapen en hem hardhandig met zijn hoofd tegen de tafel hebben geduwd. Uiteindelijk vertrokken de daders zonder buit.
Dit weekend wordt het lichaam van El Bejjati naar Marokko gevlogen. Daar zal hij worden begraven.
Het is maar net wat jij er in wilt lezen. Waar heb ik ergens gezegd dat de dieven onschuldig waren?quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:19 schreef Redux het volgende:
[..]
Lees het nieuwsbericht maar. Slap om nu te beweren dat de vrouw liegt. Je doet blijkbaar alles om de onschuld van de tasjesdieven aan te tonen.
Ik schilder de vrouw niet af als gewetenloos en koudhartig. Dat maak jij ervan.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:20 schreef Redux het volgende:
[..]
Heel apart. Je schildert de vrouw hier als gewetensloze koudhartige moordenaar af terwijl je tegelijkertijd aangeeft een heldere blik over het geheel te hebben. Dat rijmt niet.
Zeker. Maar ik zou wel kunnen bedenken dat een auto 1000 kg weegt en dat dit heel wat schade kan aanbrengen bij een mens. Of wil jij zeggen dat zij dat niet kan omdat zij een vrouw is?quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:20 schreef Noca het volgende:
[..]
Sja, het is gewoon een logische reactie dat je iemand wilt tegenhouden. Op dat moment ga je echt niet bedenken of het misschien excessief is oid. Maar jij bent natuurlijk zo rustig in zo'n situatie dat je daar eerst even rustig over na gaat denken.
Logische reactie, tragisch gevolg. Ironisch genoeg heeft de tasjesdief de actie zelf getriggerd.
Ja, hoevaak moet ik dat nog zeggen? Het overlijden op zich kan een ongeluk zijn geweest. Het opzettelijk inrijden op de jongens was dat zeker niet.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar ja, het is dan geen moord, geen doodslag en zelfs geen dood door schuld. Want het overlijden was een ongeluk, toch?
Vergeet het gebruik van excessief geweld niet.quote:Kan ze een boete krijgen voor achteruitrijden in een eenrichtingsstraat, vernielen van gemeente-eigendom (de boom) en eventueel voor rijden in een staat van verminderde oplettendheid.
Volgens zijn vriendjes zijn dit namelijk geen delicten, hij betaalde immers belasting over zijn inkomen en hij werkte dus.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:50 schreef nikk het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/nieuws/2005/JAN/19/p1.html
Een goeie jongen en een hart van goud
quote:
quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:58 schreef Gia het volgende:
Wat als een meisje wordt aangerand door een Marokkaan en ze schopt hem zo hard dat hij valt. Helaas valt hij met zijn hoofd op een ijzeren hek en overlijdt.
Is dat meisje dan fout?
Is dat een ongeluk? Ze schopt met opzet!
quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:06 schreef SCH het volgende:
Dan wordt dat meisje vervolgd. Logisch toch.
Tja, een echte Marokkaan dus zou je haast wel gaan denken.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:50 schreef nikk het volgende:
Het moet die 'vrienden' toch opgevallen zijn als hij vier maanden in voorarrest zit?quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Daar denk je heus niet bij na hoor op dat moment... Je reageert in een impuls en dan denk je niet na over de eventuele gevolgen dat je gewoon iemand wilt stoppen die iets van je gejat heeft, een dief, een crimineel.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:52 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Zeker. Maar ik zou wel kunnen bedenken dat een auto 1000 kg weegt en dat dit heel wat schade kan aanbrengen bij een mens. Of wil jij zeggen dat zij dat niet kan omdat zij een vrouw is?
Alleen het woord Marokkaan al werkt hier voor menigeen als een rode lap op een dolle stier.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:49 schreef Doc het volgende:
Als die vrouw die achteruit reed schuldig wordt bevonden denk ik ook nog steeds dat hier gasten vinden dat het belachelijk is dat de marokanen boos waren...
Wat heeft politiek hier nu mee te maken? Hier beweer je dat een linkse vrouw een halfzachte naiveling is en een rechtse vrouw dus niet. Wat heb je toch tegen vrouwen?quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:24 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Tja, met Chinezen valt nu eenmaal niet te spotten. Ali B. dacht zeker met een linkse halfzachte Nederlandse naiveling te maken te hebben.
*proest* Je kan het nog zo hard roepen, je zit er simpel weg naast met je gekleurde mening.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:54 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Ja, hoevaak moet ik dat nog zeggen? Het overlijden op zich kan een ongeluk zijn geweest. Het opzettelijk inrijden op de jongens was dat zeker niet.
[..]
Vergeet het gebruik van excessief geweld niet.
Gelukkig hebben ze het zelf door!quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:31 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Wij Marokkanen zijn hier niet meer welkom" .
Als autobezitter kan het gebruik van excessief geweld in deze, vrij simpel bewezen worden.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:54 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Ja, hoevaak moet ik dat nog zeggen? Het overlijden op zich kan een ongeluk zijn geweest. Het opzettelijk inrijden op de jongens was dat zeker niet.
[..]
Vergeet het gebruik van excessief geweld niet.
Iets zegt me dat deze jongen weinig met een moskee te maken had. Maar je moet toch ergens een opening in vinden om je ongenoegen over de Islam kenbaar te maken, niet waar?quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:55 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Tja, een echte Marokkaan dus zou je haast wel gaan denken.
Zonder strafblad tel je in de moskee niet meer mee tegenwoordig![]()
Klopt. Dat komt niet uit de lucht vallen. Aanleiding zijn de marokkaanse jongeren die steeds weer negatief in het nieuws komen. Dit voorval is er weer zo 1.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:55 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Alleen het woord Marokkaan al werkt hier voor menigeen als een rode lap op een dolle stier.
SSssst mag je niet zeggen. dit is discriminatie. nu lijkt het alsof de marokkanen niet willen integre... oeps laat maar...quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:57 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze het zelf door!![]()
Er is altijd gezeik met die marrokanen, waarom nooit met Spanjaarden, Chinezen, Japanners????
Dat klopt. Net zoals je er niet aan denkt dat je een mens hebt overreden en ipv je te bekommeren om de persoon onder je auto, maak je je meer zorgen om dat niemand op je tas en je spullen gaat staan terwijl jij je tas weer bijeenraapt.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:55 schreef Noca het volgende:
[..]
Daar denk je heus niet bij na hoor op dat moment... Je reageert in een impuls en dan denk je niet na over de eventuele gevolgen dat je gewoon iemand wilt stoppen die iets van je gejat heeft, een dief, een crimineel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |