Dus waarvoor wil je haar veroordelen als het doden geen ongeluk is maar het inrijden wel? Straf voor inrijden? Bestaat dat?quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:13 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Dat is een mooi voorbeeld van opzet en dus is het inderdaad geen ongeluk. Het doden is een ongeluk, het inrijden op deze jongens niet.
Als ik weet dat het een eenrichtingsstraat was en dat ze haar auto in de achteruit deed, dan weet ik genoeg. Ik heb ook hersenen om zelf te bedenken wat er kan zijn gebeurd. Dat jij die capaciteiten niet hebt, is jouw probleem.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:03 schreef Redux het volgende:
[..]
Knap dat jij de uitkomst van het politie onderzoek al weet terwijl de politie zelf nog met het onderzoek bezig is. Applaus! Ik wou dat ik die vermogens had!
Ja, met de bedoeling ze te stoppen. Zeg ik iets anders dan? Ze wilde de jongens stoppen door ze aan te rijden. Ze heeft niet kunnen inschatten dat de klap zo hard zou kunnen zijn dat ze eraan dood zouden gaan. Tenminste, daar ga ik er in het beste geval van uit. Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze ze wel dood wilde hebben, maar dat zal wel nooit duidelijk worden. Zij is ook wel slim genoeg om dat niet te zeggen.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:05 schreef Noca het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bedoelt met de bedoeling om de daders te stoppen? Want jou insinuatie slaat ook nergens op. Ze wou het crimineeltje stoppen niet doodrijden.
Je hebt het nieuwsbericht een paar posts terug kunnen lezen, de vrouw verklaart dat het geen opzet was.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:15 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Als ik weet dat het een eenrichtingsstraat was en dat ze haar auto in de achteruit deed, dan weet ik genoeg. Ik heb ook hersenen om zelf te bedenken wat er kan zijn gebeurd. Dat jij die capaciteiten niet hebt, is jouw probleem.
Zucht... laat maar weer.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:13 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Dat is een mooi voorbeeld van opzet en dus is het inderdaad geen ongeluk. Het doden is een ongeluk, het inrijden op deze jongens niet.
Ongeoorloofd gebruik van excessief geweld? Om maar iets te noemen?quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:15 schreef Redux het volgende:
[..]
Dus waarvoor wil je haar veroordelen als het doden geen ongeluk is maar het inrijden wel? Straf voor inrijden? Bestaat dat?
En als ik zeg dat ik de paus ben, dan geloof je mij ook?quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:16 schreef Redux het volgende:
[..]
Je hebt het nieuwsbericht een paar posts terug kunnen lezen, de vrouw verklaart dat het geen opzet was.
Lees het nieuwsbericht maar. Slap om nu te beweren dat de vrouw liegt. Je doet blijkbaar alles om de onschuld van de tasjesdieven aan te tonen.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:16 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Ja, met de bedoeling ze te stoppen. Zeg ik iets anders dan? Ze wilde de jongens stoppen door ze aan te rijden. Ze heeft niet kunnen inschatten dat de klap zo hard zou kunnen zijn dat ze eraan dood zouden gaan. Tenminste, daar ga ik er in het beste geval van uit. Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze ze wel dood wilde hebben, maar dat zal wel nooit duidelijk worden. Zij is ook wel slim genoeg om dat niet te zeggen.
Heel apart. Je schildert de vrouw hier als gewetensloze koudhartige moordenaar af terwijl je tegelijkertijd aangeeft een heldere blik over het geheel te hebben. Dat rijmt niet.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:18 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
En als ik zeg dat ik de paus ben, dan geloof je mij ook?
Sja, het is gewoon een logische reactie dat je iemand wilt tegenhouden. Op dat moment ga je echt niet bedenken of het misschien excessief is oid. Maar jij bent natuurlijk zo rustig in zo'n situatie dat je daar eerst even rustig over na gaat denken.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:17 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Ongeoorloofd gebruik van excessief geweld? Om maar iets te noemen?
Ik kan me nog herinneren dat in Den Bosch er een soort van Volksopstand kwam toen de politie een gast die ook niet bepaald een lieverdje was neergeschoten had. Ook met verhalen dat dat eigenlijk zo'n goeie jongen was.quote:Op woensdag 19 januari 2005 10:11 schreef Darkster het volgende:
Ik zou wel eens tegencommentaar willen horen.
iemand of iets dat het gestructureerd opneemt voor de marokkaanse gemeenschap....
volgens mij kan dat namelijk niet. iedereen die beweerd dat dit allemaal incidenten zijn (zoals slachtoffer zinloos geweld en marokkanen die schreeuwen "ga dood"en hulp belemmeren) is niet goed bij zijn hoofd.
en ja nederlanders plegen ook misdrijven. de omstadigheden zijn alleen anders. een nederlander heeft over algemeen nog wel enig besef van goed en kwaad.
Mijn ervaringen in het verleden vertellen mij dat het zeker succesvol kan zijn. En vaker succesvol danonsuccesvol. Ik zeg zeker niet dat het altijd succesvol is.quote:Slachtoffer overval jaagt dader de dood in II
In de praktijk is het gewoon erg moeilijk om een familielid aan te pakken zodat hij niet terugvalt in zijn gedrag, soms succesvol maar meestal blijft het gewoon verkeerd gaan dan kun je jezelf er wel van de schuld geven maar daar komt alleen maar pijn van. Mocht hij doodgaan dan is dat treurig en het ligt er maar net aan hoe je ertegen aan kijkt, is en blijft het familie en bloedverwant of is het een "uitgestotene"
Wellicht komt dat doordat dit soort lieden als die nu dood is mensen veel leed is aangedaan. Er wordt wel gezegd "het is maar een tasje", maar wat vaak in dergelijke tasjes zit kan van onmeetbare waarde zijn voor mensen. Van die kleinde dingen die een deel van je ziel zijn, die je graag bij je kan willen hebben. Een broche van een overleden moeder, een foto van een zeer dierbaar moment, dergelijke zaken die voor de dief van geen en enerlei waarde zijn, maar doordat die gast een bankpasje en wat matrieële dingetjes wil (bedenk dat de DIEF juist de gene is die alleen om matriële zaken geeft en voor wie de kwaliteit van het leven van de ander geen betekenis heeft), jat hij een stuk van iemands ziel die hij vervolgens weggooit alsof het oud vuil is. DAT is traumatisch. Dat iemand in jouw auto komt waardoor je zelfs in je eigene ruimte niet meer veilig voelt en met de angst rondloopt dat iemand dat zomaar kan doen. Dat er bekend is dat dat soort gastjes niet echt gestraft worden. Dan kan het een goed gevoel zijn dat eindelijk iemands leven afgenomen wordt, vanwege al die kleine stukjes leven dat soort gastjes dagelijks van mensen afnemen door ze in angst te laten leven, door dingen van ze af te nemen die zo dierbaar en onvervangbaar zijn - matrieel en immatrieel-.quote:Op woensdag 19 januari 2005 10:44 schreef SCH het volgende:
Ongelooflijk dat er nog steeds mensen roepen dat het goed is dat die jongen dood is.
Er zijn blijkbaar veel mensen met gewetensstoornissen in ons land.
Je mag het eigenlijk niet zeggen...quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:31 schreef Darkster het volgende:
als al die etter-marokkaantjes dood gaan ben ik echt niet verdrietig. en ja ik voel me zeker beter dan dat volk. word tijd dat ze dat volk weer eens gaan terug deporteren.
en dan kun jij lekker mee SCH, kun je daar verder socializen en dan kunnen wij NEDERLANDERS normaal leven.
ah nee SCH blijft toch in nederland>>> zijn meer bomen te knuffelen dan in Marokko.
gaan zoveel mensen dood wat echt een zielig geval is.... dit is een irritante criminele kut-marrokaan die gestrafd is door Allah
Maar ja, het is dan geen moord, geen doodslag en zelfs geen dood door schuld. Want het overlijden was een ongeluk, toch?quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:17 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Tja, met Chinezen valt nu eenmaal niet te spotten. Ali B. dacht zeker met een linkse halfzachte Nederlandse naiveling te maken te hebben.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:17 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Dat laatste gegarandeerd.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:22 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Je mag het eigenlijk niet zeggen...
Maar veel mensen zullen dit zo onderhand nu wel eens een keer denken.
Ik wordt werekelijk waar helemaal kostmisselijk van die zelf aangenomen slachtoffer rolvan die mocro's.
Als deze vrouw een autochtoon had neer gereden was er niks aan de hand geweest..
Oeps foutje bedankt... hitte van het moment weet je wel... noodweer excess..mischien een aanklachtje wegens roekeloos rijden..verder geen gelul...de rover had beter moeten weten...
Maar ow nee ...het is een marrokaan...met een hart van goud en twee banen...hij kon nooit tasjes rover zijn , want hij had altijd geld genoeg![]()
![]()
![]()
Een goudeerlijke jongen..een soldaat van Allah![]()
![]()
Hou toch op .... jullie maken het er zelf naar stelletje kut mocro's...
Ga nog ff lekker door zo , en heel nederland kotst jullie uit....
Kom bij niet aan zetten met racisme. De huidskleur doet er bij mij geen ene flikker toe. En dat weet je.quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:02 schreef SCH het volgende:
Het zegt over hem dat ie niet veel beter is dan dit slachtoffer. Heeft blijkbaar weinig met andere mensen op.
We roepen maar gezellig populistisch weer wat - omdat het niet onze eigen familie is en toch maar een allochtoon. Dat verzin je toch gewoon niet. Deze jongen heeft ook een vader en moeder en familie. Ook van hem werd en wordt gehouden. Misschien lastig voor te stellen maar het is wel zo.
En ik meen me te herinneren dat die agent na een volgend incident met onredelijk toegepast geweld iig ontslagen is en (volgens mij) ook vervolgd.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:21 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat in Den Bosch er een soort van Volksopstand kwam toen de politie een gast die ook niet bepaald een lieverdje was neergeschoten had. Ook met verhalen dat dat eigenlijk zo'n goeie jongen was.
Klopt volgens mij. Wel bij een volgend incident inderdaad ...quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:26 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En ik meen me te herinneren dat die agent na een volgend incident met onredelijk toegepast geweld iig ontslagen is en (volgens mij) ook vervolgd.
En terrecht, zo bleek later dusquote:Op woensdag 19 januari 2005 12:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Klopt volgens mij. Wel bij een volgend incident inderdaad ...
Dat doet er overigens niets aan af dat de hele buurt in opstand vanwege de dood van die gast die volgens mij ook een strafblad had ...
Waarom dat???quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:07 schreef Redux het volgende:
[..]
Je geloofwaardigheid in deze discussie valt voor mij met dit antwoord helemaal weg.
Je kunt ook te ver gaan...quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:21 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat in Den Bosch er een soort van Volksopstand kwam toen de politie een gast die ook niet bepaald een lieverdje was neergeschoten had. Ook met verhalen dat dat eigenlijk zo'n goeie jongen was.
Maargoed, da's dan weer Brabant ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |