abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 januari 2005 @ 00:59:01 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24632841
31 augustus 1997 zegt de meeste mensen niks maar als ik vertel dat dit de dag was waarop prinses Diana overleed dan weet je waarschijnlijk nog waar je was toen je het nieuws hoorde. Ik zag een tijd terug (tis wat weggezakt ) een docu over deze gebeurtenis waarbij gekeken werd in hoeverre het echt een ongeluk was!

Allereerst kwam er naar buiten dat de chauffeur dronken zou zijn geweest. Erg apart omdat er videobeelden zijn van vlak voor het ongeluk waarin hij erg nuchter lijkt. De claim werd getest door iemand met dezelfde hoeveelheid alcohol in een simulator te zetten (nadat ze hem eerst een paar keer wakker hadden moeten schudden vanwege zijn dronkenschap ). Die kerel kon werkelijk voor geen meter meer rijden en de alcohol claim was redelijk van de baan. (Bloedsample mixup in het ziekenhuis?)

Enkele seconden voor het ongeluk heeft de betreffende wagen een Fiat Uno geschampt. De tweede claim was dat deze mogelijk gebruikt was om Diana van de weg af te rammen. Nu is dit een klein autootje en experts gaven aan dat je veel meer kans hebt om zelf van de weg gedrukt te worden. Dit soort acties zijn weggelegd voor stevige, zware wagens. Tijdens de docu is zowel de crash en het schampen van de Fiat Uno nagedaan en het leek als 2 druppels water. Verfkrassen zaten op dezelfde plek en de voorkant van de wagen had een zelfde deuk (of beter: was praktisch weg). Hier leek dus geen opzet in het spel.

Aan het einde bleek echter dat de chauffeur van deze witte Fiat Uno een persoon was die banden had met MI6 (red - Geheime dienst van Engeland). Daarnaast is deze persoon een jaar later totaal verbrand gevonden en ze konden hem alleen nog aan zijn gebit identificeren.

Nu vraag ik mij toch af hoe groot die kans is. Wie weet er meer? Details, verklaringen, etc.

Please press the issue
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 19 januari 2005 @ 01:08:14 #2
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24633031
wat moet je nog meer weten dan ? stukje is duidelijk genoeg.

Dat schampen met een auto is inderdaad een standaard techniek om iemand van de weg te duwen bij geheime diensten, dat ze vervolgens de assassin uit de weg ruimen is ook niks nieuws.
Dat de MI6 betrokken is komt mooi overeen met haar brief waarin ze Charles beschuldigt van het plannen van een auto ongeluk..

kortom om alles nog even op een rijtje te zetten

opdracht gever : Prins Charles
uitvoerder : MI6
Modus operandi : witte fiat
motief : diana was charles een pijn in den Aersch
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  woensdag 19 januari 2005 @ 01:11:41 #3
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24633106
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 01:08 schreef Fonkmeistah het volgende:
wat moet je nog meer weten dan ? stukje is duidelijk genoeg.
...
Modus operandi : witte fiat
De grap is juist dat het heel onaannemelijk is dat die fiat hiervoor gebruikt is. Niks wijst erop als je kijkt naar de reconstructie. Daarnaast is die wagen een hele onlogische keus om zoiets te doen.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24633159
tip: kijk eens meer films.

een geheime dienst die een agent opruimt en vergeet dat je mensen kunt indentificeren aan de hand van hun gebit? sure.
  woensdag 19 januari 2005 @ 01:25:04 #5
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24633329
quote:
"een geheime dienst die een agent opruimt en vergeet dat je mensen kunt indentificeren aan de hand van hun gebit? sure."
ja en ? praten doet hij er niet meer mee en dat was precies de reden om hem uit de weg te ruimen

wat beteft de witte fiat uno.. er "leek" geen opzet in het spel... charles plande een auto ongeluk en de MI6 chauffeur is verbrand.. dat heeft inderdaad niks weg van opzet nee...
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  woensdag 19 januari 2005 @ 02:16:55 #6
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_24633891
Die OP zuigt echt, wat is er nu precies verdacht aan de omstandigheden, behalve dat de MI16 heeft geprobeerde prinses Diana met een Uno ( ) van de weg te drukken?
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:18:09 #7
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24635858
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:16 schreef pieter_pontiac het volgende:
Die OP zuigt echt, wat is er nu precies verdacht aan de omstandigheden, behalve dat de MI16 heeft geprobeerde prinses Diana met een Uno ( ) van de weg te drukken?
Hoe groot is de kans dat een beroemd iemand een ongeluk krijgt in het bijzijn van een MI6 agent? Die auto is wss niet gebruikt om het ongeluk te veroorzaken maar ik vind het veel te toevallig. Je zou denken dat het meer een toezichtsfunctie was van deze persoon.

Maar hoe hebben ze het ongeluk dan veroorzaakt? Of blijft het toeval? Volgens het aanvankelijke rapport had de chauffeur veel te veel koolmonoxide in zijn bloed maar uit bloedonderzoek bleek eerder dat hij teveel alcohol op had (hetgeen onmogelijk lijkt). Waarom zo'n statement naar de buitenwereld maken? Hoe groot is de kans dat deze sample, die heel belangrijk was, wordt verwisseld met die van een ander? Ik vind het maar raar.
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:19:36 #8
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24635879
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 01:14 schreef b0ng het volgende:
tip: kijk eens meer films.

een geheime dienst die een agent opruimt en vergeet dat je mensen kunt indentificeren aan de hand van hun gebit? sure.
Mss was het verbranden bijzaak. Misschien was het tijd winnen. Mss was het toeval dat ie overleden is.
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:20:33 #9
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24635892
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 01:25 schreef Fonkmeistah het volgende:
wat beteft de witte fiat uno.. er "leek" geen opzet in het spel... charles plande een auto ongeluk en de MI6 chauffeur is verbrand.. dat heeft inderdaad niks weg van opzet nee...
Waarom denk je dat Charles dit op touw heeft gezet? Zijn er meer motieven/personen te bedenken?
pi_24635903
Daar zullen we met ons allen nooit achter komen net als de moord op JFK....
bla bla bla......
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:23:47 #11
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24635939
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 09:21 schreef Stiffmaster het volgende:
Daar zullen we met ons allen nooit achter komen net als de moord op JFK....
Tuuwk wel. Wij zijn Fokkers
pi_24635944
misschien was diana's chauffeur wel alcoholist en kon derhalve veel beter een hoog alcohol percentage verdragen dan die testpersoon, zonder beroerd te functioneren. laatst nog een berichtje op FOK gelezen van een man die autoreed met een promillage dat zo hoog was dat hij eigenlijk niet eens bij bewustzijn kon zijn.
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:26:14 #13
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24635969
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 09:24 schreef Byte_Me het volgende:
misschien was diana's chauffeur wel alcoholist en kon derhalve veel beter een hoog alcohol percentage verdragen dan die testpersoon, zonder beroerd te functioneren. laatst nog een berichtje op FOK gelezen van een man die autoreed met een promillage dat zo hoog was dat hij eigenlijk niet eens bij bewustzijn kon zijn.
Volgens de docu kon dit niet. Nu moet ik idd zeggen dat me dat raar lijkt omdat je zoveel verschillen hebt tussen mensen. Heb je die link toevallig nog?
pi_24641511
Wat gebeurt er met iemand die teveel koolmonoxide in zijn/haar bloed heeft?

TT wat duidelijker gemaakt
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_24641637
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 09:26 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Volgens de docu kon dit niet. Nu moet ik idd zeggen dat me dat raar lijkt omdat je zoveel verschillen hebt tussen mensen. Heb je die link toevallig nog?
u vraagt, wij draaien

Man heeft geen probleem met ruim 9 promille
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:59:17 #16
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24641662
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:50 schreef MUUS het volgende:

Die sukkelt lekker weg in slaap, dat rijdt een beetje beroerd. Tenzij hij met een gasmasker met daaraan een koolmonoxidefles gereden heeft, lijkt me dat dus vrij uitgesloten. Hoe komen ze erop ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_24641709
quote:
http://www.carbonmonoxidekills.com/coinformation.htm
pi_24641767
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:59 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Die sukkelt lekker weg in slaap, dat rijdt een beetje beroerd. Tenzij hij met een gasmasker met daaraan een koolmonoxidefles gereden heeft, lijkt me dat dus vrij uitgesloten. Hoe komen ze erop ...
Zie je wel, ik dacht al dat ik in de war was..

Ik snap niet hoe hij teveel koolmonoxide binnen kan hebben gekregen, daarna nog normaal rond heeft kunnen wandelen zonder dat iemand wat aan hem zag om vervolgens pas tijdens een rit in de auto ineens in slaap te vallen.
Oi!
pi_24642429
Ik heb wel wat flinke twijfels over die Fiat Uno, simpelweg omdat de mercedes 200 km per uur reed, natuurlijk kan hij daarbij een inhalende mercedes 'schameperen, maar hoe krijg je de chauffeur zo gek dat hij zichzelf in die positie manoevreerd..?
Als moord-tactiek is het me teveel afhankelijk van 'toevalligheden' om gepland te zijn.

Alhoewel ook die hoge snelheid betwijfeld wordt, andere theorieen zeggen dat de auto waarschijnlijk net iets meer dan 100 km/uur gereden zou hebben..
De snelheid van 104 km/uur zou komen van een flitsapparaat kort voor de Tunnel, die de mercedes geflitst zou hebben met die snelheid kort voordat ze de tunnel inreden

Van een mogelijke band tussen de fotograaf 'James Andanson', de bestuurder van de Fiat UNo met MI6 is bij mij niet echt direkt iets bekend, kan iemand me uitleggen waarop dat gebaseerd is?
Dat van de 'zelfmoord' klopt inderdaad wel, kort nadat Al Fayed door privaat onderzoek achter zijn naam kwam werd hij dood gevonden, eerst werd moord gemeld, maar al snel werd 'zelfmoord' de officiele verklaring..
het wekt wel de indruk dat deze man meer wist ...

Er zijn natuurlijk verder wel genoeg 'vreemde zaken', zo zou de mercedes ook drie maanden voor het ongeval gestolen gemeld zijn, echter teruggevonden...
Tevens voorspelde Diana in een brief die in 2003 in de Daily mirror geplaats werd ongeveer 11 maanden voor het ongeval dat er plannen waren haar te vermoorden door een auto-ongeval in scene te zetten:
[quote]

[ Bericht 10% gewijzigd door RM-rf op 19-01-2005 15:58:08 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:02:42 #20
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24642588
Dus:
Gedrag voor vertrek staat op band. Chauffeur kan o.a. nog zonder problemen zijn veters strikken: Check
Rijstijl is tot aan het ongeluk prima in orde: Check
Volgens een website die ik vond had ie: 20,7% koolmonoxide in zijn lijf hetgeen absurd hoog is.

Is er iets mis gegaan met de auto tijdens de rit waardoor er koolmonoxide in de auto kwam? De auto had vast kogelwerende ruiten en was dus mogelijk niet goed geventileerd. Aan de andere kant is het geen brik uit polen wat een technische fout erg onlogisch maakt. Daarnaast was het de enige van de vier met zo’n hoog percentage?!?

Is het bloed dan toch verwisseld? Als je kijkt naar belangrijke figuren die zijn opgenomen in het ziekenhuis dan krijgen ze normaal de beste doctoren en dergelijke toegewezen. Als ik in de schoenen stond van de directeur van het ziekenhuis dan zou ik persoonlijk alle handelingen volgen omdat de uitkomst juist zo belangrijk is. Hoe logisch is het dan dat er nog steeds een verkeerde sample zou zijn gebruikt? Ik vind het maar rare toestanden

quote:
Thnx. Geen idee meer waarom ik de originele titel zo gekozen had eigenlijk
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:23:45 #21
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24642887
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 15:53 schreef RM-rf het volgende:
Als moord-tactiek is het me teveel afhankelijk van 'toevalligheden' om gepland te zijn.
Ja dat lijkt me gekkenwerk. Daarnaast bleek dit totaal niet uit de reconstructie in de docu
quote:
Van een mogelijke band tussen de fotograaf 'James Andanson', de bestuurder van de Fiat UNo met MI6 is bij mij niet echt direkt iets bekend, kan iemand me uitleggen waarop dat gebaseerd is?
Geen idee. Het was de cliffhanger aan het einde van de docu
quote:
Er zijn natuurlijk verder wel genoeg 'vreemde zaken', zo zou de mercedes ook drie maanden voor het ongeval gestolen gemeld zijn, echter teruggevonden...
Tevens voorspelde Diana in een brief die in 2003 in de Daily mirror geplaats werd ongeveer 11 maanden voor het ongeval dat er plannen waren haar te vermoorden door een auto-ongeval in scene te zetten:
Ter info. Gebruik van explosieven lijkt niet de oorzaak:
Tijdens de docu hadden ze een getuige die buiten de tunnel stond en een explosie had gehoord. Nu bleek er echter geen explosie nodig te zijn tijdens de reconstructie om de auto evenveel schade te laten oplopen. Wat is er gebeurd? Ze hebben het geluid van eenzelfde crash in dezelfde tunnel opnieuw afgespeeld en als je er buiten stond klinkt het idd als een explosie. De desbetreffende getuige heeft ook verklaard dat het geluid precies overeenkwam met die keer dat Diana verongelukte.
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:30:10 #22
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_24642956
Ik heb die tunnel gezien, het lijkt me echt sterk dat je daar uberhaupt een snelheid van 160 kunt halen, zal dus ook wel een voorgekauwde leugen zijn.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 20 januari 2005 @ 11:38:03 #23
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_24648367
ik had dit hele verhaal gisteren al getypt, maar om de een of andere reden kan ik heel moeilijk op dit forum geraken. Ik zet het maar even opnieuw:

ok, weer toevallig dat net dit onderwerp naar boven komt terwijl ik dat hoofdstuk aan het lezen ben in het boek van David Icke, "The Biggest Secret" (en wát een ongelooflijk boek, ook voor "truthers")
Er wordt ook uiteengezet in dat hoofdstuk hoe ze mekaar leren kennen enz. maar ik begin maar bij het moment dat Diana een interview gaf aan Panorama, in November 1995 om het verhaal zo kort mogelijk te houden. Voor de goede orde, dit zijn dus de (vertaalde) woorden van Icke.
Diana zou met dat interview de Winsors grote schade hebben berokkend. Vanaf toen zou het dus begonnen zijn. Toen hij op reis was, ontmoette Icke een man die beweerde een telefoongesprek gehad te hebben met Diana (zij had hem gebeld). Ze deed dat dikwijls, al bellend met een publieke telefoon, omdat ze wist dat ze afgeluisterd werd. Ze had raad nodig van deze man, om te beslissen hoe ze het nieuws zou vertellen aan de wereld, dat ook echt wereldschokkend zou zijn.

Dan gaat het verhaal verder over Mohamed Al Fayed, die de hele tijd zijn uiterste best zou doen om Diana te beschermen. Om later niet verdacht te worden, zou blijken. Want het was hij die de security rond de auto van Diana zou opdragen om dus niet meer de auto te beveiligen, via zijn zoon Dodi, die er ook van wist... De bodyguards zouden ook allemaal in dienst geweest zijn van vader Al Fayed, aangeworven personen uit de SAS en andere elite eenheden. Een eenheid uit Parijs, die speciaal contact had opgenomen met hem, zou tot 4 keer afgescheept zijn, Al Fayed had hun diensten niet nodig, hij had immers zijn eigen volk.
Het was ook Dodi's vader, die zijn zoon opdroeg om aan te pappen met Diana, en dat terwijl hij verloofd was met iemand anders, Kelly Fisher!

Ok, dan de bewuste avond waarop Diana verongelukte. Ze zouden gaan eten in een restaurant "Chez Benoit" en overnachten in de flat van Dodi. Maar toen ze terug in de flat van Dodi waren die avond, begon ook Diana te twijfelen aan de veiligheid van het eten in zo'n zaak en besliste dan toch maar om te gaan dineren in het Ritz hotel. Dan na het eten, heeft Dodi een ongewoon plan, na een telefoon met zijn vader: we nemen een andere auto, en die wordt gebracht aan de achterkant van het hotel. Vader Al Fayed stond erop dat Henri Paul zou rijden, al was die daartoe niet gekwalificeerd!
...
Diana en Dodi zitten op de achterbank en op de passagierszetel zit Trevor Rees-Jones, Henri Paul zit aan het stuur dus, mét gordel. Dat is ongewoon voor een bodyguard ivm snel kunnen reageren. Rees-Jones draagt hem dan ook niet, te zien op een foto die een journalist (met motor), die de auto toch had kunnen volgen, had vastgelegd. Even later racet de auto een tunnel in en die raakt de 13de (!) pilaar. Echter, nu heeft rees-jones wel een gordel aan! Er moet dus ondertussen iets gebeurt zijn, of Rees had door dat de chauffeur iets al te gek van plan was.
En nu komt het: die tunnel, Pont de L'Alma,is niet de weg naar Dodi's flat, hij leidt daarvan weg zelfs! (foto staat in boek met routekaartje)

Achteraf wordt het ongeluk snel in de schoenen geschoven van de paparazzi en Henri Paul, de zondebok is gevonden. Hij zou ook heel dronken geweest zijn, en onder de invloed van medicijnen, maar op de video bij het vertrek aan het hotel is daar niets van te zien. En dan nog: enkele dagen voor de crash had hij een grondige medische controle ondergaan, voor de vernieuwing van zijn pilotenbrevet. Ook zou de hemoglobine in zijn bloed 20,7% koolstofmonoxide hebben bevat, onmogelijk om dan zo te rijden volgens een expert ter zake: "want dan zou hij zijn rechter- van zijn linkerhand niet hebben kunnen onderscheiden".

Hier ga ik maar stoppen, het verhaal gaat verder maar dat moet ik nog lezen. Ik moet zeggen: alhoewel Icke snel iets in verband brengt met reptilians lijkt me dit verhaal, los daarvan, opmerkelijk. Het doet je toch vermoeden dat er meer aan de hand is, en niet alleen met dit Diana-verhaal. Maar met veel meer, want die boek is me nogal wat, alles hangt zo aan mekaar. Ik kan moeilijk ganse hoofdstukken samenvatten, maar als je de kans krijgt moet je dit boek zeker eens lezen.
pi_24648856
Lady Di en Dodi vermoord? lees die ook eens door.
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:10:57 #25
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_24648990
ik zeg oehoe, ik zeg aha, oe, oe oe
oehoe oehoerend hard kwamen zie deur aangescheurd
oehoe oehoerend hard want ze hadden van de paparazzi geheurd
langzaam rijen dat deden zie nooit
dat vonden zie toch moar tied verknooid
oan 't gevoar hadd'n zie nog nooit gedacht
zie waren koning op de weg en dachten alles mag

Paul met een slok op,
Di met Dodi op de achterbank.......
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_24649169
Idd interessant verhaal CrackerJack !
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_24650438
leuk dat de 'reptitlians' er ook mee te maken hebben.. CrackeJack..

maar eigenlijk zie ik in dat verhaal niks anders dan een poging om de schuld op voorhand in de schoenen van Al Fayed te schuiven,
waarbij hij wat feiten misbruikt die door andere onderzoekers geopenbaard zijn (waaronder juist onderzoekers die door Al Fayed betaald worden, hij financiert veel documentaires over de 'complot-theorieen' hierover)..

De enige nieuwe informatie die Icke erbij brengt is dan : " ...Toen hij op reis was, ontmoette Icke een man die beweerde een telefoongesprek gehad te hebben met Diana (zij had hem gebeld). Ze deed dat dikwijls, al bellend met een publieke telefoon, omdat ze wist dat ze afgeluisterd werd. Ze had raad nodig van deze man, om te beslissen hoe ze het nieuws zou vertellen aan de wereld, dat ook echt wereldschokkend zou zijn..."

Om eerlijk te zijn, ik zie in zo'n verhaal niets anders dan een poging van Icke om een bestaande complot-theorie makkelijk in zijn eigen straatje in te passen, op basis van een verder niet verifieerbare 'getuigenis' van een anoniem persoon ...
Tja, Icke moet de publiciteit nu eenmaal ook blijven halen, hé?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 20 januari 2005 @ 13:50:08 #28
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24650644
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 11:38 schreef CrackerJack het volgende:
Diana zou met dat interview de Winsors grote schade hebben berokkend. Vanaf toen zou het dus begonnen zijn. Toen hij op reis was, ontmoette Icke een man die beweerde een telefoongesprek gehad te hebben met Diana (zij had hem gebeld). Ze deed dat dikwijls, al bellend met een publieke telefoon, omdat ze wist dat ze afgeluisterd werd. Ze had raad nodig van deze man, om te beslissen hoe ze het nieuws zou vertellen aan de wereld, dat ook echt wereldschokkend zou zijn.
In dit soort kringen schop je al snel iemand tegen het verkeerde been. Motieven zijn niet al te moeilijk te vinden lijkt me. Ik denk dan ook dat we kunnen aannemen dat er groepen/mensen waren die veel baat hadden bij haar overlijden. Ook denk ik dat we kunnen aannemen dat sommige hiervan veel geld/macht hadden om iets op touw te zetten.Vraag is natuurlijk of dit ook gebeurd is.
quote:
Dan gaat het verhaal verder over Mohamed Al Fayed, die de hele tijd zijn uiterste best zou doen om Diana te beschermen. Om later niet verdacht te worden, zou blijken. Want het was hij die de security rond de auto van Diana zou opdragen om dus niet meer de auto te beveiligen, via zijn zoon Dodi, die er ook van wist... De bodyguards zouden ook allemaal in dienst geweest zijn van vader Al Fayed, aangeworven personen uit de SAS en andere elite eenheden. Een eenheid uit Parijs, die speciaal contact had opgenomen met hem, zou tot 4 keer afgescheept zijn, Al Fayed had hun diensten niet nodig, hij had immers zijn eigen volk.
Het was ook Dodi's vader, die zijn zoon opdroeg om aan te pappen met Diana, en dat terwijl hij verloofd was met iemand anders, Kelly Fisher!
Dus er waren overal mensen van Mohamed Al Fayed in hun omgeving waarvan sommige de beveiliging afhandelden. Ok. Toch is dit moeilijk te rijmen omdat hij juist degene is die zo op een onderzoek is gebrand. Zijn website staat vol met vragen en theorieën. Ook de top-beveilingsman van hem was degene in de docu die juist zijn twijfels had.
quote:
Ok, dan de bewuste avond waarop Diana verongelukte. Ze zouden gaan eten in een restaurant "Chez Benoit" en overnachten in de flat van Dodi. Maar toen ze terug in de flat van Dodi waren die avond, begon ook Diana te twijfelen aan de veiligheid van het eten in zo'n zaak en besliste dan toch maar om te gaan dineren in het Ritz hotel. Dan na het eten, heeft Dodi een ongewoon plan, na een telefoon met zijn vader: we nemen een andere auto, en die wordt gebracht aan de achterkant van het hotel. Vader Al Fayed stond erop dat Henri Paul zou rijden, al was die daartoe niet gekwalificeerd!
Persoonlijk vind ik dit niet ongewoon. Michael Jackson kent van veel hotels alleen maar de keukendeur omdat de voordeur volstaat met fotografen en fans. Meerdere auto's was een standaard iets en ik verwacht ook niet dat Henri Paul er veel mee te maken heeft omdat deze ook overleden is bij de crash. Het is wel zo dat ook deze banden met MI6 scheen te hebben. Wist ie toch meer maar was ie te laat om het zinkende schip te verlaten?
quote:
Diana en Dodi zitten op de achterbank en op de passagierszetel zit Trevor Rees-Jones, Henri Paul zit aan het stuur dus, mét gordel. Dat is ongewoon voor een bodyguard ivm snel kunnen reageren. Rees-Jones draagt hem dan ook niet, te zien op een foto die een journalist (met motor), die de auto toch had kunnen volgen, had vastgelegd. Even later racet de auto een tunnel in en die raakt de 13de (!) pilaar. Echter, nu heeft rees-jones wel een gordel aan! Er moet dus ondertussen iets gebeurt zijn, of Rees had door dat de chauffeur iets al te gek van plan was.
Mja auto rijdt hard. Trevor Rees-Jones begint het link te vinden en doet halverwege de rit zijn gordel om. Daarnaast zal het een moordenaar weinig boeien welke pilaar je raakt zolang je hem maar hard raakt.
quote:
En nu komt het: die tunnel, Pont de L'Alma,is niet de weg naar Dodi's flat, hij leidt daarvan weg zelfs! (foto staat in boek met routekaartje)
Dit is idd waar en opmerkelijk. Afleidingsmanoeuvre? Heeft dit zin als er toch al tig paparazzi achter je aan zitten? Aan de andere kant is het ook zo dat er getuigen zijn die beweren dat de weg om de tunnel heen geblokkeerd was met motoren waardoor de auto de keus had tussen stoppen of de tunnel in rijden. Maar als de chauffeur in het komplot zit dan hoef je de weg niet af te sluiten. Of was dit een extra iets dat weinig kost en het zeker maakt dat als de chauffeur zou weigeren hij hier geen kans toe kreeg?
quote:
Achteraf wordt het ongeluk snel in de schoenen geschoven van de paparazzi en Henri Paul, de zondebok is gevonden. Hij zou ook heel dronken geweest zijn, en onder de invloed van medicijnen, maar op de video bij het vertrek aan het hotel is daar niets van te zien. En dan nog: enkele dagen voor de crash had hij een grondige medische controle ondergaan, voor de vernieuwing van zijn pilotenbrevet. Ook zou de hemoglobine in zijn bloed 20,7% koolstofmonoxide hebben bevat, onmogelijk om dan zo te rijden volgens een expert ter zake: "want dan zou hij zijn rechter- van zijn linkerhand niet hebben kunnen onderscheiden".
Ik lees geruchten dat het koolmonoxide mogelijk afkomstig is van de airbag alhoewel anderen zeggen dat dit onmogelijk is. Ook lees ik geruchten dat deze "dronkenschap" bekend werd voordat überhaupt 'zijn' bloed was geanalyseerd.

Volgens de site van Mohamed Al Fayed wordt hij enorm tegengewerkt door de franse justitie. Dit bleek ook uit de docu waarin de beveiligingsman van Al Fayed beweert dat ie wordt opgepakt als ie voet zet op franse bodem. Volgens hun zijn er door 4 experts 28 fouten gevonden in de autopsie. Zoveel fouten bij zo'n belangrijke autopsie?

Ook staat er op de website dat de ambulance er 1 uur en 43 minuten over deed om het ziekenhuis te bereiken (en zelfs 10 minuten stil stond?!?). Zij overleeft het ongeluk maar net en dus moet je iets regelen om de klus alsnog te klaren. Die ziekenwagen lijkt tijd te rekken maar waarom niet gewoon iets inspuiten of haar laten stikken? Veel minder verdacht en veel meer kans op zekerheid. Tijd rekken lijkt mij geen logische keuze.
  donderdag 20 januari 2005 @ 13:53:53 #29
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24650703
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:04 schreef Murray het volgende:
Lady Di en Dodi vermoord? lees die ook eens door.
Net gedaan. Er staan een hoop vraagtekens in en zover ik zo snel kon zien ook wat fouten in het topic. Verder wordt er gepraat over een motief (Diana was mogelijk zwanger) maar ik neem simpelweg aan dat er altijd wel een motief te vinden is. Ik kon verder helaas weinig nieuws vinden behalve dat er na 6 jaar een nieuw onderzoek zou komen. Heeft iemand de resultaten van dat onderzoek? Of is het daar nooit van gekomen?
  donderdag 20 januari 2005 @ 13:56:36 #30
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24650750
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:35 schreef RM-rf het volgende:
maar eigenlijk zie ik in dat verhaal niks anders dan een poging om de schuld op voorhand in de schoenen van Al Fayed te schuiven,
waarbij hij wat feiten misbruikt die door andere onderzoekers geopenbaard zijn (waaronder juist onderzoekers die door Al Fayed betaald worden, hij financiert veel documentaires over de 'complot-theorieen' hierover)..
Precies. Daarnaast kwam zijn zoon om het leven dus het lijkt me sterk dat hij de boosdoener is en ik kan in dit geval ook niet zo snel een motief vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door livEliveD op 20-01-2005 14:16:19 ]
pi_24650752
"Volgens hun zijn er door 4 experts 28 fouten gevonden in de autopsie. Zoveel fouten bij zo'n belangrijke autopsie?" Heb je toevallig een linkje met meer leesvoer hierover ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:13:40 #32
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24650984
Al Fayed Homepage -> Veel info. Volgens de docu had de chauffeur van de Uno banden met MI6. Op deze website kan ik dit echter niet direct terugvinden. Wel wordt er beweerd dan Henri Paul vermoedelijk banden had met MI6

Samenvatting van 1 van de docu’s ->
“Dodi's vader, de baas van Harrods, liet het autopsierapport over Paul checken door vier specialisten. Zij ontdekten 28 fouten.”
pi_24651609
Dat Fiatje is toch door de Nederlandse kunstenaar Rob Scholten gekocht, die zich erg in de dood van Diana verdiept heeft? Ik heb daar eens over gelezen, maar ik kan er op het net niets meer over terugvinden.
pi_24651789
ok thx livEliveD
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:07:25 #35
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24651846
Of ze zijn gewoon tegen een betonne pilaar geknald... Omdat een media-eikel niet kon rijden...

Ja... je verhaal is heel interessant... maar is het ook Waar?
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:09:57 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24651888
het schijnt zelfs dat mensen dagen voor het ongeluk ufo's hebben gesignaleerd in de tunnel waar het ongeluk gebeurde...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:19:10 #37
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24652073
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:07 schreef DeHeldjes het volgende:
Of ze zijn gewoon tegen een betonne pilaar geknald... Omdat een media-eikel niet kon rijden...
Dit kan prima waar zijn. Maar dan nog zou ik graag zien dat de onduidelijkheden uit de wereld worden geholpen
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:20:31 #38
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24652091
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:09 schreef zoalshetis het volgende:
het schijnt zelfs dat mensen dagen voor het ongeluk ufo's hebben gesignaleerd in de tunnel waar het ongeluk gebeurde...
Dit schijnt bij heel veel belangrijke gebeurtenissen voor te komen. Heb je toevallig een bron?
pi_24652217
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:13 schreef livEliveD het volgende:
Wel wordt er beweerd dan Henri Paul vermoedelijk banden had met MI6
De vraag is welke conclusies je aan zoiets kunt verbinden; Paul was hoofd beveiliging van een groot internationaal hotel in Parijs, waar enorm veel bekende personen overnachten..
als je doorzoekt naar wat die banden precies waren, komt het erop neer dat Paul met enige regelmaat ook informatie bereid was te delen met internationale inlichtingendiensten, dus MI6 en de CIA, hoogstmogelijk ook met andere inlichtingendiensten..

vermoedelijk omtrend wat hij meekreeg van de personen die hij begeleidde... Dat is an sich niet zo abnormaal, het is bekend van hotels dat juist de hotelwerknemers een belangrijke bron zijn, zowel voor journalisten, als dus ook voor inlichtingendiensten...

Het is, gezien Paul's positie waarschijnlijk wel essentieel geweest dat hij nooit informatie zou uitgeven die zijn werkgever schade zou kunnen aandoen, ik denk daarom dat het onmogelijk is dat Henri Paul ooit op de hoogte zou zijn geweest van een eventueel complot tegen Diana en Dodi, terwijl zij gasten waren van het Ritz-hotel en onder zijn hoede zouden staan:

maar ik denk niet dat hij er problemen mee zou hebben gehad, nadat ze weer weg zouden zijn gegaan, tegen een journalist of inlichtingendienst-agent (mogelijk tegen betaling) te laten vallen dat hij gehoord zou hebben over welke algemeenheden ze gesproken hebben in zijn gezelschap (hierbij specifieke zaken waarschijnlijk vermijdend, die zou kunnen aantonen dat specifiek _hij_ de informant was geweest) ..
Op dat moment is hij dus 'informant' en heeft hij 'banden met een inlichtingendienst'
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:33:54 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24652305
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:20 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Dit schijnt bij heel veel belangrijke gebeurtenissen voor te komen. Heb je toevallig een bron?
gefopt. in een tunnel ufo's
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:35:19 #41
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24652325
Klinkt idd erg logisch RM-rf. Ergens kun je natuurlijk ook vragen stellen bij de methode (als er een complot bestaat). Hoe logisch is het om een auto ongeluk hiervoor te gebruiken? Is dat niet veel te risico vol? Ergens hink ik op 2 gedachten. Zoveel onduidelijkheden, schijnbare onderzoeksfouten en tegenwerkingen van justitie. Aan de andere kant lijkt het toch echt een dom ongeluk en wijst er maar weinig op opzet hierbij.
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:40:29 #42
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24652404
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:33 schreef zoalshetis het volgende:
gefopt. in een tunnel ufo's
Ze kunnen toch buiten de tunnel vliegen, slimpie
pi_24654954
voor dat verbranden hebben ze ook een officiele naam :

CREMATIE noemen ze dat
jullie zijn allemaal kneuzen die niks beters te doen hebben dan op fok te gaan zitten, omdat het rustig is op MSN.... ik blij dat ik het nu alleen even doe omdat het buiten regent.
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:35:26 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24655073
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:40 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ze kunnen toch buiten de tunnel vliegen, slimpie
maar dat schreef ik toch niet....
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:28:08 #45
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24655890
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:27 schreef machiavezistme het volgende:
voor dat verbranden hebben ze ook een officiele naam :
Voor dit soort berichten ook: bandbreedte verspilling
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:33:52 #46
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24655996
hey maar ts, vergeet je niet de mogelijkheid dat mensen het verlies van iemand die veel betekende vaak niet kunnen verwerken. reactie is dan vaak dat ze spoken zien, conspiracytheories uit de kast trekken, ufo's waarnemen, god en allah ervoor verantwoordelijk houden etc.
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:40:35 #47
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24656102
Oh dat zou heel goed kunnen. Maar dat geeft geen antwoord op de vragen Ik trek ook geen conclusies maar gooi het in de groep.
pi_24858470
Ik was dit topic helemaal kwijt, mên.
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:33 schreef zoalshetis het volgende:
hey maar ts, vergeet je niet de mogelijkheid dat mensen het verlies van iemand die veel betekende vaak niet kunnen verwerken. reactie is dan vaak dat ze spoken zien, conspiracytheories uit de kast trekken, ufo's waarnemen, god en allah ervoor verantwoordelijk houden etc.
Het gaat er niet om dat men het niet kan verwerken, maar iedereen wil altijd alle details weten als het om een bekend persoon gaat. De dood van zo'n persoon wordt ons om de oren geslagen en daardoor worden we nieuwsgierig gemaakt. Steeds de nieuwsberichten, de kranten, de radio, dagenlang, steeds meer details... alsof we dan ineens erin meegezogen worden, want dan komen we er ineens achter dat detail A niet overeenkomt met detail B etc.
Juist omdat we zoveel info krijgen, willen we meer weten en gaan we zelf puzzelen.

Bovendien is er natuurlijk ook meer reden om een figuur als Diana uit de weg te ruimen dan bijvoorbeeld de slager om de hoek.

Uiteraard wordt er vaak/soms* overdreven als het om dit soort personen gaat. Alsof er niemand meer 'gewoon' dood kan gaan ofzo. . En ook Diana kan natuurlijk 'gewoon' door een dom ongeluk zijn gestorven.

* Doorhalen wat niet van toepassing is.
Oi!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:48:59 #49
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24874006
Volgens de site van Al Fayed kun je wel 1.5 miljoen euro krijgen voor nuttige info
quote:
Mohamed Al Fayed, the Chairman of Harrods, is pleased to confirm that a reward has been offered as per the following notice:

THE DEATHS OF DIANA, PRINCESS OF WALES, AND DODI AL FAYED

A REWARD of up to 10,000,000 francs (1,524,490 Euros) in total is offered:

(1) For information which will establish the identity and current whereabouts of the Fiat Uno involved in the crash at the Alma Tunnel, Paris, on 31 August 1997, as well as the driver or any other person directly or indirectly involved with the vehicle.

(2) For evidence which will identify any other vehicle and in particular two motorcycles or person directly or indirectly connected with such vehicle in the Alma Tunnel at the time of the crash and which has not as yet been identified or traced by the French police.

(3) For the identities of any eye witnesses to the crash who have not as yet given evidence to the investigating authorities.
Wel is het zo dat ze blijkbaar nog niet helemaal zeker zijn van wie de fiat uno was alhoewel deze wel lijkt gevonden te zijn. De schade kwam prima overheen en sowieso blijft het raar dat deze man een jaar later 'zelfmoord' pleegt (waarbij het een en ander dus rammelde)
pi_24892941
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:48 schreef livEliveD het volgende:
Volgens de site van Al Fayed kun je wel 1.5 miljoen euro krijgen voor nuttige info
[..]

Wel is het zo dat ze blijkbaar nog niet helemaal zeker zijn van wie de fiat uno was alhoewel deze wel lijkt gevonden te zijn. De schade kwam prima overheen en sowieso blijft het raar dat deze man een jaar later 'zelfmoord' pleegt (waarbij het een en ander dus rammelde)
Mja, dit bericht lijkt me daarom ook niet waar:
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:51 schreef dvr het volgende:
Dat Fiatje is toch door de Nederlandse kunstenaar Rob Scholten gekocht, die zich erg in de dood van Diana verdiept heeft? Ik heb daar eens over gelezen, maar ik kan er op het net niets meer over terugvinden.
Ik kan me niet voorstellen dat ze die auto zouden verkopen.
Oi!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')