De grap is juist dat het heel onaannemelijk is dat die fiat hiervoor gebruikt is. Niks wijst erop als je kijkt naar de reconstructie. Daarnaast is die wagen een hele onlogische keus om zoiets te doen.quote:Op woensdag 19 januari 2005 01:08 schreef Fonkmeistah het volgende:
wat moet je nog meer weten dan ? stukje is duidelijk genoeg.
...
Modus operandi : witte fiat
ja en ? praten doet hij er niet meer mee en dat was precies de reden om hem uit de weg te ruimenquote:"een geheime dienst die een agent opruimt en vergeet dat je mensen kunt indentificeren aan de hand van hun gebit? sure."
Hoe groot is de kans dat een beroemd iemand een ongeluk krijgt in het bijzijn van een MI6 agent? Die auto is wss niet gebruikt om het ongeluk te veroorzaken maar ik vind het veel te toevallig. Je zou denken dat het meer een toezichtsfunctie was van deze persoon.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:16 schreef pieter_pontiac het volgende:
Die OP zuigt echt, wat is er nu precies verdacht aan de omstandigheden, behalve dat de MI16 heeft geprobeerde prinses Diana met een Uno () van de weg te drukken?
Mss was het verbranden bijzaak. Misschien was het tijd winnen. Mss was het toeval dat ie overleden is.quote:Op woensdag 19 januari 2005 01:14 schreef b0ng het volgende:
tip: kijk eens meer films.
een geheime dienst die een agent opruimt en vergeet dat je mensen kunt indentificeren aan de hand van hun gebit? sure.
Waarom denk je dat Charles dit op touw heeft gezet? Zijn er meer motieven/personen te bedenken?quote:Op woensdag 19 januari 2005 01:25 schreef Fonkmeistah het volgende:
wat beteft de witte fiat uno.. er "leek" geen opzet in het spel... charles plande een auto ongeluk en de MI6 chauffeur is verbrand.. dat heeft inderdaad niks weg van opzet nee...
quote:Op woensdag 19 januari 2005 09:21 schreef Stiffmaster het volgende:
Daar zullen we met ons allen nooit achter komen net als de moord op JFK....
Volgens de docu kon dit niet. Nu moet ik idd zeggen dat me dat raar lijkt omdat je zoveel verschillen hebt tussen mensen. Heb je die link toevallig nog?quote:Op woensdag 19 januari 2005 09:24 schreef Byte_Me het volgende:
misschien was diana's chauffeur wel alcoholist en kon derhalve veel beter een hoog alcohol percentage verdragen dan die testpersoon, zonder beroerd te functioneren. laatst nog een berichtje op FOK gelezen van een man die autoreed met een promillage dat zo hoog was dat hij eigenlijk niet eens bij bewustzijn kon zijn.
u vraagt, wij draaienquote:Op woensdag 19 januari 2005 09:26 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Volgens de docu kon dit niet. Nu moet ik idd zeggen dat me dat raar lijkt omdat je zoveel verschillen hebt tussen mensen. Heb je die link toevallig nog?
Die sukkelt lekker weg in slaap, dat rijdt een beetje beroerd. Tenzij hij met een gasmasker met daaraan een koolmonoxidefles gereden heeft, lijkt me dat dus vrij uitgesloten. Hoe komen ze erop ...quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:50 schreef MUUS het volgende:
Wat gebeurt er met iemand die teveel koolmonoxide in zijn/haar bloed heeft?
TT wat duidelijker gemaakt
http://www.carbonmonoxidekills.com/coinformation.htmquote:Op woensdag 19 januari 2005 14:50 schreef MUUS het volgende:
Wat gebeurt er met iemand die teveel koolmonoxide in zijn/haar bloed heeft?
Zie je wel, ik dacht al dat ik in de war was..quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:59 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Die sukkelt lekker weg in slaap, dat rijdt een beetje beroerd. Tenzij hij met een gasmasker met daaraan een koolmonoxidefles gereden heeft, lijkt me dat dus vrij uitgesloten. Hoe komen ze erop ...
Thnx. Geen idee meer waarom ik de originele titel zo gekozen had eigenlijkquote:Op woensdag 19 januari 2005 14:50 schreef MUUS het volgende:
TT wat duidelijker gemaakt
Ja dat lijkt me gekkenwerk. Daarnaast bleek dit totaal niet uit de reconstructie in de docuquote:Op woensdag 19 januari 2005 15:53 schreef RM-rf het volgende:
Als moord-tactiek is het me teveel afhankelijk van 'toevalligheden' om gepland te zijn.
Geen idee. Het was de cliffhanger aan het einde van de docuquote:Van een mogelijke band tussen de fotograaf 'James Andanson', de bestuurder van de Fiat UNo met MI6 is bij mij niet echt direkt iets bekend, kan iemand me uitleggen waarop dat gebaseerd is?
Ter info. Gebruik van explosieven lijkt niet de oorzaak:quote:Er zijn natuurlijk verder wel genoeg 'vreemde zaken', zo zou de mercedes ook drie maanden voor het ongeval gestolen gemeld zijn, echter teruggevonden...
Tevens voorspelde Diana in een brief die in 2003 in de Daily mirror geplaats werd ongeveer 11 maanden voor het ongeval dat er plannen waren haar te vermoorden door een auto-ongeval in scene te zetten:
In dit soort kringen schop je al snel iemand tegen het verkeerde been. Motieven zijn niet al te moeilijk te vinden lijkt me. Ik denk dan ook dat we kunnen aannemen dat er groepen/mensen waren die veel baat hadden bij haar overlijden. Ook denk ik dat we kunnen aannemen dat sommige hiervan veel geld/macht hadden om iets op touw te zetten.Vraag is natuurlijk of dit ook gebeurd is.quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:38 schreef CrackerJack het volgende:
Diana zou met dat interview de Winsors grote schade hebben berokkend. Vanaf toen zou het dus begonnen zijn. Toen hij op reis was, ontmoette Icke een man die beweerde een telefoongesprek gehad te hebben met Diana (zij had hem gebeld). Ze deed dat dikwijls, al bellend met een publieke telefoon, omdat ze wist dat ze afgeluisterd werd. Ze had raad nodig van deze man, om te beslissen hoe ze het nieuws zou vertellen aan de wereld, dat ook echt wereldschokkend zou zijn.
Dus er waren overal mensen van Mohamed Al Fayed in hun omgeving waarvan sommige de beveiliging afhandelden. Ok. Toch is dit moeilijk te rijmen omdat hij juist degene is die zo op een onderzoek is gebrand. Zijn website staat vol met vragen en theorieën. Ook de top-beveilingsman van hem was degene in de docu die juist zijn twijfels had.quote:Dan gaat het verhaal verder over Mohamed Al Fayed, die de hele tijd zijn uiterste best zou doen om Diana te beschermen. Om later niet verdacht te worden, zou blijken. Want het was hij die de security rond de auto van Diana zou opdragen om dus niet meer de auto te beveiligen, via zijn zoon Dodi, die er ook van wist... De bodyguards zouden ook allemaal in dienst geweest zijn van vader Al Fayed, aangeworven personen uit de SAS en andere elite eenheden. Een eenheid uit Parijs, die speciaal contact had opgenomen met hem, zou tot 4 keer afgescheept zijn, Al Fayed had hun diensten niet nodig, hij had immers zijn eigen volk.
Het was ook Dodi's vader, die zijn zoon opdroeg om aan te pappen met Diana, en dat terwijl hij verloofd was met iemand anders, Kelly Fisher!
Persoonlijk vind ik dit niet ongewoon. Michael Jackson kent van veel hotels alleen maar de keukendeur omdat de voordeur volstaat met fotografen en fans. Meerdere auto's was een standaard iets en ik verwacht ook niet dat Henri Paul er veel mee te maken heeft omdat deze ook overleden is bij de crash. Het is wel zo dat ook deze banden met MI6 scheen te hebben. Wist ie toch meer maar was ie te laat om het zinkende schip te verlaten?quote:Ok, dan de bewuste avond waarop Diana verongelukte. Ze zouden gaan eten in een restaurant "Chez Benoit" en overnachten in de flat van Dodi. Maar toen ze terug in de flat van Dodi waren die avond, begon ook Diana te twijfelen aan de veiligheid van het eten in zo'n zaak en besliste dan toch maar om te gaan dineren in het Ritz hotel. Dan na het eten, heeft Dodi een ongewoon plan, na een telefoon met zijn vader: we nemen een andere auto, en die wordt gebracht aan de achterkant van het hotel. Vader Al Fayed stond erop dat Henri Paul zou rijden, al was die daartoe niet gekwalificeerd!
Mja auto rijdt hard. Trevor Rees-Jones begint het link te vinden en doet halverwege de rit zijn gordel om. Daarnaast zal het een moordenaar weinig boeien welke pilaar je raakt zolang je hem maar hard raakt.quote:Diana en Dodi zitten op de achterbank en op de passagierszetel zit Trevor Rees-Jones, Henri Paul zit aan het stuur dus, mét gordel. Dat is ongewoon voor een bodyguard ivm snel kunnen reageren. Rees-Jones draagt hem dan ook niet, te zien op een foto die een journalist (met motor), die de auto toch had kunnen volgen, had vastgelegd. Even later racet de auto een tunnel in en die raakt de 13de (!) pilaar. Echter, nu heeft rees-jones wel een gordel aan! Er moet dus ondertussen iets gebeurt zijn, of Rees had door dat de chauffeur iets al te gek van plan was.
Dit is idd waar en opmerkelijk. Afleidingsmanoeuvre? Heeft dit zin als er toch al tig paparazzi achter je aan zitten? Aan de andere kant is het ook zo dat er getuigen zijn die beweren dat de weg om de tunnel heen geblokkeerd was met motoren waardoor de auto de keus had tussen stoppen of de tunnel in rijden. Maar als de chauffeur in het komplot zit dan hoef je de weg niet af te sluiten. Of was dit een extra iets dat weinig kost en het zeker maakt dat als de chauffeur zou weigeren hij hier geen kans toe kreeg?quote:En nu komt het: die tunnel, Pont de L'Alma,is niet de weg naar Dodi's flat, hij leidt daarvan weg zelfs! (foto staat in boek met routekaartje)
Ik lees geruchten dat het koolmonoxide mogelijk afkomstig is van de airbag alhoewel anderen zeggen dat dit onmogelijk is. Ook lees ik geruchten dat deze "dronkenschap" bekend werd voordat überhaupt 'zijn' bloed was geanalyseerd.quote:Achteraf wordt het ongeluk snel in de schoenen geschoven van de paparazzi en Henri Paul, de zondebok is gevonden. Hij zou ook heel dronken geweest zijn, en onder de invloed van medicijnen, maar op de video bij het vertrek aan het hotel is daar niets van te zien. En dan nog: enkele dagen voor de crash had hij een grondige medische controle ondergaan, voor de vernieuwing van zijn pilotenbrevet. Ook zou de hemoglobine in zijn bloed 20,7% koolstofmonoxide hebben bevat, onmogelijk om dan zo te rijden volgens een expert ter zake: "want dan zou hij zijn rechter- van zijn linkerhand niet hebben kunnen onderscheiden".
Net gedaan. Er staan een hoop vraagtekens in en zover ik zo snel kon zien ook wat fouten in het topic. Verder wordt er gepraat over een motief (Diana was mogelijk zwanger) maar ik neem simpelweg aan dat er altijd wel een motief te vinden is.quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:04 schreef Murray het volgende:
Lady Di en Dodi vermoord? lees die ook eens door.
Precies. Daarnaast kwam zijn zoon om het leven dus het lijkt me sterk dat hij de boosdoener is en ik kan in dit geval ook niet zo snel een motief vinden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:35 schreef RM-rf het volgende:
maar eigenlijk zie ik in dat verhaal niks anders dan een poging om de schuld op voorhand in de schoenen van Al Fayed te schuiven,
waarbij hij wat feiten misbruikt die door andere onderzoekers geopenbaard zijn (waaronder juist onderzoekers die door Al Fayed betaald worden, hij financiert veel documentaires over de 'complot-theorieen' hierover)..
Dit kan prima waar zijn. Maar dan nog zou ik graag zien dat de onduidelijkheden uit de wereld worden geholpenquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:07 schreef DeHeldjes het volgende:
Of ze zijn gewoon tegen een betonne pilaar geknald... Omdat een media-eikel niet kon rijden...
Dit schijnt bij heel veel belangrijke gebeurtenissen voor te komen. Heb je toevallig een bron?quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:09 schreef zoalshetis het volgende:
het schijnt zelfs dat mensen dagen voor het ongeluk ufo's hebben gesignaleerd in de tunnel waar het ongeluk gebeurde...
De vraag is welke conclusies je aan zoiets kunt verbinden; Paul was hoofd beveiliging van een groot internationaal hotel in Parijs, waar enorm veel bekende personen overnachten..quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:13 schreef livEliveD het volgende:
Wel wordt er beweerd dan Henri Paul vermoedelijk banden had met MI6
quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:20 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dit schijnt bij heel veel belangrijke gebeurtenissen voor te komen. Heb je toevallig een bron?
quote:
quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:40 schreef livEliveD het volgende:
[..]Ze kunnen toch buiten de tunnel vliegen, slimpie
![]()
Voor dit soort berichten ook: bandbreedte verspillingquote:Op donderdag 20 januari 2005 19:27 schreef machiavezistme het volgende:
voor dat verbranden hebben ze ook een officiele naam :
Het gaat er niet om dat men het niet kan verwerken, maar iedereen wil altijd alle details weten als het om een bekend persoon gaat. De dood van zo'n persoon wordt ons om de oren geslagen en daardoor worden we nieuwsgierig gemaakt. Steeds de nieuwsberichten, de kranten, de radio, dagenlang, steeds meer details... alsof we dan ineens erin meegezogen worden, want dan komen we er ineens achter dat detail A niet overeenkomt met detail B etc.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:33 schreef zoalshetis het volgende:
hey maar ts, vergeet je niet de mogelijkheid dat mensen het verlies van iemand die veel betekende vaak niet kunnen verwerken. reactie is dan vaak dat ze spoken zien, conspiracytheories uit de kast trekken, ufo's waarnemen, god en allah ervoor verantwoordelijk houden etc.
Wel is het zo dat ze blijkbaar nog niet helemaal zeker zijn van wie de fiat uno was alhoewel deze wel lijkt gevonden te zijn. De schade kwam prima overheen en sowieso blijft het raar dat deze man een jaar later 'zelfmoord' pleegt (waarbij het een en ander dus rammelde)quote:Mohamed Al Fayed, the Chairman of Harrods, is pleased to confirm that a reward has been offered as per the following notice:
THE DEATHS OF DIANA, PRINCESS OF WALES, AND DODI AL FAYED
A REWARD of up to 10,000,000 francs (1,524,490 Euros) in total is offered:
(1) For information which will establish the identity and current whereabouts of the Fiat Uno involved in the crash at the Alma Tunnel, Paris, on 31 August 1997, as well as the driver or any other person directly or indirectly involved with the vehicle.
(2) For evidence which will identify any other vehicle and in particular two motorcycles or person directly or indirectly connected with such vehicle in the Alma Tunnel at the time of the crash and which has not as yet been identified or traced by the French police.
(3) For the identities of any eye witnesses to the crash who have not as yet given evidence to the investigating authorities.
Mja, dit bericht lijkt me daarom ook niet waar:quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:48 schreef livEliveD het volgende:
Volgens de site van Al Fayed kun je wel 1.5 miljoen euro krijgen voor nuttige info
[..]
Wel is het zo dat ze blijkbaar nog niet helemaal zeker zijn van wie de fiat uno was alhoewel deze wel lijkt gevonden te zijn. De schade kwam prima overheen en sowieso blijft het raar dat deze man een jaar later 'zelfmoord' pleegt (waarbij het een en ander dus rammelde)
Ik kan me niet voorstellen dat ze die auto zouden verkopen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:51 schreef dvr het volgende:
Dat Fiatje is toch door de Nederlandse kunstenaar Rob Scholten gekocht, die zich erg in de dood van Diana verdiept heeft? Ik heb daar eens over gelezen, maar ik kan er op het net niets meer over terugvinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |