Wat is het verschil? Nu gaat het de Staat (en dus jou) geld kosten aan een onnodig proces en (waarschijnlijk) gevangenisstraf voor die mevrouw. Dan vind ik het rechtvaardiger als we dat geld uitgeven om die crimineel lekker lang in erbarmelijke omstandigheden in leven te laten, dan deze mevrouw, die iets heel menselijks gedaan heeft, te straffen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 08:53 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Dan wel op jouw kosten hoop ik.![]()
Die vrouw zat wel in haar auto:quote:Op dinsdag 18 januari 2005 07:26 schreef Varr het volgende:
De vrouw zat dus niet eens in de auto, ze zag de jongens de tas uit haar auto pakken, stapte vervolgens in en reed 1 van de jongens aan. Ik betwijfel of het een ongelukje was.
quote:De vrouw zat in haar auto, toen ze op de Linnaeusweg moest stoppen. Twee jongens op een brommer openden het portier van de wagen en gristen haar tas weg. Ze vluchtten daarop een zijstraat, de 3e Oosterparkstraat, in. De beroofde vrouw zette de achtervolging in.
Het is geen kwestie van goedkeuren, maar van begrijpen. Bovendien blijkt nergens uit dat die mevrouw met opzet en volgens plan die gozer heeft doodgereden. Je kunt met een auto heel makkelijk iemand pletten en zonder dat je er iets aan kunt doen, soms.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:10 schreef ShaoliN het volgende:
Raar dat velen dit goedkeuren. Wat volgt? Een 13 jarige puber met zijn hoofd tussen de schuifdeur van een supermarkt zetten omdat hij een Breezer gejat heeft?
Inderdaad ja.. Zou zonde zijn. Zo'n vrouw gun je de allerbest advocaat van Nederland.quote:Op maandag 17 januari 2005 22:44 schreef Koos Voos het volgende:
Ik hoop dat haar auto niet al te veel schade heeft ...
Of misschien een zwerver waarvan men denkt dat ze een blikje bier gejat heeft doodtrappen?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:10 schreef ShaoliN het volgende:
Raar dat velen dit goedkeuren. Wat volgt? Een 13 jarige puber met zijn hoofd tussen de schuifdeur van een supermarkt zetten omdat hij een Breezer gejat heeft?
Dat je als onbezonnen mongool achter die gasten aangereden bent is een feit. Anders hou je nooit die gasten bij binnen de bebouwde kom. Berooft worden is kut, maar om dan levens te riskeren vind ik not done.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van goedkeuren, maar van begrijpen. Bovendien blijkt nergens uit dat die mevrouw met opzet en volgens plan die gozer heeft doodgereden. Je kunt met een auto heel makkelijk iemand pletten en zonder dat je er iets aan kunt doen, soms.
Inderdaad. Eigen rechtertje spelen is not done vind ik.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
Of misschien een zwerver waarvan men denkt dat ze een blikje bier gejat heeft doodtrappen?
Jatten is wel 'done' volgens jou?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:17 schreef ShaoliN het volgende:
Inderdaad. Eigen rechtertje spelen is not done vind ik.
Dat is natuurlijk nog maar de vraag, een kennis van mij heeft onder invloed van drugs op zijn 17'e een tasje gestolen van een oud dametje en is daarvoor gestraft.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
Weet je wat gewoon het probleem is: de kleine criminaliteit.
Het zal de gemiddelde nederlander aan zn reet roesten of 2 topcriminelen elkaar liquideren, opgeruimd staat immers netjes. Echter wanneer er aan persoonlijke dingen van de burger zelf gezeten wordt, is dat echt direct voelbaar voor die burger en in zijn ogen des te erger. Dit is uiteraard geen betoog om topcriminaliteit goed te praten, maar face the facts: voor de meesten onder ons zal de kleine criminaliteit een veel grotere last zijn.
Nu even op de casus: als die kerel op zn 19e zich al met dit soort grollen bezighoudt, (bezighield) wat zou dan van hem zijn geworden als hij een jaar of 25-30 was? Nou dan zou hij rondrijden in een dikke BMW die breder is dan zijn eigen huis en drugs dealen aan pubers die daardoor weer hetzelfde lot beschoren is als wat hij uiteindelijk zou worden. Het klinkt hard, misschien is er wel meer leed voorkomen van beide kanten.
Nou en? Weet jij dan hoe je op dat moment zou reageren? Grote kans dat ik ook zoiets gedaan had. En ik heb een iets zwaardere auto dan een Renault Megane, dus als ik (al dan niet per ongeluk) die brommer had aangetikt, waren er ook ongelukken gebeurd. Zoals gezegd: Je weet niet hoe je op zo'n moment reageert. 9 van de 10 mensen blijft verbijsterd staan, de 10e trapt op zijn gaspedaal en dan krijg je dit soort dingen. Vervelend, afkeurenswaardig, maar wel begrijpelijk. En zoals eerder gezegd (en blijkbaar iets wat veel mensen vergeten): Je hebt met je poten van andermans spullen af te blijven. Het gaat 9 van de 10 keer goed, maar je loopt het risico dat de 10e dus wel reageert en je zwaar lichamelijk letsel toebrengt. Risico van het jatten. Dan had je maar een vak moeten leren.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:16 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat je als onbezonnen mongool achter die gasten aangereden bent is een feit. Anders hou je nooit die gasten bij binnen de bebouwde kom. Berooft worden is kut, maar om dan levens te riskeren vind ik not done.
was die persoon een berber?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:20 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk nog maar de vraag, een kennis van mij heeft onder invloed van drugs op zijn 17'e een tasje gestolen van een oud dametje en is daarvoor gestraft.
Nu is hij bijna 30 en is misschien wel de de meest vredelievende en brave burger die ik ken, een mens kan veranderen... vooral een jong persoon
Nee, een NederlanderxIndo ofzoquote:
Precies, maar wel omdat hij gecorrigeerd werd. Zoiets gaat meestal niet helemaal vanzelf.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:20 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk nog maar de vraag, een kennis van mij heeft onder invloed van drugs op zijn 17'e een tasje gestolen van een oud dametje en is daarvoor gestraft.
Nu is hij bijna 30 en is misschien wel de de meest vredelievende en brave burger die ik ken, een mens kan veranderen... vooral een jong persoon
Je keurt de reactie van de bestolene af, maar het stelen zelf...?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:22 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Kun je gaarne even aangeven waar ik dat zeg?
![]()
Je zegt het nergens, vandaar dat er ook een vraagteken achter m'n zin staat. Ik vraag het je dus...quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:22 schreef ShaoliN het volgende:
Kun je gaarne even aangeven waar ik dat zeg?
![]()
zeg dat tegen de tasjesdieven.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:16 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat je als onbezonnen mongool achter die gasten aangereden bent is een feit. Anders hou je nooit die gasten bij binnen de bebouwde kom. Berooft worden is kut, maar om dan levens te riskeren vind ik not done.
Natuurlijk keur ik het jatten af. Vind alleen dat er op een tasjesroof niet de doodstraf hoeft te staan.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:27 schreef Redux het volgende:
[..]
Je zegt het nergens, vandaar dat er ook een vraagteken achter m'n zin staat. Ik vraag het je dus...![]()
Het was te verwachten dat mensen met dit vergelijk zouden komen, maar dat klopt dus van geen kanten. In de zaak Anja Joos ging het om puur zinloos geweld, die vrouw is moedwillig doodgeschopt terwijl ze niet eens wat gestolen had. In dit geval lijkt het erop dat de (weliswaar erg stomme) actie van deze vrouw gericht was op het terugkrijgen van haar eigendom.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:15 schreef Againzender het volgende:
Of misschien een zwerver waarvan men denkt dat ze een blikje bier gejat heeft doodtrappen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |