bronquote:NAARDEN (ANP) - De nieuwe televisiezender van mediaondernemer John de Mol gaat het programma 'Expeditie Robinson', nu nog van Net5, uitzenden. Dat meldde een woordvoerder van De Mol maandag.
Eerder was al bekend dat de presentator van deze overlevingsshow, Ernst-Paul Hasselbach ook bij De Mol gaat werken, net als de vroegere Net5-programmadirecteur Remko van Westerloo.
Na de verworven televisierechten van het Eredivisievoetbal, is Expeditie Robinson het eerste programma waarvan bekend wordt dat Talpa, het bedrijf van De Mol, het zal gaan uitzenden. Talpa heeft bij de Britse eigenaar Castaway de uitzendrechten verworven voor de komende drie jaar in zowel Nederland als België.
Naar een partner in Vlaanderen wordt nog gezocht. Het is namelijk de bedoeling dat het programma opnieuw een co-productie met 'de Belgen' wordt. Talpa wil vanaf september een serie van dertien nieuwe afleveringen 'Expeditie Robinson' uitzenden die op een nieuwe locatie worden opgenomen. Hoogstwaarschijnlijk wordt dat de eilandengroep Palau in de Stille Oceaan.
Ehm, lees het bericht nog eens?quote:Op maandag 17 januari 2005 21:01 schreef Jojogirl het volgende:
Ernst Paul vind ik ook wel goed voor de Mol. Liever Angela natuurlijk, maar als dat niet kan is Ernst-Paul ook wel OK.
de Mol dus, en niet 'de mol'quote:Op maandag 17 januari 2005 21:01 schreef Jojogirl het volgende:
Ernst Paul vind ik ook wel goed voor de Mol. Liever Angela natuurlijk, maar als dat niet kan is Ernst-Paul ook wel OK.
TV4 produceert het helemaal niet en ze hebben nu dus ook niet meer de rechten. De Mol mag gaan kiezen met wie hij in Belgie wil gaan samenwerkenquote:Op maandag 17 januari 2005 23:24 schreef haagse_elfje het volgende:
ik vind alles best zolang ik Roosje maar blijf zien...
maar Rooswas nooit van Net5 maar van TV4 de belgische productie maatschappij van Expeditie Robinson...die blijven gewoon expeditie maken net zoals peking expres.
Roos
Expeditie Robinson 2005 is nog wel van VT4 ( ff de verkeerde naam neer gezet) staat op hun site...quote:Op maandag 17 januari 2005 23:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
TV produceert het helemaal niet en ze hebben nu dus ook niet meer de rechten. De Mol mag gaan kiezen met wie hij in Belgie wil gaan samenwerken
uit de OPquote:Op maandag 17 januari 2005 23:29 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
Expeditie Robinson 2005 is nog wel van VT4 ( ff de verkeerde naam neer gezet) staat op hun site...
Heeft John de Mol ook de rechten van de belgen?
lijkt me dus dat dat nog helemaal niet zeker is wat ze bij VT4 op de site hebben staan. Net5 deed in zn uitzendingen ook gewoon alsof het dit jaar bij hun te zien zou zijn.quote:Talpa heeft bij de Britse eigenaar Castaway de uitzendrechten verworven voor de komende drie jaar in zowel Nederland als België.
Doe komt gewoon op Net5, alleen onder een andere naam.quote:Op maandag 17 januari 2005 23:20 schreef rubbereend het volgende:
wordt het nu wel een all star editie? Dat was meer een stokpaardje van SBS toch? De Belgen waren het iig niet mee eens.
dan zijn ze bij VT4 wel heel erg voorbarig...quote:Op maandag 17 januari 2005 23:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
uit de OP
[..]
lijkt me dus dat dat nog helemaal niet zeker is wat ze bij VT4 op de site hebben staan. Net5 deed in zn uitzendingen ook gewoon alsof het dit jaar bij hun te zien zou zijn.
-edit-quote:Op maandag 17 januari 2005 23:38 schreef static het volgende:
[..]
Doe komt gewoon op Net5, alleen onder een andere naam.
quote:Op maandag 17 januari 2005 23:38 schreef static het volgende:
[..]
Doe komt gewoon op Net5, alleen onder een andere naam.
quote:Op maandag 17 januari 2005 23:48 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
dan zijn ze bij VT4 wel heel erg voorbarig...
het maakt mij niets uit waar het heen gaat zolang ze Roos van Acker het maar laten presenteren...
over die all stars editie snap ik ook niets want ik weet wel van horen zeggen dat er idd een beetje woorden waren tussen de belgen en de nederlanders over die uitzendingen.....
quote:Op maandag 17 januari 2005 23:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Roos ishet was al erg genoeg dat ze uit Eden stapte.
Ja die woorden kwamen er omdat de Belgen niet mee mochten stemmen voor de All Star editie
Wat zij zegt ja.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:44 schreef golfer het volgende:
Goed bezig, John de Mol.
Laat de gevestigde orde maar flink zweten.
Kan me niet voorstellen dat iemand anders dat niet zou doen bij een start-up.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:47 schreef rubbereend het volgende:
De Mol is dus duidelijk op zoek naar kwaliteit
quote:
Veronica is nou niet echt t toonbeeld van kwaliteits programma;squote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:48 schreef static het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat iemand anders dat niet zou doen bij een start-up.
dat was meer een doorstart, dan een start-upquote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:50 schreef rubbereend het volgende:
Veronica is nou niet echt t toonbeeld van kwaliteits programma;s
Och, die doen het redelijk maar hebben niet zo'n media-beest als De Mol aan het stuur staan.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Veronica is nou niet echt t toonbeeld van kwaliteits programma;s
maar ze hebben wel jorindequote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:06 schreef static het volgende:
[..]
Och, die doen het redelijk maar hebben niet zo'n media-beest als De Mol aan het stuur staan.
De Mol is echt het toppunt van handig inspelen op de media-ontwikkelingen, super marketing-talent en het op de juiste tijd investeren van enkele miljoenen van zijn miljardenvermogen in media-zaken.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:06 schreef static het volgende:
Och, die doen het redelijk maar hebben niet zo'n media-beest als De Mol aan het stuur staan.
Precies. En o.a. de voetbalrechten hebben hem meer geld opgeleverd dan gekost:quote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:20 schreef golfer het volgende:
[..]
De Mol is echt het toppunt van handig inspelen op de media-ontwikkelingen, super marketing-talent en het op de juiste tijd investeren van enkele miljoenen van zijn miljardenvermogen in media-zaken.
Als ie zou mogen van de NMA, zou bijna de helft van het huidige media-landschap in Nederland (dus inclusief de geschreven pers) in zijn handen kunnen zijn.
Ik bewonder hem wel om zijn zakelijke inzicht en gave.
Kijk, dan ben je slim en weet je in te spelen.quote:De uitkomst van de toewijzing van de voetbalrechten kost John de Mol het eerste jaar per saldo geen cent. Hij houdt er zelfs een paar miljoen aan over.
Koersstijging
Voor het begeerde eerste recht van samenvattingen telt hij naar eigen zeggen ongeveer 35 miljoen euro per jaar neer, maar de koersstijging van het ook in de prijzen gevallen telecombedrijf Versatel leverde hem 38,9 miljoen op.
Belang
De Mol vergrootte zijn belang in Versatel vorige maand via de investeringsmaatschappij Talpa tot 41,7%.
Waarom zo negatief? Bang voor vernieuwing?quote:
Misschien wel ja.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:29 schreef tong80 het volgende:
Ja, ik ben een conservatief.
Al dat nieuwe gedoe dat we straks krijgen.
Ik hou van simpel, en als je het plan van de Mol hebt gelzenen wat ie met de voetbalrechten wilt gaan doen wordt ik niet vrolijk.
Als iets goed is hou het dar dan bij.
Of denk je dat ER leuker wordt straks ?
De industriele revolutie vind je dus ook maar niets?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:29 schreef tong80 het volgende:
Ja, ik ben een conservatief.
Al dat nieuwe gedoe dat we straks krijgen.
Voorbeeld?quote:Ik hou van simpel, en als je het plan van de Mol hebt gelzenen wat ie met de voetbalrechten wilt gaan doen wordt ik niet vrolijk.
Alles kan verbeterd worden.quote:Als iets goed is hou het dar dan bij.
Minstens hetzelfde niveau, dat is al goed genoeg voor mij omdat de mastodont Ernst-Paul de touwtjes in handen heeft.quote:Of denk je dat ER leuker wordt straks ?
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:39 schreef tong80 het volgende:
Ja hallo alof ik weet hoe ik meerde5re vragen in één post kan beantwoorden.
Nee, dat is hij niet van plan. Wat hij wel wilt doen is samenvattingen integraal uitzenden met daarna belspelletjes e.d. Prima moment om te zappen dus.quote:De Mol gaat langere samenvattingen uitzenden, belspelletjes, kwisjes, etc. Daar zit ik niet op te wachten als ik naar studio sport kijk.
Onzin. Het concept staat en zal zo blijven.quote:ER is een geweldig concept.de Mol wil het waarschijnlijk meer aantrekkelijk maken voor de gemiddelde huisvrouw die de meeste kijkcijfers garanderen. Dus knappe jonge mannen ipv Björns.
Trusten, Tong.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:55 schreef tong80 het volgende:
Ok trusten Static, je hebt me gerustgesteld.
* Jojogirl had het pas door toen het forum down was en ze het bericht op de FP nog een keer zagquote:
Wie weet gaat Ernst Paul het wel doen, hij zit bij de Mol dan. Wat ik begreep uit een artikel vorig jaar na ER dat hij er voorlopig mee wou nokken vanwege dat hij zoveel weg is. IK hoop dat de Mol niet het hele concept gaat verkrachten door met totale nieuwe persentatoren aan te komen, die het absoluut niet kunnen want Roosjequote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:40 schreef mbn het volgende:
Als De Mol wil dat ER even goed blijft dan zal er een sterke vervanger voor Ernst-Paul moeten komen. Waarschijnlijk is dan het scheiden van de leidinggevende taken en presentator taken. Voor SBS een grote klap.
Bij Net 5 is Expeditie Robinson groot geworden en het was nu echt een topper voor Net 5. Nu afwachten wat De Mol er in ziet.
quote:"Ik vind het geweldig om uitgerekend dit programma binnen te halen" , aldus De Mol maandag. "Er keken afgelopen seizoen gemiddeld anderhalf miljoen mensen naar 'Robinson' en dat was meer dan in het seizoen ervoor. Dat komt omdat het zo'n geweldige formule is die nog tal van mogelijkheden biedt. En met Castaway, het bedrijf van Bob Geldof en Charlie Parsons, heb ik oude banden. Daar beweerden ze zes jaar geleden dat 'Big Brother' een kopie was van 'Robinson'. Daarmee hebben ze ons tot bij de hoogste rechter achtervolgd, maar wij kregen overal gelijk. En terecht, want beide programma's behoren tot hetzelfde genre, maar zijn heel verschillend. Het kan raar lopen in dit wereldje." Talpa's TV-zender, waarvan de naam nog niet bekend is, begint in augustus met uitzenden, elke avond vanaf 18.00 uur op het kanaal van kinderzender Nickelodeon.
kan t me niet voorstellen, ER wordt door één bedrijf gemaakt ne Talpa heeft daar de rechten gekocht..... dus ER all stars bij NET 5 lijkt me raarquote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:21 schreef cora4034 het volgende:
Dus dat worden volgend jaar twee er 's?
- all stars op 5
- regulier bij De mol met Ernst Paul
mmh een overdosis ER dus
![]()
De Mol wou volgens mij weer een gewone ER, laat ze die allstar uitzending maar mooi afschaffen danquote:Op woensdag 19 januari 2005 00:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
kan t me niet voorstellen, ER wordt door één bedrijf gemaakt ne Talpa heeft daar de rechten gekocht..... dus ER all stars bij NET 5 lijkt me raar
Nogmaals:quote:Op woensdag 19 januari 2005 07:36 schreef Svensational het volgende:
Dus dan blijft EP wel Er presenteren??
(bron: weekblad Story)quote:Ernst-Paul Hasselbach kiest voor gezin
Ernst-Paul Hasselbach gaat bij de nieuwe zender van John de Mol werken. De presentator, die al tien jaar bij NET 5 in dienst is, had een goede reden om deze overstap te maken. Ten eerste vind ik het bij SBS6 en NET 5 een rommeltje; zegt Ernst Paul.'En ten tweede doe ik het voor mijn gezin. Mijn vriendin en ik hebben net een dochtertje gekregen en voor mijn programma's Peking Express en Expedetie Robinson verbleef ik toch een paar maanden per jaar in het buitenland. Dat wil ik niet meer. Ik wil bij mijn dochtertje thuis zijn. En bij John beginnen we iets heel nieuws. Dat vind ik geweldig. Bovendien krijg ik een managementfunctie, waardoor ik meer tijd voor mijn gezin krijg. In elk geval ben ik dan de avonden thuis en dat is me heel wat waard.'
bronquote:Net5 noemt het verlies van de realityserie jammer. Maar als de concurrentie enorme bedragen biedt, houdt het een keer op. Het moet wel rendabel blijven, zegt een woordvoerder in het AD.
Toch is de zender van plan om in september met een alternatief voor Expeditie Robinson te komen. We hebben de kijkers beloofd om een programma te maken met de beste Robinson-kandidaten van de afgelopen seizoenen. Daar houden we ons aan. Hoe dat er exact uitziet, zeggen we nog niet. Het is echter niet waarschijnlijk dat dit programma onder de naam Expeditie Robinson op het scherm komt, aangezien De Mol vanaf september met zijn aankoop begint.
bronquote:NET 5 is Expeditie Robinson kwijt aan De Mol en die wilde de makers er niet bij hebben. In het kader van de werkverschaffing zijn ze bij NET 5 nu een opvolger voor ’Robinson’ aan het bedenken, maar men wil er nog niet meer over kwijt dan dat het "zeer spraakmakend” zal zijn. Naar verwachting dit najaar op de buis.
benieuwd of ze dan ook de Belgische versie gaan maken, of dat het een compleet Nederlands programma gaat worden.quote:Scandinavische tv-producent naar Nederlandl
Het Scandinavische tv-productiebedrijf Strix Television opent een vestiging in Nederland, zo meldde een woordvoerder van het bedrijf maandag. Strix gaat onder meer voor het nieuwe tv-station van John de Mol het programma 'Expeditie Robinson' produceren.
De rechten van dat programma nam De Mol onlangs over van Net5.
Marijke Maas-Schaaphok, vroeger werkzaam bij Endemol, gaat de nieuwe vestiging van Strix opzetten. Ze wordt daarbij geholpen door Marjolein van Westerloo, dochter van RTL-baas Fons van Westerloo. Zij werkte vroeger voor IDTV en eveneens voor Endemol.
daar heeft de Mol dus echt de hand in gehad, Marijke Schapendonk was onder hem één van de belangrijke mensen bij de Endemol en de Mol heeft de zoon van Westerloo in dienst en zn zus zal hij dus ook wel daar hebben binnengeloodstquote:Op maandag 21 februari 2005 23:57 schreef calvobbes het volgende:
[..]
benieuwd of ze dan ook de Belgische versie gaan maken, of dat het een compleet Nederlands programma gaat worden.
quote:Expeditie Robinson verhuist van VT4 naar KanaalTwee
(belga) - KanaalTwee heeft de uitzendrechten binnengehaald van 'Expeditie Robinson'. Het tweede kanaal van de Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa, het moederbedrijf van VTM, JIM en Q-Music) zendt de reality-reeks dit najaar uit. Dat heeft de persdienst van de VMMa maandagmiddag bekendgemaakt.
De survival-soap was vijf seizoenen te zien op VT4. Talpa, het mediabedrijf van de Nederlander John De Mol, ging midden januari aan de haal met de uitzendrechten voor dit seizoen. Talpa liet weten dat Expeditie Robinson een co-productie met België zou blijven.
VT4 was nog steeds vragende partij om ook dit seizoen een reeks van Expeditie Robinson op de buis te brengen, maar bereikte geen akkoord met Talpa, zegt woordvoerster Els Van Den Meersschaut. "We hebben een voorstel gedaan, maar op verscheidene vlakken kwamen we niet tot een overeenkomst. Zo was het voor ons financieel niet haalbaar en konden we niet genoeg een Vlaamse stempel drukken op het programma", aldus Van Den Meersschaut. In de plaats zoekt de commerciële zender een opvolger. Dat wordt naar verluidt een nieuw avontuurlijk programma.
KanaalTwee bereikte wel een overeenkomst met John De Mol. Volgens Jo Nachtergaele, directeur van KanaalTwee, is er geen financieel opbod geweest en kreeg de zender uit Vilvoorde voldoende garanties dat Expeditie Robinson een Vlaamse stempel krijgt. "De internationale productie is in handen van het Zweedse STRIX. De Vlaamse versie wordt geproduceerd door een gemengd Vlaams-Nederlands team. De productionele samenwerking geldt overigens voor meer dan 1 seizoen", aldus Nachtergaele.
De opnames voor de nieuwe reeks starten in de zomer. Ernst-Paul Hasselbach blijft de Nederlandse presentator. Welke Vlaamse presentatrice aan zijn zijde komt, wilde Nachtergaele nog niet bekendmaken. KanaalTwee werkte in het verleden al samen met John De Mol, onder meer voor de reality-reeks Big Brother.
Gaan Fokkers zich nog opgeven?quote:Ook Expeditie Robinson naar zender John de Mol
AVONTURIERS GEZOCHT!
door MARCEL FROST
LAREN, woensdag
Wie worden de nieuwe hoofdrolspelers van Expeditie Robinson? Het bikkelharde survivalprogramma moet dit najaar een van de parels aan de kroon van John de Mols nieuwe tv-zender worden. Het station is nog naarstig op zoek naar deelnemers, want over twee maanden al beginnen de opnames voor de kust van Maleisië.
Niet alleen Expeditie Robinson verhuisde van NET 5 naar de nieuwe zender, ook presentator en tv-maker Ernst-Paul Hasselbach stapte over. Hij weet dan ook als geen ander dat de spannende afvalrace staat of valt met de casting. „Om een goede selectie te kunnen maken, is het fijn als je kan putten uit minimaal 5000 aanmeldingen. Op dit moment hebben we er zo’n 2000, daar kunnen er nog wel wat bij.”
Struikelblok is elk jaar weer de diversiteit van de deelnemers. Hasselbach: „De doorsnee kandidaat is vrouw, twintig jaar oud, net de pabo af of verpleegster en heeft zin in een uitdaging. Daarnaast zie ik de laatste twee jaar een opkomst van het type: man, rond de veertig, financieel ’binnen’ en een ’natuurlijke leider’. Kerels die het hebben gemaakt en nu willen weten of dat ook op een onbewoond eiland lukt. Maar we zouden ook graag wat oudere deelnemers willen hebben. Er is relatief weinig belangstelling van 45-plussers. Logisch, want het is fysiek best zwaar, maar voor de mix zouden een paar krasse knarren meer dan welkom zijn.”
De programmamakers doen ook dit jaar weer hun uiterste best om de kijkers een overtreffende trap voor te schotelen, maar daar wil Hasselbach nog niet al te veel over loslaten. „Een van de belangrijkste elementen van Expeditie Robinson is dat de deelnemers van meet af aan op het verkeerde been worden gezet.” Tipje van de sluier? „Het is bijna onmogelijk om de lichamelijke beproeving in het mangrovewoud van vorig jaar te overtreffen, maar je kan misschien op het psychologische vlak er nog een schepje bovenop doen.”
Belangstellenden vinden op de website nieuwezender.nl het inschrijfformulier, opgeven kan tot 18 april.
Bron: Forries.comquote:- Nu de naam Tien verboden is door de rechter, heeft SBS Broadcasting de smaak te pakken. SBS eist via een kort geding dat de zender van John de Mol het programma Expeditie Robinson niet uitzendt.
Expeditie Robinson is de afgelopen vijf jaar op de SBS- zender Net5 uitgezonden. Terwijl er afspraken waren met SBS, hebben de producenten het programma overgedaan aan de nieuwe zender van De Mol.
Geprobeerd is de geschillen in één keer op te lossen. SBS zou Expeditie Robinson kunnen blijven maken, De Mol zou de naam Tien mogen gebruiken. Maar De Mol liet het aankomen op een rechtszaak over de naam. De ruil is nu van de baan.
Laatste post aprilquote:
Ik ken dr nietquote:Tevens meldt het blad (de Nieuwe Revu) dat Lotte Verlackt, overbodig geworden bij Yorin Travel, Ernst Paul Hasselbach gaat assisteren bij de presentatie van Expedition Robinson op De Mol's nieuwe zender.
quote:Lotte Verlackt
De Belgische aanwinst voor Yorin Travel is Lotte Verlackt.Je kent haar wel, de charming Lotte Verlackt, die voor Yorin Travel al veel reportages maakte. Lotte was vóór haar Yorin Travel-dagen één van de presentatoren van het informatieve jeugdprogramma ‘Het Klokhuis’. En in haar geboorteland België was ze te zien in ‘Spoorloos’, een programma waarvoor ze naar vele uithoeken van de wereld vloog om familieleden met elkaar te herenigen.
Nog meer reiservaring deed ze op in Parijs, Milaan, Madrid en Hamburg, waar ze werkte bij verschillende internationale modellenagentschappen. Tussen alle internationale bedrijvigheid door, wist Lotte ook nog haar studie Communicatiewetenschap af te ronden, liep ze stages achter de schermen van diverse tv-programma's en deed ze research voor documentaires.
Deze ruime ervaring bundelt Lotte nu samen om voor Yorin Travel te reizen! Met hobby’s als paardrijden, skiën en diepzeeduiken en veel individuele rondreizen door onder andere Zuid-Afrika, Zuid-Amerika, India en Thailand zit Lotte helemaal op haar plek bij Yorin Travel!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |