bronquote:NAARDEN (ANP) - De nieuwe televisiezender van mediaondernemer John de Mol gaat het programma 'Expeditie Robinson', nu nog van Net5, uitzenden. Dat meldde een woordvoerder van De Mol maandag.
Eerder was al bekend dat de presentator van deze overlevingsshow, Ernst-Paul Hasselbach ook bij De Mol gaat werken, net als de vroegere Net5-programmadirecteur Remko van Westerloo.
Na de verworven televisierechten van het Eredivisievoetbal, is Expeditie Robinson het eerste programma waarvan bekend wordt dat Talpa, het bedrijf van De Mol, het zal gaan uitzenden. Talpa heeft bij de Britse eigenaar Castaway de uitzendrechten verworven voor de komende drie jaar in zowel Nederland als België.
Naar een partner in Vlaanderen wordt nog gezocht. Het is namelijk de bedoeling dat het programma opnieuw een co-productie met 'de Belgen' wordt. Talpa wil vanaf september een serie van dertien nieuwe afleveringen 'Expeditie Robinson' uitzenden die op een nieuwe locatie worden opgenomen. Hoogstwaarschijnlijk wordt dat de eilandengroep Palau in de Stille Oceaan.
Ehm, lees het bericht nog eens?quote:Op maandag 17 januari 2005 21:01 schreef Jojogirl het volgende:
Ernst Paul vind ik ook wel goed voor de Mol. Liever Angela natuurlijk, maar als dat niet kan is Ernst-Paul ook wel OK.
de Mol dus, en niet 'de mol'quote:Op maandag 17 januari 2005 21:01 schreef Jojogirl het volgende:
Ernst Paul vind ik ook wel goed voor de Mol. Liever Angela natuurlijk, maar als dat niet kan is Ernst-Paul ook wel OK.
TV4 produceert het helemaal niet en ze hebben nu dus ook niet meer de rechten. De Mol mag gaan kiezen met wie hij in Belgie wil gaan samenwerkenquote:Op maandag 17 januari 2005 23:24 schreef haagse_elfje het volgende:
ik vind alles best zolang ik Roosje maar blijf zien...
maar Rooswas nooit van Net5 maar van TV4 de belgische productie maatschappij van Expeditie Robinson...die blijven gewoon expeditie maken net zoals peking expres.
Roos
Expeditie Robinson 2005 is nog wel van VT4 ( ff de verkeerde naam neer gezet) staat op hun site...quote:Op maandag 17 januari 2005 23:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
TV produceert het helemaal niet en ze hebben nu dus ook niet meer de rechten. De Mol mag gaan kiezen met wie hij in Belgie wil gaan samenwerken
uit de OPquote:Op maandag 17 januari 2005 23:29 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
Expeditie Robinson 2005 is nog wel van VT4 ( ff de verkeerde naam neer gezet) staat op hun site...
Heeft John de Mol ook de rechten van de belgen?
lijkt me dus dat dat nog helemaal niet zeker is wat ze bij VT4 op de site hebben staan. Net5 deed in zn uitzendingen ook gewoon alsof het dit jaar bij hun te zien zou zijn.quote:Talpa heeft bij de Britse eigenaar Castaway de uitzendrechten verworven voor de komende drie jaar in zowel Nederland als België.
Doe komt gewoon op Net5, alleen onder een andere naam.quote:Op maandag 17 januari 2005 23:20 schreef rubbereend het volgende:
wordt het nu wel een all star editie? Dat was meer een stokpaardje van SBS toch? De Belgen waren het iig niet mee eens.
dan zijn ze bij VT4 wel heel erg voorbarig...quote:Op maandag 17 januari 2005 23:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
uit de OP
[..]
lijkt me dus dat dat nog helemaal niet zeker is wat ze bij VT4 op de site hebben staan. Net5 deed in zn uitzendingen ook gewoon alsof het dit jaar bij hun te zien zou zijn.
-edit-quote:Op maandag 17 januari 2005 23:38 schreef static het volgende:
[..]
Doe komt gewoon op Net5, alleen onder een andere naam.
quote:Op maandag 17 januari 2005 23:38 schreef static het volgende:
[..]
Doe komt gewoon op Net5, alleen onder een andere naam.
quote:Op maandag 17 januari 2005 23:48 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
dan zijn ze bij VT4 wel heel erg voorbarig...
het maakt mij niets uit waar het heen gaat zolang ze Roos van Acker het maar laten presenteren...
over die all stars editie snap ik ook niets want ik weet wel van horen zeggen dat er idd een beetje woorden waren tussen de belgen en de nederlanders over die uitzendingen.....
quote:Op maandag 17 januari 2005 23:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Roos ishet was al erg genoeg dat ze uit Eden stapte.
Ja die woorden kwamen er omdat de Belgen niet mee mochten stemmen voor de All Star editie
Wat zij zegt ja.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:44 schreef golfer het volgende:
Goed bezig, John de Mol.
Laat de gevestigde orde maar flink zweten.
Kan me niet voorstellen dat iemand anders dat niet zou doen bij een start-up.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:47 schreef rubbereend het volgende:
De Mol is dus duidelijk op zoek naar kwaliteit
quote:
Veronica is nou niet echt t toonbeeld van kwaliteits programma;squote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:48 schreef static het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat iemand anders dat niet zou doen bij een start-up.
dat was meer een doorstart, dan een start-upquote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:50 schreef rubbereend het volgende:
Veronica is nou niet echt t toonbeeld van kwaliteits programma;s
Och, die doen het redelijk maar hebben niet zo'n media-beest als De Mol aan het stuur staan.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Veronica is nou niet echt t toonbeeld van kwaliteits programma;s
maar ze hebben wel jorindequote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:06 schreef static het volgende:
[..]
Och, die doen het redelijk maar hebben niet zo'n media-beest als De Mol aan het stuur staan.
De Mol is echt het toppunt van handig inspelen op de media-ontwikkelingen, super marketing-talent en het op de juiste tijd investeren van enkele miljoenen van zijn miljardenvermogen in media-zaken.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:06 schreef static het volgende:
Och, die doen het redelijk maar hebben niet zo'n media-beest als De Mol aan het stuur staan.
Precies. En o.a. de voetbalrechten hebben hem meer geld opgeleverd dan gekost:quote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:20 schreef golfer het volgende:
[..]
De Mol is echt het toppunt van handig inspelen op de media-ontwikkelingen, super marketing-talent en het op de juiste tijd investeren van enkele miljoenen van zijn miljardenvermogen in media-zaken.
Als ie zou mogen van de NMA, zou bijna de helft van het huidige media-landschap in Nederland (dus inclusief de geschreven pers) in zijn handen kunnen zijn.
Ik bewonder hem wel om zijn zakelijke inzicht en gave.
Kijk, dan ben je slim en weet je in te spelen.quote:De uitkomst van de toewijzing van de voetbalrechten kost John de Mol het eerste jaar per saldo geen cent. Hij houdt er zelfs een paar miljoen aan over.
Koersstijging
Voor het begeerde eerste recht van samenvattingen telt hij naar eigen zeggen ongeveer 35 miljoen euro per jaar neer, maar de koersstijging van het ook in de prijzen gevallen telecombedrijf Versatel leverde hem 38,9 miljoen op.
Belang
De Mol vergrootte zijn belang in Versatel vorige maand via de investeringsmaatschappij Talpa tot 41,7%.
Waarom zo negatief? Bang voor vernieuwing?quote:
Misschien wel ja.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:29 schreef tong80 het volgende:
Ja, ik ben een conservatief.
Al dat nieuwe gedoe dat we straks krijgen.
Ik hou van simpel, en als je het plan van de Mol hebt gelzenen wat ie met de voetbalrechten wilt gaan doen wordt ik niet vrolijk.
Als iets goed is hou het dar dan bij.
Of denk je dat ER leuker wordt straks ?
De industriele revolutie vind je dus ook maar niets?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:29 schreef tong80 het volgende:
Ja, ik ben een conservatief.
Al dat nieuwe gedoe dat we straks krijgen.
Voorbeeld?quote:Ik hou van simpel, en als je het plan van de Mol hebt gelzenen wat ie met de voetbalrechten wilt gaan doen wordt ik niet vrolijk.
Alles kan verbeterd worden.quote:Als iets goed is hou het dar dan bij.
Minstens hetzelfde niveau, dat is al goed genoeg voor mij omdat de mastodont Ernst-Paul de touwtjes in handen heeft.quote:Of denk je dat ER leuker wordt straks ?
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:39 schreef tong80 het volgende:
Ja hallo alof ik weet hoe ik meerde5re vragen in één post kan beantwoorden.
Nee, dat is hij niet van plan. Wat hij wel wilt doen is samenvattingen integraal uitzenden met daarna belspelletjes e.d. Prima moment om te zappen dus.quote:De Mol gaat langere samenvattingen uitzenden, belspelletjes, kwisjes, etc. Daar zit ik niet op te wachten als ik naar studio sport kijk.
Onzin. Het concept staat en zal zo blijven.quote:ER is een geweldig concept.de Mol wil het waarschijnlijk meer aantrekkelijk maken voor de gemiddelde huisvrouw die de meeste kijkcijfers garanderen. Dus knappe jonge mannen ipv Björns.
Trusten, Tong.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:55 schreef tong80 het volgende:
Ok trusten Static, je hebt me gerustgesteld.
* Jojogirl had het pas door toen het forum down was en ze het bericht op de FP nog een keer zagquote:
Wie weet gaat Ernst Paul het wel doen, hij zit bij de Mol dan. Wat ik begreep uit een artikel vorig jaar na ER dat hij er voorlopig mee wou nokken vanwege dat hij zoveel weg is. IK hoop dat de Mol niet het hele concept gaat verkrachten door met totale nieuwe persentatoren aan te komen, die het absoluut niet kunnen want Roosjequote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:40 schreef mbn het volgende:
Als De Mol wil dat ER even goed blijft dan zal er een sterke vervanger voor Ernst-Paul moeten komen. Waarschijnlijk is dan het scheiden van de leidinggevende taken en presentator taken. Voor SBS een grote klap.
Bij Net 5 is Expeditie Robinson groot geworden en het was nu echt een topper voor Net 5. Nu afwachten wat De Mol er in ziet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |