abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 08:50:11 #201
43556 miss_dynastie
pi_24663441
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Tante fluf van haaaaaaaarte gefeliciteerd!!
Angelique !!!!!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 08:57:20 #202
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24663533
Phluphy: Wat een aparte (maar mooie) naam, Elmar! Heeft ze écht zwarte krulletjes? Lijkt me heeeeeeel schattig...als je een foto ontvangt mag je die best posten hoor ...
Gefeliciteerd met je tante-schap!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 09:09:11 #203
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24663686
Gefeli tante fluf!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 09:49:35 #204
81992 Githa
pi_24664224
gefeliciteerd tante Phluphy en ome Jeroen
Blij te horen dat alles goed is gegaan en Danyel een mooi nichtje rijker is
  vrijdag 21 januari 2005 @ 09:51:06 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24664240
Gefeliciteerd Phluph!
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 09:58:51 #206
81992 Githa
pi_24664356
weet iemand of het zinvol is om al een trappelzak aan te schaffen....zoja welke maat en waar kan ik die halen ...enne waar let je op bij de aanschaf ?

Als ik zo in de winkels rond kijk lijkt het wel of ze alleen van die lange grote maten hebben.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:32:56 #207
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24664925
Tante Phluphy gefeliiteerd!

Zwangeren, kom maar op met de babies. Ik heb er ook weer zin in.
pi_24665181
Gefeliciteerd tante Phluph

Ik ben nog steeds heel erg zwanger en probeer de dagen te slijten met wat huishoudelijk werk en Damon bezig houden natuurlijk.
Ik voel verder nog helemaal niks. Heb geen voorweeen of zoiets dergelijks. Ik voel me precies hetzelfde dan een maand geleden (of zelfs 2 maanden) dus het blijft gewoon afwachten....
pi_24665204
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 09:58 schreef Githa het volgende:
weet iemand of het zinvol is om al een trappelzak aan te schaffen....zoja welke maat en waar kan ik die halen ...enne waar let je op bij de aanschaf ?

Als ik zo in de winkels rond kijk lijkt het wel of ze alleen van die lange grote maten hebben.
een maatje 80 is prima hoor (lengte maakt niet zo heel veel uit)
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 10:52:52 #210
81992 Githa
pi_24665237
een maat 80 al verzuipen ze daar dan niet in ? ....
pi_24665268
Je bedoelt toch een slaapzakje?
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 10:55:03 #212
81992 Githa
pi_24665273
maaruh Lily .... ik moet op je wachten met bevallen dus ga is wat persen ofzo

ja ik bedoel een slaapzak/trappelzak
pi_24665321
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:55 schreef Githa het volgende:
maaruh Lily .... ik moet op je wachten met bevallen dus ga is wat persen ofzo
Voor mij hoef je niet te wachten hoor, ik vermaak me wel dus ga je gang ...

Ik weet niet meer precies wanneer ik Damon in slaapzak maat 80 had maar best wel snel in ieder geval. De armsgaten zijn niet zo groot.
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 11:02:29 #214
81992 Githa
pi_24665396
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:57 schreef lily het volgende:

[..]

Voor mij hoef je niet te wachten hoor, ik vermaak me wel dus ga je gang ...

Ik weet niet meer precies wanneer ik Damon in slaapzak maat 80 had maar best wel snel in ieder geval. De armsgaten zijn niet zo groot.
Ik heb een hekel aan voorkruipen ik hoop dat het allemaal niet zo erg lang meer op zich laat wachten hoor want ookal voel je je goed, de spanning stijgt natuurlijk....

maaruh dan ga ik opzoek naar een trappelzak maat 80 ....thnx
pi_24665960
ik heb een paar slaapzakjes in maat 70, die zijn ook fijn voor die kleintjes. maar daar groeien ze wel weer vrij snel uit, dus 80 zou ook kunnen. het belangrijkste is dat de baby niet terug kan schuiven doordat de armsgaten & het hoofdgat te groot zijn. maat 70 is volgens mij de kleinste maat in slaapzakjes.

lily, hier ook geen voorweeën hoor, maar die had ik de vorige keer ook niet. jij wel? hoe vroeg/laat werd Damon eigenlijk geboren?
pi_24666523
Phuphy gefeliciteerd!!

Ik had eerst ook slaapzakjes maat 70, een stuk of 3. Die heb ik gebruikt totdat Dylan er echt niet meer in paste en toen ben ik overgestapt op 100. De gaten zijn niet te groot, maar de zak is wel lekker lang, dus hij kan er nog wel even mee doen.
Githa, ik vond slaapzakken erg fijn, omdat Dylan al snel zijn dekentje wegschopte. Als ik jou was, zou ik er zeker al een stuk of twee aanschaffen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_24666613
oja phluph, vergat ik helemaal jou te feliciteren met je kersverse nieuwzeeuwse nichtje!! van harte!
pi_24666889
Tante Phluph, van harte gefeliciteerd met je nichtje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:23:03 #219
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24666952
plhluphy jeroen en danyel gefeliciteerd met jullie nichtje mooie naam ook.

Githa doe je rustig aan. echt bellen he als er iets is!!
ik heb hier een slaapzak maat 62, dus het kan kleiner Maxim past er nu en nog fftjes perfect in, en dan heb ik er nog 1 van mt 90 geloof ik (heb ik gehad). erg fijne dingen zijn t, als maxim boos is gaat hij flink trappen in zn bedje met als gevolg dat hij niks over zich heen heeft, nu heeft hij het zeker niet koud met die slaapzak.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:24:57 #220
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24666982
Een trappelzakje kun je ook aanschaffen als blijkt dat het echt nodig is, omdat je kindje bijv. steeds de dekentjes afschopt. Ik heb het de eerste periode niet gebruikt, ben het gaan gebruiken na dat ik gestopt was met inbakeren en toen was Chiara een maand of 11 oud geloof ik...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24667165
ik vind 't juist wel fijn om 't nu alvast in huis te hebben. zeker nu dit kindje een 'winterkindje' is, wil ik niet eerst afwachten of hij/zij zichzelf bloottrappelt. waarom niet meteen gebruiken? bij Piet bevallen ze ook erg goed.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:44:00 #222
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24667344
Ik gebruik ook geen slaapzakje tot nu toe. Ik vind het vrij onhandig dat er geen armen aan zitten, lijkt me beetje koud? En om er dan weer een deken overheen te doen, tja, dan kan ik dus net zo goed gewoon alleen die deken doen, zoals ik nu doe
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_24667485
ik heb een vrij dun slaapzakje dus zou het sowieso met deken gebruiken. maar het is wel een extra laagje, geeft net iets meer bescherming tegen tocht/kou als hij/zij zich onder de dekens vandaan woelt. er zijn trouwens ook slaapzakjes met (afritsbare) mouwtjes. combisleeper oid heten ze. maar die zijn vrij duur. ook zijn er van die mouwtjes die je de baby er los bij aan kunt doen. zo'n trui die alleen uit mouwen bestaat (en een klein stukje achterpand). mijn moeder had 't erover dat ze die misschien wilde gaan breien. maar onder de deken liggen ze vaak ook niet met hun armen/handjes, het gaat er meer om dat 't lijfje goed warm is.
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 13:09:16 #224
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24668811
*strenge modus*

Dames, als ik vanavond terug ben uit Roosendaal wil ik hier minstens weeenaktiviteit zien hoor!!
Liever een vers beebje maar met persdrang neem ik voorlopig even genoegen

*strenge modus weer uit*

Pluffie, gefeli met jullie nichtje!! Spam je gauw even een paar foto's in TOET?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_24669445
Plhuphy van harte joh Tante

Githa ik heb voor beide meiden ook een maat 70 gebruikt. Ik had er 1 met en 1 zonder mouwtjes. Beide bij prenatal. De grotere maten zie je ook veel bij hanst textiel, hema en zeeman!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24669500
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:31 schreef bixister het volgende:
lily, hier ook geen voorweeën hoor, maar die had ik de vorige keer ook niet. jij wel? hoe vroeg/laat werd Damon eigenlijk geboren?
Ik ben vorige keer ingeleid met 38 weken (ik lag al in het ziekenhuis) dus ik kan er niet over meepraten. Een natuurlijke start van een bevalling is helemaal nieuw voor me...
pi_24669599
ah ooohja! ivm die voorliggende placenta etc natuurlijk. nou, raar he dat wachten!?
pi_24669763
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:56 schreef bixister het volgende:
ah ooohja! ivm die voorliggende placenta etc natuurlijk. nou, raar he dat wachten!?
Ja, inderdaad wel raar, maar toch veel beter.

Ik heb altijd een naar gevoel gehad bij die inleiding. Damon heeft het zo moeilijk gehad tijdens de bevalling (zuurstofgebrek, paar dagen aan een glucose-infuus). Kan natuurlijk altijd wel maar toch....Ik heb het gevoel dat hij er gewoon niet klaar voor was om geboren te worden en dat "wij" hem dwongen (wat eigenlijk ook zo is).
pi_24671003
ieks dat wist ik eigenlijk niet eens. hopelijk is dat dit keer allemaal niet nodig. en natuurlijk is 't prettiger om op een spontane start te wachten. maar te lang moet 't ook niet duren, dan begin je weer te twijfelen of je lichaam wel op tijd de nodige stofjes aanmaakt om de boel op gang te helpen. want dat kan de baby ook allemaal niet in z'n eentje regelen volgens mij hoor.
pi_24671062
Ik dacht dat het juist wel de baby was die de stofjes afgeeft, waardoor er weeën ontstaan, of de vliezen breken.
pi_24671101
Bix, heb je trouwens wel geregeld dat meneer Haven ons een beetje op de hoogte houdt hier als Gerrie zich aankondigt?
pi_24671111
de baby heeft wel invloed maar volgens mij maakt het lijf van de moeder zelf de nodige hormonen aan als 't goed is. maar ik kan me vergissen hoor. alleen het verhaal 'de baby geeft 't wel aan' is gewoon niet altijd waar. ik ken inmiddels helaas teveel verhalen van situaties waarin het voor de baby ongezond lang geduurd heeft. gelukkig houden ze de baby (en de moeder) over het algemeen heel goed in de gaten zodra je de 42 weken grens gepasseerd bent. maar toch.
pi_24671127
meneerHaven heeft duidelijke instructies om jullie van groot nieuws op de hoogte te stellen.
pi_24671180
Het zou heel goed kunnen wat jij zegt hoor bix! Ik heb me er ook nooit zo in verdiept. Zou ik eens moeten doen.

Nu moet ie ze alleen nog opvolgen
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 16:42:43 #236
81992 Githa
pi_24671223
Net nog wat laatste spulletjes gekocht waaronder een trappelzakje maat 80 kon nergens een kleinere maat vinden dus misschien dat ik die nog ergens tegenkom ....Thnx voor de tips allemaal

Lily en Bix nog niks geen actie las ik al .... maar daar kan natuurlijk zo verandering in komen dus we blijven positief

Hier wat voorweeen vandaag....zo noem ik ze tenminste het beestje moet toch een naam hebben.
het voelt een beetje als menstruatie pijn uistralend naar de onder rug alleen dan erger en met wat meer steken in de buik dus ik denk dat dat wel te verklaren valt als voorweeen....beetje akelig word je er wel van maar erger worden ze niet dus ben nog niet bezig hoor
Tijd voor een lekker warm bad waarbij je buik heel charmant boven water blijft staan en lekker hangen voor de tv.

Ladybos??? hoe gaat het daar eigenlijk ? en Xanthe heb ik ook al ff niet gezien of heb ik over je heen gelezen doet is ff wat laten horen ............

Martineke alles goed met Maxim ?
pi_24671246
Ladybos is aan het bevallen, let op mijn woorden
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 16:47:35 #238
81992 Githa
pi_24671282
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:44 schreef beefcake het volgende:
Ladybos is aan het bevallen, let op mijn woorden
Zou het het is wel weer verdacht stil he
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:29:56 #239
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_24671961
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:55 schreef Luchtbel het volgende:
Bix had psychologie magazine mee met Piets geboorte
[..]

En ik bij Jolie.
Jdee, als je dat blad nog weet te lezen, dan duurt het te lang allemaal
*grijns*. ik had bij mn 31-32weken ziekenhuisavontuur de decemberuitgave van t blad gehad van mn liefste vriendinnetje, maar ik heb toen de nare artikelen allemaal overgeslagen, de lange had ik de concentratie niet voor (en dat terwijl ik toch helemaal NIETS deed verder op n dag) en het enige waar ik met hart en ziel mezelf instortte was het spel wat erin zat waarbij je de reacties van je familieleden/vrienden moest gaan voorspellen; ik kon me helemaal indenken dat het eerder het "hoe ontketen je een familieruzie met een 8 op de schaal van Richter door juist deze vraag te stellen en het dan verkeerd te voorspellen!" had moeten heten. erg he. maar de dingen die je moest voorspellen waren ook zooooo prive voor de meeste mensen, dat als je dat dan verkeerd inschat je die persoon erg kan kwetsen, vond ik.

Martineke> mja, is wel spannender geworden zo, en heb vanmorgen eindelijk de moed gehad te googlen op risico stuitbevalling. Maandag krijgt de gyn toch wat gerichtere vragen dan ik, zittend op de roze wolk van "gelukkig ik kan nog vaginaal bevallen" had kunnen bedenken zonder die artikelen. Ervaringen lezen van mensen probeer ik te vermijden (de meeste mensen posten niet als het goed ging en wel als het fout ging, ga ik van uit), maar sijpelen er ook af en toe tussendoor. Maar t kindje maakt t wel spannender nu. Ach. Als t dan maar heeeeel saai veel slaapt straks vind ik het niet erg
..en laat gaan...
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:36:30 #240
63367 Jdee
pi_24672068
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 11:41 schreef danosa het volgende:
Je weet toch dat zoiets met de minuut kan veranderen he Lily? Blijf je wel bij het toetsenbord zitten
inderdaad! gogogogo Lily! en Bix ook trouwens
quote:
Dus Jdee, ook hier geen boekjes, tijdschriften of reepjes. Alleen maar de douche en ook ik kon amper een woord zeggen.
ok, nu weet ik het zeker, IK denk dat ik WIL DOUCHEN! ik ga toch vragen of ik remote controlled met een antenne uit mn doos de douche onder mag, want de weeen opvangen met een Suske en Wiske kan echt niet, nog met ice age op de compu... Oh, ik stop mn jaaroverzicht van fokke en sukke in mn tasje: korte stukjes en ZEER expliciete 'hoef je niet hard bij na te denken' tekeningen

Nu ik eraan denk, nog even een meeneemflesje massageolie inpakken zodat Neelix goed mn rug kan masseren
..en laat gaan...
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:56:09 #241
63367 Jdee
pi_24672441
hehe, bijgelezen

klossen lijken me wel fijn, maar misschien zijn die krengen zo hoog dat t niet fijn is, want als Githa er met haar 178 al op moet springen (springplank, aanloopje/waggeltje? ) moet ik dat met 173 zeker. Ik vind het idee van een logeerbed ook niet slecht, maar dat naast ons 2 persoonsbed is wel ERG vol in de slaapkamer (en dan OOK nog een wiegje straks, hmmm), even zien hoe het werkt als we ze volgende week ophalen. zijn die dingen trouwens zwaar (cq, hoevaak moeten we op en neer fietsen om ze te halen)? en kun je altijd bierkratjes gebruiken als klossen, want we hebben 9 stuks nodig, en ik weet niet of ze die meegeven allemaal? Had Sugar er nou hele kunstprojecten van gemaakt van de zomer om ze minder lelijk te maken (crea bea!).

Ladybos ben je al aan het bevallen? en hoe ist met mn 1-dag-eerder-uitgerekend-zijnde medezwangere Xanthe? joehoe! we missen je, liefie!

Gomorrah sorry maar wat fijn om te lezen dat je je als man net zo nerveus kan voelen bij die voortekenen als vrouw. Niet dat ik twijfel aan mn lief, maar soms denk ik weleens dat ik de enige ben die wat nerveus wordt van t een of t ander (en dat kan volledig verkeerd gedacht zijn overigens).

en ik dacht dat het kind het wel veroorzaakte hoor, de start (de indalingsweeen dan?), die zend een hormoon uit wat door de placenta in ons bloed terecht komt en dan daardoor via de hersenen de aantrekking van de baarmoederspieren triggered, maar hou me ten goede, ik weet t niet zeker.
..en laat gaan...
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 18:32:03 #242
81992 Githa
pi_24673099
Jdee alles goed ?
Die kratjes waren hier geen probleem hoor, het was ze direct duidelijk voor welk doeleinde we ze nodig hadden
We hebben gewoon het statiegeld betaald ....dat was 1,50 ofzo per kratje.
of het nu kratten of klossen zijn, ik denk dat ik ze beide even lelijk vind en dat het bij ons zo hoog is komt ook omdat wij al een hoog bed hadden, dus we hebben het nu enkel extra verhoogd

en wat bedoel je of ze zwaar zijn ? ... lege kratjes zijn niet zwaar maar wel vreselijk ongemakkelijk te vervoeren maar ik weet natuurlijk niet hoe handig jullie zijn op de fiets
  vrijdag 21 januari 2005 @ 18:42:30 #243
63367 Jdee
pi_24673317
vreemd genoeg zijn kratjes (vol of leeg) nooit zo'n probleem om te vervoeren (maar dat komt ook omdat de supermarkt om de hoek zit en je zo'n gaaf scheurijzer voor 50 ct mag meenemen)(goddank nog geen blokkeerstrips in de stoep hier ).

nee, of de klossen zwaar waren. 65-75 cm moet t zijn he? kunnen we wel ff meten vanavond.
..en laat gaan...
  Jubileum moderator vrijdag 21 januari 2005 @ 19:18:33 #244
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24673973
Ladybos en Lily hebben jullie ook al met de as. papa's geregeld dat we zo snel mogelijk op de hoogte worden gesteld?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24674595
K las nog wel mee , maar dacht dat ik een beetje uitgescheten was hiero en had dus niet zo'n behoefte om nog te posten voordat ik weer iedereen tegen me in het harnas zou jagen.

Maar goed update van hier...
Gisteravond dacht ik dat het zou gaan beginnen , ik had een hele harde buik en giga veel pijn in mijn buik wat enkele minuten aanhield.
Dus toen die weg getrokken was zat ik eigenlijk te wachten op de volgende wee....
Maar er kwam niets.
Vanmorgen op controle bij de gyn en die vertelde dat het een oefenwee was en dat dit de komende weken nog wel vaker zou gebeuren.
Verder is beebje mooi ingedaald en weegt nu 2800 gram.
Hij schatte het geboorte gewicht wat lager dan de vrouw waar we ook bij op controle lopen (zij dacht aan 3700gram) hij schatte het gewicht tussen de 3150 en 3400 gram en zei dat hij er niet vaak naast zat en een andere tabel gebruikte.
2 februari gaan we weer heen , tenzij er eerder iets zou gebeuren....

Klossen moet ik niet echt aan denken ik ben maar een klein meisje met mijn 1,69 , we lenen straks gewoon een bed bij de thuiszorgmiddelen.
Deze mag je 6 weken in totaal in huis hebben en plaatsen we gewoon lekker in de woonkamer.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 19:56:34 #246
63367 Jdee
pi_24674730
ha Xanthe, ik miste je al. Oefenwee he, hmmz, dan is het echt nog maar even, tenminste, niet dat je perse oefenweeen moet hebben, maar het maakt het 'nog maar 3 weken gevoel' wel sterker. al is het dan misschien wel nog 5 weken. of 1. Sterkte en een goede massage gewenst bij de volgende oefenwee!

kindje wordt bij mij ietsje kleiner dan gemiddeld, geloof ik.
..en laat gaan...
pi_24674819
Is bij een stuit bevalling volgens mij alleen maar een voordeel als je beebje iets kleiner is dan gemiddeld.
Ik weet niet eens wat de standaard tegenwoordig is volgens de nederlandse maatstaven.
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 20:12:48 #248
81992 Githa
pi_24675053
Xanthe, gewoon blijven posten hoor

Oefenweeen spannend he .... het zegt alleen zo weinig Hier ook al flink aan het oefenen, wat zal ik straks goed zijn joh!
Dames ik kom ff zeuren hier.....
Ik maak me druk om mijn bloeddruk, wat juist voor de bloeddruk helemaal niet gezond is I know ....
Ik heb al een paar weken last van braken en hoofdpijn en soms het zien van bewegende glimpuntje voor je ogen wat ik plaats onder het zien van sterretjes.....tintelende voeten en handen behoren ook tot de klachten maar de Vk was hiervan op de hoogte. Omdat ze gister een te hoge bloeddruk hebben ondekt en mij adviseerde gelijk te bellen als ik een van de klachten die ik net beschreef kreeg, heb ik een heel ander gevoel bij de klachten en maak ik me zorgen terwijl ik ze al weken heb. Dit heb ik ook voorgelegd aan de vk maar deze vraag werd eigenlijk beantwoord met dat ik me goed ziek zou voelen op dat moment.
Tjah, wat is nou ziek en wanneer is het nou anders al die weken?.... alle klachten zijn vanavond weer aanwezig en ik weet dus echt niet of ik nu wel of niet zou moeten bellen

Wat ik eigenlijk wil weten wat het gevaar is , mijn urine is gisteravond nog nagekeken en hier zaten niet te veel eiwitten in dus dat is goed.
Wat zou een actie kunnen zijn als mijn bloeddruk te hoog blijft ? Ik ben nu volgens mij gewoon te veel gefixeerd op eventuele veranderingen van de klachten, dat ik alles wil voelen en dus elk gevoel tegen elkaar ga afwegen helemaal niet goed voor de rust! Vraag me af of het nut heeft om de Vk te bellen als ze gister ook zo laks reageerde, is het dan nodig?

hmmmz, begrijpen jullie nog een beetje wat ik probeer te zeggen
pi_24675152
Als je twijfelt BELLEN Githa.
Deze verschijnselen zijn niet iets om mee rond te blijven lopen. Beter 9x gerustgesteld worden met dat het niets is dan 1x te laat zijn!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 20:34:51 #250
81992 Githa
pi_24675471
ik ben ook eigenlijk helemaal gek om steeds zo te twijfelen maar dat komt dus echt omdat ze gewoon niet duidelijk zijn.
Om toch een beetje rust te kunnen pakken dit weekend, even gebeld en ik moet morgenvroeg even langskomen. Opnieuw bloeddruk opmeten en urine testen.

Nou ben ik iig zeker dat ik niet een keer te weinig heb gebeld maar ik zal morgen toch zeker wel meer duidelijkheid vragen over wanneer het dan nodig is om te bellen aangezien al die klachten al aanwezig waren en hoe ik dit dan kan herkennen.

easy-going bedankt voor je snelle reactie soms kan ik zo aan mezelf twijfelen.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:50:02 #251
63367 Jdee
pi_24677231
githa goed zo! meer van ons zouden je voorbeeld van snel bellen zonder eerst er een dag mee rond te lopen ahw moeten volgen. en fijn dat je morgenochtend mag komen, het zal wel moeilijk zijn om precies aan te geven wanneer te veel klachten zeg maar is, maar vragen staan vrij en misschien krijg je zelf een goed idee over wanneer te is. gogogo! goed zo.

Xanthe aan de kleine kant is niet zo erg, zeker voor die stuitbevalling inderdaad, maar vind het wel apart, want ik leef verder gezond en vriend en ik zijn niet superklein. Maar aan de andere kant heeft het nog even om flink uit te deien (ij? ei?). Heb jij dat nu ook, ik had deze week opeens zoiets van "ok, ik ben er klaar voor" terwijl ik toch nog wel erg uitzie naar lekker boek lezen, rommelen hier in huis, theetjes en theatertjes met vriendinnen de komende tijd...
..en laat gaan...
pi_24677725
De komende tijd zal de kleine inderdaad nog wat meer vet krijgen als ik dat zo lees , maar veel groter worden ze toch niet meer.
De gyn vond het zelfs met die 2800 gram al een mooi gewicht als ie nu zou komen.
Om eerlijk te zijn ben ik er wel klaar voor , was zelfs enigszins teleurgesteld dat het gisteren niet doorzette...
Maar dat komt mede omdat ik wel erg afhankelijk ben van andere nu.
Als ik weg wil naar vriendinnen moet ik opgehaald worden , visite komt altijd op het verkeerde moment want die willen s'middags komen en dan ben ik vaak weer erg moe en wil ik juist even een uurtje plat.
Boekje lezen kan ik nu ook nog wel en voor de rest zijn het de 4 muren van het huis.
Dus wat dat betreft is het zo welkom , mijn bekken weer wat rust en leven in de brouwerij en als de kleine zo ver is weer lekker de deur uit kunnen.
Maar auto rijden heb ik opgegeven omdat er tussen mijn buik en het stuur 1cm ruimte zit , eng idee als er iets zou gebeuren.
pi_24678179
Githa, ik vond dat toen ook heel verwarrend. Belde ik over zo'n bandgevoel, en dan zeiden ze dat het wel zou loslopen. De signalen zijn heel erg wisselend. Een arts heeft me uitgelegd dat hoe langer je rondloopt met een hoge bloeddruk zonder dat het uit de klauw loopt, hoe minder kans dat het dan nog in de toekomst uit de klauw loopt. Daarom worden ze na een tijdje vaak weer was meer ontspannen, maar ik vond dat zelf ontzettend verwarrend. Hadden ze me eerst vreselijk in paniek gemaakt en deden ze daarna of ik me aanstelde ofzo...

Een vriendinnetje van met met HELLP vertelde dat ze door de kamer aan het kruipen was van de pijn en helemaal niets meer kon zien door de zwarte vlekken voor haar ogen, maar bij haar was het toen dus wel al echt op het randje (gelukkig goed afgelopen voor moeder en kind). Zodra je iets geks voelt en je zorgen maakt: direct bellen. Beter honderd keer teveel gebeld dan een keer te weinig. Ik heb de nacht voor mijn bevalling vreselijke maagpijn gehad, zat echt te huilen in bed van de pijn. Heb pas de volgende ochtend gebeld en toen was er op het ctg niets te zien, maar achteraf bleek dus wel dat Isa die nacht in het vruchtwater had gepoept, dus dat er wel iets mis ging toen. NOOIT denken dat je je aanstelt, bellen als het eng is!
mooi he, alles
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 22:55:01 #254
81992 Githa
pi_24678814
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 22:28 schreef phileine het volgende:
Githa, ik vond dat toen ook heel verwarrend. Belde ik over zo'n bandgevoel, en dan zeiden ze dat het wel zou loslopen. De signalen zijn heel erg wisselend. Een arts heeft me uitgelegd dat hoe langer je rondloopt met een hoge bloeddruk zonder dat het uit de klauw loopt, hoe minder kans dat het dan nog in de toekomst uit de klauw loopt. Daarom worden ze na een tijdje vaak weer was meer ontspannen, maar ik vond dat zelf ontzettend verwarrend. Hadden ze me eerst vreselijk in paniek gemaakt en deden ze daarna of ik me aanstelde ofzo...

Een vriendinnetje van met met HELLP vertelde dat ze door de kamer aan het kruipen was van de pijn en helemaal niets meer kon zien door de zwarte vlekken voor haar ogen, maar bij haar was het toen dus wel al echt op het randje (gelukkig goed afgelopen voor moeder en kind). Zodra je iets geks voelt en je zorgen maakt: direct bellen. Beter honderd keer teveel gebeld dan een keer te weinig. Ik heb de nacht voor mijn bevalling vreselijke maagpijn gehad, zat echt te huilen in bed van de pijn. Heb pas de volgende ochtend gebeld en toen was er op het ctg niets te zien, maar achteraf bleek dus wel dat Isa die nacht in het vruchtwater had gepoept, dus dat er wel iets mis ging toen. NOOIT denken dat je je aanstelt, bellen als het eng is!
ja erg onduidelijk allemaal.... Blij dat je dit zo verteld want je denkt al snel ( althans ik wel) dat het aan mij ligt.
Voorheen dacht ik meer dat het allemaal bij de zwangerschap hoorde maar nu ze me zo op het hart drukte te bellen, kon ik het maar moeilijk los laten. ( overigens had ik eerder geen hoge bloeddruk hoor )
Nu dus maar even morgenvroeg laten controleren, misschien maar beter ook want ik krijg steeds meer pijn in mijn buik en de misselijkheid, hoofdpijn zijn ook nog niet over.
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 22:10 schreef Xanthe het volgende:

Maar auto rijden heb ik opgegeven omdat er tussen mijn buik en het stuur 1cm ruimte zit , eng idee als er iets zou gebeuren.
Dat komt natuurlijk omdat je maar 1.69 bent, ik met mijn 1.78 heb daar helemaal geen last van en kan nog prima rijden....vervelend is dat zeg.
pi_24679814
Tis inderdaad een nadeel als je wat kleiner bent....
Maar nog een paar weekjes en dan is die dikke buik weg
  † In Memoriam † zaterdag 22 januari 2005 @ 00:11:03 #256
81992 Githa
pi_24680351
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 23:40 schreef Xanthe het volgende:
Tis inderdaad een nadeel als je wat kleiner bent....
Maar nog een paar weekjes en dan is die dikke buik weg
Daar hopen we dan maar op he
pi_24683997
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:11 schreef Githa het volgende:

[..]

Daar hopen we dan maar op he
Ga er toch vanuit dat het niet langer dan 6 weken gaat duren
Vandaag 37 weken!!! Joepieeee....
pi_24685125
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:18 schreef Lois het volgende:
Ladybos en Lily hebben jullie ook al met de as. papa's geregeld dat we zo snel mogelijk op de hoogte worden gesteld?
papa is niet echt handig met internet maar ik zal mijn best doen... (een mailtje richting lois@fok.nl kan altijd)

Hier nog alles rustig. Maar misschien ladybos en/of Bix?
pi_24685540
Ik zal of zelf snel kunnen posten (lig nu ook met mijn draadloos laptoppie nog in bed) en anders zal ik LadyS sms'en die jullie dan weer op de hoogte zal houden van iedere cm ontsluiting
  † In Memoriam † zaterdag 22 januari 2005 @ 11:54:36 #260
81992 Githa
pi_24685743
weer terug van de controle

Bloeddruk was 160/95 wat gestegen dus en er zaten wat eiwitten in de urine. In het ziekenhuis een uur aan de ctg gelegen, weer urine getest, bloeddruk gemeten en bloed geprikt maar ik mocht weer naar huis
Wel dinsdag controle bij de VK en woensdag nog eens controle bij Gyn in het ziekenhuis....mocht het nu wel verder stijgen dan mag ik niet thuis bevallen daar was nu al even sprake van maar de gyn vond het nog wel kunnen
was eerst ff schrikken, de eerste meting in het ziekenhuis gaf een onderdruk van 115 aan maar later met een brede band ipv van een smalle dat maakt blijkbaar verschil was hij weer wat lager..... nu maar hopen op het beste
  zaterdag 22 januari 2005 @ 12:05:21 #261
1087 Merisse
broddeltante
pi_24685896
Wat is het weer spannend hier. Ik wilde even laten weten dat ik aan jullie denk LLM´s Lily, Bix en Ladybos en de nog maar een paar weekjes meiden Xanthe, Githa en Jdee.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  zaterdag 22 januari 2005 @ 13:02:13 #262
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24686731
fijn Githa dat je weer naar huis mocht en dat van die band klopt ja, was bij mij ook zo, met de smalle band had ik hoge bloeddruk de gyn schrok ervan zelfs en toen de grote band om en was het weer keurig
  † In Memoriam † zaterdag 22 januari 2005 @ 14:17:36 #263
81992 Githa
pi_24687901
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 13:02 schreef Martineke het volgende:
fijn Githa dat je weer naar huis mocht en dat van die band klopt ja, was bij mij ook zo, met de smalle band had ik hoge bloeddruk de gyn schrok ervan zelfs en toen de grote band om en was het weer keurig
ja vreemd he ...waarom hebben ze dan die smalle band als deze toch te hoog aangeeft maar het zal wel aan mij liggen dat ik de logica daar niet van zie
Overigens was hij met de brede band ook nog steeds te hoog maar iig geen 115 meer 95 was daarbij het hoogst.
pi_24688486
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 11:14 schreef lily het volgende:
Hier nog alles rustig. Maar misschien ladybos en/of Bix?
hier ook nog geen verandering hoor. ben vanochtend nog ff naar de kapper geweest, fijn dat dat nog kon.

githa, goed dat je toch even bent gegaan voor die extra controle.
pi_24689775
lekker Bix! Nog ff snel een opknapbeurtje ...
Kan me voorstellen dat dat heerlijk is als je op je laatse loodjes loopt (of er al overheen bent!)
pi_24689913
Thnx Merisse
pi_24690682
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 14:53 schreef bixister het volgende:
hier ook nog geen verandering hoor. ben vanochtend nog ff naar de kapper geweest, fijn dat dat nog kon.
Lekker Bixister! Kan je er voorlopig weer even tegenaan.

Een week voor mijn uitgerekende datum heb ik ook nog een gezichtsbehandeling laten doen maar dat was geen goed idee. Ik lag in die stoel met m'n hoofd iets omlaag en mijn benen omhoog en werd daar helemaal niet goed van De baby duwde toen weer allemaal andere organen opzij denk ik bleeeeh.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 18:32:57 #268
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24691926
Oeh, Bix!
Ik ging op maandag naar de kapper en in de nacht van dinsdag op woensdag begon het!!!
Dus Gerrie komt in de nacht van zondag op maandag!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24691972
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 11:40 schreef Ladybos het volgende:
Ik zal of zelf snel kunnen posten (lig nu ook met mijn draadloos laptoppie nog in bed) en anders zal ik LadyS sms'en die jullie dan weer op de hoogte zal houden van iedere cm ontsluiting
Ladybos, hoe is het met de voetjes? Kun je nu helemaal niet meer lopen?
Nog even volhouden, jij zei zondag dus dat schiet al op
  zaterdag 22 januari 2005 @ 20:43:48 #270
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24694419
LLM heel erg veel succes , dat het bevallen maar snel mag beginnen ..
heb wel weer behoefte aan verse babytjes
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 08:50:38 #271
81992 Githa
pi_24702085
en en en ?...zijn er al verse bb'tjes
pi_24702545
nope. althans hier niet!
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 10:35:04 #273
81992 Githa
pi_24702566
Maar Bix je bent naar de kapper geweest, je hebt het kamertje af, de datum is verstreken en op zondag is er toch nooit wat te doen....why wait ?
  zondag 23 januari 2005 @ 10:42:04 #274
24188 Belana
kloon van belana
pi_24702629
Bix, ik ben morgen ook nog vrij, dus dan mag het ook nog en dan ben ik woensdag weer vrij, ok?
stormy waters...
sailin'
pi_24702651
wilde je zó snel op kraamvisite komen dan?
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 10:45:05 #276
81992 Githa
pi_24702657
quote:
Op zondag 23 januari 2005 10:44 schreef bixister het volgende:
wilde je zó snel op kraamvisite komen dan?
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 13:15:48 #277
81992 Githa
pi_24705093
Hier ontzettend veel last van mijn buik wat uitstraald naar de onderrug..... ik kan niet zeggen dat het super pijnlijk is maar het zorgt er meer voor dat je er erg akelig van wordt. Dit heb ik al meerdere malen gehad maar toch niet zo sterk als vandaag Ik ben ook ontzettend moe ik kan wel blijven slapen ....zouden dat allemaal oefenweeetjes zijn ?
Spannend moet ik zeggen wanneer begint het echt he want het kan nog net zo goed een maand duren

Lily ???? Ladybos ???? kom is ff melden anders voel ik me verplicht te denken dat jullie al bezig zijn
toch nog verse bb'tje dan vandaag ?
pi_24705635
Dames sterkte met de laatste loodjes. En Bix en Lily doen het gewoon rustig aan he
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 13:55:29 #279
43556 miss_dynastie
pi_24705797
Wij willen babies zien
pi_24705848
githa, ga je ons zomaar even inhalen? zou best kunnen! en anders hoop ik dat die vervelende rug- & buikpijn van je snel over zijn.
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 14:13:23 #281
81992 Githa
pi_24706111
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:57 schreef bixister het volgende:
githa, ga je ons zomaar even inhalen? zou best kunnen! en anders hoop ik dat die vervelende rug- & buikpijn van je snel over zijn.
nee hoor ik zou niet durven .... maar niet al te lang meer wachten dan hoor
  zondag 23 januari 2005 @ 14:40:33 #282
63367 Jdee
pi_24706559
voorkruipen mag best hoor
..en laat gaan...
  zondag 23 januari 2005 @ 15:54:17 #283
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24707788
En dat was 1 volgende
pi_24708268
hoera voor LILY!!!! wat goed gedaan meid, en wat snel! en wat een snelle melding ook!
pi_24708340
quote:
Op zondag 23 januari 2005 16:36 schreef bixister het volgende:
en wat een snelle melding ook!
Zo hoor het ook
  zondag 23 januari 2005 @ 16:45:36 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24708358
Githa, mijn zus had de laatste week voor de bevalling ook heel erg last van haar rug. Achteraf gezien is dat wrsch wel voorwerk geweest, aangezien ze alleen maar rugweeen heeft gehad. Er is tijdens de hele bevalling geen wee geregistreerd bij haar.
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 16:54:07 #287
81992 Githa
pi_24708446
quote:
Op zondag 23 januari 2005 16:45 schreef Brighteyes het volgende:
Githa, mijn zus had de laatste week voor de bevalling ook heel erg last van haar rug. Achteraf gezien is dat wrsch wel voorwerk geweest, aangezien ze alleen maar rugweeen heeft gehad. Er is tijdens de hele bevalling geen wee geregistreerd bij haar.
Het wordt langzaam wel steeds pijnlijkeren is soms ook even weg maar om nu te zeggen dat het weeen zijn maar aan de andere kant geen idee hoe weeen aanvoelen
Ben nu steeds aan het checken of de vliezen niet gebroken zijn maar het kan dus ook hierbij blijven en nog daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagen duren
  zondag 23 januari 2005 @ 17:15:32 #288
63367 Jdee
pi_24708658
* Jdee masseert Githa

wat het ook is, het doet zeer en daar kan een beetje masseren nooit kwaad bij
..en laat gaan...
  zondag 23 januari 2005 @ 17:30:01 #289
1087 Merisse
broddeltante
pi_24708865
Githa spannend! Klein pufje voor jou voordat je net als Lily ineens bevallen bent

Hmmm zou Ladybos begonnen zijn? Die is de laatste tijd zo vaak online en nu is het al 1 dagen, 1 uur, 51 minuten geleden....
Ook maar wat pufjes dan
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_24708983
jaah ik denk ook dat ladybos op z'n minst wel 'bezig' is hoor! dus ik puf voorzichtig even mee:

en hup githa, ik vind 't ook wel klinken als echt voorwerk. zit er enige regelmaat in? zet 'm op!
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 18:01:03 #291
81992 Githa
pi_24709318
quote:
Op zondag 23 januari 2005 17:44 schreef bixister het volgende:
jaah ik denk ook dat ladybos op z'n minst wel 'bezig' is hoor! dus ik puf voorzichtig even mee:

en hup githa, ik vind 't ook wel klinken als echt voorwerk. zit er enige regelmaat in? zet 'm op!
regelmaat dat probeer ik nog te ontdekken ....
het is er iig meer wel als niet vandaar dat het moeilijk te peilen is. Ik zit ook te wachten op die echte flinke pijn die ik verwacht bij een wee maar misschien komt die wel helemaal niet of pas op het allerlaatste moment.
Het zal afwachten zijn ben ik bang...als nu gewoon de vliezen waren gebroken dan was het makkelijker geweest
Bix als jij nu nog vlug ff gaat dan blijft het rijtje kloppen

Jdee je bent een schat

Ladybos is gewoon aan het bevallen dat kan niet anders :%
  zondag 23 januari 2005 @ 21:08:01 #292
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24712067
Oeh dames, LLM. Volg het goede voorbeeld van Lily maar snel, en kom ook even zo'n mooi kindje posten! Wauw, wat leuk zeg! Ladybos nu bezig, en Bix er ook nog even snel achteraan, dan hebben we voor het eerst een fok3ling!!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 23 januari 2005 @ 21:13:03 #293
63367 Jdee
pi_24712136
gogo Ladybos
Lily heb ik altijd al een goed voorbeeld gevonden (niet voor mij hoor, tenminste niet nu al!) gogo Bix (en misschien toch Githa)!
..en laat gaan...
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 22:25:52 #294
81992 Githa
pi_24712758
quote:
Op zondag 23 januari 2005 21:13 schreef Jdee het volgende:
gogo Ladybos
Lily heb ik altijd al een goed voorbeeld gevonden (niet voor mij hoor, tenminste niet nu al!) gogo Bix (en misschien toch Githa)!
Ik denk dat ik 3 weken blijf oefenen

Ladybos maakt het wel spannend hoor ergens denk ik dat ze al bevallen is
pi_24712823
Om 11 over 9 was ze nog niet bezig zegt ze.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24712864
Hee ik heb net een hele post getypt en nu is ie pleite Ben dus nog niet aan het bevallen En Githa je mag niet voordringen want ik ben chagerijnig en dan wordt ik nog chagerijniger
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 22:32:30 #297
81992 Githa
pi_24712908
quote:
Op zondag 23 januari 2005 22:28 schreef jessie het volgende:
Om 11 over 9 was ze nog niet bezig zegt ze.
Ik zie het net staan jessie ........thnx

Ladybos, je hebt meldplicht hoor maaruh als je er die nog een tweeling van wil maken moet je wel opschieten ...of ga je voor een nieuw record ? binnen de 2 uur
wat een spanning wat een spanning...die F5 knop is eind deze maand helemaal gaar !
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 22:35:45 #298
81992 Githa
pi_24712991
quote:
Op zondag 23 januari 2005 22:30 schreef Ladybos het volgende:
Hee ik heb net een hele post getypt en nu is ie pleite Ben dus nog niet aan het bevallen En Githa je mag niet voordringen want ik ben chagerijnig en dan wordt ik nog chagerijniger
hormoon versus hormoon

Nee hoor Ladybos jij mag eerst.
Zoals ik zei, ik blijf 3 weken oefenen ik ben graag zeker van mijn zaak
pi_24713073
Haha Githa ik spreek je over een tijdje nog wel Ik wordt voornamelijk gek van mijn man, die kijkt me om de vijf minuten aan of het al begonnen is en zit continu voorspellingen te doen als 'het komt binnen nu en drie dagen' enzo. En dan bellen er continu mensen op hoe het is, allemaal heel lief maar ik wil er eigenlijk zo min mogelijk mee bezig zijn, want wie weet duurt het nog wel twee weken en dan wordt ik echt gek op deze manier..
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 22:48:47 #300
81992 Githa
pi_24713251
quote:
Op zondag 23 januari 2005 22:39 schreef Ladybos het volgende:
Haha Githa ik spreek je over een tijdje nog wel Ik wordt voornamelijk gek van mijn man, die kijkt me om de vijf minuten aan of het al begonnen is en zit continu voorspellingen te doen als 'het komt binnen nu en drie dagen' enzo. En dan bellen er continu mensen op hoe het is, allemaal heel lief maar ik wil er eigenlijk zo min mogelijk mee bezig zijn, want wie weet duurt het nog wel twee weken en dan wordt ik echt gek op deze manier..
kan het me heel goed voorstellen nog maar even hoor ....

en dat bellen was hier vorige week al, met de 37 weken mensen zijn bang dat ze iets gaan missen denk ik ....maar voor jou helemaal irritant natuurlijk omdat je al zo dicht bij de eind datum bent.
Ik heb alleen de hoop dat het wat eerder zou gebeuren maar weet donders goed dat ik uit moet gaan van de 40 of meer. maar dan moeten ze me niet zo lang laten oefenen

Dikke knuffel Ladybos een deze dagen heb jij je kleine meid in je armen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')