dat is wel te hopen anders krijgt het grondpersoneel een erg druk leven.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:47 schreef M5 het volgende:
Nou vraag ik met af, stel dat ze niet afgestoten worden, gaat 301(j) dan weer terug naar 301 en 302 squadron?
w0rdquote:Op maandag 7 februari 2005 11:42 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik hoorde het bij "Evers staat op", onderweg naar kantoor. Voor de krant heb ik nog geen tijd gehad. Maar goed: ze willen ze dus iig niet afstoten. Dat is al winst. Nu eerst nog even de verliezen aanvullen (+2 reserves), dan hebben we er 32, genoeg voor 2 squadrons
ik lees in het stuk niets over Longbow radar's. Alleen M-TADS.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:47 schreef sp3c het volgende:
aan de upgrade van de helikopters word trouwens gewerkt dit is incl. m-tads en Longbow radar en nog wat spulletjes
http://www.mindef.nl/Images/11118_tcm6-36742.pdf
het huidige 301 is na de samenvoeging van 301 en 302 wel veel groter dan 301 of 302 eerst waren, maar kleiner dan 301 en 302 samen waren. Je kan alles in één squadron zetten. Maakt op zich niet zoveel uit.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is wel te hopen anders krijgt het grondpersoneel een erg druk leven.
imo halen we gewoon de toestellen die in de VS staan terug naar huis en huren we wat stoeltjes in Amerikaanse toestellen.
"naast de verwerving van "Aircraft Survivability Equipment" en op termijn mogelijk de "Longbow" Radar behoort de verwerving van M-TADS tot de gewenste verbeteringen"quote:Op maandag 7 februari 2005 11:53 schreef M5 het volgende:
[..]
ik lees in het stuk niets over Longbow radar's. Alleen M-TADS.
Zet dan ook gelijk alle F-16 Squadrons in één squadron, als het toch niks uitmaakt...quote:Op maandag 7 februari 2005 11:56 schreef M5 het volgende:
[..]
het huidige 301 is na de samenvoeging van 301 en 302 wel veel groter dan 301 of 302 eerst waren, maar kleiner dan 301 en 302 samen waren. Je kan alles in één squadron zetten. Maakt op zich niet zoveel uit.
Dat was toch ook het oorspronkelijke plan van de USAr? En daarmee van de KLu? Ik dacht altijd dat alleen de Royal Army vanaf het begin over 100% Longbow wilde beschikken.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
imo kopen ze er 4 of 8 zodat je per 6 toestellen 1 of 2 van die dingen hebt
toch wel hoorquote:Op maandag 7 februari 2005 11:56 schreef M5 het volgende:
[..]
het huidige 301 is na de samenvoeging van 301 en 302 wel veel groter dan 301 of 302 eerst waren, maar kleiner dan 301 en 302 samen waren. Je kan alles in één squadron zetten. Maakt op zich niet zoveel uit.
maar daar gaat verder het hele stuk niet over, dit stuk ging alleen over de voordelen van de M-TADS en globaal kosten plaatje. Maar dat is zonder de Longbow radar, dat bedoelde ik dus.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
"naast de verwerving van "Aircraft Survivability Equipment" en op termijn mogelijk de "Longbow" Radar behoort de verwerving van M-TADS tot de gewenste verbeteringen"
onderaan pagina 2
besides, de vliegers zijn voor zover ik weet niet zo happig op de longbow omdat het de vliegcapaciteiten van het toestel teveel beperkt oid (grote ronde bol op de verkeerde plek van het toestel) maar dat soort dingen snap ik zelf ook niet.
imo kopen ze er 4 of 8 zodat je per 6 toestellen 1 of 2 van die dingen hebt
volgens mij was het de bedoeling om net als de britten 100% Longbows te scoren. maar iedereen zit erover te klagen, de 1 vind het te duur, de ander vind het te zwaar de volgende vind het te lelijk (en ik wil dat ze het op lichte helikopters zoals md902 proberen te schroevenquote:Op maandag 7 februari 2005 12:11 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat was toch ook het oorspronkelijke plan van de USAr? En daarmee van de KLu? Ik dacht altijd dat alleen de Royal Army vanaf het begin over 100% Longbow wilde beschikken.
Ik zei ook niet dat het squadron niet groter zou mogen worden als die 6 kisten behouden worden. En bij mij hebben 2 squadrons ook de voorkeur boven één. Reserve materiaal kunnen ze niet delen, dat valt onder het ondersteunende 930 squadron.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
toch wel hoor
de squadrons zijn samengevoegd zodat ze het reservemateriaal en het grondpersoneel konden delen daarom worden er ook 6 toestellen afgestoten, als je die toestellen vervolgens niet afstoot zet je die mensen en de spullen onder druk.
je kan het wel bij 1 squadron houden maar dan zal er toch meer personeel moeten komen en meer reserveonderdelen anders zul je ongelukken krijgen (zoals bv dat beide bemanningsleden langs elkaar heen praten door vermoeidheid oid en niemand meer weet wie er nu eigenlijk aan het vliegen is)
0w never mindquote:Op maandag 7 februari 2005 12:16 schreef M5 het volgende:
[..]
maar daar gaat verder het hele stuk niet over, dit stuk ging alleen over de voordelen van de M-TADS en globaal kosten plaatje. Maar dat is zonder de Longbow radar, dat bedoelde ik dus.
Nee, de KLu wil 1 Longbow radar per vlucht, dat is 1 per 4 kisten. Alle kisten met Longbow uitrusten is te duur.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij was het de bedoeling om net als de britten 100% Longbows te scoren. maar iedereen zit erover te klagen, de 1 vind het te duur, de ander vind het te zwaar de volgende vind het te lelijk (en ik wil dat ze het op lichte helikopters zoals md902 proberen te schroeven) en voor dat men het daarover eens ...
quote:Op maandag 7 februari 2005 12:20 schreef M5 het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat het squadron niet groter zou mogen worden als die 6 kisten behouden worden.
En bij mij hebben 2 squadrons ook de voorkeur boven één.
dat is de reden die voor het samenvoegen is gegeven veel verstand heb ik verder niet van dat soort zaken dus ik vertrouw maar op wat ik gehoord hebquote:Reserve materiaal kunnen ze niet delen, dat valt onder het ondersteunende 930 squadron.
ja wat ze nu willen weet ik verder niet maar voor zover ik weet was het bij de aanschaf de bedoeling dat er 30 longbow radars zouden komen ... maar nu begin ik ook te twijfelenquote:Op maandag 7 februari 2005 12:23 schreef M5 het volgende:
[..]
Nee, de KLu wil 1 Longbow radar per vlucht, dat is 1 per 4 kisten. Alle kisten met Longbow uitrusten is te duur.
ik geloof het meteenquote:En de vliegers klagen idd over de longbow radar, maar dat komt door het gewicht van het ding. Dat beperkt het toestel een beetje in rate of climb performance.
neeeeeeeeeeeeee a129 International PWNT de Cobraquote:Voor lichte helicopters heeft men wel een soort gelijk systeem, kijk maar eens naar de AH1-Z Cobra update, die heeft soort Longbow radar mogelijk heden. En als er lichte gevechtsheli's moeten komenk, dan die AH-1Z Cobra's en geen mangusta's of tigre's.
ik zat bij het 301 op het moment dat bekend werd dat er 6 kisten weg gingen en 301 en 302 samen moesten gaan. Voordeel was dat het squadron dan in één gebouw gevestigd kan worden, en er werden een aantal functies overbodig (omdat ze dan dubbel waren), wat bezuiniging van betekend. Was nogal een matige actie voor het personeel vond ik, ze hebben hard gewerkt om het hele spul operationeel te krijgen.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
dat is de reden die voor het samenvoegen is gegeven veel verstand heb ik verder niet van dat soort zaken dus ik vertrouw maar op wat ik gehoord heb
jaaa cobra's, maar alleen de AH-1Z uitvoering, heeft meer vermogen dan de A129, schiet teminste met helfire's en heeft mogelijk heid voor 'longbow' radar. vliegprestaties zijn vrijwel gelijk terwijl de cobra veel meer payload heeft.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja wat ze nu willen weet ik verder niet maar voor zover ik weet was het bij de aanschaf de bedoeling dat er 30 longbow radars zouden komen ... maar nu begin ik ook te twijfelen
[..]
ik geloof het meteen
[..]
neeeeeeeeeeeeee a129 International PWNT de Cobra
Tigers hoef ik verder ook niet
1 hollander misschien volgens cnnquote:Op maandag 7 februari 2005 11:40 schreef ToXiCitY het volgende:
[..]
Ik heb er nog niets over opgevangen, wel dat het neergestorte toestel is gevonden door een Nederlandse Apache.
A129 International schiet ook Hellfires en het vermogen ontloopt elkaar nauwelijks (LHTec T800 powerplant zou eigenlijk op de Comanche komen) bovendien is A129 sneller, stiller , betrouwbaarder en vereist minder onderhoud (handig voor op schepen) bovendien is het toestel goedkoper en ietsjes nieuwer ... alleen kun je geen longbow meebrengen maar dat is voor de marine niet zo heel erg noodzakelijkquote:Op maandag 7 februari 2005 12:42 schreef M5 het volgende:
[..]
jaaa cobra's, maar alleen de AH-1Z uitvoering, heeft meer vermogen dan de A129, schiet teminste met helfire's en heeft mogelijk heid voor 'longbow' radar. vliegprestaties zijn vrijwel gelijk terwijl de cobra veel meer payload heeft.
Eén van de problemen bij de huidige indeling is dat de commandant van het huidige 301SQN op dit moment zijn troepen over de planeet verspreid heeft zitten. Een paar in Afghanistan, een paar in Irak, en dan de club op de thuisbasis nog. Ik weet niet of het trainingsdetachement op Ft Rucker ook onder hem valt, maar het maakt het er niet makkelijker op om dat allemaal een beetje fatsoenlijk te coordineren. Verdelen over 2 squadrons maakt dat per commandant een stuk makkelijker.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:20 schreef M5 het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat het squadron niet groter zou mogen worden als die 6 kisten behouden worden. En bij mij hebben 2 squadrons ook de voorkeur boven één. Reserve materiaal kunnen ze niet delen, dat valt onder het ondersteunende 930 squadron.
Ik dacht dat de A129 net als de Eurocopter een radar pal inder de rotormast zou krijgen.quote:Op maandag 7 februari 2005 13:03 schreef sp3c het volgende:
overigens komt de milimetre wave radar voor de cobra 1z aan de wingtips te hangen, ik weet eigenlijk niet of dit al dan niet mogelijk is voor de a129
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |