abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24571796
Ik raak steeds meer gefascineerd van alles wat onder het woord "slapen" valt.

Je ligt in bed...voelt je ogen zwaarder worden en opeens ben je weg, zonder dat je het weet...en dan opeens wordt je wakker...maar het is niet opeens het is een soort traject...en toch lijkt het opeens. En dan de tussenliggende periode van zo'n 7 uur. Je beseft niet dat je weg bent, en toch heb wordt je ook niet meteen na het wegvallen weer wakker. Is slaap dan tijdloos? Wat is slaap eigenlijk? en hoe ervaren jullie "slaap"? En dan nog de nog vagere dingen die met slaap te maken hebben: ik heb weleens dat ik opeens 100 meter naar beneden val, terwijl ik nog steeds op hetzelfde matras, in hetzelfde bed, op dezelfde verdieping lig...
pi_24571831
Of dat je in je slaap je vrouw even lekker pakt. Slaapseks, jummie.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_24571862
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:07 schreef RoofingBurner het volgende:
Of dat je in je slaap je vrouw even lekker pakt. Slaapseks, jummie.
Dat maak je dan weer wel bewust mee? Of is het gewoon een grote natte droom van je?
pi_24571883
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:08 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat maak je dan weer wel bewust mee? Of is het gewoon een grote natte droom van je?
Ja, da's waar, je wordt er wel wakker van. Zij ook trouwens.
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 23:11:46 #5
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_24571918
sinds ik in de vakantie een enorm raar ritme heb aangenomen en deze week alles weer had moeten inhalen ben ik me ook meer gaan interresseren voor slaap.

je moet je nu s'avonds eens gaan inbeelden dat het 8:00 s'ochtends is dan word je ook gek. Dromen vind ik ook weer heel boeiend, hoe je dromen met je ervaringen te maken hebben bijvoorbeeld.

ik heb een tijdje geleden met iemand een gesprek gehad over het fenomeen "dromen". Als je zijn droomervaringen bekijkt is het ook en heel klein beetje in te beelden.

faschinerend hopelijk hier nog boeiende verhalen
:')
pi_24571921
dat van 100 meter vallen heb ik ook wel eens. Als je dan valt krijg je opeens een schok in je hersenen en ben je wakker. Gebeurt vaak net voordat je in slaap valt.

En slapen is heerlijk. En het is altijd nog lekkerder op die ochtenden dat je eigenlijk moet opstaan voor werk/school....
Jupiler is goed
pi_24571956
Lekker de wekker honderd keer snoozen en maar niet wakker willen worden. HEERLIJK.
pi_24571969
er gaat niets boven een lekker dutje doen.. en dat ervaar ik meestal wel als rustgevend
pi_24571991
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:05 schreef Tobbes het volgende:
Ik raak steeds meer gefascineerd van alles wat onder het woord "slapen" valt.

Je ligt in bed...voelt je ogen zwaarder worden en opeens ben je weg, zonder dat je het weet...en dan opeens wordt je wakker...maar het is niet opeens het is een soort traject...en toch lijkt het opeens. En dan de tussenliggende periode van zo'n 7 uur. Je beseft niet dat je weg bent, en toch heb wordt je ook niet meteen na het wegvallen weer wakker.
Dat is alleen als je diepe slaap hebt gehad. Wanneer je een half uurtje slaapt, slaap je meestal nog niet zo diep. Als je dan wakker wordt, weet je over het algemeen ook niet dat je geslapen hebt, en ben je echt een half uur kwijt.
quote:
Is slaap dan tijdloos? Wat is slaap eigenlijk?
Wat slaap precies is en op welke manier alles gebeurt wordt nog steeds onderzocht. In ieder geval zorgt slaap voor het transporteren van korte termijn geheugen naar het lange termijn geheugen, en is het sowieso nodig voor mentale gezondheid.
quote:
en hoe ervaren jullie "slaap"?
Ik weet niet. De laatste keer sliep ik.
quote:
En dan nog de nog vagere dingen die met slaap te maken hebben: ik heb weleens dat ik opeens 100 meter naar beneden val, terwijl ik nog steeds op hetzelfde matras, in hetzelfde bed, op dezelfde verdieping lig...
Dat komt misschien doordat de verschillende lichaamsdelen in verkeerde volgorde worden uitgeschakeld. Normaal gesproken zal eerst je waarneming wegvallen, en zal daarna pas je lichaam in slaap komen. Ik denk dat wanneer je je voelt vallen, dat hier een stapje gemist of overgeslagen wordt. Andersom, bij het wakker worden, kan dat ook voorkomen wat zich dan vertaalt in slaapverlamming.
pi_24572094
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:15 schreef Alicey het volgende:

[..]
maw: niemand weet exact wat het is...maar des te leuker om er btj over te filosoferen natuurlijk
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:21:23 #11
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_24572112
Slapen, heerlijk! Daar mag je me 's nachts voor wakker maken!

Ik blijf slapen ook iets fascinerends vinden. Want waarom is rusten alleen niet genoeg?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 23:21:44 #12
pi_24572117
slapen is voor iedereen de normaalste zaak vande wereld.
als ik eens een nacht wakker blijf valt het me op hoe lang de nacht toch duurt. Terwijl je dat ook had kunnen slapen. het lijkt zo kort...

ik heb ook eens iets gelezen over "bewust dromen" wie weet heir meer over?
pi_24572129
Slaap is iets wat wel onvermijdelijk is. Je kunt het dagen/nachten uitstellen, maar op een gegeven moment zal de slaap je toch te pakken krijgen. Als je echt moe bent, dan kun je er ook beter aan toegeven, voordat er ongelukken gebeuren. Ik doel dan b.v. op verkeersongelukken.
Soms helpt het om gewoon even 10minuten je ogen dicht te doen. Het is niet voor niets, dat mensen niet langer dan 2uur achter elkaar mogen rijden.
pi_24572155
Paarden slapen maar drie uur per etmaal. Ik zou willen dat dat bij ons ook zo was. Dan heb je zoveel meer tijd...
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:23:21 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24572162
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:20 schreef Tobbes het volgende:

[..]

maw: niemand weet exact wat het is...maar des te leuker om er btj over te filosoferen natuurlijk
Er is nog niet bekend op welke manier slaap doet wat het doet. Wel is bekend dat slaap essentieel is. Na een paar dagen zonder slaap wordt je gek, en uiteindelijk sterf je. Waarom dat niet zo is wanneer je slaapt is dus niet bekend. Hoewel niemand exact weet wat het is, is er veel wel bekend, en wordt die kennis steeds meer.
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 23:24:48 #16
pi_24572199
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Er is nog niet bekend op welke manier slaap doet wat het doet. Wel is bekend dat slaap essentieel is. Na een paar dagen zonder slaap wordt je gek, en uiteindelijk sterf je. Waarom dat niet zo is wanneer je slaapt is dus niet bekend. Hoewel niemand exact weet wat het is, is er veel wel bekend, en wordt die kennis steeds meer.
om je gedachten en emoties op een rijtje te zetten?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:24:53 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24572204
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Paarden slapen maar drie uur per etmaal. Ik zou willen dat dat bij ons ook zo was. Dan heb je zoveel meer tijd...
Paarden hebben dan ook heel wat minder te verwerken... Als jij minder "leeft", zul je ook minder slaap nodig hebben. Dit merk je ook met bejaarden : Zij hebben minder slaap nodig.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:26:11 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24572221
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

om je gedachten en emoties op een rijtje te zetten?
Onder anderen dus.
pi_24572223
quote:

[..]

Als ik weer eens vakantie heb ga ik eens kijken hoe lang ik wakker kan blijven...
pi_24572235
quote:

[..]

Om tot rust te komen, zowel geestelijk, als lichamelijk
pi_24572238
quote:
[b]Op vrijdag 14 januari 2005 23:21
ik heb ook eens iets gelezen over "bewust dromen" wie weet heir meer over?
Lucid dreaming heet zoiets, kan het helaas zelf niet maar er zijn volgens sommige websites wel mogelijkheden om het te leren: http://www.ld4all.com/#frames(content=ld4all_welcome.shtml)
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 23:26:57 #22
pi_24572239
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Paarden hebben dan ook heel wat minder te verwerken... Als jij minder "leeft", zul je ook minder slaap nodig hebben. Dit merk je ook met bejaarden : Zij hebben minder slaap nodig.
betekend dat dat mieren, vliegen etc. gewoon geen of nauwlijks slaap nodig hebben?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:27:23 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24572252
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:26 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Als ik weer eens vakantie heb ga ik eens kijken hoe lang ik wakker kan blijven...
Op welke manier bedoel je dat? Het is een bezigheid die buitengewoon belastend voor lichaam en geest is. Ik zou het dan ook niet voor de lol doen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:28:16 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24572273
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

betekend dat dat mieren, vliegen etc. gewoon geen of nauwlijks slaap nodig hebben?
Ik denk het wel. Ik heb zelf ook nooit een vlieg of mug zien slapen.
pi_24572288
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:24 schreef Alicey het volgende:
Een wild paard heeft anders behoorlijk wat te verwerken lijkt mij. Maar het gaat mij verder helemaal niet om de technische aspecten van deze kwestie. Ik zou gewoon willen dat ik niet minimaal acht uur slaap per nacht nodig had. Want met minder red ik het dus niet.
pi_24572298
Slapen roeleert!

Van het door de lucht 'vallen' heb ik ook af en toe last, raar gevoel is dat . Wat ik ook grappig blijf vinden is de wekker die al 25x is afgegaan, maar ik in m'n slaap aanzie/-hoor voor totaal iets anders (en daarbij denk ik dan iets als 'waarom neemt nou niemand die telefoon op 87).
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 23:30:44 #27
pi_24572327
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:26 schreef Tobbes het volgende:

[..]

toen ik dat deed kreeg ik waanvoorstellingen niks was meer wat het was.
het was heel druk en veel gedoe en emotie, ik kon niet meer normaal denken hoewel ik niet te veel had gedronken of drugs heb gebruikt.

toen ik probeerde te slapen lukte het niet, te veel spanning
pi_24572328
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:28 schreef Alicey het volgende:
Ik denk het wel. Ik heb zelf ook nooit een vlieg of mug zien slapen.
Pft, weet je hoe dat er uit ziet dan??? Hun ogen kunnen ze alvast niet dichtdoen en liggen lijkt me ook niet echt iets voor een mug. Paarden slapen trouwens ook staand, alleen veulens gaan liggen. En gedomesticeerde paarden.
pi_24572329
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op welke manier bedoel je dat? Het is een bezigheid die buitengewoon belastend voor lichaam en geest is. Ik zou het dan ook niet voor de lol doen.
Het mag fysiek dan wel niet aan te raden zijn. Maar ik denk dat je er mentaal super sterk door wordt. Ik denk dat vechten tegen slaap een van de moeilijkste dingen is die er is, moeilijker bijvoorbeeld dan om al kettingroker te vechten tegen een sigaret
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:33:13 #30
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24572364
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Een wild paard heeft anders behoorlijk wat te verwerken lijkt mij. Maar het gaat mij verder helemaal niet om de technische aspecten van deze kwestie. Ik zou gewoon willen dat ik niet minimaal acht uur slaap per nacht nodig had. Want met minder red ik het dus niet.
Ik denk dat de meeste mensen dat wel zouden willen. Mij lijkt het ook ideaal, ik kan ook slecht tegen een slaap-tekort, en heb ook wel gemiddeld een uurtje of 8 nodig..
pi_24572402
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:29 schreef Yeahinho het volgende:
Slapen roeleert!

Van het door de lucht 'vallen' heb ik ook af en toe last, raar gevoel is dat . Wat ik ook grappig blijf vinden is de wekker die al 25x is afgegaan, maar ik in m'n slaap aanzie/-hoor voor totaal iets anders (en daarbij denk ik dan iets als 'waarom neemt nou niemand die telefoon op 87).
Van die telefoon heb ik ook wel eens last, maar dan is het echt mijn telefoon die op de trilstand over het bureau loopt te rollen. Vaak wordt ik daar wel wakker van maar soms ook niet, dan vraag ik me het ook af waarom niemand de telefoon opneemt of ik neem de telefoon op in mijn slaap (droom) en begin gewoon een gesprek. Helaas staat er dan als ik wakker wordt in het display (1 oproep gemist)
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:36:36 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24572446
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:30 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Het mag fysiek dan wel niet aan te raden zijn. Maar ik denk dat je er mentaal super sterk door wordt.
Op welke manier? Hoe zou dat dan in zijn werk moeten gaan?
quote:
Ik denk dat vechten tegen slaap een van de moeilijkste dingen is die er is, moeilijker bijvoorbeeld dan om al kettingroker te vechten tegen een sigaret
Echt vreemd is dat niet. Het gevoel van slaap is instinctief, waar het vechten tegen een sigaret puur mentaal is. Vechten tegen instincten is nou eenmaal moeilijker. Ik snap echter niet hoe je er mentaal sterker van wordt..
pi_24572451
Ik ga nu maar eens slapen. Weltrusten..
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:37:43 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24572471
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:34 schreef The_Terminator het volgende:

[..]
Helaas staat er dan als ik wakker wordt in het display (1 oproep gemist)
Nouja.. Ik denk dat dat beter is dan dat je opneemt en in je slaap allerlei onzin gaat praten in je telefoon.
pi_24572498
Een slaaptekort hebben is ook slopend. Ik denk dat je minimaal toch zo'n 6 uur slaap per dag nodig hebt. En je kunt ook het beste gewoon s'nachts slapen.
pi_24572518
Da's trouwens ook een leuk verschijnsel, als je tegen je partner ligt te praten en dat die wel terugpraat, maar eigenlijk al slaapt, waardoor ze geen idee meer heeft van wat ze allemaal ligt te baselen. D'r klopt in iedergeval geen reet van.
pi_24572520
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:36 schreef Tobbes het volgende:
Ik ga nu maar eens slapen. Weltrusten..
Nu al? Mijn slaap ritme is gadveredamme verstoord door de vakantie, steeds te laat op bed gegaan (mede dankzij Fok!) en nu kan ik gewoon niet meer in slaap komen voor 3:00 's nachts
pi_24572523
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:29 schreef Yeahinho het volgende:
Wat ik ook grappig blijf vinden is de wekker die al 25x is afgegaan, maar ik in m'n slaap aanzie/-hoor voor totaal iets anders (en daarbij denk ik dan iets als 'waarom neemt nou niemand die telefoon op 87).
Dat heb ik ook best vaak Dat is ook best vaag
pi_24572528
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op welke manier? Hoe zou dat dan in zijn werk moeten gaan?
[..]

Echt vreemd is dat niet. Het gevoel van slaap is instinctief, waar het vechten tegen een sigaret puur mentaal is. Vechten tegen instincten is nou eenmaal moeilijker. Ik snap echter niet hoe je er mentaal sterker van wordt..
Het lijkt mij aannemelijk dat als je "leert" de verleiding van slaap te weerstaan. Dat je ook beter met zaken als honger en dorst kan omgaan...Maar ik kan het natuurlijk helemaal verkeerd hebben
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:42:04 #40
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24572569
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:38 schreef aloa het volgende:
Een slaaptekort hebben is ook slopend. Ik denk dat je minimaal toch zo'n 6 uur slaap per dag nodig hebt. En je kunt ook het beste gewoon s'nachts slapen.
De hoeveelheid benodigde slaap verschilt per mens. Tussen de 5 en 10 uur is nog "normaal" naar ik meen. In het algemeen kun je denk ik wel het beste 's nachts slapen, en overdag leven, maar dat is meer voor dingen als voldoende licht krijgen, vitamine D etc.

Volgens mij is het zelfs zo dat een siesta-slaap zorgt dat je relatief minder slaap nodig hebt 's nachts, dan dat je datzelfde aantal uren 's nachts had meegeslapen..
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:42:25 #41
62182 Georges
That's the shit
pi_24572576
Slaap is een fascinerend iets. Vaak beleef je in je slaap dingen die je bezig houden in het leven.
Ze zijn niet altijd meteen terug te voeren tot echte momenten maar je kan ze wel herkennen.

Alhoewel slapen heerlijk is zou ik willen dat ik het wat minder nodig had. Dan zouden mijn dagen langer zijn en beter benut kunnen worden.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 23:43:06 #42
pi_24572603
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nouja.. Ik denk dat dat beter is dan dat je opneemt en in je slaap allerlei onzin gaat praten in je telefoon.
Denk het ook, zal toch niet zo mooi zijn als ik in een droom mijn diepste geheimen aan een bekende vertel

Het is maar goed dat mijn telefoon behoorlijk ver van mijn bed verwijderd ligt.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:44:25 #44
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24572636
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:40 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Het lijkt mij aannemelijk dat als je "leert" de verleiding van slaap te weerstaan.
Dat is denk ik niet echt te verleren, want het is een instinctief mechanisme. Wanneer je de verleiding weerstaat stel je je bloot aan allerlei risico's, omdat je zowel lichamelijk als geestelijk kapot gaat door slaaptekort. Mompelt iets over Darwin Awards.
quote:
Dat je ook beter met zaken als honger en dorst kan omgaan...Maar ik kan het natuurlijk helemaal verkeerd hebben
Ik denk niet het op die manier iets uithaalt, verder is het best gevaarlijk. Als je je verveelt, kun je imo beter een andere hobby zoeken.
pi_24572723
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

De hoeveelheid benodigde slaap verschilt per mens. Tussen de 5 en 10 uur is nog "normaal" naar ik meen. In het algemeen kun je denk ik wel het beste 's nachts slapen, en overdag leven, maar dat is meer voor dingen als voldoende licht krijgen, vitamine D etc.

Volgens mij is het zelfs zo dat een siesta-slaap zorgt dat je relatief minder slaap nodig hebt 's nachts, dan dat je datzelfde aantal uren 's nachts had meegeslapen..
Het is ook die biologische klok die mensen hebben/hadden. Veel dieren (vogels e.d.) hoor je niet meer, zodra het donker wordt. Kleine kinderen slapen s'nachts de gehele nacht door (dat hoop je dan) terwijl ze overdag maar 1 of 2 uurtjes slapen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2005 23:48:27 ]
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:51:46 #46
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24572785
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:47 schreef aloa het volgende:

[..]

Het is ook die biologische klok die mensen hebben/hadden. Veel dieren (vogels e.d.) hoor je niet meer, zodra het donker wordt.
Is inderdaad ook een bijzondere ervaring bij een eclips. Het wordt dan echt helemaal stil. Vogels zijn in de war en denken dat de avond valt.
quote:
Kleine kinderen slapen s'nachts de gehele nacht door (dat hoop je dan) terwijl ze overdag maar 1 of 2 uurtjes slapen.
  Milf vrijdag 14 januari 2005 @ 23:56:19 #47
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_24572865
Dat in slaap "vallen" ken ik ook wel. En dan weer met een schok wakker worden omdat je een "balk" oid tegenkomt terwijl je naar beneden zoeft.

Maar ook kan ik heel "bewust" in slaap vallen. Dan voel ik mezelf wegglijden. Dat is heel erg apart om te voelen.

Wat ik minder vind is dat ik wel eens last heb dat mijn lichaam niet wakker wil worden. Ik krijg dan gewoon mijn ogen niet open. Bijvoorbeeld ik ben aan het dromen en het is eng ofzo. Ik ben dan bewust dat ik droom en ik wil die droom niet. Ik wil wakker worden. En probeer mijn ogen open te doen en dat wil niet. Ik probeer in allemacht om overreind te komem. Lukt ook niet. Dat is niet prettig om mee te maken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_24572874
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, ik hoop dat ik lekker slaap vannacht
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:58:47 #49
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24572913
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:56 schreef nikky het volgende:

Wat ik minder vind is dat ik wel eens last heb dat mijn lichaam niet wakker wil worden. Ik krijg dan gewoon mijn ogen niet open. Bijvoorbeeld ik ben aan het dromen en het is eng ofzo. Ik ben dan bewust dat ik droom en ik wil die droom niet. Ik wil wakker worden. En probeer mijn ogen open te doen en dat wil niet. Ik probeer in allemacht om overreind te komem. Lukt ook niet. Dat is niet prettig om mee te maken.
Dat is slaap verlamming. Dan ben je wel al deels wakker, maar je kunt ook nog half dromen. Alles om je heen zul je ook in een soort van hallucinatie verwerken. Je slaapt nog half, en doordat je je niet kunt bewegen is het beangstigend genoeg om eng te half-dromen. Doorgaans zal na een paar seconden ook echter je lichaam wakker worden..
  Milf zaterdag 15 januari 2005 @ 00:00:24 #50
16000 nikky
pi_24572948
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is slaap verlamming. Dan ben je wel al deels wakker, maar je kunt ook nog half dromen. Alles om je heen zul je ook in een soort van hallucinatie verwerken. Je slaapt nog half, en doordat je je niet kunt bewegen is het beangstigend genoeg om eng te half-dromen. Doorgaans zal na een paar seconden ook echter je lichaam wakker worden..
Gelukkig wel ja. Dat het lichaam wakker wordt
Ik vind het een heel erg vreemd en onprettig idee dat ik geen controle heb over mijn eigen lichaam op dat moment.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_24572992
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:00 schreef nikky het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja. Dat het lichaam wakker wordt
Ik vind het een heel erg vreemd en onprettig idee dat ik geen controle heb over mijn eigen lichaam op dat moment.
Aan de andere kant is het echter wel weer prettig dat tijdens je slaap je lichaam "uit" staat, anders zou je erg vervelende dingen kunnen gaan doen terwijl je droomt (Zoals slaapwandelen ). Maar het is inderdaad niet prettig, ik wordt zelf altijd wakker op het moment dat ik er achterkom dat ik niet kan ademen.
pi_24573001
Alicey, jij weet duidelijk meer dan de modale fokker over het fenomeen dat slapen heet. Mag ik vragen hoe dit komt?
pi_24573041
Kan het ook zijn dat je hoofd in slaapstand is, maar dat je toch wakker wordt? Want wanneer het 's nachts is, en ik ben wakker geworden, dan is mijn hoofd één grote boel van irrationele gedachten en vage vervormde geluiden.
pi_24573044
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:03 schreef Tobbes het volgende:
Alicey, jij weet duidelijk meer dan de modale fokker over het fenomeen dat slapen heet. Mag ik vragen hoe dit komt?
Ik ben erg nieuwsgierig, en wil daarom van bijna alles wat ik meemaak en niet kan plaatsen alle ins en outs weten. Zo dus ook met slaap, dromen, etc. Informatie die ik her en der vergaard heb die onthoud ik blijkbaar ook nog eens.
pi_24573080
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:05 schreef Monidique het volgende:
Kan het ook zijn dat je hoofd in slaapstand is, maar dat je toch wakker wordt? Want wanneer het 's nachts is, en ik ben wakker geworden, dan is mijn hoofd één grote boel van irrationele gedachten en vage vervormde geluiden.
Dat kan. Er zijn ook mensen die je aanvallen wanneer je ze wakker maakt, en pas na een minuut ofzo wakker genoeg zijn om te begrijpen dat ze met iets doms bezig zijn.

Ik heb het zelf trouwens ook wel als ik 's nachts wakker wordt, dan denk ik ook erg onsamenhangend. Ik slaap echter ook binnen no-time weer.
pi_24573086
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het echter wel weer prettig dat tijdens je slaap je lichaam "uit" staat, anders zou je erg vervelende dingen kunnen gaan doen terwijl je droomt (Zoals slaapwandelen ). Maar het is inderdaad niet prettig, ik wordt zelf altijd wakker op het moment dat ik er achterkom dat ik niet kan ademen.
Slaapwandelen, nog zo iets...
Ik sliep keer met 6 gasten in zo'n slaapzaal en we hadden beetje gedronken...en we gingen dus slapen. Ik dacht dus dat ik de hele nacht(lees: 4 uur) geslapen had. De volgende ochtend werd ik dus HEEL raar aangeken en uit/toegelachen. Bleek ik dus met 1 been over iemands bed heen te zijn gestapt, mn broek uit gedaan en uit t raam hebben staan te zeiken En ik zou geroepen hebben "Waar is de wc". En ik heb dat dus totaal niet bewust meegemaakt. Best freaky eigenlijk. In dit geval was het nog wel grappig, maar ik heb ook weleens een verhaal gehoord van een meisje dat de ogen van dr vriendin uit had gestoken terwijl zij zelf dacht dat ze sliep toen het gebeurd was

Alicey, weet jij waarom drank/drugs ervoor zorgt dat je "anders" slaapt?
pi_24573155
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:07 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Slaapwandelen, nog zo iets...
Ik sliep keer met 6 gasten in zo'n slaapzaal en we hadden beetje gedronken...en we gingen dus slapen. Ik dacht dus dat ik de hele nacht(lees: 4 uur) geslapen had. De volgende ochtend werd ik dus HEEL raar aangeken en uit/toegelachen. Bleek ik dus met 1 been over iemands bed heen te zijn gestapt, mn broek uit gedaan en uit t raam hebben staan te zeiken

Als kind schijn ik ook geslaapwandeld te hebben. Gelukkig is ook dat snel over gegaan.
quote:
Alicey, weet jij waarom drank/drugs ervoor zorgt dat je "anders" slaapt?
Waarschijlijk om dezelfde reden dat je "anders" bent als je wakker bent. Je lichaam is een soort van chemische fabriek, en als je dan zelf andere chemicalien gaat toevoegen, kun je wel eens vreemde resultaten krijgen. Ik heb zelf als ik veel drink bijvoorbeeld erg vaak last van slaapverlamming de volgende dag.
pi_24573176
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:10 schreef Alicey het volgende:
Ik heb zelf als ik veel drink bijvoorbeeld erg vaak last van slaapverlamming de volgende dag.
Dat is mij ook opgevallen.
pi_24573208
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:10 schreef Alicey het volgende:
Ik heb zelf als ik veel drink bijvoorbeeld erg vaak last van slaapverlamming de volgende dag.
en ik maar denken dat dat een kater is
pi_24573239
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:13 schreef Tobbes het volgende:

[..]

en ik maar denken dat dat een kater is
Dat is de rest van de dag, en daar heb ik dan over het algemeen vrijwel geen last van.
pi_24573295
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is de rest van de dag, en daar heb ik dan over het algemeen vrijwel geen last van.
Weet je wat wazig is? Hoge concentratie glucose oplossing drinken. En dan gaan slapen...
ik ga nu echt, trusten
pi_24573391
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:17 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Weet je wat wazig is? Hoge concentratie glucose oplossing drinken. En dan gaan slapen...
ik ga nu echt, trusten
Nooit geprobeerd, en het lijkt me ook niet echt zinvol, om voor je gaat slapen een stoot energie te drinken..

Slaap lekker.
pi_24573422
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nooit geprobeerd, en het lijkt me ook niet echt zinvol, om voor je gaat slapen een stoot energie te drinken..

Slaap lekker.
Nee het is vaag...je wordt om t half uur wakker en zit alles stuiteren (of je stuitert zelf)...en na een tijdje val je daadwerkelijk als een BLOK in slaap. als ik niet kan slapen neem ik altijd paar suikerklontjes
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2005 @ 01:02:58 #64
pi_24574144
yo slaap lekker he negers..

Milf zaterdag 15 januari 2005 @ 05:47:59 #65
16000 nikky
pi_24576563
Erg vervelend als je de slaap niet kan vatten ook al wil je zo graag
pi_24577022
Wat ik ook welens heb, is dat voor het slapen gaan, m'n hoofd voelt alsof er een tornado doorgaat. Steeds flarden van gedachten die geen samenhang hebben, enz. En dan totaal verward worden.. zo dacht ik door zoiets, ooit dat ik nog op het werk was, en ik zocht een lichtknopje... bleek dat ik aan de andere kamer stond.. En ik heb wel dik 5 minuten geprobeerd om dat lichtknopje toch te vinden.. meestal hept het wel als ik dan een stuk ga lezen, dan word ik weer rustig
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_24577165
Goedemorgen menzen,

Ik heb weer eens lekker geslapen en weer eens een droom onthouden...
OF het nou helpt of niet: Ik heb wat tips van die site (http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/index.html) gebruikt en ik onthield opeens mijn droom precies...

Het ging verder nergens over ik stond in oud winkeltje waar alle prijzen in Ponden stonden en ik wist niet wat ik moest kopen. Het kwam allemaal wel bekend voor de producten die er stonden/lagen/hingen.

Maar goed, toch lijkt het er toch weer sterk op dat een droom de dimensie tijd niet kent...

Enne...Is het alleen voor je gevoel zo dat je aan het eind van je slaap droomt zeg maar, of is dit ook echt het geval..
  zaterdag 15 januari 2005 @ 10:23:11 #68
80346 Remzerrr
Maar das logisch
pi_24577179
Ik had vorige week maandag ook iets vaags. Ik had 's nachts een sms gehad en die had ik
- bleek 's middags - gelezen. Maar ik was dat totaal vergeten en vond t erg raar dat diegene nog niet op een sms van me gereageerd had terwijl ze dat altijd vrij snel deed. 'S middags pas herinnerde ik me wat van dat smsje en toen ik in mn telefoon keek bleek dus dat ze idd een sms gestuurd had en dat ik die al had gelezen.
Elk voordeel heb zn nadeel
pi_24577305
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 10:23 schreef Remzerrr het volgende:
Ik had vorige week maandag ook iets vaags. Ik had 's nachts een sms gehad en die had ik
- bleek 's middags - gelezen. Maar ik was dat totaal vergeten en vond t erg raar dat diegene nog niet op een sms van me gereageerd had terwijl ze dat altijd vrij snel deed. 'S middags pas herinnerde ik me wat van dat smsje en toen ik in mn telefoon keek bleek dus dat ze idd een sms gestuurd had en dat ik die al had gelezen.
Ja dat heb ik ook vaak, dan zie ik later die dag dat smsje en denk ik: O ja, die had ik vann8 gehad.

Volgens mij werken je hersens 's nachts niet echt relax
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')