abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24568744
quote:
CULEMBORG - Marokkaanse jongeren hebben donderdag de ruiten van een lijkwagen in Culemborg kapotgeslagen. Daardoor heeft de lijkkist met daarin het lichaam van een bejaarde vrouw een uur lang in een portiek gestaan.

Medewerkers van het Universitair Medisch Centrum (UMC) wilden het lichaam van de overleden vrouw ophalen, toen de Marokkanen toesloegen. Zij vernielden de ruiten van de lijkwagen en stalen de mobiele telefoon van de medewerkers. Daardoor konden die niet zo snel een andere wagen bestellen en bleef de kist een uur lang buiten staan.
Marokkaanse jongeren in Culemborg kwamen vorig jaar ook al in het nieuws toen het gemeentebestuur keiharde maatregelen aankondigde nadat de buurt stelselmatig werd geterroriseerd. De gemeente beweert dat de overlast is afgenomen, maar de bewoners van de probleemwijk spreken dit tegen. In Culemborg is 20 procent van de bevolking van Marokkaanse afkomst.
Bron: Reformatorisch Dagblad
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24568822
Het heeft winig geholpen schijnbaar die maatregelen

Het wordt tijd voor een paardenmiddel en iedereen kan wel invullen wat dat zal zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24569052
Marokkaanse jongeren slopen lijkwagen

Marokkaanse jongeren slopen lijkwagen
Gepost door Bart (veekeend) - Bron: De Telegraaf (restricted)
Gepubliceerd: vrijdag 14 januari 2005 @ 16:13
Pim_In_Memoriam had ons via de nieuws-submit te melden:

In Culemborg hebben Marokkaanse probleemjongeren verhinderd dat werknemers van het Universitair Medisch Centrum Utrecht het stoffelijk overschot van een vrouw uit een flatwoning konden halen. Dit, omdat ze de lijkwagen, waarin de vrouw vervoerd moest worden, compleet gesloopt hadden.

Doordat alle ruiten waren vernield en de telefoon door de jongeren was gejat, duurde het ruim een uur voordat de vrouw naar Utrecht kon worden vervoerd. Vanwege de ontstane chaos lag het lijk ruim een uur in een portiek opgesteld. Daarna konden de medewerkers het interieur, dat bedolven was onder de glassplinters, schoonzuigen.

Nabestaanden van de vrouw zijn geschokt en aangeslagen. "Al met al heeft het schoonmaken een uur geduurd. Die jongeren hebben zelfs geen respect meer voor dode mensen. Het was echt gênant allemaal. En de gemeente Culemborg beweert dat er niks aan de hand is in die probleemwijk. Het is schandalig", aldus de woedende Maria Cozijnsen, schoondochter van de overleden vrouw. De politie heeft aangekondigd een onderzoek in te stellen naar het slopen van de lijkwagen.

Problemen met Marokkaanse jeugd al langer aan de gang
Het is niet voor het eerst dat de Marokkaanse jeugd voor problemen zorgt in Culemborg. Vorig jaar nog moest de plaatselijke kermis haar biezen pakken, nadat een grote groep Marokkanen verhaal wilde halen bij een exploitant.

Het gemeentebestuur zei toen met keiharde maatregelen te komen, omdat de Marokkaanse jongeren in de wijk Ter Weijde structureel voor overlast en vernielingen zorgden. "Uit onze metingen en meldingen blijkt dat de overlast beduidend is afgenomen", zo zegt de gemeentewoordvoerder. De bewoners, die anoniem willen blijven, spreken dit tegen. "Het is nog steeds een grote puinhoop. Mensen durven ’s avonds niet meer over straat te lopen."
pi_24569066
Die kruisjes op de auto vonden ze vast een provocatie.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24569124
Elke kuilenburger weet dat het een kut wijk is waar kut buitenlanders wonen. De gemeente van kuilenburg zijn mislukte koffie proefers van D.E. Want gebeurt er niks in je villa wijk dan zal er in heel de stad ook wel niks gebeuren.
pi_24569136
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:30 schreef Tikorev het volgende:
Die gasten zijn gewoon schandalig ziek in hun hoofd. Probleem Marokkanen is schijnbaar een kleine groep!! Yeah right...
pi_24569150
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:30 schreef Tikorev het volgende:
eensch....ze hebben het hier ook zo moeilijk in nederland hè?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 20:35:52 #8
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24569153
Kan de gemeente dit niet aan (dus taak voor de landelijke overheid) of zijn ze gewoon incompetent?

Hier had toch allang iets aan gedaan moeten worden.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:35:59 #9
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24569155
Rustig rustig, het is maar een incident.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:38:45 #10
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_24569192
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:35 schreef TrenTs het volgende:
Rustig rustig, het is maar een incident.
Een incident noemt ie dat, malloot
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_24569230
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]
In Culemborg is 20 procent van de bevolking van Marokkaanse afkomst.
Ik ben blij dat ik niet in Culemborg woon!!
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 20:41:51 #12
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24569236
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:38 schreef Zapper het volgende:

[..]

Een incident noemt ie dat, malloot
Met enig sarcasme vermoed ik (aan de smilie te zien)

Maar goed, kun je wel kankeren op de marokkaanse jongeren daar, het is de gemeente die het niet op heeft gepakt (of niet op kan pakken?)
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:43:19 #13
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_24569253
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:41 schreef NorthernStar het volgende:

En waar zie jij een smiley dan?
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:45:45 #14
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24569289
quote:

[..]

Sommige mensen zijn te dom om dat te bevatten.
quote:
Maar goed, kun je wel kankeren op de marokkaanse jongeren daar, het is de gemeente die het niet op heeft gepakt (of niet op kan pakken?)
En ik denk dat de gemeente hier heel wat steekjes heeft laten vallen.
pi_24569304
quote:

[..]

Volgens mij zijn die jongeren daar niet te handhaven en te weinig politie mensen etc. Maar is toch weer frapant dat het wéér marokkanen betreft. De gemeente moet ook harder ingrijpen maar zijn daar de middelen voor? En de oorzaak ligt niet bij de gemeente maar bij die opvoeding van dat tuig.....
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:47:01 #16
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24569310
Ook best mogelijk dat de gemeente het 'pappen en nathouden-beleid' weer eens van stal heeft gehaald zodat ze zich de vingers er niet direct aan hebben hoeven branden.
pi_24569315
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:43 schreef Zapper het volgende:

[..]

En waar zie jij een smiley dan?
linksboven aan de post
pi_24569331
Waarschijnlijk is de gemeente incompetent en ze zijn primair verantwoordelijk

NS, wat zou de landelijk overheid kunnen doen in Culemborg? Het leger inzetten en een deur tot deur zoek actie gaan houden om wat Marokkaanse relnichten op te pakken?

"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24569332
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:47 schreef TrenTs het volgende:
Ook best mogelijk dat de gemeente het 'pappen en nathouden-beleid' weer eens van stal heeft gehaald zodat ze zich de vingers er niet direct aan hebben hoeven branden.
De gemeente, de gemeente de gemeente.............
Oorzaak begint toch echt bij die marokkanen zelf en bij de opvoeding daarvan.........

Als jij in de gemeenteraad zou zitten hoe zou jij hier tegen optreden?
pi_24569341
Zorgen dat ze op het eerste vliegtuig terug naar Marokko gebracht worden
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:51:16 #21
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24569374
quote:
Marokkaanse jongeren in Culemborg kwamen vorig jaar ook al in het nieuws toen het gemeentebestuur keiharde maatregelen aankondigde nadat de buurt stelselmatig werd geterroriseerd. De gemeente beweert dat de overlast is afgenomen, maar de bewoners van de probleemwijk spreken dit tegen.
Tot zover de keiharde aanpak. Keiharde maatregelen die dus ook niet het gewenste effect hebben.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24569414
Zou makkelijk zijn als je erbij zet wat die keiharde maatregelen zijn.

Want als het PvdA keiharde maatregelen zijn dan zijn ze niet na 2 uur op vrije voeten maar na 4 uur
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:53:57 #23
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24569421
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:48 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

De gemeente, de gemeente de gemeente.............
Oorzaak begint toch echt bij die marokkanen zelf en bij de opvoeding daarvan.........

Als jij in de gemeenteraad zou zitten hoe zou jij hier tegen optreden?
Marokkanen worden op een heel andere manier opgevoed dan Nederlanders. Dat is niet om het goed te praten, maar direct verketteren hoeft niet. Ik zeg ook niet dat het slopen van lijkwagens bij hun cultuur hoort, respect voor de doden zal daar ook hoog in het vaandel staan.

Ik denk alleen dat door die andere manier van opvoeden en een andere kijk op het leven er een kloof van onbegrip is ontstaan tussen hen en 'de gemeente' (de rest van de inwoners ook natuurlijk) die steeds breder geworden is. Het onbegrip dat daaruit voortkomt kan geresulteerd hebben in recalcitrant gedrag, waar waarschijnlijk geen of slechts weinig respons op is gekomen. Op die manier gaat het van kwaad tot erger...
Ik denk echt niet dat je meteen hier de schuld bij de Marokkanen moet leggen, alhoewel het zeker geen schatjes zijn.
pi_24569453
Als je al die berichten van de afgelopen jaren eigen bij elkaar pakt. Dan denk je toch wat hebben wij ons in hemelsnaam op de hals gehaald door marokkenen hier heen te halen. We zijn natuurlijk wat eerlijke vreedzame marokkenen rijker, maar dit valt in het niet door de grote groep idioten die elke keer weer het nieuws weten te halen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:57:31 #25
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24569474
Ik blijft het apart vinden dan de Marokanen in elk vandalisme/geweldpleging topic een hoofdrol spelen. Ik haat racisme/discriminatie in welke vorm dan ook maar dit volk maakt het me erg moeilijk.
pi_24569548
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:53 schreef TrenTs het volgende:

[..]
Ik denk echt niet dat je meteen hier de schuld bij de Marokkanen moet leggen, alhoewel het zeker geen schatjes zijn.
Ik leg de schuld toch zeker daar. Hoe kortzichtig kun je zijn.
pi_24569605
De genoemde media weten het weer geweldig te verpakken.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 21:07:51 #28
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24569625
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:02 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ik leg de schuld toch zeker daar. Hoe kortzichtig kun je zijn.
Dat is niet ontzettend zwart/wit?
pi_24569693
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:07 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Dat is niet ontzettend zwart/wit?
Nee natuurlijk niet. Zij zorgen toch stelselmatig voor overlast. Dan leg ik de schuld zeker daar. Je kan de schuld altijd wel alle kanten blijven afschuiven. Maar het is toch die groep die elke keer weer de fout in gaat. Dit is natuurlijk ook niet de enige gemeente in Nederland die daar problemen mee heeft.

Allereerst moet je de oorzaak en schuld leggen bij die groep. Daarna kan je natuurlijk gaan kijken wat de gemeente hieraan kan doen als oplossing.
Probleem (marokkanen) --------> Oplossing zoeken (gemeente)
  vrijdag 14 januari 2005 @ 21:15:54 #30
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24569775
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:11 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Zij zorgen toch stelselmatig voor overlast. Dan leg ik de schuld zeker daar. Je kan de schuld altijd wel alle kanten blijven afschuiven. Maar het is toch die groep die elke keer weer de fout in gaat. Dit is natuurlijk ook niet de enige gemeente in Nederland die daar problemen mee heeft.

Allereerst moet je de oorzaak en schuld leggen bij die groep. Daarna kan je natuurlijk gaan kijken wat de gemeente hieraan kan doen als oplossing.
Probleem (marokkanen) --------> Oplossing zoeken (gemeente)
Een probleem heeft altijd twee kanten, het is niet of de schuld van de gemeente of de schuld van de Marokkanen, het is gewoon een probleem tussen die twee.
pi_24570021
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De genoemde media weten het weer geweldig te verpakken.
Jij doet toch journalistiek in Tuilburg, hoezo vind jij dat?
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_24570152
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:

[..]

Jij doet toch journalistiek in Tuilburg, hoezo vind jij dat?
Heb zelfs bij jouw nickname stagegelopen
quote:
Marokkaanse jongeren hebben donderdag de ruiten van een lijkwagen in Culemborg kapotgeslagen. Daardoor heeft de lijkkist met daarin het lichaam van een bejaarde vrouw een uur lang in een portiek gestaan.
(Reformatorisch Dagblad)
Hiermee worden natuurlijk Nederlandse probleemjongeren van Marokkaanse afkomst bedoeld. Hetzelfde doet de krant van zwakker Nederland:
quote:
In Culemborg hebben Marokkaanse probleemjongeren verhinderd dat werknemers van het Universitair Medisch Centrum Utrecht het stoffelijk overschot van een vrouw uit een flatwoning konden halen. Dit, omdat ze de lijkwagen, waarin de vrouw vervoerd moest worden, compleet gesloopt hadden.
Los van het feit dat het ultieme klootzakken gaan die een flinke gevangenisstraf verdienen, vind ik dat deze kranten het weer voor elkaar krijgen om de nadruk te leggen op de afkomst. Hierover kun je twisten en dat hebben we al in 100 topics gedaan, maar ik geef de voorkeur eraan omdat niet te doen.
pi_24570521
Vandaag stond nog een officier terecht uit Argentinie in Spanje die mensen naakt uit een vluiegtuig gooide boven de Atlantic

Moet we hem naar Nederland halen?
pi_24570576
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:33 schreef MacDweal het volgende:
Elke kuilenburger weet dat het een kut wijk is waar kut buitenlanders wonen. De gemeente van kuilenburg zijn mislukte koffie proefers van D.E. Want gebeurt er niks in je villa wijk dan zal er in heel de stad ook wel niks gebeuren.
Zo dacht wethouder EIGEnwijzeMANN
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_24571581
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vandaag stond nog een officier terecht uit Argentinie in Spanje die mensen naakt uit een vluiegtuig gooide boven de Atlantic
Hahaha. Van mij mag dat wel gebeuren met tuig als dit. Het zal maar je lieve moeder zijn die ze laten liggen wachten omdat een paar idioten de lijkenwagen hebben vernield.......
pi_24571773
Balkenende zijn schuld is het

met zijn hulp kunnen ze doorgaan
niemand die wat eraan doet
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:30:49 #37
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_24572331
Een schande is het. Maar goed, het verbaast me niet. Jammer dat er niets tegen gedaan wordt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:43:08 #38
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24572595
Het zijn wel veel kleine groepjes he?

Keiharde aanpak=herinvoering van de schandpaal! Pek en veren! Op een kar door de stad trekken! Het dorp met rotte eieren en tomaten laten gooien!
Waarbij het dan weer niet uitmaakt bij de bestraffing waar je vandaan komt. Dat dan weer niet.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:46:12 #39
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24572681
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:51 schreef Sidekick het volgende:
Tot zover de keiharde aanpak. Keiharde maatregelen die dus ook niet het gewenste effect hebben.
Ik zie staan dat er maatregelen aangekondigd zijn, ik lees niets over de daadwerkelijke uitvoer daarvan. Het is immers niet bepaald zeldzaam dat de (lokale) overheid bepaalde maatregelen aankondigt en vervolgens helemaal niet tot actie overgaat.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:54:22 #40
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24572839
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik zie staan dat er maatregelen aangekondigd zijn, ik lees niets over de daadwerkelijke uitvoer daarvan. Het is immers niet bepaald zeldzaam dat de (lokale) overheid bepaalde maatregelen aankondigt en vervolgens helemaal niet tot actie overgaat.
Ook keihard: we bieden ze geen koffie meer aan bij het verhoor.
Maar als ze er om vragen krijgen ze er wel één, hoor
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:59:24 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24572924
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:54 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ook keihard: we bieden ze geen koffie meer aan bij het verhoor.
Maar als ze er om vragen krijgen ze er wel één, hoor
nou niet zo negatief en bezijden de waarheid scoren...zelfs als er strenger wordt opgetreden zullen we niet van de ene op de andere dag in een crimineelloze wereld leven... tuig heb je altijd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24573018
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Harde maatregelen aankondigen..... dat gajes hard aanpakken is een tweede. Dat weet jij ook wel.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 00:28:59 #43
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24573496
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:59 schreef Re het volgende:

[..]

nou niet zo negatief en bezijden de waarheid scoren...zelfs als er strenger wordt opgetreden zullen we niet van de ene op de andere dag in een crimineelloze wereld leven... tuig heb je altijd
Wel eens van sarcasme gehoord? Ik weet hoe ze worden aangepakt. Maar gegeven de huidige regelgeving kan de politie ook niet veel meer dan ze nu doen.
- Privacy Matters
pi_24573567
en weer zijn die marokkanen in het nieuws en weer is het negatief, maar blijven knuffelen hoor...

wordt tijd dat we dat tuig eens echt aanpakken. maar gezien ons geweldige rechtssysteem en onze knuffel politiek zal dat wel niet gebeuren...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 00:42:00 #45
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_24573737
Wat bedoel je met we? Voel je je verbonden met andere mensen die jou toch niet kennen? En denk je dat "we" een verandering kunnen maken?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_24573925
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:42 schreef VeX- het volgende:
Wat bedoel je met we? Voel je je verbonden met andere mensen die jou toch niet kennen? En denk je dat "we" een verandering kunnen maken?
ja we kunnen zeker een verandering maken, we kunnen ten eerste eens in gaan zien dat bepaalde groeperingen voor HEEL VEEL meer narigheid zorgen en daarna handelen. dat is een simpel een tweetje:

1. we kunnen inzien dat die groepen die bovenaan staan vrijwel allemaal moslims zijn.
2. als je dan kan rekenen flikker je die moslims eruit en verbiedt je deze sekte.

problem solved
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24575761
Als de marokkanen minder respect hebben voor onze doden hoeven we in het vervolg ook niet zo veel respect te hebben voor het leven van een marokkaan.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 02:53:54 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24575830
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:28 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wel eens van sarcasme gehoord? Ik weet hoe ze worden aangepakt. Maar gegeven de huidige regelgeving kan de politie ook niet veel meer dan ze nu doen.
maar dat semi sarcasme krijgt een beetje een lange baard...
pi_24576188
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:53 schreef TrenTs het volgende:

[..]

het is de schuld van de linkse kabinet die ze een verblijfs vergunning hebben gegeven en toestemming hebben gegeven om hun hele familie uit de bergen naar nederland te halen. Deze mensen worden vaak ook in land van oorsprong gezien als uitschot.

goedkoop blijkt maar weer duurkoop te zijn, moesten ze maar 30 jaar geleden de wat duurdere gastarbeiders halen uit Spanje, Italie etc. van deze gastarbeiders heeft men weinig last.

-
  zaterdag 15 januari 2005 @ 03:41:59 #50
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_24576204
godverdomme.

Laten ze de kampen asjeblieft weer openen voor Marokkanen.
Stront van de aarde is het
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_24576828
Walgelijk, walgelijk. Toch vraag ik me af of de gemeente er niets aan wíl doen. Ik bedoel, ze weten het, ze onderkennen het, maar waarom doen ze er dan niets aan?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_24576829
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 03:41 schreef pieter_pontiac het volgende:
Té triest voor woorden. Té triest. Wat een walgelijke vergelijking, en een nog ergere oplossing.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_24576840
Ja joh ze zouden eens van de straat gehaald worden
pi_24576884
Wel typisch weer dat de gemeente & politie denken dat het goed gaat doordat het aantal meldingen terugloopt .
Is er dan niemand in de hele organisatie die bedenkt dat mensen tegenwoordig eigen rechter beginnen te spelen omdat incidenten melden toch alleen maar averechts werkt?

Politie komt toch niet. Komt de Politie wel, gaan ze OF een goed gesprek aan met de daders om het mondeling op te proberen lossen (yeah right) OF komen ze voor de rechter en krijgen ze het dossier voor hun neus waarin psies staat wie hun aangegeven heeft. Zodat ze daar achteraf lekker verhaal kunnen halen.

Soms heb ik echt het gevoel dat de overheid een beetje wereldvreemd aan het worden is .
pi_24577078
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:04 schreef Meki het volgende:
Balkenende zijn schuld is het

met zijn hulp kunnen ze doorgaan
niemand die wat eraan doet
Natuurlijk, waarom zou een bevolkingsgroep zelf eens de verantwoordelijkheid op zich nemen en maatregelen nemen ?

Nu kan de marokkaanse gemeenschap gewoon weer roepen dat ze in het verdomhoekje worden gezet en lekker de schuld afschuiven op Balkenende/Ayaan Hirsi Ali/Wilders.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_24577465
Het probleem ligt toch in de eerste instantie bij de opvoeding.
Ongeacht ras of geloof, je behoort je kinderen op te voeden.

Wat ik vreemd vind. Een moslim meisje hoeft echt niets uit te halen of de hele gemeenschap weet er van en zal haar corrigeren.
Wanneer worden deze jongetjes eens door hun eigen groep gecorrigeerd?
Ik kan mij niet voorstellen dat een vader er trots op is dat zijn lieve prinsje een lijkwagen vernield.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_24577485
In één woord: Walgelijk.

Maar ik mis in deze topic de vergoelijke knuffel van SCH richting deze geweldige jongeren die in de toekomst de economie van Nederland moeten vertegenwoordigen.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 11:13:42 #58
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24577644
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ach, dat is meestal het probleem bij die harde maatregelen, de uitvoer blijft even belabberd als met minder harde oplossingen. En dat is uiteraard het teken om nog hardere maatregelen te nemen, met nog steeds belabberde uitvoer en controle.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 11:18:07 #59
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_24577705
Ze doen hun naam wel weer een eer aan, zeg .
Ik vind het gewoon triest. Wat meer respect voor de familie van de overledene was ook wel op z'n plaats geweest denk ik. .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_24577807
Het einde is nog lang niet in zicht. Dit misselijk makende uitschot plant zich ook nog voort als konijnen
  zaterdag 15 januari 2005 @ 11:52:35 #61
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24578163
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ach, dat is meestal het probleem bij die harde maatregelen, de uitvoer blijft even belabberd als met minder harde oplossingen. En dat is uiteraard het teken om nog hardere maatregelen te nemen, met nog steeds belabberde uitvoer en controle.
Inderdaad, daar ligt het probleem en dus de oplossing. Dat maakt dus ook duidelijk dat keiharde maatregelen dus niet in-effectief hoeven te zijn, ze moeten alleen eens tot uitvoer worden gebracht.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 11:55:42 #62
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24578222
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:52 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dat maakt dus ook duidelijk dat keiharde maatregelen dus niet in-effectief hoeven te zijn, ze moeten alleen eens tot uitvoer worden gebracht.
We hebben niet eens keiharde maatregelen nodig als de uitvoering goed zit. Maar uiteindelijk blijft dat een utopie, wat voor maatregelen je ook bedenkt.
pi_24578492
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 10:08 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Natuurlijk, waarom zou een bevolkingsgroep zelf eens de verantwoordelijkheid op zich nemen en maatregelen nemen ?

Nu kan de marokkaanse gemeenschap gewoon weer roepen dat ze in het verdomhoekje worden gezet en lekker de schuld afschuiven op Balkenende/Ayaan Hirsi Ali/Wilders.

Maar als Balkenende zegt : keiharde aanpak voor criminelen dan heb je in de toekomst weinig problemen omdat ze dan keihard aangepakt worden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:14:30 #64
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24578522
Het probleem is dat de harde aanpak niet werkt bij deze jongeren, maar de soft approach net zo min. Er moet een speciaal op Marokkaanse jongeren gericht beleid komen, ik denk aan een soort team van culturele experts, politie en criminologen. Het doel is om een aanpak te ontwikkelen wat speciaal op deze jongeren is gericht om hun misdadige praktijken effectief te kunnen bestrijden en bestraffen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_24578638
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:14 schreef Pracissor het volgende:
Het probleem is dat de harde aanpak niet werkt bij deze jongeren, maar de soft approach net zo min. Er moet een speciaal op Marokkaanse jongeren gericht beleid komen, ik denk aan een soort team van culturele experts, politie en criminologen. Het doel is om een aanpak te ontwikkelen wat speciaal op deze jongeren is gericht om hun misdadige praktijken effectief te kunnen bestrijden en bestraffen.
In Den Bosch moesten agenten zelfs dingen over de Marokkaanse cultuur gaan leren maar dat hielp uiteindelijk ook geen fluit.

Wat je moet doen is waar de Marokkaanse gemeenschap zelf ook om vraagt: harder straffen. Alleen daarmee dwing je respect af. Nu is voor die gasten Nederland een lachertje omdat alles mag en kan en wat niet mag daar krijg je toch nauwelijks straf voor.
pi_24578720
Er moeten gewoon meer agenten van Marokkaanse afkomst komen.
pi_24578773
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Er moeten gewoon meer agenten van Marokkaanse afkomst komen.
Toen ik in Almere woonde zag ik daar nauwelijks agenten van Nederlandse afkomst. Toch hielp het niets. Een Marokkaanse agent zal te weinig bevoegdheden hebben om de criminaliteit aan te pakken zoals je die moet aanpakken: kei en kei hard.

Een agent in Nederland is iemand die parkeerbonnen uitschrijft en die de weg wijst aan toeristen.
pi_24578852
Het gaat er niet om of ze harde jochies mogen aanpakken. Het gaat erom dat Marokkaanse jongeren meer respect hebben voor een agent waar zij iets mee gemeen hebben dan een de standaard Nederlandse petten met een snor.
pi_24578922
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Los van het feit dat het ultieme klootzakken gaan die een flinke gevangenisstraf verdienen, vind ik dat deze kranten het weer voor elkaar krijgen om de nadruk te leggen op de afkomst. Hierover kun je twisten en dat hebben we al in 100 topics gedaan, maar ik geef de voorkeur eraan omdat niet te doen.
Maar dan mag je ook niet zeggen dat het jongeren zijn. Daar stigmatiseer je nog een veel grotere groep mee.... Of zeggen dat een man uit Amsterdam iemand vermoord heeft.... Het is toch logisch dat je informatie over daders geeft in een nieuwsbericht? (stad, geslacht, leeftijd, evt beroep). Of iemand dan een Marokkaan is is precies hetzelfde als dat iemand een 22 jarige student uit Groningen is.

Maarja, dat struisvogelgedrag is inmiddels legendarisch geworden in Nederland. Problemen? Welke problemen?

Ik vind trouwens de onzin die sommige mensen hier uitkramen (het is niet alleen de schuld van die marokkanen, maar ook van de gemeente omdat ze niks doen) nergens op slaan. Wat kun je met onze softe nederlandse wetgeving nu beginnen tegen dit tuig? Je kan ze oppakken, maar dan zijn ze een dag later weer vrij. En dan kan het weer opnieuw beginnen.

Het is nog altijd de schuld van de dader, en niet van de gemeente. De gemeente zegt toch niet dat je ruiten moet inslaan van een lijkwagen? Ook al is de aanpak van de gemeente fout (maar wie weet nu een echte oplossing?), de hoofdoorzaak ligt bij het tuig dat dit soort dingen doet.

En wat je nu zegt over respect heeft niks met dezelfde afkomst hebben te maken. Als je in 1900 een agent een eikel noemde kreeg je eerst van hem klappen, en daarna nog van je ouders thuis. Maar als een agent in deze tijd ook maar z'n pistool aanraakt dan vallen er meteen tien organisaties over hem heen en worden er vijf onderzoeken gestart. Dus dan worden de agenten maar softies.

Respect moet je enerzijds verdienen, en komt anderzijds vaak door ontzag (zoals dat dus vroeger was). Alleen dat ontzag gedeelte is helemaal weggevallen in de Nederlandse samenleving, en respect verdienen ze al helemaal niet (flitsacties, niet willen komen bij inbraak, traag met aangifteafhandeling, etc).

Het kleurtje of de afkomst van de agent heeft daar geen ene flikker mee te maken. Respect voor de persoon is iets anders dan respect voor datgene waarvoor de agent staat (de Nederlandse staat).
Het is allemaal leuk dat Marokkaanse hangjongeren lekker Marokkaans kunnen praten met de Marokkaanse agent, maar dan bereik je nog geen ene flikker.

[ Bericht 23% gewijzigd door _VoiD_ op 15-01-2005 12:49:40 ]
pi_24579180
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:37 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Maar dan mag je ook niet zeggen dat het jongeren zijn. Daar stigmatiseer je nog een veel grotere groep mee.... Of zeggen dat een man uit Amsterdam iemand vermoord heeft.... Het is toch logisch dat je informatie over daders geeft in een nieuwsbericht? (stad, geslacht, leeftijd, evt beroep). Of iemand dan een Marokkaan is is precies hetzelfde als dat iemand een 22 jarige student uit Groningen is.

Maarja, dat struisvogelgedrag is inmiddels legendarisch geworden in Nederland. Problemen? Welke problemen?

Ik vind trouwens de onzin die sommige mensen hier uitkramen (het is niet alleen de schuld van die marokkanen, maar ook van de gemeente omdat ze niks doen) nergens op slaan. Wat kun je met onze softe nederlandse wetgeving nu beginnen tegen dit tuig? Je kan ze oppakken, maar dan zijn ze een dag later weer vrij. En dan kan het weer opnieuw beginnen.

Het is nog altijd de schuld van de dader, en niet van de gemeente. De gemeente zegt toch niet dat je ruiten moet inslaan van een lijkwagen? Ook al is de aanpak van de gemeente fout (maar wie weet nu een echte oplossing?), de hoofdoorzaak ligt bij het tuig dat dit soort dingen doet.
Duidelijk weer een geval van je niet verplaatsen in een bepaalde minderheidsgroep.

Zo'n bericht komt in de Telegraaf, waar zeer prominent de afkomst wordt vermeldt, als bericht in een lange rij van zelfde berichten waar steeds maar gehamerd wordt op de nationaliteit. Wat denk je dat goede Marokkanen (de meerderheid, de mensen die mee kunnen helpen problemen op te lossen) hiervan denken? Precies, ze stigmatiseren ons. Die groepen krijg je dus niet meer mee om dingen te veranderen. Daarom zeg ik, doe het als het echt niet anders kan, zoals bij de grote zaken (Terra College, Van Gogh) of doe het terzijde. Want je kunt als burger natuurlijk wel lekker liggen zeiken, ze steken de kop in het zand, kranten hebben een verdomd belangrijke verantwoordelijkheid in de samenleving en zeker een krant die door meer dan een miljoen mensen gelezen wordt per dag.

En dat de schuld bij de dader ligt is natuurlijk zo logisch als maar kan. Maar moet je ook niet naar de oorzaak, de wortels van het handelen, gaan kijken? Je kunt wel gaan roepen tegen die jochies, niet meer doen he!!! Nou, daar zullen ze van onder indruk zijn. Je kunt dat soort mensen niet dwingen om te veranderen. Of je moet ze al onder dwang in een strafkamp laten zitten, maar of ze daar beter van worden... Je moet ervoor zorgen dat nieuwe generaties allochtone kids (dat zijn ze nu nog) niet op hetzelfde pad komen. Want de kids krijgen ook al vroeg te horen: 'ze stigmatiseren ons'.
pi_24579189
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het gaat er niet om of ze harde jochies mogen aanpakken. Het gaat erom dat Marokkaanse jongeren meer respect hebben voor een agent waar zij iets mee gemeen hebben dan een de standaard Nederlandse petten met een snor.
Het gaat niet om het kleurtje, het gaat om de aanpak. Volgens jouw redenatie zou Spanje in de zomer ook maar wat Nederlandse agenten in dienst moeten hebben.

Mooi niet. Laat ze maar een paar Nederlanders neerknuppelen als ze lastig worden, dan houdt de rest zich ook snel gedeisd.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:51:27 #72
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_24579205
Mensen mensen toch jullie doen net alsof er doden gevallen zijn.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:54:00 #73
3542 Gia
User under construction
pi_24579253
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Het moet er wel bij. Want als het er niet bijstaat, dan wordt zo'n topic geopend door SCH of Mutant, die nu schitteren door afwezigheid, die dan gaan staan blèren: "Zie je wel, ook Nederlanders doen zulke dingen"

Let maar op: Elk geval waar geen afkomst vermeld staat, wordt in eerste instantie toegeschreven aan autochtone Nederlanders. Totdat de afkomst boven water komt, dan kruipen de knuffelaars weer gauw in hun hol.

Dus is het eerlijker voor iedereen dat het wel vermeld wordt. Ten eerste worden dan niet onschuldige mensen beschuldigd en ten tweede krijgen de daders de credit die ze verdienen.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:56:09 #74
3542 Gia
User under construction
pi_24579301
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:51 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ja, leuk! Erg grappig.

Ik weet niet of ze haar recht overeind in het portiek hebben gezet, want dan had ze kunnen vallen.
Waarschijnlijk lag ze al en is ze niet gevallen.
pi_24579380
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:51 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Geef even door wanneer er in jouw familie iemand is gestorven. Dan kom ik op de begrafenis even de lijkwagen vernielen en als iemand er wat van zegt "Ach, doe toch niet alsof er doden zijn gevallen".
pi_24579626
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Het moet er wel bij. Want als het er niet bijstaat, dan wordt zo'n topic geopend door SCH of Mutant, die nu schitteren door afwezigheid, die dan gaan staan blèren: "Zie je wel, ook Nederlanders doen zulke dingen"

Let maar op: Elk geval waar geen afkomst vermeld staat, wordt in eerste instantie toegeschreven aan autochtone Nederlanders. Totdat de afkomst boven water komt, dan kruipen de knuffelaars weer gauw in hun hol.

Dus is het eerlijker voor iedereen dat het wel vermeld wordt. Ten eerste worden dan niet onschuldige mensen beschuldigd en ten tweede krijgen de daders de credit die ze verdienen.
Nederlanders doen ook zulke dingen. En dat wat jij nu zegt bewijst dat het al goed fout zit, want je maakt een duidelijk onderscheid. Ook jouw laatste zinnen. Daaruit kan ik opmaken dat jij liever niet wil dat autochtonen in het algemeen in een kwaad daglicht komen te staan als de dader van een niet Nederlandse (lees islamitische) afkomst is. Dus ik moet me aangesproken voelen als een Nederlander een moord heeft gedaan. Zo moeten volgens jou Marokkanen het zich ook aantrekken als in de krant staat dat een van hun 'landgenoten' iets gedaan heeft.

Wat jij wil is gewoon als er weer wat is gebeurd zeggen, wat veel mensen willen zeggen om hun 'gelijk' te krijgen: zie je wel!

Daardoor maak je je net zo belachelijk als de 'boomknuffelaars' als SCH die inderdaad precies hetzelfde doen.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:24:03 #77
3542 Gia
User under construction
pi_24579793
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Nederlanders doen ook zulke dingen. En dat wat jij nu zegt bewijst dat het al goed fout zit, want je maakt een duidelijk onderscheid. Ook jouw laatste zinnen. Daaruit kan ik opmaken dat jij liever niet wil dat autochtonen in het algemeen in een kwaad daglicht komen te staan als de dader van een niet Nederlandse (lees islamitische) afkomst is. Dus ik moet me aangesproken voelen als een Nederlander een moord heeft gedaan. Zo moeten volgens jou Marokkanen het zich ook aantrekken als in de krant staat dat een van hun 'landgenoten' iets gedaan heeft.

Wat jij wil is gewoon als er weer wat is gebeurd zeggen, wat veel mensen willen zeggen om hun 'gelijk' te krijgen: zie je wel!

Daardoor maak je je net zo belachelijk als de 'boomknuffelaars' als SCH die inderdaad precies hetzelfde doen.
Als in het nieuws komt dat een groep Nederlanders zich in het buitenland zo schandalig gedragen, voel ik zeker plaatsvervangende schaamte, omdat in dat land vooroordelen ontstaan t.o.v. Nederlanders in het algemeen. Zeker als het vaker voorkomt.

Het is hier op Fok al meerdere malen voorgekomen dat een topic werd geopend over zaken als verkrachting en berovingen, waarbij de nationaliteit in eerste instantie onbekend was. Uiteraard speculeert iedereen dan over de nationaliteit, maar vooral linkse figuren en de bekende fok-moslims haken er meteen op in met: Zie je wel, ook hunnie doen het.
Waarom?
Omdat er staat dat een Amsterdammer iets gedaan heeft, of een Rotterdammer, alsof het dan geen allochtonen kunnen zijn!
Vaak blijkt dit uiteindelijk toch het geval te zijn.

Daarom lijkt het mij beter als het wel vermeld wordt. Want als het nooit vermeld wordt en zelfs geheim gehouden wordt, dan krijgen steevast de autochtone nederlanders de schuld van zaken die allochtone Nederlanders uitvreten en dat is niet terecht.
pi_24579863
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

-knip-
Als er in Thailand of Zuid-Amerika weer eens een Nederlander is aangehouden met drugs dan schaam ik me daar zeker wel voor. Ik word er immers ook op aangesproken als ik daar ben en ik word er ook op aangekeken.
pi_24579930
Nou ja, misschien heb ik een minder hoge pet op van Nederlanders. Overigens doel jij met 'Nederlanders in het buitenland' op Nederlandse vakantiegangers die zich misdragen. Klopt, dan schaam ik me ook, maar het is wel een onvergelijkbare groep met de Marokkaanse jochies die hier geboren zijn. Die Nederlanders vertrekken weer en maken alleen deel uit van bijvoorbeeld de Spaanse economie en niet van de Spaanse samenleving.

Ik vind het gewoon op dit moment niet verantwoord om meer olie op het vuur te gooien dan nodig is (want Wilders is weer begonnen en dat zorgt alweer voor genoeg rumoer).
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:35:05 #80
3542 Gia
User under construction
pi_24580003
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou ja, misschien heb ik een minder hoge pet op van Nederlanders. Overigens doel jij met 'Nederlanders in het buitenland' op Nederlandse vakantiegangers die zich misdragen. Klopt, dan schaam ik me ook, maar het is wel een onvergelijkbare groep met de Marokkaanse jochies die hier geboren zijn. Die Nederlanders vertrekken weer en maken alleen deel uit van bijvoorbeeld de Spaanse economie en niet van de Spaanse samenleving.

Ik vind het gewoon op dit moment niet verantwoord om meer olie op het vuur te gooien dan nodig is (want Wilders is weer begonnen en dat zorgt alweer voor genoeg rumoer).
Die marokkaanse jochies die hier geboren zijn, voelen zich eerder marokkaan dan nederlander, waardoor je hetzelfde effect krijgt als Nederlanders op vakantie. Oftewel geen respect voor het land waar je verblijft en doen waar je zelf zin in hebt, want het is toch niet je eigen land.
pi_24580183
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Die marokkaanse jochies die hier geboren zijn, voelen zich eerder marokkaan dan nederlander, waardoor je hetzelfde effect krijgt als Nederlanders op vakantie. Oftewel geen respect voor het land waar je verblijft en doen waar je zelf zin in hebt, want het is toch niet je eigen land.
Dat wordt inderdaad veel gezegd de laatste tijd. Maar die redenering is er niet voor niks gekomen. De meeste van die jochies zijn nog nooit in Marokko geweest dus ze hebben niet eens vergelijkingmateriaal. Je kunt ook stellen dat de maatschappij zich tegen hen gekeerd heeft door alle negatieve media-aandacht. Ik speel even advocaat van de duivel, dat begrijp je vast wel. Het blijft zeer complex en er is geen eenvoudige oplossing mijn inziens.
pi_24580363
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Wat denk je dat goede Marokkanen (de meerderheid, de mensen die mee kunnen helpen problemen op te lossen) hiervan denken? Precies, ze stigmatiseren ons. Die groepen krijg je dus niet meer mee om dingen te veranderen.
Dat vind ik dus echt onzin. Juist door die marokkanen in het nieuws te plaatsen kunnen goede marokkanen zien dat het niet goed gaat met hun gemeenschap. Hierdoor kunnen zij proberen de problemen binnen hun gemeenschap (vaak opvoeding) op te lossen zodat ze in de toekomst een stuk minder in het nieuws komen........

Waarom denk je dat veel mensen een hekel hebben aan marokkanen? Omdat deze groep het totaal verziekt voor andere allochtonen. Mensen hebben nou eenmaal een hekel aan criminelen en wangedragers. De goede marokkanen moeten het hiervoor ontgelden dat is inderdaad zonde maar zij moeten dit toch onder ogen zien.

Als het een groep chinezen was die in ons land stelselmatig voor problemen zorgen hebben veel mensen een hekel aan chinezen. Simple as that.....
  zaterdag 15 januari 2005 @ 14:10:37 #83
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24580499
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat wordt inderdaad veel gezegd de laatste tijd. Maar die redenering is er niet voor niks gekomen. De meeste van die jochies zijn nog nooit in Marokko geweest dus ze hebben niet eens vergelijkingmateriaal. Je kunt ook stellen dat de maatschappij zich tegen hen gekeerd heeft door alle negatieve media-aandacht. Ik speel even advocaat van de duivel, dat begrijp je vast wel. Het blijft zeer complex en er is geen eenvoudige oplossing mijn inziens.
Onzin, jongeren van Turkse afkomst voelen zich ook Turk, Surinamers voelen zich ook Surinaams dus je kunt dat niet zo makkelijk op de media afschuiven.
pi_24580723
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:10 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Onzin, jongeren van Turkse afkomst voelen zich ook Turk, Surinamers voelen zich ook Surinaams dus je kunt dat niet zo makkelijk op de media afschuiven.
Maar hoe vaak roepen deze groepen dat ze zich gestigmatieerd voelen? Nooit toch, enkel die vriendjes van die Murat Dewi. Marokkanen hebben toch inmiddels een andere positie als andere groepen gekregen. Vreemd want Marokkaanse meiden doen het op school beter dan de Turkse meiden. Om maar eens een positief aspect te noemen.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 15:14:12 #85
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24581330
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, leuk! Erg grappig.

Ik weet niet of ze haar recht overeind in het portiek hebben gezet, want dan had ze kunnen vallen.
Waarschijnlijk lag ze al en is ze niet gevallen.
soms heb jij zelfs humor

persoonlijk denk ik dat deze raddraaiertjes al te ver heen zijn om nog opgevoed te worden maar de nieuwe generatie zal wel degelijk van 2 kanten moeten worden onderwezen... voorbeelden stellen zowel negatief als positief
pi_24581993
Strengere straffen, langere straffen en zwaardere straffen.
X
pi_24598680
Nou. Culemborg is wel in het nieuws, nu weer door een meisje van 18 dat door haar 21 jarige broer is doodgestoken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24598821
quote:
Op zondag 16 januari 2005 16:41 schreef milagro het volgende:
Nou. Culemborg is wel in het nieuws, nu weer door een meisje van 18 dat door haar 21 jarige broer is doodgestoken
Ja, dat las ik ook net. Ik heb geprobeerd nog wat info te vinden maar misschien is het nog te "vers".
  zondag 16 januari 2005 @ 17:07:48 #89
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_24598836
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:57 schreef Alulu het volgende:
Strengere straffen, langere straffen en zwaardere straffen.
= Hogere belastingen en meer recidive.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  woensdag 19 januari 2005 @ 17:26:58 #90
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24643721
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat je moet doen is waar de Marokkaanse gemeenschap zelf ook om vraagt: harder straffen. Alleen daarmee dwing je respect af. Nu is voor die gasten Nederland een lachertje omdat alles mag en kan en wat niet mag daar krijg je toch nauwelijks straf voor.
Je, zou ze eens moeten straffen zoals ze in hun eigen land gestraft worden voor dat soort dingen. Dan doen ze het heel snel niet meer. Neem dat maar van mij aan.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')