Bron: Reformatorisch Dagbladquote:CULEMBORG - Marokkaanse jongeren hebben donderdag de ruiten van een lijkwagen in Culemborg kapotgeslagen. Daardoor heeft de lijkkist met daarin het lichaam van een bejaarde vrouw een uur lang in een portiek gestaan.
Medewerkers van het Universitair Medisch Centrum (UMC) wilden het lichaam van de overleden vrouw ophalen, toen de Marokkanen toesloegen. Zij vernielden de ruiten van de lijkwagen en stalen de mobiele telefoon van de medewerkers. Daardoor konden die niet zo snel een andere wagen bestellen en bleef de kist een uur lang buiten staan.
Marokkaanse jongeren in Culemborg kwamen vorig jaar ook al in het nieuws toen het gemeentebestuur keiharde maatregelen aankondigde nadat de buurt stelselmatig werd geterroriseerd. De gemeente beweert dat de overlast is afgenomen, maar de bewoners van de probleemwijk spreken dit tegen. In Culemborg is 20 procent van de bevolking van Marokkaanse afkomst.
Die gasten zijn gewoon schandalig ziek in hun hoofd. Probleem Marokkanen is schijnbaar een kleine groep!! Yeah right...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:30 schreef Tikorev het volgende:
Die kruisjes op de auto vonden ze vast een provocatie.
eensch....ze hebben het hier ook zo moeilijk in nederland hè?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:30 schreef Tikorev het volgende:
Die kruisjes op de auto vonden ze vast een provocatie.
Een incident noemt ie dat, mallootquote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:35 schreef TrenTs het volgende:
Rustig rustig, het is maar een incident.
Ik ben blij dat ik niet in Culemborg woon!!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
In Culemborg is 20 procent van de bevolking van Marokkaanse afkomst.
Met enig sarcasme vermoed ik (aan de smilie te zien)quote:
En waar zie jij een smiley dan?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:41 schreef NorthernStar het volgende:
Met enig sarcasme vermoed ik (aan de smilie te zien)
Sommige mensen zijn te dom om dat te bevatten.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En ik denk dat de gemeente hier heel wat steekjes heeft laten vallen.quote:Maar goed, kun je wel kankeren op de marokkaanse jongeren daar, het is de gemeente die het niet op heeft gepakt (of niet op kan pakken?)
Volgens mij zijn die jongeren daar niet te handhaven en te weinig politie mensen etc. Maar is toch weer frapant dat het wéér marokkanen betreft. De gemeente moet ook harder ingrijpen maar zijn daar de middelen voor? En de oorzaak ligt niet bij de gemeente maar bij die opvoeding van dat tuig.....quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maar goed, kun je wel kankeren op de marokkaanse jongeren daar, het is de gemeente die het niet op heeft gepakt (of niet op kan pakken?)
De gemeente, de gemeente de gemeente.............quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:47 schreef TrenTs het volgende:
Ook best mogelijk dat de gemeente het 'pappen en nathouden-beleid' weer eens van stal heeft gehaald zodat ze zich de vingers er niet direct aan hebben hoeven branden.
Tot zover de keiharde aanpak. Keiharde maatregelen die dus ook niet het gewenste effect hebben.quote:Marokkaanse jongeren in Culemborg kwamen vorig jaar ook al in het nieuws toen het gemeentebestuur keiharde maatregelen aankondigde nadat de buurt stelselmatig werd geterroriseerd. De gemeente beweert dat de overlast is afgenomen, maar de bewoners van de probleemwijk spreken dit tegen.
Marokkanen worden op een heel andere manier opgevoed dan Nederlanders. Dat is niet om het goed te praten, maar direct verketteren hoeft niet. Ik zeg ook niet dat het slopen van lijkwagens bij hun cultuur hoort, respect voor de doden zal daar ook hoog in het vaandel staan.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:48 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
De gemeente, de gemeente de gemeente.............
Oorzaak begint toch echt bij die marokkanen zelf en bij de opvoeding daarvan.........
Als jij in de gemeenteraad zou zitten hoe zou jij hier tegen optreden?
Ik leg de schuld toch zeker daar. Hoe kortzichtig kun je zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:53 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik denk echt niet dat je meteen hier de schuld bij de Marokkanen moet leggen, alhoewel het zeker geen schatjes zijn.
Dat is niet ontzettend zwart/wit?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:02 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ik leg de schuld toch zeker daar. Hoe kortzichtig kun je zijn.![]()
Nee natuurlijk niet. Zij zorgen toch stelselmatig voor overlast. Dan leg ik de schuld zeker daar. Je kan de schuld altijd wel alle kanten blijven afschuiven. Maar het is toch die groep die elke keer weer de fout in gaat. Dit is natuurlijk ook niet de enige gemeente in Nederland die daar problemen mee heeft.quote:
Een probleem heeft altijd twee kanten, het is niet of de schuld van de gemeente of de schuld van de Marokkanen, het is gewoon een probleem tussen die twee.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:11 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Zij zorgen toch stelselmatig voor overlast. Dan leg ik de schuld zeker daar. Je kan de schuld altijd wel alle kanten blijven afschuiven. Maar het is toch die groep die elke keer weer de fout in gaat. Dit is natuurlijk ook niet de enige gemeente in Nederland die daar problemen mee heeft.
Allereerst moet je de oorzaak en schuld leggen bij die groep. Daarna kan je natuurlijk gaan kijken wat de gemeente hieraan kan doen als oplossing.
Probleem (marokkanen) --------> Oplossing zoeken (gemeente)
Jij doet toch journalistiek in Tuilburg, hoezo vind jij dat?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De genoemde media weten het weer geweldig te verpakken.
Heb zelfs bij jouw nickname stagegelopenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
[..]
Jij doet toch journalistiek in Tuilburg, hoezo vind jij dat?
Hiermee worden natuurlijk Nederlandse probleemjongeren van Marokkaanse afkomst bedoeld. Hetzelfde doet de krant van zwakker Nederland:quote:Marokkaanse jongeren hebben donderdag de ruiten van een lijkwagen in Culemborg kapotgeslagen. Daardoor heeft de lijkkist met daarin het lichaam van een bejaarde vrouw een uur lang in een portiek gestaan.
(Reformatorisch Dagblad)
Los van het feit dat het ultieme klootzakken gaan die een flinke gevangenisstraf verdienen, vind ik dat deze kranten het weer voor elkaar krijgen om de nadruk te leggen op de afkomst. Hierover kun je twisten en dat hebben we al in 100 topics gedaan, maar ik geef de voorkeur eraan omdat niet te doen.quote:In Culemborg hebben Marokkaanse probleemjongeren verhinderd dat werknemers van het Universitair Medisch Centrum Utrecht het stoffelijk overschot van een vrouw uit een flatwoning konden halen. Dit, omdat ze de lijkwagen, waarin de vrouw vervoerd moest worden, compleet gesloopt hadden.
Zo dacht wethouder EIGEnwijzeMANNquote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:33 schreef MacDweal het volgende:
Elke kuilenburger weet dat het een kut wijk is waar kut buitenlanders wonen. De gemeente van kuilenburg zijn mislukte koffie proefers van D.E. Want gebeurt er niks in je villa wijk dan zal er in heel de stad ook wel niks gebeuren.
Hahaha. Van mij mag dat wel gebeuren met tuig als dit. Het zal maar je lieve moeder zijn die ze laten liggen wachten omdat een paar idioten de lijkenwagen hebben vernield.......quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vandaag stond nog een officier terecht uit Argentinie in Spanje die mensen naakt uit een vluiegtuig gooide boven de Atlantic
Ik zie staan dat er maatregelen aangekondigd zijn, ik lees niets over de daadwerkelijke uitvoer daarvan. Het is immers niet bepaald zeldzaam dat de (lokale) overheid bepaalde maatregelen aankondigt en vervolgens helemaal niet tot actie overgaat.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:51 schreef Sidekick het volgende:
Tot zover de keiharde aanpak. Keiharde maatregelen die dus ook niet het gewenste effect hebben.
Ook keihard: we bieden ze geen koffie meer aan bij het verhoor.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:46 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik zie staan dat er maatregelen aangekondigd zijn, ik lees niets over de daadwerkelijke uitvoer daarvan. Het is immers niet bepaald zeldzaam dat de (lokale) overheid bepaalde maatregelen aankondigt en vervolgens helemaal niet tot actie overgaat.
nou niet zo negatief en bezijden de waarheid scoren...zelfs als er strenger wordt opgetreden zullen we niet van de ene op de andere dag in een crimineelloze wereld leven... tuig heb je altijdquote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ook keihard: we bieden ze geen koffie meer aan bij het verhoor.
Maar als ze er om vragen krijgen ze er wel één, hoor
Harde maatregelen aankondigen..... dat gajes hard aanpakken is een tweede. Dat weet jij ook wel.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:51 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Tot zover de keiharde aanpak. Keiharde maatregelen die dus ook niet het gewenste effect hebben.
Wel eens van sarcasme gehoord? Ik weet hoe ze worden aangepakt. Maar gegeven de huidige regelgeving kan de politie ook niet veel meer dan ze nu doen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:59 schreef Re het volgende:
[..]
nou niet zo negatief en bezijden de waarheid scoren...zelfs als er strenger wordt opgetreden zullen we niet van de ene op de andere dag in een crimineelloze wereld leven... tuig heb je altijd
ja we kunnen zeker een verandering maken, we kunnen ten eerste eens in gaan zien dat bepaalde groeperingen voor HEEL VEEL meer narigheid zorgen en daarna handelen. dat is een simpel een tweetje:quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:42 schreef VeX- het volgende:
Wat bedoel je met we? Voel je je verbonden met andere mensen die jou toch niet kennen? En denk je dat "we" een verandering kunnen maken?
maar dat semi sarcasme krijgt een beetje een lange baard...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wel eens van sarcasme gehoord? Ik weet hoe ze worden aangepakt. Maar gegeven de huidige regelgeving kan de politie ook niet veel meer dan ze nu doen.
het is de schuld van de linkse kabinet die ze een verblijfs vergunning hebben gegeven en toestemming hebben gegeven om hun hele familie uit de bergen naar nederland te halen. Deze mensen worden vaak ook in land van oorsprong gezien als uitschot.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:53 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik denk echt niet dat je meteen hier de schuld bij de Marokkanen moet leggen, alhoewel het zeker geen schatjes zijn.
Té triest voor woorden. Té triest. Wat een walgelijke vergelijking, en een nog ergere oplossing.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 03:41 schreef pieter_pontiac het volgende:
Natuurlijk, waarom zou een bevolkingsgroep zelf eens de verantwoordelijkheid op zich nemen en maatregelen nemen ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:04 schreef Meki het volgende:
Balkenende zijn schuld is het
met zijn hulp kunnen ze doorgaan
niemand die wat eraan doet
Ach, dat is meestal het probleem bij die harde maatregelen, de uitvoer blijft even belabberd als met minder harde oplossingen. En dat is uiteraard het teken om nog hardere maatregelen te nemen, met nog steeds belabberde uitvoer en controle.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:46 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik zie staan dat er maatregelen aangekondigd zijn, ik lees niets over de daadwerkelijke uitvoer daarvan. Het is immers niet bepaald zeldzaam dat de (lokale) overheid bepaalde maatregelen aankondigt en vervolgens helemaal niet tot actie overgaat.
Inderdaad, daar ligt het probleem en dus de oplossing. Dat maakt dus ook duidelijk dat keiharde maatregelen dus niet in-effectief hoeven te zijn, ze moeten alleen eens tot uitvoer worden gebracht.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:13 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ach, dat is meestal het probleem bij die harde maatregelen, de uitvoer blijft even belabberd als met minder harde oplossingen. En dat is uiteraard het teken om nog hardere maatregelen te nemen, met nog steeds belabberde uitvoer en controle.
We hebben niet eens keiharde maatregelen nodig als de uitvoering goed zit. Maar uiteindelijk blijft dat een utopie, wat voor maatregelen je ook bedenkt.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:52 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dat maakt dus ook duidelijk dat keiharde maatregelen dus niet in-effectief hoeven te zijn, ze moeten alleen eens tot uitvoer worden gebracht.
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 10:08 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Natuurlijk, waarom zou een bevolkingsgroep zelf eens de verantwoordelijkheid op zich nemen en maatregelen nemen ?
Nu kan de marokkaanse gemeenschap gewoon weer roepen dat ze in het verdomhoekje worden gezet en lekker de schuld afschuiven op Balkenende/Ayaan Hirsi Ali/Wilders.
In Den Bosch moesten agenten zelfs dingen over de Marokkaanse cultuur gaan leren maar dat hielp uiteindelijk ook geen fluit.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:14 schreef Pracissor het volgende:
Het probleem is dat de harde aanpak niet werkt bij deze jongeren, maar de soft approach net zo min. Er moet een speciaal op Marokkaanse jongeren gericht beleid komen, ik denk aan een soort team van culturele experts, politie en criminologen. Het doel is om een aanpak te ontwikkelen wat speciaal op deze jongeren is gericht om hun misdadige praktijken effectief te kunnen bestrijden en bestraffen.
Toen ik in Almere woonde zag ik daar nauwelijks agenten van Nederlandse afkomst. Toch hielp het niets. Een Marokkaanse agent zal te weinig bevoegdheden hebben om de criminaliteit aan te pakken zoals je die moet aanpakken: kei en kei hard.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Er moeten gewoon meer agenten van Marokkaanse afkomst komen.
Maar dan mag je ook niet zeggen dat het jongeren zijn. Daar stigmatiseer je nog een veel grotere groep mee.... Of zeggen dat een man uit Amsterdam iemand vermoord heeft.... Het is toch logisch dat je informatie over daders geeft in een nieuwsbericht? (stad, geslacht, leeftijd, evt beroep). Of iemand dan een Marokkaan is is precies hetzelfde als dat iemand een 22 jarige student uit Groningen is.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Los van het feit dat het ultieme klootzakken gaan die een flinke gevangenisstraf verdienen, vind ik dat deze kranten het weer voor elkaar krijgen om de nadruk te leggen op de afkomst. Hierover kun je twisten en dat hebben we al in 100 topics gedaan, maar ik geef de voorkeur eraan omdat niet te doen.
Duidelijk weer een geval van je niet verplaatsen in een bepaalde minderheidsgroep.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:37 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Maar dan mag je ook niet zeggen dat het jongeren zijn. Daar stigmatiseer je nog een veel grotere groep mee.... Of zeggen dat een man uit Amsterdam iemand vermoord heeft.... Het is toch logisch dat je informatie over daders geeft in een nieuwsbericht? (stad, geslacht, leeftijd, evt beroep). Of iemand dan een Marokkaan is is precies hetzelfde als dat iemand een 22 jarige student uit Groningen is.
Maarja, dat struisvogelgedrag is inmiddels legendarisch geworden in Nederland. Problemen? Welke problemen?
Ik vind trouwens de onzin die sommige mensen hier uitkramen (het is niet alleen de schuld van die marokkanen, maar ook van de gemeente omdat ze niks doen) nergens op slaan. Wat kun je met onze softe nederlandse wetgeving nu beginnen tegen dit tuig? Je kan ze oppakken, maar dan zijn ze een dag later weer vrij. En dan kan het weer opnieuw beginnen.
Het is nog altijd de schuld van de dader, en niet van de gemeente. De gemeente zegt toch niet dat je ruiten moet inslaan van een lijkwagen? Ook al is de aanpak van de gemeente fout (maar wie weet nu een echte oplossing?), de hoofdoorzaak ligt bij het tuig dat dit soort dingen doet.
Het gaat niet om het kleurtje, het gaat om de aanpak. Volgens jouw redenatie zou Spanje in de zomer ook maar wat Nederlandse agenten in dienst moeten hebben.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het gaat er niet om of ze harde jochies mogen aanpakken. Het gaat erom dat Marokkaanse jongeren meer respect hebben voor een agent waar zij iets mee gemeen hebben dan een de standaard Nederlandse petten met een snor.
Het moet er wel bij. Want als het er niet bijstaat, dan wordt zo'n topic geopend door SCH of Mutant, die nu schitteren door afwezigheid, die dan gaan staan blèren: "Zie je wel, ook Nederlanders doen zulke dingen"quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Los van het feit dat het ultieme klootzakken gaan die een flinke gevangenisstraf verdienen, vind ik dat deze kranten het weer voor elkaar krijgen om de nadruk te leggen op de afkomst. Hierover kun je twisten en dat hebben we al in 100 topics gedaan, maar ik geef de voorkeur eraan omdat niet te doen.
Ja, leuk! Erg grappig.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:51 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Mensen mensen toch jullie doen net alsof er doden gevallen zijn.
Geef even door wanneer er in jouw familie iemand is gestorven. Dan kom ik op de begrafenis even de lijkwagen vernielen en als iemand er wat van zegt "Ach, doe toch niet alsof er doden zijn gevallen".quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:51 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Mensen mensen toch jullie doen net alsof er doden gevallen zijn.
Nederlanders doen ook zulke dingen. En dat wat jij nu zegt bewijst dat het al goed fout zit, want je maakt een duidelijk onderscheid. Ook jouw laatste zinnen. Daaruit kan ik opmaken dat jij liever niet wil dat autochtonen in het algemeen in een kwaad daglicht komen te staan als de dader van een niet Nederlandse (lees islamitische) afkomst is. Dus ik moet me aangesproken voelen als een Nederlander een moord heeft gedaan. Zo moeten volgens jou Marokkanen het zich ook aantrekken als in de krant staat dat een van hun 'landgenoten' iets gedaan heeft.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Het moet er wel bij. Want als het er niet bijstaat, dan wordt zo'n topic geopend door SCH of Mutant, die nu schitteren door afwezigheid, die dan gaan staan blèren: "Zie je wel, ook Nederlanders doen zulke dingen"
Let maar op: Elk geval waar geen afkomst vermeld staat, wordt in eerste instantie toegeschreven aan autochtone Nederlanders. Totdat de afkomst boven water komt, dan kruipen de knuffelaars weer gauw in hun hol.
Dus is het eerlijker voor iedereen dat het wel vermeld wordt. Ten eerste worden dan niet onschuldige mensen beschuldigd en ten tweede krijgen de daders de credit die ze verdienen.
Als in het nieuws komt dat een groep Nederlanders zich in het buitenland zo schandalig gedragen, voel ik zeker plaatsvervangende schaamte, omdat in dat land vooroordelen ontstaan t.o.v. Nederlanders in het algemeen. Zeker als het vaker voorkomt.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nederlanders doen ook zulke dingen. En dat wat jij nu zegt bewijst dat het al goed fout zit, want je maakt een duidelijk onderscheid. Ook jouw laatste zinnen. Daaruit kan ik opmaken dat jij liever niet wil dat autochtonen in het algemeen in een kwaad daglicht komen te staan als de dader van een niet Nederlandse (lees islamitische) afkomst is. Dus ik moet me aangesproken voelen als een Nederlander een moord heeft gedaan. Zo moeten volgens jou Marokkanen het zich ook aantrekken als in de krant staat dat een van hun 'landgenoten' iets gedaan heeft.
Wat jij wil is gewoon als er weer wat is gebeurd zeggen, wat veel mensen willen zeggen om hun 'gelijk' te krijgen: zie je wel!
Daardoor maak je je net zo belachelijk als de 'boomknuffelaars' als SCH die inderdaad precies hetzelfde doen.
Als er in Thailand of Zuid-Amerika weer eens een Nederlander is aangehouden met drugs dan schaam ik me daar zeker wel voor. Ik word er immers ook op aangesproken als ik daar ben en ik word er ook op aangekeken.quote:
Die marokkaanse jochies die hier geboren zijn, voelen zich eerder marokkaan dan nederlander, waardoor je hetzelfde effect krijgt als Nederlanders op vakantie. Oftewel geen respect voor het land waar je verblijft en doen waar je zelf zin in hebt, want het is toch niet je eigen land.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou ja, misschien heb ik een minder hoge pet op van Nederlanders. Overigens doel jij met 'Nederlanders in het buitenland' op Nederlandse vakantiegangers die zich misdragen. Klopt, dan schaam ik me ook, maar het is wel een onvergelijkbare groep met de Marokkaanse jochies die hier geboren zijn. Die Nederlanders vertrekken weer en maken alleen deel uit van bijvoorbeeld de Spaanse economie en niet van de Spaanse samenleving.
Ik vind het gewoon op dit moment niet verantwoord om meer olie op het vuur te gooien dan nodig is (want Wilders is weer begonnen en dat zorgt alweer voor genoeg rumoer).
Dat wordt inderdaad veel gezegd de laatste tijd. Maar die redenering is er niet voor niks gekomen. De meeste van die jochies zijn nog nooit in Marokko geweest dus ze hebben niet eens vergelijkingmateriaal. Je kunt ook stellen dat de maatschappij zich tegen hen gekeerd heeft door alle negatieve media-aandacht. Ik speel even advocaat van de duivel, dat begrijp je vast wel. Het blijft zeer complex en er is geen eenvoudige oplossing mijn inziens.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Die marokkaanse jochies die hier geboren zijn, voelen zich eerder marokkaan dan nederlander, waardoor je hetzelfde effect krijgt als Nederlanders op vakantie. Oftewel geen respect voor het land waar je verblijft en doen waar je zelf zin in hebt, want het is toch niet je eigen land.
Dat vind ik dus echt onzin. Juist door die marokkanen in het nieuws te plaatsen kunnen goede marokkanen zien dat het niet goed gaat met hun gemeenschap. Hierdoor kunnen zij proberen de problemen binnen hun gemeenschap (vaak opvoeding) op te lossen zodat ze in de toekomst een stuk minder in het nieuws komen........quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wat denk je dat goede Marokkanen (de meerderheid, de mensen die mee kunnen helpen problemen op te lossen) hiervan denken? Precies, ze stigmatiseren ons. Die groepen krijg je dus niet meer mee om dingen te veranderen.
Onzin, jongeren van Turkse afkomst voelen zich ook Turk, Surinamers voelen zich ook Surinaams dus je kunt dat niet zo makkelijk op de media afschuiven.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad veel gezegd de laatste tijd. Maar die redenering is er niet voor niks gekomen. De meeste van die jochies zijn nog nooit in Marokko geweest dus ze hebben niet eens vergelijkingmateriaal. Je kunt ook stellen dat de maatschappij zich tegen hen gekeerd heeft door alle negatieve media-aandacht. Ik speel even advocaat van de duivel, dat begrijp je vast wel. Het blijft zeer complex en er is geen eenvoudige oplossing mijn inziens.
Maar hoe vaak roepen deze groepen dat ze zich gestigmatieerd voelen? Nooit toch, enkel die vriendjes van die Murat Dewi. Marokkanen hebben toch inmiddels een andere positie als andere groepen gekregen. Vreemd want Marokkaanse meiden doen het op school beter dan de Turkse meiden. Om maar eens een positief aspect te noemen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:10 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Onzin, jongeren van Turkse afkomst voelen zich ook Turk, Surinamers voelen zich ook Surinaams dus je kunt dat niet zo makkelijk op de media afschuiven.
soms heb jij zelfs humorquote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, leuk! Erg grappig.
Ik weet niet of ze haar recht overeind in het portiek hebben gezet, want dan had ze kunnen vallen.
Waarschijnlijk lag ze al en is ze niet gevallen.
Ja, dat las ik ook net. Ik heb geprobeerd nog wat info te vinden maar misschien is het nog te "vers".quote:Op zondag 16 januari 2005 16:41 schreef milagro het volgende:
Nou. Culemborg is wel in het nieuws, nu weer door een meisje van 18 dat door haar 21 jarige broer is doodgestoken
= Hogere belastingen en meer recidive.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:57 schreef Alulu het volgende:
Strengere straffen, langere straffen en zwaardere straffen.
Je, zou ze eens moeten straffen zoals ze in hun eigen land gestraft worden voor dat soort dingen. Dan doen ze het heel snel niet meer. Neem dat maar van mij aan.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat je moet doen is waar de Marokkaanse gemeenschap zelf ook om vraagt: harder straffen. Alleen daarmee dwing je respect af. Nu is voor die gasten Nederland een lachertje omdat alles mag en kan en wat niet mag daar krijg je toch nauwelijks straf voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |