abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:51:16 #21
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24569374
quote:
Marokkaanse jongeren in Culemborg kwamen vorig jaar ook al in het nieuws toen het gemeentebestuur keiharde maatregelen aankondigde nadat de buurt stelselmatig werd geterroriseerd. De gemeente beweert dat de overlast is afgenomen, maar de bewoners van de probleemwijk spreken dit tegen.
Tot zover de keiharde aanpak. Keiharde maatregelen die dus ook niet het gewenste effect hebben.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24569414
Zou makkelijk zijn als je erbij zet wat die keiharde maatregelen zijn.

Want als het PvdA keiharde maatregelen zijn dan zijn ze niet na 2 uur op vrije voeten maar na 4 uur
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:53:57 #23
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24569421
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:48 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

De gemeente, de gemeente de gemeente.............
Oorzaak begint toch echt bij die marokkanen zelf en bij de opvoeding daarvan.........

Als jij in de gemeenteraad zou zitten hoe zou jij hier tegen optreden?
Marokkanen worden op een heel andere manier opgevoed dan Nederlanders. Dat is niet om het goed te praten, maar direct verketteren hoeft niet. Ik zeg ook niet dat het slopen van lijkwagens bij hun cultuur hoort, respect voor de doden zal daar ook hoog in het vaandel staan.

Ik denk alleen dat door die andere manier van opvoeden en een andere kijk op het leven er een kloof van onbegrip is ontstaan tussen hen en 'de gemeente' (de rest van de inwoners ook natuurlijk) die steeds breder geworden is. Het onbegrip dat daaruit voortkomt kan geresulteerd hebben in recalcitrant gedrag, waar waarschijnlijk geen of slechts weinig respons op is gekomen. Op die manier gaat het van kwaad tot erger...
Ik denk echt niet dat je meteen hier de schuld bij de Marokkanen moet leggen, alhoewel het zeker geen schatjes zijn.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_24569453
Als je al die berichten van de afgelopen jaren eigen bij elkaar pakt. Dan denk je toch wat hebben wij ons in hemelsnaam op de hals gehaald door marokkenen hier heen te halen. We zijn natuurlijk wat eerlijke vreedzame marokkenen rijker, maar dit valt in het niet door de grote groep idioten die elke keer weer het nieuws weten te halen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:57:31 #25
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24569474
Ik blijft het apart vinden dan de Marokanen in elk vandalisme/geweldpleging topic een hoofdrol spelen. Ik haat racisme/discriminatie in welke vorm dan ook maar dit volk maakt het me erg moeilijk.
pi_24569548
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:53 schreef TrenTs het volgende:

[..]
Ik denk echt niet dat je meteen hier de schuld bij de Marokkanen moet leggen, alhoewel het zeker geen schatjes zijn.
Ik leg de schuld toch zeker daar. Hoe kortzichtig kun je zijn.
pi_24569605
De genoemde media weten het weer geweldig te verpakken.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 21:07:51 #28
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24569625
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:02 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ik leg de schuld toch zeker daar. Hoe kortzichtig kun je zijn.
Dat is niet ontzettend zwart/wit?
pi_24569693
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:07 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Dat is niet ontzettend zwart/wit?
Nee natuurlijk niet. Zij zorgen toch stelselmatig voor overlast. Dan leg ik de schuld zeker daar. Je kan de schuld altijd wel alle kanten blijven afschuiven. Maar het is toch die groep die elke keer weer de fout in gaat. Dit is natuurlijk ook niet de enige gemeente in Nederland die daar problemen mee heeft.

Allereerst moet je de oorzaak en schuld leggen bij die groep. Daarna kan je natuurlijk gaan kijken wat de gemeente hieraan kan doen als oplossing.
Probleem (marokkanen) --------> Oplossing zoeken (gemeente)
  vrijdag 14 januari 2005 @ 21:15:54 #30
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24569775
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:11 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Zij zorgen toch stelselmatig voor overlast. Dan leg ik de schuld zeker daar. Je kan de schuld altijd wel alle kanten blijven afschuiven. Maar het is toch die groep die elke keer weer de fout in gaat. Dit is natuurlijk ook niet de enige gemeente in Nederland die daar problemen mee heeft.

Allereerst moet je de oorzaak en schuld leggen bij die groep. Daarna kan je natuurlijk gaan kijken wat de gemeente hieraan kan doen als oplossing.
Probleem (marokkanen) --------> Oplossing zoeken (gemeente)
Een probleem heeft altijd twee kanten, het is niet of de schuld van de gemeente of de schuld van de Marokkanen, het is gewoon een probleem tussen die twee.
pi_24570021
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De genoemde media weten het weer geweldig te verpakken.
Jij doet toch journalistiek in Tuilburg, hoezo vind jij dat?
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_24570152
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:

[..]

Jij doet toch journalistiek in Tuilburg, hoezo vind jij dat?
Heb zelfs bij jouw nickname stagegelopen
quote:
Marokkaanse jongeren hebben donderdag de ruiten van een lijkwagen in Culemborg kapotgeslagen. Daardoor heeft de lijkkist met daarin het lichaam van een bejaarde vrouw een uur lang in een portiek gestaan.
(Reformatorisch Dagblad)
Hiermee worden natuurlijk Nederlandse probleemjongeren van Marokkaanse afkomst bedoeld. Hetzelfde doet de krant van zwakker Nederland:
quote:
In Culemborg hebben Marokkaanse probleemjongeren verhinderd dat werknemers van het Universitair Medisch Centrum Utrecht het stoffelijk overschot van een vrouw uit een flatwoning konden halen. Dit, omdat ze de lijkwagen, waarin de vrouw vervoerd moest worden, compleet gesloopt hadden.
Los van het feit dat het ultieme klootzakken gaan die een flinke gevangenisstraf verdienen, vind ik dat deze kranten het weer voor elkaar krijgen om de nadruk te leggen op de afkomst. Hierover kun je twisten en dat hebben we al in 100 topics gedaan, maar ik geef de voorkeur eraan omdat niet te doen.
pi_24570521
Vandaag stond nog een officier terecht uit Argentinie in Spanje die mensen naakt uit een vluiegtuig gooide boven de Atlantic

Moet we hem naar Nederland halen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24570576
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:33 schreef MacDweal het volgende:
Elke kuilenburger weet dat het een kut wijk is waar kut buitenlanders wonen. De gemeente van kuilenburg zijn mislukte koffie proefers van D.E. Want gebeurt er niks in je villa wijk dan zal er in heel de stad ook wel niks gebeuren.
Zo dacht wethouder EIGEnwijzeMANN
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_24571581
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vandaag stond nog een officier terecht uit Argentinie in Spanje die mensen naakt uit een vluiegtuig gooide boven de Atlantic
Hahaha. Van mij mag dat wel gebeuren met tuig als dit. Het zal maar je lieve moeder zijn die ze laten liggen wachten omdat een paar idioten de lijkenwagen hebben vernield.......
pi_24571773
Balkenende zijn schuld is het

met zijn hulp kunnen ze doorgaan
niemand die wat eraan doet
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:30:49 #37
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_24572331
Een schande is het. Maar goed, het verbaast me niet. Jammer dat er niets tegen gedaan wordt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:43:08 #38
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24572595
Het zijn wel veel kleine groepjes he?

Keiharde aanpak=herinvoering van de schandpaal! Pek en veren! Op een kar door de stad trekken! Het dorp met rotte eieren en tomaten laten gooien!
Waarbij het dan weer niet uitmaakt bij de bestraffing waar je vandaan komt. Dat dan weer niet.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:46:12 #39
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24572681
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:51 schreef Sidekick het volgende:
Tot zover de keiharde aanpak. Keiharde maatregelen die dus ook niet het gewenste effect hebben.
Ik zie staan dat er maatregelen aangekondigd zijn, ik lees niets over de daadwerkelijke uitvoer daarvan. Het is immers niet bepaald zeldzaam dat de (lokale) overheid bepaalde maatregelen aankondigt en vervolgens helemaal niet tot actie overgaat.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:54:22 #40
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24572839
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik zie staan dat er maatregelen aangekondigd zijn, ik lees niets over de daadwerkelijke uitvoer daarvan. Het is immers niet bepaald zeldzaam dat de (lokale) overheid bepaalde maatregelen aankondigt en vervolgens helemaal niet tot actie overgaat.
Ook keihard: we bieden ze geen koffie meer aan bij het verhoor.
Maar als ze er om vragen krijgen ze er wel één, hoor
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')