Inderdaad, daar ligt het probleem en dus de oplossing. Dat maakt dus ook duidelijk dat keiharde maatregelen dus niet in-effectief hoeven te zijn, ze moeten alleen eens tot uitvoer worden gebracht.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:13 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ach, dat is meestal het probleem bij die harde maatregelen, de uitvoer blijft even belabberd als met minder harde oplossingen. En dat is uiteraard het teken om nog hardere maatregelen te nemen, met nog steeds belabberde uitvoer en controle.
We hebben niet eens keiharde maatregelen nodig als de uitvoering goed zit. Maar uiteindelijk blijft dat een utopie, wat voor maatregelen je ook bedenkt.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:52 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dat maakt dus ook duidelijk dat keiharde maatregelen dus niet in-effectief hoeven te zijn, ze moeten alleen eens tot uitvoer worden gebracht.
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 10:08 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Natuurlijk, waarom zou een bevolkingsgroep zelf eens de verantwoordelijkheid op zich nemen en maatregelen nemen ?
Nu kan de marokkaanse gemeenschap gewoon weer roepen dat ze in het verdomhoekje worden gezet en lekker de schuld afschuiven op Balkenende/Ayaan Hirsi Ali/Wilders.
In Den Bosch moesten agenten zelfs dingen over de Marokkaanse cultuur gaan leren maar dat hielp uiteindelijk ook geen fluit.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:14 schreef Pracissor het volgende:
Het probleem is dat de harde aanpak niet werkt bij deze jongeren, maar de soft approach net zo min. Er moet een speciaal op Marokkaanse jongeren gericht beleid komen, ik denk aan een soort team van culturele experts, politie en criminologen. Het doel is om een aanpak te ontwikkelen wat speciaal op deze jongeren is gericht om hun misdadige praktijken effectief te kunnen bestrijden en bestraffen.
Toen ik in Almere woonde zag ik daar nauwelijks agenten van Nederlandse afkomst. Toch hielp het niets. Een Marokkaanse agent zal te weinig bevoegdheden hebben om de criminaliteit aan te pakken zoals je die moet aanpakken: kei en kei hard.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Er moeten gewoon meer agenten van Marokkaanse afkomst komen.
Maar dan mag je ook niet zeggen dat het jongeren zijn. Daar stigmatiseer je nog een veel grotere groep mee.... Of zeggen dat een man uit Amsterdam iemand vermoord heeft.... Het is toch logisch dat je informatie over daders geeft in een nieuwsbericht? (stad, geslacht, leeftijd, evt beroep). Of iemand dan een Marokkaan is is precies hetzelfde als dat iemand een 22 jarige student uit Groningen is.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Los van het feit dat het ultieme klootzakken gaan die een flinke gevangenisstraf verdienen, vind ik dat deze kranten het weer voor elkaar krijgen om de nadruk te leggen op de afkomst. Hierover kun je twisten en dat hebben we al in 100 topics gedaan, maar ik geef de voorkeur eraan omdat niet te doen.
Duidelijk weer een geval van je niet verplaatsen in een bepaalde minderheidsgroep.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:37 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Maar dan mag je ook niet zeggen dat het jongeren zijn. Daar stigmatiseer je nog een veel grotere groep mee.... Of zeggen dat een man uit Amsterdam iemand vermoord heeft.... Het is toch logisch dat je informatie over daders geeft in een nieuwsbericht? (stad, geslacht, leeftijd, evt beroep). Of iemand dan een Marokkaan is is precies hetzelfde als dat iemand een 22 jarige student uit Groningen is.
Maarja, dat struisvogelgedrag is inmiddels legendarisch geworden in Nederland. Problemen? Welke problemen?
Ik vind trouwens de onzin die sommige mensen hier uitkramen (het is niet alleen de schuld van die marokkanen, maar ook van de gemeente omdat ze niks doen) nergens op slaan. Wat kun je met onze softe nederlandse wetgeving nu beginnen tegen dit tuig? Je kan ze oppakken, maar dan zijn ze een dag later weer vrij. En dan kan het weer opnieuw beginnen.
Het is nog altijd de schuld van de dader, en niet van de gemeente. De gemeente zegt toch niet dat je ruiten moet inslaan van een lijkwagen? Ook al is de aanpak van de gemeente fout (maar wie weet nu een echte oplossing?), de hoofdoorzaak ligt bij het tuig dat dit soort dingen doet.
Het gaat niet om het kleurtje, het gaat om de aanpak. Volgens jouw redenatie zou Spanje in de zomer ook maar wat Nederlandse agenten in dienst moeten hebben.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het gaat er niet om of ze harde jochies mogen aanpakken. Het gaat erom dat Marokkaanse jongeren meer respect hebben voor een agent waar zij iets mee gemeen hebben dan een de standaard Nederlandse petten met een snor.
Het moet er wel bij. Want als het er niet bijstaat, dan wordt zo'n topic geopend door SCH of Mutant, die nu schitteren door afwezigheid, die dan gaan staan blčren: "Zie je wel, ook Nederlanders doen zulke dingen"quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Los van het feit dat het ultieme klootzakken gaan die een flinke gevangenisstraf verdienen, vind ik dat deze kranten het weer voor elkaar krijgen om de nadruk te leggen op de afkomst. Hierover kun je twisten en dat hebben we al in 100 topics gedaan, maar ik geef de voorkeur eraan omdat niet te doen.
Ja, leuk! Erg grappig.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:51 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Mensen mensen toch jullie doen net alsof er doden gevallen zijn.
Geef even door wanneer er in jouw familie iemand is gestorven. Dan kom ik op de begrafenis even de lijkwagen vernielen en als iemand er wat van zegt "Ach, doe toch niet alsof er doden zijn gevallen".quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:51 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Mensen mensen toch jullie doen net alsof er doden gevallen zijn.
Nederlanders doen ook zulke dingen. En dat wat jij nu zegt bewijst dat het al goed fout zit, want je maakt een duidelijk onderscheid. Ook jouw laatste zinnen. Daaruit kan ik opmaken dat jij liever niet wil dat autochtonen in het algemeen in een kwaad daglicht komen te staan als de dader van een niet Nederlandse (lees islamitische) afkomst is. Dus ik moet me aangesproken voelen als een Nederlander een moord heeft gedaan. Zo moeten volgens jou Marokkanen het zich ook aantrekken als in de krant staat dat een van hun 'landgenoten' iets gedaan heeft.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Het moet er wel bij. Want als het er niet bijstaat, dan wordt zo'n topic geopend door SCH of Mutant, die nu schitteren door afwezigheid, die dan gaan staan blčren: "Zie je wel, ook Nederlanders doen zulke dingen"
Let maar op: Elk geval waar geen afkomst vermeld staat, wordt in eerste instantie toegeschreven aan autochtone Nederlanders. Totdat de afkomst boven water komt, dan kruipen de knuffelaars weer gauw in hun hol.
Dus is het eerlijker voor iedereen dat het wel vermeld wordt. Ten eerste worden dan niet onschuldige mensen beschuldigd en ten tweede krijgen de daders de credit die ze verdienen.
Als in het nieuws komt dat een groep Nederlanders zich in het buitenland zo schandalig gedragen, voel ik zeker plaatsvervangende schaamte, omdat in dat land vooroordelen ontstaan t.o.v. Nederlanders in het algemeen. Zeker als het vaker voorkomt.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nederlanders doen ook zulke dingen. En dat wat jij nu zegt bewijst dat het al goed fout zit, want je maakt een duidelijk onderscheid. Ook jouw laatste zinnen. Daaruit kan ik opmaken dat jij liever niet wil dat autochtonen in het algemeen in een kwaad daglicht komen te staan als de dader van een niet Nederlandse (lees islamitische) afkomst is. Dus ik moet me aangesproken voelen als een Nederlander een moord heeft gedaan. Zo moeten volgens jou Marokkanen het zich ook aantrekken als in de krant staat dat een van hun 'landgenoten' iets gedaan heeft.
Wat jij wil is gewoon als er weer wat is gebeurd zeggen, wat veel mensen willen zeggen om hun 'gelijk' te krijgen: zie je wel!
Daardoor maak je je net zo belachelijk als de 'boomknuffelaars' als SCH die inderdaad precies hetzelfde doen.
Als er in Thailand of Zuid-Amerika weer eens een Nederlander is aangehouden met drugs dan schaam ik me daar zeker wel voor. Ik word er immers ook op aangesproken als ik daar ben en ik word er ook op aangekeken.quote:
Die marokkaanse jochies die hier geboren zijn, voelen zich eerder marokkaan dan nederlander, waardoor je hetzelfde effect krijgt als Nederlanders op vakantie. Oftewel geen respect voor het land waar je verblijft en doen waar je zelf zin in hebt, want het is toch niet je eigen land.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou ja, misschien heb ik een minder hoge pet op van Nederlanders. Overigens doel jij met 'Nederlanders in het buitenland' op Nederlandse vakantiegangers die zich misdragen. Klopt, dan schaam ik me ook, maar het is wel een onvergelijkbare groep met de Marokkaanse jochies die hier geboren zijn. Die Nederlanders vertrekken weer en maken alleen deel uit van bijvoorbeeld de Spaanse economie en niet van de Spaanse samenleving.
Ik vind het gewoon op dit moment niet verantwoord om meer olie op het vuur te gooien dan nodig is (want Wilders is weer begonnen en dat zorgt alweer voor genoeg rumoer).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |