Dat is gewoon Engelse geschiedenisquote:Op zondag 25 juni 2006 19:13 schreef CittaR het volgende:
ik heb hem gister gekeken en vond hem erg gaaf, er zijn alleen een paar dingen die ik niet begrijp.
-de man die in het begin wordt opgehangen, ik snapte niet echt de connectie met de rest van de film. (misschien omdat ik zonder ondertiteling heb gekeken en toch wat heb gemist)
Was me niet opgevallen.quote:-de vrouw die haar autobiografie op wc-papier had geschreven, die dus net als haar vriendin overlijdt/gedoodt wordt en ook het kleine meisje wat wordt neergeschoten met een masker op. deze zie je op het eind van de film weer terug (levend) als ze hun masker afdoen. kan iemand dit uitleggen aangezien ik waarschijnlijk door het gemis van ondertiteling toch iets heb gemist.
Ik denk dat dat symbolisch bedoeld is. Om te laten zien dat die overleden mensen ook hebben bijgedragen aan de revolutie of iets dergelijks.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:13 schreef CittaR het volgende:
-de vrouw die haar autobiografie op wc-papier had geschreven, die dus net als haar vriendin overlijdt/gedoodt wordt en ook het kleine meisje wat wordt neergeschoten met een masker op. deze zie je op het eind van de film weer terug (levend) als ze hun masker afdoen. kan iemand dit uitleggen aangezien ik waarschijnlijk door het gemis van ondertiteling toch iets heb gemist.
Kerel, dat is Guy Fawkes, waarvan V het masker draagt, die hij gebruikt als symbool, waar hij parallen mee trekt. Mss toch nog een keer kijkenquote:Op zondag 25 juni 2006 19:13 schreef CittaR het volgende:
ik heb hem gister gekeken en vond hem erg gaaf, er zijn alleen een paar dingen die ik niet begrijp.
-de man die in het begin wordt opgehangen, ik snapte niet echt de connectie met de rest van de film. (misschien omdat ik zonder ondertiteling heb gekeken en toch wat heb gemist)
Misschien moet je er dan ook bij vermelden dat meneer Alan Moore, hoewel een briljjant schrijver, een nogal vreemde kluizenaar is, die nogal eigenaardige ideeen over een aantal zaken erop na houdt. Niet de makkelijkste man om mee te werken zeg maar...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:11 schreef NoSigar het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/V_for_VendettaIk had lang geleden iets gelezen over de film wat ik al vergeten was, maar dat ging over dit stuk uit de Wikipedia:
(Alan Moore is de maker van de strip)
...lang verhaal over Alan Moore...
Goeie vraag inderdaad, ik heb em ook zonder ondertiteling gezien, maar dit kon ik er ook niet uithalen..quote:Op zondag 25 juni 2006 19:13 schreef CittaR het volgende:
-de vrouw die haar autobiografie op wc-papier had geschreven, die dus net als haar vriendin overlijdt/gedoodt wordt en ook het kleine meisje wat wordt neergeschoten met een masker op. deze zie je op het eind van de film weer terug (levend) als ze hun masker afdoen. kan iemand dit uitleggen aangezien ik waarschijnlijk door het gemis van ondertiteling toch iets heb gemist.
toch wel? dat is namelijk mijn punt van twijfel!quote:Op maandag 26 juni 2006 13:24 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Die personen zijn niet ECHT daar, het is symbolisch..
Je maakt een geintje zeker? Het feit dat je al die overleden mensen aan het eind ziet toont dat uiteindelijk iedereen vrij is, zelfs degene die in de strijd voor die vrijheid gestorven is omdat zij hierom herrinerd zullen worden. Martelaars zogezegd.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:55 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
toch wel? dat is namelijk mijn punt van twijfel!
Jij hebt duidelijk niet opgelet..quote:Op donderdag 20 april 2006 15:30 schreef Gremen het volgende:
V is niks anders dan een terrorist die de overheid kapot wilt maken.![]()
En de meeste mensen vinden het daarom nog een toffe film ook![]()
Waarom was het een slechte film? Ik vind dat je dat moeilijk kunt zeggen...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:01 schreef kodama het volgende:
het was iig een behoorlijke boutfilm... kon agent smith niet effe een ander stemmetje opzetten voor deze film
/signedquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:35 schreef Mike het volgende:
Zonder twijfel de beste film van het jaar tot nu toe. Ik was zwaar onder de indruk in de bios. Bijna alles klopte aan deze film, tot en met de conclusie aan toe.
Erg tof.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:19 schreef Lambiekje het volgende:
De film geeft prachtig weer wat er aan zit te komen met onze maatschappij met het gefreakde gedoe van terrorisme. We zijn het potverdomme zelf met die sneue ministers die terrorisme en angst aan praten.Onzin, serieus. Er is zeker een referentie aan angstcultuur in het algemeen, maar dat is niets nieuws.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
helemaal mee eensquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:35 schreef Mike het volgende:
Zonder twijfel de beste film van het jaar tot nu toe. Ik was zwaar onder de indruk in de bios. Bijna alles klopte aan deze film, tot en met de conclusie aan toe.
Erg tof.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:19 schreef Lambiekje het volgende:Verre van. Ik zou de film nog maar een keer kijken, vooral het intro en de inspiratie van V.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mee eens, lijkt me meer zoiets van: 'er is nog hoop' in moeilijke tijden.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:23 schreef Gio het volgende:
[..]
Verre van. Ik zou de film nog maar een keer kijken, vooral het intro en de inspiratie van V.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:19 schreef Lambiekje het volgende:
De film geeft prachtig weer wat er aan zit te komen met onze maatschappij met het gefreakde gedoe van terrorisme. We zijn het potverdomme zelf met die sneue ministers die terrorisme en angst aan praten.Hoe kun je dat nou zeggen, de angst jegens terrorisme is ontstaan na 11 september, in de film is de 'aanslag' op de Houses of Parliament juist een gevolg van de overdreven angst tegen terrorisme en de daarbij behorende verregaande maatregelen zoals een totalitaire dictatuur. Compleet iets anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige mensen zien echt te snel parallellen.2000 light years from home
Films afkraken is altijd makkelijk, wees dan ook zo eerlijk om er een goede onderbouwing onder te zetten.. triest zegquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:01 schreef kodama het volgende:
het was iig een behoorlijke boutfilm... kon agent smith niet effe een ander stemmetje opzetten voor deze film
Dat ligt aan jou, jij wil graag zien dat het masker serieus kijkt dus zie je dat ook.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:07 schreef crossover het volgende:
Ik heb het gevoel dat als V serieus moet kijken dat masker ook wat minder vrolijk is... Weet er iemand meer over of ligt dit aan mij?
Mee eens. Khad trouwens wel gedacht dat ie wat meer met zijn hoofd zou bewegen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat ligt aan jou, jij wil graag zien dat het masker serieus kijkt dus zie je dat ook.
Ze hebben de emoties met licht laten zien, dus door de verschikkende kleuren en lichtinval etc verandert de uitdrukking steeds.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat ligt aan jou, jij wil graag zien dat het masker serieus kijkt dus zie je dat ook.
Ik dacht Gordon te zien?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:50 schreef PDOA het volgende:
Je ziet agent Smith... V ook op het eind tussen het publiek staan, zonder masker.
Wat bedoel je met "nep"dingen?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:36 schreef Tamaartje het volgende:
Ik vond het wel een aardige film, wel veel "nep" dingen erin wat ik dan nooit echt zo kan waarderen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |