abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36879871
wat ik niet snap is dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
er zijn nog meer van die gebeurtenissen die allemaal zo toevallig en onlogisch op elkaar volgen die ik jammer vind, wat dat betreft vond ik de film wat weg hebben van League of XO gentlemen... maar met als verschil dat ik V for Vendetta wel een erg goede film vind.
Spread your love like a fever!
  woensdag 12 april 2006 @ 10:21:55 #204
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_36879958
quote:
Op woensdag 12 april 2006 10:18 schreef BlackRebel het volgende:
wat ik niet snap is dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_36879983
daar heb je een punt natuurlijk...
Spread your love like a fever!
  donderdag 13 april 2006 @ 19:34:29 #206
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_36931202
Morgen maar even bekijken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 april 2006 @ 00:00:37 #207
58507 koudair
Only god can judge me
pi_36994122
ben ik nou echt een van de weinige hier die de film zwak en eigenlijk heel saai vond. De conversaties waren van een nog mindere niveau dan de Matrix 2
pi_37004792
Ik vond het een zeer goede film, veel beter dan ik verwacht had. Zeker ook omdat ik de Matrix 1 maar matig vond, en deel 2 en 3 mochten van mij wel helemaal achterwege blijven. Maar deze film maakt dat zeker te weten helemaal goed
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:59:23 #209
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_37070077
klassieke muziek schitternd met de beelden, hoogtepunt van de film
pi_37115428
Ik vond het wel een aardige film, maar moet wel zeggen dat ik ook een beetje een gevoel had van 'Michael Moore doet een remake van 1984 en heeft per ongeluk wat pagina's van de 'Phantom of the Opera tussen zijn papieren gekregen'.
  donderdag 20 april 2006 @ 08:15:23 #211
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37118006
Ik zie niet in waar het iets met Michael Moore te maken heeft.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 20 april 2006 @ 15:07:39 #212
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_37128504
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zie niet in waar het iets met Michael Moore te maken heeft.
Het is een lange tirade tegen de Amerikaanse politiek. De meeste documentaires van Moore hebben dezelfde insteek.
  donderdag 20 april 2006 @ 15:23:21 #213
67640 SaintOfKillers
pi_37128955
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:07 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Het is een lange tirade tegen de Amerikaanse politiek. De meeste documentaires van Moore hebben dezelfde insteek.
Het is een tirade tegen dictatoriale klootzakken. Het is niet omdat Bush een hard plassertje krijgt van het Big Brother idee, dat alles met zo'n onderwerp dan maar meteen over hem gaat. En al helemaal niet op Moore-achtige wijze.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 20 april 2006 @ 15:25:24 #214
8369 speknek
Another day another slay
pi_37129002
Nou Michael Moore is misschien wat overdreven, maar in de film zit volgens mij toch een vrij duidelijke boodschap dat absolute vrijheid een hoger ideaal is dan terrorisme met hard overheidsingrijpen uit te roeien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_37129142
V is niks anders dan een terrorist die de overheid kapot wilt maken.
En de meeste mensen vinden het daarom nog een toffe film ook
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  donderdag 20 april 2006 @ 15:33:53 #216
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37129261
ik vond het wel een aardige film.... geen toppertje ofzo maar wel leuk
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 20 april 2006 @ 15:35:36 #217
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_37129306
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:25 schreef speknek het volgende:
absolute vrijheid een hoger ideaal is dan terrorisme met hard overheidsingrijpen uit te roeien.
...of hard overheidsingrijpen met terrorisme uit te roeien (want dat is wat V doet).
The short weekend begins with longing...
pi_37174953
SPOILER
Is er iemand die dit in net Nederlands weet te krijgen? Ik vond het een meesterlijke film, eentje die ik op DVD moet hebben.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:39:34 #219
67640 SaintOfKillers
pi_37181173
Zoiets kan V nooit ter plaatse bedacht hebben. Dus volgens mij heeft hij voor de spiegel staan oefenen, misschien zit dat wel in de extended edition.
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:51:03 #220
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_37185396
Zeer goeie film. Als Evey door de regen naar buiten loopt, of als die inspector Finch voorspeld hoe de 5 november zou kunnen verlopen. Erg mooie scenes.

Trouwens bij die Lewis Prothero "voice of London" moest ik meteen denken aan Bill O'Reilly lijkt sprekend
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:52:11 #221
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_37185415
quote:
Op woensdag 12 april 2006 10:18 schreef BlackRebel het volgende:
wat ik niet snap is dat
SPOILER

^^ dit zag je niet in de film trouwens..
tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_37186225
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:07 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Het speelt zich niet eens af in Amerika Daarnaast is het gewoon een (popcorn) film en niet een nep docu zoals Moore ze maakt.
pi_37186908
ik ben een paar weken geleden geweest , vond het niet schokkend maar wel leuk , soms ook grappig.
Toen ik naar buiten liep moest ik alleen wel denken aan Amsterdamned .. qua vermomde moordenaar/wraak en aan Wag the Dog als het om het brainwashen van de bevolking gaat door de regering, of beledig ik nu mensen
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:24:53 #224
8369 speknek
Another day another slay
pi_37187335
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 15:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Het speelt zich niet eens af in Amerika
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:26:05 #225
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_37187355
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 15:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Het speelt zich niet eens af in Amerika Daarnaast is het gewoon een (popcorn) film en niet een nep docu zoals Moore ze maakt.
..en Starship Troopers (1997) ging ook helemaal niet over nazi's want het speelde niet eens in Duitsland..
tv not rot brain..
pi_37196088
Wat mij nu opvalt is dat iedereen (inclusief mijzelf) heel makkelijk heenstapt over één gegeven.
SPOILER
pi_37200294
Een paar punten om mensen (hopelijk) wat aan het denken te zetten:

Ten eerste: in de film wordt V redelijk neergezet als de held. In het boek is dat minder duidelijk, en wordt de lezer (zoals ooit eens gezegd door Alan Moore) zelf aangespoord om na te denken over of V zijn acties juist of onjuist zijn, en aldus, of hij een held is of niet.

Ten tweede, over het politieke tintje van de film: een van de hoofdgedachten uit het boek, wat helaas niet goed terug te vinden in is in die film, is het tegen over elkaar uitzetten van 2 politieke extremen: anarchisme vs een totalitaire staat. In het boek komt dit regelmatig terug in V zijn uitspraken over b.v. "the land of do as you please". Wederom iets om als toeschouwer over na te denken.

Ten derde, een ander punt wat wel terugkomt, maar niet door iedereen wordt opgepakt: moet je, als burger zijnde, al je rechten en vrijheid laten vertrappen door de overheid in het kader van vrede en veiligheid, of onderneem je hier actie tegen.

Hoewel het verhaal wat is afgezwakt voor het "popcorn publiek", zitten er genoeg vraagstukken in om eens over na te denken, mits je jezelf daartoe kunt brengen. Een ieder die denkt zich hier wel in te vinden wordt sterk aangeraden om het boek op te pakken en dat eens goed door te lezen.
pi_37780251
Wow, in deze film zit zo ongeveer alles! Meesterwerkje . Ik kreeg er echt een hoopvol gevoel bij. Freedom forever!!
quote:
"The price of freedom is eternal vigilance." --- Thomas Jefferson
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
pi_37786963
Is er al een DVD-release gepland?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 14:19:48 #230
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_37787391
quote:
Op zondag 16 april 2006 00:00 schreef koudair het volgende:
ben ik nou echt een van de weinige hier die de film zwak en eigenlijk heel saai vond. De conversaties waren van een nog mindere niveau dan de Matrix 2
Je bent niet de enige.

Vond het ook een onboeiende, zeer matige film
silence can say more than thousand words
pi_37789064
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 14:04 schreef =HellFire= het volgende:
Is er al een DVD-release gepland?
Ik ben tot nu toe alleen de regio 1 versie tegen gekomen: http://www.dvdactive.com/news/releases/v-for-vendetta.html
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 17:54:22 #232
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37792377
Heb m 2 achter elkaar gezien om dat de ondertitels te langzaam gingen, ook moeilijk bij te houden, die woordenstromen. Maar erg intrigerende film, geweldig.

En de domino's komen van de Nederlanders
pi_37947435
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:35 schreef HiZ het volgende:
Wat mij nu opvalt is dat iedereen (inclusief mijzelf) heel makkelijk heenstapt over één gegeven.
SPOILER
SPOILER
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:06:22 #234
22944 Breetai
....Relax....
pi_37964421
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:30 schreef Gremen het volgende:
Daar gaan de originele Star Wars films ook over.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_37965957
Vond het wel een geinige film, vooral omdat ik behoorlijk bekend ben met 'The gunpowder plot"
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:44:46 #236
8369 speknek
Another day another slay
pi_37966330
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:35 schreef HiZ het volgende:
SPOILER
Hoezo overheen stapt? Ik vond dat juist wel mooi, zo'n keerzijde aan de hoofdpersoon. Uiteindelijk is hij wel een held, maar het laat wel zien dat niet alles zo zwart wit is.
pi_39169296
"Het gaat eigenlijk over de VS maar Hollywood is te laf en laat het daarom maar in G.B afspelen."Dat dacht ik net toen ik ernaar keek. Ik weet niet of dat klopt en wat het verhaal waarop het gebaseerd is verteld.

De terrorist of 'V' rekent op een autoritaire reactie van de overheid op zijn actie's die uiteindelijk weer tot een volksoproer moeten leiden. Wat dat betrefd is het precies de tactiek van o.m. de RAF destijds, overgenomen van een Zuid-Amerikaanse stadsguerilla-theoreticus. En waarschijnlijk doen vergelijkbare organistaties dat nog steeds.
Ik vind de film over de gemaskeerde wreker wat te lang duren en een tikje te pretentieus en saai; desondanks een goede poging tot diepgang, maar voor mij gaat hier "In der beschränkung zeigt sich erst der Meister" op. Of nog beter: Less is more.
Helpt waar hij kan!
pi_39169854
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 01:43 schreef NoSigar het volgende:
"Het gaat eigenlijk over de VS maar Hollywood is te laf en laat het daarom maar in G.B afspelen."Dat dacht ik net toen ik ernaar keek. Ik weet niet of dat klopt en wat het verhaal waarop het gebaseerd is verteld.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, vooral gezien de link met het Guy Fawkes enz.
pi_39171451
http://en.wikipedia.org/wiki/V_for_VendettaIk had lang geleden iets gelezen over de film wat ik al vergeten was, maar dat ging over dit stuk uit de Wikipedia:
(Alan Moore is de maker van de strip)

Alan Moore, however, distanced himself from the film, as he has with every screen adaptation of his works to date. He ended cooperation with his publisher, DC Comics, after its corporate parent, Warner Bros., failed to retract statements about Moore's supposed endorsement of the movie.[9] After reading the script, Moore remarked that his comic had been "turned into a Bush-era parable by people too timid to set a political satire in their own country.... [This film] is a thwarted and frustrated and largely impotent American liberal fantasy of someone with American liberal values standing up against a state run by neoconservatives — which is not what [the comic] 'V for Vendetta' was about. It was about fascism, it was about anarchy, it was about [England]." He later adds that if the Wachowskis had wanted to protest what was going on in America, then they should have used a political narrative that spoke directly at America's issues, similar to what Moore had done before with Britain.[10] The film changes the original message by arguably having changed "V" into a freedom fighter instead of an anarchist. An interview with producer Joel Silver[11] suggests that the change may not have been conscious; he identifies the V of the graphic novel as a clear-cut "superhero...a masked avenger who pretty much saves the world," a simplification that goes against Moore's own statements about V's role in the story. Lloyd, by contrast, embraced the adaptation.[12] A novelization of the film's screenplay was created by comic writer Steve Moore.
Helpt waar hij kan!
pi_39216167
ik heb hem gister gekeken en vond hem erg gaaf, er zijn alleen een paar dingen die ik niet begrijp.

-de man die in het begin wordt opgehangen, ik snapte niet echt de connectie met de rest van de film. (misschien omdat ik zonder ondertiteling heb gekeken en toch wat heb gemist)

-de vrouw die haar autobiografie op wc-papier had geschreven, die dus net als haar vriendin overlijdt/gedoodt wordt en ook het kleine meisje wat wordt neergeschoten met een masker op. deze zie je op het eind van de film weer terug (levend) als ze hun masker afdoen. kan iemand dit uitleggen aangezien ik waarschijnlijk door het gemis van ondertiteling toch iets heb gemist.
pi_39216910
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:13 schreef CittaR het volgende:
ik heb hem gister gekeken en vond hem erg gaaf, er zijn alleen een paar dingen die ik niet begrijp.

-de man die in het begin wordt opgehangen, ik snapte niet echt de connectie met de rest van de film. (misschien omdat ik zonder ondertiteling heb gekeken en toch wat heb gemist)
Dat is gewoon Engelse geschiedenis
quote:
-de vrouw die haar autobiografie op wc-papier had geschreven, die dus net als haar vriendin overlijdt/gedoodt wordt en ook het kleine meisje wat wordt neergeschoten met een masker op. deze zie je op het eind van de film weer terug (levend) als ze hun masker afdoen. kan iemand dit uitleggen aangezien ik waarschijnlijk door het gemis van ondertiteling toch iets heb gemist.
Was me niet opgevallen.
pi_39231341
quote:
Ik denk dat dat symbolisch bedoeld is. Om te laten zien dat die overleden mensen ook hebben bijgedragen aan de revolutie of iets dergelijks.
  maandag 26 juni 2006 @ 01:44:21 #243
54067 Aernoud
Aapachtig paars?
pi_39237041
quote:

Kerel, dat is Guy Fawkes, waarvan V het masker draagt, die hij gebruikt als symbool, waar hij parallen mee trekt. Mss toch nog een keer kijken
Heb jij nog ergens een platypus liggen? Stuur hem op naar mij en ontvang een aardige vergoeding!
pi_39238002
jah dat was ik zoiezo al van plan, door het gemis van ondertiteling en onder invloed is het wat moeilijker te volgen.
  maandag 26 juni 2006 @ 11:25:23 #245
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_39242854
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 09:11 schreef NoSigar het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/V_for_VendettaIk had lang geleden iets gelezen over de film wat ik al vergeten was, maar dat ging over dit stuk uit de Wikipedia:
(Alan Moore is de maker van de strip)

...lang verhaal over Alan Moore...
Misschien moet je er dan ook bij vermelden dat meneer Alan Moore, hoewel een briljjant schrijver, een nogal vreemde kluizenaar is, die nogal eigenaardige ideeen over een aantal zaken erop na houdt. Niet de makkelijkste man om mee te werken zeg maar...
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_39246121
quote:

Goeie vraag inderdaad, ik heb em ook zonder ondertiteling gezien, maar dit kon ik er ook niet uithalen..

V verteld dat die vrouw naast hem zat in de kliniek.. logischerwijs zou je zeggen dat die vrouw dus omgekomen was bij die brand en dat V de enige overlevende was..
pi_39246600
ja, en ook het kleine meisje wat je vaker ziet in de film, zij wordt neergeschoten door iemand van de regering als ze zo'n masker opheeft. haar zie je ook terug op het einde. ik moet deze film duidelijk een keer huren. hij is toch nog niet op dvd?
  maandag 26 juni 2006 @ 13:24:20 #248
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_39246964
Die personen zijn niet ECHT daar, het is symbolisch..
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_39270729
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:24 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
toch wel? dat is namelijk mijn punt van twijfel!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:52:13 #250
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_39277658
quote:
Op maandag 26 juni 2006 23:55 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

toch wel? dat is namelijk mijn punt van twijfel!
Je maakt een geintje zeker? Het feit dat je al die overleden mensen aan het eind ziet toont dat uiteindelijk iedereen vrij is, zelfs degene die in de strijd voor die vrijheid gestorven is omdat zij hierom herrinerd zullen worden. Martelaars zogezegd.

En het is dus niet ala Sixth Sense: "I see dead people...", grapjurk.
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_39278786
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:30 schreef Gremen het volgende:
Jij hebt duidelijk niet opgelet..
pi_39279619
het was iig een behoorlijke boutfilm... kon agent smith niet effe een ander stemmetje opzetten voor deze film
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 12:35:21 #253
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_39280582
Zonder twijfel de beste film van het jaar tot nu toe. Ik was zwaar onder de indruk in de bios. Bijna alles klopte aan deze film, tot en met de conclusie aan toe.

Erg tof.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:37:22 #254
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39280643
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:01 schreef kodama het volgende:
het was iig een behoorlijke boutfilm... kon agent smith niet effe een ander stemmetje opzetten voor deze film
Waarom was het een slechte film? Ik vind dat je dat moeilijk kunt zeggen...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:45:24 #255
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_39280896
Ja, deze film is klaar om in mijn dvd-collectie te komen.
The Internets, I needs it..
pi_39281166
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:35 schreef Mike het volgende:
Zonder twijfel de beste film van het jaar tot nu toe. Ik was zwaar onder de indruk in de bios. Bijna alles klopte aan deze film, tot en met de conclusie aan toe.

Erg tof.
/signed
pi_39284111
ja ok... slecht issie zeker niet. Maar vond het zeker geen 8.2 waard.

[ Bericht 30% gewijzigd door kodama op 27-06-2006 16:11:27 ]
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:19:51 #258
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_39301538
De film geeft prachtig weer wat er aan zit te komen met onze maatschappij met het gefreakde gedoe van terrorisme. We zijn het potverdomme zelf met die sneue ministers die terrorisme en angst aan praten.
SPOILER
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_39302786
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:19 schreef Lambiekje het volgende:
De film geeft prachtig weer wat er aan zit te komen met onze maatschappij met het gefreakde gedoe van terrorisme. We zijn het potverdomme zelf met die sneue ministers die terrorisme en angst aan praten.
SPOILER
Onzin, serieus. Er is zeker een referentie aan angstcultuur in het algemeen, maar dat is niets nieuws.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:55:01 #260
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_39405394
Goeie film! Vooral Natalie Portman was erg goed!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 1 juli 2006 @ 01:06:08 #261
139307 stroopje
HEY THAT'S MY LINE
pi_39413334
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:35 schreef Mike het volgende:

Erg tof.
helemaal mee eens
zo laat de film zien hoe mensen gemanipuleerd werden door de politiek en de media ook al is het een film op sommige momenten denk je dat het ook in de hedendaagse wereld ook zo is zoals de manipulatie van sommige landen ( USA )
pi_39417645
quote:
SPOILER
Verre van. Ik zou de film nog maar een keer kijken, vooral het intro en de inspiratie van V.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:13:18 #263
124676 RobertoCarlos
pi_39436281
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:23 schreef Gio het volgende:

[..]

Verre van. Ik zou de film nog maar een keer kijken, vooral het intro en de inspiratie van V.
Mee eens, lijkt me meer zoiets van: 'er is nog hoop' in moeilijke tijden.
  maandag 3 juli 2006 @ 23:35:05 #264
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_39491430
quote:
SPOILER
Hoe kun je dat nou zeggen, de angst jegens terrorisme is ontstaan na 11 september, in de film is de 'aanslag' op de Houses of Parliament juist een gevolg van de overdreven angst tegen terrorisme en de daarbij behorende verregaande maatregelen zoals een totalitaire dictatuur. Compleet iets anders.

Sommige mensen zien echt te snel parallellen.
2000 light years from home
pi_39491489
heerlijke film, vooral die muziek onder al die ontploffingen deed me denken aan a clockwork orange
pi_39708499
Oh man wat een goede film.. Deze is denk ik toch wel na The Shawshank Redemption mijn favoriet..
Is het mogelijk om zo'n pak incl masker ergens te kopen?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_39716327
In Engeland zijn er genoeg Guy Fawkes pakken te krijgen, zeker rond Bonfire Night (5 nov)
pi_39721329
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:01 schreef kodama het volgende:
Films afkraken is altijd makkelijk, wees dan ook zo eerlijk om er een goede onderbouwing onder te zetten.. triest zeg
pi_39733591
Ik heb het gevoel dat als V serieus moet kijken dat masker ook wat minder vrolijk is... Weet er iemand meer over of ligt dit aan mij?
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:16:58 #270
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39733905
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:07 schreef crossover het volgende:
Ik heb het gevoel dat als V serieus moet kijken dat masker ook wat minder vrolijk is... Weet er iemand meer over of ligt dit aan mij?
Dat ligt aan jou, jij wil graag zien dat het masker serieus kijkt dus zie je dat ook.
  woensdag 12 juli 2006 @ 00:07:12 #271
124676 RobertoCarlos
pi_39739453
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat ligt aan jou, jij wil graag zien dat het masker serieus kijkt dus zie je dat ook.
Mee eens. Khad trouwens wel gedacht dat ie wat meer met zijn hoofd zou bewegen.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 09:18:58 #272
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39812769
Ik vind dit een briljante film...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Redactie Frontpage vrijdag 14 juli 2006 @ 09:20:33 #273
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_39812796
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ze hebben de emoties met licht laten zien, dus door de verschikkende kleuren en lichtinval etc verandert de uitdrukking steeds.
pi_39813267
Je ziet agent Smith... V ook op het eind tussen het publiek staan, zonder masker.
pi_40592519
Geweldige film, keek gewoon erg lekker weg. Zat er iig helemaal in en de film had mijn attentie de gehele duur, en daar gaat het uiteindelijk om. En met dit soort films geniet ik dan des te meer van mn thuisbios, voegt nog net wat extra procent genot toe.

Een van de beste films van dit jaar. Wellicht de beste want er is bijna alleen maar troep uitgekomen zover ik me kan herinneren.
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 09:50 schreef PDOA het volgende:
Je ziet agent Smith... V ook op het eind tussen het publiek staan, zonder masker.
Ik dacht Gordon te zien?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 01:26:25 #276
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_40595825
Eén van de beste die ik gezien heb, dikke top
pi_40601479
Ik vond het wel een aardige film, wel veel "nep" dingen erin wat ik dan nooit echt zo kan waarderen..
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:37:09 #278
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_40601512
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:36 schreef Tamaartje het volgende:
Ik vond het wel een aardige film, wel veel "nep" dingen erin wat ik dan nooit echt zo kan waarderen..
Wat bedoel je met "nep"dingen?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_40602504
Karig dat ik toen in Denemarken was de 2DVD-edition een COMIC BOOK erbij krijgt

Nederland moet het doen met zo'n tin case gevalletje zonder strip.
pi_40604819
Moest bij deze film vooral ook denken aan Adolf H.

Vond het vooral een mix van modern terrorisme en een beetje de opkomst van nazi regime.

Goede film
please?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:33:21 #281
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_40607074
Ik moest vooral juist denken aan het GW Bush-regime.. : .. Fear, Terrorism, Conspiracy, etc etc
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:35:11 #282
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_40607148
Prima film. Niet om van in katzwijm te vallen, maar gewoon een lekker filmpie.
Wel een paar goede citaten...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:37:38 #283
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_40607240
quote:
Op maandag 3 juli 2006 23:35 schreef Merkie het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nou zeggen, de angst jegens terrorisme is ontstaan na 11 september, in de film is de 'aanslag' op de Houses of Parliament juist een gevolg van de overdreven angst tegen terrorisme en de daarbij behorende verregaande maatregelen zoals een totalitaire dictatuur. Compleet iets anders.

Sommige mensen zien echt te snel parallellen.
Of je had beter opgelet tijdens het kijken naar de film, en meegekregen dat eerdere aanslagen met duizenden slachtoffers dit regime stevig in het zadel hebben geholpen/hielden.

Het is maar wat je niet wilt zien.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_40607382
Ik krijg de film vandaag of morgen binnen op DVD
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:45:45 #285
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_40607466
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:37 schreef Verbal het volgende:

[..]

Of je had beter opgelet tijdens het kijken naar de film, en meegekregen dat eerdere aanslagen met duizenden slachtoffers dit regime stevig in het zadel hebben geholpen/hielden.

Het is maar wat je niet wilt zien.

V.
Dan nog is die aanslag op het eind echt geen rechtstreekse referentie naar de aanslag op het WTC. Ik vind het gewoon totaal niet vergelijkbaar. De aanslagen dienen een compleet ander doel, gaat over een compleet ander type regering en de gevolgen zijn ook anders. Aanslag WTC heeft een sterk gecontroleerde samenleving juist in gang gezet (tenminste, laten we daar even van uitgaan) terwijl de aanslag op het eind van V For Vendetta juist een einde aan zoiets probeert te maken.

Ik vind het echt niet vergelijkbaar hoor .
2000 light years from home
pi_40607612
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dan nog is die aanslag op het eind echt geen rechtstreekse referentie naar de aanslag op het WTC. Ik vind het gewoon totaal niet vergelijkbaar. De aanslagen dienen een compleet ander doel, gaat over een compleet ander type regering en de gevolgen zijn ook anders. Aanslag WTC heeft een sterk gecontroleerde samenleving juist in gang gezet (tenminste, laten we daar even van uitgaan) terwijl de aanslag op het eind van V For Vendetta juist een einde aan zoiets probeert te maken.

Ik vind het echt niet vergelijkbaar hoor .
Helemaal mee eens. Ik zou zelfs durven stellen dat het twee tegenovergestelden van elkaar zijn. Aanslag op het WTC was op een rustig moment waardoor veel vrijheden ingeleverd moesten worden en mensen bang werden en zich aangevallen voelden, terwijl bij deze aanslag juist de vrijheden terug gegeven werden en mensen opgelucht adem konden halen.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:54:02 #287
8369 speknek
Another day another slay
pi_40607714
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:24 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Wat is dat nou weer voor vreemde conclusie? Ineens een grote droomwereld aan het einde van de film?

Volgens mij is het precies andersom, in het gesprek tussen die twee rechercheurs, zegt Eric Finch zoiets als 'ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar kan je wel vertellen wat er gaat gebeuren.' En dan iets in de trand van 'eerst gebeurt er een ongeluk (meisje wordt neergeschoten), dan komen de burgers in opstand, waarna er chaos ontstaat en chancellor Sutler reageert op de enige manier die hij kent'. Het neerschieten van het meisje bleek dus aan het eind gewoon een symbolisch verhaal van Finch, van wat er in de tussentijd op heel veel plekken in de stad gebeurd was.
pi_40608659
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik zou zelfs durven stellen dat het twee tegenovergestelden van elkaar zijn. Aanslag op het WTC was op een rustig moment waardoor veel vrijheden ingeleverd moesten worden en mensen bang werden en zich aangevallen voelden, terwijl bij deze aanslag juist de vrijheden terug gegeven werden en mensen opgelucht adem konden halen.
Je zou einde kunnen vergelijken met bijvoorbeeld het opblazen van het witte huis in de usa mits de regering in de USA zo slecht is als men beweerd

Vergelijken met het WTC is namelijk peren met appels vergelijken en toont evens aan dat je dan de film niet begrepen hebt, want het einde staat juist symbol voor de val van het regime. Want in dat gebouw wat opgeblazen werd zaten al die leiders en daar zijn al die plannen ontwikkeld om de mensen te intimideren etc etc.

Die mensen in de film zijn aan de macht gekomen d.m.v. virussen ontwikkelen dat heel veel mensen heeft uitgemoord. Als je dat nou zou vergelijken met het WTC kan ik nog een kleine beetje de link leggen, maar eind explosie met WTC vergelijken slaat dubbel en dwars op een kut met 2 gezichten aka nergens op.
please?
pi_40609045
Ik vond hem super! staat op to-buy lijst
SPOILER
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:38:17 #290
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_40609127
Ik vond de film nogal tegenvallen, mogelijk omdat ik het stripboek al reeds gelezen had. Ooit eens besteld bij bol.com. Daarin komt zijn motivatie veel duidelijker naar voren en blaast hij het parlement direct aan het begin op.
pi_40609263
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:36 schreef Fiorenza het volgende:
Ik vond hem super! staat op to-buy lijst
SPOILER
SPOILER
please?
pi_40609294

...dat dus...
pi_40616485
Mooie rol heeft hij trouwens. Lijkt misschien makkelijk, maar hij moet al zijn emoties in zijn stem duidelijk maken.. en dat lukt hem best goed.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:38:46 #294
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_40616610
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:34 schreef crossover het volgende:
Mooie rol heeft hij trouwens. Lijkt misschien makkelijk, maar hij moet al zijn emoties in zijn stem duidelijk maken.. en dat lukt hem best goed.
ach, voor het filmen is het een stuk makkelijker. De stemmen worden toch achteraf nog een keer opnieuw gedaan, en dat kun je veel makkelijker even opnieuw doen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_40621062
Ben ik de enige die denkt dat V homo is?

- de referentie naar de vrouw die naast hem in de gevangenis staat
- het altaar voor haar
- de bloemen die een belangrijke rol speelde in de liefde van de 2 vrouwen
- dat hij niet kon toegeven aan de kus
etc.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_40621119
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:46 schreef LoveProfusion het volgende:
Dat was ook mijn gedachte toen ik in de bios zat
pi_40621201
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:46 schreef LoveProfusion het volgende:

- dat hij niet kon toegeven aan de kus
Evey wou zijn masker afdoen...
Je kan toch wel raden wat voor iets daar achter zit?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:23:30 #298
8369 speknek
Another day another slay
pi_40624451
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:38 schreef Tokus het volgende:
ach, voor het filmen is het een stuk makkelijker. De stemmen worden toch achteraf nog een keer opnieuw gedaan, en dat kun je veel makkelijker even opnieuw doen.
Het is geen Nederlandse film hoor .
pi_40625315
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 22:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is geen Nederlandse film hoor .
En toch klopt het wat hij zegt. Veel films worden na de tijd nog een keer (gedeeltelijk of zelfs helemaal) her-ingesproken, wat hier ook het geval was
pi_40627494
NeeV kuste Evey op het Masker en toen zei hij iets in de trand van "Sorry I can't do this Evey" en rende er in zijn gay kostuum vandoor. Ook heeft hij veel overeenkomsten met de baas van Evey. Beide sparen antiek, muziek enzovoort..
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_40628681
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 09:50 schreef PDOA het volgende:
Sorry...wie? Je bedoelt waarschijnlijk Hugo Weaving .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')