abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 10 januari 2005 @ 00:41:49 #1
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24495173
Inleiding
Eindelijk was het dan zover. Na een week van nomineren sprong het licht dik 6 weken geleden op groen voor de verkiezing van beste Coureur volgens de users van Fok!. Er stonden 128 coureurs aan de start van dit tournament.
De procedures bij dit tournament zijn vrij simpel, zoals je wellicht gewend bent van vorige tournaments. Kies uit de volgende duo die coureur die je gaver, beter, sneller of wat dan ook vindt dan die andere door de [b ]-tag te gebruiken. Het overslaan van koppels wordt uiteraard gedoogd.
De winnaar gaat telkens door naar de volgende ronde en na 7 rondes wordt bekend wie Fok! tot grootste coureur aller tijden heeft verkozen. Succes met stemmen.
Ronde 1 (met daarin de uitslag): [TOURNAMENT] FOK's Grootste coureur - Ronde 1
Ronde 2 (met daarin de uitslag): [TOURNAMENT] FOK's Grootste coureur - Ronde 2
Ronde 3 (met daarin de uitslag): [TOURNAMENT] FOK's Grootste coureur - Ronde 3
Ronde 4 (met daarin de uitslag): [TOURNAMENT] FOK's Grootste coureur - Ronde 4
De Kwartfinale (met daarin de uitslag): [TOURNAMENT] FOK's Grootste coureur - Kwartfinale
De Halve Finale (met daarin de uitslag): [TOURNAMENT] FOK's Grootste coureur - Halve Finale

De Finale
Hier hebben we dus al die weken naar toe gewerkt! Maarliefst 126 zoureurs delfden het onderspit.... Er bleven slechts 2 heren over.
In de finale nemen die 2 coureurs het tegen elkaar op.
Het zou erg leuk als je bij het stemmen een kleine motivatie zou willen posten. Meteen daarbij het verzoek om er ook weer geen uitgebreid discussietopic van te maken. JaWi heeft voor de vorige ronde de nodige informatie over de coureurs opgezocht en prachtige bio's gemaakt. Ze zijn hier te vinden: [TOURNAMENT] FOK's Grootste coureur - Halve Finale Misschien helpen ze bij het bepalen van je stem.
Deze ronde loopt tot en met zondag 16 januari 23.59.

Juan Manuel Fangio - Michael Schumacher
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_24495281
Hoewel Fangio natuurlijk een legende is gezien de tijd waarin hij heeft geleefd, vind ik Schumacher toch de 'grootste coureur' vanwege de vele (bijna alle) records die hij op zijn naam heeft staan. Het was geen gemakkelijke keuze, maar een legende weegt in mijn ogen niet op tegen een levende legende.
.
  maandag 10 januari 2005 @ 00:59:33 #3
22855 richardzijlstra
Geweldig een ondertiteling
pi_24495435
Doe mij Jos Verstappen maar die raakt elke grindbak is toch ook best goed... ze zouden hem een prijs ervoor moeten geven.... hulde aan Jos Verstappen ....

Groeten Richard
Hey this was me see yah....
pi_24495570
Jammer dat ik dit tournament nu pas ontdek.

Schumacher
Where facts are few, experts are many.
pi_24495571
Hmm, dit is wat moeilijker..Effe over denken (en tvpen zodat ik het niet vergeet )
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 10 januari 2005 @ 04:17:04 #6
17420 DeX090
bastard on parade
pi_24496904
Michael Schumacher.
Beter één joint in de hand, dan tien Joint Strike Fighters in de lucht.
pi_24497355
Een tvp lijkt mij wel op zijn plaats hier, want ik heb mijn beslissing nog niet gemaakt. Ondertussen heb ik wel wat anders gemaakt, voor de laatste keer.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_24497415
Michael Schumacher.

hoewel Fangio in een tijd die veel gevaarlijker was nog 5 keer wereldkampioen werd kan ik van Schumacher alleen maar concluderen dat hij niet allen de snelste is maar ook nog eens 1 van de slimste en kan enorm goed aan zijn monteurs uitleggen wat er mis is met de wagen of wat er anders moet. Schumacher is zo waanzinnig compleet dat ik hem daarom kies.
pi_24497482
pi_24497567
sigh
pi_24497608
Juan Manuel Fangio- Michael Schumacher

Mijn reden om voor Fangio te stemmen: 5x wereldkampioen worden in die tijd is een grotere prestatie naar mijn mening dan MS, ook een groot coureur, die weinig concurrentie heeft.
Voor een nadere toelichting check ook alle andere topics in dit tournament
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_24497652
pi_24497674
Juan Manuel Fangio- Michael Schumacher

meer dan alleen een coureur. zonder hem was ferrari niet waar het nu staat.
pi_24497794
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  maandag 10 januari 2005 @ 09:35:59 #15
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_24498124
Om het wat spannender te maken kies ik Juan Manuel Fangio
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_24498219
Schumacher
pi_24498609
DER MICHAEL SCHUMACHER
pi_24498663
Schumacher, het is helaas niet anders.
  maandag 10 januari 2005 @ 10:21:46 #19
30535 JohanC
Maar das logisch
pi_24498664
FANGIO
pi_24498680
Schumacher
pi_24498931
Schumacher
pi_24498992
Schumacher
That's all folks!
pi_24499063
Fangio

In de tijd van Fangio vijf keer kampioen worden is een grotere prestatie dan wat Schumacher nu in dit concurrentieloze tijdperk presteerd. Het uberhaupt al knapt dat Fangio het zou lang overleefd heeft in de F1.
...drop it like it's hot...
  maandag 10 januari 2005 @ 10:59:15 #24
38298 Leujel
Citroen C2 1.4i VTR SensoDrive
pi_24499107

In die tijd was het veel meer werken, het is nu makkelijker om te winnen als je een goede auto hebt, Schumacher is gewoon een hele goede coureur, misschien zelfs beter dan Fangio, maar ik heb meer respect voor de 5 titels van Fangio dan de 7 van Schumacher
Gretsch fan
pi_24499172
Marketing | Social Media | Positionering: www.kroesbergen.eu | [T] @rkroesbergen
Online Marketing voor Profootballspot.com | Arizona Cardinals [T] @spot_cardinals en NFL Draft [T] @spotdraft
pi_24499193
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting.
Q: What is the most annoying thing on usenet and in e-mail?
  maandag 10 januari 2005 @ 11:19:19 #27
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_24499401
Ik ga ook mee met Micheal Schumacher
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_24499642
Juan Manuel Fangio
Een groots coureur moet meer zijn dan alleen een hele goede coureur. Dat vind ik voor Schumacher niet. Fangio ken ik een stuk minder goed van beelden en stukken, maar toch spreekt hij me meer aan dan Der Michael. Misschien kan ik Schumacher weer meer waarderen als hij gestopt is .
  maandag 10 januari 2005 @ 11:43:31 #29
21894 tHaBuZ
Forever Duin ( dune.de )
pi_24499834
Juan Manuel Fangio
Uitleg: zie halve finale

Er stond trouwens nog een grappig stukje in de F1Racing over de beste coureur ooit. Als je puur zou kijken naar de overwinningsratio, dan zou Fangio eerste worden, Ascari tweede en Schumacher derde... Magoe dat zijn statistieken....

Als ik zou een beetje naar de eerste stemmen kijk ben ik toch zeer bang voor de uitslag...
"Je leeft maar 1 keer.... daarom ben ik ook zo voorzichtig" | Nothing worth having comes easy
pi_24500492
Schumacher, lijkt me duidelijk hij heeft alle records behalve de meeste pole positions (Senna). Overigens is het niet echt mogelijk om een goede vergelijking te maken tussen Fangio en Schumacher, in Fangio zijn tijd werden er veel minder races gereden in een seizoen bijvoorbeeld.
  maandag 10 januari 2005 @ 12:30:52 #31
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_24500657
Michael Schumacher, gezien de overmacht die hij heeft.. wat ook door ferrari komt....
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_24500986

Beide zouden waardige winnaars van dit tournament zijn, maar ik ga toch ook voor Der Michael. De perfectie waarmee hij een race kan rijden is soms griezelig om naar te kijken, absolute onschendbaarheid uitstralen op het circuit is iets wat maar weinigen kunnen, maar Michael kan het. Dat ook hij maar een mens is is te merken aan de spaarzame foutjes, vooral als hij onder zware druk staat. Maar stel je eens voor dat hij zelfs dat foutloos zou kunnen, dan zouden de andere coureurs echt alleen nog maar puur voor maximaal plaats 2 hun rondjes rijden.

Michael Schumacher, een fenomeen en een levende legende, de onbetwiste nummer 1.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_24501321
Forza Ferrari
pi_24501369
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_24501449
Michael Schumacher
pi_24501937
Fangio was een absolute koning, maar zoals eerder gepost is Michael in mijn ogen de allergrootste coureur aller tijden hoewel het in de top lastig te bepalen is wie de betere van de besten is (ook o.a .Prost en Senna hadden ipv Fangio hier kunnen staan) . Schumacher zal, nadat de F1 gestopt is in 20xx, ook worden uitgeroepen tot beste F1 rijder ooit...mark my words.
Ik ontken toch alles...
  maandag 10 januari 2005 @ 15:13:02 #37
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_24502197
Fangio omdat hij wereldkampioen werd om in mindere en verschillende wagens, schumi heeft een goed team omzich heen en dat maakt het juist van nee hij is niet de beste.
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  maandag 10 januari 2005 @ 15:24:47 #38
42204 MrCyber
Meridian, ID, USA
pi_24502360
Schumacher omdat hij nu eenmaal de beste is.
------
If you ain't Dutch, you ain't much.
pi_24502369
Schumacher... sluit het maar af, Fangio wordt afgemaakt ;-)
And thus I clothe my naked villany, With odd old ends stol’n forth of Holy Writ, And seem a saint when most I play the devil
pi_24502666
Fangio

Schumacher is een geweldig courreur, maar niet de beste. Het leeuwendeel van z'n wereldtitels heeft-ie IMHO toch te danken aan de overweldigende technische dominantie van Ferrari.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_24502690

Na lang twijfelen toch maar voor Fangio gegaan, toen hij zo oud was als schumi nu, had hij nog nooit F1-kilometers afgelegd! De oorlog en de tijd heeft hem parten gespeeld om niet aan te kunnen tonen dat hij nog meer in huis had. Bovendien als Juan Manuel een foutje had gemaakt zoals Michael dat nu regelmatig doet, was hij ook niet ouder dan 50 geworden Hij heeft vele verschillende teams wereldkampioen gemaakt en tevens ook tegen zijn teamgenoten moeten vechten. Schumi is zeker in de laatste jaren onbetwist nummer 1 in zijn ploeg en heeft zodoende ook overwinningen in de schoot geworpen gekregen. Juan Manuel Fangio is wat mij betreft de beste stuurder!
Atje zeggen is adje doen!
pi_24502789
Michael Schumacher

It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_24502793
pi_24503005
Voor wat betreft de keuzes met uitleg staat het nog vrijwel gelijk Mensen die op Schumacher stemmen leg het eens uit! en vertel dan niet dat je Fangio niet kent , in het topic van de halve finale staat zijn palmares
Atje zeggen is adje doen!
  maandag 10 januari 2005 @ 16:13:37 #45
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24503073
Mijn keuze is ook duidelijk:

Juan Manuel Fangio

Waarom ?, heel makkelijk ik schat de 5 titels van Fangio een stuk hoger in dan de titels en records van Schumacher, de titels die Schumacher binnenhaalde waren bijna allemaal in dodelijk saaie wedstrijden waarbij nauwlijks enige tegenstand was.

En verder moet een groots coureur ook nog andere dingen kunnen dan rijden, denk bijvoorbeeld aan charme enz. en helaas voor Schumacher dat vergeet ie wel eens.

Schumacher is een groot coureur, dat staat vast, heb veel respect voor wat ie voor elkaar heeft gekregen en is idd een levende legende, maar imo niet de grootste coureur, dat kan er maar 1 zijn:
Juan Manuel Fangio
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_24503157
Michael Schumacher

De manier waarop Schumacher een team om zich heen bouwt is gewoon fantastisch. Benetton was geen topper totdat Schumacher er in 1994 en 1995 kampioen mee werd. Iedereen weet in wat voor diepe dal Ferrari zat in 1996. Schumacher kreeg het voor elkaar om nog races te winnen ook. De jaren erna kwam hij en Ferrari erg sterk terug en ze domineren nu al jaren lang.

Juan Manuel Fangio was zeker een goeie. Hij heeft maar 51 GP's gereden en daarmee maar liefst 5 titels binnen gehaald. Een seizoen F1 duurde toen niet zo lang en na een paar overwinningen had je al een titel op zak. Hij is zeker een legendarische coureur, maar niet de beste aller tijden, dat is toch echt Schumacher.

Schumacher heeft alleen al meer overwinningen dan het aantal races dat Fangio heeft gereden. Dat de races waar Schumacher wint zo saai zijn komt niet omdat er geen tegenstand is, maar omdat hij in combinatie met de Ferrari (waaraan hij zelf heeft meegewerkt) zo onoverwinnelijk is. De tegenstand is er zeker wel, maar Schumacher steekt er gewoon zo ver bovenuit dat het saai wordt.

Ik vind niet dat je kan zeggen dat Fangio beter is omdat hij won terwijl er tegenstand was. Als je echt goed bent zorg je ervoor dat je er zo ver bovenuit steekt dat de tegenstanders niet eens in je buurt kunnen komen en dat is precies wat Schumacher doet.
  maandag 10 januari 2005 @ 16:54:40 #47
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_24503511
Schumacher
Zoals al gezegd: niet helemaal eerlijk: zijn materiaal is ZO goed, maar toch, hij moet het iedere keer toch wel weer doen. Twijfelachtig eerste dan dus toch maar.
[KNE]-Mod
pi_24503653

pi_24503878
pi_24503953
quote:
Op maandag 10 januari 2005 00:59 schreef richardzijlstra het volgende:
Doe mij Jos Verstappen maar die raakt elke grindbak is toch ook best goed... ze zouden hem een prijs ervoor moeten geven.... hulde aan Jos Verstappen ....

Groeten Richard
reageer dan niet.....

Om te stemmen: FANGIO....
omdat:
a)fangio zn prestaties hoger inschat.
b) ik schumacher niet mag vanwege zn prachtige acties in 94 en 97
I wish I had wings, so I'd had a shorter travel time to the best girl in the world!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')