abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 2 januari 2005 @ 23:48:01 #201
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24362665
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:43 schreef komrad het volgende:
Nice, dan wacht ik niet voor niets, ben je helemaal up to date al?
alleen ff de streepjes optellen, alle stemmen tot nu toe zijn verwerkt.

k volg de F1 denk k vanaf '88 of '89 denk k zo ongeveer met het bloedstollende Prost/Senna duel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 2 januari 2005 @ 23:49:10 #202
55651 JaWi
Shalom.
pi_24362690
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:46 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

Monaco '96 toch?
Klopt .

Heb ooit eens de volgende passage over Panis gelezen:

"Olivier Pans is het levende bewijs dat een jaartje testen niet automatisch een afscheid door de zijdeur van de Formule 1 betkent.
betekent.
"
slettebak [@] gmail.com
pi_24362692
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:46 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

Monaco '96 toch?
Dat was een maffe race idd. Heb weinig met F1, maar die maakte wel indruk

Wie werd er ook alweer 3e, Barrichello?
  zondag 2 januari 2005 @ 23:50:44 #204
55651 JaWi
Shalom.
pi_24362726
Hij won de wedstrijd door als enige in te halen .
slettebak [@] gmail.com
pi_24362730
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:49 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat was een maffe race idd. Heb weinig met F1, maar die maakte wel indruk

Wie werd er ook alweer 3e, Barrichello?
Al sla je me dood, ik weet wel nog dat ik het heel erg vond dat Irvine op het einde in de muur kleunde, maar hij werd uiteindelijk toch nog als 6e geklasseerd
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_24362743
Ik ben altijd een grote fan van prost geweest. My wordt nightmare, een halve finale tussen prost en fangio
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_24362796
nog 7 minuten
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 2 januari 2005 @ 23:54:28 #208
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24362813
dat was echt een bizarre race toen in Monaco, Berger die een rodne voor t einde vast zn auto stil zet in de pits want hij lag toch 6e, uiteindelijk kwamen er 5 auto's rijdend over de finnish
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_24362833
dat was toch die race met heel veel water en een coureur die geklasseerd werd die de finish niet eens haalde
  zondag 2 januari 2005 @ 23:58:02 #210
55651 JaWi
Shalom.
pi_24362892
Om de tijd door te komen, wederom een mooi stukje geschiedenis.

Monaco 1996
quote:
Week 50: Monaco 1996; vroeger was alles beter..
Door: Angelo Wolner
Iedereen die Formule 1 kijkt, wil graag spannende wedstrijden zien. Wedstrijden waarvan de winnaar vanaf het begin af aan tot einde niet zeker is. Of van die knotsgekke races, waar een verrassend iemand de winnaar wordt. Die Grote Prijs van Monaco in het jaar 1996 was zo’n knotsgekke race.

Tijdens de kwalificatie van die beruchte Grand Prix leek er zó weinig aan de hand. Met Michael Schumacher in zijn Ferrari op een eerste startplek en Damon Hill op een tweede positie in zijn Williams Renault leek er weinig aan de hand voor een wedstrijdje vechten tussen de twee kemphanen. Jos Verstappen zal de wedstrijd als twaalfde aanvangen, en hij heeft wéér zijn teamgenoot Ricardo Rosset “ge-outqualifyed”.

Als de coureurs de volgende ochtend opstaan is Monaco het toneel van regen, regen en nog eens regen. Als Olivier Panis opstaat, weet hij het al. Tegen zijn vrouw Anne zegt hij al “Ik heb er vandaag een erg goed gevoel over!” Waarna Anne zijn man volledig voor gek verklaart. Opzich niet raar van Anne, want de Fransman, toen nog in dienst voor het team van Ligier Mugen Honda, zou de race aanvangen vanaf de veertiende positie, dus nog achter bijvoorbeeld Jos Verstappen.

Voor de racedag stond natuurlijk eerst de Warm-Up op het programma. Onder de bizarre omstandigheden schoot Forti Ford-coureur Andrea Montermini er erg hard af. Zó hard, dat de monteurs het wrak van de Italiaan niet op tijd konden herstellen, waardoor Montermini niet kan deelnemen aan de Grand Prix van Monaco. Voor de startgrid maakte het toch weinig uit, want Montermini zou starten vanaf P22, met andere woorden: als laatste.

Wanneer de coureurs op de startgrid arriveren, was het eigenlijk al zeker dat het wel eens een hectische race zou kunnen worden. Monaco (lees: vangrails dicht op elkaar) en regen kon namelijk nooit iets goeds kunnen betekenen. Wie kunnen zich staande houden in een eventuele chaos?

Bij de prachtige start van de Grand Prix van Monaco lieten in ieder geval Giancarlo Fisichella en Pedro Lamy zien dat zij dat niet kunnen. De twee Minardi-coureurs raken elkaar knullig in de eerste bocht en de race voor de twee teamgenoten is voortijdig voorbij. Nog voordat de eerste ronde is verreden, valt ook al Jos Verstappen uit. “The Dutch Devil” wil Mika Hakkinen aan de buitenkant van St. Devote inhalen, maar de McLaren van Hakkinen raakt de Arrows van Verstappen. Verstappen spint en is ook klaar voor vandaag.

Pole-sitter Michael Schumacher maakte ook nog vóór de eerste ronde een fout. Ook Schumacher spint en ook hij is out. De Duitser zal later verklaren dat hij heel erg boos was op zichzelf, omdat hijzelf de fout beging. Ook Rubens Barrichello haalde de eerste ronde niet. De Braziliaanse Jordan-coureur gaat ook de fout in en kan ook omkleden. De toeschouwers en kijkers zien nu al een race die onvergetelijk kan worden. En het ook wordt.

Binnen tien ronden hebben we al negen uitvallers en een niet gestarte coureur. Fisichella, Lamy, Verstappen, Schumacher, Barrichello, Katayama, Rosset, Diniz en Berger zijn er intussen niet meer bij. Bijna allemaal spinden of crashten ze spectaculair de baan af. Enkel Pedro Diniz en Gerhard Berger hadden technische problemen.

Intussen gaat Williams-coureur Damon Hill aan de leiding, zonder ook maar enige bedreiging van achteren te hebben. Schumacher is namelijk al uitgevallen en de rest zijn geen regenhelden of liggen te ver achter. Intussen sluipt Olivier Panis als een sluipmoordenaar naar voren.

Achter Hill duren de gevechten echter voort, waardoor de Engelsman enkel maar uitloopt op de rest. De fans zien een enerverende race, met heel veel spanning en actie. Na dertig ronden valt er weer iemand uit, en dit keer is het Martin Brundle. Zoals de meesten spint ook Brundle van de baan af.

Hill heeft dan al zijn pitstop gemaakt en liet de leiding voor heel even over aan Jean Alesi. Die direct daarna ook weer de pitstraat binnen moest komen. Hill pakte zijn leiding dus weer terug. In het middenveld ontstaat er een treintje, met ondermeer Eddie Irvine en David Coulthard. Het treintje rijdt geen snelle tijden, maar maken het vooral zichzelf en anderen moeilijk.

Waar Damon Hill lijkt af te streven naar een fantastische overwinning, gaat het toch nog mis voor de Engelsman. Juist in het natte weer begeeft de Renault-motor het en juist Hill loopt de meest prestigieuze overwinning van het jaar mis. Jean Alesi in de Benetton is de nieuwe leider van de wedstrijd.

Maar ook voor de Fransman gaat het weer mis… Ook hier is het geen fout van de coureur, maar dit keer begeeft de wielophanging het. Iets wat wel in het beeld de race past. Veel pech voor de normale pechvogels, maar ook geluk voor diegenen die niet in een topauto rijden. Dat was eigenlijk wel de Grand Prix van Monaco 1996 samengevat.

De nieuwe leider van de wedstrijd heet… Komt-ie: Olivier Panis! Wat zou die Anne zich nou achter haar oren hebben gekrabt. Panis komt steeds op minder tegenstand te stuitten, want ook Jacques Villeneuve kan zijn concentratie niet goed behouden. Villeneuve raakt betrokken bij een incident met Eddie Irvine, die er een potje van maakt. Ook Mika Salo wordt één van zijn slachtoffers, maar de Fin kan nog twee ronden doorrijden. Irvine viel uit, maar Salo zou dus later slachtoffer worden door een rare actie. Dit keer is het Mika Hakkinen. Salo staat na een spin van een wagen stil op de baan, om weer weg te accelereren. Dat was in ieder geval de bedoeling, want voordat Salo weer op het gas kan gaan, knalt Hakkinen in de wagen van Salo. Intussen hebben we nog maar vier wagens over.

De wedstrijdorganisatie besluit een spoedvergadering in te zetten. Eerder afvlaggen of toch gewoon doorrijden? Intussen komt David Coulthard in zijn McLaren steeds dichterbij leider Olivier Panis. Frentzen is dan al in de fout gegaan. Hij beschadigt zijn neus, waardoor hij een extra lange pitstop moet maken. De meeste media en dergelijke waren het er over eens dat Frentzen deze wedstrijd had kunnen winnen, als hij de hele race het tempo had gereden, wat hij voor zijn extra pitstop deed.
De wedstrijdorganisatie is er dan ook al uit. Zij besluiten de wedstrijd eerder af te vlaggen. Na 75 ronden is het dan zo ver! Olivier Panis wint zijn eerste Grand Prix! (Achteraf gezien was het ook zijn enigste uit zijn carrière.). Ligier zal hiermee ook haar laatste Grand Prix overwinning boeken.

Er kwamen dus maar vier auto’s over de finish… Panis won dus de wedstrijd, David Coulthard werd tweede, Johnny Herbert derde, en Heinz-Harald Frentzen eindigde de wedstrijd op een ronde achterstand als vierde en laatste…

Misschien als u dit verslag leest, verlangt u op dit moment naar zo’n race. U zult niet de enige zijn, want ik verlang namelijk ook naar een fantastische race als deze. Misschien ligt het ook aan het “tijdperk”… Misschien was ook vroeger alles beter…
En ja, daar is die dan, dé held .

Stukje is afkomstig van Angelo Wolner, http://www.raceplace.nl/raceplace.php?show=nieuws&nwsID=263.
slettebak [@] gmail.com
pi_24362894
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:55 schreef komrad het volgende:
dat was toch die race met heel veel water en een coureur die geklasseerd werd die de finish niet eens haalde
grote ophef ook nog over Panis, die een grote franse vlag aannam en ermee zn ereronde reed!
pi_24362939
Is de kwartfinale ondertussen al voorbij?
pi_24362952
lijkt me wel
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 januari 2005 @ 00:01:18 #214
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24362962
Sluitingstijd, dadelijk de uitslag
DeLuna vindt me dik ;(
pi_24363004
Ik gok op Fangio, Andretti, Schumacher en Prost
pi_24363015
en ons nog laten wachten ook
doe je ook de loting meteen ff
pi_24363102
Morgen kom ik met uitgebreide verhalen .

Adieu.
slettebak [@] gmail.com
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 januari 2005 @ 00:07:25 #218
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24363123
En dan hier de uitslag, volgende ronde waarschijnlijk morgenmiddag.
In totaal brachten 93 users hun stem uit waarvoor dank.
In totaal werden er 369 stemmen uitgebracht. Diegene die door zijn staan dikgedrukt.
Het was enorm spannend tussen Senna en Fangio, er hebben nooit meer dan 4 stemmen tussen beide gezeten. Maar er kan er maar eentje winnen.

Ayrton Senna - Juan Manuel Fangio 45 - 47 als dit gelijk was geeindigd dan was Senna doorgegaan op basis van de stemmen in de eerste 4 rondes
Mario Andretti - Emerson Fittipaldi 61 - 31
Niki Lauda - Michael Schumacher 15 - 78
Gilles Villeneuve - Alain Prost 16 - 76
DeLuna vindt me dik ;(
pi_24363207
Der Michael souverein door zie ik
pi_24363220
Rubbereend, kan je niet vast loten dan kan ik vast nadenken over iig 1 onmogelijke keuze

Wederom dank voor het bijhouden van de score
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 januari 2005 @ 00:15:31 #221
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24363321
misschien dadelijk
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 januari 2005 @ 00:32:47 #222
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24363734
Er is inmiddels geloot, zo dadelijk de volgende ronde
DeLuna vindt me dik ;(
pi_24363776
nice, nieuw topic weer?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 januari 2005 @ 00:37:01 #224
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24363852
quote:
Op maandag 3 januari 2005 00:34 schreef komrad het volgende:
nice, nieuw topic weer?
natuurlijk, dacht je dat k hierachteraan poste?
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 januari 2005 @ 00:37:50 #225
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24363872
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')