De Nederlandse consument wordt dus al maar negatiever. En dat terwijl de signalen bijna alleen maar positief zijn op het moment. Hoe kan dit?quote:Wellink klaagde bij eerdere interviews over de somberheid die bij de Nederlandse consumenten leeft. Ondanks een goed gevulde spaarpot en de aantrekkende economie houden zij de hand op de knip en kijken ze negatiever tegen de economische ontwikkeling aan dan de inwoners van de buurlanden.
"Ons gevoel is dat de Nederlander negatiever is. Over het waarom breek ik me al jaren het hoofd. Misschien is het een tegenreactie op het enorme optimisme in de jaren negentig. Toen sloegen we te ver door. Nu slaan we weer door'', zegt Welling in het AD.
Kan ik het allen maar mee eens zijn. Je bouwt geen vertrouwen op door voortdurend te roepen dat het slecht gaat en we met zijn allen richting de afgrond gaan.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:58 schreef Daalemmer het volgende:
Hoewel het kabinet probeert de economie weer op de been te brengen, bereikt zij ongeveer het tegenovergestelde: Het consumentenvertrouwen blijft maar dalen.
Mijn stelling:
De enige schuldige aan het dalende consumentenvertrouwen is het Kabinet zelf, dankzij het slechter voorstellen van de werkelijkheid dan zij is, en dankzij de rigoreuze bezuinigingen.
Ja, maar is die invloed niet inmiddels weggeëbt? Volgens mij kan dat geen verklaring zijn voor de huidige daling.quote:Op zondag 9 januari 2005 23:26 schreef FredvZ het volgende:
Denk dat de consumenten in Nederland te veel terug kijken naar de gulden en bij voorbaat alles al duur noemen. Die invloed is naar mijn idee groter dan de invloed van de bezuinigingen van de overheid.
Haha, [Miniconomy] Fok!Partij. Net vandaag opgestart.quote:Op zondag 9 januari 2005 23:05 schreef Fatality het volgende:
hej daalemmer, heb je een miniconomy winkel? Ben net nog op bezoek geweest.
bekend om de dialoog? Ali B heeft die uitdrukking toch bedacht, vind het zo'n hypewoord net als demoniseren hip werd na de moord op Fortuyn.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:58 schreef Daalemmer het volgende:
aangezien Nederland toch bekend stond om het polderen en de dialoog.
Dit ook -->quote:
Kerel je weet niet waar je over praat. De belastingen in Nederland zijn niet abnormaal hoog vergeleken bij de rest van Europa en zelfs de V.S. (als je kijkt wat je terugkrijgt voor die belastingen).quote:Op vrijdag 14 januari 2005 04:04 schreef StefanP het volgende:
Simpel man.
We hebben hier bijna de hoogste belasting ter wereld, waardoor je 30-50% van je salaris direct mag inleveren. Wil je vervolgens iets kopen, dan betaal je 19% BTW. Op auto's zelfs 29% over 40% BPM. Benzine bestaat voor 90% uit accijnzen. De euro heeft je geld 10-20% minder waard gemaakt en er zijn nul voordelen voor de consument. De belastingschijven en benzineaccijns zijn per 2005 gestegen. De ziektekosten zijn per 2005 gestegen. Gemeentelijke belastingen zullen wel weer met 7% stijgen. Pensioenen worden gekort. Salarissen worden bevroren. Ministers doen niets anders dan de economie in de prut praten en handelen daar ook naar - het begrotingstekort mag met geen 0,0001% stijgen hoor!
Ondertussen draait de economie in de VS als een tierelier, in heel Europa doet elk land het beter dan Nederland, maar ze blijven star elke cent die je verdient van je afpakken. Om vervolgens de schuld ook nog eens op de consument af te schuiven, omdat die zijn laatste 10 euro op de spaarrekening zet in plaats van die uit te geven. Goh hoe zou dat nou komen!
Nederland, land der naieve dwazen.
Wat mij betreft wordt die belasting zo verhoogd dat men niet eens meer miljonair kan worden en gaat al dat geld naar de armen. Puh.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 04:04 schreef StefanP het volgende:
Simpel man.
We hebben hier bijna de hoogste belasting ter wereld, waardoor je 30-50% van je salaris direct mag inleveren. Wil je vervolgens iets kopen, dan betaal je 19% BTW. Op auto's zelfs 29% over 40% BPM. Benzine bestaat voor 90% uit accijnzen. De euro heeft je geld 10-20% minder waard gemaakt en er zijn nul voordelen voor de consument. De belastingschijven en benzineaccijns zijn per 2005 gestegen. De ziektekosten zijn per 2005 gestegen. Gemeentelijke belastingen zullen wel weer met 7% stijgen. Pensioenen worden gekort. Salarissen worden bevroren. Ministers doen niets anders dan de economie in de prut praten en handelen daar ook naar - het begrotingstekort mag met geen 0,0001% stijgen hoor!
Ondertussen draait de economie in de VS als een tierelier, in heel Europa doet elk land het beter dan Nederland, maar ze blijven star elke cent die je verdient van je afpakken. Om vervolgens de schuld ook nog eens op de consument af te schuiven, omdat die zijn laatste 10 euro op de spaarrekening zet in plaats van die uit te geven. Goh hoe zou dat nou komen!
Nederland, land der naieve dwazen.
We lijken wel Amerikanen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij hebben veel problemen in Nederland alles te maken met het hoge hype en histerie gehalte van Nederland.
Nederland is collectief manies. Als er iets goed gaat (Nederlands elftal scoort ergens tegen takka toeke FC) dan is men ineens allemaal overtuigt dat we wereldkampioen worden. Gaat er iets mis (de laagste werkeloosheid in europa stijgt) dan is er blinde paniek en loopt men gillend in cirkels dat de wereld ten onder gaat.
Er zijn inderdaad opeens steeds meer mensen in het land die richting het hysterische en plasic nepgedrag van de Amerikanen gaan.quote:
Dat is relaxed. Dan hoef je minder na te denken over het probleem zelf.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij hebben veel problemen in Nederland alles te maken met het hoge hype en histerie gehalte van Nederland.
Nederland is collectief manies. Als er iets goed gaat (Nederlands elftal scoort ergens tegen takka toeke FC) dan is men ineens allemaal overtuigt dat we wereldkampioen worden. Gaat er iets mis (de laagste werkeloosheid in europa stijgt) dan is er blinde paniek en loopt men gillend in cirkels dat de wereld ten onder gaat.
En hoe meer je naar het Westen komt hoe erger het wordt.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:42 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad opeens steeds meer mensen in het land die richting het hysterische en plasic nepgedrag van de Amerikanen gaan.
Elke drol met een IQ van een pinda kan van de V.S. een economische wereldmacht maken (dat blijkt ook wel uit de praktijk): Ze liggen precies tussen 2 andere economische machten nl Europa en Azie, ze hebben zelfs kusten in het oosten én het westen; Er leven meer dan 250 miljoen mensen; Die 250 miljoen mensen hebben enorme stukken land tot hun beschikking, waardoor gronprijzen laag blijven; Er zij plenty natuurlijke hulpbronnen etc. etc. etc.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 06:37 schreef StefanP het volgende:
Iedereen die beweert dat je in Nederland niet leeggezogen wordt, die is niet goed snik IMHO. Ik zit hier in de VS en heb alle luxe die ik in Nederland had (sterker nog, nog veel meer) en als je ziet wat ik van mijn loon overhoud (dat overigens een veelvoud is van wat ik in Nederland zou verdienen)... waar de overheid hier zijn geld vandaan haalt, Joost mag het weten, maar niet van mijn loonstrookje. Geen gemeentebelasting... bijna geen benzineaccijnzen... geen BPM... 6% BTW... Goed, de infrastructuur is hier slechter, maar zolang het niet regent heb je daar geen last van (ZOAB hebben ze nog nooit van gehoord hier).
Ik denk dat VS nog voor een hele lange tijd de motor zijn van de wereldeconomie, omdat men hier heel flexibel is, er niet zulke bureaucratie is als in Nl. en men niet te lam is om de handen uit de mouwen te steken. Natuurlijk was de oorlog in Irak achterlijk en is het begrotingstekort enorm, maar dat was voor Clinton ook zo en dat is in welgeteld 1 termijn van Clinton omgebogen.
Hahaha, nog zo iemand die totaal geen benul heeft van wat mensen drijft. Moet je vooral doen ja. Communistisch Rusland iemand? Mensen worden -primair- gedreven door geld, het verlangen om nieuwe leuke dingen te bezitten, enzovoort. Denk je dat iemand zich uitslooft als hij daar niets voor terugkrijgt? Wat ben jij ongelofelijk dom zeg. Ik zie meestal wel iets in wat een ander vindt, ook al ben ik het er niet mee eens. Maar dit, dit is gewoon achterlijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 07:24 schreef Yamyam het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt die belasting zo verhoogd dat men niet eens meer miljonair kan worden en gaat al dat geld naar de armen. Puh.
Als je in een winkel staat dan hoor je nog steeds: vroeger kostte dat maar zoveel gulden, nou betaal ik dat in euro's.quote:Op zondag 9 januari 2005 23:52 schreef Daalemmer het volgende:
Ja, maar is die invloed niet inmiddels weggeëbt? Volgens mij kan dat geen verklaring zijn voor de huidige daling.
Op het moment dat 60% van Nederland op zoek gaat naar een baan waar ze meer verdienen, dan schiet dat ook niet op natuurlijk. Op het moment dat je nu een vaste baan hebt lijkt het me niet echt logisch om op zoek te gaan naar een andere baan waar je bijvoorbeeld weer meer onzekerheid hebt (tijdelijk contract o.i.d.).quote:Op maandag 17 januari 2005 15:13 schreef HiZ het volgende:
volgens mij zou de logische reactie dan moeten zijn dat je gaat proberen meer te verdienen.
quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:34 schreef Apie74 het volgende:
Nu.nl
'Huren wordt flink duurder'
Uitgegeven: 26 mei 2004 20:57
Laatst gewijzigd: 26 mei 2004 21:01
DEN HAAG - Huurders zullen de komende jaren extra moeten dokken voor hun woning. Minister Dekker van Volkshuisvesting wil verhuurders toestemming geven om de huren geleidelijk op te trekken en hen vanaf 2008 zelfs de vrije hand geven mits zij als tegenprestatie veel meer nieuwe woningen bouwen.
Het kabinet buigt zich volgens ingewijden in Den Haag vrijdag over een notitie van Dekker, waarin dit soort voorstellen staan. Volgens het RTL-Journaal, dat woensdag uit een ontwerptekst citeerde, stijgen de huren in 2005 0,4 procent boven op de inflatie van dat jaar.
In 2006 is dat 0,8 procent plus inflatie, en in het jaar daarop komt er 1,2 procent bij. Dat plafond kan in 2008 vervallen "bij voldoende nieuw aanbod van woonruimte", staat in de uitgelekte tekst.
Het moet verdomme niet gekker worden, een paar weken geleden postte ik dit topic Woningbouwcorporaties steeds rijker>huren hoger nog over dat woningbouwcoorporaties gigantisch veel geld bezitten. En nu dus dit weer. Nu krijgen ze dus straks de vrije hand met huurverhogingen! Echt weer zo'n VVD actie van dat mens Dekker...![]()
quote:Woningcorporaties steeds rijker
AMSTERDAM - Het Centraal Fonds Volkshuisvesting (CFV) schat dat woningcorporaties vorig jaar ongeveer een miljard euro aan hun vermogen hebben toegevoegd. Het vermogen van de corporaties stijgt volgens het CFV de komende tien jaar naar 23 miljard euro. De corporaties krijgen steeds meer geld binnen door de verkoop van huurwoningen en de hoger wordende huren. Dat schrijft de Volkskrant vrijdag in het openingsartikel.
De uitgaven nemen minder toe, omdat de corporaties minder bouwen. Bovendien zijn de rentelasten sterk gedaald door de lage rente. De corporaties geven volgens de CFV steeds meer geld uit aan hun eigen organisatie. "Dat zijn onder meer de pensioenkosten, salarissen en kosten van projectontwikkeling," zegt Jan van der Moolen, directeur van het CFV in de Volkskrant. "Ook gaan verhalen over steeds luxere kantoren van de corporaties."
De corporaties verhogen op juli de huren met gemiddeld 3 procent. Volgens Van der Moolen is de huurverhoging niet noodzakelijk vanuit de vermogenspositie van de corporaties. "Bovendien is de kwaliteit van de verslaggeving van de corporaties vaak onvoldoende."
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:01 schreef Xanthe het volgende:
Deels met je eens Noca , maar ik kan alleen voordelig inkopen doen bij de Aldi en op de markt en zie toch behoorlijke prijs verschillen die vroeger minder groot waren.
Betaalde jij vroeger 1.99 voor een kilo spruiten? En als ik dan op de markt loop dan betaal ik de helft.
Dat lag vroeger met de gulden prijs allemaal toch een stuk meer op 1 lijn.
Tis maar 1 van de vele voorbeelden die ik kan opsommen , sommige dingen zijn gewoon absurd omhoog gegaan , wat ook niet gebeurd was in 5 jaar gewoon de gulden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |