De Nederlandse consument wordt dus al maar negatiever. En dat terwijl de signalen bijna alleen maar positief zijn op het moment. Hoe kan dit?quote:Wellink klaagde bij eerdere interviews over de somberheid die bij de Nederlandse consumenten leeft. Ondanks een goed gevulde spaarpot en de aantrekkende economie houden zij de hand op de knip en kijken ze negatiever tegen de economische ontwikkeling aan dan de inwoners van de buurlanden.
"Ons gevoel is dat de Nederlander negatiever is. Over het waarom breek ik me al jaren het hoofd. Misschien is het een tegenreactie op het enorme optimisme in de jaren negentig. Toen sloegen we te ver door. Nu slaan we weer door'', zegt Welling in het AD.
Kan ik het allen maar mee eens zijn. Je bouwt geen vertrouwen op door voortdurend te roepen dat het slecht gaat en we met zijn allen richting de afgrond gaan.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:58 schreef Daalemmer het volgende:
Hoewel het kabinet probeert de economie weer op de been te brengen, bereikt zij ongeveer het tegenovergestelde: Het consumentenvertrouwen blijft maar dalen.
Mijn stelling:
De enige schuldige aan het dalende consumentenvertrouwen is het Kabinet zelf, dankzij het slechter voorstellen van de werkelijkheid dan zij is, en dankzij de rigoreuze bezuinigingen.
Ja, maar is die invloed niet inmiddels weggeëbt? Volgens mij kan dat geen verklaring zijn voor de huidige daling.quote:Op zondag 9 januari 2005 23:26 schreef FredvZ het volgende:
Denk dat de consumenten in Nederland te veel terug kijken naar de gulden en bij voorbaat alles al duur noemen. Die invloed is naar mijn idee groter dan de invloed van de bezuinigingen van de overheid.
Haha, [Miniconomy] Fok!Partij. Net vandaag opgestart.quote:Op zondag 9 januari 2005 23:05 schreef Fatality het volgende:
hej daalemmer, heb je een miniconomy winkel? Ben net nog op bezoek geweest.
bekend om de dialoog? Ali B heeft die uitdrukking toch bedacht, vind het zo'n hypewoord net als demoniseren hip werd na de moord op Fortuyn.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:58 schreef Daalemmer het volgende:
aangezien Nederland toch bekend stond om het polderen en de dialoog.
Dit ook -->quote:
Kerel je weet niet waar je over praat. De belastingen in Nederland zijn niet abnormaal hoog vergeleken bij de rest van Europa en zelfs de V.S. (als je kijkt wat je terugkrijgt voor die belastingen).quote:Op vrijdag 14 januari 2005 04:04 schreef StefanP het volgende:
Simpel man.
We hebben hier bijna de hoogste belasting ter wereld, waardoor je 30-50% van je salaris direct mag inleveren. Wil je vervolgens iets kopen, dan betaal je 19% BTW. Op auto's zelfs 29% over 40% BPM. Benzine bestaat voor 90% uit accijnzen. De euro heeft je geld 10-20% minder waard gemaakt en er zijn nul voordelen voor de consument. De belastingschijven en benzineaccijns zijn per 2005 gestegen. De ziektekosten zijn per 2005 gestegen. Gemeentelijke belastingen zullen wel weer met 7% stijgen. Pensioenen worden gekort. Salarissen worden bevroren. Ministers doen niets anders dan de economie in de prut praten en handelen daar ook naar - het begrotingstekort mag met geen 0,0001% stijgen hoor!
Ondertussen draait de economie in de VS als een tierelier, in heel Europa doet elk land het beter dan Nederland, maar ze blijven star elke cent die je verdient van je afpakken. Om vervolgens de schuld ook nog eens op de consument af te schuiven, omdat die zijn laatste 10 euro op de spaarrekening zet in plaats van die uit te geven. Goh hoe zou dat nou komen!
Nederland, land der naieve dwazen.
Wat mij betreft wordt die belasting zo verhoogd dat men niet eens meer miljonair kan worden en gaat al dat geld naar de armen. Puh.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 04:04 schreef StefanP het volgende:
Simpel man.
We hebben hier bijna de hoogste belasting ter wereld, waardoor je 30-50% van je salaris direct mag inleveren. Wil je vervolgens iets kopen, dan betaal je 19% BTW. Op auto's zelfs 29% over 40% BPM. Benzine bestaat voor 90% uit accijnzen. De euro heeft je geld 10-20% minder waard gemaakt en er zijn nul voordelen voor de consument. De belastingschijven en benzineaccijns zijn per 2005 gestegen. De ziektekosten zijn per 2005 gestegen. Gemeentelijke belastingen zullen wel weer met 7% stijgen. Pensioenen worden gekort. Salarissen worden bevroren. Ministers doen niets anders dan de economie in de prut praten en handelen daar ook naar - het begrotingstekort mag met geen 0,0001% stijgen hoor!
Ondertussen draait de economie in de VS als een tierelier, in heel Europa doet elk land het beter dan Nederland, maar ze blijven star elke cent die je verdient van je afpakken. Om vervolgens de schuld ook nog eens op de consument af te schuiven, omdat die zijn laatste 10 euro op de spaarrekening zet in plaats van die uit te geven. Goh hoe zou dat nou komen!
Nederland, land der naieve dwazen.
We lijken wel Amerikanen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij hebben veel problemen in Nederland alles te maken met het hoge hype en histerie gehalte van Nederland.
Nederland is collectief manies. Als er iets goed gaat (Nederlands elftal scoort ergens tegen takka toeke FC) dan is men ineens allemaal overtuigt dat we wereldkampioen worden. Gaat er iets mis (de laagste werkeloosheid in europa stijgt) dan is er blinde paniek en loopt men gillend in cirkels dat de wereld ten onder gaat.
Er zijn inderdaad opeens steeds meer mensen in het land die richting het hysterische en plasic nepgedrag van de Amerikanen gaan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |