Carr draait de mindfuck om, eigenlijk vergelijkbaar met 'De Opluchting'. Het idee is dat je blij kunt zijn dat je niet meer rookt. Dat je niet meer hoeft te roken. En dat is natuurlijk wel zo, maar het is toch ook jammer om niet meer te roken en dat voedl ik, bijvoorbeeld nog vrij vaak.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 09:23 schreef sjoqr het volgende:
Ik heb Carr niet gelezen, maar wat ik zo hoor schrijft hij meer over de smerigheid van roken en alle bijkomende ziektes e.d. Terwijl ik "de opluchting" ervaren heb als een vorm van neuro linguistisch programmeren. Voor mij werkte dit beter.
Precies, gewoon cold turkey stoppenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 10:06 schreef MrX1982 het volgende:
Oh ik lees juist bij bol.com dat hij de open deur van het is slecht voor je weglaat en er maar een halve pagina over schrijft. Maar ik ben benieuwd het blijft toch slechts een hulpmiddel dat zei de dokter ook. Uiteindelijk moet je het zelf doen
Dat ga ik ook doen staat ook in de info die ik van de dokter heb gekregen. Alleen moet ik nog een stopdatum bepalenquote:
Netjes hoorquote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Three months, 11 hours, 9 minutes and 47 seconds. 1109 cigarettes not smoked, saving ¤ 219,14. Life saved: 3 days, 20 hours, 25 minutes.3 maanden!!
Nou weet ik weer waar ik het allemaal voor doe (of beter: laat)quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:47 schreef schatje het volgende:
*plaatsje omhoog gezet*
quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:17 schreef BlackJack het volgende:
Hallo allemaal,
Ben nu 22 uur gestopt, wat misschien niet zoveel lijkt, maar het is voor de afgelopen vijf jaar mn persoonlijke record. Ik zit echter wel te shaken achter mijn bureau, en kan me slecht concentreren.
Dat dacht ik op te lossen door een zak tum-tum's bij het tankstation te halen, als afleiding enzo. Nu is die zak leeg, ik kan me nog steeds niet concentreren, zit nog steeds te shaken, en ik ben misselijk.
Heeft er nog iemand gouden tips hoe de eerst komende dagen door te komen? Ik wil het echt halen deze keer.
Het boekje 'Stoppen met roken volgens de Eb-methode' is uiterst dun.quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:17 schreef BlackJack het volgende:
Hallo allemaal,
Ben nu 22 uur gestopt, wat misschien niet zoveel lijkt, maar het is voor de afgelopen vijf jaar mn persoonlijke record. Ik zit echter wel te shaken achter mijn bureau, en kan me slecht concentreren.
Dat dacht ik op te lossen door een zak tum-tum's bij het tankstation te halen, als afleiding enzo. Nu is die zak leeg, ik kan me nog steeds niet concentreren, zit nog steeds te shaken, en ik ben misselijk.
Heeft er nog iemand gouden tips hoe de eerst komende dagen door te komen? Ik wil het echt halen deze keer.
Ik zie het al in de krant staan:quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:17 schreef Eb het volgende:
Het boekje 'Stoppen met roken volgens de Eb-methode' is uiterst dun.
Het behelst slechts 1 pagina, en op die 1e pagina staat 1 regel tekst.
En die 1e regel tekst luidt als volgt:
'Je moet gewoon niet roken.'
Wat een dooddoener zegquote:
Accepteer maar vast dat je nooit meer een peuk zult vasthouden. Je mag nu niet meer roken. Enne, dat gezeik van "je hoeft niet meer te roken! Wees blij!quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:16 schreef BlackJack het volgende:
Nicotine kauwgom is niet te vreten.
Netjesquote:Op donderdag 3 februari 2005 14:55 schreef Slarioux het volgende:
[..]
k ben nu een maand gestopt, iets meer, en ik wil nog steeds roken. Ik hoef het nog steeds. Maar ik mag niet van mezelf. En dat niet mogen, dat hou ik goed vol.
Eenschquote:Op donderdag 3 februari 2005 18:52 schreef broer het volgende:
maar toch vind ik dat ik gewoon een jaar gestopt ben.
Schamel? Kom nou, ik vind het echt heel goed van je!!!quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:27 schreef Maestrov het volgende:
Ik ga me even aan jullie optrekken.
Een schamele:
One day, 4 hours, 27 minutes and 25 seconds. 23 cigarettes not smoked, saving ¤ 4,74. Life saved: 1 hour, 55 minutes.
Dank jequote:
Het begin is er!quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:27 schreef Maestrov het volgende:
Ik ga me even aan jullie optrekken.
Een schamele:
One day, 4 hours, 27 minutes and 25 seconds. 23 cigarettes not smoked, saving ¤ 4,74. Life saved: 1 hour, 55 minutes.
Ja hoorquote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:38 schreef BlackJack het volgende:
Zit nu op drie dagen, en heb pas 1 deur kapot geschopt.
Mag ik nu ook op het lijstje?
JE hebt alle recht om trots te zijn, gefeliciteerd, en dat er nog maar vele rookloze jaren mogen volgen!quote:Op donderdag 3 februari 2005 23:57 schreef Da.Rock het volgende:
Voor mij is het vandaag dus precies 1 jaar en 6 maanden geleden dat ik mijn laatste sigaret heb uitgemaakt
* Da.Rock is trots op zichzelf
Dat hoop ik toch wel ja. Maar 11 dagen is toch ook al heel erg knap, ik weet dat ik toen nog woedeaanvallen hadquote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:50 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
JE hebt alle recht om trots te zijn, gefeliciteerd, en dat er nog maar vele rookloze jaren mogen volgen!![]()
Mijn humeur is niet kapot te knuppelen!quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:55 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch wel ja. Maar 11 dagen is toch ook al heel erg knap, ik weet dat ik toen nog woedeaanvallen had
quote:Op maandag 7 februari 2005 12:35 schreef k_i_m het volgende:
Ik moet even klagen. De vorige keer dat ik stopte (vorig jaar) had ik allerlei rare bijverschijnselen. Die heb ik nu niet, alleen ben ik ontzettend benauwd. En in een omgeving waar gerookt wordt, ga ik bijna hyperventileren. Komt dat iemand bekend voor?
quote:Op maandag 7 februari 2005 12:50 schreef _Femme_ het volgende:
Ben nu 5 uurtjes gestopt! Dankzij Zyban en pleisters voel ik me redelijk. Bij mijn vorige stoppoging ben ik helemaal gaan flippen, vandaar dat ik het zo drastisch aanpak. Het blijft wel gewoon een mentale kwestie.
Dit is mijn 1e stop-keer (vandaag 2 weken!!!) en ik heb ook enorm last van hyperventilatie en duizeligheid.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:35 schreef k_i_m het volgende:
Ik moet even klagen. De vorige keer dat ik stopte (vorig jaar) had ik allerlei rare bijverschijnselen. Die heb ik nu niet, alleen ben ik ontzettend benauwd. En in een omgeving waar gerookt wordt, ga ik bijna hyperventileren. Komt dat iemand bekend voor?
Held!quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:52 schreef broer het volgende:
Iets meer dan een jaar geleden rookte ik een stuk of twintig shaggies per dag. In de afgelopen één jaar en twee dagen heb ik in totaal drie sigaren (niet over de longen!) en drie sigaretten (wel over de longen!) gerookt.
Het is niet helemaal eerlijk, maar toch vind ik dat ik gewoon een jaar gestopt ben.
YEAH!!!quote:Op maandag 7 februari 2005 20:00 schreef Ils het volgende:
Five months, three weeks, four days, 20 hours, 21 minutes and 29 seconds. 3576 cigarettes not smoked, saving € 652,95. Life saved: 1 week, 5 days, 10 hours, 0 minutes.
bijna een half jaarjeuj!
Je staat alvast een plekje hogerquote:Op maandag 7 februari 2005 20:00 schreef Ils het volgende:
Five months, three weeks, four days, 20 hours, 21 minutes and 29 seconds. 3576 cigarettes not smoked, saving � 652,95. Life saved: 1 week, 5 days, 10 hours, 0 minutes.
bijna een half jaarjeuj!
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:27 schreef _Femme_ het volgende:
Ik heb ook heel veel last van duizeligheid en hyperventilatie. Ik denk dat dat gewoon een soort angstaanvallen zijn omdat je niet meer rookt. Je raakt dan een beetje in paniek.
Maar die sigaretten hebben niks te maken met wat je bent of wat je kan. Dat zeg ik steeds maar weer tegen mezelf.
Bijna 27 uur gestopt.
Natuurlijk mag dat. Succes alvastquote:Op donderdag 10 februari 2005 18:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik stop zaterdag. Met Zyban. Mag ik ook in het lijstje?
Dank!quote:Op donderdag 10 februari 2005 19:16 schreef schatje het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Succes alvast.
En ik dan!!!?quote:Op donderdag 10 februari 2005 19:16 schreef schatje het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Succes alvast.
nee, dat is je ongesteldheidquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:20 schreef Nuek het volgende:
Trouwens is het normaal dat ik zo emo ben?Ik snap er geen f*ck van!
dat zou best kunnen komen door het stoppen, volgens mij had ik daar ook wel last van.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:20 schreef Nuek het volgende:
ow...
Tnx mops.
Trouwens is het normaal dat ik zo emo ben?Ik snap er geen f*ck van!
sinds ik gestopt ben ben ik twee maal uit geweest naar de kroeg, wat een helquote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:23 schreef XemmyX het volgende:
Met de carnaval heb ik het even moeilijk gehad! Heb er dan ook stiekem 1 gerookt. Maar toen was het ook weer goed, en verder niets meer aangeraakt
Vindt dat toch best knap van mezelf
quote:Op zaterdag 12 februari 2005 02:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou, we gaan er voor morgen!
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 12 februari 2005 10:01 schreef Ymke het volgende:
Schatje , ik mag weer een plaatsje opschuiven
Two years, three days, 11 hours, 45 minutes and 33 seconds. 18362 cigarettes not smoked, saving ¤ 2.570,71. Life saved: 9 weeks, 18 hours, 10 minutes.
Jij ook! We houden vol hoorquote:Op zondag 13 februari 2005 01:38 schreef MrX1982 het volgende:
Duderinnetje je loopt een paar uur op me voor
Suc6
Wauwquote:
Ik heb nu echt een knop omgedraaid. Ik ruik sigaretten, ik zie mensen roken, maar veel meer dan een vage behoefte om ook te roken is het niet meer. Ik heb zelfs voor iemand een sigaret vastgehouden laatst (een bekend gevoel, apart is dat), maar meer dan een "whehe en dan nu gaan rokenquote:Op zondag 13 februari 2005 14:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wauw![]()
En is het verlangen ook helemaal weg? Of duurt dat wat langer?
Bij een vorige stoppoging van mij ging alles prima, en plots na twee maanden werd ik zo ongeveer gek van de behoefte aan een sigaret. Twéé maanden...![]()
Ja zeker. Een rookvrije toekomst. Mooi vooruitzichtquote:
Dat klinkt hartstikke goed. Bij mij is het zo, is mijn ervaring van talloze stoppogingen, dat het een hele tijd prima gaat en dan, als ik het niet meer verwacht, doet die verslaving nog een laatste aanval. Of zoiets. Heel vervelend. Gelukkig verschilt dit per persoon en jij klinkt alsof je er goed voor staat! Heerlijk moet dat zijn.quote:Op zondag 13 februari 2005 15:25 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik heb nu echt een knop omgedraaid. Ik ruik sigaretten, ik zie mensen roken, maar veel meer dan een vage behoefte om ook te roken is het niet meer. Ik heb zelfs voor iemand een sigaret vastgehouden laatst (een bekend gevoel, apart is dat), maar meer dan een "whehe en dan nu gaan roken"-gedachte kwam niet bij me los. Het is nog lastig soms, maar ik ben er wel vanaf nu denk ik.
Waar ik wel bang voor ben, is dat ik zo'n enge ex-roker anti-roker wordt. Dat zijn de ergste. Ik begin me nu al te ergeren aan blauwe wolken in de kroeg, maar ik hou me taai
quote:Op zondag 13 februari 2005 15:13 schreef Nuek het volgende:
uhm... vandaag zit ik echt plannetjes te bedenken hoe ik het beste een peuk kan jatten van mijn vriendje en waar ik em dan ga oproken
ik zit nu op mijn 7e dag.
Mjah het gaat me beter af dan ik zelf had verwachtquote:Op zondag 13 februari 2005 16:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat klinkt hartstikke goed. Bij mij is het zo, is mijn ervaring van talloze stoppogingen, dat het een hele tijd prima gaat en dan, als ik het niet meer verwacht, doet die verslaving nog een laatste aanval. Of zoiets. Heel vervelend. Gelukkig verschilt dit per persoon en jij klinkt alsof je er goed voor staat! Heerlijk moet dat zijn.
O en ik ben wel eens anderhalf jaar gestopt en ik ben nooit zo'n nare ex-roker geworden. Sterker, mensen zullen ook in mijn huis altijd een sigaret mogen roken. Hun keus, hun leven en als ik écht gestopt ben, zou ik dat ook geen verleiding moeten vinden.
Succes jongenquote:Op zondag 13 februari 2005 00:10 schreef MrX1982 het volgende:
Zojuist mijn laatste sigaret gerookt. Vanaf vandaag ben ik gestopt met roken. Mag ik ook in het lijstje?
Op naar een rookvrije toekomst
edit: Ik zie dat ik al in het lijstje sta. Ik kan vanaf nu alleen maar stijgen in de lijst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |