Onzin, daarvoor bezetten joden en moslims samen het Heilige Land. Ze leefden daar in harmonie met elkaar, totdat zionisten (niet alle joden zijn zionistisch) een staat voor ALLEEN joden wilden en moslims geweerd werden. En dat terwijl joden eeuwenlang samen met moslims in Palestina in harmonie geleefd hebben.quote:Weet men dan echt niet dat de spanningen tussen joden en moslims niet uit het verleden stammen zozeer maar zijn geboren met de staat israel????"
Onzin, er waren daarvoor al massale rellen in dat gebied. Dat heeft te maken met frustraties over het gebrek aan macht.
Zoals ik je al eerder aangeraden hebt, pak eens de volledige geloofsboeken zelf ipv een anti moslim site....quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:00 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja lachen met jou
de bron die ik het meest gebruik is http://www.skepticsannotatedbible.com/
ik heb hem naast de bijbel gehad en dat klopt als een bus, waarom zou de koran niet kloppen dan? immers is deze ook op de bijbel gebasseerd (de bijbel was er ietsjuh eerder) zoals ik al zei bewijs maar dat mijn bron niet klopt...
![]()
In het gebied waar de zionisten hun zinnen op hadden gezet, woonden niet zo gek veel mensen hoor. Bovendien was dat niet het zionistische ideaal. Niet alle zionisten zijn extremistisch.quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:54 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Onzin, daarvoor bezetten joden en moslims samen het Heilige Land. Ze leefden daar in harmonie met elkaar, totdat zionisten (niet alle joden zijn zionistisch) een staat voor ALLEEN joden wilden en moslims geweerd werden. En dat terwijl joden eeuwenlang samen met moslims in Palestina in harmonie geleefd hebben.
Door de Kerk zijn ze zo niet bedoeld. Dat is de schuld van de wereldlijke heersers, die de Kruistochten uitvoerden.quote:De Kruistochten waren er ook op gericht om moslims en joden uit Jerusalem te verwijderen.
Dat is geheel juist.quote:En ook toen leefden moslims en joden samen in harmonie nogmaals.
Tot 1260 was de omgeving van jeruzalem een slachtveld, de kruisvaarders, de moslims, de grote geloven streden om de macht daar.....quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:47 schreef Johan_de_With het volgende:
Onzin, er waren daarvoor al massale rellen in dat gebied. Dat heeft te maken met frustraties over het gebrek aan macht.
quote:Pas onder de Mamelukken (1260) wordt de orde hersteld.
Het islamitische karakter van de stad werd in de hieropvolgende tijd bevestigd. Maar de tolerantie ten aanzien van andere godsdiensten bleef bestaan, in tegenstelling tot onder de kruisvaarders. De verdeling van de stad in een islamitisch, een Armeens, een ander-christelijk en een joods deel die zeker tot 1967 nog gold, is onder de Mamelukken ingesteld. Blijkbaar was het geen bezwaar de heilige stad te verdelen.
Een anti geloof bron dan....quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:58 schreef Johan_de_With het volgende:
http://www.skepticsannotatedbible.com/
Dit lijkt mij niet een specifieke anti-Moslim bron.
als je nu eventjes met bewijs komt dat mijn bronnen niet kloppen of de zaken uit verband rukt. dan praten we verder. ok???quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:38 schreef erodome het volgende:
Als je nu eens de geloofsboeken zelf als bron pakt ipv van anti moslim bronnen die citaten uit hun verband rukken....
ik vind het ronduit onbeschoft om alle atheisten die voor hun mening uit komen en daar veel tijd aan besteden om een site op te zetten zoals b.v. http://www.skepticsannotatedbible.comquote:
Met daarvoor bedoelde ik de plusminus honderd jaar die aan de stichting van de staat Israel voorafging. Met rellen en misdaden van beide kanten.quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Tot 1260 was de omgeving van jeruzalem een slachtveld, de kruisvaarders, de moslims, de grote geloven streden om de macht daar.....
De nega dingen die jij tevoorschijn tovert komen uit het oorlogsrecht, die zijn niet toepasbaar in het gewone leven...quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:19 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als je nu eventjes met bewijs komt dat mijn bronnen niet kloppen of de zaken uit verband rukt. dan praten we verder. ok???
mijn bron:
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/index.html
succes ik wacht je bewijzen af, die ga je NOOIT van je leven vinden want het is gewoon ECHT een engelse versie van de koran...
![]()
Kijk, en daarom heb ik nooit begrepen waarom de veroveringsoorlog uit het begin van de Islam als bewijs voor de uitverkorenheid van de Islam zou kunnen gelden. Wat hadden ze te zoeken in Gallie?quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:32 schreef erodome het volgende:
.
Jij richt je enkel en alleen op de negatieve zaken en vergeet de mooie dingen, je vergeet dat er dingen staan over zelfverdediging, niet over aanvallen, dat mag een moslim namelijk niet en zodra de aanvaller ophoudt met aanvallen, ophoudt met geweld dan is een moslim verplicht er ook mee op te houden, onmiddelijk, want vergeving is een groot goed, ook in de islam....
ja, maar helaas zien we dat niet terug in het wereldnieuws...quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:32 schreef erodome het volgende:
[..]
De nega dingen die jij tevoorschijn tovert komen uit het oorlogsrecht, die zijn niet toepasbaar in het gewone leven...
Ja er staat een hoop in waarvan je je wenkbrouwen optrekt, zoals in alle geloven, maar er staan net zoveel dingen in waavan je denkt, pffffiiiiiiiiieeeeeeeuuuuuuuuwwww dat is best heel erg mooi.
ik richt mij op de ellende die het veroorzaakt. ik ben atheist geworden door het lezen in de bijbel daarvoor was ik gewoon niet gelovig. dat een moslim op moet houden als de aanvallen stoppen, klinkt nobel en ja het staat erin. maar het gebeurd niet he. stick to the facts en die zijn anti islam simpel feit, of zie je het nieuws nooit?quote:Jij richt je enkel en alleen op de negatieve zaken en vergeet de mooie dingen, je vergeet dat er dingen staan over zelfverdediging, niet over aanvallen, dat mag een moslim namelijk niet en zodra de aanvaller ophoudt met aanvallen, ophoudt met geweld dan is een moslim verplicht er ook mee op te houden, onmiddelijk, want vergeving is een groot goed, ook in de islam....
jazeker, maar ja het blijft 1 doffe religeuze puinhoop he. ondanks al die mooie verhalenquote:Heb je dat ook gelezen gewoneman?????????
Lees even wat ik heb toegevoegd aan die post...quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja, maar helaas zien we dat niet terug in het wereldnieuws...
[..]
ik richt mij op de ellende die het veroorzaakt. ik ben atheist geworden door het lezen in de bijbel daarvoor was ik gewoon niet gelovig. dat een moslim op moet houden als de aanvallen stoppen, klinkt nobel en ja het staat erin. maar het gebeurd niet he. stick to the facts en die zijn anti islam simpel feit, of zie je het nieuws nooit?
[..]
jazeker, maar ja het blijft 1 doffe religeuze puinhoop he. ondanks al die mooie verhalen![]()
Absoluut, met name in Marokko.quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Laten we er dan vooral niet bij vertellen dat er fikse groepen moslims waren die meevochten voor onze bevrijding en dat 1000-den en 1000-den joden een veilig onderdak in islamitische landen vonden toen wij hier in nederland onze joden maar al te graag naar de slachtbank brachten...
gelezen, ja zijn mooie dingen helaas zien we ze buiten de koran nergens in realiteitquote:Op donderdag 27 januari 2005 21:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Lees even wat ik heb toegevoegd aan die post...
je bedoeld:quote:Daarbij, waarom neem jij de islam kwalijk wat niet in de islam staat???????
ik weet dat we in marokko dagelijks in het nieuws komen over hoe zielig die marokkanen hier wel niet zijn. beetje de omgekeerde wereld maar weten hun veelquote:Ik zie het nieuws wel, maar ik zie meer dan alleen he nieuws hier, ik kijk ook naar nieuws daar bv, spreek met mensen, met moslims, ga met ze om, het nieuws verteld alleen van ellende, weet je hoe nederland in het buitenland bekent staat???????
nee die zijn helaas overalquote:Zijn alle nederlanders gore kinderverkrachters omdat het nieuws veel van dit soort dingen naar voren brengt gewoneman????
tja je kan net doen alsof het fictie is, maar dat maakt het niet minder waar.quote:Het nieuws geeft je geen totaal beeld van de werkelijkheid, het toont je alleen wat ellende in de wereld...
ohhh omdat we het niet eens zijn en je het inhoudelijk niet kunt winnen, ben ik ineens kortzichtigquote:Op donderdag 27 januari 2005 22:15 schreef erodome het volgende:
Laat maar gewoneman, zwelg maar lekker door in je haat, daar voel je je blijkbaar beter bij, maar vooral niet het totaal bekijken, want stel je toch eens voor dat je wat positiefs zou moeten erkennen van de islam, dan raak je in de war.
Ik ben uitgepraat in deze, wordt heeeeeeeeel erg moe van de kortzichtigheid...
ik hoef geen koran, kan hem immers online lezen, en dat kost geen geld.quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:28 schreef erodome het volgende:
Nonses gewoneman, ik kan het best inhoudelijk winnen, maar ik heb geen zin hier de hele avond te gaan zitten met mijn koran op mijn schoot, in tegenstelling tot jou heb ik wel zo'n ding thuis en heb ik hem uitvoerig gelezen, maar ik ben niet in het bezit van een fotografisch geheugen waardoor ik de dingen waar ik op doel zo even letterlijk over kan nemen...
idem hier, ik weet dat ik nogal fel ben in discussies als deze. maar ik ben en blijf van mening dat de islam een extreem gevaarlijk geloof is en niet alleen de islam (al is dat IMHO wel de ergste) maar ook het christendom en jodendom is niet echt positief te noemen. hoeveel goeds erook in staat er staat evenveel slechts in en dat zorgt voor veel ellende (oorlog, terrorisme en haat)quote:Daarbij begin ik geirriteerd te raken en ik heb geen enkele behoefte aan nog veel narrigere opmerkingen van mijn kant...
ik weet genoeg van het geloof en dat is idd niet positief (tuurlijk staan er ook goeie dingen in heb nooit beweerd van niet)quote:Je bent kortzichtig omdat je weigert het geheel te nemen, je weigert het totale geloof te lezen en door te nemen, dus je kan hierin niet ruimdenkend zijn, om ruimdenkend te zijn in deze moet je wel het totaal kennen namelijk en niet wat citaatjes wegrukken eruit...
jij bracht de goeie zaken naar voren en ik de slechte, hoeveel goeds je er ook in ziet (terrecht) er staat minstens evenveel slechts in (helaas) ik kijk zoals het is en dat is gewoon niet best. ik zal een heel simpel voorbeeld geven uit de bijbel:quote:En alles wat je ik je vertel wat positief is schuif je zo weg alsof het niet waar is of niet geld omdat je hebt gezien dat er moslims zijn die zich daar niet aan houden, wat valt er dan nog te praten gewoneman behalve jouw eeuwige klaagzang???
Dat hangt van je definitie van extremistisch af. Als ik een staat wil stichten met de jodenster op de vlag en daarbij allerlei joodse symbolen (zoals de 7 armige kanderlaar) op de achtergrond tijdens press-conferenties verwerk dan krijgt iemand al snel de indruk dat niet-joden niet welkom zijn. Daarnaast zijn er allerlei regelingen om joden naar de zionistische entiteit te trekken, terwijl het gebied hermetisch afgesloten is voor niet-joden. En dat is nog het officiele gezicht.quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
In het gebied waar de zionisten hun zinnen op hadden gezet, woonden niet zo gek veel mensen hoor. Bovendien was dat niet het zionistische ideaal. Niet alle zionisten zijn extremistisch.
Bron? En op welke 'kerk' doel je? Je doet net of er één Kerk is.quote:[..]
Door de Kerk zijn ze zo niet bedoeld. Dat is de schuld van de wereldlijke heersers, die de Kruistochten uitvoerden.
Ik bedoelde dat er ''linkse'' en ''rechtse'' zionisten waren. De haviken hebben de linkse zionisten, die met de Arabieren het land op wilden bouwen (diezelfde gematigde Arabieren zijn door hun eigen haviken te grazen genomen), er bijna helemaal uitgewerkt.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:00 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Dat hangt van je definitie van extremistisch af. Als ik een staat wil stichten met de jodenster op de vlag en daarbij allerlei joodse symbolen (zoals de 7 armige kanderlaar) op de achtergrond tijdens press-conferenties verwerk dan krijgt iemand al snel de indruk dat niet-joden niet welkom zijn. Daarnaast zijn er allerlei regelingen om joden naar de zionistische entiteit te trekken, terwijl het gebied hermetisch afgesloten is voor niet-joden. En dat is nog het officiele gezicht.
Bernard Hamilton, Religion in the medieval West, p. 159. De gedwongen bekeringen zoals uitgevoerd door Karel de Grote waren ook tegen de zin van de Kerk.quote:Bron?
Er was in West-Europa slechts een Kerk, de Heilige Moederkerk.quote:En op welke 'kerk' doel je? Je doet net of er één Kerk is.mierenneukerij
Dat klopt. In het Rijnland bijvoorbeeld zijn er duizenden gedood. Dit was echter opgestookt door een boef van een edelman; de Joden mochten hun toevlucht nemen in de vertrekken van de bisschop, die van enkele daders de handen af heeft laten hakken.quote:Bij de eerste Kruistocht werden niet alleen joden in Jerusalem geliquideerd, maar ook veel joden die in Europa zelf leefden.
Discussies willen nog wel eens meanderenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:47 schreef ikkemem het volgende:
Dacht toch dat dit topic ging over de tegenwoordige tijd.
![]()
Dit kun je niet alleen op 'opstoken' afschuiven. Men had sowieso een hekel aan joden omdat ze mensen uitbuitten. Zij waren namelijk de tussenpersonen tussen de boeren en de edelen. Zij beheersten al het bankwezen.quote:Dat klopt. In het Rijnland bijvoorbeeld zijn er duizenden gedood. Dit was echter opgestookt door een boef van een edelman; de Joden mochten hun toevlucht nemen in de vertrekken van de bisschop, die van enkele daders de handen af heeft laten hakken.
Nog niet in de elfde eeuw, hoor. Dat was een commerciele revolutie die nog even op zich zou laten wachten.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:03 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Dit kun je niet alleen op 'opstoken' afschuiven. Men had sowieso een hekel aan joden omdat ze mensen uitbuitten. Zij waren namelijk de tussenpersonen tussen de boeren en de edelen. Zij beheersten al het bankwezen.
Oh ja ik zie het nu...quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nog niet in de elfde eeuw, hoor. Dat was een commerciele revolutie die nog even op zich zou laten wachten.
quote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:25 schreef pesci het volgende:
Bovendien: in 'Al-Andalus', tegenwoordig beter bekend als Spanje, en ook in het toenmalige Judea, leefden Moslims en Joden honderden jaren vreedzaam samen. Dit in tegenstelling tot Europa trouwens.
Frappant dat die bijna miljoen joden van voor 1945 nu allemaal in Israel wonen.quote:Op woensdag 9 februari 2005 19:29 schreef Manono het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dit is nog steeds het geval:
In Marokko wonen zo'n 4000 Joden (voor '45 waren dit er 900.000) waarvan de meesten rond Casablanca. Frappant is dat er in Israel zo'n 700.000 Marokkanen wonen. De meeste Marokkanen die in Nederland wonen zijn van Berberse afkomst. Door de eeuwen heen zijn joden en Berbers zo met elkaar vermengd dat men zegt dat elke Berber Joods bloed heeft. Er zijn feesten (geloof oa Chanoeka) waarvan men niet weet of ze van oorsprong joods of islamitisch zijn, ze worden gezamelijk gevierd. Bovendien was een van de vrouwen van Mohammed, de profeet van de Islam, zelfs een Jodin. Ja, je leest het goed.
En je punt is? Het gaat er om dat er nog steeds Joden in Marokko wonen en andersomquote:Op donderdag 10 februari 2005 05:22 schreef ikkemem het volgende:
Frappant dat die bijna miljoen joden van voor 1945 nu allemaal in Israel wonen.
En niet in het paradijs Marokko![]()
Kun je beter opschieten. De veelal joodse mods hier passen enorme censuur toe op dingen die ze niet toelaatbaar achten. Of dat nou rabbi's zijn die volgens de rituelen binnen het jodendom baby's afzuigen, Oekraïnse helden als Bogdan Khelmenitski die het land bevrijd hebben van niet-Orthodoxe elementen of joden die de communistische revolutie in werking gezet hebben en miljoenen Russen de dood ingejaagd hebben. Het wordt hier allemaal 'verboden' en mod's durven niet in het 'openbaar' te discussiëren omdat ze weten dat ze de discussie zullen verliezen.quote:Ik heb niet veel tijd, maar zal proberen te reageren voordat dit topic "per ongeluk wordt gesloten"!
De een verwijdert niet-orthodoxe elementen, de ander verwijdert niet-bolsjewistische elementen. Heden ik, morgen gij.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 17:22 schreef N_I_ het volgende:
, Oekraïnse helden als Bogdan Khelmenitski die het land bevrijd hebben van niet-Orthodoxe elementen of joden die de communistische revolutie in werking gezet hebben en miljoenen Russen de dood ingejaagd hebben.
Het verschil hiertussen is dat Bogdan Khelmenitski een volbloed Orthodoxe Oerkaïner was die zijn eigen land een gunst deed. Terwijl Stalin een georgische megalomaniac was die niks te zoeken had in Oekraïne.quote:De een verwijdert niet-orthodoxe elementen, de ander verwijdert niet-bolsjewistische elementen. Heden ik, morgen gij.
Ja, misschien had ik hem moeten vergelijken met Hitler en de Jodenvervolging die op de Anschluss volgde.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 17:45 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Het verschil hiertussen is dat Bogdan Khelmenitski een volbloed Orthodoxe Oerkaïner was die zijn eigen land een gunst deed.
Wie had het over Stalin? Die heeft overigens ook Georgie menige ''gunst'' gedaan. Dat was wel in orde, gis ik.quote:Terwijl Stalin een georgische megalomaniac was die niks te zoeken had in Oekraïne.
Ja, WOII vergelijkingen doen het altijd goed in jodendiscussie's.quote:Ja, misschien had ik hem moeten vergelijken met Hitler en de Jodenvervolging die op de Anschluss volgde.
Bogdan was en is een nationale held die voor zijn volk opkwam. Een kozak in hart en nieren. Maar goed, nationale trots is een onbekend begrip voor Nederland. Hell, de enige vaderlandslievende jongere met een Nederlandse vlag op zijn tas wordt uitgekotst door zijn omgeving.quote:Bogdan was een smeerlap en de meeste van zijn ''gunsten'' speelden zich helemaal niet in de Oekraiene af, maar in het zoveel beschaafdere Polen.
Ik dacht jij. Verkeerd gedacht blijkbaar.quote:Wie had het over Stalin? Die heeft overigens ook Georgie menige ''gunst'' gedaan. Dat was wel in orde, gis ik.
Maar.... welke mods zijn er dan allemaal joods ?quote:
Ja ,zou graag bij het onderwerp blijven,in plaats van een onderlinge vete hier uit te vechten. De vraag is,waarom haten de moslims de joden ?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 23:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar.... welke mods zijn er dan allemaal joods ?
Doe eens een poging tot onderbouwing van de stelling "... veelal joodse mods hier"
tja .. als je na eeuwen van gastvrijheid word beloond met een nogal schofterige stank voor dank in de vorm van bezetting, onderdrukking,vernederingen, bombardementen op je steden en schoffering van je geloof dan lijkt me het antwoord nogal voor de hand liggend.. niet ?quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:11 schreef ikkemem het volgende:
,waarom haten de moslims de joden ?
Je hebt gelijk...meerdere mensen zijn offtopic.quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:11 schreef ikkemem het volgende:
Ja ,zou graag bij het onderwerp blijven,in plaats van een onderlinge vete hier uit te vechten. De vraag is,waarom haten de moslims de joden ?
Nu,en niet eeuwen geleden,maar nu.![]()
Integendeel. de joden staan bekend om hun christen haat. ( en hun moslim haat en hun haat eigenlijk tegen alles wat niet joods is )..quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:50 schreef Bluesdude het volgende:
Het zijn toch juist de christenen en hun nazaten die het meest berucht zijn voor hun jodenhaat?
Je projecteert je eigen intolerantie op je "vijand ".quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:55 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Integendeel. de joden staan bekend om hun christen haat. ( en hun moslim haat en hun haat eigenlijk tegen alles wat niet joods is )..
dat die groepen dus wat argwanend zijn tegenover joden is louter zelfbescherming.
Zo tolerant waren de moslims door de eeuwen ook weer niet voor joden.quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:50 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
tja .. als je na eeuwen van gastvrijheid word beloond met een nogal schofterige stank voor dank in de vorm van bezetting, onderdrukking,vernederingen, bombardementen op je steden en schoffering van je geloof dan lijkt me het antwoord nogal voor de hand liggend.. niet ?
Joden hebben helemaal niet een hekel aan de rest van de wereld...quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:50 schreef Fonkmeistah het volgende:
de vraag kan beter zijn, waarom hebben de joden zo'n hekel aan moslims ( en aan de rest van de wereld ) en behandelen ze hen zo schofterig ?..
Ach, opmerkingen over het Stalinregime ook en ze liggen nogal dicht bij elkaar.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 18:24 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Ja, WOII vergelijkingen doen het altijd goed in jodendiscussie's.
Ja, en voor sommige Amerikanen zijn Custer en Jackson ook nog helden.quote:Bogdan was en is een nationale held die voor zijn volk opkwam. Een kozak in hart en nieren. Maar goed, nationale trots is een onbekend begrip voor Nederland. Hell, de enige vaderlandslievende jongere met een Nederlandse vlag op zijn tas wordt uitgekotst door zijn omgeving.
Ja, en alle slachtoffers van Bogdan waren zorgvuldig berecht zodat vaststond dat ze schuldig waren, niet? Zoals dat op iedere bijltjesdag gaat. Vooral bij rationalistiche Kozakken.quote:De Orthodoxe Oekraïners werden uitgebuit door joden en katholieken. De katholieke polen waren de officiele uitbuiters en de joden waren ook werkelijk de mensen die mensen van het laatste kruimeltje brood beroofden.
For centuries after the creation of the Polish-Lithuanian Commonwealth, the Orthodox people of Ruthenia had felt oppressed by the Polish nobles, Catholic priests and Jewish traders. Although Ruthenian nobility enjoyed full rights, they were quickly polonized and therefore were alienated from the common people; the advent of the Counter-Reformation worsened the relationship between the Orthodox and Catholic churches. Unwilling to attend to the details of administration themselves, Polish magnates made Jewish traders their go-betweens in transactions with the peasants of Ukraine. The magnates sold and leased certain privileges to the Jews for a lump sum and, while enjoying themselves at their courts, left it to the Jewish leaseholders and collectors to become objects of hatred to the oppressed and long-suffering peasants.
Toe maar. Helaas stond Duitsland ook eens bekend als het volk ''der Dichter und Denker'', maar even later toch echt ''der Richter und Henker.'' Beschaving schuilt niet in geletterdheid.quote:Oh ja en beschaafdere Polen? It is not fair to regard Zaporizhian Cossacks as drunken rebels and anarchists. At the turn of the 18th century Zaporizhian Sich was ahead of number of Eastern and Western European countries in terms of literacy. Schools were to be found in most villages. Ukrainian Cossacks were known as well-educated people. Hetmans Bohdan Khmelnytsky, Petro Sahaidachny, and Ivan Mazepa knew several languages.
Bron? Je vooroordelen over Protestanten zijn trouwens even hilarisch, herhaal ze nog eens, wil je? ''De paus als antichrist is de grondslag van het Protestantisme'', was het niet?quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:55 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Integendeel. de joden staan bekend om hun christen haat. ( en hun moslim haat en hun haat eigenlijk tegen alles wat niet joods is )..
Wat heb jij een vreemde kronkel in je denken.quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:55 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
dat die groepen dus wat argwanend zijn tegenover joden is louter zelfbescherming.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |