Ik kwam meer oude klasgenoten tegen via fok! dan via schoolbank. Natuurlijk is het belachelijk dat ze er geld voor gaan vragen. sterker nog, het is ontzettend dom. Een site als deze heeft alleen succes als er zich heel erg veel mensen bij inschrijven. Alleen dan is de kans nog enigszins redelijk dat je er een oude bekende terugvindt. Nu je ervoor moet betalen zal dit voor heel erg veel mensen betekenen, dat ze wel op andere manieren of helemaal nietmeer op zoek gaan naar oude klasgenoten. De kans dat die site in activiteit dood zal bloeden is best groot. De kans dat de makers van deze site evengoed nog voldoende verdienen aan de mensen die hier wel voor willen betalen is natuurlijk ook aanwezig.
Het nare van dit soort gratis sites is dat in veel gevallen de diensten eerst een paar jaar gratis worden aangeboden en op een moment dat er veel mensen gebruik van maken, men keer op keer weer overstapt naar enkel betaalde opties. Zulke plannen staan natuurlijk allang vast, want een commercieel bedrijf wil uiteindelijk geld verdienen aan zijn of haar product en soms zijn alleen reclamemogelijkheden lang niet genoeg. Ik kijk er niet van op, maar ik vind het wel jammer en gezien de sociale functie die deze site inmiddels al heeft verkregen en de mogelijkheid tot contact met vrienden van vroeger, ook als deze niet zo vaak op internet zijn te vinden, in sommige gevallen flink heeft vergroot.
Maargoed, ik heb nooit reacties gekregen via schoolbank, dus dat wissen heeft waarschijnlijk toch weinig nut in mijn geval.
Oja wat dit betreft:
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:Misschien ten overvloede: Schoolbank is NIET van Microsoft, maar van Rosetta. Dat is een Nederlands bedrijf waar mensen gewoon hun geld proberen te verdienen. Een oproep als hier gedaan wordt is beschadigend voor Rosetta en haar werknemers. Ik begrijp niet goed dat dit hier blijft staan terwijl mensen die anderen vertellen een popublocker te installeren voor een bannerloos Fok! geband worden. Voer liever een fatsoenlijke discussie over betalen voor dienstverlening, op internet of daarbuiten in plaats van slecht geīnformeerd over elkaar heen te buitelen.
Een goede discussie heeft wat mij betreft altijd de voorkeur boven wat je over elkaar heen buitelen noemt. Maar ik zie deze oproep niet als beschadiging. Je account wissen zit gewoon tussen de opties van schoolbank.nl. Een popupblocker voor Fok! installeren niet. Veel gebruikers van schoolbank.nl zijn hier niet blij mee en als deze mensen dan niet langer in het bestand van deze website willen staan dan is dat hun goed recht. Elkaar hierover informeren en kenbaar maken waarom men hier nietmeer een account wil hebben ook. Het is een oproep om een functie binnen de website te gebruiken. Niets ernstigs, niets schadelijks.