abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:49:27 #276
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_27746638
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:40 schreef webfreak het volgende:
Is iemand hier overigens bekend met het Beatles-interview van Struker ?
Ik ken 't niet, maar kwam zojuist citaat van Theodor Holman tegen:

Het mooiste interview ooit vind ik die van Struker met de Beatles. Struker is een Nederlandse kunstenaar. Hij interviewde de Beatles toen ze net uit het vliegtuig kwamen. Hij praatte niet tegen ze maar ging dierengeluiden maken. John Lennon reageerde hierop door ook dat soort geluiden te maken en later deed iedereen mee. Dat was echt een hilarisch interview.

Iemand die 't welles gezien/gehoord heeft, dit interview?
Haha geweldig! Overigens als ik Struker en Beatles intype in Google kom ik bij jouw reactie op Fok

Iemand maandagavond dat programma gezien dat terugblikte op de komst van de Beatles naar Nederland? Geillustreerd met mooie beelden van fans die in de grachten springen. Erg leuk om te zien!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_27746663
En eens in de zoveel tijd komt het gerucht weer boven dat Michael Jackson bijna failiet is, zou het dit keer echt zijn en kunnen Paul en Yoko de Beatle rechten na al die jaren weer in hun bezit krijgen?

Jackson bijna failliet, rechten Beatles te koop
pi_27746931
Van mij mag 'ie wel failliet... We hebben lang genoeg moeten wachten nu
Laat Macca de boel maar terugkopen
Misschien dat er dan eindelijks eens iets terechtkomt van de 'droombox' van Man_in_a_Shed
pi_27747017
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:49 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Haha geweldig! Overigens als ik Struker en Beatles intype in Google kom ik bij jouw reactie op Fok
Ja, ik kan er ook helemaal niets over vinden... Spijtig
Ik vraag me af of dat interview ergens te vinden is, of dat Holman 't zich gewoon van vroeger kan herrinneren ofzo.
pi_27747122
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:49 schreef Nokia3310 het volgende:

Iemand maandagavond dat programma gezien dat terugblikte op de komst van de Beatles naar Nederland? Geillustreerd met mooie beelden van fans die in de grachten springen. Erg leuk om te zien!
Kun jij Nederlandse TV ontvangen dan?
Of zit je niet meer in London?
Of was 't op de BBC?
Of heb je satteliet?
Of alledrie misschien?

woensdag 8 juni 2005 @ 20:24:08 #281
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27753501
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:05 schreef Zanderrr het volgende:
Mr. Kite een matig nummer? Dat vind ik een van de leukste nummers op Sgt. Pepper.
Amen to that!
Geweldig nummer, zéker als je leest hoe het opgenomen is. In dat ene boek dat ik heb.
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:37 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

Inderdaad is Pepper niet de meest vernieuwende plaat. Maar toch, als je dat boek leest over de opname sessies (ben vergeten hoe het boek heet.. Jane heeft hem volgens mij in ieder geval), dan krijg je toch heel wat meer waardering voor de plaat (meer dan ik al had). Ze hebben daar toch wat interessante dingen gedaan.
The Complete Beatles Recording Sessions van Mark Lewisohn dus.

http://gernhardt.com/beatles/books/recording_sessions.html

Btw, mag ik het nog even opnemen voor het originele Let It Be album? Tuurlijk, ik ben het er helemaal mee eens dat de geluidskwaliteit van de naked-versie veel beter is. En ik ben het er ook zeker mee eens dat sommige nummers er veel beter uitkomen zonder de productie van Phil Spector. Alleen, het origineel heeft ook een sfeer en 'ruwheid' die de naked-versie weer mist. Hij is op een of andere manier wel erg clean geworden.

En trouwens, ik wil in ieder geval ook nog 1 reden aandragen waarom je (de cd van) Let It Be Naked niet zou moeten (willen) kopen: Er zit een godsgruwelijke kopieerbeveiliging op!!! Een beveiliging die uiteraard te omzeilen valt, maar niet zonder dat je je eerst enorm geërgerd hebt omdat je de cd bijvoorbeeld niet zonder capriolen uit te halen in je pc kunt afspelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jane op 08-06-2005 20:38:42 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_27755778
Ik kan het wel met een je eens zijn wat betreft de originele 'Let it Be'. Wat mij betreft is het beste om ze gewoon alletwee te hebben . Zo nu en dan vind ik de bombast ook wel weer iets hebben. En al dat live gemurmel er tussen door heeft ook nog wel iets.

Ik moet trouwens ook eerlijk zeggen, ik heb nog nooit problemen gehad met die kopieerbeveiling. Maar ik kan me voorstellen dat veel mensen het wel lastig vinden. Erg jammer dat ze dat ingevoerd hebben. Maar volgens mij zijn er steeds minder cd's die die beveiliging nog gebruiken gelukkig. Ik zie ze niet veel meer in ieder geval.

En bedankt Jane voor de titel . Het is ook een hele mond vol.. Maar wel de moeite waard. Het laat echt op een mooie manier zien hoe al die nummers tot stand zijn gekomen. Als er ooit een remaster box zou komen, dan zou dat boek echt perfect als 'liner notes' kunnen fungeren.
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:58:51 #283
1986 Jane
pi_27757196
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:39 schreef merdeka het volgende:
Misschien dat ik mensen voor het hoofd stoot als ik het zeg, maar er zit een soort simplisme in de Beatles muziek die me aanspreekt. De opbouw van de nummers is bijna vanzelfsprekend als je ze hoort, maar het verveelt toch niet.
Ik snap wel wat je bedoelt met die 'vanzelfsprekenheid', al valt het moeilijk onder woorden te brengen. Ik ben ook geen musicus, laat staan een songwriter, dus of het echt allemaal zo echt zo 'simpel' is durf ik niet goed te zeggen.

Ik begreep wel laatst van een kennis dat het spelen niet altijd even simpel is. Hij is met een band een aantal Beatlesnummers aan het instuderen en hij probeert nu McCartneys baspartijen zo goed mogelijk onder de knie te krijgen. Dat schijnt bij sommige nummers nog helemaal niet zo'n simpele opgave te zijn. Maar nogmaals, ik ben zelf geen muzikant, dus ik kan het niet goed beoordelen. Iig had deze jongen er een geheel nieuwe waardering voor McCartney door gekregen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:17:05 #284
1986 Jane
pi_27757998
Ohhhh, ik hoop dat de crosspost me vergeven wordt, maar ik heb eindelijk een link gevonden naar de complete versie van 'Being a short diversion on the dubious origins of Beatles' (het verhaaltje van John Lennon uit de Mersey Beat waarin de man in de 'flaming pie' voorkomt) en ik wil de link hier even neergooien zodat ik hem niet kwijtraak.

http://www.beatletour.com/d_mersey_beat.htm
pi_27758064
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 20:24 schreef Jane het volgende:
En trouwens, ik wil in ieder geval ook nog 1 reden aandragen waarom je (de cd van) Let It Be Naked niet zou moeten (willen) kopen: Er zit een godsgruwelijke kopieerbeveiliging op!!! Een beveiliging die uiteraard te omzeilen valt, maar niet zonder dat je je eerst enorm geërgerd hebt omdat je de cd bijvoorbeeld niet zonder capriolen uit te halen in je pc kunt afspelen.
Klopt. Hier erger ik me ook groen en geel aan, en ik heb mezelf ook al voorgenomen om deze CD's voortaan te laten liggen, omdat door dit systeem juist de eerlijke koper word belazerd.
Ik roep op tot een boycot!

Maarja, dit zijn The Beatles, dus daarvoor schuif ik mijn principes even aan de kant
pi_27758373
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:45 schreef arthurvries het volgende:

[..]

Speaking words of wisdom...
Elmore James got nothin' on this, baby
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:32:45 #287
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27758632
Alle EMI cds zijn nog steeds voorzien van dat Copy Control-systeem, in ieder geval in Europa en Canada. Als je een onbeschermd exemplaar wil hebben, zul je een Amerikaanse versie moeten importeren. Eigenlijk zouden ze van mij ook geen stuiver meer moeten krijgen, ware het niet dat alle Blue Note jazz-reissues ook onder de EMI-vlag verschijnen, en ik die toch wel erg graag origineel wil hebben...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:59:37 #288
13857 Nokia3310
pi_27761651
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:02 schreef webfreak het volgende:

[..]

Kun jij Nederlandse TV ontvangen dan?
Of zit je niet meer in London?
Of was 't op de BBC?
Of heb je satteliet?
Of alledrie misschien?

Ik ben inmiddels weer terug in Nederland (helaas ), het was op Nederland 1. Er werd teruggeblikt op die dag met mensen die er mee te maken hadden. Zo was er een man (naam vergeten...) die ze destijds geïnterviewd heeft. Erg leuk om te horen!
  donderdag 9 juni 2005 @ 00:03:39 #289
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_27761739
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:58 schreef Jane het volgende:
Ik begreep wel laatst van een kennis dat het spelen niet altijd even simpel is. Hij is met een band een aantal Beatlesnummers aan het instuderen en hij probeert nu McCartneys baspartijen zo goed mogelijk onder de knie te krijgen. Dat schijnt bij sommige nummers nog helemaal niet zo'n simpele opgave te zijn. Maar nogmaals, ik ben zelf geen muzikant, dus ik kan het niet goed beoordelen. Iig had deze jongen er een geheel nieuwe waardering voor McCartney door gekregen.
Dat klopt helemaal! Dat is exactly waarom mijn vriend me dom vond dat ik dit zo zeg, want hij kwam er ooit achter dat Beatles muziek lang niet zo simpel als het lijkt en is om dezelfde reden idolaat geworden van McCartney!

Dat is ook de reden dat ik de 'voor het hoofd stoot' clausule opnam in mijn eerdere post. Misschien kan ik beter zeggen dat de manier waarop een nummer ogenschijnlijk eenvoudig is opgebouwd ,en de toegangkelijkheid die daardoor van de nummers schijnt uit te stralen, gewoonweg geniale muzikale misleiding van je oren is. Het is allemaal toch stukken doordachter dan het lijkt
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  donderdag 9 juni 2005 @ 20:40:20 #290
13857 Nokia3310
pi_27785514
Ik heb vandaag the anthology dvd-set ontvangen Ik spreek jullie wel weer na het weekend, dit weekend ga ik een Beatles marathon houden
pi_27787948
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:40 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik heb vandaag the anthology dvd-set ontvangen Ik spreek jullie wel weer na het weekend, dit weekend ga ik een Beatles marathon houden
Geloof mij maar, je gaat genieten
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:59:17 #292
1986 Jane
pi_27790610
quote:
dit weekend ga ik een Beatles marathon houden
Oeh, dat wordt geweldig, idd! Heel veel plezier!

Ken(de) je de Anthology helemaal nog niet?
pi_27791011
quote:
Allright!
De eerste keer is 'ie 't mooist
Nadat ik 'm had gekocht, heb ik 't hele weekend in een soort Beatlewaas gehangen.
Fantatische box; ik zet 'm nog regelmatig op, om even een paar mooie fragmenten of geestige quotes mee te pikken
pi_27799816
WIl die box ook wel graag zien, maar hij is peperduur toch??
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:03:55 #295
1986 Jane
pi_27801034
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:24 schreef Kolkus het volgende:
WIl die box ook wel graag zien, maar hij is peperduur toch??
Op dit moment vanaf ongeveer 60 euro, als ik zo eens kijk via www.elcheapo.nl en www.vergelijk.nl. En 49.99 pond bij CDWOW.

Niet goedkoop, nee. Maar als je ooit bij een dvd(-box) waar voor je geld hebt gekregen, dan is het wel bij deze. Maakt andere Beatles-dvd's zowat overbodig. Tenminste, de dvd's die ik dan wel eens (goedkoop) zie liggen. Dan kun je imho beter sparen tot je genoeg geld hebt voor The Anthology.

Net als bij al het andere originele Beatles-materiaal (cd's) zal ook dit wel niet snel goedkoper worden, denk ik zo. Tenzij de dvd vervangen wordt door een andere technology. Het wordt gewoon nog steeds goed verkocht voor de prijs die gevraagd wordt, dus je zult ze niet gauw in de uitverkoopbakken aantreffen.

Trouwens, in de regio 1 versie is hij wel veel goedkoper te krijgen, zag ik. Bij www.dvdsoon.com.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:10:35 #296
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27801288
Ik denk dat je 'm tweedehands op Ebay ook wel goedkoper kunt vinden, als je een beetje mazzel hebt.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:16:22 #297
1986 Jane
pi_27801481
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:10 schreef Zanderrr het volgende:
Ik denk dat je 'm tweedehands op Ebay ook wel goedkoper kunt vinden, als je een beetje mazzel hebt.
Zijn er ook mensen dan die hem wegdoen als ze hem eenmaal hebben? Onbegrijpelijk!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:39:16 #298
13857 Nokia3310
pi_27802191
Nee had de Anthology nog niet (wel het boek, die heb ik ook helemaal verslonden). Ik raad iedereen dvdsoon trouwens af, namelijk omdat de service hun naam geen eer aan doet. Ze zouden het beter dvdlong kunnen noemen, bij mij duurde het bijna 2 maanden voor ik het binnen had!! Op Ebay zijn inderdaad ook flink wat anthology's te koop.

Heb er helaas nog niets van gezien, de dvd-speler doet het momenteel niet dus ik dacht laat ik het op de computer kijken, waarop de computer meteen bleef hangen Ik wil het zo graag zien!
pi_27802460
Bedankt voor de info, binnenkort maar eens in de buidel gaan tasten
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:54:49 #300
1986 Jane
pi_27802648
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:39 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik raad iedereen dvdsoon trouwens af, namelijk omdat de service hun naam geen eer aan doet. Ze zouden het beter dvdlong kunnen noemen, bij mij duurde het bijna 2 maanden voor ik het binnen had!! Op Ebay zijn inderdaad ook flink wat anthology's te koop.
Oh? Ik heb laatst juist een hele goede ervaring gehad met DVDsoon. Film besteld op de zaterdag voor Pasen en ik had hem de daaropvolgende donderdag al in huis! Zonder extra dure leveringsservice of iets dergelijks. Nou ja, zo zie je maar hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik had waarschijnlijk erg veel geluk en jij juist veel pech.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')