Frenologisch gezien moet dit een kunstenaar zijn. Typisch Nederlandse kop. Het voorhoofd duidt op gekte. Gokje: Gerrit Achterberg?quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:28 schreef thaleia het volgende:
Okee, geen meisje/vrouw. Maar hij pakte het wel grondig aan!
omg! vincent van gogh is dat.. talking about slechte opvoedingquote:Op donderdag 6 januari 2005 21:44 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Frenologisch gezien moet dit een kunstenaar zijn. Typisch Nederlandse kop. Het voorhoofd duidt op gekte. Gokje: Gerrit Achterberg?
Overigens succes met die betaalbare woonruimte in het centrum van Amsterdam. Zal vast wel lukken. Mwoehaha!
quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:44 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Frenologisch gezien moet dit een kunstenaar zijn. Typisch Nederlandse kop. Het voorhoofd duidt op gekte. Gokje: Gerrit Achterberg?
Overigens succes met die betaalbare woonruimte in het centrum van Amsterdam. Zal vast wel lukken. Mwoehaha!
quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:04 schreef MarMar het volgende:
[..]
omg! vincent van gogh is dat.. talking about slechte opvoeding![]()
Hij had inderdaad een wat egoïstischer manier om met zielenpijn om te gaan.quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:24 schreef milagro het volgende:![]()
maar die kraste alleen anderen, niet zichzelf toch
Het schijnt zelfs dat hij tegenwoordig de diagnose borderline zou krijgen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:56 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Hij had inderdaad een wat egoïstischer manier om met zielenpijn om te gaan.
Oh, valt wel mee hoor, het kost me niet al te veel energie hoorquote:Op donderdag 6 januari 2005 22:50 schreef Moonah het volgende:
Overigens MarMar, ik begrijp je felheid wel. Heb ik ook een poos gehad met topics die me aan het hart gingen.
Maar toch heeft het niet veel zin. Het kost jóu energie, en de mening van 'die anderen' verandert in 99% van de gevallen toch niet.
Ik vind het nu soms ook wel interessant hoe mensen in het algemeen dus kennelijk ergens over denken en oordelen.
En medicijnen zodattie dat geklieder achterwege zou laten. Kun je schilderen tenminste overlaten aan Echte Kunstenaars.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:03 schreef Moonah het volgende:
[..]
Het schijnt zelfs dat hij tegenwoordig de diagnose borderline zou krijgen.
Ik denk inderdaad ook dat ze het doen om zichzelf te straffen voor dingen die ze verkeert hebben gedaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:26 schreef Esto het volgende:
Ja.
Om zichzelf pijn te doen.
Omdat ze met niemand anders kunnen praten.
Om zichzelf te straffen voor de dingen die ze gedaan hebben, en in hun ogen 'domme' dingen zijn.
Als ze voor lul staan bijv.
Etc. Etc. Etc.
Soms een schreeuw voor aandacht. Maar is niet altijd het geval.
Ja. Ik deed het zelf ook. Nu vecht ik er tegen om het niet meer te doen. En dat lukt aardig.
Therapie doet ook wonderen!
Hmzzz is dat niet beetje bevooroordeelt.quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:21 schreef nietzman het volgende:
Om aandacht. Vanwege een slechte opvoeding. Vanwege een gebrek aan een uitlaatklep. Te veel geknuffeld. Te weinig geknuffeld. Strak staan van medicijnen als Ritalin vanwege aangelulde kwaaltjes als ADHD. Omdat ze gewoon niet sporen.
De hedendaagse jeugd spoort gewoon niet, en dat is in mijn ogen de schuld van al die hippiedouchebagouders die niet meer in staat zijn om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden.
Als je niet hebt geleerd op een normale manier emoties te uiten, en te praten over problemen dan ligt dat meestal wel aan de opvoeding en de omgeving waarin je opgroeit.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:48 schreef diertjuh het volgende:
Dat heeft toch allemaal niks met opvoeding te maken?
Hoe dik is die plaat voor jouw hoofd?quote:Op donderdag 6 januari 2005 18:56 schreef Bass-Miss het volgende:
Het is gewoon een modeverschijnsel. En dan zo één waarvan men denkt dat het toch speciaal en interessant is.
Na deze film ben ik pas gaan inzien wat ik mensen in mijn omgeving wel niet aandeed...schaamde me dood.quote:
Maar voor mensen die snijden is het wel een normale manier om je emoties te uiten. In hun ogen gezien dan.quote:Op maandag 10 januari 2005 10:39 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Als je niet hebt geleerd op een normale manier emoties te uiten, en te praten over problemen dan ligt dat meestal wel aan de opvoeding en de omgeving waarin je opgroeit.
Sommige dingen gaan beyond je wel of niet goed kunnen uiten, als je "normale" dingen meemaakt, zal je daar makkelijker over kunnen praten en het makkelijker kunnen verwerken, maar als je bijvoorbeeld van kinds af aan misbruikt wordt, wordt dat al een heel ander verhaal, dat is niet meer te behappen, ook niet voor welopgevoede intelligente mensen.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:08 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Maar voor mensen die snijden is het wel een normale manier om je emoties te uiten. In hun ogen gezien dan.
En het is ook wel moeilijk om er over te praten, want het is toch een onderwerp waar je niet zo over praat. Toch?. Ookal heb je een goede opvoeding gehad.
hmm ik denk dat het geestelijke leed wat mannen en vrouwen te verduren kunnen krijgen toch ook wel verschilt, interessant gegeven en ik denk dat er zeker wel een kern van waarheid in zit, alleen vraag ik me dan weer af: is dat afhankelijk van het geslacht, of afhankelijk van de oorzaak van het geestelijk leed.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:15 schreef Nickthedick het volgende:
Vincent van Gogh sneed zichzelf waarschijnlijk tijdens een psychose een oor af, dit is bij zelfmutilatie anders.
Bovendien schijnt geestelijk leed bij vrouwen meer gericht te zijn op woede op zichzelf, en bij mannen meer op woede naar de buitenwereld.
Deze reactie is in geenszins advies of de mening van een professional. Poster voelt zich dan ook niet verantwoordelijk als lezers hem (te) serieus nemen
Goed punt, ik denk dat ook de maatschappelijke rol van de vouw hier mee speelt. Vrouwen willen vaak alles bespreken en uitspreken, behalve wat hun ECHT dwars zit. Veel vrouwen willen anderen liever niet tot last zijn, een beetje een: 'problemen bespreken is goed, behalve als ik daardoor iemand tot last ben'-mentaliteit.quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:43 schreef MarMar het volgende:
[..]
hmm ik denk dat het geestelijke leed wat mannen en vrouwen te verduren kunnen krijgen toch ook wel verschilt, interessant gegeven en ik denk dat er zeker wel een kern van waarheid in zit, alleen vraag ik me dan weer af: is dat afhankelijk van het geslacht, of afhankelijk van de oorzaak van het geestelijk leed.
het zijn overigens niet alleen vrouwen die aan automutilatie doen, maar het merendeel wel, ook wordt automutilatie veel gelinkt aan seksueel geweld.. dus ja.. ga maar na.. er zijn meer vrouwlijke slachtoffers dan mannelijke slachtoffers..
Inderdaad, je voelt je zo machteloos..quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:06 schreef Mukie het volgende:
Als je iemand kent die zichzelf verwondt <knip> zul je je vaak machteloos voelen. <knip>
Dat is denk ik een aspect ja, maar bij dit soort problemen is het ook voor mannen niet makkelijk om er gewoon over te praten, bovendien zijn mannen ook niet altijd keien in het uitdrukken van gevoelens. Daarbij komt dat iets als seksueel misbruik voor mannen een nog groter taboe is dan voor vrouwen. Je kan hier op Fok al zien hoe mensen reageren voor wie zoiets een ver van hun bed show is, 1 of 2 keer zo'n reactie en je houdt je bek wel over die dingen.. en het is helaas wel een realistisch beeld over hoe veroordelend mensen kunnen zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:16 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Goed punt, ik denk dat ook de maatschappelijke rol van de vouw hier mee speelt. Vrouwen willen vaak alles bespreken en uitspreken, behalve wat hun ECHT dwars zit. Veel vrouwen willen anderen liever niet tot last zijn, een beetje een: 'problemen bespreken is goed, behalve als ik daardoor iemand tot last ben'-mentaliteit.
Frustratie uit zich bij mannen veel eerder in geweld en bij vrouwen eerder in het in zichzelf terugtrekken of stress.
Deze reactie is in geenszins advies of de mening van een professional. Poster voelt zich dan ook niet verantwoordelijk als lezers hem (te) serieus nemen
bron: http://www.moeilijkemensen.nl/info/zelfverwonding.htmlquote:Verklaringen voor zelfverwonding
Biologisch:
1. Een afwijking van het serotonerge systeem kan meespelen bij impulsieve, op de persoon zelf gerichte agressie.
2. Vermindering van de beleving van pijn kan samenhangen met veranderingen in het endogene opiaatsysteem. Het is mogelijk dat bij zelfverwonding endorfinen vrijkomen die een aangename roes veroorzaken of tenminste negatieve gevoelens doen verminderen. Zo kan ook 'verslaving aan zelfverwonding' ontstaan.
Psychologisch:
1. Uiting van wrok, woede en onvermogen of poging om belangrijke anderen 'onder controle te houden' (Kernberg).
2. Regulatie van gevoelens door verlichting van negatieve gevoelens en bekrachtiging door steun, aandacht en zorg van de omgeving (Linehan).
Sociaal:
1. zelfverwonding als symbool of teken van een tegencultuur.
2. Uiting van protest tegen autoritair-restrictief beleid.
Je uitleg is prima, maar die had je net zo goed niet hoeven posten. De mensen die reageren in deze thread hebben al lang uitgemaakt dat mensen die zichzelf verwonden raar zijn, dat doen om aandacht te trekken, dat doen om geestelijke problemen lichamelijk te maken, of zelfverwonding als een soort van mislukte zelfmoordpoging zien.quote:
Sjah, sommige mensen he.. maar niet iedereen reageert hier zo he.. alleen een stelletje kuddediertjes met oogklepjes op. Wees maar gewoon blij voor ze dat ze zichzelf nog zo heerlijk naief kunnen wijsmaken dat het iemands eigen schuld is alsie zo kapot gaat, dan hoeven ze er niet bij stil te staan dat ze zelf ook wel eens totaal naar de klote zouden kunnen gaan en kunnen ze hun droomwereldje fijn in stand houden.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:43 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Je uitleg is prima, maar die had je net zo goed niet hoeven posten. De mensen die reageren in deze thread hebben al lang uitgemaakt dat mensen die zichzelf verwonden raar zijn, dat doen om aandacht te trekken, dat doen om geestelijke problemen lichamelijk te maken, of zelfverwonding als een soort van mislukte zelfmoordpoging zien.
Parels voor de zwijnen. *kots*.
Goh, wat aaaaaardig van je. Dat meisje mag je wel heel erg dankbaar zijn dat je dat voor d'r over hebt.quote:Kutstreek van me? zal wel.. maar ze heeft gewoon dringend iemand nodig, en ik ben heus wel berreid om een keer erover te gaan als ze dat wil.
Hmm gelukkig hoeft dat niet zo te zijn.. niet zodanig dat het als een donkere wolk boven je blijft hangen in elk geval. Weet je, je kan het denk ik het beste vergelijken met een rouwproces als je een dierbare verloren bent. Op den duur heb je dat wel verwerkt en gaat het leven gewoon weer door en zullen er ook hele tijden zijn dat je niet aan diegene denkt maar gewoon lekker met je leven bezig bent, maar er zullen altijd momentjes blijven dat je even aan die persoon denkt en hem of haar even mist.. al zal je later niet meer verscheurd van pijn in huilen uitbarsten maar misschien even stil zijn en eraan terug denken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:02 schreef Caelo het volgende:
Ik denk dat wat voor een probleem je ook heb gehad ,waardoor je deze dingen gaat doen, je die niet snel zou vergeten. Het word deel van jezelf. Ik heb soms ook de neiging om te gaan krassen, maar doe dit niet omdat ik liever gek word dan iets te doen dat blijvend is.
hoe dan ook ik denk dat elke pijn, lichamelijk en geestelijk, je blijft achtervolgen of je daar nou mee hebt leren leven of niet. het is gewoon te ingrijpend zoiets om volledig uit je gedachtes/herinneringen te verbannen.
Voordat mensen zó wanhopig worden, hebben ze volgens mij (over het algemeen) signalen afgegeven en om aandacht gevraagd, op wat voor manier dan ook. En over dat soort signalen gaat het o.a. in dit topic, dacht ik.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:00 schreef MarMar het volgende:
er zijjn zat mensen die zich juist isoleren van de buitenwereld en iedere vorm van aandacht proberen te mijden.. en zelfmoord plegen is ook geen vraag om aandacht lijkt mij, dat is in mijn ogen eerder je leven niet meer aan kunnen en alle hoop verloren hebben op geluk.
Hmm, niet altijd.. als er langzaam iets op komt zetten, dan wel misschien.. maar bij iets als seksueel misbruik ligt dat weer anders.. afhankelijk van hoe heftig etc etc.. het gebeurt vaak dat bij zoiets juist alle moeite gedaan wordt om niet op te vallen of niet anders te lijken om er niet over te hoeven praten.. soms zijn dingen zo heftig dat je er liever alles aan doet om zo normaal mogelijk over te komen en er zo min mogelijk aandacht aan te besteden, omdat er aan denken alleen al te heftig is, maar de pijn zit er wel..quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:45 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Voordat mensen zó wanhopig worden, hebben ze volgens mij (over het algemeen) signalen afgegeven en om aandacht gevraagd, op wat voor manier dan ook. En over dat soort signalen gaat het o.a. in dit topic, dacht ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |