abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 januari 2005 @ 21:21:05 #101
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_24439555
Om aandacht. Vanwege een slechte opvoeding. Vanwege een gebrek aan een uitlaatklep. Te veel geknuffeld. Te weinig geknuffeld. Strak staan van medicijnen als Ritalin vanwege aangelulde kwaaltjes als ADHD. Omdat ze gewoon niet sporen.

De hedendaagse jeugd spoort gewoon niet, en dat is in mijn ogen de schuld van al die hippiedouchebagouders die niet meer in staat zijn om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden.
Ik ga naar huis.
pi_24439720

Okee, geen meisje/vrouw. Maar hij pakte het wel grondig aan!
pi_24440041
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:28 schreef thaleia het volgende:
Okee, geen meisje/vrouw. Maar hij pakte het wel grondig aan!
Frenologisch gezien moet dit een kunstenaar zijn. Typisch Nederlandse kop. Het voorhoofd duidt op gekte. Gokje: Gerrit Achterberg?

Overigens succes met die betaalbare woonruimte in het centrum van Amsterdam. Zal vast wel lukken. Mwoehaha!
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_24440492
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:44 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Frenologisch gezien moet dit een kunstenaar zijn. Typisch Nederlandse kop. Het voorhoofd duidt op gekte. Gokje: Gerrit Achterberg?

Overigens succes met die betaalbare woonruimte in het centrum van Amsterdam. Zal vast wel lukken. Mwoehaha!
omg! vincent van gogh is dat.. talking about slechte opvoeding

maarreh.. hoe komt men erbij dat het een verschijnsel is wat nog maar pas bestaat?
pi_24440843
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:44 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

maar die kraste alleen anderen, niet zichzelf toch
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24440910
milagro ik zou van jou wel eens een onderbouwing willen zien van wat jouw mening blijkbaar is of past een beetje diepgaander posten niet bij je fok!image?
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:32:52 #107
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_24441027
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:27 schreef MarMar het volgende:
fok!image?
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_24441028
nou, ik zal je een lol doen zodat jij er weer leuk bij afsteekt, oh sterke vrouw, en zeggen dat ik daartoe niet in staat ben, ik ben namelijk een oppervlakkig typje, als ik kras zit ik zo op het bot
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:40:06 #109
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24441154
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:04 schreef MarMar het volgende:

[..]

omg! vincent van gogh is dat.. talking about slechte opvoeding

*tvp'tje met wellicht nog wel een inhoudelijke bijdrage.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:50:54 #110
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24441354
Overigens MarMar, ik begrijp je felheid wel. Heb ik ook een poos gehad met topics die me aan het hart gingen.
Maar toch heeft het niet veel zin. Het kost jóu energie, en de mening van 'die anderen' verandert in 99% van de gevallen toch niet.
Ik vind het nu soms ook wel interessant hoe mensen in het algemeen dus kennelijk ergens over denken en oordelen.
pi_24441468
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:24 schreef milagro het volgende:
maar die kraste alleen anderen, niet zichzelf toch
Hij had inderdaad een wat egoïstischer manier om met zielenpijn om te gaan.

Maar goed, het ging dus om een of andere vage schilder. Kon ik niet weten wegens mijn slechte opvoeding.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:03:50 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24441600
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:56 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Hij had inderdaad een wat egoïstischer manier om met zielenpijn om te gaan.
Het schijnt zelfs dat hij tegenwoordig de diagnose borderline zou krijgen.
pi_24444974
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:50 schreef Moonah het volgende:
Overigens MarMar, ik begrijp je felheid wel. Heb ik ook een poos gehad met topics die me aan het hart gingen.
Maar toch heeft het niet veel zin. Het kost jóu energie, en de mening van 'die anderen' verandert in 99% van de gevallen toch niet.
Ik vind het nu soms ook wel interessant hoe mensen in het algemeen dus kennelijk ergens over denken en oordelen.
Oh, valt wel mee hoor, het kost me niet al te veel energie hoor maar lieve post van je thx.

Ik denk dat dat oordelen voortkomt uit het niet willen weten en dingen die hun pet te boven gaan en te moeilijk / te zwaar zijn uit hun eigen leuke teletubbie-wereldje te houden, ook een soort van dwangneurose misschien *grijns*
pi_24445410
spot on, marmar
je hebt me helemaal door!
hoedje!

uh-oh..teletubbie bedtime
  vrijdag 7 januari 2005 @ 15:52:51 #115
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_24452780
Mensen die met hun gekras koketteren begrijp ik niet. Als je echt wnahopig bent en dan krast, dat begrijp ik, maar dat soort mensen verbergt hun wonden toch liever, lijkt me?
Ik heb ook heel kort gekrast een paar jaar geleden toen ik heel erg in de put zat. Niet om aandacht te trekken oid, maar idd om de emotionele pijn te overheersen, om jezelf weer te voelen als je verlamd bent door je depressies.
De dagen erna schaamde ik me altijd heel erg en verborg het onder een dik vest zodat niemand het kon zien.(Gelukkig zie je daar tegenwoordig niets meer van.. omdat het maar heel even is geweest, ik daarna vrij rap in therapie ging waar niet krassen een regel was en ik andere manieren leerde om met mijn pijn om te gaan)
Ik hoor wel eens dat in de gothic scene veel meisjes rondlopen die erg koketteren met dat soort wonden en het blijkbaar als 'stoer' beschouwen. Dat vind ik dan redelijk kansloos. Er is helemaal niets cools aan krassen en bovendien vermink je jezelf voor het leven als je het herhaaldelijk doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 07-01-2005 16:19:09 (duffe fout..) ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:09:42 #116
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24453002
Krassen heb ik nooit gedaan, maar mijn 'tic' was om mezelf keihard in mijn maagstreek te stompen om emotionele pijn te overstemmen met lichamelijke piijn. Blauwe plekken waren het gevolg. Maar weinig mensen die dat weten, ik liep niet met die 'zwakte' te koop.
Heb het al jaren niet meer gedaan (thank God for werkende therapie) en voel ook als het even wat minder met me gaat gelukkig die drang niet meer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24453200
Ja.
Om zichzelf pijn te doen.
Omdat ze met niemand anders kunnen praten.
Om zichzelf te straffen voor de dingen die ze gedaan hebben, en in hun ogen 'domme' dingen zijn.
Als ze voor lul staan bijv.
Etc. Etc. Etc.

Soms een schreeuw voor aandacht. Maar is niet altijd het geval.

Ja. Ik deed het zelf ook. Nu vecht ik er tegen om het niet meer te doen. En dat lukt aardig.
Therapie doet ook wonderen!
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_24455385
Kom ik weer met mijn verhaal over christelijke opvoeding blablabla, maar in het milieu waar ik in ben opgegroeid, heb ik veel meisjes gezien die zichzelf zowel geestelijk als lichamelijk wilden straffen. Met name de combinatie van seksueel misbruik en een zeer streng christelijke opvoeding, waarbij voortdurend wordt verteld dat je zondig en slecht bent, kan leiden tot dit soort zelfdestructief gedrag, waarbij heel veel zelfhaat en zelfverloochening aan te pas komt. Krassen is daarbij slechts een vorm van zelfbeschadiging, ziektes als anorexia komen ook veel voor. Alhoewel de bovengenoemde combi bij mijzelf van toepassing is, heb ik nooit dat soort extreme dingen gedaan. Waarom de één dat wel krijgt en de ander niet is zo'n lastige vraag dat ik me er eigenlijk nooit aan waag. Ik voel vooral veel medelijden, want hoe rot moet je je voelen als je zo met je eigen lichaam om gaat...(daargelaten de mensen die het doen omdat het 'cool' zou zijn en er mee pronken).
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_24457723
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 23:03 schreef Moonah het volgende:

[..]

Het schijnt zelfs dat hij tegenwoordig de diagnose borderline zou krijgen.
En medicijnen zodattie dat geklieder achterwege zou laten. Kun je schilderen tenminste overlaten aan Echte Kunstenaars.
pi_24460172
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 16:26 schreef Esto het volgende:
Ja.
Om zichzelf pijn te doen.
Omdat ze met niemand anders kunnen praten.
Om zichzelf te straffen voor de dingen die ze gedaan hebben, en in hun ogen 'domme' dingen zijn.
Als ze voor lul staan bijv.
Etc. Etc. Etc.

Soms een schreeuw voor aandacht. Maar is niet altijd het geval.

Ja. Ik deed het zelf ook. Nu vecht ik er tegen om het niet meer te doen. En dat lukt aardig.
Therapie doet ook wonderen!
Ik denk inderdaad ook dat ze het doen om zichzelf te straffen voor dingen die ze verkeert hebben gedaan.
DoN't Be A LiAr, TeLl ThE TrUtH
pi_24478571
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:21 schreef nietzman het volgende:
Om aandacht. Vanwege een slechte opvoeding. Vanwege een gebrek aan een uitlaatklep. Te veel geknuffeld. Te weinig geknuffeld. Strak staan van medicijnen als Ritalin vanwege aangelulde kwaaltjes als ADHD. Omdat ze gewoon niet sporen.

De hedendaagse jeugd spoort gewoon niet, en dat is in mijn ogen de schuld van al die hippiedouchebagouders die niet meer in staat zijn om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden.
Hmzzz is dat niet beetje bevooroordeelt.
Zoals al vaker is gezegt het is niet alleen aandacht.
Maar ook een manier van opluchting.
Omdat ze niet kunnen of willen praten.
En naar mijn mening heeft dat niks met de ouders te maken. Veel ouders weten het niet eens dat hun kind het doet. Misschien word het kind wel gepest of wat voor iets dan ook.

Dat heeft toch allemaal niks met opvoeding te maken?
pi_24496467
kweet niet... om de een of andere reden denk ik dan aan gothic tiepes... die niet veel vrienden hebben... sombere muziek luisteren en aandacht tekort hebben .... kom ik in de buurt?
pi_24498869
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:48 schreef diertjuh het volgende:

Dat heeft toch allemaal niks met opvoeding te maken?
Als je niet hebt geleerd op een normale manier emoties te uiten, en te praten over problemen dan ligt dat meestal wel aan de opvoeding en de omgeving waarin je opgroeit.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_24498902
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 18:56 schreef Bass-Miss het volgende:
Het is gewoon een modeverschijnsel. En dan zo één waarvan men denkt dat het toch speciaal en interessant is.
Hoe dik is die plaat voor jouw hoofd?
pi_24499661
zou je gewoon andere users eruit kunnen laten, dank u.

[ Bericht 94% gewijzigd door DarkElf op 10-01-2005 20:11:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')