Precies.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:06 schreef Mukie het volgende:
automutilatie is een manier om om te gaan met overweldigende gevoelens.
Of willen ze een bloedbank voor de doe-het-zelver beginnen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:07 schreef Kreator het volgende:
Misschien zijn ze vampiers.
Fucking Amal soms?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:56 schreef hawaii het volgende:
* hawaii heeft weer es een brakke zondag dvdtjes lope kijken
Waarom doen vrouwen dat toch? met een mesje in hun polsen snijden ofzo? wat is dat voor soort absurde schreeuw om aandacht, en vanwaar die zelfverminking.
Slotje dus.quote:Wat is niet de bedoeling van R&P?
Topics over automutilatie zijn ook niet meer gewenst hier. Reden van deze restricties is, dat zowel crew als het merendeel van de users geen hulpverleners zijn. Met dergelijke specifieke problematiek kun je terecht bij professionals. Linkjes naar hulpverlenende instanties kun je hier vinden. Hulpverlenende instanties. Update 1/9/2004!
nopesz, Thirteen, Ik ook van jou en Fatal attractionquote:
Zelfdestructief gedrag... Ja, dat is misschien wel de goede benaming. De drang jezelf iets aan te doen. Dat komt wel een heel eind in de richting denk ik. Net zoals drugs/drankmisbruik dat zijn. Of (in sommige gevallen) eetstoornissen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:30 schreef MarMar het volgende:
automutilatie..
inderdaad: de lichamelijke pijn en verwondingen zijn tastbaarder en "makkelijker" te bevatten dan de geestelijke verwondingen.. mensen die klakkeloos opperen dat het wel een schreeuw om aandacht zal zijn, snappen gelukkig de impact van dat soort geestelijke pijn niet, houden zo, maar oordeel daarmee niet meteen keihard over een ander.
Automutilatie is iets wat onder andere veel voorkomt bij slachtoffers van ernstig seksueel misbruik op jonge leeftijd, je zou het ook kunnen zien als aanpassen van je uiterlijk en lichamelijke gevoel aan je geestelijke toestand en het kan ook een uiting van zelfhaat zijn.. dat lijf heeft slachtoffers van misbruik enorm veel ellende en pijn bezorgd en ze maken het liever kapot omdat het hoort bij wat ze meegemaakt hebben en ze niet houden van hun eigen lichaam...
dit zijn een aantal verklaringen voor dergelijk gedrag.. zelfdestructief gedrag komt wel op meer manieren voor bij mensen die het geestelijk (te) zwaar hebben of depressief zijn.. in mijn ogen is dit daar één vorm van...
Merkwaardige film was dat. Als je graag wil identificeren met de hoofdpersoon moet je niet deze film gaan bekijken. Om nu te zeggen dat je door het bekijken van deze film automutilatie gaat begrijpen, absoluut niet. Het wordt er alleen maar vreemder door. Misschien/Waarschijnlijk is het in het boek meer helder omschrijven.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:54 schreef Yosomite het volgende:
Een fascinerende novelle is geschreven door Elfriede Jelinek, "De pianiste" . Voor haar oeuvre kreeg deze Oostenrijkse schrijfster in 2004 de Nobelprijs voor de literatuur. De hoofdpersoon, Erika, pianiste, snijdt zichzelf ook met grote regelmaat en niet alleen in de polsen. In dit boek wordt het beschadigde leven van Erika beschreven, hoe zij zwaar gedomineerd wordt door haar moeder, over de bezoekjes aan Weense peepshows, over een relatie die ze probeert op te bouwen maar die gebaseerd moet zijn op een sado-masochistische relatie, en volgens de schrijfster dan ook gedoemd is te mislukken.
De schrijfster suggereert hier dan ook dat de oorzaak van automutilatief gedrag veel meer gezocht moet worden in een ouder- kind relatie waarbij het kind niet in staat is onder de vleugels van de ouder uit te komen om zelf haar vleugels uit te slaan.
Sjah.. zelfmoord in stapjes cru gezegd.. ook dat is een van de redenen voor dergelijk gedrag..quote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:32 schreef ANGE het volgende:
[..]
Zelfdestructief gedrag... Ja, dat is misschien wel de goede benaming. De drang jezelf iets aan te doen. Dat komt wel een heel eind in de richting denk ik. Net zoals drugs/drankmisbruik dat zijn. Of (in sommige gevallen) eetstoornissen.
Och ja zelfmedelijdende mensen die nog meer medelijden willen zijn er altijd, maar het is lekker makkelijk om vanachter je beeldschermpje lekker fel en stoer te doenquote:Op woensdag 5 januari 2005 01:19 schreef milagro het volgende:
goeie post, Laffer
dit soort topics trekken op een gegeven moment de krassers aan, die komen dan met eigen ervaringen, gaan gezellig keuvelen "hoe kras jij nu, overdwars en alleen op dinsdag?" en voo rje het weet is het een gezellig slowchat topic geworden, krassers united.
ken uw fok geschiedenis!
was ik maar meer zoals jijquote:Op woensdag 5 januari 2005 01:54 schreef MarMar het volgende:
Neu, wat mij daarvan weerhoudt is dat ik eigenlijk gewoon blij met mijn persoontje ben MIlagroen dat wil ik graag zo houden. Beetje stom grappen maken en stoer een grote mond hebben over hoe dom andere mensen zijn zou daar niet echt aan bijdragen, maar goed, ieder zijn eigen instelling
![]()
Als jij daar gelukkig mee bent om het op die manier buiten je eigen beleefwereldje te houden is dat ook okay natuurlijk
quote:Op woensdag 5 januari 2005 02:03 schreef milagro het volgende:
[..]
was ik maar meer zoals jij![]()
veren in je eigen reet steken, valt dat ook onder automutilatie eigenlijk?
en u kent mij??quote:Op woensdag 5 januari 2005 01:15 schreef MarMar het volgende:
gossie laffer, jij hebt vast een heel zwaar leven gehad *kuch*
wat fijn dat je het je kan permitteren om lekker zorgenloos als een oppervlakkige puberale braakbal door het leven te gaan![]()
Wat bedoel je daar precies mee? Zelfmoord in stapjes?quote:Op woensdag 5 januari 2005 01:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Sjah.. zelfmoord in stapjes cru gezegd.. ook dat is een van de redenen voor dergelijk gedrag..
Ik heb nooit aan automutilatie gedaan maar wel andere destructieve dingen in the past.. kan er met mijn gedachtes wel bij komen hoe zoiets kan werken in veel gevallen... en wat geduld betreft Milagro: zodra ik zie dat het onmacht is waarom iemand geen hulp zoekt of probeert zichzelf te helpen vind ik dat eerder schrijnend dan dat ik mijn geduld erbij verlies. (imho is het altijd onmacht/onvermogen als iemand een andere weg inslaat dan "de goede")
Ik zou het anders doen, dat zeker wel, ik doe het ook anders, maar ik heb dan toevallig een stukje karakter mee gekregen waardoor ik die power in mijn donder heb... Kan je het iemand verwijten als diegene die power niet heeft of niet meer heeft?
Ik ben zeker niet het persoontje wat eeuwig blijft luisteren en medelijden heeft met iedereen, maar het gaat me wel eens aan het hart dat mensen het vermogen om te leven zoals ik het dan noem, missen, gelukkig kunnen zijn is niet zomaar iets en niet altijd te leren, dat weet ik inmiddels wel..
Dus zal ik dan iedereen die dat niet kan maar met de nek aankijken of gewoon zelf verdomd blij zijn met dat ik dat toevallig wel in me heb.. Ik ben uiteindelijk toch tot de conclusie gekomen voor mezelf dat ik strontmazzel heb met mijn karakter, ik zie het niet als een verdienste of een kwaliteit van mijn kunnen in die zin dat ik daarom beter zou zijn dan iemand die met bepaalde situaties waar ik wel uit gekomen ben niet om kan gaan of zelfs dan iemand die met dingen die voor mij nietszeggend zijn niet om kunnen gaan. Zij zullen altijd blijven struikelen over hun onvermogen om de positieve kant op te zoeken.
Mijn oordeel over mensen die zichzelf slachtoffer maken om het zo maar eens te benoemen, is wel milder geworden met de tijd.
Da's een moeilijke...en een eeuwige worsteling voor mijquote:Op woensdag 5 januari 2005 01:00 schreef MarMar het volgende:
Ik zou het anders doen, dat zeker wel, ik doe het ook anders, maar ik heb dan toevallig een stukje karakter mee gekregen waardoor ik die power in mijn donder heb... Kan je het iemand verwijten als diegene die power niet heeft of niet meer heeft?
quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:50 schreef nozem het volgende:
Ik vind dat bepaalde sujetten, zoals bijvoorbeeld Milagro (geheel naar verwachting overigens) een redelijk lomp beeld schetsen van mensen die in zichzelf krassen en snijden. Het zal alleen om aandacht gaan? Besef je wel dat geen enkel mens zichzelf verminkt, puur om een beetje aandacht? Denk je nu werkelijk dat iemand die zichzelf verminkt verder oke is maar enkel een beetje eenzaam is en wat aandacht wil?
Mensen die krassen sporen niet las ik. Vast, maar bij het zinnetje 'spoort niet' denk ik aan de lokale dorpsgek en niet aan meisjes die een leven van mishandeling en depressies achter de rug hebben.
Ik irriteer me mateloos aan je oppervlakkige gezever Milagro, maar als die gespeelde en quasi grappige nonchalance jouw manier is om je te wapenen tegen het leven 'an sich' dan is dat natuurlijk je goed recht.
daarmee doel ik vooral op een genoemd voorbeeld van anorexia, deze ziekte komt namelijk niet alleen maar voort uit het nastreven van een slankheidsideaal, maar in bepaalde gevallen ook puur uit zelfdestructieve neigingen... je zou het kunnen zien als zelfmoord willen plegen maar er niet toe kunnen komen en dan jezelf zo naar de klote proberen te helpen dat je "vanzelf" dood gaat..quote:Op woensdag 5 januari 2005 09:25 schreef ANGE het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Zelfmoord in stapjes?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |